|
Odoslaný - 15 jún 2007 : 22:20:50
|
Křest v Duchu I. Raniero Cantalamessa
Dříve než začneme hovořit o Duchu Svatém, bylo by dobré snažit se pochopit, co znamená Obnova v Duchu Svatém. Po 2. vatikánském koncilu bylo mnoho věcí v životě církve obnoveno (liturgie, pastorační péče, kanonické právo, řeholní konstituce včetně řeholních rouch). Jistě jsou všechny tyto věci důležité, ale postihují pouze vnějšek a běda nám, máme-li pocit, že zde náš úkol končí, protože Bohu nezáleží ani na strukturách, ani na organizaci, ale na lidských duších.
Svatý Ambrož píše: "Je dílem lidských duší, že je církev krásná"; a proto je úkolem lidských duší, aby samy usilovaly o to být krásné.
1. Obnova je obnovou, v níž hlavním autorem je Bůh, nikoli člověk. "Já, nikoli ty", říká Pán, "tvořím všecko nové" (srov. Zj 21,5). "Můj Duch - a jen On - může obnovit tvář země" (srov. Ž 104,30). Z náboženského hlediska máme sklon dívat se na věci z ptolemaiovského pohledu: základem jsou naše snahy, organizování, výkon, reformy, dobrá vůle - ve středu stojí naše země, kterou Bůh přichází podpořit a korunuje ji svou milostí a našim úsilím.
2. Musíme - a teď je to výkřik Slova - "vrátit moc zpět Bohu" (srov. Ž 68, 35), protože "Bohu patří moc" (Ž 62,12). Příliš dlouho jsme se snažili pro sebe Boží moc získat tím, že jsme se chovali, jako by patřila nám a jako by na nás záleželo, jak jí budeme užívat. Zde musíme zcela změnit svou perspektivu, to znamená prostě přiznat, že nemůžeme bez Ducha Svatého udělat vůbec nic, dokonce ani prohlásit, že Ježíš je Pán. (srov. 1 Koř 12,3)
Křest v Duchu není svátostí, ale ke svátosti - lépe řečeno ke svátostem - se vztahuje. Křest v Duchu znovu probouzí do života křesťanskou iniciaci. (Křesťanskou iniciací se rozumí uvedení člověka do plného společenství církve svátostmi křtu, biřmování a eucharistie - pozn. red.) V prvé řadě se vztahuje ke svátosti křtu. Angličtina pro tuto svátost přímo používá pojmenování "křest v Duchu".
Věříme, že křest v Duchu znovu oživuje a aktivuje náš křest. Abychom pochopili, proč svátost, již jsme přijali často brzy po narození, může dojít tak náhle obnovy a proč z ní můžeme přijmout tolik světla a energie, je nutné podívat se blíže na teologii svátostí.
Katolická teologie zná koncept o platně udělených, ale neúčinných svátostech.
3. Svátost je neúčinná, pokud ovoce, které má nést, je blokováno. Krajním případem je přijetí svátosti (manželství, kněžství ve stavu smrtelného hříchu. Za těchto okolností-, pokud není překážka hříchu odstraněna pokáním, nepůsobí svátost žádnou milost. Dojde-li k pokání, svátost se oživí díky nesmazatelnému znamení a neodvolatelnosti Božího daru: "Jsme-li nevěrní, Bůh zůstává věrný, neboť nemůže zapřít sám sebe" (viz 2 Ti m 2,13).
Co je v případě křtu příčinou toho, že ovoce křtu zůstává bez účinku? Svátosti nejsou magické rituály, působící mechanicky bez spoluúčasti člověka, bez jeho odpovědi. Jejich účinek je ovocem spolupráce Boží a lidské svobody (v otázce milosti jde o milost Kristovu a Ducha Svatého); také svatý Augustin řekl: "Ten, který tě bez tvé spolupráce stvořil, tě bez tvé spolupráce nespasí."
Opus operatum křtu - jmenovitě Boží stránka neboli milost, má několik hledisek: odpuštění hříchů, dar teologických ctností víry, naděje a lásky (ty jsou pouze zasety v podobě semene), Boží synovství - to vše je dáváno skrze účinné působení Ducha Svatého.
Ale v čem spočívá opus operantis křtu - jmenovitě stránka lidská? Spočívá ve víře! "Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen" (M 16,16). Vedle křtu je tu proto ještě jiný prvek: víra člověka. "Těm pak, kteří ho přijali, a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi" (Jan 1,12).
Křest je Boží pečetí lidské víry. "V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť (míněno samozřejmě ve křtu) zaslíbeného Ducha Svatého" (Ef 1,13).
V prvotní církvi byl křest mocnou událostí tak bohatou na milost, že nebylo normálně potřeba nového vylití Ducha, jak je známe dnes. Křest byl udělován dospělým, kteří se obrátili z pohanství, byli jak se patří vyučeni a připraveni, aby při křtu učinili vyznání víry jako svobodnou a zralou volbu.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 jún 2007 : 23:09:54
|
Pokracovanie uvedenej prednasky od Cantalameesu najdete tu: Krest v Duchu II.
Dalsie citanie v tejto suvislosti odporucam:
Pojem "Krest Duchem svatym" (Co je „křest v Duchu svatém“? Jaký vztah má ke svátostnému křtu? Nevzniká tak učení o dvojím křtu? Kam zařadit tuto nepopíratelnou osobní zkušenost mnoha křesťanů, mezi nimi i statisíců katolíků?
Mnozí katolíci jsou nervózní už ze samého termínu „křest v Duchu svatém“, aby nedocházelo k matení a záměně se křtem vodou, tedy svátostným křtem. Mohlo by to vypadat, že vyznáváme dva křty - jeden vodou a jeden Duchem. Proto někteří nahrazují pojem křtu v Duchu různými opisy, např. nové hlubší vylití Ducha svatého, obnova křtu a biřmování, uvolnění nebo pronikání Ducha svatého, apod. )
Krest Duchem dnes
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 jún 2007 : 12:50:57
|
Obnovu krsnych slubov mame v Cirkvi jasne definovanu aj s modlidbami , ktore pre tento ucel Cirkev schvalila Tak co vymyslate sprostosti ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2007 : 14:40:16
|
Nie je náhodou pomenovanie krst v Duchu Svätom niečo, čo je v Cirkvi už dávno, len sa na to napasovalo toto protestantské pomenovanie?
Osobne si myslím, že krst v Duchu Svätom nie je žiadna novinka. |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2007 : 18:30:19
|
. Musíme - a teď je to výkřik Slova - "vrátit moc zpět Bohu" (srov. Ž 68, 35), protože "Bohu patří moc" (Ž 62,12). Příliš dlouho jsme se snažili pro sebe Boží moc získat tím, že jsme se chovali, jako by patřila nám a jako by na nás záleželo, jak jí budeme užívat. Zde musíme zcela změnit svou perspektivu, to znamená prostě přiznat, že nemůžeme bez Ducha Svatého udělat vůbec nic, dokonce ani prohlásit, že Ježíš je Pán. (srov. 1 Koř 12,3)
kto sa snazil konkretne ? Ako dlho ? odkedy ? Kto sa choval ? Koho ten pan kritizuje ? To je zaujimave Ked tradicni nieco skritizuju ohen a siru na nich A tento moze ?
Věříme, že křest v Duchu znovu oživuje a aktivuje náš křest. Abychom pochopili, proč svátost, již jsme přijali často brzy po narození, může dojít tak náhle obnovy a proč z ní můžeme přijmout tolik světla a energie, je nutné podívat se blíže na teologii svátostí.
Katolická teologie zná koncept o platně udělených, ale neúčinných svátostech.
3. Svátost je neúčinná, pokud ovoce, které má nést, je blokováno. Krajním případem je přijetí svátosti (manželství, kněžství ve stavu smrtelného hříchu. Za těchto okolností-, pokud není překážka hříchu odstraněna pokáním, nepůsobí svátost žádnou milost. Dojde-li k pokání, svátost se oživí díky nesmazatelnému znamení a neodvolatelnosti Božího daru: "Jsme-li nevěrní, Bůh zůstává věrný, neboť nemůže zapřít sám sebe" (viz 2 Ti m 2,13).
Katolici vsimnite si jednu vec! Papezsky kazatel o sviatosti svatej spovede ani slovo !!! Ani slovo o tom , ze obeta svatej omse zahladzuje vsedne hriechy ! Ano slovo , ze hriechy sa ospustaju sviatostnym rozhresenim knaza , ktory ma od J. Krista moc odpustat hriechy ! O tom sa katolik nedocita ani slovo !
Opus operatum křtu - jmenovitě Boží stránka neboli milost, má několik hledisek: odpuštění hříchů, dar teologických ctností víry, naděje a lásky (ty jsou pouze zasety v podobě semene), Boží synovství - to vše je dáváno skrze účinné působení Ducha Svatého.
Katolici ! Vsimnite si papezsky kazatel ani slovo o tom , ze sa krstom clovek zaclenuje do mystickeho Kristovho Tela , ktorym je Katolicka Cirkev ! Ani slovo ! Zeby to papezsky kazatel nevedel ?
V prvotní církvi byl křest mocnou událostí tak bohatou na milost, že nebylo normálně potřeba nového vylití Ducha, jak je známe dnes. Křest byl udělován dospělým, kteří se obrátili z pohanství, byli jak se patří vyučeni a připraveni, aby při křtu učinili vyznání víry jako svobodnou a zralou volbu.
Ten pan popiera krst deti v prvotnej Cirkvi ?
Odkedy je potreba noveho vyliatia Ducha Svateho ? Dokonca vsimnite si potreba V prvotnej Cirkvi nebolo normalne potreba , ale uvadza sa ze je to znovuobjavene z Cirkvi po zmrtvychvstani ! Tam nebola potreba a dnes je potreba Lebo vtedy vsetci primali krst ako slobodnu volbu On ma doma totiz telegraficky potvrdenu volbu vsetkych pokrstenych v prvotnej Cirkvi Ved je papezskym kazatelom ! Preco potom nekrstit len tych , ktori ucinia slobodnu a zrelu volbu ? Logicky ked v prvotnej Cirkvi nebolo treba vyliatie lebo ... tak preco nevola potom , aby sa to robilo rovnako a nebolo by treba Ale nie krstite bez rozmyslu ved potom tu je este Krst v Duchu ! Inak takze ked potreba , tak jedine charizmatici maju kluc , maju nieco , co obycajny katolik , ktory nie je charizmatikom v Cirkvi nedostava A teda pociarknute Maju nieco viac ako ma Cirkev Ako mi je luto , ze zrusili inkviziciu !
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2007 : 23:21:08
|
Co Ti mam na toto povedat?
Tak velmi sa snazis najst blud v Cantalamessovom texte, ze ked sa Ti ho nedari obvinit z toho co povedal, obvinujes ho z toho co nepovedal? Skoda sa k tomu dalej vyjadrovat.
Jediny komentar ako tak k veci je ten posledny odstavec. V tejto suvislosti sa pytam, ak jedine na com zalezi je, aby bol krst platne vysluzeny, ako je mozne, ze u takeho mnozstva ludi nema ziaden efekt? Ze nie je ziaden rozdiel medzi nimi a nepokrstenymi pohanmi? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 jún 2007 : 23:48:14
|
lebo to uz jhe na cloveku..... to ako sme Pavelbovi skakali po hlave aby sa stal katolikom tak sa nim on nestane, dovtedy dokym on nechce..... a to ze sa niekto rozhodne spravat inak ako krestansky je dopad jeho rozhodnutia.... vies z krestanstva ako takeho sa stava zbierka ukonov...lebo sa to patri, zvyklo sa to a tak... takze chybu nehladaj vo vysielaci(Boh) ale v prijimaci..... a mozes vymyslat cokolvek, ako aj napriklad "krčst v duchu" a o tom s nehovori, ze ludi to mozno chyti, ale po chvilke sa zase vratia k tomu co bolo predtym....vies netreba hladat docasne vzplanutia, ale trvale horenie |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 04:52:49
|
citácia: Co Ti mam na toto povedat? Tak velmi sa snazis najst blud v Cantalamessovom texte, ze ked sa Ti ho nedari obvinit z toho co povedal, obvinujes ho z toho co nepovedal? Skoda sa k tomu dalej vyjadrovat. Jediny komentar ako tak k veci je ten posledny odstavec. V tejto suvislosti sa pytam, ak jedine na com zalezi je, aby bol krst platne vysluzeny, ako je mozne, ze u takeho mnozstva ludi nema ziaden efekt? Ze nie je ziaden rozdiel medzi nimi a nepokrstenymi pohanmi? Pôvodne zaslal Mato - 19 jún 2007 : 23:21:08
Ono je to uz starocia a starocia v Katolickej Cirkvi proste tak , ze katolik hresi , ak nevyzna pravdu svojej viery v uplnosti a podla ucenia Cirkvi To som ja nevymyslel Od papezskeho kazatela by clovek predpokladal ze hovori ako katolik a vyznava to , co katolik Toto , co pan papezsky kazatel povedal by podpisal kazdy protestant Ale moje namietky si nespochybnil To uz je asi hriech ocakavat od katolika , ktory poucuje inych , aby hovoril v suvislosti s pokanim o sviatosti svatej spovede , alebo o moci svatej omse odpustat vsedne hriechy |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 06:23:23
|
Mato, faktom je, ze autor naozaj pise ten clanok tak, ze ak krestan nezazije krst v Duchu, nema osobny vztah s Bohom. Nemusi to mysliet zle, ale vyznieva to ako podmienka dalsieho osobnostneho rozvoja cloveka. Sami vieme, ze Duch Svaty posobi stale, a mnoho ludi taketo nieco zazije, a ani si to neuvedomuje navonok... |
Veď ma, Pane, vo svojej pravde a uč ma, lebo Ty si Boh, moja spása, a v Teba dúfam celý deň. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2690 ~
Člen od: 06 november 2003 ~
Posledná návšteva: 04 marec 2018
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 12:26:04
|
citácia: Ono je to uz starocia a starocia v Katolickej Cirkvi proste tak , ze katolik hresi , ak nevyzna pravdu svojej viery v uplnosti a podla ucenia Cirkvi
Aha. Jasne, a Ty mas doma telegraf, ci co si to v predchadzajucom prispevku napisal a vies, ze Cantalamessa nevyznava pravdu svojej viery v uplnosti. To je skutocne argument, ktory ma dostal, podobne ako niektore pavloveba.
Je to mozne, ze tvrdis, ze vzdy ked sa niekto vyjadruje k nejakemu specifickemu problemu, ze v tej suvislosti vzdy znova a znova musi zopakovat cely katechizmus, aby si ho neobvinil, ze nieco zatajuje, ci popiera? Neverim, ze mozes byt az takto zasepeny... Alebo mozes?
citácia: Ale moje namietky si nespochybnil
Som Ti napisal, ze diskutovat o niecom, co niekto nepovedal a vyvracat namietky vznesene proti niecomu co nepovedal nemienim.
citácia: To uz je asi hriech ocakavat od katolika , ktory poucuje inych , aby hovoril v suvislosti s pokanim o sviatosti svatej spovede , alebo o moci svatej omse odpustat vsedne hriechy
Vid vyssie. V patricnom kontexte (keby napriklad daval katechezu tretisakom na zakladnej skole) by to urcite spomenul. Jeho clanok sa vsak nezaoberal elemetarnym ucenim Cirkvi, ale niecim celkom inym a hovoril ku katolikom o ktorych sa predoklada, ze tieto zaklady ovladaju. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:16:00
|
napisem vam jedno svedectvo mojeho priatela, ktore mi hovoril.:
,,Pokrstili ma, keď som bol malý a nepamätám si to, ale mám papier, ktorý mi pripomína, že som bol pokrstený v mene Otca i Syna i Ducha Svätého. v 15 rokoch som prijal birmovku na naliehanie mojich rodicov. Vo veku 38 som neveril tomu, že Boh by mohol prísť a zmeniť môj život. Niekto mi povedal o Ježišovi. Povedal mi, že Ježiša zabili a zomrel na kríži za mňa. Nedávalo mi to zmysel a napriek tomu som bol stále násilný, pil som, nadával ale aj tak som každú nedeľu chodil do kostola a pristupoval k sv. prijímaniu.
Ale ktosi mi povedal, že Ježiš visel na kríži za mňa. A jeden mladý kňaz sa modlil za mňa i za manželku, aby podstata krstu a sv. prijímania urobila to, čo má urobiť - aby sa naplnili. Modlil sa za mňa v mojom dome, ale nič sa nestalo. O dva dni neskôr som bol v garáži pri aute a mysľou mi prebehlo slovo: Kajaj sa, ľutuj svoje hriechy. Nerozumiem, prečo som dostal tieto slová, ale vtedy som mal na mysli tieto slová: ”Ľutuj svoje hriechy.” Kľakol som si v garáži a začal som plakať. A potom som Bohu povedal, že mi je naozaj ľúto, že som bol taký zlý otec, že ľutujem, že som toľko pil. Povedal som Bohu, že ľutujem svoje oplzlé rozprávanie a nadávky, a zdalo sa mi, že som zakúsil Božiu lásku. Trvalo to asi hodinu. Bežal som k manželke, veľmi rozrušený a povedal som jej, že v garáži mi Boh povedal, že ma má veľmi rád. Mal som dojem, že Ježiš skutočne zomrel za moje hriechy. Moja manželka ma objala, veľmi vzrušená a povedala, že to isté sa jej stalo deň predtým. O dva dni sme šli na veľkú oslavu, kde bolo veľa piva. Prišli sme k dverám a nemohli sme vojsť dnu. Otočili sme sa a vrátili sa domov. Užasnuté deti nemohli pochopiť, čo sa mi stalo. Niektoré z detí sa o dva-tri roky neskôr stali kresťanmi na základe toho, čo sa mi stalo. Najstarší syn mi povedal, že som bol najhorší otec na svete. A povedal, že sa stal zázrak a že to mu umožnilo uvažovať o Bohu."
Myslím si ze toto svedectvo hovorí o krste Ducha Svätého. Aj on otom tak hovoril.
Pokoj a dobro  |
Blahoslavení tí, čo širia pokoj, lebo ich budu volať Božimi synmi :-) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 48 ~
Člen od: 24 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 20 február 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:29:24
|
Ja si myslím, že to svedectvo hovorí o milosti obrátenia sa k Bohu o zanechaní starého hriešneho života.
Vidíme v tejto udalosti to isté? |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:40:21
|
citácia: Ja si myslím, že to svedectvo hovorí o milosti obrátenia sa k Bohu o zanechaní starého hriešneho života.
Alias o krste v Duchu... Zacinas chapat... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:44:03
|
Tak prečo sa potom používa protestantské označenie pre túto skutočnosť? |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:48:45
|
To mi pripomina argumenty tu posobiacich protestantov, ze preco katolicka Cirkev pouziva pohanske symboly...
Pamats, co sme im vtedy odpovedali?
Ked nie, vyhladaj si temy od arpada a spol a uvidis... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 16:59:20
|
V každém případě je to tak, že používání pojmů, kterých smysl není zcela jasný, nedovoluje tak přesně vyložit nauku, a potom jeden mluví o voze a druhý o koze při tom samém pojmu.
V tomto se mi jeví dost evidentní, že používání latiny na výklad nauky je nejlepší možná varianta (jednotný jazyk pro celou církev na celém světě a mrtvý jazyk, který se nevyvíjí). Při nejasném používání pojmů je i lajkovi (třeba mě ) zřejmé, že se ve výkladu nauky dělá hokej.
|
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 17:03:55
|
citácia: To mi pripomina argumenty tu posobiacich protestantov, ze preco katolicka Cirkev pouziva pohanske symboly...
Já myslím, že katolická církev nepoužívá pohanské symboly. Některé symboly (původně možná nekřesťanské) začali prostě katolíci používat k označení něčeho z křesťanské víry. Někdy možná katolíci využili některých prvků ať náboženských tak kulturních některých národů, aby jim dokázali lépe přiblížit křesťanství.
Ale to je něco jiného, jak matení pojmů při výkladu nauky. |
rad.ek |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 20:15:07
|
citácia: To mi pripomina argumenty tu posobiacich protestantov, ze preco katolicka Cirkev pouziva pohanske symboly... Pôvodne zaslal Mato - 20 jún 2007 : 16:48:45 Dobre, rozviniem svoju tézu, prečo radšej nepoužívať ako používať protestanské označnie krst v Duchu Svätom pre skutočnosť obrátenia sa k Bohu a zanechania hriehov.
Nakoľko protestanti nemajú sviatosti ako krst alebo birmovku, ktorou by mohli označiť kresťanskú iniciáciu, pomenovali na základe veršov v Svätom Písme skutočnosť obrátenia sa ako krst v Duchu Svätom, hlavne poukazujúc verše o Turíciach. Krst v Duchu Svätom ja u protestantov vidím ako analógiu k sviatosti birmovania v Cirkvi. Ďalej, keďže u protestnatov sviatost pokánia neexistuje, stále sa u nich poukazuje na ľútosť nad hriechmi pri "krste v Duchu Svätom". A táto ľutosť nad hriechmi je opäť analógiou k sviatosti pokánia.
Toto je môj osobný názor, dobré je preto nepoužívať protestanské označenie "krst v Duchu Svätom" alebo aj "nové vanutie Ducha" a pod., nakoľko to závadza (či i zvádza) od sviatostí v Cirkvi. |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:15:58
|
citácia: Toto je môj osobný názor, dobré je preto nepoužívať protestanské označenie "krst v Duchu Svätom" alebo aj "nové vanutie Ducha" a pod., nakoľko to závadza (či i zvádza) od sviatostí v Cirkvi.
V poriadku to beriem, je to Tvoj osobny nazor. Ja tiez nie som nadsenym zastancom jeho pouzivania, ale chapem co sa nim mysli a nebudem ludi co ho pouzivaju nazyvat charizmatickymi pomatencami. Tak isto poznam ludi, co tento zazitok obratenia maju a nikoho to od sviatosti neodviedlo, prave naopak, zacali ich aktivne prijimat. Ked ich vsak niekto bezdovodne dehonestujuco oznacuje, vtedy vo mne kypi zlc...
Pochopili sme sa konecne? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:26:41
|
Pochopenie chápania jednej strany druhou je tu od začiatku.
Čo tu nie je, je dostatočný dôvod nenazývať veci jasnými menami tak, aby nezvádzali tých, ktorí im nerozumejú. Veď už len samotná formulácia "Krst v DS" je bludársky nezmysel, ak nie je spojená výlučne s významom sviatostného krstu, resp. sviatostnej birmovky. Aj keby ich používalo sto kazateľov alebo tisíc pápežov - nie sú vieroučné, takže privátne názory nik nie je povinný akceptovať, resp. každý môže napádať, ak mu tak velí svedomie.
Pochopili sme sa konečne? |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:31:20
|
mato len na informaciu : Krsti sa v mene Otca i Syna i Ducha Svateho
naco dva krsty ? Resp. preco "iba" krst v DS ked Boh je tvoreny 3 osobami?
p.s. pocul som uz i taku pikosku ze na zakalde "krstu v DS" bolo povedane ze nie je potrebny krst vodou..... resp. ze Jezis myslel iba krst v DS a nie krst vodou.. Takze aby sme nahodou nezrusili nieco co by diablovi padlo akurat do rany.... |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:31:29
|
Ano, to ze tradicni napadaju vsetko, co sami nezazili, to som pochopil uz davno.
Ze to skryvaju za magicku hlasku povinnosti hlasania pravdy som pochopil tiez.
Ze je dane slovne spojenie bludarske je Tvoj nazor, rovnako ako je Cantalamessov nazor a nazor JPII, ze bludarske nie je. Ani jedno z nich (a zdoraznujem, ze ani Tvoje) vierucne nie je, ked si vsak mam vybrat medzi Tebou a papezom - bez urazky, verim papezovi.
Keby som mal verit vsetkemu, co tu bolo z Vasej strany popisane, tak som davno v schizme...
Aleskovi: ako obohraty gramafon. Nastastie mam trening od pavlaba, takze v klude: nie je to sviatost a teda ani druhy krst a teda nehovorime o dvoch krstoch. Ohladom toho co si pocul, ja som pocul o zene co sa dala vysvetit za knaza a o biskupovi co to urobil. Pocul som o exkomunikovanom biskupovi a jeho odopretiu poslusnosti papezovi. Pocul som o knazoch, co neveria, ze Jezis je Boh. A? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:37:49
|
tak ale naco to tu je? preco to tu nebolo od zaciatku ked je to potrebne?
vsetko co sa hovori o krste v DS už tu je..... ako jka to chapem ako take obratenie ako Pavelba, ked ho tu spominas - premena z formalneho na aktivneho krestana, to je v poriadku a fajn. ale to moze Boh zariadit aj cez birmovku - som pocul, ze birmovanci, niektori teda si uvedomili tu zodpovednozst, takisto mam susedu prvoprijimajucu a tiez to trochu zmenilo jej pohlad na zodpovednost.... ja som bol dnes na spovedi - pre mna je spoved cimsi zazracnym. uz to je vanutie DS ze sa obratis ides na spoved a mas zaujem o prijimanie DS.....
lenze ty povazujes za prejav Ds len to, ked nechodiaci odhodi barlu, rozprava jazykmi , alebo nieco ine...ale DS posobi aj tajomnym sposobom, nevidiacim sposobom a to mirec pekne napisal. To ze nevidis vonkajsi prejav Ds este neznamena ze tam nie je.. |
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:41:39
|
Ako obohraty gramafon, ale nevadi, uz som si zvykol od pavlaba. Takze v klude a znova dokola. Bolo to tu od zaciatku, su o tom zmienky tak v Pisme, ako aj v dielach Cirkevnych otcov. V dnes dobe je to len z nejakeho dovodu castejsie... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:45:14
|
citácia: Ano, to ze tradicni napadaju vsetko, co sami nezazili, to som pochopil uz davno. no comment
citácia: Ze to skryvaju za magicku hlasku povinnosti hlasania pravdy som pochopil tiez. Neviem, či je magická. Ale aspoň dačo si pochopil, gratulujeme. Neráčili by aj niektorí neokatolíci tento záväzok viery poslúchať a činiť podobne? Vážne sa pýtam, aj keď ty ironizuješ.
citácia: Ze je dane slovne spojenie bludarske je Tvoj nazor, rovnako ako je Cantalamessov nazor a nazor JPII, ze bludarske nie je.
Môj názor je irelevantný, rovnako tak ako tvoj názor o mojom názore alebo o tom, čo podľa mňa či teba je/nie je bludárske.
Irelevantný však nie je názor viery a tam je viac než dosť dôvodov, považovať dané výroky za problematické. To stačí na to, aby sa neforsírovali katolíkom. Repete: ako teda vyzerá dostatočný dôvod používať pojmy krstu a DS tam, kde nejde o sviatosti? Žiadam o jeho predvedenie.
citácia: Ani jedno z nich (a zdoraznujem, ze ani Tvoje) vierucne nie je, Môj hlas nemá autoritu učiteľa viery, avšak ani tvoj. Čo je vieroučný názor, ja poznám. Ty nie?
citácia: ked si vsak mam vybrat medzi Tebou a papezom - bez urazky, verim papezovi. Máš slobodnú vôľu, čiň ako uznáš za vhodné. Kto chce veriť aj nezmyslom, veriť im bude - ak za dostatočný dôvod považujú osoby a nie obsahy. Dejiny poznajú iks prípadov, kedy aj pápeži tárali. Postrádame dôkaz o tom, že určite nemôžu tárať aj tebou spomenutí. |
Tomáš, bývalý priaznivec Kreda. |
|
|
|
Odoslaný - 20 jún 2007 : 22:47:30
|
v dnesnej dobe sa to specialne pomenovalo a pretože prisli protestanti aby si oni zacali dokazovat tu svoju "akože" moc DS.... preto sa o tom castejsie hovori.
"Rehole su urcitou sokovou terapiou DS pre tento svet"
|
Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 10389 ~
Člen od: 09 december 2004 ~
Posledná návšteva: 11 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|