Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 O fóre
 Voľná diskusia
 Adam a Eva
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Duha Téma Next Topic: Miesto narodenia
Strana: z 2

Racio

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  09:22:44  Zobraziť profil  Pridať Racio do zoznamu priateľov
Prenášam do novej témy môj predch. dotaz:

Mňa by zaujímalo, ako vysvetliť to, že keď Boh stvoril Adama a Evu, umiestnil ich do raja, ukázal im strom poznania, varoval ich atď. prečo to urobil? Vedel predsa dopredu ako to dopadne. Nemohol ako milujúci otec a stvoriteľ zvoliť radšej jednu z alternatív: 1. strom poznania vôbec do raja nedať a nechať Adama a Evu blažene žiť v raji na veky vekov, 2. ukázať im strom poznania a dovoliť im poznať čo je dobré a čo zlé a uspokojiť ich zvedavosť, ba priam ju podporiť a tešiť sa z nej, že nestvoril dvoch hlupákov.
Keďže ich stvoril so zvedavosťou, priamo je zodpovedný za hrôzy spojené s prvotným hriechom - tj.vyhnanie z raja, poznanie utrpenia a bolesti, večný biľag viny prechádzajúci z pokolenia na pokolenie, obetovanie vlastného syna atď. Jednoducho si myslím, že to išlo aj inak.
Zoberme si príklad, že nejaký kresťan by splodil dcéru a syna a ukázal im celý byt + žeravú pec, na ktorú nesmú siahať, pretože sa popália. Ak im nechá slobodnú vôľu - či chcú siahnuť na pec alebo nie - v poriadku, je to jeden zo spôsobov výchovy. Predpokladám, že väčšina rodičov by zabránila styku detí so žeravou pecou. Ale ak ich aj nechá a oni napriek rodičovskému zákazu siahnu na pec, čo je u detí normálne pretože sú mimoriadne zvedavé a potrebujú si všetko vyskúšať - bude ich rodič sa ich zvedavosť trestať tak, že ich dokonca vyženie z domova? Bude pre neho neposlušnosť detí natoľko závažná, že prekoná lásku k nim a navždy ich odsúdi? Milujúci rodič by snáď pofúkal ich ranu, možno im vyčítal ich neposlušnosť, ale to je asi tak všetko. A deti by sa poučili. To je podľa mňa lepší spôsob výchovy.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 31  ~  Člen od: 19 január 2012  ~  Posledná návšteva: 31 január 2012 Upozorniť moderátora 

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  09:41:42  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
U Cirkevných otcov som čítal,že stromy v raji predstavovali Božie ideje a človek ich mal postupne poznávať a tak duchovne rásť.Preto,aby človek nezačal od stromu poznania dobra zla,tento mu Boh zakázal.Človek tak bol vystavený skúške,no nezvládol ju.Napriek pádu človeka,však Boh na neho nezanevrel a pripravil mu cestu návratu do stavu pred pádom a tou cestou je Ježiš Kristus.
nakoniec- Adama a Eva sú svätí,takže Boh im odpustil,"rany pofúkal",zobral ich naspäť ku sebe,no trest si na seba privolali sami a museli ho zniesť.

Buďte si istý(á) racio,že Boh je oveľa dobrotivejší ako ten najdobrotivejší človek.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

guest636

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  10:31:00  Zobraziť profil  Pridať guest636 do zoznamu priateľov
citácia:


Buďte si istý(á) racio,že Boh je oveľa dobrotivejší ako ten najdobrotivejší človek.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  09:41:42



ked boh pozabijal prvorodenych v egypte, tak to bol akt jeho dobrotivosti?

kedze je to binarna otazka, tak akceptujem iba odpoved ANO alebo NIE

povodny GUEST635

He will learn... no king rules forever...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 2291  ~  Člen od: 16 november 2010  ~  Posledná návšteva: 04 február 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  10:39:57  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:


Buďte si istý(á) racio,že Boh je oveľa dobrotivejší ako ten najdobrotivejší človek.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  09:41:42



ked boh pozabijal prvorodenych v egypte, tak to bol akt jeho dobrotivosti?

kedze je to binarna otazka, tak akceptujem iba odpoved ANO alebo NIE

Pôvodne zaslal guest636 - 25 január 2012 :  10:31:00



Otázka nie je binárna ale bizarná.
Vysvetlím prečo - zabíjanie je zakázané ľuďom(okrem výnimiek sebaobrany).Človek život nedal,preto ho nesmie brať.
Boh dáva život a slobodne si ho môže zobrať kedykoľvek ak sa tak rozhodne pretože u neho sú tí,čo umreli na zemi naďalej živí.
Preto dávať rovnaký zmysel slovu zabíjať pri ľudskom konaní keď človek zabíja ako vrah a pri konaní Boha ak si berie život ku sebe z jemu známych dôvodov naspäť je bizarný nápad.

Takže odpoveď je jednoznačná : ÁNO,Boh je dobrý ak sa aj rozhodne zobrať si nečakane naspäť ľudský život.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

guest636

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  10:45:57  Zobraziť profil  Pridať guest636 do zoznamu priateľov
citácia:


Takže odpoveď je jednoznačná : ÁNO,Boh je dobrý ak sa aj rozhodne zobrať si nečakane naspäť ľudský život.


Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  10:39:57



dalsi z radu neschopnych precitat, porozumiet textu, alebo ignorantov

moja otazka sa netykala toho, ci je boh dobry alebo nie, to ma nezaujima; mna zaujuma, ci ten cin - pozabijanie prvorodenych bol aktom jeho dobrotivosti

takze precitaj si to znova, porozmyslaj, a znova odpovedz - ANO alebo NIE


povodny GUEST635

He will learn... no king rules forever...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 2291  ~  Člen od: 16 november 2010  ~  Posledná návšteva: 04 február 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

jarmok

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  11:13:58  Zobraziť profil  Pridať jarmok do zoznamu priateľov
Racio zabudol si na diabla, ktory ich zviedol na hriech

Pokoj a dobro medzi nami.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 178  ~  Člen od: 18 apríl 2011  ~  Posledná návšteva: 10 apríl 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

radar

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  11:45:31  Zobraziť profil  Pridať radar do zoznamu priateľov

citácia:
moja otazka sa netykala toho, ci je boh dobry alebo nie, to ma nezaujima; mna zaujuma, ci ten cin - pozabijanie prvorodenych bol aktom jeho dobrotivosti

Ale ved ti na to Zacharias perfektne odpovedal a slovo ano este zvyraznil.
Akt dobrotivosti, ci akt dobra je predsa jedno a to iste.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1564  ~  Člen od: 25 november 2007  ~  Posledná návšteva: 14 február 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  12:18:06  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
guest,arogancia je nepostrádateľnou výbavou ateistov?

ÁNO bol to dobrotivý akt,lebo samotný Boh je absolútne dobro a nikdy nemôže činiť zlo(to si iba človek vo svojom zlom zmýšľaní robí zlé uzávery),čo vyplýva už z jeho podstaty.
Na dovysvetlenie : všetko prvorodené bolo v Egypte egyptskými kňazmi zasvätené démonickej bytosti.Boh ich odňal démonom.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

lubomir

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  13:35:37  Zobraziť profil  Pridať lubomir do zoznamu priateľov
Trošku z iného súdka, Boh vnukol nápady na zabíjanie aj ľuďom, ktorí v jeho mene potom aj zabíjali. Aspoň podľa Biblie. A v tomto je nebezpečenstvo. Niekto niekoho zabije a ten potom polícii povie, že mu to tak prikázal Boh.

Ako mohli vedieť, že tie príkazy na zabíjanie im vnukol boh a nie satan ?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 381  ~  Člen od: 14 júl 2011  ~  Posledná návšteva: 14 máj 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Racio

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  13:50:00  Zobraziť profil  Pridať Racio do zoznamu priateľov
Citácia Zachariáš:
Človek tak bol vystavený skúške,no nezvládol ju.
Áno, to mi je vcelku jasné, že išlo o skúšku, ktorú človek nezvládol. Boh človeka skúšal - jeho poslušnosť.
Avšak chcem na iné upozorniť. Boh VEDEL, čo bude nasledovať, VEDEL ako dopadne skúška a nebola to hocijaká skúška. Tá skúška uvrhla celé ľudstvo do tak zlého stavu, z ktorého sa nemôže jednoducho vyhrabať, jedine ak splní nejaké veci (pardon, neviem presne ktoré, tiež som ateista, čo je asi zrejmé z mojich dotazov). Jednoducho, išlo o veľmi závažnú skúšku, žiadne hranie sa na piesočku. Takže Boh VEDEL a napriek tomu nechal človeka konať. Nebola tam žiadna iná alternatíva, nemožno to vysvetliť ani tým obligátnym "že človek si sám môže slobodne vybrať, či bude konať dobro alebo zlo". Vtedy ešte človek nevedel, čo je dobro a čo je zlo.
Z toho celého mi vyplýva, že
1. Boh vedel, ale nemohol zasiahnuť - tzn. že nie je všemocný
2. Boh nevedel - tzn. že nie je vševedúci
3. Boh vedel a mohol zasiahnuť, ale neurobil to - tzn. že nie je milujúci.
Nech sa na Adama a Evu pozriem z hocijakého uhla, zdajú sa mi v celej veci nevinní. Zvedaví to áno, ale inak nevinní. (Aj neposlušní, ale ak chcel Boh dvoch cirkusových hafanov, ktorí počúvajú na slovo, tak si ich mohol ľahko stvoriť).
Na hada som nezabudla. O to viac sú Adam aj Eva nevinní, ak do celej veci zapletiem ešte aj hada. Adam a Eva boli ako deti a zlý našepkávač, ktorý ich naviedol k spáchaniu nedovoleného skutku - nuž aj v trestnom práve je navádzanie trestný čin a pokiaľ sa navedú neznalé osoby - tie sú z toho vonku.
Ak to celé zhrniem, stále mi nie je jasné: Prečo Boh stvoril človeka, ak vedel, čo za utrpenie ho čaká? Vychádza mi z toho, ak vo svojich úvahách idem ešte ďalej, že buď
1. Boh stvoril človeka, aby mal koho trestať a odpúšťať.
2. Boh nestvoril človeka.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 31  ~  Člen od: 19 január 2012  ~  Posledná návšteva: 31 január 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  13:55:32  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Racio,to sú vaše závery.Keby ste si dal trochu práce a porovnal si ich s učením Cirkvi,tak by ste spoznal,že ste si vymyslel úplne iného "boha" a teraz nám ho podsúvate.Vaše interpretácie sú jemne povedané logickým skratom.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

guest636

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  14:31:35  Zobraziť profil  Pridať guest636 do zoznamu priateľov
citácia:


ÁNO bol to dobrotivý akt

Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  12:18:06



dakujem za odpoved, nic viac nepotrebujem od teba vediet

povodny GUEST635

He will learn... no king rules forever...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 2291  ~  Člen od: 16 november 2010  ~  Posledná návšteva: 04 február 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

avus

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  14:57:04  Zobraziť profil  Pridať avus do zoznamu priateľov
Zachariáš: Keby si nemal len ten modernistický pristup: Boh je láska. Ale vnímal celú katolícku pravdu: Boh je láska, ale je aj to druhé. Hneď by sa ti to ľahšie vysvetľovalo.

guest636: Moja odpoveď ako katolíka je: Voči tým prvorodeným synom to nebol akt jeho dobrotivosti. Bol to akt Jeho svätej vôle a bol to akt jeho prísnej i krutej spravodlivosti.

Pravý Boh je takýto: "Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia ... milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy." (Ex 20,5-6)



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 január 2012  ~  Posledná návšteva: 03 február 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  15:24:35  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
citácia:
Zachariáš: Keby si nemal len ten modernistický pristup: Boh je láska. Ale vnímal celú katolícku pravdu: Boh je láska, ale je aj to druhé. Hneď by sa ti to ľahšie vysvetľovalo.

guest636: Moja odpoveď ako katolíka je: Voči tým prvorodeným synom to nebol akt jeho dobrotivosti. Bol to akt Jeho svätej vôle a bol to akt jeho prísnej i krutej spravodlivosti.

Pravý Boh je takýto: "Boh, ktorý tresce neprávosti otcov na deťoch do tretieho a štvrtého pokolenia ... milosrdenstvo však preukazuje až do tisíceho pokolenia tým, čo ma milujú a zachovávajú moje príkazy." (Ex 20,5-6)



Pôvodne zaslal avus - 25 január 2012 :  14:57:04



Božia spravodlivosť je ukrutná?

Ale choďte

22.Boh je ontologickým dobrom sám v sebe i vo vzťahu k iným veciam.
(de fide)
23.Boh je absolútna mravná dobrota alebo svätosť.
(de fide)
24.Boh je absolútna dobroprajná dobrota.
(de fide)
38.Boh je nekonečne spravodlivý.
(de fide)
39.Boh je nekonečne milosrdný.
(de fide)


Toto sú dogmy,ktorým musí veriť každý katolík.Kde je tam nejaká ukrutnosť,alebo čo len náznak ukrutnosti?Keď Boh zoberie život je to prejav jeho dobrotivosti.O tom,či bude alebo nebude spasený to vie iba ON.Súd je v jeho rukách.Iný osud však asi čaká obyvateľov Sodomy a Gomory ako prvorodených Egypťanov,ktprí umreli počas Paschy.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

avus

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  15:41:53  Zobraziť profil  Pridať avus do zoznamu priateľov
Veď ale to nijako nepopiera, že peklo je kruté. Teda jeho spravodlivosť je aj krutá. Krutá, ale spravodlivá. To sa spolu vzájomne nevylučuje.

Jadna zo 6 hlavných právd:

Boh je spravodlivý sudca, ktorý...

Boh aj trestá a Jeho tresty môžu byť kľudne aj kruté. To sa so spravodlivosťou nevylučuje.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 január 2012  ~  Posledná návšteva: 03 február 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  16:03:29  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
citácia:
Veď ale to nijako nepopiera, že peklo je kruté. Teda jeho spravodlivosť je aj krutá. Krutá, ale spravodlivá. To sa spolu vzájomne nevylučuje.

Jadna zo 6 hlavných právd:

Boh je spravodlivý sudca, ktorý...

Boh aj trestá a Jeho tresty môžu byť kľudne aj kruté. To sa so spravodlivosťou nevylučuje.

Pôvodne zaslal avus - 25 január 2012 :  15:41:53



Ale jeho konanie vychádza z jeho podstaty a tú som vám v dogmách uviedol.Preto jeho konanie vylučuje akúkoľvek krutosť.Je dobrotivé.Na to sa ma guest pýtal a ja som mu odpovedal.

Dôsledky hriechu sú kruté,lebo hriech je ukrutnosťou a je dielom stvorenia a nie Boha.Preto aj trest je krutý,no spôsobil si ho človek.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

avus

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  16:14:59  Zobraziť profil  Pridať avus do zoznamu priateľov
citácia:
Preto jeho konanie vylučuje akúkoľvek krutosť.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  16:03:29



Jeho konanie nevylučuje krutosť, ak vykonáva spravodlivý trest. Keďže okrem všetkého dobra je zároveň aj spravodlivým trestajúcim sudcom. No a spravodlivosť sa s možnou krutosťou navzájom nevylučujú.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 január 2012  ~  Posledná návšteva: 03 február 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  16:28:50  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Preto jeho konanie vylučuje akúkoľvek krutosť.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 25 január 2012 :  16:03:29



Jeho konanie nevylučuje krutosť, ak vykonáva spravodlivý trest. Keďže okrem všetkého dobra je zároveň aj spravodlivým trestajúcim sudcom. No a spravodlivosť sa s možnou krutosťou navzájom nevylučujú.

Pôvodne zaslal avus - 25 január 2012 :  16:14:59



Odporúčam pozorne prečítať si tie dogmy "de fide"(záväzné pre vieru),čo som sem dal.
Spravodlivosť a dobrotivosť sa nevylučujú.Boh koná spravodlivo,pretože je dobrotivý ku svojim stvoreniam.Tých,čo sa dobrovoľne rozhodli pre zlo a v konali ho a vytrvali v tom až do smrti,Boh dobrotivo potrestal.Jeho dobrotivosť tu spočíva v tom,že ich oddelí od tých,čo sa rozhodli pre Boha,uverili v neho a prijali od neho spásu skrze Krista,konali dobro a z hriechov konali pokánie.
Peklo je ukrutné ale jeho ukrutnosť je v konaní zla padlých anjelov a ľudí,čo im slúžili.
Ukrutnosť teda pripisujeme démonom a zatrateným ľuďom a nie Bohu.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

rudy

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  18:13:07  Zobraziť profil  Pridať rudy do zoznamu priateľov
Avus, guest, aj malé dieťa, ktorému lekár ide pichnúť injekciu si myslí, že lekár je krutý...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 286  ~  Člen od: 15 február 2010  ~  Posledná návšteva: 17 apríl 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

guest636

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  18:46:26  Zobraziť profil  Pridať guest636 do zoznamu priateľov
citácia:
Avus, guest, aj malé dieťa, ktorému lekár ide pichnúť injekciu si myslí, že lekár je krutý...

Pôvodne zaslal rudy - 25 január 2012 :  18:13:07



mne mnohokrat pichali injekcie ked som bol maly, niekedy aj 4x denne a nikdy som si nemyslel, ze lekar alebo sestricka je kruta

samozrejme tvoja analogia kriva na obe nohy, pretoze injekcia je v tomto pripade pre pacienta prospesna, vies mi ale vysvetlit ako mohla byt prospesna smrt pre prvorodeneho - pre jeho sameho?

povodny GUEST635

He will learn... no king rules forever...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 2291  ~  Člen od: 16 november 2010  ~  Posledná návšteva: 04 február 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

rudy

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  18:57:19  Zobraziť profil  Pridať rudy do zoznamu priateľov
citácia:

samozrejme tvoja analogia kriva na obe nohy, pretoze injekcia je v tomto pripade pre pacienta prospesna, vies mi ale vysvetlit ako mohla byt prospesna smrt pre prvorodeneho - pre jeho sameho?
Pôvodne zaslal guest636 - 25 január 2012 :  18:46:26


Ak neveríš v posmrtný život, je pochopiteľné, že to nedokážeš pochopiť... Pozemský život nie je najvyššia priorita...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 286  ~  Člen od: 15 február 2010  ~  Posledná návšteva: 17 apríl 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Racio

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  19:15:20  Zobraziť profil  Pridať Racio do zoznamu priateľov
Nechápem určitú vec. Zdá sa, že katolík má dané určité dogmy, ktorým musí veriť. Ak by v ne (alebo niektorú) neveril alebo by o niektorej pochyboval, prípadne skúmal jej pravdivosť - dopúšťal by sa hriechu?
Nemôže prísť s nejakým svojím výkladom, nemôže sa pýtať, diskutovať?

Nikomu nič nepodsúvam, žiadneho svojho "boha". Ako ateista v žiadneho boha neverím. Ale určité veci ma zaujímajú. Ako si ich vysvetľujú veriaci. Či nad nimi rozmýšľajú.
Zdá sa, že veľmi nie. Zdá sa, že sú stanovené dogmy, ktoré niekto určil pred stáročiami a tie katolík nesmie rozoberať. Prečo teda Židia stále študujú tóru a diskutujú?

Je smutné, ak veriaci ateistu odkáže na nejaké dogmy alebo nech si prečíta učenie cirkvi. Mňa zaujíma názor živých ľudí, ktorí praktizujú vieru.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 31  ~  Člen od: 19 január 2012  ~  Posledná návšteva: 31 január 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

avus

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  22:32:02  Zobraziť profil  Pridať avus do zoznamu priateľov
Rudy: prirovnanie lekára k bohu niekedy sedí, ale nie vždy, napríklad lekár nedáva injekcie za trest. Večný trest pekla s podobenstvom lekára ani nie je možné spojiť. Nie v tom zmysle, že nás lekár potrestá niečim večným.

Zachariáš: Dogmy sú pozorne prečítané, niet tam rozporu. Tiež dogma: Boh je spravodlivý, preto v rámci vykonávania tej spravodlivosti môže konať - trestať aj kruto. To si teda s ničím neprotirečí, trestá aj kruto, lebo je spravodlivý.

Boh je spravodlivý a preto jeho spravodlivé tresty môžu byť aj kruté, niekedy dokonca aj musia byť kruté, ak majú byť spravodlivé, to je celkom pochopiteľné. Preto netreba do toho pchať už žiadnu zjemňujúcu omáčku.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 január 2012  ~  Posledná návšteva: 03 február 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 25 január 2012 :  22:50:28  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
Racio: Pýtať sa kľudne môžme, ba dokonca, je to aj potrebné.

Sú veci, ktoré každý katolík veriť musí. Pokiaľ vie, že ich Cirkev učí a aj tak v ne neverí, nie je katolíkom, hoci by sa zaň vydával. Možno to pre Vás na prvý pohľad znie divne, no aj Vy, ako neveriaci zaiste pochopíte, že toto potrebné je, keď už pre nič iné, tak aspoň preto, aby sa dalo povedať, čo to vlastne ten katolík je zač. Ak by každý mohol veriť čo chce a stále mať právo sa označovať za katolíka, tak sa pojem "katolík" bude rovnať pojmu "veriaci". Snáď som to pochopiteľne napísal.

Avšak sú aj veci, pri ktorých je možný vlastný názor. Napríklad, nie je problém veriť v pravosť z zjavenia Panny Márie vo Fatime. A nie je ani problémom v pravosť tohto zjavenia neveriť.

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 27 november 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

guest636

Stav: offline

 Odoslaný - 26 január 2012 :  07:58:39  Zobraziť profil  Pridať guest636 do zoznamu priateľov
citácia:


Boh je spravodlivý a preto jeho spravodlivé tresty môžu byť aj kruté, niekedy dokonca aj musia byť kruté, ak majú byť spravodlivé, to je celkom pochopiteľné. Preto netreba do toho pchať už žiadnu zjemňujúcu omáčku.

Pôvodne zaslal avus - 25 január 2012 :  22:32:02



je bezne pre "spravodlivych vladcov" trestat na zaklade represivnych opatreni? inymi slovami analogicky ako bolo napr "potrestane" v 2. sv. v. obyvatelstvo francuzskeho mestecka Oradour-sur-Glane 2. tankovou diviziou SS "Das Reich" za ukryvanie partizanov a unos jedneho sturmbannfuhrera?

povodny GUEST635

He will learn... no king rules forever...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 2291  ~  Člen od: 16 november 2010  ~  Posledná návšteva: 04 február 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 26 január 2012 :  09:21:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Avus,tá krutosť ktorú tu dookola neustále zdôrazňuješ,nie je Božia vlastnosť.A teda ani jeho konanie nevykazuje žiadne známky krutosti.Krutosť v tom vidí iba zaťatý hriešnik,ktorý si však svojou vlastnou zlobou sám na seba krutosť privolal.Alebo niekto,kto je sám krutý.

Cirkev má povinnosť ohlasovať dobrú správu(évangelión) o spáse človeka a nezamlčať,že tých,čo sa neobrátia k Bohu a konajú zlo čaká večný trest.To však nie je krutosť Božia ale spravodlivosť.Môžeme povedať že je prísna ale aj láskavá.Nikdy nie krutá.Kruté je je slobodné rozhodnutie ľudí hodiť sa do večného ohňa.

Ak máš predstavu Boha ako nejakého "kruťasa",brať ti ju nemôžem.A už vôbec ti takého "boha" nezávidím.


Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 2 Previous Topic: Duha Téma Next Topic: Miesto narodenia  
 Verzia pre tlač
Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06