Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 KC versus "cirkev" po "koncile... nájdeš rozdiel?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus
Strana: z 8

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 04 júl 2013 :  16:37:10  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Tá obeta je tam skutočne "utopená" v x rozličných pomenovaniach, a ja to beriem aj podľa toho čo tu hovoria konzumenti NOMu.

A tí v tom majú riadny guláš.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 04 júl 2013 :  20:36:55  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
Však bodaj by nemali. Význam obetovania sa umenšuje do takej miery, že je takmer nepostrehnuteľný a ak k tomu prirátame gitary a veselé pesničky, tak obeta sa úplne vytratí.

Trochu off topic - na Slovensku gitár pri NOMoch teraz zrejme ubudne, keďže ich veľký propagátori v podobe Saleziánov boli Rožňavským biskupom vykázaný z územia diecézy.

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 16 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 04 júl 2013 :  20:46:16  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
Takisto off topic- Žiaľbohu neubudne. Gitarovky sa tešia popularite u väčšiny veriacich a takisto im fandia mnohí kňazi a biskupi. Gregorián a organ sú na ústupe. Či si to chce niekto pripustiť alebo nie, je to ďalší dôsledok IIVK. Dnes 90% ľudí nevie čo je to napr. Veni creator alebo Victimae paschali. Quo vadis sancta ecclesia?

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 04 júl 2013 :  20:58:05  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Zrazu je sv. omša všetko iné len nie Obeta
Pôvodne zaslal mino - 04 júl 2013 :  12:30:27


Omyl! Ono tam je aj obeta (hoci skutočne minimalistická). Ale o to je to zákernejšie. Pretože ak by obetu úplne odstránili, bola by to priama negácia (používam tento výraz z programátorského hľadiska, ale myslím a dúfam, že rozumiete) omše. A to by bolo moc priehľadné. Ale ono sa popridávalo kopec ďalších vecí na úkor obety. Preto môže misojogi tvrdiť, že však je tam aj obeta, aj zmŕtvychvstanie, ba aj celý život Ježiša Krista.

V tom je tá zákernosť, lebo stále je tu výhovorka, že však "aha, všetko podstatné ostalo, ba sme ešte aj pridali, aby sa aj iné pripomínalo" a z podstaty potom neostane nič...

Pôvodne zaslal Reconquistador - 04 júl 2013 :  13:14:00


s tou vyhovorkou s Vami suhlasim
ale nejaka ponechana modlitba este z NOMu obetu necini
aby mohli konat obetu, potrebuju Obetovanie a to nemaju
pomenili to akurat za talmudovsku modlitbu pred jedlom, potom si spomenu na Poslednu veceru a potom sa pohostia
a ze ani nemyslia na to, ze su v tej chvili pod Krizom Pana Jezisa svedci ta zabava okolo toho

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  09:40:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Gitarovky sa tešia popularite u väčšiny veriacich a takisto im fandia mnohí kňazi a biskupi. Gregorián a organ sú na ústupe.

presne takto isto si moholo povzdychnut nejaky clovek na prelome tisicroci:
Gregorián a organ sa tešia popularite u väčšiny veriacich a takisto im fandia mnohí kňazi a biskupi. Cisty spev bez organu je na ústupe.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  10:57:52  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
Pletiete tu kašu s krúpami.

Gregorián je vlastný spev cirkvi, ktorý vznikol za jediným účelom a tým bola oslava Boha. Nikdy sa nepoužíval v svetskej alebo pohanskej hudbe.

Organ je pôvodne grécky, zdokonalili ho rimania, no v takej podobe v akej existuje dnes, ho predstavila "una sancta catolica ecclesia". S organom je to rovnako ako s latinčinou. Ten organ, ktorý prišiel do chrámov, je úplne iný ako ten, ktorý používali bezbožní rimania. Čiže organ a gregorián sú vytvorené výlučne na oslavu Boha. Zatiaľ čo gitary sú výslovne profánny nástroj a gitarová hudba používaná v kostole sa NEDÁ rozlísiť od tej, ktorá ryčí v rádiách. A o textoch gitaroviek je škoda diskutovať. 90% z nich sú umelecky nehodnotné a nevhodné pre liturgiu. Niektoré majú dokonca HERETICKÝ TEXT.
A mimochodom, gregoriánsky chorál je jednohlasný a bez doprovodu nástrojov.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  12:53:11  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
velmi pekne zhrnutie rozdielu medzi gregorianskym choralom a profannou hudbou...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12051  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 05 august 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  15:25:30  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Zatiaľ čo gitary sú výslovne profánny nástroj a gitarová hudba používaná v kostole sa NEDÁ rozlísiť od tej, ktorá ryčí v rádiách.

preco sa potom v SZ pise ze mame chvalit Pana hrou na gitare(citare), bubnovanim pripadne hrou na harfe? (v zalmoch)
a dokonca Pan Boh schvaluje aj liturgicky tanec(vid pripad David versus Michol)

ako toto potom vysvetlite ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 05 júl 2013 :  17:39:45  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
Otázkou je, kedy tancovali a hrali na citare starozákonní židia? Nebolo to v chráme, keď kňaz obetoval obetu, ani v synagóge, keď sa čítalo Písmo. Tancom oslavovali Boha napr. vtedy, keď prešli cez Červené more. Takisto by to malo byť aj dnes. V chráme nech znie chrámová hudba a mimo neho chváľme Pána aj gitarami.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  00:52:43  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
V chráme nech znie chrámová hudba a mimo neho chváľme Pána aj gitarami.

kde by si to povazoval za prijatelne? na koncerte modlitieb a chval?
alebo na omsi v prirode? alebo vecer pri ohnicku ?
neironizujem, vazne sa pytam

v pozadi mojej otazky je aj to ze je prirodzene pre ludi ze do kostola tahaju aj gitaru ked si na nu zvykli na stretkach a opacne na vyletoch ludia spievaju aj pesnicky z JKS


citácia:
Otázkou je, kedy tancovali a hrali na citare starozákonní židia?
Napr ako som spominal kral David tancoval pred Archou zmluvy, ktora je SZ ekvivalentom Eucharistie
ja z toho usudzujem ze tanec pred eucharistiou je v poriadku

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  08:04:02  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
V chráme nech znie chrámová hudba - tzn. pri liturgii nech sa používa hudba na to určená, hudba , ktorej prvotným cieľom bola oslava Boha. Inš. Musicam Sacram dovoľuje používať akékoľvek hudobné nástroje
citácia:
“Píšťalový organ má mať v latinskej Cirkvi veľkú úctu ako tradičný hudobný nástroj, ktorého zvuk vie dodať cirkevným slávnostiam neobyčajný lesk a účinne povznáša mysle k Bohu a k nebeským veciam.

Iné nástroje možno pri bohoslužbách pripustiť podľa úsudku a so súhlasom kompetentnej územnej vrchnosti, pokiaľ vyhovujú posvätnému úzu alebo sa mu môžu prispôsobiť, ak zodpovedajú dôstojnosti chrámu a sú veriacim naozaj na povznesenie.”

čiže aj gitary. Ale tak, aby to zodpovedalo posvätnosti miesta a úkonu. Takisto aj text má byť umelecky hodnotný a má zodpovedať danej príležitosti a časti omše, kedy sa spieva. A tu nastáva problém. 90% gitaroviek je len bohapustou zlátaninou troch akordov a ich text sú tri štyri primitívne rýmy, ktoré zvládne aj prvák ZŠ. Pre porovnanie:
citácia:
GVšade tam, kde sú Dľudia zídeGní
v mene Ježiš, v Dláske zjednoteGní
AmiPráve tam Boh Emizasľúbil, Cže bude prítomGný
Amidnes viem, že Hmináš Boh je Cna tomto Dmieste prítomný.

®: CPrivítajme Pána v Gtomto chráme
Dnech ho Božia sláva Gnaplní
CSvojmu Bohu spievaGme a hráme
Dpieseň spaseGných.

Ako môže Božia sláva naplniť chrám, ktorý je posvätený a Boh je tam fyzicky prítomný? Slovo nech vyjadruje rozkazovací spôsob, čiže autor akoby prikazuje Bohu nech naplní chrám, akoby tam predtým nebol.
citácia:
“Prijmi, Otče, obeť nekrvavú, ktorú pri Poslednej večeri slávil Syn tvoj mysľou preláskavou! Na ľud svoj hľaď, v teba čo verí, akos milo hľadel na Velehrad, utišoval ľudu duševný hlad, keď sa zbožne u nás slávila prvá obeť tebe premilá.”

Pieseň. ktorá sa spievala včera vo väčšine kostolov. Text si myslím, že je oveľa zmysluplnejší a umelecky hodnotnejší. Hudobný doprovod k tejto piesni je oveľa zložitejší a prepracovanejší.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  10:10:49  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
mlamanec mňa zaujala poznámka o heretických textoch, nejaký príklad?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  10:17:08  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
citácia:
Privítajme Pána v tomto chráme
nech ho Božia sláva naplní
Svojmu Bohu spievame a hráme
pieseň spasených.

Toto je podľa mňa dobrý príklad. Ak niekoho vítame, to znamená, že tam predtým nebol a vítame ho, lebo práve prišiel. A každý kresťan-katolík by mal vedieť, že Kristus je prítomný fyzicky vo svätostánku. Ak sa mýlim, opravte ma.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  10:27:16  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Aj tí spasení mi nejako nesedia...

A hlavne miznú špecificky katolícke texty- s Pannou Máriou, svätými. Je tam iba Boh(a aj boh), a aj to keby to slovo človek zamenil za Višnu, Vakantanku, Amon ra atď tak text nič nestratí na zmysle.

A inak dobrý postreh, s tým súhlasí aj semantika tzv. NOM, napr. aj to kľakanie po Premenení, posunutím, sa dáva zmysel, akoby sa tam Kristus "objavil" až po vyznaní viery- v protestantskom chápaní, že je tam prítomný vo viere ľudu.

Dobrý postreh mlamanec, takto by nemal byť problém prekuknúť aj protestantský NOM.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slovenka

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  15:34:16  Zobraziť profil  Pridať slovenka do zoznamu priateľov
Mino, vy ste chorý, alebo vám za toto /účinkovanie v tomto fóre/ platia?????

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 346  ~  Člen od: 07 máj 2010  ~  Posledná návšteva: 25 máj 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  15:39:09  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
To vypadá na zásadu: Podľa seba súdim teba.
Inak sa teším nadpriemernému zdraviu, a ďakujem za starosť o moje zdravie.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  18:12:09  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
aj to kľakanie po Premenení, posunutím, sa dáva zmysel, akoby sa tam Kristus "objavil" až po vyznaní viery- v protestantskom chápaní, že je tam prítomný vo viere ľudu.

asi ste davno neboli na NOM sv omsi
po vyznani viery v Krista v eucharisti ako ukrizovaneho a zmrtvychvstaleho ludia vstavaju , cize klakli si uz predtym (vacsinou si klakli uz pred premenenim)
(text: Smrt tvoju Pane zvestujeme a tvoje zmrtvychvstanie vyznavame kym neprides v slave)

a knaz?
po premeneni pozdvihne Krista aby zvyraznil jeho realnu pritomnost a potom sa pridava k ostatnym klaciacim ludom a poklaka tiez
Opacne poradie ako pri TOMe je dane tym ze v NOMe je dany vacsi doraz na spolocne slavenie a na zapojenie ludi v porovnani s TOMom
(kde knaz najprv poklakne, lebo vita prichadzajuceho Krista a potom ho ukazuje veriacim)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  18:17:27  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, nezúčastňujem sa nekatolíckych obradov, a pokiaľ tam musím byť (napr. pohreb) tak iba pasívne, ako na nekatolíckom obrade.
Tvoje vysvetlenie je samozrejme ako vždy zavádzajúce, nakoniec protestantský NOM dostal od protestantov zelenú, a teda neobsahuje nijaké katolícke bludy.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  18:25:28  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Ak niekoho vítame, to znamená, že tam predtým nebol a vítame ho, lebo práve prišiel. A každý kresťan-katolík by mal vedieť, že Kristus je prítomný fyzicky vo svätostánku.

uz stari cirkevni otcovia zdoraznovali trojaku pritomnost Krista na sv omsi:
ako slovo bozie
ako eucharistiu
ako bozi lud


pricom vsetky tri sposoby povazovali plus minus za rovnocenne, lebo vsade je pritomny ako Prostrednik
Takze ked sa spoja vsetky tri sposoby tak je Kristova pritomnost o to vacsia, Inak povedane Kristus je behom sv omse pritomny hlbsie ako ked sme len na adoracii pred sviatostou ...

aj samotne Telo a Krv je vlastne ako keby predlzenie sv omse
nemozne teda umelo oddelovat Telo Panovo a sv omsu ako keby to boli dve navzajom nesuvisiace veci ...
Inak povedane na sv omsi sa Kristus obetuje - spritomnuje sa jeho obeta na krizi a nasledne zmrtvychvstanie
kdezto pri podanivani sv prijmania mimo omse ostava len realna pritomnost Krista, ale nie je tam dej a nie su tam pritomne dalsie dva sposoby pritomnosti Krista ktore na omsi su:
- v bozom slove pri jeho spolocnom (cirkevnom) citani
- a v spolocenstvo bozieho ludu zhromazdeneho na Jeho oslavu

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  18:41:33  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
skusim to teda povedat prikladom:
je velka sala a kral sa s niekym rozprava v rohu
ale pride chvila ked prejde za vrchstola a zasadne na tron
vtedy vsetci stichnu a poklaknu pred nim - pred jeho majestatom
kral tam bol aj predtym, ale teraz nastala ta dolezita chvila


a nieco podobne sa deje aj behom sv omse, ked pocas premenenia klakame pred Jeho Majestatom na kolena
Jezis bol pritomny aj predtym ale toto je chvila jeho uctievania a jeho slava by mala naplnit chram ...



v uvedenej pesnicke sa spomina aj pritomnost Krista medzi jeho ludom zjednotenim v jeho mene (Kristus zijuci v Cirkvi)

citácia:
Ako môže Božia sláva naplniť chrám, ktorý je posvätený a Boh je tam fyzicky prítomný?

ako som vysvetlil vyssie
a okrem toho plati ze bozej pritomnosti a slave sa treba otvorit srdcom
a naplnenie bozou slavou sa podla mna mysli ze ludia prezivaju boziu pritomnost (co sa nie vzdy udeje)

citácia:
Slovo "nech" vyjadruje rozkazovací spôsob, čiže autor akoby prikazuje Bohu nech naplní chrám, akoby tam predtým nebol.

myslim si ze uvedeny text slovicko "NECH" nechapes spravne
podla mna skor vyjadruje zelanie autora vyroku
ako napr podobne slova a vety:
citácia:
nech zavladne medzi nami radost, nuz oslavujme priatelia nase vyrocie

citácia:
nech sa dozijes 100 rokov

a podobne
urcite to teda nie je rozkaz a uz vobec nie Bohu ....

znamena teda nieco podobne ako
citácia:
nech prezivame naplno boziu pritomnost v tomto chrame teraz behom tejto sv omse ...


.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  18:58:17  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
samé bludy, ešte šťastie, že sv. Otec Pius XII učí o štvorakej prítomnosti Krista na sv. omši. Ale to nevadí, na bludy som u teba zvyknutý. Dokonca aj na to že si protestant, zvykám si.

Samozrejme sv. omša nie je o týchto prítomnostiach, ale v niečom úplne inom, ale to sa od protestanta misajogiho nedozvieme.

A je príznačné, že mu tam chýba - kňaz, keďže v tom protestantskom obrade je to vlastne len nejaký predceda, ktorý predsedá nejakej hostine.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mlamanec

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  19:38:01  Zobraziť profil  Pridať mlamanec do zoznamu priateľov
Misojogi, myslím, že sa zhodneme aspoň na tom, že ten text je nejednoznačný a pripúšťa viacero výkladov.

Deus nobiscum, quis contra?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 214  ~  Člen od: 17 február 2013  ~  Posledná návšteva: 18 august 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  20:08:19  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
MLamanec
OK - moze byt

Mino
citácia:
sv. Otec Pius XII učí o štvorakej prítomnosti Krista na sv. omši.

ktora je ta stvrta pritomnost Krista? Ktoru som zabudol ? repektive ktora sa objavila od cias cirkevnych otcov ?
alebo beries Telo a Krv ako dve pritomnosti?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  20:14:16  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Mino tu dost casto opakuje spolocne s lebfebristami ze vraj NOM je dielom protestantov
nasiel som text ktory to popiera priamo od ociteho svedka

http://www.jesuit.cz/bulletin/?rok=2010&cislo=1&clanek=rozhovor

citácia:
Jak jste ten výjezd do světa, do Innsbrucku, prožíval?
To bylo v r. 1968, když nás otec Šilhan do Innsbrucku poslal. Vyšli nám tam velice vstříc, někteří profesoři nám dost ulevovali, to musím doznat. Byl tam prof. Jungmann, úžasný člověk, tehdy už na penzi, a pod jeho vedením se tehdy připravovala nová pokoncilní liturgie. S ním jsme koncelebrovali a pak snídali, a tak mám z první ruky celou tu historii liturgické reformy, nikoliv, jak to říkají lefebvristi, že to dělali evangeličtí pastoři.

citácia:
P. Jan Rybář (nar. 1931 v Brně) vstoupil po studiích na velehradském gymnáziu v roce 1949 do noviciátu jezuitského řádu. Po roční internaci v Bohosudově sloužil u Pomocných technických praporů, později pracoval v továrně na elektropřístroje v Brně. V roce 1960 byl zatčen a odsouzen na dva roky, které prožil ve Valdicích. Zde byl r. 1962 tajně vysvěcen na kněze. Po Pražském jaru 1968 rok dokončoval studia teologie v rakouském Innsbrucku. V sedmdesátých a osmdesátých letech působil jako kněz v Podkrkonoší v Trutnově-Poříčí a Janských Lázních. Od roku 1990 do roku 2004 byl děkanem v Rychnově nad Kněžnou. Nyní žije na odpočinku v Trutnově, dále se věnuje dávání exercicií.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 06 júl 2013 :  21:17:28  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:

Inak povedane na sv omsi sa Kristus obetuje - spritomnuje sa jeho obeta na krizi a nasledne zmrtvychvstanie


Pôvodne zaslal misojogi - 06 júl 2013 :  18:25:28


Mse svata jest nekrvava obet noveho zakona, vzdy trvajici pamatka a obnoveni krvave obeti, kterou Jezis Kristus na krizi vykonal.

Mse svata jest:

Prava obet, ponevadz se vni Bohu telo a krev Pana Jezise v spusobach chleba a vina darem prinasi;
Jest obet nekrvava, ponevadz Jezis Kristus svym novym zakonem stanovil;
Jest vzdy trvajici pamatka umuceni a smrti Pane, protoze ju Kristus na vsecky casy ustanovil, bychom si pri ni umuceni a smrt jeho vdecne pripominali;
Jest stale obnoveni krvave jeho obeti, protoze se pri msi svate tentyz Kristus obetuje, kteryz krvavou obet na krizi za nas podstoupil.

Rozdil mezi msi svatou a smrti Pane toliko ten jest, ze se Kristus na krizi obetoval viditelne, pri msi svate se obetuje neviditelne;-na krizi krvave, pri msi svate nekrvave;-na krizi umrel, pri msi svate neumira; smrt jeho toliko tim naznacuje, ze mse svata ve dvou spusobach slouzi.



ako, kde tam vidite to zmrtvychvstanie stale?
miesate hrusky a jablka

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 8 Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06