|
Odoslaný - 04 júl 2013 : 22:49:27
|
citácia: v NOM sú analogické slová modlitby nad chlebom, vínom, v ktorej sa spomína ich obetovanie /zrejme pre toto protestantom vadí, lebo oni to neprijímajú ako obetu.../. Isteže, je to všetko kratšie. Ale hlavné, že podstata je zachovaná, a to je dôležité. Pôvodne zaslal Elo - 04 júl 2013 : 09:39:38 V NOM sa obetuje chlieb a víno, v katolíckej sv. omši sa obetuje Telo a Krv - takže rozdiel tu je.
citácia: Cirkev sa po koncile rozhodla jednoducho položiť dôraz nie na hromadenie modlitbových formúl, ale zachovať to podstatné, viac priblížiť prvokresťanskej, jednoduchšej liturgii. Pôvodne zaslal Elo - 04 júl 2013 : 09:39:38 V skutočnosti Cirkev zjednodušovanie liturgie zavrhla, a to v 33. vete buly Auctorem fidei z r. 1794, z čoho vyplýva, že cirkev stojaca za NOM nie je Cirkvou Auctorem fidei. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 05 júl 2013 : 05:29:01
|
Robel, prossím vá, načo to slovíčkárenie?... Z kontextu modlitby pri obetovaní našej sv. omše predsa každý rozumný vie, o čo ide. Obetujú sa chlieb a víno, ako predstavitelia nás samých, ktoré sme prijali od Pána, ale zároveň sú to aj "plody zeme diela našich rúk". Tieto prinášame /obetujeme/, aby sa stali duchovným pokrmomtým, že ich Pán prostredníctvom kňaza premení... Psychológia sv. omše je približne v skratke takáto: My obetujeme svoj život, a čo s ním súvisí /to sú aj tie dary chleba a vína, ale aj iné: ťažkosti, problémy, radosti a pod./, kňaz tieto dary premení na Telo a Krv Pána, čím sa nepriaamo chce povedať, že aj my sa máme premieňať na Krista, bať "alter Christos", žiť Jeho životom...
A také tvrdenie, prosím vás, že vraj "Cirkev zjednodušovanie liturgie zavrhla, a to v 33. vete buly Auctorem fidei z r. 1794" určite neplatí na celú večnosť, to určite nie je nejaká dogma viery, ale to bola aktuálna /vtedajšia/ vôľa predstaviteľov Cirkvi, ktorou určite nemienili zaviazať /ani nemajú právo v týchto veciach.../ vyplývajúca z vtedajších osobitných okolností. Liturgické predpisy /čo sa tu už x-krát konštatovalo/ sa naozaj môžu meniť legitímnou cirkevnou vrchnosťou. Takže zasa "vedľa"...
/Robel, radím, trochu aj porozmýšľať, kým niečo napíšete, a lepšie je spýtať sa tých,ktorí sú v Cirkvi viac "doma"... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 05 júl 2013 : 05:36:31
|
citácia: Lenže kto tomu nerozumie, bude si myslieť, že sv. omša sprítomňuje udalosti Zeleného štvrtku. A ak sa nemýlim, tak hostinou je sv. prijímanie a to sa deje vrámci obety sv. omše, čiže sv. omša nie je hostinou. Pôvodne zaslal mlamanec - 04 júl 2013 : 14:44:43 Sv. omša je aj duchovnou hostinou. Veď požívanie duchovného pokrmu v spôsoboch chleba a vína - už to je samo osebe tou hostinou. V originále, teda vo Večeradle, to bola aj celkove - hostina, v rámci ktorej Pán ustanovil túto našu duchovnú Hostinu - Eucharistiu. A okrem toho sv. omša nie je len hostina Tela a Krvi, ale aj Božieho slova. My sa tam naozaj chodíme sýtiť, živiť, posilňovať /samozrejme duchovne/... O KKC, prosím, naozaj nepochybujte, tam každé slovo premysleli ľudia, ktorí tým žijú, to študovali, meditovali /benediktínski pátri, osobitní liturgisti, doktori liturgie a pod. Len sa to treba snažiť pochopiť... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 05 júl 2013 : 06:10:13
|
Ad Janka: Rímska liturgia je vždy tá liturgia, ktorú schváli Rím. A dnes je to liturgia podľa NOM, ale aj iné formy. Neviem, načo to donekonečna draamatizovať a znevažovať... Ak tam prídu radi aj injí, tak je to fajn, pretože to značí, že ich to neodpudzuje, ba naopak priťahuje. "Hovorí sa, že krása je v jednoduchosti". Aj Pán Ježiš vytýkal pohanom to "mnohé hovorenie" v ich modlitbách, na ktoré sa spoliehali, a hovorí "nepripodobňovať sa im". To nie je proti starej omši, len vyjadrenie, že omša môže byť aj tak, aj tak. Netreba za každú cenu /aby sme sa obhájili.../ všetko dávať do protikladu a zhadzovať tú druhú stranu len preto, že to majú inak, než mne sa páči... Omša prvých kresťanov naozaj - ako to dosvedčujú historické záznamy - prebiehala radostne. Ako sa tá radosť vyjadrí, to je už druhá vec. Aj balóniky a iné veci sú symboly, podobne ako symbolom sú aj mnohé obrady /dym kadidla, svetlá, sviece, rúcha, liturgické farby, dvíhanie rúk, poklľaknutie a pod./. Ak niekto vo všetkom, čo je netradičné, chce vidieť iba čosi zlé, to môže byť v lepšom prípade nepochopenie, v horšom zaujatosť až zaslepenosť... Tá radosť pri radostných slávnostýných omšiach sa predsa vyjadruje nášmu Pánovi a všetko kvôli Nemu.
Ad Mino: Čakal som od vás, že namiesto všeobecných ohováračiek uvediete konkrétne, čo vám vlastne chýba v tom našľom vyjadrení Obetovania v porovnaní s predchádzajúcim... Zmysel obetovania sa dá totiž vyjadriť aj jednoduchšie, kratšie, a naozaj množstvo slov, či slovných "okrás", či citácií nejakého žalmu a pod. to naozaj nepatrí k podstate veci. V našej sv. omše je zato oveľa bohatší stôl Božieho slova, a v rámci neho je tam určite často aj myšlienka o obete, o obetovaní Pána, obetovaní nás samých a pod. Treba pochopiť celý kontext sv. omše podľa NOM, že totiž nielen nejaký jednotlivý obrad /offertoria/, ale všetko, čo predchádza bohoslužbu obety /teda bohoslužba slova s jej slovami pokánia, žalmom, čítaniami, kázňou, prosbami.../ je nepriamo aj prípravou na obetovanie. Aj v živote Pána Ježiša to bolo tak: On najprv kázal, hlásal, ohlasoval slovom a príkladom života, a to všetko zakončil obetou v utrpení a smrti. Nehnevajte sa, ale to vaše chápanie liturgie vôbec je /napriek vedomostiam o mnohých jednostlivostiach/ predsa len plytké, povrchné a obmedzené. Pochopiť čo je podstatné, a zmysel všetkého je viac ako vedieť tisícky jednotlivostí vymenovať /rozdiely medzi starým a novým a pod./. |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 08:24:10
|
Janka hlavne sa nedať oblafnúť tu Elom, si predstavte že Misál (Sv. omše) vyjadroval tieto pravdy jasnejšie nad slnko, a Elo tu blúzni o nejakom pochopení.
No chápete to? "misál" v ľudovom jazyku plný nejasných vyjadrení, dvojzmyslov a protestantských bludov?
Takže ľudový jazyk bol zavedený nie kvôli zrozumiteľnosti. Ale práve naopak- aby čo najnejasnejšie v "ľudovom" jazyku vyjadril protestantské bludy.
janka niet čo váhať- treba vybrať ten misál, čo nad slnko jasnejšie vyjadruje všetky katolícke pravdy o sv. omši.
A jednoznačne zahodiť paškvil, ktorý "zrozumiteľným ľudovým jazykom " hlása bludy.
Ale porovnajme si:
satanistická hostina: "Dobrorečíme ti Bože, Pane svetov, že sme z tvojej štedrosti prijali tento chlieb. Obetujeme ho tebe ako plod zeme a práce ľudských rúk, aby sa nám stal chlebom života."
"Dobrorečíme ti, Bože, Pane svetov, že sme z tvojej štedrosti prijali toto víno. Obetujeme ho Tebe, ako plod viniča a práce ľudských rúk, aby sa nám stalo duchovným nápojom."
Katolícka sv. omša:
Přijmi, svatý Otče, všemohoucí, věčný Bože, tuto neposkvrněnou obětinu, kterou já, nehodný sluha tvůj, přináším tobě, Bohu svému živému a pravému, za nesčíslné hříchy, urážky a nedbalosti své a za všechny kolem stojící, jakož i za všecky věřící křesťany, živé i zesnulé, aby mně i jim prospěla k spasení pro život věčný. Amen.
no pochopíte to? ten paškvil v údajne zrozumiteľnom jazyku tára bludy a dvojzmysly a neuveriteľne text sv. omše (pôvodne v "nezrozumiteľnom" jazyku) vyjadruje nad slnko jasne, o čo sa jedná.
Už len slovo neposkvrnenou obětu, ukazuje, že sa obetúva Telo a Krv,
Takže načo bol ľudový jazyk? Asi na to, aby veriaci na tom rituáli, mali v zrozumiteľnej reči povedané bludy. Nič iné z porovnania nevyplýva. A Elove rozprávky o pochopení a pod. sú riadne od veci- však sľubovali že to bude zrozumiteľne, a každému tak ako mu zobák narástol... Takže Elo o čom to tu tárate? O akom pochopení?
Ja na sv. omši mám jasne vyjadrené pravdy viery a na pohanskom rituáli v "ľudovom jazyku" sú dvojzmysly?
Kašlem na taký rituál, okrem toho samozrejme že neobsahuje Obetovanie čo aj sám píšete inde, že to ku omši patrí.
Elo satanisti vám to Obetovanie odtiaľ odstránili, už tam nie je...cŕŕŕŕŕŕŕŕn zobuďte sa. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 09:25:08
|
V NOM-e je prave velmi jasne vyjadrena myslienka: my davame Bohu to nase ludske (chlieb a vino) a on nam vracia bozske (Telo a Krv) preto sa Vam zda ako keby to formulacia NOMu nebola OK ale je to v poriadku, len ste nepochopili tu mys-lienku |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 09:27:28
|
V NOM je vyjadrená figa borová, si konečne pozri Offertorium (to čo ten paškvil nemá) a potom hovor čo je kde jasne vyjadrené.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 15:56:58
|
text offertoria je tu: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=1661 |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 16:03:09
|
Je a dokonca je tam aj ten paškvil, tak to konečne porovnaj a konečne tu povedz k čomu bol ten paškvil, a prečo odtiaľ Offertorium odstránili. (žeby diablovi vadilo niečo čo nad slnko jasne vyjadruje že sv. omša je obeta Tela a Krvi Pána?) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 16:18:17
|
citácia: tak to konečne porovnaj a konečne tu povedz k čomu bol ten paškvil, a prečo odtiaľ Offertorium odstránili. opat je to len Tvoj sukromny nazor ze je to zle to ze sa nieco tebe zda jasne to este nemusi znamenat ze to je take jasne aj inym podla mna si pod vplyvom vlastnej ideologie |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 21:06:40
|
misojogi, skús už konečne porovnať a dopovedať. Už si začal s tým, že je tam údajne obetovanie chleba a vína- plodov zeme... takže už sme sa priblížili k hostine. Už to len dokonči, nech je ten rozdiel jasný. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 júl 2013 : 23:14:38
|
citácia: citácia: aby sa nemyslelo, že tie abuzy sú nejaká náhoda. Mino Ty uz mas automaticke vysvetlenie: moze za to IIVK ale skutocnost je ovela prozaickejsia: moze za to sucasna doba .... ktora si dala za ciel burat vsetky hranice a obmedzenia a to aj tie moralne zial Pôvodne zaslal misojogi - 26 jún 2013 : 00:34:56
misojogi, ty si taký milovník Apoštolskej doby a toho po... no neviem ako to teda muselo vypadať vtedy. Rímska ríša... nemali tam náhodou návaly polonahých záujemcov o sv. omšu? Či doba bola vtedy ok, Rímska ríša bola kresťanská, a morálka kypela na každom kroku? Alebo to bolo inak a napriek vtedajšej dobe, keď všetko bolo skazené skrz- naskz, by nikto vtedy (ak by bol fotoaparát) takú fotku neurobil?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 00:58:02
|
co som cital v krestanskych dejinach tak Eucharistiu oslavovali velmi radostne, a znamenalo to pre nich velmi vela .... aj za cenu rizika vlastnej smrti boli ochotni znova prist na sv omsu nasledujucu nedelu .... to sa dnes uz len tak lahko nevidi
a co mali oblecene? nuz podla toho co si mohli dovolit a tiez aby boli nenapadni .... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 10:04:24
|
misojogi, ja som mieril inde- u teba bežné že si vyberieš to čo ti vyhovuje- ja som sa pýtal, keďže si si ponariekal na zlú dobu, či v časoch apoštolov bola lepšia, a ak nebola, či im chodili na sv. omše takto vyobliekaní.
Skús sa sústrediť na to, aký off topic argument si dal. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 10:40:16
|
citácia: Robel, prossím vá, načo to slovíčkárenie?... Z kontextu modlitby pri obetovaní našej sv. omše predsa každý rozumný vie, o čo ide. Obetujú sa chlieb a víno, ako predstavitelia nás samých, ktoré sme prijali od Pána, ale zároveň sú to aj "plody zeme diela našich rúk". Tieto prinášame /obetujeme/, aby sa stali duchovným pokrmomtým, že ich Pán prostredníctvom kňaza premení... Psychológia sv. omše je približne v skratke takáto: My obetujeme svoj život, a čo s ním súvisí /to sú aj tie dary chleba a vína, ale aj iné: ťažkosti, problémy, radosti a pod./, kňaz tieto dary premení na Telo a Krv Pána, čím sa nepriaamo chce povedať, že aj my sa máme premieňať na Krista, bať "alter Christos", žiť Jeho životom... Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 : 05:29:01 l Omsa je predovsetkym zmierna obeta a keby sa v nej obetoval hoci aj cely svet, nestacilo by to, ak by Otcovi nebolo obetovane Kristovo Telo a Krv. Vy v NOMe obetujete, tak ako pisete, len ten chlieb a vino, produkty ludskej prace.
citácia: A také tvrdenie, prosím vás, že vraj "Cirkev zjednodušovanie liturgie zavrhla, a to v 33. vete buly Auctorem fidei z r. 1794" určite neplatí na celú večnosť, to určite nie je nejaká dogma viery, ale to bola aktuálna /vtedajšia/ vôľa predstaviteľov Cirkvi, ktorou určite nemienili zaviazať /ani nemajú právo v týchto veciach.../ vyplývajúca z vtedajších osobitných okolností. Liturgické predpisy /čo sa tu už x-krát konštatovalo/ sa naozaj môžu meniť legitímnou cirkevnou vrchnosťou. Takže zasa "vedľa"... / Robel, radím, trochu aj porozmýšľať, kým niečo napíšete, a lepšie je spýtať sa tých,ktorí sú v Cirkvi viac "doma"...Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 : 05:29:01 Bula Auctorem fidei neobsahuje liturgicke predpisy, ale odsudenia roznych bludov a omylov. Je ukonom mimoriadneho Magisteria a jej odsudky platia navzdy. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 18:51:10
|
citácia: Bula Auctorem fidei neobsahuje liturgicke predpisy, ale odsudenia roznych bludov a omylov. Je ukonom mimoriadneho Magisteria a jej odsudky platia navzdy. obavam sa ze je to skor len Tvoja interpretacia ale v kazdom pripade by sa zisiel prelozeny text
pokial viem tato bula ani neriesila liturgie ale skor omyly jansenistov a liturgie sa dotkla len okrajovo, je teda mozne ze ide o slova vytrhnute z kontextu ako som uz parkrat zazil
samozrejme ano co sa tyka bludov jansenistov tak to naozaj plati jej neomylnost co sa tyka liturgie predpokladam podobny omyl ako v pripade tvrdenia ze tridentsky koncil zakazal sluzit sv omsu v ludovom jazyku, co sa po preskumani originalnych dokumentov ukazalo ako zavadzanie (islo o hrubo a podstatne skresleny preklad z latinciny, kde bolo vypustene slovo podstatne meniace zmysel textu) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 18:54:48
|
citácia: Omsa je predovsetkym zmierna obeta a keby sa v nej obetoval hoci aj cely svet, nestacilo by to, ak by Otcovi nebolo obetovane Kristovo Telo a Krv. Vy v NOMe obetujete, tak ako pisete, len ten chlieb a vino, produkty ludskej prace. samozrejme ze ano pretoze ten kto obetuje Telo a Krv je samotny Kristus ktory v osobe knaza spritomnuje obetu kriza
to je ta gradacia to je to stupnovanie namiesto stupnovitej modlitby pri oltari my davame chlieb a vino a sam Kristus to premiena na svoje Telo a Krv |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 18:57:16
|
citácia: či im chodili na sv. omše takto vyobliekaní. nemam stroj casu ale viem ze vtedy boli saty vzacnejsie a drahsie(rucna vyroba) ako teraz ked ich dovazame z Ciny vyrabane na strojovych linkach za smiesne ceny ...
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 júl 2013 : 21:48:42
|
citácia: Ad Janka: Rímska liturgia je vždy tá liturgia, ktorú schváli Rím. A dnes je to liturgia podľa NOM, ale aj iné formy. Neviem, načo to donekonečna draamatizovať a znevažovať... Ak tam prídu radi aj injí, tak je to fajn, pretože to značí, že ich to neodpudzuje, ba naopak priťahuje. "Hovorí sa, že krása je v jednoduchosti". Aj Pán Ježiš vytýkal pohanom to "mnohé hovorenie" v ich modlitbách, na ktoré sa spoliehali, a hovorí "nepripodobňovať sa im". To nie je proti starej omši, len vyjadrenie, že omša môže byť aj tak, aj tak. Netreba za každú cenu /aby sme sa obhájili.../ všetko dávať do protikladu a zhadzovať tú druhú stranu len preto, že to majú inak, než mne sa páči... Omša prvých kresťanov naozaj - ako to dosvedčujú historické záznamy - prebiehala radostne. Ako sa tá radosť vyjadrí, to je už druhá vec. Aj balóniky a iné veci sú symboly, podobne ako symbolom sú aj mnohé obrady /dym kadidla, svetlá, sviece, rúcha, liturgické farby, dvíhanie rúk, poklľaknutie a pod./. Ak niekto vo všetkom, čo je netradičné, chce vidieť iba čosi zlé, to môže byť v lepšom prípade nepochopenie, v horšom zaujatosť až zaslepenosť... Tá radosť pri radostných slávnostýných omšiach sa predsa vyjadruje nášmu Pánovi a všetko kvôli Nemu.
Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 : 06:10:13 a ja som zas citala, ze apostoli chapali svatu omsu ako obetu, tak akaze radost? co je vesele na utrpeni a smrti Pana Jezisa? a aku Pravdu teda vyjadruju tie baloniky na svatej omsi? a to hrubo vyznacene Vam neverim, ze je to koli Panu Bohu niekde ste pisal, ze vitate, ze mozete cosi obmenovat v omsi, aby to nebolo stale take jednotvarne a tiez, ze moze byt omsa taka alebo taka, komu sa aka paci cize je to o ludoch a nie o Panu Bohu
|
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 júl 2013 : 00:59:36
|
citácia: apostoli chapali svatu omsu ako obetu, tak akaze radost? co je vesele na utrpeni a smrti Pana Jezisa? no predsa to zmrtvychvstanie ktore tam nevidite ;-)
v Pisme sa pise ze apostoli boli plni radosti hoci nechapali ked stretli zmrtvyvstaleho Krista
a co urobil on ako prve ? vyvsetloval Pismo a lamal chlieb, cize sluzil sv omsu ... druhu, prva bola na Zeleny stvrtok ako som uz pisal realitu sv omse si vytrpel na Velky piatok a nasledne ju znova sluzil apostolom na ceste do Emauz |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 júl 2013 : 11:35:51
|
citácia: citácia: či im chodili na sv. omše takto vyobliekaní. nemam stroj casu ale viem ze vtedy boli saty vzacnejsie a drahsie(rucna vyroba) ako teraz ked ich dovazame z Ciny vyrabane na strojovych linkach za smiesne ceny ... Pôvodne zaslal misojogi - 06 júl 2013 : 18:57:16 Tym chcete zrejme povedat, ze chudobni vtedy chodili na omsu nahi... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 júl 2013 : 20:44:04
|
citácia: chudobni vtedy chodili na omsu nahi... nahi ?to sa dialo len v sekte adamitov(vid google)
ale proste mali saty, ktore zodpovedali ich financnym moznostiam ani homlesaci nechodia nahi, ale ich saty nie su nic moc
aby som to zhrnul tak som za to, aby saty zodpovedali moralke konstatujem vsak ze to ciastocne zavisi aj od kultury a ta moze byt mierne odlisna v europe a ina napr medzi cernochmi alebo medzi indianmi alebo medzi australskymi domorodcami |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 júl 2013 : 23:15:01
|
Cize moralka je podla Vas relativna a zavisi od kultury? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 júl 2013 : 01:49:03
|
to som nepovedal zaklad prirodzenej moralky je vzdy rovnaky hovorim len tolko ze nejaky detail mze byt v jednej kulture povazovany za nespravny a inde za spravny napr v niektorych moslimskych krajinach je povazovane za nemravne uz to ked zena nema na hlave satku a niekde dokonca nesmie byt vidiet ani jej tvar ... zatial co inde je normalne ked je uplne bez satky(v moslimskych krajinach)
v europe a amerike sa zacali zaciatkom 20 storocia nosit podprsenky, ale mnohi to povazovali za nemravne naopak v sucasnosti sa povazuje prave za nemravne ak zena podprsenku a ine spodne pradlo nema
uplne extremny pripad zazili misionari niekde v afrike pokrstili aj nejake zeny a povedali ze dufaju ze konecne prestanu chodit "hore bez" ako je v afrike zvykom a zeny sa zdesili ze tak chodia u nich oblecene len prostitutky
zaklad prirodzenej moralky, ze zena nema posobit drazdivo na muza ostava v kazdej kulture, ale ake oblecenie sa povazuje za neprijatelne zalezi od konkretnej kutury
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 júl 2013 : 08:50:38
|
citácia: citácia: Robel, prossím vá, načo to slovíčkárenie?... Z kontextu modlitby pri obetovaní našej sv. omše predsa každý rozumný vie, o čo ide. Obetujú sa chlieb a víno, ako predstavitelia nás samých, ktoré sme prijali od Pána, ale zároveň sú to aj "plody zeme diela našich rúk". Tieto prinášame /obetujeme/, aby sa stali duchovným pokrmomtým, že ich Pán prostredníctvom kňaza premení... Psychológia sv. omše je približne v skratke takáto: My obetujeme svoj život, a čo s ním súvisí /to sú aj tie dary chleba a vína, ale aj iné: ťažkosti, problémy, radosti a pod./, kňaz tieto dary premení na Telo a Krv Pána, čím sa nepriaamo chce povedať, že aj my sa máme premieňať na Krista, bať "alter Christos", žiť Jeho životom... Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 : 05:29:01 l Omsa je predovsetkym zmierna obeta a keby sa v nej obetoval hoci aj cely svet, nestacilo by to, ak by Otcovi nebolo obetovane Kristovo Telo a Krv. Vy v NOMe obetujete, tak ako pisete, len ten chlieb a vino, produkty ludskej prace. citácia: A také tvrdenie, prosím vás, že vraj "Cirkev zjednodušovanie liturgie zavrhla, a to v 33. vete buly Auctorem fidei z r. 1794" určite neplatí na celú večnosť, to určite nie je nejaká dogma viery, ale to bola aktuálna /vtedajšia/ vôľa predstaviteľov Cirkvi, ktorou určite nemienili zaviazať /ani nemajú právo v týchto veciach.../ vyplývajúca z vtedajších osobitných okolností. Liturgické predpisy /čo sa tu už x-krát konštatovalo/ sa naozaj môžu meniť legitímnou cirkevnou vrchnosťou. Takže zasa "vedľa"... / Robel, radím, trochu aj porozmýšľať, kým niečo napíšete, a lepšie je spýtať sa tých,ktorí sú v Cirkvi viac "doma"...Pôvodne zaslal Elo - 05 júl 2013 : 05:29:01 Bula Auctorem fidei neobsahuje liturgicke predpisy, ale odsudenia roznych bludov a omylov. Je ukonom mimoriadneho Magisteria a jej odsudky platia navzdy. Pôvodne zaslal Robel - 06 júl 2013 : 10:40:16
Naozaj neviem, či s Elom, ktorý si svojvoľne určuje všetko podľa kľúča- čo zmenili zmeniteľné je, ešte má zmysel niečo takéto.
Ja osobne sa držím Auctorem fidei ako kliešť, lebo mi jasne ukazuje ako tí diletanti siahli paprčami tam, kde je to už zabetónované.
A určite som členom Katolíckej Cirkvi Auctorem Fidei, a nie "cirkvi" nejakej Zbojníckej synody, kde banda diletantov, začala likvidovať katolícku Cirkev. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|