Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Intelektuálna výbava absolventov seminárov
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Mame papeza? Téma Next Topic: Krst v Duchu
Strana: z 2

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 01 jún 2007 :  22:35:25  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
kredu sa knazi úspešne vyhýbajú, zatiaľ.

Vyslovím kacírsku myšlienku, že je to veru aj lepšie. Pre kredo i pre nich.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora 

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  15:28:26  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Neviem, ja by som knaza s radostou privital.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  15:37:16  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Veď to aj ja aj iní. Tí, ktorí sa nevyhovárajú na nedostatok času, však radšej blogujú či naháňajú futbalovú loptu a pod.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  16:02:17  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Asi sa im nechce z oci do oci odpovedat

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  16:26:27  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
citácia:
Veď to aj ja aj iní. Tí, ktorí sa nevyhovárajú na nedostatok času, však radšej blogujú či naháňajú futbalovú loptu a pod.

Pôvodne zaslal trent.tomas - 02 jún 2007 : 15:37:16



aj blogovanie je treba.....

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  16:40:01  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Neviem, či blogovanie treba.
Ale aj vďaka obsahu tých blogov existuje dôvod na vážne položenú otázku: čo vlastne majú za kvalitu vzdelania?

Rád by som vedel o oblasti, v ktorej sú absolventi seminárov fachmani. Vážne.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  16:51:13  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
no mozno v tom ze tak nekritizuju svojich kolegov knazov

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  17:00:44  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Odľahčuješ priskoro.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  17:02:49  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  17:04:31  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
Tomáš, ako psycho..., začínam mať akési čudné tušenie...

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  17:39:36  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Juja a okrem tvojich nerelevantných tušení, bola by aj nejaká relevantná odpoveď?


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  17:54:10  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Otazka je tu vsak aj ina - robi knaza knazom uroven jeho vzdelania?
Moze byt knazom iba intelektual? Alebo inak - vola si Boh za knazov iba filozofv, teologov a intelektualov?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 02 jún 2007 :  18:37:37  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Máš pravdu nerobí. Kňaza robí kňazom iba prijatá ordinácia - a k tomu treba dve minúty času a jeden biskup, nie šesť rokov štúdia a odlúčenej formácie.

Čo robí kňaza kňazom, ma nezaujímalo ani v téme ani v mojej vyššiepoloženej otázke. Zaujíma ma, či dôvody, ktoré ako múdre a správne viedli k zavedeniu onoho obdobia v seminári a štúdia teológie, no tak či tieto dôvody majú svoje vyznenie (ak hej, konkrétne v čom).

Poviem to ľudovejšie: súdiac podľa toho, o čom svedčí úroveň vedomostí absolventov (aj na základe bezpočtu svedectiev laikov, čo všetko im ich farári radia), rok študovali a päť rokov relaxovali, pripravujúc sa na ťažký život v ešte ťažšej pastorácii.

Môžeme porovnať hoci len také účebné osnovy kedysi a dnes, aby bolo jasnejšie, z čoho ich podozrievam.

O nekatolíckych učilištiach budúcich duchovných dúfam nemusíme strácať ani sekundu reči - tam je vec definitívne beznádejná.


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  20:04:11  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
Ahojte,

zaujímala by ma takáto vec: Dajme tomu,že som dlhšiu dobu v zahraničí(príp. na dovolenke).Patrím do Rímsko-katolíckej cirkvi, ale v tej danej krajine sú vyznávači iba:
Gréko-katolíckej, Pravoslávnej, popr. Evanjelickej cirkvi.
Čo mám robiť? Neísť v nedeľu do týchto kostolov na sv. omšu a tým pádom sa niekde stíšiť a v tichosti sa pomodliť?
Alebo ísť a ak áno, smú vyznávači Rímsko-katolíckej viery pristúpiť k sv.príjmaniu aj keď nepatria do týchto cirkví?



Kňaz A. v pastorácii(= úspešný absolvent seminára) odpovedá:

Ahoj XY, kedze si rimskokatolicka, kludne chod do greckokatolickeho kostola. To su katolici ako aj my. Dokonca mas povinnost ist, tak ako do rimskokatolickeho kostola. Ak sa ti neda ist do rim. alebo grec. kat. kostola, treba ist do pravoslavneho, tam dokonca tiez mozes pristupit k sviatostiam (opravte ma, ak sa mylim!). Keby bol k dispozicii iny kostol okrem vyssie menovanych (napr. evanjelicky, baptisticky a pod.), tak myslim, ze povinnost nemas. Vela stastia.


Kňaz B. (detto absolvent etc.) odpovedá:

(...) O návštevách kostolov iného vyznania je zrejme veľmi ťažko hovoriť, pretože každý by tu mohol povedať svoj názor. Avšak je tu potrebné rozlišovať o aké bohoslužby ide a v ktorom spoločenstve sa nachádzajú. Všeobecne by sme mohli povedať, že účasť na iných než katolíckych bohoslužbách nemusí byť niečo zlé (špeciálne v tých cirkvách, ktoré sa podieľajú na ekumenickom dialógu), avšak za predpokladu, že človek to nerobí ako prejav odporu proti Cirkvi. Spoločné modlitbové stretnutia môžu byť prostriedkom k zjednoteniu (avšak tak tomu nie je s Eucharistiou). Je treba si uvedomiť, že človek v tomto prípade nie je úplným členom bohoslužobného zhromaždenia, teda nemôže napr. prijímať sviatostí.


Následná reakcia iného laika k tomu:
citácia:
Včera v noci som hľadal v svojom archíve. Našiel som jednu z mojich výmien s jednou najväčších katolíckych autorít voľne - aj keď anonymne (Ak môžem posúdiť, vždy korektne) komunikujúcich na slovenskom internete. Nazvime ho X.

Napísal: "Katolikom NIKDY nebolo dovolene NIJAKYM sposobom brat ucast na nekatolickej bohosluzbe, a tato povinnost viaze sub gravi (pod tazkym hriechom)."

Pre istotu som sa opýtal: "Vdaka za info. To nikdy, predpokladam, ze do 2 Vatikanu."

X: "nikdy je nikdy, dovody su uvedene v kazdej vierouke tlacenej do druheho vatikanu... 2vk to priamo nikdy nepoprel, v com je neslychanost udajnej pastoracnej starostlivosti."

To, čo sa mi vidí v tejto veci (aj v mnohých analogických) najtragickejšie je tá dvoj(viac)tvárnosť našej cirkvi.




Odpoveď kňaza B:
Pan CC, ste nejaky velmi "zapaleny katolik"... Otazka je, ci spravnym smerom. Myslim, ze moderator tejto temy, teda clovek s nickom B, je naozaj kompetentnejsi ako vy, aby sa vyjadril k tejto teme. Liturgiu ste asi naozaj do takej hlbky nestudovali, ale to ani netreba. Len neutocte na druhych. A cloveka s menom X - hm. To si strcte za klobuk. Ak chcete, udajte jeho prave meno. Tema sa zamyka.



------

Takéto niečo považujem za prisilné kaffe v mnohých ohľadoch, nielen v súvislosti s vedomosťami dotyčných absolventov teológie, milí vážení kolegovci katolíci. Uvedený maxizávažný minipríbeh je stále zverejnený a verejný..
Pohoršuje vás naozaj len trent.tomas a to, že nemlčí a dokladuje na príkladoch (ako inak, keď nedokážem vypáčiť argumentačnú diskusiu?) relevantnosť svojich tém?


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  22:13:42  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Kňaz hovorí:

citácia:
Asi tu treba niečo vysvetliť. (...)treba, aby zaznievala skutočná náuka Cirkvi. To je bezpodmienečne nutné. Je to (miesto), ktoré nemôže pôsobiť demagogicky alebo zahmlievať pravdu. Preto sa snažím - osobne a menovite ja, aby som podal teóriu a pravdu takú, aká je. Prax je vždy záležitosť individuálna. Surovo povedané: Ja som povedal, čo bolo potrebné, a vy si robte, čo chcete, je to váš život a vy si zaň budete zodpovedať, nie ja. Ja nikoho nemôžem nútiť, aby prijal tieto veci. Je to osobná vec každého z nás. Existuje aj latinské príslovie: "Dixi, et salvavi animam meam" - Povedal som a spasil som si dušu. Tu moje kompetencie končia. Ale ak by som mal mlčať, v tom prípade treba zatvoriť toto (miesto), aby nemiatlo a nezavádzalo názormi rôzneho druhu.

---

Keďže (...) a aj pravdivé stanovisko Cirkvi sa akosi zahmlieva pristupujem, hoci nerád, k zamknutiu tejto témy.

Pripájam ešte raz pravé učenie katolíckej Cirkvi - kvôli jasnosti: manželský úkon má dva ciele: plodivý a spojivý. Ak by jeden z nich chýbal, bolo by to v rozpore s náukou Cirkvi, tzn. ak by sa zabránilo napr. prvému cieľu (plodivý) nejakým spôsobom (napr. antikoncepcia, prerušovaná súlož a pod.), je to zle a je to matéria do spovede.


Sympatická snaha však?
Dotyčné (miesto) je neaktívne, ale naďalej verejné.
Z príspevku kňaza vyplýva, že toto miesto obsahuje aj neprípustné a pravdu zahmlievajúce veci (spomína sa dokonca matéria do spovede!) - napriek tomu to však nebráni, aby všetko toto aj naďalej bolo s celým svojim obsahom verejne prístupné i dostupné, hoci práva a možnosť zasiahnutia dotyčný kňaz .

a.) Už neplatí, že existuje morálna povinnosť pod ťažkým hriechom, očisťovať podľa všetkých dostupných síl a možností, pravdu od prinajmenšom všetkého, čo sa s ňou - ako vážnym spôsobom odporujúce pravde a týkajúce sa spovednej matérie - nezlučuje?

b.) A čo otázka pohoršenia a následne účasť zodpovedného kňaza na nej, v zmysle tzv. cudzieho hriechu?

c.) Ktorý bod morálneho učenia KC dovoľuje/nezakazuje ponechať verejnosti prístupné veci, ktoré sa odchyľujú od pravdy až natoľko, že sa činí zmienka o matérii do spovede?

d.) Ak sa prízvukuje dodržiavanie skutočnej náuky Cirkvi, pre kňaza to neplatí - aktívnym filtrovaním verejne prístupných škodlivých výrokov?

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  22:44:57  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
Treba si to preveriť, ale vraj pán pápež Benedikt XVI. dal minulý týždeň povolenie ktorémukoľvek kňazovi kdekoľvek sláviť túto (tradičnú) sv. omšu. Ja osobne po tom netúžim, hoci som kňaz a mám rád krásu liturgie. Ale myslím si, že správne pochopená dnešná liturgia a dôstojne odslúžená zo strany kňaza i veriacich je priblížením sa časom apoštolov oveľa vernejšie než Tridentská. XY, kapucín.


a.) a čo Mediator Dei? Kto ho zrušil? Kedy? Ako?

b.) aký dokument či smernica vyššej sily ako uvedená encyklika, zavdáva príčinu k oprávnenosti takémuto názoru (ak nepredpokladáme, že dotyčný nevie rozlišovať pojmy o kráse liturgie)?

c.) tisícky svätcov, odchovaných na predošlej liturgii, mystici (zostaňme pri potridentskej dobe, nech sa tu nepletú názory, že pred tridentskou reformou bola omša rímskej cirkvi úplne iná), bežný vzdelaný i nevzdelaný ľud - títo všetci boli Cirkvou ochudobňovaní o možnosť ešte krajšej liturgie?

d.) umelci, hudobní kompozítori, stavitelia,... - títo všetci nemohli využiť ešte väčšie bohatstvo krásy liturgie, v porovnaní so súčasnosťou (asi preto liturgické umenie dnes plní srdcia veriacich väčšími citmi krásy, keď môžu porovnať ducha umenia pred a po reforme)

e.) napr. Martin z Kochemu, celebrita spomedzi veľkých prezentátorov liturgickej krásy tridentskej liturgie, holt, môžem ťa zahodiť, aby si ma viac neplietol svojimi názormi o anjelskej kráse a vznešenosti tridentskej liturgie, qua maxime elevat mentem fidelis ad pulchritudinem Dei coelumque..

f.) ak sa predkoncilová liturgia "podobala" východnej kráse liturgií, po reforme jej nesiaha vznešenosťou ani po členky


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  22:54:13  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Kňaz píše:
citácia:
Na začiatku by som povedal, že pojem „obetný stôl“ sa u nás zaužíval po Druhom vatikánskom koncile (1962-1965), keď sa u nás začali stavať oltáre tvárou k ľudu. Keďže v starých kostoloch bol zväčša ponechaný aj pôvodný oltár, nový oltár tvárou k ľudu začali ľudia pomenovávať ako obetný stôl. Avšak v žiadnom z liturgických či právnických dokumentov Cirkvi takýto pojem nenájdeme. Tieto „obetné stoly“ sú „oltáre“, pretože sa na nich prináša Najsvätejšia obeta Kristova. A tak zaužívajme si nazývať toto liturgické zariadenie pravým menom – teda oltár!


Ako sa teraz teda má nazývať to, čo - v zmysle logiky tvrdenia tohto príspevku - stojí v kostoloch tam, vzadu v sanktuáriu, ako predkoncilový oltár?

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  10:23:55  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
"Sľúbila som Vám stanovisko odborníka na morálnu teológiu, o ktorú som poprosila môjho známeho kňaza.
Odpoveď tohto odborníka je totožná s odpoveďou (...). Morálna teológia nie je proti ak sa tieto praktiky(orálny, sex, análny sex, onania, masturbácia) dejú v rámci predohry.



Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  12:23:47  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov

Ale zlí ľudia a zvodcovia budú spieť k horšiemu, budú strhávať do bludu a sami budú blúdiť. 2 Tim 3 , 13


no coment

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  14:51:53  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Chapem Tomas na co narazas.

Nemala by to potom byt aj zodpovednost biskupa, aby knazov s takymito zufalymi nevedomostami stiahol z aktivneho posobenia v mediach?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  14:55:53  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Otazku by som poopravil
Nie je zodpovednost biskupa , ze klerika s takymito vedomostami vysvetil ?


Co si mi priniesol z dovolenky ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  15:00:08  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
A znova sa oblukom vraciame k povodnej otazke - moze byt vysveteny za knaza iba intelektual?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  15:03:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Poviem to takto
Uroven moze byt rozdielna samozrejme predispozicie vedomosti nemusia byt predispoziciami na svatost knaza
Problem je Mato v tom , co si zial nepostrehol
Budem sa vyjadrovat ak nemam o probleme vedomosti , alebo siahnem do pokladnice Cirkvi ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  17:11:41  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
No ved to je to co hovorim - nie kazdy ma dar ucit a vysvetlovat, ale to ho este nezneschopnuje na knazstvo.

A biskup by mal vediet, koho ma v dieceze a ked vie, ze svojou cinnostou (vid priklady Tomasa) jemne povedane pletu ludi, mal by im ju zakzat.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  22:08:45  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
O působení kněze činem i slovem
vzhledem k potřebám dnešní doby


Úryvky z řeči sv.Otce Pia XII. k farářům a postním kazatelům, pronesena 17. března 1946.


Vybízíme vás, abyste jako pastýři duší neomezovali svoji horlivost na ty, kteří již sami od sebe berou účast na životě Církve. Vybízíme vás, abyste šli s nemenším zápalem po stopách zbloudilých. Jsou, jak víte, vystaveni vážnému nebezpečí, nikoliv však neodvratně ztraceni. Mnozí, snad většina, mohou být ještě získáni a znovu zavoláni na pravou cestu. Vše závisí na tom přijít s nimi do styku. To, co od kněze očekávají, jest nezištnost a smysl pro spravedlnost.

Že je kázání o víře nutné, není třeba dokazovat. Vy sami dobře znáte, jak je veliká náboženská nevědomost. Jak mnohé a často hrubé jsou omyly a nedorozumění v nejzákladnějších pravdách víry. A to nejenom mezi prostým lidem, ale i mezi těmi, kteří se honosí, že jsou inteligenty. Tito poslední mají určité požadavky i co se týče způsobu kázání. Je tedy zapotřebí, aby náboženské poučování, mluvené i psané, bylo předkládáno se vší jasností a zřejmostí.

Vyžaduje to vlohy a zvláštní schopnost. Avšak od každého kněze, od každého pastýře duší, od každého z vás očekává se slovo přesné a vhodné. A každý z vás může je skutečně dát! Vskutku, není to tak otázka umění, zručnosti, řečnické schopnosti, jako spíše otázka vnitřního, osobního přesvědčení.

Kdo je plný Krista, tomu nebude nesnadné získat Kristu jiné.


Přejeme sobě i vám, aby vznešená touha získati lid a přivést jej ke Kristu, nevzbudila ve vás snadnou, ale i zhoubnou ilusi. Dopustil by se skutečně velkého omylu pastýř duší, který by vynaložil celou svou pozornost a všechny své snahy spíše na veliké řeči ke slavnostním příležitostem než na nedělní promluvy a týdenní katechismus, jenž by se spokojil svěřit tuto část, nejprostší, avšak ne vždy nejsnadnější, svého poslání, svým pomocníkům. Vezměte si za příklad ty kraje, kde katechismus v kostele i ve škole je považován za jeden z nejčestnějších úkolů kněze, kde farář po vážné přípravě vyhrazuje sám sobě výsadu vyučovati osobně mládež i starší v neděli v kostele plném lidí.

Předmět hlásání víry je učení katolické. To znamená zjevení se všemi pravdami, jež obsahuje. Se všemi základy a pojmy, jež předpokládá. Se všemi důsledky, které má pro mravní chování člověka, jak k sobě samému, tak v životě rodinném a společenském, tak v životě veřejném i politickém. Náboženství a mravnost v těsném svém spojení jsou jeden nerozdílný celek. Mravní řád, přikázání Boží platí stejně pro všechny obory lidské činnosti bez jakékoliv výjimky. Kam až dosahují tyto, tam až se vztahuje poslání Církve, a proto i slovo kněze, jeho poučování, napomínání, rady věřícím, svěřeným jeho péči. Církev katolická se nikdy nenechá uzavřít do čtyř chrámových zdí! Dělení mezi náboženství a životem mezi Církví a světem je naprosto opačné křesťanskému a katolickému pojetí.

Církev má právo a zároveň podstatnou povinnost poučovati věřící slovem i písmem, z kazatelny i jinými obvyklými způsoby o všem tom, co se vztahuje k víře a mravům nebo k tomu, co nelze sloučit s jejím učením a tudíž je pro katolíky nepřípustné. Ať už běží o systémy filosofické nebo náboženské, anebo o cíle, které si jejich příznivci vytyčují, anebo jejich morální pojetí života, a to jak jednotlivce, tak i společnosti.


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 11 jún 2007 :  10:20:42  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Stale z toho ale nevyplyva, ze by knazom mohol byt IBA ten, kto ma dar ucit a vykladat.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 2 Previous Topic: Mame papeza? Téma Next Topic: Krst v Duchu  
 Verzia pre tlač
Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06