|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 16:53:21
|
citácia: citácia: keby boli kresťanmi, uznávali by rímsku Cirkev Rarachova katechizmova definicia Ti protireci, nevsimol si si ? skus si ju precitat este raz a ked to nepomoze tak este raz opakuj kym neprides na to co sa Ti chcelo povedat Pôvodne zaslal misojogi - 28 apríl 2013 : 15:10:33 Chceš azda povedať, že z toho katechizmu vyplýva, že keď niekto neposlúcha pápeža, tak môže byť katolík (ale nie už rímsky katolík), a keď nie je členom katolíckej Cirkvi, tak môže byť nanajvýš kresťan (ale nie už katolík)? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo

Stav:
offline
| |
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 16:07:48
|
citácia: citácia: Nie je lepší nekatolík, ktorý žije podľa Božích prikázaní, modlí sa, má rád ľudí i Boha, ako katolík, ktorý do kostoila nechodí, prikázania nezachováva, a nemá rád ani Boha, ani ľudí? Pôvodne zaslal Elo - 26 apríl 2013 : 06:07:54 Nie je. Su na tom rovnako, obidvaja odmietaju prijat pravdu a podla nej zit. Okrem toho ten co s sprava tak, ako vyssie popisujete sa nemoze oznacit slovom katolik... To je presne ten argument, ktorym sa presadzuju homosexualne manzelstva - nie su pre deti lepsi dvaja "slusni" homosexuali ako neusporiadanie zijuci heterosexuali? Co by ste len tak pre zaujimavost odpovedali na toto? Pôvodne zaslal Mato - 26 apríl 2013 : 09:11:54 Ale, Maťo, to je podstatný rozdiel, a myslím, že dáva dohromady to, čo patrí do celkom "odlišných "rovín" a "pschodí"... V prípade sporu homosexuálov a heterosexuálov hovorí v prospech heterosexuálnej rodiny ceelý rad iných arggumentov psychologickej, sociologickej povahy a i.
No v prípade porovnávania kresťanov v KC a mimo nej ide o niečo iné. Kristus založil len jednu Cirkev, ale vinou hriešnosti ľudí v Cirkvi sa to jedno stádo rozdelilo. A vina nie je len na jednej strane, ale na oboch stranách. Preto je povinnosť oboch snažiť sa obnoviť jednotu, a nejednota je hriechom tak Cirkvi katolíckej, ako aj všetkých od nej oddelených. Ak odišli, to preto, lebo naozaj v KC boli pomery pre nich neznesiteľné /kto pozná dejiny, musí to prijať, ak si nechce zatvárať oči a fandiť len sebe - nespravodlivo.../. A ako vieme aj z vlastnej skúsenosti, nie je ľaahké prekonať silný výchovný vplyv, trvajúci celé storočia /čo sa ten stav rozdelenie ukoreňoval kvôli vzájomnej nevraživosti.../. Mnohí nás, katolíkov, však sledujú, a my sledujeme ich /nekatolíkov/, a zisťujeme, že časom sme sa zblížili, dokonca sa navzájom od seba mnohému naučili /aj dobré, aj zlé.../, vzájomná nevraživosť postupne odpadáva, stanoviská sa v mnohých veciach zbližujú, ale to ešte nestačí. Ešte je kus cesty.... Ale je to fakt, že mnohí mimo KC žijú oveľa kresťanskejšie, ako v KC, hoci majú menej prostriedkov ako my: vlastne iba Písmo, modlitbu, krst, a bohoslužby /bez platnej sv. omše, bez kňazstva.../.
No ruku na srdce: tí katolíci /tradicionalisti/, čo neprijímajú terajšiu KC a jej pápežov a sviatosti atď. tiež si rapídne zredukovali svoje možnosti "duchovnej výživy." Sú mimo podobne ako protestanti, hcoi ich obsah viery je nám bližší... No protestanti žijú naozaj v komunitách, kde sa schádzajú, a sú životaschopní, aktívni /vidím to na vlastné oči tu v Rusku, kde sú navyše otvorení, úprimne veriaci, ved mnohí sa dostali k viere len cez Bibliu, neboli v nijake cirkvi, keďže viacmenej tu jej nebolo 70 rokov.../ Ale naši sedevakantisti a pod. /Oravcove ovečky a i./ čo vlastne majú?... To by som rád vedel. Ako oni prežífvajú svoju vieru? Len tým, že viacmenej "havkajú" po katolíkoch a Cirkvi, aká je neverná /ich predstavám/?... Všetci majú povinnosť primknúť sa k Petrovi, ustanovenému Kristom, a dnešný "Peter" sa volá František...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 11:40:04
|
Elo, poznáte vôbec štyri známky Cirkvi? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo

Stav:
offline
| |
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 14:24:31
|
Milý Robel, tuším sa cítite byť učiteľom detičiek v škole... Namiesto naťahovania radšej napíšte o čo vám ide... To nie je inteligentný prístup, čo predvádzate /hoci ja veľmi dobre viem, čo sa pýtate.../ |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 16:32:12
|
recituje to kazdy den pri sv omsi
citácia: Una sancta katholica apostholica
takze je to dost zbytocna otazka ale mozno si myslel nieco ine ... a to je len taky chytak
citácia: Chceš azda povedať, že z toho katechizmu vyplýva, že keď niekto neposlúcha pápeža, tak môže byť katolík (ale nie už rímsky katolík), a keď nie je členom katolíckej Cirkvi, tak môže byť nanajvýš kresťan (ale nie už katolík)? to je hadam jasne! nie? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 11:07:33
|
Ak tie znamky poznate, preco ste dve z nich popreli? Napisali ste totiz, ze "stado sa rozdelilo" a "nejednota je hriechom tak Cirkvi katolickej, ako aj vsetkych od nej oddelenych". |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 11:26:07
|
ktore dve? ja som si u teba precital len o rozdeleni (UNA) prehliadol som nieco ?
nuz schizma aj hereza su vzdy smutne veci nemyslis si to ? ale katolicka cirkev je stale len jedna (vratane grekov a ostatnych ritov)
nemas na mysli nahodou to Tvoje neoddelenie pojmov rimsky, katolik a krestan ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 13:39:03
|
Pre nechapavych: Cirkev je jedna a svata. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 23:59:37
|
co chces povedat tym ze svata?
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 08:22:12
|
citácia: co chces povedat tym ze svata? Pôvodne zaslal misojogi - 01 máj 2013 : 23:59:37 To, co hovori vierouka o tejto znamke. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 10:05:25
|
123. Je Cirkev rímskokatolícka svätá? Cirkev rímskokatolícka je svätá: 1. má svätého zakladateľa — Ježiša Krista, 2. jej učenie je sväté, 3. má prostriedky na posväcovanie duší. ----- 2. Pravá církev musí býti svatá, t. j . musí míti takové učení a zřízení, které může člověka vésti k nejvyšší mravní dokonalosti, tedy ke svatosti.
Poněvadž Bůh je svatost sama, tedy mohl založiti jen takovou církev, která má svaté zásady a zařízení. Svatost člověka jest také cílem pravé církve. K svatosti však může církev vésti člověka jen svatými zásadami. „Jen světec může vychovati světce." (Stôrke.) Jakmile tedy lze o některé církvi dokázati, že má některou zásadu nebo zařízení, jež dokonalosti překáží, tedy je také dokázáno, že není pravou církví Kristovou. Praví-li L u t h e r : Víra sama stačí ke spasení, dobrých skutků není třeba; nebo: člověk ztratil hříchem dědičným úplně svobodnou vůli a není tedy zodpovědným za své skutky; nebo praví-li K a l v í n : Bůh předurčil mnohé lidi pro peklo, — tedy jsou to zásady, které člověku brání v mravním pokroku. — Svatá církev musí také skutečně míti s v ě t c e , kteří vynikají ctnostmi. „Jen ona církev, která má světce, má neklamnou známku, že se zrodila z Boha." (Bossuet.) Všimněme si svatořečnění v církvi katolické a toho, že mnohé církve, na př. protestantská, nechtějí o svatých ničeho věděti. — Pravá církev musí tedy svým údům také poskytovati příležitosti, by Soustavně pěstovali cnost. To činí katol. církev svými řády. Ony církve, které nemají života řádového, mají se k církvi katol. jako pustá step k úrodné krajině.
— Poklesky jednotlivých údů nebo i mnohdy se přiházející pohoršení a zlořády v církvi, nemohou se přičítati církvi, nýbrž náruživosti lidské. Užije-li se užitečné věci, na př. nože, kladiva a p. ke zlému skutku, není proto ona věc špatnou, nýbrž člověk, který jí zde užil. Již mezi apoštoly byl špatný člověk, a Kristus přirovnal některé údy církve ke koukolu a špatným rybám. -------
Teda tvrdit, ze nejednotnost je hriechom rovnako Katolickej Cirkvi ako aj odpadlikov je popieranie tejto znamky pravej Cirkvi.
|
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo

Stav:
offline
| |
Odoslaný - 02 máj 2013 : 13:47:02
|
citácia: Ak tie znamky poznate, preco ste dve z nich popreli? Napisali ste totiz, ze "stado sa rozdelilo" a "nejednota je hriechom tak Cirkvi katolickej, ako aj vsetkych od nej oddelenych". Pôvodne zaslal Robel - 01 máj 2013 : 11:07:33 Robel, raz som vám to vysvetlil príkladom s tými deťmi jedného otca. Pamätáte sa na Katolíka, Protestanta a Pravoslávneho? /symbolicky nech zosobňujú tri vetvy kresťanstva/. Oni sú všetci traja synovia jedného Otca, no oni sa medzi sebou pohádali. Jeden má najviac pravdy v tom spore, druhý menej, tretí najmenej. No jednako: Myslíte si, že otec ich nemá všetkých rád, a nezáleží mu na nich, keďže sú všetci jeho deti, a navyše: všetci sa k nemu priznávajú a majú ho radi?...
To je podobenstvo: Je jeden Boh, ktorý založil jednu rodinu svojci detí: Cirkev Kristovu. Ale tá sa pohádala medzi sebou, a my /katolíci/ sa domnievame, že sme tí najvernejší synovia Otca nebeského. Ja tiež tomu verím /inak by som tu nebol/, ale viem sa vžiť do situácie Otca v nebi, a som si istý, že Jemu záleží aj na tých ostatných. Vari nepovedal aj Ježiš: "Mám aj iné ovce... aj tie musím priviesť... A bude jedno stádo a jeden pastier"? My to vidíme z našej pozície, ale vravím vám, že podobne takto uvažujú aj pravoslávni /som v Rusku, a je to naozaj tak/, a zrejme aj protestatnské cirkvi si nymýšľajú, že oni sú verní, oni sú tí praví, najvernejší, kým my sme zdeformovali Evanjelium aj Cirkev Kristovu...
Ale teraz sa vráťme: Je fakt, a nazvite to ako chcete, že v tej "jednej svätej katolíckej a apoštolskej Cirkvi boli až tak veľmi hriešni ľudia v istých obdobiach jej histórie, že mnohí to jednoducho nevydržali, a odlúčili sa od nej - vo vedomí, že oni zachovávajaú to dobré, čo bolo v Cirkvi... /hoci je to iste, ilúzia, ale podobná tej vašej.../ To bolo v stredoveku, keď postupne odchádzali z KC na všetky strany. A prečo? Lebo Cirkev je nielen svätá, ale v konkrétnych ľuďoch je aj hriešna. Svätá je len v Kristovi, a v svätých prostriedkoch, ktorá ona dáva od Boha /sviatosti atď./, ale hriešna bola, je a bude v ľuďoch - všetkých /výnimkou sú "svätí", ktorí sa tiež spovedajú, a teda tiež sú aj hriešni, nielen svätí. ich svätosť je len relatívna.../
Takže milý Robel, nejaké vznášanie sa nad zemou nás nevytrhne, a skrývať sa za svätú Cirkev nám, hriešnikom, veľa nepomôže, ak hrešíme naďalej... A hrešíme. Prečo? Pretože napr. vy na jednej strane kritizujete luteránov, že opustili KC pre hriešnosť konkrétnych ľudí v KC /pápeža tej doby, biskupov, kňazov a i..../, no na druhej strane vy robíte čosi podobné: oddeľujete sa tiež od KC vedenej rímskym pápežom /legitímne zvoleným/ a pre svoje subjektívne dôvody sa pridŕžate nejakej fiktívnej "KC", ktorá je len vo vašej fantázii, a túto legitímnu Cirkev, ktorú vedie pápež František zavrhujete, a považujte za neplatnú... Veď presne tak postupovasli aj luteráni. Dokonca oni mali ešte vážnejší dôvod. To neboli nejaké "drobnosti" liturgické, či domnelé vaše predstavy o tom, čo by mala Cirkev dodržiavať a nedodržala... Ale vtedy to bola doslova skazenosť, svetáckosť, mamonárstvo a nemorálnosť veľkej časti kléru počnúc tým najvyšším - pápežom a mnohé neporiadky, ktoré z toho vyplývali ... Chápete?... Tak aká je tá vaša svätosť? A kde je vaše morálne právo kritizovať luteránov a i.?...
Čiže: Cirkev je naozaj svätá, ale len v Kristovi, Božom sslove, sviatostiach a relatívne v svätých jej členoch.../a tých nie je veľa/. Ale vo všetkých ostatných je hriešna aj svätá /podľa jedn. prípadov/. Cirkev je jedna, založená Kristom, a my veríme, že plnosť prostriedkov spásy sa nachádza v KC, ale treba priznať, že aj mimo KC sú mnohé prostriedky svätosti, ktoré napokon pochádzajú od KC /ved sa oddelili od nás/. A je fakt, že oni aj s tým menším počtom prostriedkov dosahujú často väčší stupen kresťanskej svätosti a zrelosti ako mnohí formálni katolíci v Cirkvi. Koncil to vyjadril slovami, že niektorí patria síce "k telu" Cirkvi, ale nie k jej "duši". A "akoby dušou Cirkvi " je Duch Svätý. Aj Pavol apoštol hovorí, že "kto nemá Ducha Božieho", nepatrí Kristovi..".
Takže vidíte, platí paradox, že aj "vnútri možno byť mimo, a aj mimo možno byť vnútri". Je to len vaša ilúzia, ak to vidíte tak, že my sme "biely", a oni sú "čierni", lebo nechodia s nami, že?... No pre Krista to tak vôbec nemusí byť. A budete zrejme raz veľmi prekvapení, keď sa dozviete, že "mnohí od východu a západu... budú stolovať s Abrahámom... v kráľovstve nebeskom, a mnohí synovia kráľovstva budú vyhodení von..." /To čo bolo vtedy povedané o Židoch, je analógia aj pre nás, katolíkov... / Teda tí nekatolíci, ktorí naozaj milujú Boha v tých okolnostiach, ako im to je možné, a žijú podľa kresťanskej /v podstate katolíckej/ viery, čítajú Písmo, modlia sa, zachovávajú prikázania atď. môžu byť de facto viac v Duchu Svätom, než tí hriešni, skazení a formálni katolíci. Kto má dnes otvorené oči, to vidí, lebo stretáva ľudí. Ale ak si ich zatvárate, a preto to nevidíte, je to vaša vina... A úprimne vám púoviem, že ja si naozaj myslím, že vy ste na tom oveľa horšie ako nejaký pravoslávny, ktorý v Rusku bol vychovaný ako pravoslávny, a tak aj verí, a verí poctivo... Kým vy žijete v katolíckej krajine, boli ste vychovaný katolícky, a teda v Cirkvi s pápežom, ale vy ste pápeža /nástupcu Petra, ustanoveného Kristom/ odmietli... Porozmýšľajte...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 23:24:53
|
citácia: — Poklesky jednotlivých údů nebo i mnohdy se přiházející pohoršení a zlořády v církvi, nemohou se přičítati církvi, nýbrž náruživosti lidské. Užije-li se užitečné věci, na př. nože, kladiva a p. ke zlému skutku, není proto ona věc špatnou, nýbrž člověk, který jí zde užil. Již mezi apoštoly byl špatný člověk, a Kristus přirovnal některé údy církve ke koukolu a špatným rybám. OK suhlas teda spravne je povedat: citácia: hrube az hrozostrasne poklesky mnohych clenov katolickej cirkvi vratane najvyssich miest sposobili u mnohych ludi ze sa odvratili od katolickej cirkvi ako celku a nerozlisovali ze ide o poklesky ludi dosledok tychto pokleskov bola reformacia a rozstiepenie cirkvi avsak na aj na strane reformatorov okrem nadsencv snaziacich sa boli viacere poklesky a mnohym jednoducho islo len o politiku alebo ziskanie cirkevnych majetkov
moze byt takto povedane ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 22:50:57
|
Je heréza hovoriť o hriešnosti Cirkvi, o rozdelenej Cirkvi, o vine pápežov za rozkoly a o protestantizme ako jednej z vetiev kresťanstva, ako to tu neustále hlása Elo zaobalené do mnohoslovných málovýznamových omáčok. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2013 : 13:48:55
|
citácia: o protestantizme ako jednej z vetiev kresťanstva maju platny krst tak co chces viac ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo

Stav:
offline
| |
Odoslaný - 04 máj 2013 : 15:48:02
|
citácia: Je heréza hovoriť o hriešnosti Cirkvi, o rozdelenej Cirkvi, o vine pápežov za rozkoly a o protestantizme ako jednej z vetiev kresťanstva... Pôvodne zaslal Robel - 03 máj 2013 : 22:50:57 Viete, Robel, to závisí, či sa chcete rozprávať ako ľudia, alebo ako zákonníci. Ja sa rozprávam normálne po ľudsky, a nechcem si navrávať, čo nie je pravda. A neviem, podľa akého katechizmu sa vy správate. Ja viem, že KC vždy učila, že Cirkev má strnku božskú a ľudskú. A len tá božská stránka je bezhriešna, svätá, nepoškvrnená /Kristus, Duch Svútý v nej, sviatosti, učenie .../, ale ten ľudský faktor je hriešny, bol a bude. A heréza by bolo tvrdiť, že to tak nie je. A ked som ja hovoril o hriešnosti Cirkvi, tak som mal ny mysli práve túto stránku. Normálny človek by to mal pochopiť...
A podobne je to aj s rozdelením. Nechcete vari tvrdiť, že pravoslávni, luteráni, anglikáni a ppod. nie sú kresťania... Tak potom čo sú?... A ako som povedal, pravoslávni sú katolíci, pridržiavajúci sa KC a jej vierouky do 11. storočia, a oni prakticky nič nemenili, ba nás obviňujú, že sme k tomu čosi pridali /nové dogmy a i./. Podbne aj vy ako tradicionalistickí sedevakatnisti /ak sa nemýlim v tej charakteristike.../ sa tiež pridržiavate KC - podobne ako pravoslávni - no len do vatikánskeho koncilu.
Takže vidíte, všetko závisí od kritéria. A ak niekto aj nemá vo svojom "registri" všetko to, čo má KC súčasná, tak má iba čosi menej, ale má to podstatné, ak má vieru v Svätú Trojicu, ak má v podstate Bibliu, halvne Nový zákon a prakticky všetky bohoslužby sa točia okolo Biblie, ak má krst a ssnáď ešte čosi... Vari chcete tvrdiť, že to nie sú už kresťania? Veď potom ani vy by ste nemohli byť... Ja tvrdím, že v praxi sú často mnohíé z týchto cirkví /podľa percentuálnej časti aktívnych farníkov.../ lepší kresťania ako katolíci /u nás je to percento formalizmu oveľa väčšie, než u mnohých porotestantov.../. A zasa, milý Robel, až tak si nefandite, to je obyčajné vyvyšovanie sa, ak sa hráte na čistých kresťanov, a pohŕdate inými. Vidím, že pre vás napísať nejaké podobenstvo, ktoré je názornejšie ako jasný deň, je iba "omáčka" a namiesto aby ste porozmýšľali, nie ste toho schopní, lebo vám to nepasuje do vašej schémy... Takže s zasa som iba "hádzal hrach na stenu..."
Prepáčte, ale mám obavu /ak to môžem tak vyjadriť, že/ vy ste zrejme odchovaný v škole farizejov a zákoníkov, a beriete do úvahy len to, čo je iba podľa vašho "údajného" zákona správne. No obávam sa, že tie vaše predstavy sa veľmi líšia od skutočnosti, ako ju vidí Boh. A to vám môže byť raz osudné. Ja by som sa na tú vašu logiku a fantáziu až tak naozaj nespoliehal... Nezabúdajte však, prosím, že Boh nie je socialistický byrokrat, ktorého zaujímajú iba krstné matriky KC, ale On je hlavne Otec všetkých, a Jemu všetci patria, aj tí, čo nie sú v tom najsprávnejšom stáde, hlavne ak Ho miluijú často viac, než my, "praví katolíci". a často Mu robia možno lepšieu "reklamu" než my... Ešte vám to nestačí?... Prosím vás, už sa prebudte z toho sna svojej domýšľavosti o vlastnej kresťanskej dokonalosti a pohŕdaní inými ako kresťanmi... Boh hľadí hlavne na srdce a život, a nie na papiere, na príslušnosť, áno?... Ak neveríte, čítajte lepšie Matúšove evaanjelium o poslednom súde a i. Dobré ráno... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2013 : 21:38:50
|
citácia: citácia: o protestantizme ako jednej z vetiev kresťanstva maju platny krst tak co chces viac ? Pôvodne zaslal misojogi - 04 máj 2013 : 13:48:55 taketo cosi ste tu uz pisal ale ked pisete a, mal by ste k tomu dat aj b, ak protestanti krstia ako katolici, dietatko je pokrstene ale ak len co ja viem,ho ofrkaju vodou, namiesto liatia na hlavu, tak je neplatny, lebo nemali umysel pri krste konat to, co kona Cirkev pre istotu sa potom aj protestanti vstupujuci do KC krstili podmienecne krst je vazna vec, zavisi od neho nasa spasa, preto krst nekatolikov len zlahcovat a brat ako uplnu istotu je z Vasej strany nerozumne a dalej aj platilo, ze ked pokrsteny protestant bol konfirmovany, prestal byt udom KC, lebo dosiahol uzivanie rozumu a konfirmaciou vyznal verejne inu vieru ako katolicku ale takto to bolo volakedy, dnes su to uz Vasi bratia prispevok som napisala len pre uplnost
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo

Stav:
offline
| |
Odoslaný - 05 máj 2013 : 14:46:40
|
Janka, pokiaľ ide o ten krst protestantov, tak je to dosť zložité pre pestrosť protest.-cirkví, i spôsob ich krstenia. Tam všeobecne KC akože priznáva, ale v praxi to necháva na tú-ktorú biskupskú konferenciu, ktorá má na svojom území lepší prehľad, kto ako krstí... Možno povedať, že KC sa vo vzťahu k protestaantom riadi princípom, ktorý by som ja vyjadril -"pre istotu"... Znamená, že na jednej strane akoby im celkom nedôverovala, a preto radšej "pre istotu" krstí. Ale to neznamená, že má istotu, že krst u nich je určite neplatný, ak by aj nekrstili podľa nášho spôsobu. To naozaj len Boh vie, a nikto iste nemôže Bohu zabrániť prijať ani krst kohokoľvek, ak krstia podľa viery biblickej /samozrejme na spôsob ich chápania/. Pretože vlastne aj v KC boli v histórii rôzne formy krstu, ba aj krst pokropením... A potom sotva si môžeme namýšľať, že nejaký protestant krstí s úmyslom "tak ako to myslí KC". To určite tak nekrstia, ale krstia tak, ako si oni myslia, že je správne krstiť. Spoločné je v tom naozaj tá biblická viera, teda že krstia v tom zmysle, ako to mal na mysli Kristus Pán. On je nad všetkým: aj nad naším krstom, aj nad iným... Ale snáď chápete, čo som chcel povedať: že sú určité veci, ktoré je lepšie radšej nechcieť celkom "dovidieť", pretože my, obmedzení ľudia "krátkozrakí" a až tak ďaleko nemôžeme dovidieť, kde vidí Boh. Nechajme to radšej na Neho, a v rámci našej Cirkvi sa riaďme jej predpismi. To je určite vtedy platné, a o ostatnom nechajme to na Pána... Ja by som na základe úvah o krste nespocchybňoval platnosť toho, či sú protestanti kresťania. Ak by totiž aj /podľa nášho pohľadu/ ich krst bol formálne neplatný, aj tak u nich túžba po krste v každom prípade bola. A ten predsa uznávame aj my... Ja naozaj si nepredstavujem Boha taak, že by niekoho poslal do pekla len preto, že hoci človek miloval Boha ako najlepšie vedel podľa svojho svedomia a kresťanskej výchovy, hoci vinej cirkvi, ale nie jeho vinou oná cirekv krstila ako krstila, že by ho na základe nedostatku toho formalizmu poslala do neba. Z Evanjelia sa naozaj nedá dosvedčiť, že by si Pán Ježiš potrpel na formalizmus, vždy mu skôr išlo o vnútro a srdce človeka /" v duchu a pravde".../.Myslím, že sa chápeme... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2013 : 21:03:35
|
no nechapeme skusim katechizmus, dufam, ze si to precitate
• 314. Prečo menujeme krst najpotrebnejšou sviatosťou? Krst menujeme najpohrebnejšou sviatosťou preto, lebo bez krstu nikto nemôže byť spasený.
a) Bez krstu nemôže byť spasené ani dieťatko, keby po naro- dení zomrelo, lebo nemá nadprirodzený život. Preto v prípa- de súrnej potreby môžu svoje dieťa pokrstiť aj rodičia- b) Krst má dve ,náhrady': môže byť nahradený dvoma spôsobmi. 1. Ak nepokrstený človek podstúpi pre Krista Pána mučenícku smrť, bude spasený. 0 takom človekovi ho- voríme, že bol pokrstený ,krstom krvi'. 2. Ak nepokrstený dospelý človek túži po spasení, ak sa usiluje konať to, čo mu káže svedomie a chrániť sa toho, čo mu svedomie zaka- zuje, ak si spáchané hriechy ľutuje dokonalou ľútosťou (otáz- ka č., 362), bude spasený. 0 takom človekovi hovoríme, že bol pokrstený ,krstom túžby'.
• 316. Ako treba krstiť? Krstiť treba takto: na hlavu krstencovu treba liať vodu a pritom povedať tieto slová: „(Meno) ja ťa krstím v mene Otca i Syna í Ducha Svätého."
a) K platnosti krstu sa vyžaduje, aby krstiaci mal ú m y s e l konať to, čo koná Kristova Cirkev, keď krstí. b) Krstiť sa má ,krstnou vodou', ale v prípade súrnej potreby sa pri krste môže použiť hocaká prírodná voda.
mat umysel konat to, co kona Kristova Cirkev, ked krsti znamena to, ze ten, co krsti, hoci aj protestant krsti podla otazky 316 tym, ze to tak navonok robi, ako KC, tak tym dava najavo svoj umysel takze, ked niekto takto pokrsti niekoho, mozeme jasne povedat, ze mal ten umysel a netreba okolo toho mudrovat a tvarit sa, ze nevidime do srdca a hrat sa na falosnu pokoru a hovorit u protestantoch o krste tuzby, ak planuju ostat vo svojom blude...sa neda
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2013 : 21:33:19
|
Janka,aký máš Katechizmus?Podľa Tvojich článkov to neviem nájsť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2013 : 21:36:14
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2013 : 23:13:54
|
citácia: ale ak len co ja viem,ho ofrkaju vodou, namiesto liatia na hlavu, tak je neplatny, lebo nemali umysel pri krste konat to, co kona Cirkev luterani na SLovensku z uvedeneho dovodu zacali liat vodu a uz len leju vodu mimochodom pofrkanim krstit spomina sv Augustin (jedna kvapka je ako ocean) ale samozrejme poliat je lepsie a uz to tak protestanti aj robia aj oni vysli v ustrety nam .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|