|
Odoslaný - 23 júl 2006 : 22:04:50
|
Zhrňme si teda stručne fakty: Ježiš na každej omši znova nezomiera. Ako nám vysvetľuje Písmo, zomrel iba raz (Heb 7,27; 9,12; 9,25-28; 10,10-14). Táto jeho smrť bola dostatočná na odčinenie všetkých našich hriechov. Dobrovoľne sa vydal na smrť - bol teda dobrovoľnou obetou. "Kristus nás miluje a vydal seba samého Bohu za nás ako dar a obetu ľúbeznej vône" (Ef 5,2). "Priniesol jedinú obetu za hriechy" (Heb 10,12). Pri omši je táto obeta z Kalvárie znovu sprítomňovaná nie krvavým, fyzickým spôsobom, ale nekrvavou, sviatostnou cestou. Kristova krv bola preliata iba raz, ale je trvalo prinášaná Otcovi. Keď kňaz na omši prináša obetu, neprináša žiadnu inú obetu, ako tú, čo sa odohrala na Kalvárii. Kristus nezomiera znova a znova. To, čo je na oltári je presne tá istá obeta ako na Kalvárii, ale je pre nás sprítomnená zvláštnym, sviatostným spôsobom. Je to prítomnosť odlišná od fyzickej, historickej prítomnosti a súčasne odlišná od iba symbolickej prítomnosti. Je to tretí spôsob. V ňom je Kristus reálne prítomný na oltári a pri premenení sa deje skutočná obeta Krista Otcovi. Hoci Kristus zomrel iba raz, v omši je jeho vykupiteľský skutok deň čo deň až do skončenia sveta aktuálne sprítomňovaný.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|