|
Odoslaný - 18 jún 2012 : 13:22:56
|
Súhlasím s tým, čo píše amerika. Boh nevymyslel sviatosti na to, aby ho obmedzovali.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 425 ~
Člen od: 30 júl 2009 ~
Posledná návšteva: 29 október 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 jún 2012 : 13:28:50
|
Deti, ktoré zomierajú nie z vlastnej viny nepokrstené... Je možné, že v okamihu nadobudnutia schopnosti užívať rozum (či už v okamihu smrti alebo tesne po ňom), budú sa môcť slobodne rozhodnúť pre alebo proti. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 425 ~
Člen od: 30 júl 2009 ~
Posledná návšteva: 29 október 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 jún 2012 : 14:22:04
|
citácia: citácia: Je lepsie tvrdit, ze nepokrstene deti su v pekle, nez tvrdit, ze nepokrstene deti nie su v pekle. Poprve preto, lebo prvy vyrok je interpretovatelny naprosto pravoverne aj vzhladom na to, co priniesla teologia v rozvinuti tejto otazky po stredoveku (odkial pochadzaju Robelove vyroky) Pôvodne zaslal Rarach - 18 jún 2012 : 12:39:14 Najlepšie je netvrdiť,keď nevieš ako to je.Neberieš tak Boží súd do vlastných rúk,pretože z toho ti môže byť pred Sudcom riadne horúco. V poslednej dobe tu posielaš ľudí do pekla ako na páse. Idem sa za teba modliť,škoda by ťa bolo. Pôvodne zaslal Zachariáš - 18 jún 2012 : 12:51:16
No vidiís, nepovazujes sa za modernistu, a aj tak nim si.
Do pekla nikoho neposielam. Iba pisem stylom typickym pre vasich modernistickych teologov a "papezov", ktorych vyroky je mozne chapat aj uplne inak, nez ako sa "javia" na prvoplanove precitanie.
Len sa za mna modlite. Boh vie, ci to ma zmysel. Ak ste spravodlivi, vasa modlitba "vela zmoze". Ste spravodlivi?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 jún 2012 : 16:49:08
|
citácia: Je lepsie tvrdit, ze nepokrstene deti su v pekle, nez tvrdit, ze nepokrstene deti nie su v pekle. Poprve preto, lebo prvy vyrok je interpretovatelny naprosto pravoverne aj vzhladom na to, co priniesla teologia v rozvinuti tejto otazky po stredoveku (odkial pochadzaju Robelove vyroky) (a je safra zaujimave, ze modernisti uz zrazu tuna nepouzivaju optiku vysvetlovania obojakych vyrokov typu 2VK ci Ratzingerovej hermeneutike diskontinuity) podruhe preto, lebo kto uveri v negaciu "Robelovych" vyrokov, vystavuje sa zase iba teologickym nemagisterialnym konceptom o limbe, ci nebodaj v nebi, co je stav este slabsej katolicky cenzurovanej pozicie nez tvrdit to prve a potretie preto, lebo prax ukazuje, kam vedie popieranie tvrdeni, ktore Robel vytiahol z Tradicie: krsty vodou sa posuvaju na tyzdne az mesiace po narodeni, blbne sa s nahradami krstu (vraj krst tuzby moze dat rodic, ktory tuzi dieta pokrstit, ty wole)...a teda ak aj nepokrstene deti naozaj by nesli do pekla, vdaka vzorcom spravania rodicov, ktori tvrdia opak, napokon to riziko padu do pekla svojim dietkam perfektne statocne pripravuju. Svojou pomylenostou a otalanim s jedinym riadnym krstom, krstom vodou. Dedicny hriech inak nezmyjete, dedicny hriech podla katzolickej teologie je tazkym hriechom, ktory zatvara nebo. A co nejde do neba, ide kam? Pôvodne zaslal Rarach - 18 jún 2012 : 12:39:14
Jeden je zákonodarca a sudca, ktorý môže spasiť i zahubiť. Ale kto si ty, že súdiš blížneho? Jak 4,12 Nie nie je to lepsie tvrdit a to z nasledujucich dovodov Lepsie je vyjadrit vieru , ze krst je podmienkou spasy a ostatne neriesit a ponechat na Boha Ale tvrdenie ze nepokrstene nemluvnata su v pekle s diablom je blud , ktory neobstoji aj ked sa ako snazite A je to blud preto , lebo neponechava ziadnu moznost Boziemu milosrdenstvu Ukazte kedy a ktora cirkevna autorita a akou vahou vyroku vyslovne povedala , ze mtrvo narodene dieta skonci v pekle s diablom ako sa nam tu snazite nehovorit Toto nam vyslovne ukazte Vy ste si to len odvodili z ucenia o krste ako podmienky spasy , ale nemate ziadnu kompetenciu na to , aby ste to aplykovali na mrtvo narodene deti 1, Negacia Boha , ako spravodliveho a milosrdneho Otca , ktory nechce , aby nik zahynul , ale aby mal zivot vecny por Jn 3,16 2, riesime tu podla prirodzenosti nemoznost vysluzit krst vodou A co je nemozne podla prirodzenosti urobit , nie je mozne aby podiehalo nasledkom 3,negacia takych zakladnych pravd viery ako nemoznost zatratenia bez vlastnej viny
Preco sa tomu vyhybate Vyrieste nasledujuci problem Ako moze Boh zatratit mrtvo narodeneho novorodenca , ked podla prirodzenosti nebolo mozne ho pokrstit vodou , aku ma vlastnu vinu na vasom tvrdeni o zatrateni a cim odmietol Kristovu vykupitelsku obetu Na zatrateni musi byt vola cloveka odmietnut Boha a jeho spasu Tak vysvetlite akym aktom , skutkom , myslienkou odmietol mrtvo narodeny jedinec Boha Vy sa hrate na Boha urcovanim kto moze a kto nemoze byt spaseny Mozete mi ukazat , kedy Cirkev v objektivnom uceni o probleme neponechala otvorenu subjektivnu stranku problemu ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 18 jún 2012 : 19:23:49
|
Robel má pravdu. Nepokrstené zomreté deti skutočne idú do pekla. Problém ktorý vidí Amerika v skutočnosti neexistuje. Pre pochopenie:
Výrok A: "Nenarodené deti idú do pekla" Výrok B: "Nepokrstené deti idú do pekla"
Výrok A nerovná sa výroku B!
Výrok B je pravdivý. Dôkazom nech je dogma "Mimo Cirkvi nie je spása". Do Cirkvi ale môže človek vstúpiť jedine krstom (či už krstom vodou, krvou, alebo túžbou). A teda, kto nie je pokrstený, ide do pekla. Vrátane detí.
Komplikovanejšie je to ale s výrokom A. Jeho pravdivostnú hodnotu totiž nepoznáme. Isteže, neboli pokrstené vodou. Neboli pokrstené ani krstom krvi a krstom túžby ich rodičov samozrejme taktiež nie. Nemáme však odkiaľ vedieť, či v okamihu smrti nedostali možnosť vzbudiť si túžbu po krste a tak nadobudli spásu. Možno takú možnosť dostanú všetky, možno žiadne a možno niektoré. Počítať však len s možnosťou, že zaiste všetky sú spasené, je nemúdre. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 07:32:13
|
Dokazom vasho bludu nech je dogma , ze kazdy clovek obdrzi od Boha dostatocnu milost , ktora vedie k spase
O tuto milost sa clovek pripravi len ukonom slobodnej vole
A naviac chapanie dogmy extra Eclesia nula salus v takomto ponimani je bludne , nakolko uz od cias sv . Pavla sa s nou vyslovovalo aj ucenie o tych , ktori ziju mimo Cirkev nie vlastnou vinou
Ak rozriesite otazku ucinku milosti a slobodnej vole , tak vas vyhlasia za ucitela Cirkvi , pretoze tato otazka doposial nie je vyriesena
Dovolim si zapochybovat , ze by tu na fore boli pritomni prispievatelia s takym darom Ducha Svateho a take teologicke esa , ktore by rozriesili tento dominikansko jezuitsky spor , do ktoreho zasiahol sam papez tym , ze obom stranam prikazal mlcat a vzajomne sa upodozrievat z herezy Ak by opak bol pravdou, tak toto forum by si vysluzilo nehynucu vdacnost celej Cirkvi
Viete co vy vlastne vasim nazorom tvrdite ? Ze Boh je zodpovedny za zatratenie mrtvo narodenych deti , lebo im neudelil dostatocnu milost potrebnu k spase , ktoru by ako zivo narodene dostali krstom
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:07:57
|
Robel má pravdu. Nepokrstené zomreté deti skutočne idú do pekla. Problém ktorý vidí Amerika v skutočnosti neexistuje. Pre pochopenie:
Výrok A: "Nenarodené deti idú do pekla" Výrok B: "Nepokrstené deti idú do pekla"
Výrok A nerovná sa výroku B!
Výrok B je pravdivý. Dôkazom nech je dogma "Mimo Cirkvi nie je spása". Do Cirkvi ale môže človek vstúpiť jedine krstom (či už krstom vodou, krvou, alebo túžbou).
Zaujimave protirecenie Robel popierajuci krst tuzby ma pravdu Ale zaroven v dalsich vetach oponent tvrdenie , ze Robel ma pravdu vyvracia , pretoze pripusta , ze sa do Cirkvi da vstupit aj krstom tuzby Tomisticka zasada totoznosti (nekontraindikacie), spanielska dedina |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:09:19
|
V tejto teme sa totiz od oponentov vazne spochybnuje dogma , ze kazdy clovek obdrzi dostatocnu milost k spase
Kto ma usi na pocuvanie , nech pocuje
Ide totiz o zjavny blud pelagianizmu o ospravodliveni skrze vlastne zasluhy a nie vylucne len skrze Boziu milost (vid robelovsky blud ze si mrtvo narodene deti nezasluzili byt s Kristom)
Tieto deti si nezasluzili byt s Kristom a tak budu naveky s diablom.
http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3535&whichpage=1
Tento jediny vyrok staci na to , aby katolikovi svitlo v makovici |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:12:05
|
citácia: Komplikovanejšie je to ale s výrokom A. Jeho pravdivostnú hodnotu totiž nepoznáme. Isteže, neboli pokrstené vodou. Neboli pokrstené ani krstom krvi a krstom túžby ich rodičov samozrejme taktiež nie. Nemáme však odkiaľ vedieť, či v okamihu smrti nedostali možnosť vzbudiť si túžbu po krste a tak nadobudli spásu. Možno takú možnosť dostanú všetky, možno žiadne a možno niektoré. Počítať však len s možnosťou, že zaiste všetky sú spasené, je nemúdre. Pôvodne zaslal Reconquistador - 18 jún 2012 : 19:23:49 Cim sa lisia nenarodene deti od dietata ktore sa narodi a zomrie na treti den nepokrstene? Alebo po mesiaci, alebo po troch mesiacoch? V celom tomto obdobi su zatazene iba dedicnym hriechom, lebo nie su schopne osobneho hriechu. Ak vyslovujeme moznost, ze nenarodene deti mozu dostat v okamihu smrti moznost zvolit si, preco upierame tuto moznost zivonarodenym detom, ktore zomreli bez krstu v skorom veku bez osobneho hriechu? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:13:12
|
Ide chlapik na aute a na krizovatke nechtiac drgne do auta pred nim. Otvoria sa na nom vsetky dvere, vystupia styria hrubokrki chlapi a hrozivo sa blizia k chlapikovi. Ten vidi ze je zle, zufalo vyhrkne: "Styria na jedneho?" Veduci stvorice zastane, pozrie na ostatnych troch: "Ma pravdu, dame ferovku. Fero a Jozo, prejdite ku nemu." Chlapik vsak pokracuje: "My traja na vas dvoch? To je ferovka?" Veduci zastane, premeria si vsetkych, skaredo pozrie na chlapika a straslivo zaveli: "A co sa ty tu plances pod nohami?! Padaj odtialto! My si to uz vybavime sami!"
Robel vidis ako sa to robi, hadat sa sam so sebou? To uz davno nie je o tebe a o tom co tvrdis (pritom to nie ty tvrdis, ale pssst). Tebe staci cusat a nechat, nech sa oponentura vysachuje sama. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:25:59
|
citácia: Výrok B: "Nepokrstené deti idú do pekla" Výrok A nerovná sa výroku B! Výrok B je pravdivý. Dôkazom nech je dogma "Mimo Cirkvi nie je spása". Do Cirkvi ale môže človek vstúpiť jedine krstom (či už krstom vodou, krvou, alebo túžbou). A teda, kto nie je pokrstený, ide do pekla. Vrátane detí. Pôvodne zaslal Reconquistador - 18 jún 2012 : 19:23:49
Neviem,či tvrdenie sv.Cypriána o nemožnosti spasenia mimo Cirkvi je dogmou,ale beriem ho ako pravdivé tvrdenie,ktoré poukazuje na nenahraditeľnú dôležitosť Cirkvi pre spásu ľudí. Ak je Cirkev tajomným telom Kristovým,nemôže Kristus spasiť svojou milosťou aj tých,čo bez svojho zavinenia nemohli prijať krst?Veď spasil aj tých,čo boli v Šeole,keď k nim zostúpil pokiaľ jeho telo ležalo v hrobe.Ako tu urobí,to je tajomstvo a preto som presvedčený,že tvrdenie sv.Gregora Naziánskeho,že takéto deti máme odovzdať do Božieho milosrdenstva je správne.
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:27:42
|
citácia: citácia: Komplikovanejšie je to ale s výrokom A. Jeho pravdivostnú hodnotu totiž nepoznáme. Isteže, neboli pokrstené vodou. Neboli pokrstené ani krstom krvi a krstom túžby ich rodičov samozrejme taktiež nie. Nemáme však odkiaľ vedieť, či v okamihu smrti nedostali možnosť vzbudiť si túžbu po krste a tak nadobudli spásu. Možno takú možnosť dostanú všetky, možno žiadne a možno niektoré. Počítať však len s možnosťou, že zaiste všetky sú spasené, je nemúdre. Pôvodne zaslal Reconquistador - 18 jún 2012 : 19:23:49 Cim sa lisia nenarodene deti od dietata ktore sa narodi a zomrie na treti den nepokrstene? Alebo po mesiaci, alebo po troch mesiacoch? V celom tomto obdobi su zatazene iba dedicnym hriechom, lebo nie su schopne osobneho hriechu. Ak vyslovujeme moznost, ze nenarodene deti mozu dostat v okamihu smrti moznost zvolit si, preco upierame tuto moznost zivonarodenym detom, ktore zomreli bez krstu v skorom veku bez osobneho hriechu? Pôvodne zaslal Mato - 19 jún 2012 : 09:12:05
Zaujimava uvaha Len na doplnenie Ak by oponenti nemoznosti zatratenia deti bez vlastnej viny, nepokrstene vodou ,mali pravdu , tak by sa Cirkev musela mylit , pretoze by katechumenov musela ihned po vysloveni tuzby byt pokrsteni , pokrstit |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:32:09
|
citácia: citácia: Výrok B: "Nepokrstené deti idú do pekla" Výrok A nerovná sa výroku B! Výrok B je pravdivý. Dôkazom nech je dogma "Mimo Cirkvi nie je spása". Do Cirkvi ale môže človek vstúpiť jedine krstom (či už krstom vodou, krvou, alebo túžbou). A teda, kto nie je pokrstený, ide do pekla. Vrátane detí. Pôvodne zaslal Reconquistador - 18 jún 2012 : 19:23:49 Neviem,či tvrdenie sv.Cypriána o nemožnosti spasenia mimo Cirkvi je dogmou,ale beriem ho ako pravdivé tvrdenie,ktoré poukazuje na nenahraditeľnú dôležitosť Cirkvi pre spásu ľudí. Ak je Cirkev tajomným telom Kristovým,nemôže Kristus spasiť svojou milosťou aj tých,čo bez svojho zavinenia nemohli prijať krst?Veď spasil aj tých,čo boli v Šeole,keď k nim zostúpil pokiaľ jeho telo ležalo v hrobe.Ako tu urobí,to je tajomstvo a preto som presvedčený,že tvrdenie sv.Gregora Naziánskeho,že takéto deti máme odovzdať do Božieho milosrdenstva je správne. Pôvodne zaslal Zachariáš - 19 jún 2012 : 09:25:59
Je to dogma , ale ucitelsky urad vzdy ponechal otvorenu otazku spasy tych , co su mimo Cirkvi nie z vlastnej viny |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 09:54:48
|
To uz davno nie je o tebe a o tom co tvrdis (pritom to nie ty tvrdis, ale pssst).
Fajn beriem vas za slovo , takze Robel to nie on tvrdi
Tieto deti si nezasluzili byt s Kristom a tak budu naveky s diablom.
http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3535&whichpage=1
Takze uvedte pramen tejto tezy |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 12:23:37
|
citácia: To uz davno nie je o tebe a o tom co tvrdis (pritom to nie ty tvrdis, ale pssst).Fajn beriem vas za slovo , takze Robel to nie on tvrdi Tieto deti si nezasluzili byt s Kristom a tak budu naveky s diablom. http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3535&whichpage=1Takze uvedte pramen tejto tezy Pôvodne zaslal amerika1 - 19 jún 2012 : 09:54:48
nech sa paci najprv ad Robelov stezejny prispevok (kratene)
citácia: citácia: Vyberam z vyhlasenia medzinarodnej teologickej komisie, odporucam ale si precitat cely text je tam okrem ineho vyvoj mienky o nepokrstenych detoch zaznamenany od prvych storoci. Kto si precita cely textvyjadrenia teologov, nebude sa viac uz citovanym nazorom,"Deti, ktoré zomreli skôr, ako mohli byť pokrstené, sú podľa náuky Cirkvi, bohužiaľ, zatratené", zaoberat. Zaujímavé, že uvedený, zbytočne rozsiahly text teologickej komisie len aby mohol poskytnúť nádej na spásu týchto detí, asi zámerne zabudol na pár neomylných výrokov KC: 2. Florentský koncil, ktorý na 6. zasadaní schválil nasledovné: „Stanovujeme, že ... duše tých, ktorí z tohto života odchádzajú v ťažkom hriechu alebo v dedičnom hriechu samotnom, idú priamo do pekla, ale podstupujú tresty rôzneho druhu.“3. Text cituje (§19) jeden z kánonov XVI. Kartáginského koncilu, ale neuvádza ho celý a, najmä, čitateľom neprezdrádza, že ide o neomylnú náuku, keďže tento snem schválil pápež Zosimus a II. Nicejský koncil (v 1. kánone). Tu je jeho znenie: "Rovnako bolo rozhodnuté, že ak niekto hovorí, že z toho dôvodu Pán povedal, "v dome môjho Otca je mnoho príbytkov", že sa to môže chápať, že v nebeskom kráľovstve bude nejaké stredové miesto alebo nejaké miesto niekde inde, kde žijú blažené deti, ktoré odišli z tohto života bez krstu, bez ktorého nemôžu vstúpiť do nebeského kráľovstva, čo je život večný, nech je prekliaty. Pretože keď Pán hovorí, "pokiaľ sa človek znova nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vstúpiť do Božieho kráľovstva", ktorý katolík bude spochybňovať, že ten bude spoločníkom diabla, kto si nezaslúžil byť spoludedičom Krista? Pretože kto nie je na pravej strane, bezpochyby pôjde naľavo."Pôvodne zaslal Robel - 09 jún 2012 : 23:34:05
Su to Robelove tvrdenia (z jeho hlavy a pera)?
citácia: 2. Florentský koncil, ktorý na 6. zasadaní schválil nasledovné: „Stanovujeme, že ... duše tých, ktorí z tohto života odchádzajú v ťažkom hriechu alebo v dedičnom hriechu samotnom, idú priamo do pekla, ale podstupujú tresty rôzneho druhu.“Pôvodne zaslal Robel - 09 jún 2012 : 23:34:05
Denzinger, vsimnite si podpisy kolkych papezov a schvalenie dvoma koncilmi
citácia: 3. Text cituje (§19) jeden z kánonov XVI. Kartáginského koncilu, ale neuvádza ho celý a, najmä, čitateľom neprezdrádza, že ide o neomylnú náuku, keďže tento snem schválil pápež Zosimus a II. Nicejský koncil (v 1. kánone). Tu je jeho znenie: "Rovnako bolo rozhodnuté, že ak niekto hovorí, že z toho dôvodu Pán povedal, "v dome môjho Otca je mnoho príbytkov", že sa to môže chápať, že v nebeskom kráľovstve bude nejaké stredové miesto alebo nejaké miesto niekde inde, kde žijú blažené deti, ktoré odišli z tohto života bez krstu, bez ktorého nemôžu vstúpiť do nebeského kráľovstva, čo je život večný, nech je prekliaty. Pretože keď Pán hovorí, "pokiaľ sa človek znova nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vstúpiť do Božieho kráľovstva", ktorý katolík bude spochybňovať, že ten bude spoločníkom diabla, kto si nezaslúžil byť spoludedičom Krista? Pretože kto nie je na pravej strane, bezpochyby pôjde naľavo."Pôvodne zaslal Robel - 09 jún 2012 : 23:34:05
Denzinger
=================================================
no a teraz bacha na toto:
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 13:18:09
|
A slovensku verziu mas kde? Sak pockaj, az dobehne amerika1 a opaci sa na teba:
Prelozte to, preco to neprelozite? Ako mam vediet, ze je to to iste, co tu vypotil robel? Na co cakate? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 13:59:54
|
I.Vat. koncil 7.hlava
Ďalej je článkom viery:Mimo Cirkvi nemôže byť nik spasený.Isteže,nie všetci,čo žijú v neprekonateľnej vedomosti ohľadom Krista a jeho Cirkvi,už na základe tejto nevedomosti by mali byť zatratení.Veď v očiach Pánových na nich nepadá nijaká vina,on chce aby všetci ľudia boli zachránení a dospeli k poznaniu pravdy.Darúva aj svoju milosť každému,kto sa podľa svojich síl namáha,takže môže dosiahnuť ospravodlivenie a večný život.Túto milosť však nedosiahne nikto,kto je odtrhnutý od jednoty viery alebo od spoločenstva s cirkvou z vlastnej viny a keď tak aj odchádza z tohoto života Denz.369 |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 15:02:21
|
U deti ci uz nenarodenych, alebo narodenych a zosnulych v rannom veku tazko mozno hovorit o vlastnom zavineni toho, ze nemohli prijat krst vodou v zmysle vyssie uvedenho vyroku I. VK |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 15:30:10
|
Keďže nezavinenosť pri nepoznaní Kristovho evanjelia u nemluvniat je zrejmá,zrejmé je aj to,že Boh im neodmietne milosť ak umrú v nevedomosti.Odporúčanie takýchto detí Cirkvou do Božieho milosrdenstva,sa javí aj vo svetle náuky I.vat.koncilu ako správne riešenie. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 17:07:49
|
A čo s väčšími deťmi, ktoré nikto nepokrstil, ale sú to deti, sami by to nedokázali, nevedia, jednoducho sa samé nemôžu dať pokrstiť. A tak by sme to mohli ešte rozšíriť, dokedy, 18 rokov? A potom dospelí z nejakých iných dôvodov, prírodné národy... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 346 ~
Člen od: 07 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 25 máj 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 18:05:26
|
citácia: I.Vat. koncil 7.hlava Ďalej je článkom viery:Mimo Cirkvi nemôže byť nik spasený.Isteže,nie všetci,čo žijú v neprekonateľnej vedomosti ohľadom Krista a jeho Cirkvi,už na základe tejto nevedomosti by mali byť zatratení.Veď v očiach Pánových na nich nepadá nijaká vina,on chce aby všetci ľudia boli zachránení a dospeli k poznaniu pravdy.Darúva aj svoju milosť každému,kto sa podľa svojich síl namáha,takže môže dosiahnuť ospravodlivenie a večný život.Túto milosť však nedosiahne nikto,kto je odtrhnutý od jednoty viery alebo od spoločenstva s cirkvou z vlastnej viny a keď tak aj odchádza z tohoto životaDenz.369 Pôvodne zaslal Zachariáš - 19 jún 2012 : 13:59:54 Zachariáš, to zavádzate úmyselne? Vyššie uvedené nie je výrok I. Vatikánu, ale pochádza to z jednej neschválenej schémy. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 18:28:27
|
Denz 369 ma nieco uplne ine. Naco sem vnasas iny teologicky problem?
Vase tazkosti s "Robelovymi" vyrokmi to ajtak naprosto nijak neriesi. Tie sa nedaju "prebit" inymi vyrokmi, ..potom to vypada, ze KC si vlastne protireci. Tam mate v podani Robelovom i Denzingerovom, doslovne i v kontextoch, vypichnu vam oci - veliky viďáz na slovník, ze kto je tu bludar a co si kto svojvolne interpretuje!
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 20:59:39
|
citácia: citácia: Komplikovanejšie je to ale s výrokom A. Jeho pravdivostnú hodnotu totiž nepoznáme. Isteže, neboli pokrstené vodou. Neboli pokrstené ani krstom krvi a krstom túžby ich rodičov samozrejme taktiež nie. Nemáme však odkiaľ vedieť, či v okamihu smrti nedostali možnosť vzbudiť si túžbu po krste a tak nadobudli spásu. Možno takú možnosť dostanú všetky, možno žiadne a možno niektoré. Počítať však len s možnosťou, že zaiste všetky sú spasené, je nemúdre. Pôvodne zaslal Reconquistador - 18 jún 2012 : 19:23:49 Cim sa lisia nenarodene deti od dietata ktore sa narodi a zomrie na treti den nepokrstene? Alebo po mesiaci, alebo po troch mesiacoch? V celom tomto obdobi su zatazene iba dedicnym hriechom, lebo nie su schopne osobneho hriechu. Ak vyslovujeme moznost, ze nenarodene deti mozu dostat v okamihu smrti moznost zvolit si, preco upierame tuto moznost zivonarodenym detom, ktore zomreli bez krstu v skorom veku bez osobneho hriechu? Pôvodne zaslal Mato - 19 jún 2012 : 09:12:05 Azda tu stále je stejná možnosť krstu túžby v okamihu smrti, ako u detí nenarodených. Keďže ale nemáme možnosť zistiť, či takáto možnosť je, alebo nie je, musíme sa správať tak, akoby mali ísť priamo do pekla a urobiť teda maximum pre to, aby sme ich duše zachránili. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 21:01:08
|
citácia: Robel má pravdu. Nepokrstené zomreté deti skutočne idú do pekla. Problém ktorý vidí Amerika v skutočnosti neexistuje. Pre pochopenie:
Výrok A: "Nenarodené deti idú do pekla" Výrok B: "Nepokrstené deti idú do pekla"
Výrok A nerovná sa výroku B!
Výrok B je pravdivý. Dôkazom nech je dogma "Mimo Cirkvi nie je spása". Do Cirkvi ale môže človek vstúpiť jedine krstom (či už krstom vodou, krvou, alebo túžbou).Zaujimave protirecenie Robel popierajuci krst tuzby ma pravdu Ale zaroven v dalsich vetach oponent tvrdenie , ze Robel ma pravdu vyvracia , pretoze pripusta , ze sa do Cirkvi da vstupit aj krstom tuzby Tomisticka zasada totoznosti (nekontraindikacie), spanielska dedina Pôvodne zaslal amerika1 - 19 jún 2012 : 09:07:57
Pokiaľ sa nemýlim, tak prinajmenšom v tejto téme, Robel krst túžby nepopiera. A vyjadrujem sa k téme tejto, nie k iným. |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2012 : 21:16:12
|
citácia: citácia: I.Vat. koncil 7.hlava Ďalej je článkom viery:Mimo Cirkvi nemôže byť nik spasený.Isteže,nie všetci,čo žijú v neprekonateľnej vedomosti ohľadom Krista a jeho Cirkvi,už na základe tejto nevedomosti by mali byť zatratení.Veď v očiach Pánových na nich nepadá nijaká vina,on chce aby všetci ľudia boli zachránení a dospeli k poznaniu pravdy.Darúva aj svoju milosť každému,kto sa podľa svojich síl namáha,takže môže dosiahnuť ospravodlivenie a večný život.Túto milosť však nedosiahne nikto,kto je odtrhnutý od jednoty viery alebo od spoločenstva s cirkvou z vlastnej viny a keď tak aj odchádza z tohoto životaDenz.369 Pôvodne zaslal Zachariáš - 19 jún 2012 : 13:59:54 Zachariáš, to zavádzate úmyselne? Vyššie uvedené nie je výrok I. Vatikánu, ale pochádza to z jednej neschválenej schémy. Pôvodne zaslal Robel - 19 jún 2012 : 18:05:26
Nemám úmysel zavádzať.Citoval som odtialto : http://tena.takto.cz/LinkedDocuments/viera_cirkvi.pdf je to na str.190.
Ak je tento dokument uvedený v Denzingerovi,tak prečo ho považujete za zavádzanie? Prečítajte si aj List svätého ofícia arcibiskupovi v Bostone,ktorý tam nasleduje. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|