|
Odoslaný - 22 január 2013 : 18:16:37
|
uz prvi krestania uznavali krst tuzby ako platny. Za deti veriacich rodicov maju tuzbu ich rodicia ktori ich chcu dat pokrstit cize je to ta ista situacia nie su vsak veriaci rodicia ako veriaci rodicia zalezi od toho ci su formalne alebo nie, ci napozaj mali tuzbu pokrstit dieta alebo nie ale inak je to presne tak ista situacia ako ked katechumen sa pripravuje na krst ale pred krstom zahynie: rata sa mu to ako krst tuzby tak ucila cirkve od cias apostolov ... Ak by sme uvazovali inak tak by sme popreli pravo rodicov krstit vlastne deti (a priklonili k nazoru ze krstit sa maju az dospeli ...) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 22 január 2013 : 20:37:26
|
citácia: Ja som cital, ze potratene deti idu do neba a su tam v takych speialnych miestnostiach pre babätka - su tam ulozene v postielkach. Pôvodne zaslal sinceretly - 21 január 2013 : 20:05:18 Vy čítate detské knižky? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 január 2013 : 16:26:10
|
citácia: Z toho mi vychádza, že Presvätá Panna by teda nemusela byť nepoškvrnene počatá, ale stačí až nepoškvrnene narodená...
Ked si pozriete tie svedectva ludi, ktoym sa zjavila Panna Maria, tak im povedala, ze je neposkvrnene pocatie.
Panna Maria = neposkvrnene pocatie = zatvorena brana...
Cirkev uci, ze Panna Maria bola neposkrvnene pocata a je to pravda.
a k tym detskym kniham - my vsetci sme Bozie deti a vsetky tie knihy, ktore su o Bohu, su v podstate detske knihy, aj tie, ktore su dospelacke, tak v skutocnosti su vsetky knihy detske, prostrednictvom ktorych nas Boh vychovava, lebo On je nasim otcom a my sme Jeho detmi.
a k tomu popisu - v nebi je vela miest a v tej knihe sa to popisovalo. + aj ze v nebi nie je lenivost a kazdy tam ma nejaku cinnost a pracuje s laskou k Bohu, zije v sluzbach Bozich a pracuje tam usilovne ako vcelicka, kazdy 1 z nich tam ma svoju ulohu - Boh by kludne mohol urobit vsetko sam, ale On je rodina a z lasky k nam sa nechava obsluhovat a zaroven nam On sluzi, kazdy je v nebi pre kazdeho. Je tam sluzba z lasky, vsetci sa tam navzajom miluju a Boha miluju celou svojou bytostou, lebo On je nasim vsetkym a On je vsetkym pre vsetkych.
Co myslite, ked male dietatko zomrie a pride do neba, bude v "oddeleni" hraciek, miestnosti pre male deti alebo bude niekde v pracovni? No? |
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 09:07:01
|
citácia: Není mnoho papežů, kteří se k otázce osudu nepokřtěných dětí vyslovili, nicméně ti, kteří tak učinili před Janem Pavlem II. (Sixtus V., sv. Siricius, Jan XXII., Pius VI.), shodně učili, že duše nepokřtěných dětí přebývají „na okraji pekla“, kde svým odloučením od Boha netrpí ani duševně, ani tělesně - požívají přirozené blaženosti. Pôvodne zaslal amerika1 - 07 jún 2012 : 18:41:32
Že jaký zaujímavý konsenzus som tu našiel. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 09:09:04
|
Inými slovami v tejto téme sa rieši presne to, čo riešim ja vo svojej novej téme a je to len dôkazom, že ani vy sami nemáte na to čo píšem celkom jasno a sme na tom podobne, ale vy si to nepriznáte. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 10:33:00
|
Odkial vies, ze si to neprizname? Ja som sa na tomto fore naucil, ze nikoho sa nemam snazit zmenit - kazdy mame slobodnu volu a nikoho nemame nutit do niecoho, co on nechce.
Ak je niekto ateista, tak je ateista. Presviedcacimi recami ateistu sa zmenit zvycajne neda, ale mozeme sa za neho pomodlit a aj za ostatnych, aby chceli spoznat pravdu, aby im Boh pomohol a zili podla Neho a nie podla seba.
Clovek ma vzdy moznost vybrat si - Boh je Bohom slobody, a ak sa niekto o Neho nezaujima, tak On to respektuje, ale ak sa niekto za niekoho pomodli, tak by to bolo nespravodlive, ked by nevyhovel tomu, kto prosi, a tak urobi to, o co Ho prosi ten, ktory prosi.
citácia: ...že ani vy sami nemáte na to čo píšem celkom jasno... to, kto ma v com jasno, vie najlepsie iba Boh, lebo to On nas stvoril a On vie najlepsie, co je pre nas dobre, lebo nas pozna viac, ako pozname my seba - my pozname iba to, co dokazeme spoznat, o ostatnych veciach nevieme, lebo sme ich este nespoznali, ale Bohu nie je nic nemozne a vie o nas vsetko.
citácia: ...a sme na tom podobne... tebe sa mozno zda, ze my sme na tom podobne, ale niekomu sa moze zdat nieco ine netreba nikoho nutit, aby robil to, co robime my - kazdy mame slobodnu volbu rozhodnut sa. A to, co me na tom podobne, vie najlepsie posudit Boh, lebo On vie vsetko, lebo stvoril z lasky k tym, ktori Ho prijali za svojho Pana to, co stvoril.
citácia: ...ale vy si to nepriznáte. Tato cast je velmi nebezpecna, lebo to, co si niekto nieco prizna alebo nie, ty jednoducho vediet nemozes, a aj ked nieco vies, tak nevies vsetko. Ktovie. Nieko si to predsalen neprizna, ale moze sa najst niekto, kto si to prizna, => tym slovickom "vy" si oznacil nas vsetkych aj ked to pravda nemusi byt.
Je o ako na sude - na kazde ukazanie treba mat jasne dokazy, inak je zbytocne ukazovat prstom na niekoho, popripade na vsetkych, ked nemas dokazy. My napr. v skole - z nicoho nic nam zmizla triedna kniha a cela trieda (okem mna a mozno este okrem niekoho dalseo, popripade dalsich) si myslela, ze tu knihu ukradol 1 spoluziak, lebo... A potom vo stvrtok ten spluziak cely den chybal (mal stastie) a tu knihu nasiel iny spoluziak na chodbe v policke v nejakej skrini pri bufete - a predtym ju tam hladali a nebola tam. => aj ked to bolo nad slnko jasne, kto to bol, tak to nebol ten, o kom si mysleli, ze to bol, lebo nikto nemal ziadne dokazy - ziadne fotografie, ziadne zvuove zaznamy, nic, iba "svedectva" - ale to boli ohovaracky, famy, klamy - a je zaujimave, s akou istotou 1 spoluziacka povedala triednej, ze to bol ten 1, o kom si myslela takmer cela trieda, ze to bol, a pritom to on nebol. Potom po case sa na tuto temu uz nikto nevyjadroval a vsetci zazracne zabudli na to, kto s akou istotou hovoril, ze to bol ten a ten... To je zaujimave, ze vsetci zabudli na to, co povedala ta 1 spoluziacka a nikto jej to nevytykal, dokonca ani ten, kto bol oznaceny za "zlodeja", a pritom to neurobil. Takze asi tak.
Netreba sa ludom vnucovat, treba odpovedat - vtedy to je slobodne a ked sa zacne pytajuci stazovat, preco opytany hovori na tu temu, tak mu odpovie, ze preto, lebo sa ho na to opytal, a on potom povie aha no dobre. Ale aj pytat sa niekedy treba. A pri pytani sa väcsinou zvykne pocuvt ako vysvetlovat svoje prednasky, lebo ten, kto sa pyta, väcsinou nie je ten, kto vysvetluje, ale ten, kto pocuva. A niekedy sa treba aj prihovorit - ale s mierou - tak, aby sme nezasahovali do slobody daneho cloveka, => nepresviedcat ho o svojich nazoroch, len tak okrajovo mu naznacit, ze ci by nahodou mal zaujem sa rozpravat na tu temu, popripade ked sa na to zvrtne rec, tak treba povedat to, co si o tom myslime a nie to, co povedali ini - treba hovorit svoje svedectva a nie svedectva inych - lebo svedectva inych - to je len prazdna teoria, ale vlastne svedectvo prerozpravane medzi 4, popripade viacerymi ocami - tak to uz je prax v "priamom prenose" - a v takychto pripadoch si prednasajuci moze hovorit to, co chce, lebo je na strane toho, kto vyklada a nie na strane toho, kto pocuva.
|
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 11:22:59
|
Nútim ťa ja do niečoho? Ja ten pocit nemám, tu som si dovolil len konštatovanie. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 15:15:50
|
citácia: Aby sme mohli byť "zasiahnutý" dedičným hriechom, je potrebné sa do tohto sveta najskôr narodiť. uz sv Augustin ucil ze dedicny hriech zasahuje cloveka v okamihu pocatia definitivne to cirkev odobrila dogmou o Neposkrvnenom pocati P. Marie takze asi mas nespravne informacie |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 15:54:06
|
Kto hlada, najde, ja som nasiel:
citácia:
Snad ti to pomoze. Mne to pomohlo. Stoji to za precitanie, je toho sice pomerne dost, ale da sa to precitat, chce to len trpezlivost. |
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 16:53:02
|
A čo je to čo si našiel, podelíš sa s nami o túto skúsenosť alebo vedomosť? |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 21:11:34
|
Je tam napisane, ze vsetky deti, ktore pred narodenim zomreli, su v nebi.
A teraz su 2 moznosti - tie deti bud mozu, ale nemusia odpustit a ajtak by sa dostali do neba alebo ked by neodpustili tym vsetkym, ktori ich zabili, tak by sa do neba nedostali.
Ale tam sa pise, ze tie deti prosia Boha o spravodlivost, co je pochopitelne - ten, kto zomrel nasilnou smrtou, tomu je dovolene prosit o spravodlivost, ale ked chce, moze prosit o milost. Ak chce niekto prosit o spravodlivost, moze, ale musi pocitat s tym, ze akym meritkom meria on, takym bude odmerany. A ak chce niekto prosit o milost, moze, ale musi pocitat s tym, ze takym meritkom, akym merial, nemusi byt (vzdy) odmerany, ale aj napriek tomu by sa nemal vzdavat a viac mysliet na davanie ako na prijimanie - potom aj zabudne na tieto starosti typu - ja som pomohol tolkym a tolkym a mne este nikto poriadne nepomohol... Toto som si raz povedal aj ja, ale som si povedal, ze pomahat budem ajtak a som Bohu podakoval za tuto chvilu, lebo vtedy som prisiel na to, ze su 2 formy davania - ocakavanie, ze nieco za to dostanem alebo z nezistnej lasky. Ja sa snazim praktikovat tu 2. moznost.
=> je zbytocne prosit Boha o spravodlivost, lebo On uz spravodlivy je. Ak by Ho ludia prosiaci o milost neprosili, bolo by to tu este horsie. Boh je zo svojej podstaty spravodlivy, ale je ochotny byt milosrdny, ale iba v tom pripade, ak sa najdu ti, ktori by Ho o tu milost prosili, v opacnom pripade by to bolo nespravodlive udelovat len tak z nicoho nic milosti a bol by to aj zasah do slobodnej vole cloveka.
Ak uz chces spravodlivost, tak nepros za nu, lebo to bude este horsie, ked uz, tak pros radsej o milosti, aby Boh potlacil svoju spravodlivost, ak je to este mozne.
A este nieco - clovek nema nic sam od seba. Vedomosti, znalosti, mudrosti, laska a tak dalej - to je od Boha, => pred Bohom len pokora. To, co sa spieva v piesnach o Bohu, by sme sa mali snazit aj zit - aby sme zili na Jeho oslavu z lasky k Nemu, aby sme Mu dakovali za vsetko, za co Mu mame podla Neho dakovat...
Vsimol som si z tvojich prispevkov, (ak som pochopil spravne) ze sa snazis o to, aby na svete bola nejaka spravodlivost. Veci treba nazyvat vzdy pravymi menami, a pojem spravodlivost ma rozne formy - treba si na to davat pozor. To, o co Boha prosime, to nam dava - ci uz zo svojej milosti, spravodlivosti alebo milosti a spravodlivosti zaroven (ak to uzna za vhodne - ked dieta poprosi rodicov, aby mu dali nozik - tak mu ho nedaju...), a prave preto by sme si s Jeho pomocou mali davat pozor na to, o co vsetko Ho prosime. |
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 21:29:18
|
Odpíš mi do mojej témy, podľa akého kritéria tie deti pôjdu do neba, lebo tu by sme išli off topic, díky. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 01 máj 2013 : 16:31:27
|
"Nepokrstené zomreté deti sú v pekle" - to je logika, ktorá nemá opodstastnenia. Dovolím si v niekoľkých bodoch kvvôli prehľadu, zhrnúť, ako sa majú veci ohľadom krstu...
1/ V Písme svätom nie je ani jeden výrok, z ktorého by sa táto pravda /že zomreté nepokrstené deti patria do pekla/ dala jednoznačne vydedukovať.
2/ Dedičný hriech síce prechádza počatím na všetkych ľudí, ale ten sa môže odpustiť krstom.
3/ Podľa cirkevného učenia poznáme krst okrem krstu klasického /vodou, cirk. obradom.../ krst krvi /ked veriaci ešte nepokrstený položí život za vieru/ a krst túžby /katechumen, túžiaci po krste, ktorý nepredvídane zomrie ešte pred obradom krstu/
4/ V Cirkvi sa oddávna uznáva krst malých detí, ktoré nemúžu síce mať nijaké poznanie, vieru, či túžbu po krste, ale podobne ako v iných veciach, pre deti ohľadom krstu je platná a rozhodujúca vôľa, túžba rodičov. Krst detí sa teda považuje za dovolený a platný na základe viery rodičov a ich túžbe po krste. Dokonca ak by ridičia nespĺňali podmienky /sú sami neveriaci, nepokrstení a pod./, ale nie sú proti krstu svojich detí, môžu zodpovednosť za výchovu detí /so súhlasom rodičov/ vziať na seba iní blízki ľudia /babka a pod., žiijúci v blízkosti/ a na tomto základe sa môžu pokrstiť pri splnení uvedených podmienok.
5/ Deti, ktoré zomrú pred svojim narodením, ak majú veriacich rodičov, dá sa predpokladať, že majú túžbu ich pokrstiť, a teda podmienka krstu túžby je splnená - v túžbe rodičov.
6/ Ak dieťa zomrie matke, ktorá nemá túto túžbu po krste svojho dieťaťa z rôzneho dôvodu /neveriaca, nenapadne ju to a pod./, je veľmi pravdepodobné, že v rodine je niekto, kto si želal, aby to dieťa bolo pokrstené, a teda mal úmysel túžby pokrstiť dieťa, aj s prípadným prebratím zodpovednosti za jeho výchovu vo viere /napr. babka,/, a tak splniť požadujúce podmienky.
7/ Ak dieťa zomrie matke, žijúcej v totálne neveriacom prostredí, kde /teoreticky/ niet blízkeho človeka, ktorý by dieťa si želal pokrstiť, prípadne ho aj vychovať vo viere, je tu predsa ešte jedna Matka - Cirkev. A Cirkev ako Matka sa modlí aj za takéto prípady, v nej je určite veľa ľudí, ktorí sa modlia osobitne aj za takéto prípady detí /sú aj také modlitby v niektorých modlitbových knižkách/, takže sotva možno tvrdiť, že sú nejaké deti, ktorých krst by si naša Matka Cirkev neželala a netúžila po tom, aby boli pokrstené a spasené.
8/ Cirkev nikdy nehlásala ako dogmu učenie o tom, že nepokrstené deti určite musia skončiť v pekle. Vždy to bola iba mienka určitej skupiny teológov, či duchovných /prípadne aj vyjadrená v katechizmoch ako prevládajúca mienka... - ale to nemení na veci.../ ktorí sa toto domnievali na základe ich momentálnej predstavy o Bohu a jeho zákone, či chápania súvislostí viery, že tak to je. Prípadne neskôr teológovia vymysleli tzv. limbus puerorum, t.j. taký stav, kde budú tieto deti /zaťažené len dedičným hriechom, ale nie svojim osobným/ prežívať večnosť v stave prirodzenej blaženosti /nebudú vidieť Boha, ale budú blažené.../. Toto je iste iba predstava, ich teologická konštrukcia, a za takú sa to vždy považovalo v určitej viere /bona fidae/, pretože nevedeli si dať do súvisu pravdy viery o dedičnom hrriechu, Božiej spravodlivosti a podmienkach spásy... Uvedené predstavy o večnom osude detí v pekle, či v limbus puerorum však vzniklo dosť nesskoro, a prakticky nikdy neboli vyslovenými cirkevnými dogmami, ale len mienkami, v niektorom období viac, v inom menej podávané akoby názor Cirkvi, či väčšina teológov...
9/ Medzinárodná teologická komisia vydala z 19. apríla 2007 Dokument práve o tejto téme s názvom "Nádej na spásu pre deti, ktoré zomreli bez krstu" /http://www.kbs.sk/obsah/sekcia/h/dokumenty-a-vyhlasenia/p/medzinarodna-teologicka-komisia/c/nadej-na-spasu-pre-deti-ktore-zomreli-bez-krstu/, kde sa konštatuje, že skúmané fakty dávajú vážne teologické a liturgické dôvody pre nádej, že zomreté nepokrstené deti budú spasené a budú sa tešiť z blaženého videnia Boha." Pekný článok o tom som čítal aj na /http://www.impulzrevue.sk/article.php?231/
10. Napokon moja poznámka: Myslím, že nielen ja mám ten pocit, že posieľať nepokrstené zomreté deti do pekla sa protiví predsatve Božej láske a spravodlivosti a zakladá sa na pokrivenom obraze Boha, a je nezlučiteľný s predstavouBOha ako milujúceho Otca, ktorý by sotva poslal do pekla niekoho, kto si to nijakým spôsobom nezavinil, a nič neurobil preto, aby si to zaslúžil a sa tam dostal, a to je práve prípad týchto detí. Dokonca aj Písme /ešte v SZ/ sú výroky, že každý bude potrestaný len za svoj hriech, a nie za hriechy otcov /"nebudete už vravieť, že otcovia jedli tŕpky, a nám stŕpli zuby..."/. Boh určite nehľadí iba na formálnosť, ale aj okolnosti, a srdce človeka oveľa viac ako ktorýkoľvek ľudský súd. Je ako Otec oveľa milosrdnejší, a verie do úvahy všetky okolnosti oveľa spravdlivejšie ako my, navyše On jediný ich pozná všetky. Je to podľa mňa naozaj obsurdná predstava o Bohu, ak si ho niekto predstavuje ako farizejského úradníka, ktorý nepozná nič iné len predpisy, a detí trestá za rodičov, aa nevie rozlišovať. Mne osobne je taká predstava Boha, ktorý by tak konal, naozaj cudzia, a úprimne povedané, som prekvypený, ako mohli takú dlhú dobi v Cirkvi pretrvávať také predstavy /s nádycchom - mierne povedané sadizmu.../, na základe ktorých robili také neadekvátne vývody o vhodení zomretých, ale nevinne nepokrstených detí do pekla, teda predstavy o potrestaní nevinných...
Napokon: Páči sami, že spomenutý Dokument nehovorí o nejakej teologickej istote, ale iba o nádeji na spásu pre tieto deti. To je ono. Pretože tak by to malo byť: Ak je niečo na základe Písma a celej tradície apoštolskej nejasné, a Boh nám to vyslovene jednoznačne nezjavil, má sa to presne tak aj vykladať, a nevymýšľať nejaké téórie, ktoré môžu podstatne mýliť ľuďom mozgy a kriviť obraz Boha a brať ľudom nádej... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 07:37:52
|
Ani ja nemám za to, že nepokrstené deti idú do pekla. Je to totálny nezmysel.
Tak kam idú potom? Do neba? Ak áno, tak to je predbiehačka v rade pár execelance. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 02 máj 2013 : 08:40:50
|
citácia: Ani ja nemám za to, že nepokrstené deti idú do pekla. Je to totálny nezmysel. Tak kam idú potom? Do neba? Ak áno, tak to je predbiehačka v rade pár execelance. Pôvodne zaslal Chodec - 02 máj 2013 : 07:37:52 Vari im závidíte?... Veď oni nespáchali nijaký hriech osobný, a boli predčasne ukrátený o dar života na zemi. A ten je tiež veľkou hodnotou, nemyslíte?... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 12:38:34
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 15:26:23
|
citácia: ...Rodia sa teda pre nič a idú do neba?
Kazdy 1 narodeny clovek si ma moznost vybrat - kazdy 1 z nas je povolany zit v laske, a kadze mame slobodnu volu, je len na nas, ci toto povolanie prijmeme alebo nie.
Ked som cital o nenarodenych detoch, ktore boli potratene, tak tam bolo napisane, ze tie deti chceli milovat svojich rodicov a ostatnych ludi, ale nebolo im to dopriate, lebo oni ich odmietli. Najradsej by boli, ked by neboli potratene a ked by si mohli odzit aj oni svoj zivot tu na tejto Zemi, ale nestalo sa tak - v takychto pripadoch je Boh na 1 strane rad, ze su tie nenarodene deti v nebi, ale na 2. strane je smutny z toho, ze boli vytrhnute z Jeho poriadku, ze sa im nedostala ta moznost, ktora sa dostala ostatnym, ale tak no co uz, co sa stalo, to sa stalo, ale najlepsie by bolo, ked by ich nepotratili, ale zial, dopadlo to tak, ako to dopadlo.
Je to nieco podobne, ako ked niekto mal z nejakeho predmetu znamky 4, 5, 4, 5, 4, 4, 4 a ucitel by mu dal na vysvedceni znamku 3 - ten student chcel dostat 4, a aj mu vychadzala, ale ucitel mu dal 3 - ten ziak by bol najradsej, ked by dostal 4 a nie tu 3 a nie je rad, ze ma tu 3, lebo on chcel dostat 4, on chcel, aby bol ohodnoteny tak, ako mal byt ohodnoteny, ale ucitel mu dal inu znamku a vobec nie je rad z toho, ze tu 3 ma, aj ked by rad z toho byt mohol, najradsej by bol, ked by mu ten ucitel tu 3 nedal a dal mu taku znamku, aka mu vychadzala, cize 4. A ked uz ma tu 3, tak co uz, ale radsej by bol, ked by dostal 4. Co sa bezne v tomto svete nestava, ale ako priklad to snad bude stacit.
Takze tak nejako to citia potratene deti - oni su sice uz v nebi, ale najradsej by boli, ked by si mohli odzit svoj zivot na Zemi, ked by mohli milovat ludi, pomahat im, ale nebolo im to dopriate. Chceli by si odzit svoj zivot normalne, ale uz nemozu, co uz. Hoci su uz v nebi, radsej by boli, ked by si mholi odzit svoj zivot tu na tejto Zemi.
citácia: Pre nich ten dar od začiatku nemal zmysel. Su 2 moznosti - bud si Boh sam zvoli, ze to dieta umrie a zoberie si ho k sebe do neba alebo to dieta niekto nasilne potrati. A to je velky rozdiel.
Niekto totizto pochopi to, co ma podla Boha pochopit skor, iny neskor, ale to este neznamena, ze ten, kto to pochopi skor, ze toho si automaticky Boh musi vziat k sebe - lebo niekomu bolo dane ist priamo do neba, a niekomu bolo dane este nejaky ten cas zostat tu na tejto Zemi kvoli tym, ktori ho potrebuju. Boh je nekonecne mudry a On vie najlepsie, co je pre koho dobre. On je alfa a omega, On je zaciatok a koniec, On je ten, ktory je, On ma pravo dat, ale aj vziat, Jemu patri vsetko na Nebi i na Zemi, vsetko je Jeho a => ma pravo si robit s tym, co chce. A On je spravodlivy a milosrdny zaroven - student ked prepadne z nejakeho predmetu, ide na reparat - ucitel je milosrdny a da mu sancu, ta sanca nemusela byt - to je milost a ak ziak tu sancu nevyuzije, tak ucitel bude musiet byt spravodlivy s velkym zialom, ale musi to tak byt. To je priklad. Ale v tomto svete je ten reparat samozrejmostou, ja som to napisal tak, ako som to napisal - kvoli prikladu.
Takze ti, ktorych si Boh zobral k sebe od zaciatku, tak ich zivot praveze ma zmysel, lebo pochopili to, co mali pochopit, niekomu to ide rychlejsie a niekomu nie, a zase niekoho si este k sebe nezobral, lebo ho potrebuju druhi, tak z lasky k tym druhym este chvilu Boh pocka...
A aj pre tych nasilne potratenych to od zaciatku malo zmysel - oni boli povolani zit v laske, ale boli potrateni tymi, ktorym sa mali z lasky darovat, chceli ich milovat, ale nebolo im to umoznene. Takze teraz su v nebi. A ak by tam neboli a hned po potrate by prestali existovat, az vtedy by pre nich od zaciatku ten dar nemal zmysel, ale kedze my uz vieme, ze zivot smrtou nekonci, tak ten dar ma zmysel a je len na nas, ci ho prijmeme, ci prijmeme zit v tom, v com sme boli povolani - v laske k Bohu a k druhym - vtedy ten dar bude mat zmysel, alebo to odmietneme - vtedy ten dar clovek dobrovolne odmietne, => sam sa o to pripravi, sam pride o ten zmysel zit, lebo zmysel zivota je v davani, v laske. A tam, kde nie je laska, tam uz zivot nie je, ale nejaky tam je, ale to uz nie je zivot - to je smrt, a to je ta smrt, do ktorej vstupil Adam a Eva po tom hriechu + do ktorej (smrti) idu ti, ktori toto povolanie zit v laske odmietnu, lebo clovek ma slobodnu volu a sam sa moze rozhodnut, kam pojde. Ak by sa nemohol rozhodnut, az vtedy by boli tie otazky, ktore tu davas, na mieste, ale kedze sa clovek sam moze rozhodnut, tak je len na nom, ako stravi vecnost - lebo kazdemu jednemu z nas dal Boh moznost zvolit si. Ked by to tak nebolo, tak by nikto nebol zodpovedny za to, co robi, lebo by robil len to, co by sas mu prikazalo a robil by to len preto, lebo ina moznost by nebola. A my si mozeme vybrat - bud Bohu z lasky sluzit budeme alebo nie, to je cele. A na zaklade tejto volby potom budeme aj sudeni - na zaklade tejto volby sa urci, kto kam pojde. A pojde tam preto, lebo sam si to zvolil, sam za tym isiel a sam si svojim vyberom zvolil to, co si zvolil.
=> To, kde sa clovek po smrti dostane, nerozhoduje nikto iny, ako on sam - lebo dostal slobodnu volu od Boha.
citácia: Moje kritéria ktoré som uviedol nie sú v zhode s tým, prečo by sa mali dostať do neba aj tí, čo si život ani neprežili a umierajú pred alebo krátko po narodení.
tie kriteria su Bozie zakony - kto sa nimi chce riadit, ten je na ceste spasy a kto ich odmietne, ten si tiez sam vybral - v obidvoch pripadoch si clovek moze vybrat, ma moznost vybrat si - moze zit v laske-v davani-v pokore alebo v nenavisti-v brani-v pyche.
Takze to hlavne kriterium, podla ktoreho sa bude hodnotit, je to, akou cestou si my samy zvolime - lebo na zaklade nasich slobodnych rozhodnuti sme sudeni, ked by sme nemali slobodnu volu, tak by sme neboli zodpovedni za to, co robime, a teda ak by sme aj tie kriteria dodrziavali(Bozie zakony) tak by sme ich dodrziavali preto, lebo by sme nemali slobodnu volu a nic ineho by nebolo na vyber a takymito ked by sme boli, tak by sme nemali ziadnu cenu, boli by sme iba obycajne stroje, ale ak ma niekto lasku, tak to uz je ine - a milovat sa da len ak ma clovek slobodny vyber - rozhodnut sa milovat alebo nie - lebo ak by sa nemohol rozhodnut, uz by to nebola laska, a vzhladom k tomu, ze Boh je laska, tak On chce, aby sme sa dobrovolne rozhodli pre Neho - pre lasku z lasky k Nemu. Ak by sme sa nemohli rozhodnut, tak by to uz nebola laska, a teda tym kriteriom budu nase vybery - ako sme sa rozhodli - ci sme tuto lasku prijali alebo odmietli. |
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 19:54:50
|
No čo ti mám na toto napísať? NESÚHLASÍM
Nie že by mi bol osud týchto detí ľahostajný a prajem im len to najlepšie ale podľa toho čo tu píšeš by Boh mohol všetky deti zabiť a boli by v nebi okamžite. Rovnako tak píšeš, že terorista, ktorý vyhodí do vzduchu jasličky je BOŽÍ MUŽ. Teda medzi takýmto teroristom a kňazom je rozdiel len v metóde.
Takže ťažko s tebou môžem súhlasiť. Je v tom až príliš veľa rozumových konštrukcií, ktorým bolo dovolené konštruovať od zátvorky k zátvorke v myslení. Snáď sa neurazíš ale vy tu ste niekedy všetci jak jeden. A je jedno kto píše. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 21:58:02
|
citácia: vy tu ste niekedy všetci jak jeden. A je jedno kto píše.
Ako to myslis? Vsetci ako 1 v com(vsetkom)? |
Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. † |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1456 ~
Člen od: 18 august 2012 ~
Posledná návšteva: 19 jún 2014
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 07:11:45
|
citácia: Ako to myslis? Vsetci ako 1 v com(vsetkom)? Pôvodne zaslal sinceretly - 02 máj 2013 : 21:58:02
Lebo píšete všetci podobne, ako keby ste to odpisovali z nejakej knihy. Už Guest to konštatoval v inej téme. Proste tvoje príspevky ničím neprekvapia, nič nevysvetlia, veľa veci v nich badať naučených a dávaš dokola univerzálnu odpoveď ktorá je prázdna.
Točíme sa často krát dokola. |
Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 894 ~
Člen od: 12 apríl 2013 ~
Posledná návšteva: 19 august 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 13:15:40
|
citácia: citácia: Ako to myslis? Vsetci ako 1 v com(vsetkom)? Pôvodne zaslal sinceretly - 02 máj 2013 : 21:58:02 Lebo píšete všetci podobne, ako keby ste to odpisovali z nejakej knihy. Už Guest to konštatoval v inej téme. Proste tvoje príspevky ničím neprekvapia, nič nevysvetlia, veľa veci v nich badať naučených a dávaš dokola univerzálnu odpoveď ktorá je prázdna. Točíme sa často krát dokola. Pôvodne zaslal Chodec - 03 máj 2013 : 07:11:45 Bingo,chodec.Neboj sa,neobjavil si Ameriku,tu platí-akoby ich(niektoré nicky) jedna mater(či IP adresa?) mala. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 14:30:02
|
Navrhujem v tejto téme zmazať spam - to jest príspevky sinceretlyho (okrem toho, kde reaguje naň Robel, lebo tá reakcia je pekná), orbita a Chodca). |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 15:12:55
|
Myslim, ze pokracovanie tymto sposobom by temu uplne zabilo, nech si dotycni zaujemci otvoria temu novu, kde sa mozu vyblaznit do sytosti. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|