Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Kresťania a svet
 Kresťania a spoločnosť
 Je bozkavanie hriech?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Co presne je voodoo? Téma Next Topic: Zivot Briana-Life of Brian-protikrestansky film?
Strana: z 4

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 27 august 2013 :  15:23:08  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Sinceretly: Ešte sa ti tu trošku budem zaoberať tým starším predošlým.

citácia:
ak existuje co i len 1 taka rodina, tak potom to nie je idealizovanie


Tak fajn, jedna teda je, kľudne aj dve, lenže ľudia nie sú rovnakí, ak niečo dokáže jeden, ešte neznamená, že to rovnako dokáže každý. To, že Rembrant vedel špičkovo maľovať, neznamená, že to rovnako vedia všetci.


citácia:
a ak taka rodina neexistuje ani 1, tak ani v takomto pripade to nie je idealizovanie, lebo toto nie je idelaizovanie, to je Bozi zakon - takto by sa mali spravat vsetci manzelia pri sexe



A kde si takýto Boží zákon o sexe čítal, milý priateľu? Vo Sv. Písme asi ťažko. A tie idealizované knižočky od modernistov nie sú ešte Božím zákonom. Odporúčal by som ti prečítať radšej niečo len zo starej dávnej tradičnej náuky Cirkvi, tá sa drží Božieho Zákona presnejšie, a bez prekrúcačiek a špekulovačiek, je to tam trošku tvrdšie, ale hodne pravdivé.

Navyše s určitým sebectvom Boží zákon vyslovene práve počíta: "Miluj svojho blížneho ako seba samého". - Všimni si tú logickú zákonitosť, je to tak prepojené, že nám z toho vychádza, že ak málo miluješ seba (sebecká láska), málo miluješ i svojho blížneho (nesebecká), keďže je tam dané to rovnátko. Možno divné, ale je to tak.

citácia:
povedzme si uprimne, co by sa Vam pacilo pri sexe viac, to, co Ste popisali Vy, alebo to, co som popisal ja?


To, čo ja. Ale treba to i správne chápať, nevnímať to negatívne. Že si niekto v maželstve hľadá uspokojenie aj svojich túžob, nie je najmenšia chyba. Skôr naopak. Túžba po sexuálnej slasti, túžba byť s niekým, túžba byť milovaný..., to nie je chyba, je to úplne prirodzené a normálne, tieto túžby do ľudí vložil Boh, a môžeme si ich veselo plniť. Potrebné je len sa snažiť si vychádzať v ústrety a vzájomne sa potešovať, kľudne môžeš potešovať seba i partnerku zároveň, a nie sa presúvať do nejakého podivného sebapopretia (pripomína to submisívnych mužov až masochistov, oni milujú takéto sebapopretie, určite niektorí z nich napísali i tie knížočky). Také niečo síce tiež môže občas nastať, v pohode, niekedy to i je skutočne potrebné, ale zasa nie dávať to ako stály a trvalý štandart.


Nevnímať každú sebeckosť ako zlo.
Rovnica: sebeckosť = automatické zlo, vôbec neplatí. Chybu robí kto to tak vníma. Ukážem teraz na príkladoch, že určitá sebeckosť nie je zlo, ale naopak.

Prvý príklad: Po smrti asi každý veriaci by chcel ísť do neba. Chce seba dostať do neba, takže isteže je to jasná a do oči bijúca sebecká túžba, ale je to azda nejaká chyba? Nie, naopak. Je to veľmi správna a Bohu milá túžba. Je to sebecká túžba, a predsa je jednoznačne veľmi dobrá a správna.

V ďalšom príklade sa presuniem k nejakým novomanželom. A k presne takým podobným, akých dávaš za ideál, teda obaja sa tisnú do submisívnej pozície. Takže on povie svojej milej: nechcem plniť svoje túžby, len tvoje. Ona mu zopakuje to isté: ja tiež nechcem plniť svoje túžby, len tvoje. No a teraz čo? Trošku sa zasekli, niekto z nich bude predsa len musieť vysloviť nejakú aspoň trošku sebeckú túžbu aby ju ten druhý mohol splniť. Tak teda ona vysloví svoje sebecké želanie: "Chcela by som malú kytičku ruží". Spravila azda chybu, že vyslovila svoju sebeckú túžbu? Určite nie. On jej teda skočí kúpiť pár ruží, a ona je z nich rada. Následne on vysloví zasa svoju sebeckú túžbu: "Bol by som rád keby si mi na večeru uvarila to a to". Rovnako tým nespravil najmenšiu chybu. Ona mu teda navarí čo si zaželal a on je rád. Plnia si svoje sebecké túžby a nie je v tom najmenší problém. Problém môže nastať vtedy ak sa ich túžby dostanú do konfliktu, no ak je to tradičné katolícke manželstvo, zasa to nebude problém. Takže príklad rozporných túžob:

Našetrili si na auto. Idú si ho kúpiť ale nastali rozporné túžby vo farbe auta, on chce farbu tmavo modrú, ona chce rúžovú. Tu by u manželov bez hierarchie mohli nastať dlhé hádky. Ale v tradičnom kresťanskom manželstve by mala byť hierarchia taká ako to dávno nastavil Boh, a staré tradičné Cirkevné učenie na to aj kladie dôraz: – žena sa má podriadiť vôli muža. Žena má uprednostniť vôľu svojho muža pred svojou vlastnou. Ona má byť vo vzťahu v submisívnom postavení. Takže ich auto bude modré a nie rúžové.

Malé zhrnutie. Ukázali sme si, že sebectvo teda nie je automaticky zlé (túžba ísť do neba), a môže byť rovnako v poriadku i v manželstve ak je tam láska a ak sa dodržiava aj ten prirodzený Boží Zákon o manželkinej podriadenosti manželovi.

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 27 august 2013 :  15:27:06  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
guest636:
citácia:
zacitil som povrchnost...


V živote toho ešte zacítiš... Bolo by mi len ľúto keby si po smrti zacítil to peklo, v ktoré neveríš.

citácia:
s tym ja nic nespravim, no skusenosti a znalosti mi vravia, ze nikoho necaka ziaden posmrtny zivot


Tak spraviť s tým hádam niečo môžeš, máš predsa vôľu, – pre začiatok môžeš aspoň menej dôverovať tým znalostiam o nenexistencii posmrtného života. Brať to s rezervou... A brať ako možnosť i to druhé - posmrtný život a peklo.



 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 28 august 2013 :  09:58:10  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
Pierre, velmi pekny prispevok, ale ked sa zamyslis nad nasledujucimi slovami:
citácia:
Evanjelium Podľa Matúša 18
Buďte ako malé deti
18 Tu obstúpili Ježiša jeho učeníci a spytovali sa ho: Kto z ľudí je v nebeskom kráľovstve najväčší?"

2 Zavolal malé dieťa, postavil ho medzi nich

3 a povedal: Nuž, ak vám ide o popredné miesta, do Božieho kráľovstva sa vôbec nedostanete.

4 Ubezpečujem vás, že iba s pokornou mysľou dieťaťa ta môžete vstúpiť a niečo znamenať.

5 Kto si vie vážiť takéhoto nepatrného človeka, preukazuje tým úctu mne.

6 Kto by zlým príkladom narušil vieru jedného z týchto maličkých, čo veria vo mňa, tomu by sa lepšie stalo, keby ho hodili do mora s mlynským kameňom na krku.

7 Beda svetu, ak sa na ňom dejú veci, pre ktoré človek stráca vieru. Pokušenia sú síce nevyhnutné, ale beda tomu, kto ich spôsobuje!

8 Neváhaj odložiť všetko, čo ťa odvádza od Boha. A keby to mala byť tvoja ruka alebo noha, radšej si ju odtni a zahoď. Lepšie je vstúpiť do Božieho kráľovstva chromý, ako skočiť oboma nohami do záhuby.

9 A keby ťa aj tvoje oko navádzalo na zlé, zbav sa ho! Je lepšie získať večný život s jedným okom, než upadnúť s oboma očami do večného zatratenia."

Ježiš hľadá stratených

10 Dajte si pozor, aby ste nepohŕdali ani tým najnepatrnejším človekom. Lebo každý z nich má anjela, ktorý je stále v blízkosti môjho nebeského Otca.

11 A ja, Mesiáš, som prišiel zachrániť stratených.

12 Ak má niekto sto oviec, a jedna z nich sa mu stratí, čo myslíte, že urobí? Či nenechá tých deväťdesiatdeväť na pastvinách a nepôjde hľadať tú, čo sa mu stratila?

13 A keď ju nájde, má z nej väčšiu radosť ako z tých deväťdesiatich deviatich, čo mu zostali.

14 A takisto môj Otec nechce, aby ani ten najnepatrnejší človek zahynul."

Treba odpúšťať

15 Ak sa previní proti tebe niektorý z bratov, vyhľadaj ho a pozhováraj sa s ním medzi štyrmi očami. Ak uzná svoju chybu, získal si znovu brata.

16 Ak bude neústupný, pozvi si jedného alebo dvoch, aby boli svedkami rozhovoru.

17 Keby si ani tak nedal povedať, povedz to zhromaždeniu veriacich. Ak neposlúchne ani ich, nech je vylúčený.

18 Nezabudnite, že čo rozhodnete tu na zemi, bude platiť aj v nebi.

19 A takisto platí: ak sa spoja dvaja z vás v modlitbách za akúkoľvek vec, nebeský Otec ich vypočuje.

20 Naozaj, tam, kde sa dvaja alebo traja zídu v mojom mene, tam som ja medzi nimi."

21 Potom sa ho Peter spýtal: Pane, keď sa môj blížny proti mne jednostaj prehrešuje, koľko ráz mu mám odpustiť? Sedem ráz?"

22 Ježiš mu odpovedal: Nie sedem ráz, ale až sedemdesiatkrát sedem ráz.

23 Pán Boh s nami zaobchádza ako kráľ, ktorý sa rozhodol urobiť vyúčtovanie so svojimi poddanými.

24 Medzi prvými mu priviedli jedného, ktorý mu bol dlžný vyše milióna.

25 Ten muž však nemal čím zaplatiť. Tu kráľ prikázal, aby ho s celou rodinou predali do otroctva, rozpredali jeho majetok a tak uhradili dlžobu.

26 On sa však hodil pred kráľa na kolená a prosil ho: Pane, maj so mnou strpenie a všetko ti vrátim!

27 Kráľovi prišlo toho človeka ľúto, nechal ho beztrestne odísť, ba odpustil mu aj celú dlžobu.

28 No len čo ten muž odišiel od kráľa, stretol známeho, ktorý mu bol dlžný nepatrnú sumu. Schmatol ho a kričal: Hneď mi vráť, čo si mi dlžný!

29 Ten chudák si pred ním kľakol a zúfalo ho prosil: Maj so mnou strpenie a všetko ti vrátim!

30 Ale veriteľ bol neoblomný a dal ho zavrieť do väzenia, kým dlžobu nezaplatí.

31 Svedkov tej udalosti to pobúrilo a šli to oznámiť kráľovi.

32 Tu si ho kráľ dal zavolať a povedal mu: Ty naničhodník! Takú veľkú dlžobu som ti odpustil, lebo si ma prosil.

33 A ty si nemohol odpustiť svojmu druhovi takú smiešnu sumu?

34 Rozhnevaný kráľ ho potom dal zavrieť, kým celú dlžobu nezaplatí.

35 Tak bude zaobchádzať môj nebeský Otec s vami, ak nebudete ochotne odpúšťať iným."

zistis, ze je to vsetko o jednom - o laske.
Ak clovek zhromazduje, zivi pychu, ak rozdava, zivi pokoru.
Nenavist je opakom lasky a laska je opakom nenavisti a tieto 2 pojmy sa nerovnaju. Ak raz niekto berie, tak bude brat aj v takom pripade, ked by mal tomu druhemu nieco dat - vzdy mu pojde iba o bratie, nie o davanie, a aj v takych situaciach, ked by to vyzeralo, ze tomu druhemu, popripade tym druhym nieco dava, tak aj v takychto situaciach by v skutocnosti bral - ale to sa da spoznat len pri hlbsom pozreti sa. Kazdy 1 vie velmi dobre, o com tu teraz pisem, aj ten, ktory to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznat.
Nuz, AK existuje taketo IBA bratie, AK je nenavist opakom lasky a AK je laska opakom nenavisti, tak potom musi existovat opak situacie, ktoru som opisal, a takuto situaciu som vo Vasom prispevku, Pierre, nenasiel.
Tak ja vam teraz popisem tu situaciu, ktoru mam na mysli ja a ukazem Vam tym, ze aj tak sa da a na konci zistite, ze ak nenavist vzdy len brala, berie a aj bude brat a ak laska vzdy len davala, dava a aj bude davat, tak ze existuje len bratie a len davanie a ze to medzi tym v pripade nenavisti alebo lasky nie je mozne, ani trochu, to uz potom nie je uplna nenavist a uplna laska, ale ciastocna nenavist a ciastocna laska, a kedze Boh je cista Laska, laska s velkym L, tak On vzdy daval, dava a aj bude davat druhym z lasky k nim a jediny, kto ma pravo prijimat, je Boh-Otec, lebo Jemu patri vsetko na Nebi i na Zemi. Jediny, kto ma pravo nielen dat, ale aj prijat, je iba Boh-Otec, a tym prijatim v tomto pripade myslim to, ze Kto je ako Boh? Nikto, ze iba Jemu patria chvaly, vsetka slava, moc a bohatstvo, lebo to vsetko je Jeho a nikto iny nema pravo mysliet na seba, sam seba chvalit, prijimat, toto pravo ma iba Boh-Otec. Vsetci ostatni ak prijimaju, tak to robia takym sposobom, ze tym prijatim tomu darcovi daruju este viac, ako im ten samotny darca daroval, napriklad ak niekto niekomu tu na Zemi pomoze a dostanu sa obaja do Neba, tak jeden neustale dakuje tomu druhemu, ze je v Nebi, a ten, ktory tu vdaku prijima, tak ju prijima z lasky a iba takym sposobom, ze tym prijatim sa Bohu a tomu druhemu daruje z lasky a zije len pre druhych a na seba nemysli ani omylom, a ked mysli, tak len takym sposobom, aby daroval - napriklad ak si niekto v Nebi vychutnava nejake jedlo, tak pritom mysli na Boha a to Jemu venuje vsetku tu chut z lasky a aj v takychto pripadoch, ked to zvonku vyzera, ze ten clovek prijima, tak v skutocnosti ten clovek dava, a o tom je laska - vzdy len davat a nikdy nic neprijimat, a ak prijimat, tak iba takym sposobom, ze tym vzdy len da a nic si nezoberie, lebo prava laska neberie, prava laska dava, lebo nedokonala laska hovori ,,milujem ta, pretoze ta potrebujem", ale dokonala laska hovori ,,milujem ta, pretoze bez teba nedokazem zit, lebo si mojim vsetkym" - a Boh chce, aby sme mali k Nemu len a len tu dokonalu lasku, lasku, ktora nikdy neberie, ktora vzdy len dava.
A ak si predstavime, ze kto v akom stave zomrie, v takom bude zit, tak ti, ktori vedeli tu na Zemi o Bohu menej ako ti ini, tak ti ini teraz ucia tych prvych, ucia ich este viac milovat Boha a takto sa navzajom kazdy od kazdeho v Nebi uci to, co mali studovat tu na Zemi - lebo v Nebi su aj taki ludia, ktori pochopili, o com to vsetko je a teraz vyucuju tych, ktori na to este na Zemi neprisli. Vsetko to je o laske. Ak niekto niekoho miluje, tak sa mu snazi vo vsetkom pripodobnit, aby sa mu pacil, aby sa jeden druhemu daroval z lasky, a ak je Boh laska, tak by sme sa mali ucit vsetko o laske, lebo v Biblii je napisane, ze mame byt sväti, lebo Boh je sväty. Ak sa chceme Bohu pacit, mali by sme sa zaoberat tym, co chce Boh a nie tym, co chceme my alebo ti druhi - Pierre tu spominal tu hiearchiu - Boh-Otec je Hlava, hlavou Jezisa Krista je Otec-Boh, a ak sa v Biblii zmienuje vzdy najprv Boh-Otec, potom Jezis Kristus a az potom Duch Sväty, tak potom hlavou Ducha Sväteho je Jezis Kristus, obaja sa podriaduju Bohu-Otcovi, ktory ich splodil - najvyssia priorita je pre nich Boh-Otec, hlavou muza je Jezis a hlavou zeny muz. Boh-Otec to takto mudro zariadil, aby sme si navzajom brali priklad z toho, co On stvoril, aby sme Boha milovali vzdy viac a viac, a ak ma byt nieco vzdy viac a viac, tak na 1. pohlad to vyzera tak, ze nikdy to nebude 100%-e, ale Boh-Otec je nekonecne mudry a zariadil to tak, ze Jemu moze dat 100% kazdy a nie len niektori, aby to bolo spravodlive. Ide o vnutorne premyslanie, o nase dovody, preco robime to, co robime, ak sa niekto snazi nasledovat Boha a v niecom Ho nenasleduje, ale potom, ked tomu cloveku niekto otvori oci a napomenie ho, ze preco robi to a to, tak ked sa taky clovek chyti za hlavu a zacne si donekonecna hovorit, preco sa nezmenil uz skor, tak v tom predoslom sposobe zivota a aj v tom po tej udalosti takyto clovek daval Bohu 100%, a Boh chce, aby sme aj my Jemu davali vzdy a vsade 100%, a bez Jeho (po)moci sa to neda, lebo bez Neho clovek nemoze urobit nic a sme absolutne odkazani na Boha a absolutne na Nom zavisli, my vsetci zavisime od Boha, ked ponorime hlavu do vody, tak cim dalej, ty viac zaciname tuzit po kysliku, a to je nic v porovnani s tym, ako to citia ludia v pekle. Ak sa niekto ponori do vody na urcity cas, cim dalej, tym viac zistuje, aky je ten vzduch vzacny a ze to nie je samozrejmost, a to vsetko je nic v porovnani s tym, ako to citia a prezivaju ludia v pekle. Boh je vsade tam, kde je laska medzi druhymi pritomna, a tam, kde laska nie je pritomna medzi druhymi, tak tam ani Boh nie je pritomny, aj ked On je vsade. Ti ludia v pekle necitia Boziu pritomnost a na Zemi si mysleli, ze to je samozrejmost, ale ked o to prisli, zistili, ze to samozrejme nebolo ani omylom a ze to vsetko, co na Zemi prezivali, boli nezasluzene milosti od Boha z lasky k druhym ludom.

citácia:
Malé zhrnutie. Ukázali sme si, že sebectvo teda nie je automaticky zlé (túžba ísť do neba), a môže byť rovnako v poriadku i v manželstve ak je tam láska a ak sa dodržiava aj ten prirodzený Boží Zákon o manželkinej podriadenosti manželovi.

Ked si porovnas tuzbu dietata ist do neba s tuzbou bezneho dospeleho cloveka ist do neba, zistis, ze navonok vyzeraju identicky, ale vo vnutri su rozdielne. Samozrejme, ze tu ziju aj taki ludia, ktorych tuzby ist do neba su identicke s tuzbami deti, a ze tu su este aj taki ludia, ktori studovali lasku a maju este krajsiu, Bohu milsiu tuzbu ist do neba - v nebi su ludia, ktori dakuju tym, bez ktorych by sa do neho nedostali, a co myslis, preco? Mozno ze tam su aj take pripady, ze ti ludia dakuju preto, lebo tym myslia na seba, a urcite tam su hlavne taki ludia, ktori dakuju tym druhym, lebo tym sa mozu rozdat Bohu a druhym. Mozno ze v nebi su aj niektori ludia z tej 1. skupiny, ale to nevadi, lebo v nebi sa vsetci navzajom ucia a takito ludia su ospravedlneni, lebo nemaju tolko vedomosti, ved aj male dieta je ospravedlnovane Bohom tym, ze chce ist do neba, lebo este nema vedomosti, a az potom na zaklade tych dovodov, preco tam chce ist - tak to je to, podla coho bude to dieta sudene, hodnotene. Ak sa niekto zaobera laskou, tak zisti, ze laska je naozaj len o davani a aj v takych pripadoch, ked by mala brat, tak este aj v takych pripadoch rozda, to je prava laska. Vsetko to, co je stvorene, stvoril Boh. Preto Boh nazyva male deti synmi a dcerami, aj chlapcov a dievcata, aj muzov aj zeny, aj dedkov a babky - vsetky vekove kategorie nazyva Boh svojimi detmi a je jedno, kolko maju ti ludia rokov, lebo matka vzdy bude nazyvat svojho syna synom, aj ked by mal 80 rokov, tak aj Boh nazyva svoje stvorenstvo synmi a dcerami, a takto dokonca Boh-Otec nazyva aj samotneho Jezisa Krista - aj On je Bozim Synom, aj On je Bozie dieta. Boh-Otec chce, aby sme sa spravali tak, ako sa patri - lebo nas stvoril, sme ludia, tak by sme sa mali spravat ako ludia a nie ako zvieratka a takisto sme Bozimi synmi a dcerami, tak tiez by sme sa tak aj primerane mali spravat, lebo Boh ma rad prirodzenost a chce, aby sme veci nielen pomenovali pravymi menami, ale aby sme aj my samotni boli hodni takych mien a pomenovani, ktore mame a ktorymi sme oznaceni Bohom-Otcom. Amen. †

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 28 august 2013 :  17:03:06  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
sinceretly:
citácia:
Ak raz niekto berie, tak bude brat aj v takom pripade, ked by mal tomu druhemu nieco dat - vzdy mu pojde iba o bratie, nie o davanie



Sú pravdaže aj takí ľudia, ale zasa ideš do krajnosti, ako by iné možnosti ani nemohli byť. Pričom práve v tom biblickom citáte, čo si dal, máš kráľa, ktorý vedel brať i dávať. A tiež i toho druhého, ktorý vedel iba brať. Ja teda tvrdím, milí priateľ, že nie sú iba dva druhy ľudí, ako sa snažíš myslieť a tvrdiť Ty, že len tí čo dávajú, a len tí čo berú. Sú aj takí, čo dokážu jedno i druhé, brať i dávať.


citácia:
Kazdy 1 vie velmi dobre, o com tu teraz pisem, aj ten, ktory to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznat.


Hmm, vtipná logika, ktorú u teba badám ale pomerne často. Logika bez logiky, myšlienka sa síce ako tak dá pochopiť, ale čo do logiky, je to príšerný nezmysel. Preto ak sa ti náhodou dá, snaž sa, prosím, logičnosť vo vetách používať. Teraz trochu odbočím od našej témy a skúsim ti to ukázať, takže tvoja veta:

"aj ten, ktory to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznat."

Ak niekto niečo nevie, tak to vedieť nemôže. Nedá sa tam písať, že aj tak to vie. – Toto sa vzájomne logicky vylučuje. (Jedine žeby sme hovorili o nejakom podvedomí.) Tvoja veta aby bola logická, by mohla vyzerať napr. takto:

Aj ten, ktorý by tvrdil, že to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznať.
– Takto by to už malo logiku - síce tvrdí, že nevie, ale v skutočnosti to vie. Áno, to sa dá.

No a to je občasný problém tvojich písačiek - podivná logika plus z tej nelogickej logiky vykonštruované tvrdenia opreté zasa často len o nič. To aby som ti takto bral jednu vetu za druhou a vysvetľoval kde máš chybu a tým i následný chybný záver.

citácia:
ak nenavist vzdy len brala, berie a aj bude brat a ak laska vzdy len davala, dava a aj bude davat, tak ze existuje len bratie a len davanie a ze to medzi tym v pripade nenavisti alebo lasky nie je mozne, ani trochu, to uz potom nie je uplna nenavist a uplna laska,


Hmm, v následnom konštrukte ti vychádza že plná láska môže len dávať. Ale nepodal si žiaden logický dôkaz, že láska nemôže aj brať. Ja tvrdím: z lásky môžem brať i dávať. Môžem napríklad brať darčeky i dávať darčeky. Láska mi nebráni prijať darček. Tebe bráni?

citácia:
Boh je cista Laska, laska s velkym L, tak On vzdy daval, dava a aj bude davat druhym z lasky k nim a jediny, kto ma pravo prijimat, je Boh-Otec


Zasa si všimni tú zaujímavú nelogičnosť: - "Boh dáva", - a hneď za tým nasleduje: – "jediný, kto ma pravo prijimat, je Boh". Komu teda dáva, ak on je jediný kto má právo prijímať? Boh azda porušuje vlastné právo, alebo dáva len sám sebe? Plus, ani som nenašiel v tvojom príspevku jasný logický dôkaz, že to právo je naozaj iba takéto, a nemôže byť iné.

A takto ti to celé pokračuje ďalej. Je mi ľúto...

Pokúsim sa to ale celé preglgnúť a len porozumieť tvojej myšlienke, hoci logicky nedokázanej. Takže dobre. Azda ti rozumiem čo chceš vyjadriť. A môžno by niekto i vedel tvoj konštrukt dať do zmysluplnej podoby. Ale nemám rád takýto druh teológie. A niečo z dôvodov prečo nemám rád:

Ak si totiž niekto začne namýšľať, že on tak miluje, že len dáva a nič neprijíma, môže sa ľahko prepadnúť do duchovného farizejstva - "ja len dávam..." - Aký úžasný, že?

Lepšie je si plne priznať aký som, než ísť tou cestou kde si namýšľam – "ja som úplne nesebecký". - To je veľmi falošné. Čo robíš pre iných, veľmi často robíš aj pre seba, aj keď si to nechceš priznať. Hoci sa to nezdá, nachádzaš v tom napr. svoje uspokojenie. Svoje uspokojenie (takže vec sebecká).

Ďalej ešte príklad: V mojom príklade vyššie muž daroval manželke kvety, o ktoré ho poprosila, bolo to z jeho strany nesebecké? Zdá sa že určite áno, veď on len dával. A predsa i v tom je jeho isté sebecké uspokojenie, všímaj: ona je z kvetov natešená, a on má z jej radosti tiež potešenie - svoje uspokojenie (teda sebecké uspokojenie). - Je to kruh.

Sme v tom trochu v kruhu. A preto je lepšie sa tým ani nezaoberať. Nechať to plávať a nevymýšľať idealizované teológie. Boh nie je hlúpy keď vyriekol tú jasnú čistú teológiu: "Miluj svojho blížneho ako seba samého." Sebectvo tu zviazal s nesebectvom. A vidíme, že v reále je skutočne sebectvo s nesebectvom v kruhu, z ktorého len ťažko unikneš.

Takže radšej si ani nenamýšľaj, že nie si sebecký, si len stále v kruhu, v ktorom je tá nesebeckosť pekne prepojená so sebeckosťou. Čokoľvek robíš zdanlivo nesebeckého, môže mať pekne silné sebecké podtóny, len si ich neuvedomíš.

No a takto teda uprednostňujem tú tvrdú pravdu pred falošným idealizovaním.

Ale tá sebeckosť nie je žiadna chyba, čo som už predviedol v predošlom príspevku. Človek kľudne môže myslieť aj na seba. Je to v poriadku a v Božom pláne sa s tým i počíta.

Takže radšej to ani nerieš, buď ako dieťa, čo si hovoril, ono to tiež nerieši. Len miluj a dávaj darčeky i prijímaj darčeky. Teš sa a raduj sa, buď šťastný...


 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 31 august 2013 :  13:21:00  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
citácia:
Ja teda tvrdím, milí priateľ, že nie sú iba dva druhy ľudí, ako sa snažíš myslieť a tvrdiť Ty, že len tí čo dávajú, a len tí čo berú. Sú aj takí, čo dokážu jedno i druhé, brať i dávať.

Ja som pisal, ze existuje pycha a pokora a ze dalsi vyraz, ktory by oznacil nieco medzi neexistuje, pisal som, ze existuje dobre zmyslanie a zle zmyslanie a ze to medzi tym neexistuje a tak dalej.

Len ti, co davaju, tak podla mna ti ludia su Bohu najmilsi zo vsetkych a mne sa pacia taki ludia, ktori sa snazia pacit iba Bohu a az potom len tomu, co pochadza od Neho, pacit sa vsetkemu tomu, comu je mozne sa pacit v medziach Bozieho zakona. To, co som pisal ja, bolo o tom, ze laska neberie, laska dava - je to napisane aj v Biblii a ukazoval som priklady a ze ak je laska opakom nenavisti a ak nenavist je opakom lasky, tak ze prava laska skutocne len dava a prava nenavist skutocne len berie, a ak existuju take pripady, v ktorych sa len berie, tak potom musia existovat aj take pripady, v ktorych sa len dava, lebo vsetko ma svoj protiklad a ak existuje absolutna nenavist, potom musi logicky existovat aj absolutna laska...

k tomu som napisal:
citácia:
Kazdy 1 vie velmi dobre, o com tu teraz pisem, aj ten, ktory to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznat.

a ty na to, Pierre:
citácia:
Hmm, vtipná logika, ktorú u teba badám ale pomerne často. Logika bez logiky, myšlienka sa síce ako tak dá pochopiť, ale čo do logiky, je to príšerný nezmysel.

no vidis, to je to, o com som pisal:
citácia:
Kazdy 1 vie velmi dobre, o com tu teraz pisem, aj ten, ktory to nevie, tak aj ten to vie, len si to nechce priznat.

citácia:
Hmm, v následnom konštrukte ti vychádza že plná láska môže len dávať. Ale nepodal si žiaden logický dôkaz, že láska nemôže aj brať.

nie? Precitaj si ten prispevok este raz a najdes to tam. Kto hlada, najde, ale najde to len vtedy, ak to najst naozaj chce, v opacnom pripade to nenajde.
citácia:
Ja tvrdím: z lásky môžem brať i dávať. Môžem napríklad brať darčeky i dávať darčeky. Láska mi nebráni prijať darček

Ja som to v tom prispevku tvrdil tiez a vysvetlil som, ako chapem ja to branie a davanie v pripade absolutnej lasky.
citácia:
Láska mi nebráni prijať darček. Tebe bráni?

Nebrani, lebo Boh nam dal slobodu a laska slobodu neberie, ona ju dava.
Darcek by som prijal, ale len ak by to nebolo nutene. Proste musi to byt prirodzene. Boh chce, aby sme mali na vsetko to, co robime, svoje dovody a aby sme robili to, co chce On a nie my, lebo On vie najlepsie, co je pre nas dobre, lebo je nas Otec, starostlivy laskyplny rodic. Mne ked niekto nieco dava, tak sa zaujimam aj o to, co je za tym. Ak vidim, ze niekto robi nieco s inym umyslom, nez s akym by som navonok podla jeho spravania pocital, tak to tomu cloveku poviem narovinu - o co mu vlastne ide, preco robi to, co robi, aky zmysel ma vlastne to, co robi a naco to vobec robi a ze tomu nerozumiem, co robi a preco to robi. Ja to robim proste tak, ze ak napr. niekto nieco chce alebo nechce a da mi to najavo, tak ja jeho nazor plne respektujem a snazim sa o to, aby to vsetko bolo v sulade s Bozimi zakonmi, s Jeho poriadkom, aby sa to Bohu pacilo, lebo ma stvoril.
citácia:
Zasa si všimni tú zaujímavú nelogičnosť: - "Boh dáva", - a hneď za tým nasleduje: – "jediný, kto ma pravo prijimat, je Boh". Komu teda dáva, ak on je jediný kto má právo prijímať? Boh azda porušuje vlastné právo, alebo dáva len sám sebe? Plus, ani som nenašiel v tvojom príspevku jasný logický dôkaz, že to právo je naozaj iba takéto, a nemôže byť iné.

Boh ma pravo dat, ale aj vziat, v skutocnosti je cely nas zivot a vsetko s nim spojene 1 velka Bozia milost, v ktorej su zahrnute ostatne nezasluzene milosti z lasky k nam, a ak by mal byt Boh len spravodlivy, tak nikto by nemal pravo brat, a ak by niekto chcel brat, tak iba ak by tym tomu druhemu nieco mal dat, v podstate by to nebolo branie ale davanie, ale Boh nam chce dat svoje milosti a ten, kto sa snazi len davat aj v takom pripade, ked by mohol len brat alebo len si neico zobrat, tak Boh ma rad takych ludi a dava im to najavo, a oni to, co prijmu, tak to prijmu takym sposobom, ze zistia, ze aha, to sa Bohu paci a to je signal, ze naozaj je Bohu mile to, co tito ludia robia a pokracuju v to a snazia sa Bohu pacit este viac a este viac a hladaju sposoby, ako sa Mu pacit viac a viac a viac... donekonecna. Otom je prava laska a Boh chce, aby sme taku lasku mali my vsetci k Nemu, lebo On je nas rodic a my sme Jeho detmi, lebo On nas stvoril a len On vie najlepsie, co je pre nas dobre.

citácia:
Ak si totiž niekto začne namýšľať, že on tak miluje, že len dáva a nič neprijíma, môže sa ľahko prepadnúť do duchovného farizejstva - "ja len dávam..." - Aký úžasný, že?

Namyslanie je 1 vec a milovanie druha vec. Ak niekto miluje, tak by mu ani vo sne nenapadlo mysliet na take veci, ake si popisal ty a dalsie.

citácia:
Lepšie je si plne priznať aký som, než ísť tou cestou kde si namýšľam – "ja som úplne nesebecký". - To je veľmi falošné.

My ludia tu na tejto Zemi nie sme dokonali a kazdy 1 z nas robime chyby.
citácia:
Čo robíš pre iných, veľmi často robíš aj pre seba

Ak by toto platilo na vsetkych ludi, potom by bolo na mieste nasledujuce pokracovanie:
citácia:
aj keď si to nechceš priznať

Prava laska robi vsetko nezistne pre druhych a na svete boli, su a aj budu takito ludia, ktori mysleli, myslia a aj budu mysliet na druhych.
Pierre, urobil si niekedy nieco pre toho druheho len tak z nezistnej lasky? Ak ano, tak potom nechapem, preco si napisal to, co si napisal:
citácia:
Lepšie je si plne priznať aký som, než ísť tou cestou kde si namýšľam – "ja som úplne nesebecký". - To je veľmi falošné. Čo robíš pre iných, veľmi často robíš aj pre seba, aj keď si to nechceš priznať. Hoci sa to nezdá, nachádzaš v tom napr. svoje uspokojenie. Svoje uspokojenie (takže vec sebecká).

Ja osobne ak robim nieco pre inych, tak v skutocnosti by som to nemusel robit, ale robim to. A ak mi niekto prejavi akymkolvek sposobom, ze on to nechce, tak je to jeho nazor a az potom, ked som sa zamyslel nad tym, ze ved ani Jezis sa nikomu nevnucoval, tak preco to potom robim ja... tak az potom som zacal ludi plnsie respektovat, a ak raz niekto nechce, tak to jednoducho nechce a ak raz niekto chce, tak to proste chce, a treba sa pozerat aj na to, ci je to v sulade s Bohom, ja sa snazim v takychto pripadoch zistovat, ci sa to Bohu paci alebo nie a na zaklade tohto zistenia sa rozhodnem, co urobim dalej, lebo mam slobodnu volu od Boha a slobodnu volu sme dostali na to, aby sme slobodne uvazovali a premyslali, dostali sme aj mozog a rozum, tak by sme mali premyslat, lebo Boh chce, aby sme premyslali a rozhodovali sa a aby sme nezneuzivali Jeho dary, ktore nam dal z nesmiernej lasky k nam.
citácia:
Ďalej ešte príklad: V mojom príklade vyššie muž daroval manželke kvety, o ktoré ho poprosila, bolo to z jeho strany nesebecké? Zdá sa že určite áno, veď on len dával. A predsa i v tom je jeho isté sebecké uspokojenie, všímaj: ona je z kvetov natešená, a on má z jej radosti tiež potešenie - svoje uspokojenie (teda sebecké uspokojenie). - Je to kruh.

naozaj? A co takyto pripad?: Niekto niekomu s niecim pomoze a on za to dostane trest, ten komu bola poskytnuta pomoc sa tesi, uprimne, je rad aa ten, ktory tomu cloveku pomohol, tak aj ten clovek je tiez rad a tesi ssa, ze tomu cloveku bola poskytnuta pomoc aj v takom pripade, ked by jjemu samotnemu poskytnuta nebola. Neviem ako tebe, ale mne sa to zda byt ako trest a nie ako odmena, takyto clovek ani nema cas na to byt stastnym, lebo vdaka tej pomoci skoncil tam, kde je, lebo milosti nie su samozrejmosti a Boh chce, aby sme si pomahali 1 druhemu z lasky a nezistne a aby sme s anepozerali na to, co pride potom. Neviem ako tebe, ale mne sa takato radost zo stastia druheho zda byt absolutne nesebecka, lebo je to sucitenie s tym druhym a aj ked ten clovek skoncil tam, kde skoncil, tak aj napriek tomu je stastny, aj ked nedokaze byt stastnym, lebo to, kde skoncil, mu nedovoluje byt stastnym ani omylom, ale on je aj napriek tou stastnym, lebo tomu druhemu pomohol, a taketo stastie mne pride ako nesebecke a aj to nesebecke je, lebo je to myslenie na toho druheho a nie na seba, je to myslenie na stastie druheho a nie na svoje... To je iny typ kruhu, nez aky si popisal ty, aj taky existuje.
citácia:
Sme v tom trochu v kruhu. A preto je lepšie sa tým ani nezaoberať. Nechať to plávať a nevymýšľať idealizované teológie. Boh nie je hlúpy keď vyriekol tú jasnú čistú teológiu: "Miluj svojho blížneho ako seba samého." Sebectvo tu zviazal s nesebectvom. A vidíme, že v reále je skutočne sebectvo s nesebectvom v kruhu, z ktorého len ťažko unikneš.

A co take pripady, v ktorych by boli dvaja na smrt vyhladnuti ludia napr. na pusti a uvideli by na zemi nejako potravu? Podla mna chce Boh, aby sme zmyslali takto v takomto pripade: Prvy clovek uvidi potravu a ani omylom nemysli na seba, ale na toho druheho, a ked povie tomu druhemu o tej potrave, tak ten druhy clovek tiez ani omylom nemysli na seba a chce to jedlo dat tomu druhemu, a ked vidia ti dvaja, ze sa ocitli v akomsi zacarovanom kruhu, tak urobia z lasky k sebe kompromis a povedia si, ze si to rozdelia spravodlivo - ze kazdy z nich dostane presnu polku, a tak by si to aj rozdelili a dali by si kazdy 1 jednu polovicu z toho, co by nasli na zemi. Podla mna je riadenie sa heslom miluj svojho blizneho ako seba sameho ten pripad, ktory som popisal - ze ak by ten clovek bol na mieste toho, ktory to potrebuje viac, tak by to dal sebe, a tak to ten clovek neda sebe, ale tomu, ktory to potrebuje naopak a zase ked by to malo byt opacne - tak ten, ktory by na tom bol horsie, tak by tou druhemu, ktory by na tom bol lepsie, dal to, co ma, lebo ked by bol na jeho mieste, tak by to dal sebe, a tak to da tomu druhemu a nie sebe, a nech by boli tie pripady akekolvek vselijake, vzdy by ten 1 clovek myslel viac na toho druheho ako na seba, ale preto je to napisane tak, ze mame milovat druhych ako seba sameho a nie viac, lebo tym chcel Boh naznacit, ze hoc sme kazdy 1 z nas iny, tak ze vsetci sme si pred Bohom rovni bez ohladu na to, kto ma aku hodnost a postavenie...
citácia:
Takže radšej si ani nenamýšľaj, že nie si sebecký, si len stále v kruhu, v ktorom je tá nesebeckosť pekne prepojená so sebeckosťou. Čokoľvek robíš zdanlivo nesebeckého, môže mať pekne silné sebecké podtóny, len si ich neuvedomíš.

Ja uz som napisal, ze nikto nie je dokonaly a ze kazdy 1 z nas robime chyby.
A ak niekto robi nieco naozaj z cistej nezistnej lasky, tak ani omylom by mu nenapadlo mysliet na seba a vzdy by myslel len na toho druheho, aj o tom som pisal. Takze cloveku, ktory nieco robi z lasky k druhym by ani omylom nenapadlo mysliet na seba. Ty Pierre napr. si spomen na situacie, v ktorych si myslel na druhych a ze potom ked si sa dozvedel, ze da sa v takychto situaciach vybrat aj moznost vybrat si seba a nie toho druheho, tak ty si si v tej situacii zvolil mysliet na toho druheho a ani vo sne by ta vtedy nenapadlo, ze da sa mysliet aj na seba v tej situacii. A ze nech by to bolo akokolvek, tak by si tomu druhemu pomohol bez ohladu na to, ci by si vedel alebo nevedel o tom, ze pomoct mozes aj sebe a nielen tomu druhemu.
Takze ak sa ti neico takehoto stalo, potom nechapem, preco si napisal:
citácia:
Takže radšej si ani nenamýšľaj, že nie si sebecký, si len stále v kruhu, v ktorom je tá nesebeckosť pekne prepojená so sebeckosťou. Čokoľvek robíš zdanlivo nesebeckého, môže mať pekne silné sebecké podtóny, len si ich neuvedomíš.

a este k tomu:
citácia:
Ale tá sebeckosť nie je žiadna chyba, čo som už predviedol v predošlom príspevku. Človek kľudne môže myslieť aj na seba. Je to v poriadku a v Božom pláne sa s tým i počíta.

Boh stvoril vsetko to, co stvoril, aby to bolo k dispozicii 1 druhemu a Bohu, aby tu bola priroda pre cloveka a clovek pre prirodu a nie priroda pre seba a clovek pre seba, On to stvoril preto, aby tu bolo 1 pre druhe a druhe pre jedno a nie jedno pre jedno a druhe pre druhe. Preto v nebi nie su ziadne sutaze, ziadne veci, ktore by co i len malinko nabadali k tomu, aby si ludia vytvarali urcite klany, skupinky, timy... Boh chce, aby vsetci patrili do 1 timu - Jeho timu a aby sme nerobili medzi sebou rozidely a aby sme neodoberali psenicu od kukola, lebo tuto ulohu nam Pan Jezis nedal:
citácia:
Evanjelium podľa Matúša - kapitola 13
24 Predniesol im aj iné podobenstvo: "Nebeské kráľovstvo sa podobá človekovi, ktorý zasial na svojej roli dobré semeno.
25 Ale kým ľudia spali, prišiel jeho nepriateľ, prisial medzi pšenicu kúkoľ a odišiel.
26 Keď vyrástlo steblo a vyháňalo do klasu, ukázal sa aj kúkoľ .
27 K hospodárovi prišli sluhovia a povedali mu: "Pane, nezasial si na svojej roli dobré semeno? Kde sa teda vzal kúkoľ?
28 On im vravel: "To urobil nepriateľ." Sluhovia mu povedali: "Chceš, aby sme šli a vyzbierali ho?"
29 On odpovedal: "Nie, lebo pri zbieraní kúkoľa by ste mohli vytrhnúť aj pšenicu.
30 Nechajte oboje rásť až do žatvy. V čase žatvy poviem žencom: Pozbierajte najprv kúkoľ a poviažte ho do snopov na spálenie, ale pšenicu zhromaždite do mojej stodoly."

a na zaver k poslednej casti:
citácia:
Takže radšej to ani nerieš, buď ako dieťa, čo si hovoril, ono to tiež nerieši. Len miluj a dávaj darčeky i prijímaj darčeky. Teš sa a raduj sa, buď šťastný...

Male dietatko nevie vsetko a preto sa mu mnohe veci odpustaju, ale ono rastie a rastie a cim viac sa toho nauci a zisti, ak oco funguje, tak tym viac sa mu hovori v pripade zlyhania, ze toto by si uz mal/a vediet.
Boh-Otec stvoril to, co stvoril a my ludia sme Jeho synmi a dcerami a dokonca aj Pan Jezis je Jeho Synom, a aj Duch Svaty je Jeho Synom, my sme proste Bozie deti, kazdy ma svoje poslanie a poslanim deti je ucit sa - ucit sa zit v laske, ucit sa lasky, ucit sa lasku. Male dieta je rado, ak darcek dostane, ale potom cim dalej, tym viac zacina zistovat, ze predtym myslelo na svoju radost, a ze existuje aj taka radost, ktora moze tomu druhemu dat aj v takom pripade, aky by sme my mali od neho nieco prijat - tym prijatim sa da tomu druhemu aj dat - ved ked Boh prijimal obetne baranky a vsetko ostatne od svojich sluzobnikov, tak to robil z lasky a tym prijatim zaroven aj dal - predstavte si, ze dieta da psovi jedlo, ten pes je stastny, lebo to jedlo dostal a teraz to porovnajte s tym, ak dieta obdrzi od psika lasku - ze ho oblizne, sadne si k nemu, tak to dieta tu radost preziva uplne inak ako ten pes, ked dostal to jedlo - je za tym cosi viac - to dieta tym prijimanim zaroven aj tomu psovi dava, aj ked mu nedava nic, len od neho prijima lizance a to, ze si k nemu ten psik sadne - to je to, o com som pisal. Boh nam dal k dispozicii vsetko to, co nam dal, aby sme premyslali a brali si navzajom od seba priklad - dokonca aj od zvierat, vsetko v medziach Bozieho zakona. Je zaujimave, na kolko veci sa da prist vdaka zvieratkam a ked by tu neboli, nemali by sme to, co teraz mame - to, ako tie veci berieme, napriklad nebyt zvierat, tak by sme o nieco nedokonalejsie milovali, ale ak sa niekto zamysli nad jednotlivymi zvieratami a zoberie si z nich priklad, tak ma sancu obdrzat poklady, ktore moze dat inym - moze obdrzat viac preto, aby mohol dat viac - a otom je prava laska - ta mysli, ako toho druheho obdarovat, ale to jej samotnej nestaci, ona chce davat este viac a viac a v kazdy 1 okamih nie viac a viac, ale 100% a 100%, lebo ak je neico viac a viac, tak to logicky nikdy nebude 100%, ale laska je ina - tu je mozne dat v akomkolvek pripade tomu druhemu na 100%, clovek moze Boha milovat na 100% v akomkolvek pripade - ci je bezdomovec alebo nie je, ci je bohaty alebo chudobny... kazdy 1 clovek v akejkovlek vekovej kategorii moze dat Bohu 100% - Pan Boh to takto mudro zariadil, a to vsetko z lasky k nam, z lasky k druhym. † Chvala Bohu za to, ze je laska

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

baránok

Stav: offline

 Odoslaný - 31 august 2013 :  21:55:26  Zobraziť profil  Pridať baránok do zoznamu priateľov
Drahý sinceretly, tak ako sa niektoré zvery skrze svojich vlastností nazývajú White death, či Killer wheal, tak v mojich očiach si jednoznačne Thread killer.
Kde sa zjavíš, Thread umiera...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 521  ~  Člen od: 26 apríl 2011  ~  Posledná návšteva: 16 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sinceretly

Stav: offline

 Odoslaný - 02 september 2013 :  09:39:07  Zobraziť profil  Pridať sinceretly do zoznamu priateľov
ale ved otazka na tuto temu uz bola zodpovedana a nedalo mi nezareagovat, tak som musel

Proste a dostanete; hľadajte a nájdete; klopte a bude vám otvorené; 10 lebo každý, kto prosí, dostane, a kto hľadá, nájde; a kto klope, tomu bude otvorené. †

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1456  ~  Člen od: 18 august 2012  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 4 Previous Topic: Co presne je voodoo? Téma Next Topic: Zivot Briana-Life of Brian-protikrestansky film?  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06