Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 NOM a jej navstevnici
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Božská liturgia sv.Jána Zlatoústeho Téma Next Topic: Tance sú ako hríby - ani najlepšie nestoja za nič
Strana: z 6

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  09:09:55  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Omsa je predovsetkym zmierna obeta a keby sa v nej obetoval hoci aj cely svet, nestacilo by to, ak by Otcovi nebolo obetovane Kristovo Telo a Krv. Vy v NOMe obetujete, tak ako pisete, len ten chlieb a vino, produkty ludskej prace.
Pôvodne zaslal Robel - 06 júl 2013 : 10:40:16

Nezdá sa vám, Robel, aspoň trochu zvláštne, že vy mňa, kňaza, poúčate, čo je sv. omša?... Naozaj si myslíte, že to nechápem?... Slovíčkárenie vám však nepomôže. Treba chápať celého ducha, zmysel, hĺbku sv. omše. Omša, či obetovanie naozaj nespočíva len v slovách kňaza /ktoré po starom vlastne aj tak sa často čítali potichu a po latinsky, že ľudia ani nevedeli.../. To je predsa obeta života všetkých zúčastnených na sv. omši, ktoré oni so sebou prinášajú, ktoré sú akoby zviditeľnené a symbolicky vyjadrené v daroch chleba a vína, ako 2 typick é prvky, ktoré symbolizujú náš život, pozostávajúci zo starostí /symbolizuje ich chlieb/ a radostí /symbolizuje ich víno/. Teda všetok náš život, naše radosti i starosti, zápasy, víťazstvá a prehry spolu s našimi modlitbami a obetami v živote prinášame - spolu s kňazom - na oltár Pánovi /v podobe chleba a vína/, a prosíme ho, aby ich spojil so svojou obetou na kríži, a tak ich požehnal, a urobil zdrojom milosti pre náš život. Aby sa tohto všetkého teda dotkla Božia milosť, vytekajúca z Kristoej obety, ktorá sa na oltári sprítomňuje prostredníctvom aj týchto darov - ich premenením... To obetovanie teda vlastne nie je len časť sv. omše, ktorá sa nazýva Obetovanie, ale v istom zmysle sa ono nachádza v celej sv. omši, ved v duchu obetovania už máme ísť na sv. omšu a byť na nej prítomný, a aj po premenení sa spomína v Eucharistickej modlitbe predsa, dokonca viac ráz, že ide o obetovanie Tela a Krvi /lebo tu už sú pritomné/, či Chlieb života a pod. /podľa príslušnej eucharist. modlitby/. Teda nielen časť nazývaná offertorium, ale celá sv. omša má byť aj z našej strany preniknutá duchom obety /že máme prinášať do nej obetu svojho života, aby sme svoj život posvätili.../... A iste aj duchom vďaky za to, že Boh prijal Kristovu obetu a našu s s jeho obetou spojenú a požehnal nám. /Preto sa aj ujal názov: Eucharistia, tj. vdakyvzdávanie/

Osobitne odporúčam, aby si tieto slová zapamätal aj Mino, a aby prehĺbil svoj povrchný pohľad o sv. omši a obetovaní nazdávajúc sa, že všetko je len v slovách kňaza, a čo tam nie je, nie je vôbec... Omyl na tretiu... Preto sa tvorcovia misála nemuseli vyjadriť v slovách len to podstatné...

citácia:
Bula Auctorem fidei neobsahuje liturgicke predpisy, ale odsudenia roznych bludov a omylov. Je ukonom mimoriadneho Magisteria a jej odsudky platia navzdy.
Robel, zapamätajte si, prosím, už raz navždy, že NIJAKÉ PREDPISY, KTORÉ SA PRIAMO A VÝSLOVNE NETÝKAJÚ DOGMATIKY, NIKDY NEMOŽU BYŤ ZáVAZNÉ NA VEČNÉ VEKY. Ba dokonca - a to celkom vážne hovorím - aj dogmatické výroky sa môžu prehlbovať, dopĺňať, obohatiť o nový aspekt, ktorý predtým sa nebral do úvahy. Buďte si istý, že v KC je dosť špecialistov, dogmatikov, moralistov, i liturgistov, ktorí vedia rozpoznať, o čo v konkrétnom prípade ide, čo je a nakoľko je niečo záväzné. Rozhodujúce slovo má v tom Magistérium Cirkvi, a nie nejaký "spolok frfľošov" z so skupiyn sedevakantistov v Hornom Dolnom, ktorým sa časi nepozáva /lebo sa v tom naozaj nevyznajú, a myslia si, že zjedli všetku múdrosť.../

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  09:43:19  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Po týchto Elových bludoch, to zrejme nemá zmysel. Ak tá "cirkev" učí, že údajne Neomylnosť sa údajne týka len dogmatiky, tak potom je to jasné. Nejedná sa o Katolícku Cirkev. Ak už toto aj oficiálne učia.

Ďakujem Pius VI za Auctorem fidei, aspoň to dnes mám omnoho ľahšie.

Len na pripomienku- diablovi vždy na srdci ležalo "dobro" veriacich. Rozhodlo sa zvolať Pistojskú synodu a tam predostrel (okrem iných) skutočne požiadavky na "poľudštenie" liturgie- národné jazyky, zjednodušenie, zrušenie nižších svätení atď. Proste samé ľúbivé žvásty.

Sv. Otec zasiahol, túto lžisynodu aj s jej falošnými požiadavkami odsúdil. (neomylne samozrejme, ako všetku odsudzujúce výroky)
No a keď sa diablovi podarilo, predložiť tie isté požiadavky neskôr- na zbojníckej vatikánskej synode- je to pre katolíkov ľahké.

inak dávam do pozornosti zmenenú symboliku chleba a vína (vhodnú na protestantské tančenie) a hromadu bludov- vraj nezáleží na slovách a pod. A hlavne povšimnúť- vraj aj po "premenení" sa spomína telo a krv...áno aj protestanti spomínajú.
Ale našťastie Katolícka sv. omša obetuje Telo a Krv v Offertóriu, čo nejaký protestantský rituál nemá.

Normálne sa pýtam: Elo prečo píšete o sv. omši, keď také niečo ste nevideli ani z rýchlika?
Ak náhodou slúžite niečo, kde nezáleží na slovách, tak ok, svet je plný prázdnych rituálov, len tu potom nezavádzajte že hovoríte o sv. omši.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  10:52:40  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
Mino, nemohli by ste sa namiesto tej vašej mnohovravnej ukecanosti o o všetkom a o ničom aspoň niekdy pokúsiť konkrétne vyjadriť?... Nie o tom, čo a ako je podľa vás nesprávne a nemá byť, ale o tom, čo je správne a má byť /teda pozitívne/?...
A skúste už raz konečne vysloviť, v čom je podľa vás Cirkev okrem dogmatiky /vierouky a mravouky/ ešte Cirkev neomylná, a v ktorých veciach nikto nemá právo v nej čosi meniť? ...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  11:10:16  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:

A skúste už raz konečne vysloviť, v čom je podľa vás Cirkev okrem dogmatiky /vierouky a mravouky/ ešte Cirkev neomylná, a v ktorých veciach nikto nemá právo v nej čosi meniť? ...

Pôvodne zaslal Elo - 08 júl 2013 :  10:52:40


skuste to zhrnut Vy ako je to podla Vasej cirkvi

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  11:40:38  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
Elo, Auctorem fidei nie je disciplinárna bula, ale vieroučná, odsudzuje mylné názory a dokonca prízvukuje, že jej odsudky sú "platné navždy". Jedným z takých názorov je

"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  12:17:23  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Elo, Auctorem fidei nie je disciplinárna bula, ale vieroučná, odsudzuje mylné názory a dokonca prízvukuje, že jej odsudky sú "platné navždy". Jedným z takých názorov je

"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'".

Pôvodne zaslal Robel - 08 júl 2013 :  11:40:38

Robel, viete, že aj na 2VK sa niektoré diela tiež nazývajú vieoručné, ale to neznamená ešte že každé ich slovo, vyjadrenie, veta sa musí chápať ako dogma, ktorú nemožno zmeniť. To isté platí aj o tej vami spomenutej bule. Len vyslovenene vieroučné myšlienky vo svojom podstatnom vyjadrení sa majú chápať dogmaticky, nemeniteľne a záväzne aj pre budúcnosť, ak to tak pápež naozaj myslel a napísal ich v mene celen Cirkvi ako jej najvyšší pastier. Ale aj tak platí, čo som napísal vyššie o možnosti ich doplnenia, prehĺbenia atď.

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  12:20:57  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Elo sranda, Pius VI vystupuje v Auctorem fidei ako Pastier a Učiteľ celej Cirkvi, a na rozdiel od zdrapov tzv iivk , opatril svoje vieroučné vyjadrenie jednoznačnými známkami Neomylnosti.
Elo, tzv zbojnicka vatikanska synoda o sebe tvrdi že je len pastoračná, a ak tam máte niečo dogmatické sem s tým.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  21:25:08  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Bula Auctorem fidei neobsahuje liturgicke predpisy, ale odsudenia roznych bludov a omylov. Je ukonom mimoriadneho Magisteria a jej odsudky platia navzdy.

obavam sa ze je to skor len Tvoja interpretacia

Pôvodne zaslal misojogi - 06 júl 2013 :  18:51:10


Obávaš sa a posudzuješ bez toho, aby si ju vôbec čítal. Napríklad taký Pospíšil v knihe Co jest Církev (s.290) uvádza túto bulu ako príklad pápežského vyhlásenia ex cathedra. Pápež Gregor XVI. v enc. Quo graviora (1833) hovorí o Auctorem fidei ako o dogmatickej konštitúcii, ktorou Cirkev slávnostne odsúdila určité názory, a rovnako tak aj Pius X. v enc. Pascendi dominici gregis.

citácia:
ale v kazdom pripade by sa zisiel prelozeny text

Pôvodne zaslal misojogi - 06 júl 2013 :  18:51:10


"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'; akoby súčasný liturgický poriadok, prijatý a schválený Cirkvou, v niektorej časti vyšiel zo zabudnutia princípov, ktorými by mal byť regulovaný, [odsudzuje ako] - opovážlivé, urážlivé zbožným ušiam, útočiace na Cirkev, priaznivé k obvineniam heretikov proti nej." (§33)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 08 júl 2013 :  21:39:54  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Elo, Auctorem fidei nie je disciplinárna bula, ale vieroučná, odsudzuje mylné názory a dokonca prízvukuje, že jej odsudky sú "platné navždy". Jedným z takých názorov je

"tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'".

Pôvodne zaslal Robel - 08 júl 2013 :  11:40:38

Robel, viete, že aj na 2VK sa niektoré diela tiež nazývajú vieoručné, ale to neznamená ešte že každé ich slovo, vyjadrenie, veta sa musí chápať ako dogma, ktorú nemožno zmeniť. To isté platí aj o tej vami spomenutej bule. Len vyslovenene vieroučné myšlienky vo svojom podstatnom vyjadrení sa majú chápať dogmaticky, nemeniteľne a záväzne aj pre budúcnosť, ak to tak pápež naozaj myslel a napísal ich v mene celen Cirkvi ako jej najvyšší pastier. Ale aj tak platí, čo som napísal vyššie o možnosti ich doplnenia, prehĺbenia atď.

Pôvodne zaslal Elo - 08 júl 2013 :  12:17:23


To, čo platí o DVK, neplatí o Auctorem fidei, ktorej súd nad 83 omylmi je nezmeniteľný a nikto nikdy z nich neurobí pravdivé tvrdenia. Máte však pravdu v tom, že tieto cenzúry môžu byť prehĺbené, napríklad tak, že omyl touto bulou kvalifikovaný ako urážlivý pre Cirkev bude raz označený za heretický. Rozhodne ale nepôjde o také "doplnenie", ktoré bude znieť, "ale to v dobe nových Letníc neplatí".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 09 júl 2013 :  00:19:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Obávaš sa a posudzuješ bez toho, aby si ju vôbec čítal. Napríklad taký Pospíšil v knihe Co jest Církev (s.290) uvádza túto bulu ako príklad pápežského vyhlásenia ex cathedra. Pápež Gregor XVI. v enc. Quo graviora (1833) hovorí o Auctorem fidei ako o dogmatickej konštitúcii, ktorou Cirkev slávnostne odsúdila určité názory, a rovnako tak aj Pius X. v enc. Pascendi dominici gregis.

OK zisiel by sa teda cely text uvedenej dogmatickej konstitucie, nielen dve vety bez kontextu

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 09 júl 2013 :  09:04:56  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Obávaš sa a posudzuješ bez toho, aby si ju vôbec čítal. Napríklad taký Pospíšil v knihe Co jest Církev (s.290) uvádza túto bulu ako príklad pápežského vyhlásenia ex cathedra. Pápež Gregor XVI. v enc. Quo graviora (1833) hovorí o Auctorem fidei ako o dogmatickej konštitúcii, ktorou Cirkev slávnostne odsúdila určité názory, a rovnako tak aj Pius X. v enc. Pascendi dominici gregis.

OK zisiel by sa teda cely text uvedenej dogmatickej konstitucie, nielen dve vety bez kontextu

Pôvodne zaslal misojogi - 09 júl 2013 :  00:19:59


Cely text prelozeny nemam. Táto bula sa sklada z obsiahleho uvodu, kde papez vysvetluje dovody k jej vydaniu, a potom nasleduju odsudene tezy, pricom kazda zvlast ma pripojenu cenzuru. Citoval som tu celu 33. tezu aj s odsudkom, takze ziaden kontext netreba.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 09 júl 2013 :  23:53:28  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Citoval som tu celu 33. tezu aj s odsudkom, takze ziaden kontext netreba.
google translator?
:-( ( ( ( (

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  08:28:35  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
To, čo platí o DVK, neplatí o Auctorem fidei, ktorej súd nad 83 omylmi je nezmeniteľný a nikto nikdy z nich neurobí pravdivé tvrdenia.

"Cirkev zjednodušovanie liturgie zavrhla, a to v 33. vete buly Auctorem fidei z r. 1794"
""tvrdenie [pistojskej] synody, ktorým ukazuje, že túži odstrániť príčinu, skrze ktorú sa, čiastočne, privodila zábudlivosť princípov týkajúcich sa poriadku liturgie, 'vyzývaním k návratu k väčšej jednoduchosti obradov, vyjadrovaním jej v ľudovom jazyku, vyslovovaním jej hlasno'"."

Milý Robel, ja nenamietam nič proti vami spomenutej pápežskej bule. Ale ak som si dal dohrovady vaše citáty, tak z toho sa dá hned pochopiř, že pápež sa vyjadruje ku konkrétnej liturgii vtedajšej, a zrejme apeluje na duchovných, aby sa jej držali presne, a nemenili a neprispôsobovali si ju po svojom /napr. čítať nahlas, to ,čo sa má potichu a pod., či nevynechávať niečo.../. To bolo naozaj v jeho kompetencii.
Ale toto predsa sa nemôže vzťahovať na čokoľvek iné, teda mimo liturgie, a na doby po ňom. V oblasti liturgie má každý pápež ako najvyšší predstaviteľ Cirkvi schváliť jej formu. Ale ak nastúpi iný pápež, nie je predsa povinný do konca vekov zachovávať tie predchádzahúce formy. To všetci odborníci Cirkvi vedia, takže budte spokojní. Tak naozaj nemožno šermovať s bulami, a inými dokumentami KC v minulosti, že by mali zaväzovať neskoršiu Cirkev a pápežov /okrem definitívnych dogiem viery, čo je jasné.../.

A pokiaľ ide napr. o odsúdenie trebárs "modernizmu", čo je to? Odsúdenie sa prísne vzťahuje lne na konkrétny výrok, myšlienku s jej pdostatným obsahom. Ve´d predsa slovo "modernizmus" je príliš všeobecné slovo, ktoré môže každý chápať inak... A aj tak každé slovo /aj v bule, aj v encyklike a pod./ nie je vo vzduchoprázdne, a treba sa snažiť pochopiť, čo v tom kontexte, v ktorom bolo vyslovené sledovalo za svoj cieľ, čo vlastne chcelo vyjadriť, proti čomu bolo zamerané...
/Rozumiete, ja sa trochu v dogmatike vyznám, a istý čas som bol v našej reholi asistentom skúšajúceho dogmatiku a pomáhal mu, takže na mňa sa nedá ísť s nejakými vytrhnutými citátmi.../


 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  08:46:31  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Ale ak som si dal dohrovady vaše citáty, tak z toho sa dá hned pochopiř, že pápež sa vyjadruje ku konkrétnej liturgii vtedajšej, a zrejme apeluje na duchovných, aby sa jej držali presne, a nemenili a neprispôsobovali si ju po svojom /napr. čítať nahlas, to ,čo sa má potichu a pod., či nevynechávať niečo.../. To bolo naozaj v jeho kompetencii.
Ale toto predsa sa nemôže vzťahovať na čokoľvek iné, teda mimo liturgie, a na doby po ňom. V oblasti liturgie má každý pápež ako najvyšší predstaviteľ Cirkvi schváliť jej formu. Ale ak nastúpi iný pápež, nie je predsa povinný do konca vekov zachovávať tie predchádzahúce formy. To všetci odborníci Cirkvi vedia, takže budte spokojní.

Tak potom je to jasne
papez napomenul jansenistov, aby sluzili TOM tak ako sa sluzi ma a nevnasali do neho zmeny kedze im to neprinalezi (zmeny liturgie ma pravo robit len papez a ludia nim povereni)
Predovsetkym vysvetlil a zamietol ich bludy a potom ich aj napomenul aby sluzili TOM podla predpisov cirkvi.

citácia:
A pokiaľ ide napr. o odsúdenie trebárs "modernizmu", čo je to? Odsúdenie sa prísne vzťahuje lne na konkrétny výrok, myšlienku s jej pdostatným obsahom. Ve´d predsa slovo "modernizmus" je príliš všeobecné slovo, ktoré môže každý chápať inak...

co som si cital uvedenu encykliku o modernizme (Pascendi)
tak odsudzuje nazory ktore v cirkvi uz davno nepredstavuju problem
Sucasni liberali v cirkvi maju ine ulety ako mali modernisti za cias Pascendi (chcu zrusit celibat, zaviest svatenie zien povolit manzelstva homosov a podobne)

velmi dobrou odpovedou na modernizmus(podla Pascendi) je kniha
http://www.porta.sk/pc-162-4-ten-ktery-je-skutenosti.aspx
kde je aj ponuknuty liek: navrat k tomistickej filozofii
odporucam ju precitat si ....

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  09:04:29  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
toto by sa malo zarámovať:

citácia:
co som si cital uvedenu encykliku o modernizme (Pascendi)
tak odsudzuje nazory ktore v cirkvi uz davno nepredstavuju problem


misojogi gratulem ti, zložil si najvyššiu skúšku z bludárstava. Bude treba uvažovať o udelení titulu- formalny heretik.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  11:26:42  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Takže zhrniem, keďže Elo a misojogi radi prekrúcajú neuveriteľne prekrúcajú.

Auctorem fidei odsudzuje jasne a NEMENITEĽNE snahu o zjednodušenie liturgie, zavedenie tzv. národných jazykov, čítanie kánonu nahlas atď.

Odsudzuje samo hnutie, ktoré čuduj sa svete prišlo cca 150 rokov pred diabolským koncilom s niečím, čo diabolský koncil robí ako nejakú novotu.(takže platí- čokoľvek diabol nechať schváliť na tzv. iivk, bolo navrhnuté dávno predtým a ODSÚDENÉ, chvalabohu pre Katolíkov)

Takže zhrniem- snahy o zjednodušenie liturgie, preklad do tzv národných jazykov, čítanie kánonu nahlas je navždy odsúdené ako škodlivé dušiam.
(dúfam že v budúcnosti, keď padne sekta, sa tieto tvrdenia stanú heretické)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  11:49:30  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
Presne tak, ako píše mino. Ale skúsim pre Ela a misojogiho ešte trošku inak:

Citovaný odstavec buly AF odsudzuje požiadavku, ktorá chce liturgiu ako takú reformovať tým, že sa liturgia zjednoduší, zavedú ľudové jazyky a bude sa hovoriť nahlas. Táto bula nie je žiaden apel na duchovných, neobsahuje liturgické predpisy, ale dogmatické a teda nemeniteľné odsúdenia rozličných omylov, ktoré sú záväzné pre každého a navždy. Tie body, v ktorých sa AF dotýka liturgie, sú mantinely, ktoré nemožno prekročiť pri prípadných úpravách liturgie zákonnou autoritou tak, ako nemožno prestúpiť obdobné anatémy Tridentského koncilu. Nijaký zákon Cirkvi totižto nemôže byť v rozpore s jej neomylnou náukou.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

teta

Stav: offline

 Odoslaný - 10 júl 2013 :  20:03:35  Zobraziť profil  Pridať teta do zoznamu priateľov
Elo, môžeš uviesť tie časti liturgie, ktoré po premenení hovoria o obetovaní Tela a Krvi Krista?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 60  ~  Člen od: 24 jún 2013  ~  Posledná návšteva: 28 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 11 júl 2013 :  00:02:35  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
no predsa to je jasne nie ?
citácia:
toto je moje Telo ktore sa obetuje za Vas



citácia:
po premenení hovoria o obetovaní

preco PO ?
hadam PRED, nie ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 11 júl 2013 :  07:38:20  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
citácia:
no predsa to je jasne nie ?
citácia:
toto je moje Telo ktore sa obetuje za Vas


Pôvodne zaslal misojogi - 11 júl 2013 :  00:02:35


To sú samotné slová premenenia, čiže to nie je ani pred, ani po.

II. eucharistická modlitba:
citácia:
Keď teda slávime pamiatku smrti a zmŕtvychvstania tvojho Syna,
obetujeme ti, Otče, chlieb života a kalich spásy.


III. eucharistická modlitba:
citácia:
Preto, Otče, keď slávime pamiatku spásonosného umučenia tvojho Syna i jeho
slávneho zmŕtvychvstania a nanebovstúpenia a kým očakávame jeho druhý príchod,
prinášame ti so vzdávaním vďaky túto živú a svätú obetu.
Zhliadni, prosíme, na dar svojej Cirkvi a spoznaj v ňom obetovaného Baránka,
ktorý podľa tvojej vôle zmieril nás s tebou; a všetkých, ktorí sa živíme telom a krvou
tvojho Syna, naplň Duchom Svätým, aby sme boli v Kristovi jedno telo a jeden duch.


IV. eucharistická modlitba:
citácia:
Shlédni, dobrotivý Otče, na oběť, kterous ty sám vložil do rukou své církvi; dej všem, kdo budou z tohoto jednoho chleba jíst a z tohoto jednoho kalicha pít, ať jsou v Duchu svatém jedno tělo, aby se stali dokonalou a živou obětí v Kristu, k chvále tvého jména.
A ještě, Bože, prosíme: Pamatuj na všechny, za které ti tuto oběť přinášíme: Pamatuj na svého služebníka, našeho papeže N., našeho biskupa N., zde se mohou jmenovat také pomocní nebo světící biskupové na celý biskupský sbor a všechny služebníky církve, na ty, kdo přinesli své dary, a na všechny kolem shromážděné, na všechen svůj lid i na všechny, kdo tě hledají s upřímným srdcem.


Kánon:
citácia:
Proto také pamětlivi jsouce, Hospodine, my služebníci tvoji, jakož i lid tvůj svatý, jak blahého utrpení a zmrtvýchvstání, tak i slavného nanebevstoupení téhož Krista, Syna tvého, Pána našeho, přinášíme přejasné velebnosti tvé z tvých darů a údělů oběť † čistou, oběť † svatou, oběť † neposkvrněnou,svatý † Chléb života věčného a Kalich† trvalého spasení.

Na něž s milostivou a vlídnou tváří rač shlédnouti a je sobě oblíbiti, jakož jsi sobě ráčil oblíbit dary spravedlivého sluhy svého Abela a oběť praotce našeho Abrahama a onu svatou oběť, neposkvrněnou oběť, kterou tobě přinesl nejvyšší kněz tvůj Melchisedech.

Pokorně tě žádáme, všemohoucí Bože: kaž, aby toto bylo rukama svatého Anděla tvého přeneseno na vznešený oltář tvůj před obličej tvé božské vznešenosti, abychom, kdokoli (kněz políbí oltář) z tohoto podílnictví na oltáři svatosvaté Tě†lo a Kr†ev Syna tvého přijmeme, všelikým požehnáním nebeským a milostí byli naplněni. Skrze téhož Krista, Pána našeho. Amen.


Tak, ako je to vyjadrené v kánone, to nie je vyjadrené ani v jednej eucharistickej modlitbe.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

teta

Stav: offline

 Odoslaný - 11 júl 2013 :  21:01:23  Zobraziť profil  Pridať teta do zoznamu priateľov
citácia:
no predsa to je jasne nie ?
citácia:
toto je moje Telo ktore sa obetuje za Vas



citácia:
po premenení hovoria o obetovaní

preco PO ?
hadam PRED, nie ?

Pôvodne zaslal misojogi - 11 júl 2013 :  00:02:35



Tiež ma napadli slová premenenia a to že niekedy sa spomína obetovanie aj po premenení. Ten kánon sa číta vždy?

Inak každý blud je na niečo dobrý, teda aspoň dôjde k upevneniu viery tam, kde ju blud popiera. Vo všeobecnosti klesá povedomie obety v Božom ľude, skôr ľudia zmýšľajú, že idú na hostinu Tela a Krvi. (To povedal kňaz vo vyššom postavení v rámci svojej prednášky). Takto sme aspoň nútení si uvedomiť, kde presne sa vo sv. omši prednáša obeta....a že má obetný charakter....

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 60  ~  Člen od: 24 jún 2013  ~  Posledná návšteva: 28 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 11 júl 2013 :  21:23:19  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
Ten kánon bol pred IIVK jadrom sv. omše. Po IIVK sa z neho stala 1. eucharistická modlitba a prednáša sa málokedy alebo skoro vôbec. Kňazi dávajú prednosť kratším eucharistickým modlitbám.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 12 júl 2013 :  12:14:19  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
niekedy sa spomína obetovanie aj po premenení. Ten kánon sa číta vždy?

ale ved eucharisticka modlitba pripadne kanon sa cita PRED premenenim

je nejaky dovod na este nejake obetovanie PO premeneni ?
nerozumiem

ano kanon = 1 Euchar. modlitba je velmi pekny
ale prave preto ostal a stale sa pouziva

ale aj druha tretia a dalsie Eucharisticke modlitby maju svoju cenu a pochadzaju este z prvotnej cirkvi (Hypolit Rimsky z 2 storocia a pod)
takze treba docenit aj tie a nie sa proti nim burit

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 12 júl 2013 :  13:34:43  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Presne tak, ako píše mino. Ale skúsim pre Ela a misojogiho ešte trošku inak:
Citovaný odstavec buly AF odsudzuje požiadavku, ktorá chce liturgiu ako takú reformovať tým, že sa liturgia zjednoduší, zavedú ľudové jazyky a bude sa hovoriť nahlas. Táto bula nie je žiaden apel na duchovných, neobsahuje liturgické predpisy, ale dogmatické a teda nemeniteľné odsúdenia rozličných omylov, ktoré sú záväzné pre každého a navždy. Tie body, v ktorých sa AF dotýka liturgie, sú mantinely, ktoré nemožno prekročiť pri prípadných úpravách liturgie zákonnou autoritou tak, ako nemožno prestúpiť obdobné anatémy Tridentského koncilu. Nijaký zákon Cirkvi totižto nemôže byť v rozpore s jej neomylnou náukou.
Pôvodne zaslal Robel - 10 júl 2013 :  11:49:30

Milý Robe, už s tým, prosím vás, prestaňme. Nemá to zmysel opakovať sa mne aj vám. Ale naozaj uverte, že hovoím vám ako kňaz, ktorému by ste predsa len /najmä ked ide o cit pre liturgiu/ mali trochu veriť, že nijaký pápež nemôže vo veciach liturgických predpisov vydávať nejaké záväzné predpisy dodržiavania niečoho pre svojcih nástupcov o x storočí. On môže mať pod svojou mocou len svoju dobu, svoj pontifikát, a nad to jeho moc naozaj nesiaha. Jedinou výnimkou sú predpisy, ktoré sa týkajú vierouky, ak niečo vyhlásil ako záväznú dogmu viery. Ale v oblasti disciplíny, foriem liturgie, cirkevného práva a pod. - tam nasledujúci pápeži a Cirkev kľudne môže formy a predpisy upraviť.
Vy nemajte, prosím, ilúzie, že v KC niet takých, čo by sa v tom vyznali. Naozaj ich bolo, a je dosť, a bolo aj v tej dobe, keď bol koncil, či po ňom ked schvaľovali zmeny. Nemám chuť sa o tom s vami donekonečna dohadovať. Ak neveríte mne, spýtajte sa špecialistu /ale nie sedevakantistu, tí myslia "iným mozgom"/...




 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Elo

Stav: offline

 Odoslaný - 12 júl 2013 :  13:46:49  Zobraziť profil  Pridať Elo do zoznamu priateľov
citácia:
Elo, môžeš uviesť tie časti liturgie, ktoré po premenení hovoria o obetovaní Tela a Krvi Krista?

Pôvodne zaslal teta - 10 júl 2013 :  20:03:35

Teta, nenechajte sa, prosím vás, vykoľajiť... Že je sv. omša obeta, spomína sa aj v pri obetovaní, okrem toho toho je tam ešte aj modlitba po obetovaní, samozrejme o obete sa hovorí pri premenení, a mlamanec vám krásne zacitoval niektoré vety, spomínajúce obetovanie v niektorej eucharist. moddlitbe po premenení. Naozaj aj v našej omši je všetko, čo tam podstatné má byť, nič dôležité tam nechýba, čo by spochybňovalo platnosť omše. Hromadenie slov, naťahovanie času, obradnosť a množstvo úkonov a pod. samo osebe nemusí byť čnosťou. Podčiarkujem ešte raz, že ešte viac ako na slová, ktoré kňaz prednáša, Boh hľadí do srdca každého veriaceeho, ktorý na sv. omšu príde, a hľadá tam to, čo každý obetuje, čo prináša, aká je jeho viera, láska, skutočná obetovať života. Podstata sv. omše predsa nie je len v obrade kňaza, ale v srdciach zúčastnených, vich viere a láske, s ktorou sa k obradu a k modlitbám Cirkvi pripájajú. A dokonca aj u kńaz možno viac zaváži jeho viera a láska, ako len jeho vonkajší úkon, ktoré vykoná. Sv. omša nie je len obetou kňaza, ale obetou celej Cirkvi, ktorá sa pripája ku Kristovej obete - cez zúčastnených na každej omši...

 Krajina: Russia  ~  Počet príspevkov: 370  ~  Člen od: 27 február 2013  ~  Posledná návšteva: 05 november 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 6 Previous Topic: Božská liturgia sv.Jána Zlatoústeho Téma Next Topic: Tance sú ako hríby - ani najlepšie nestoja za nič  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06