Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 KC versus "cirkev" po "koncile... nájdeš rozdiel?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus
Strana: z 8

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 13 máj 2013 :  11:50:02  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Myslím, že dozrel čas aj na túto tému. Pomaly bude treba pozbierať plody z iných diskusií a dávať ich na jedno miesto.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora 

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 13 máj 2013 :  14:00:07  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Zatiaľ sa mi začínajú ukazovať tie rozdiely vzhľadom na to ako to tu predkladajú zástancovia dekatolizácie, nastúpenej po "koncile".
Najviac asi zaráža fiktívna predstava akéhosi oslobodzovacieho koncilu, ktorý "konečne" cirkev otvoril nejakej novej superduchovnej dobe, kde konečne cirkev zhodí všetky zbytočnosti a vydá sa na novú cestu.
Likvidácia všetkého toho, čo Svätá Katolícka Cirkev po stáročia brúsila, jasne ukazuje prstom kam to všetko smeruje.

Logom toho nového nech je táto fotka:



kde Montini zapózoval so 6 heretikmi, ktorí sa zúčastnili na zbúchaní toho čo sa dnes nazýva NOM. A to je hlavný motív zmien- likvidácia Katolíckej Cirkvi postupnou protestantizáciou.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 13 máj 2013 :  23:37:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
A to je hlavný motív zmien- likvidácia protestantou postupnou katolizáciou.

prene takto koncil vidia viaceri protestanti
staci hodit do googla a hned mas kopec odkazov

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  07:28:05  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi skús hádať ako ma zaujímajú ich názory diktované z lóží. A zas sa nedivím, že taký naivka ako ty im všetko papkáš. A ukáž mi tu "katolizáciu" heretikov. Pomohli zbúchať tú modloslužbu, viac si nemohol diabol ani želať.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  11:15:09  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Aby bolo dobre vidno ich plány, tento príspevok dobre ukazuje ako im išlo o "katolícku" vec (príspevok dal Rafael):



Teraz ak dovolite, prejdem radsej k dacomu uzitocnejsiemu, co ma potencial poskytnut pozitivnu informacnu hodnotu pre vacsinovych citatelov.

Vyberam zo svojho archivu k tunajsej teme:





IV.
Reč je predovšetkým o podivuhodnostiach, ktoré sa udiali s jedným z najpregnantnejších a najflagrantnejších hlasov katolíckeho učenia: o zbierke autoritatívnych cirkevných dokumenov, známej ako Enchiridion Symbolorum, definitiorum ac declarationum de rebus fidei et morum (Zbierka učenia, definícií a deklarácií cirkvi učiacej vo veciach viery a mravov), ktorá bola prvýkrát publikovaná kňazom Heinrichom Denzingerom v roku 1854 a dosiahla odvtedy mnoho vydaní.

Zbierka obsahuje všetky hlavné dogmatické ustanovenia koncilov a dôležitých vieroučných pápežských dokumentov za celý čas existencie Cirkvi. Vznikla preto, aby z nej čerpali teológovia i laici, všetci, ktorí hľadali nejaké vyjadrenia neomylného Magistéria k nejakej konkrétnej téme. Bola a je viac, než púhou zbierkou – čím všetkým, vnímavému katolíkovi netreba napovedať ani pripomínať bezpočet (nielen pápežských) dobrozdaní, ktorej sa jej dostalo, ako ani poukazovať na dobré ovocie, ktorému zavdal vznik enchiridionu v rukách pastierov hojnú príčinu.


V.
Táto zbierka oficiálnych dokumentov magistéria bola vo svojom 33.vydaní z roku 1965, skrátená o vety z encykliky Quanta cura bl. Pia IX., pojednávajúcej o náboženskej slobode. Revízia z roku 1965 bola vyhotovená Karlom Rahnerom, ktorý sa zásadným spôsobom spolupodieľal na vývoji koncilových dokumentov tzv. II. vatikánskeho koncilu.






Prečo bolo vypustené toto autoritatívne učenie Cirkvi, odsudzujúce ústami Pia IX. bludy, ktoré sa týkajú otázok náboženskej slobody? Možno skutočnosť, že 2VK deklaroval – na rozdiel od učenia Tradície - právo každého človeka na náboženskú slobodu. Ergo deklaroval tézu (vetu, thesis), ktorá bola výslovne a deklaratívne odsúdená ako bludná v známom Syllabe errorum zmieneného pápeža, vydaného k encyklike Quanta cura ako neoddeliteľný appendix. Súvisí fakt Rahnerovho (svojvoľného?) cenzúrneho zásahu práve s týmto? Je preto namieste zásadná otázka, čo je príčinou, že sa do zbierky bezprecedentným spôsobom zasiahlo – enchiridion definícií nemôže byť trhacím kalendárom rovnako tak, ako ani iné doklady pokladnice Cirkvi, obsahujúce jej učenie. Napokon, tieto iné doklady dotknuté neboli, tak prečo práve Denzinger áno..?



VI.
Ako vieme, každý (pravde zodpovedajúci) dôvod musí vždy byť logický a jednoduchý (napriek tomu, že okolnosti často jednoduché nie sú) a vylučuje nezodpoveda(teľ)nosť (clarificatio), ak nejde o omyl či chybu. Z mlčania (presnejšie, nevysvetlenia) zodpovedných za cenzúru, autorov i kompetentných, vrátane Pavla VI., rezultuje, že toto odsúdenie bolo zo zbierky odstránené kvôli eliminácii možnosti verifikovať v úradných dokumentoch Magistéria protirečenia medzi neomylnými rozhodnutiami a dokumentami koncilu. Bola vynechaná časť encykliky Quanta cura, uvádzaná v zbierke ako Denz. 1688-1690 až do vydania z roku 1963, potom už proste absentuje bez vysvetlenia (človek vysvetlenie obchádza, iba ak je neslušný a/alebo má na to temný dôvod, ktorý neznesie svetlo) a vzniknutá medzera v číslovaní bola skorigovaná novoprevedeným komletným prečíslovaním celej zbierky. Tento status trvá dodnes vo všetkých novších vydaniach a preto vylučuje možnosť prehliadnutia, omylu či nevedomosti pôvodcov zmeny.

V potvrdzovaní mienky o skutočnom dôvode cenzúry – a súčasne o škandále sui generis – hovoria aj ďalšie skutočnosti. Karl Rahner a jeho spolupracovníci sa totiž neuspokojili iba s tým, že odstránili niekoľko dôležitých viet z neomylného prehlásenia pápeža bl. Pia IX. Škrty sa prejavujú aj v ďalších dokumentoch. Vezmime do ruky hociktorú edíciu Denzingera pred Rahnerom a hociktorú po 31. vydaní (ja otváram 29. edíciu, vydanú pred koncilom v roku 1953, a 33. vydanie, vydané u Herdera v roku 1965 zrevidovanú K. Rahnerom). Plný výpočet zmien, uskutočnených v dokumentoch koncilov a iných vieroučných rozhodnutí pápežov, neuvádzam z dôvodu, že ich kompletná taxonómia nie je cieľom tohto monita. Vypustené boli aj nasledovné dokumenty či vety (podivuhodne vzájomne súvisiace – komuže akurát tieto prekážajú?):

1.-Dopis Michaelovi Caerulariovi, napísaný v roku 1053 kardinálom Humbertem a podpísaný Levom IX., o nástupnictve rímskych pápežov na stolci sv. Petra a o sv. Petrovi ako o prvom pápežovi - Denz 351.

2.-Lev XII. - Encyklika Ubi primum z 5.mája 1824 a riadok Denz 1607, ktorý na základe citácií z Písma odsudzuje indiferentizmus.

3.Gregor XVI. - Encyklika Singulari nos z 25.apríla 1834, odsúdenie F. Lamennaisa a jeho poňatie slobody - Denz 1617.

4.Gregor XVI. - Encyklika Mirari vos, o blude slobody svedomia pre každého - Denz 1615.

5.Pius IX. - Alokúcia Acerbissimum vobiscum z 27.septembra 1852, o nebezpečenstvách civilných sobášov - Denz 1640.

6.Pius IX. - Alokúcia Singulari quadam, pojednávajúca opäť o blude indiferentizmu - Denz 1642-1648.

7.-Pius IX. - Encyklika Quanto conficiamur moerore, biskupom z 10.augusta 1863, pojednávajúca a odsudzujúca indiferentizmus, je skrátená o Denz 1678.

8.-Encyklika Quanta cura bl. Pia IX. Denz 1688-1690.

9.- Encyklika Quanta cura bl. Pia IX. o nebezpečenstve odstránenia pravého náboženstva zo spoločnosti - Denz 1692..

10.- Encyklika Quanta cura bl. Pia IX o narušení školstva a mládeže nebezpečnými myšlienkami - Denz 1694.

11.-Odsúdenie deistov a tých, ktorí popierajú prirodzenú teológiu podľa I. Vatikánskeho koncilu - Denz. 1806 a 1807.

12.-Pius IX. - Alokúcia Luctuosis, o pápežovi a pápežskom stolci - Denz 1847.

13.-Lev XIII. - Encyklika Quod apostolici muneris z 28.12, 1878, o poslušnosti štátu voči učeniu katolíckej Cirkvi, o nutnosti spojenia katolíckej Cirkvi a štátu, o zmysle pravého náboženstva v spoločnosti a v rodine - Denz 1852.

14.-Z encykliky Diuturnum illud z 29. června 1881 - Denz 1858.

15.-Dekret sv. Oficia z 19.května a z 15. 12. o odsúdení ideí v pozadí kremácie - Denz 1863-1864.

16.-Dekret sv. Oficia z 27.5. 1886 o rozvodoch civilných sobášov - Denz 1865.

17.- Lev XIII.- Encyklika Immortale Dei o odsúdení liberalizmu racionalizmu a naturalizmu, o obrane katolicizmu v rodine i spoločnosti, o nutnom spojení štátu a Cirkvi, o neoblomnosti v držaní celistvosti katolíckej náuky - Denz 1878-1888.

18.-Lev XIII.- Enc. Providentissimus Deus – Denz 1935, Denz. 1949.

19.-Lev XIII. – Enc. Sapientiae christianae z roku 1890, o nadprirodzenej láske k Cirkvi katolíckej, o prirodzenej láske k vlasti, o odhodlaní brániť práva Cirkvi proti zákonom štátu, ak ich ten napadá. - Denz 1936a-1936b.

20.-Lev XIII. – Encyklika Satis cognitum, o Cirkvi ako spoločnosti božského pôvodu a o Magistériu Cirkvi - Denz 1958-59.

21.- Lev XIII. - Testem benevolentiae, odsúdenie amerikanizmu a prispôsobovanie výkladu dogiem modernej dobe, o nemožnosti pispôsobovať náuku Cirkvi súčasnej dobe - Denz 1969, 1974, 1976.

22.-Pius X. – Dekrét Sacra Tridentina synodus z 16. 12. 1905 o častom sv. prijímaní – Denz 1984.

23.-Pius X. - Encyklika Vehementer nos, z 11. 2. 1906 Denz. 1995.

24.-Pius X. – Encyklika Pascendi dominici gregis, z 8. 9. 1907,– úvodná správa o modernistoch a modernizme - Denz. 2071, o vnútorných nepriateľoch Cirkvi - Denz 2082, časť kap. o koncepcii viery u modernistov - Denz 2086, časť kap. O ponímaní dogiem u modernistov a o vývoji dogiem - Denz 2088, O autorite Cirkvi - Denz 2092, kap. o histórii a kritike - Denz 2095, 2099 , O apologetickej metóde modernistov a ich názoroch - Denz 2102-2109.

25.-Motu proprio Praestantia Scripturae z 18. 11. 1907 proti modernistickému výkladu Písma a varovanie všetkým pastierom na poli biblistiky - Denz 2114.

26.-Pius XI. – Encyklika Ubi arcano z 23. 12. 1922 O pokoji Kristovom v Kristovom kráľovstve, o nebezpečenstve modernizmu v moderných časoch - Denz 2100.

27.-Pius XI. – Encyklika Quas primas z 11.12.1925 - Kristus Kráľ ako liek proti zavrhnutému laicizmu - Denz 2197.

28.-Pius XI. - Konštitúcia Divini cultus z 20.12.1928– O liturgii - Denz 2200.

29.-Pius XI.- Encyklika Divini illius magistri, 31.12.1929 – vynechaná kapitola o človeku a porušenosti jeho prirodzenosti, o vykúpení, o škodlivosti výchovy naturalistickou pedagogikou, o kresťanskej rodine ako mieste výchovy, o zavrhnutí laických škôl a škôl nábožensky zmiešaných, o cieli výchovy - Denz 2212-2213, 2216-24.

30.-Pius XI. - Encyklika Casti connubii,– o nutnosti spolupôsobenia manželov so sviatostnou milosťou - Denz 2238 , o zmiešaných manželstvách a nebezpečenstvách takýchto Denz 2247-48

31.-Pius XI. - Encyklika Ad catholici sacerdotii, Denz 2247 – kap. O vznešenosti kňazského poslania a útoky nepriateľov kňazstva.

32.-Pius XII. – Encyklika Summi pontificatus , Denz 2280, 2282.

33.-Pius XII. – Encyklika Mystici corporis – modlitba za invercov a jej dôležitosť, modlitby za vládcov, láska k Cirkvi a že mnohí mimo Cirkev zostávajú - Denz 2291.

34.-Pius XII.- Z encykliky Humani generis z roku 1950 (je tiež považovaná za druhý Syllabus errorum – odsudzuje najmä teologických diletantov tzv. Nouvelle theologie) - Denz 2307, sú vynechané vety o falošnom historizme a o falšovaní náuky, pokiaľ ide o poňatie dedičného hriechu, výnosov Tridentského koncilu, učenie o transsubstanciácii, ďalej je vypustený Denz 2324-2325 o ohrození teodícey (prirodzenej teológie, náuky o Bohu) a etiky (morálky) novými filozofickými prúdmi a princípmi. Je vypustená veta Pia XII. o tom, že v Cirkvi existujú popierači unikátneho spojenia katolíckej Cirkvi v čele s Rímom a mystického tela Kristovho, a že každý, kto chce dôjsť spásy, musí byť jeho živým údom - Denz 2319.

35.-Pius XII. – Apost. Constit. Munificentissimus Deus – Definovaná dogma o Nepoškvrnenom počatí Panny Márie, vynechaný Denz 2332, časť pojednávajúca o význame tejto dogmy v dnešnej zmätenej dobe.



VII.
Nech už oficiálne zdôvodnenia budú znieť akokoľvek (ak vôbec budú), isté je minimálne jedno:

vyššie je ukázané, že zásah bol vedomý (a nie z omylu), cielený (a nie z nedopatrenia) , čo do rozsahu kolosálny a čo do obsahu - Karl Rahner so svojimi ľuďmi poodstraňoval z magisteriálnych dokumentov dôležité body katolíckej Tradície tak, že podivuhodne už „nenarúšajú“ ideológiu pastoračného 2VK. Tento moment je nefalzifikovateľný. Obdobie 19. a 20. storočia, bohaté na mnohé výroky Magistéria, bolo cenzúrami zasiahnuté najviac a väčšina z nich je extrémne závažná. Otázka, komu najviac záleží na nulite najmä tých výrokov, ktoré sa týkajú odsúdení náboženské slobody, indiferentizmu a omylov nových teologických princípov, rysuje jasné kontúry svojej odpovede: úprimnému katolíkovi zrejme nie.

Kam až títo služobníci (Boží?) musia zájsť, keď kompatibilitu 2VK a katolíckej Tradície preukazujú vymazávaním existujúceho...

Na veci našej osobnej zodpovednosti za vlastnú čistotu viery však nemajú tieto úvahy zásadný význam. Otázok na premýšľanie je oveľa viac a iných, než tohto druhu. Tu si už každý ponesie svoju zodpovednosť, aké konzekvencie pre seba vyvodí. Sub specie aeternitatis unum necessarium est.

Teda, prinajmenšom v tejto veci :

možno sa čudovať, či nebodaj klásť nejaké prekážky tomu,
kto ako katolík hodný svojej katolíckej dôstojnosti - nasledujúc Rahnera ako vzor cenzorov Tradície – taktiež učiní revíziu a zjedná si jasno,
koho vplyv na svoj život viery scenzuruje?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

baránok

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  21:33:36  Zobraziť profil  Pridať baránok do zoznamu priateľov
citácia:
Logom toho nového nech je táto fotka kde Montini zapózoval so 6 heretikmi, ktorí sa zúčastnili na zbúchaní toho čo sa dnes nazýva NOM.
Pôvodne zaslal mino - 13 máj 2013 :  14:00:07


Drahý mino, keby v časoch Krista existovali Kodaky či Canony, mali by sme také fotky, ale s Kristom, ktorý by bol obklopený neviestkami a mýtnikmi ...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 521  ~  Člen od: 26 apríl 2011  ~  Posledná návšteva: 16 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  21:46:53  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ďakujem za "krásny" názor, dúfam že by sme hneď mali aj fotku toho ako neviestky, bludári, modlári, heretici, čerti, diabli, satani, luciferovia priamo "miništrujú" pri Poslednej Večeria radia Pánovi ako ju má presne urobiť. Našťastie pri tvorení Liturgie nikto taký nebol, dokonca paradoxne sv. Pius V vnímal Tridentskú liturgiu ako jasný val proti protestantským heretikom (skutočne diabolský blud)- irónia je tá, že diabol si neskôr našiel zapredancov, ktorí práve s tými heretikmi pomohli zbúchať to posedenie okolo stola so spevom a tancom...
(ale hlavne sa mi "páči" ten názor, vzhľadom na proklamovanú tézu tu- však si skočme kde sa nám páči, tam zoberme to, tam hento...a hlavne Trident a potridentský vývoj treba mať na háku, hlavne že si zatancujeme, poskáčeme, adrenalín...)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 14 máj 2013 :  22:34:38  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
K tomu Denzingerovi pripájam aj tento príspevok (Rafael):
citácia:
vselico, co patri pod povinnost verit vierou bozskou, katolickou a cirkevnou, vratane dogiem, sa v Denzingerovi nenachadza. Nie je to jedina prirucka, ktora obsahuje zavazne ucenie Cirkvi.
To by malo byt zname kazdemu kto pozna katechizmus, v ktorom sa spomina, co vsetko a kedy je chranene neomylnostou, najma pokial ide o riadne magisterium.
Prirucky typu Denzinger obsahuju mix vyrokov mimoriadneho exkatedralneho a riadneho ucitelskeho uradu Cirkvi, aj s roznymi stupnami cenzury na vyroky, ktorych opak je vyjadrenim ucenia Cirkvi.
Ak by mal Denzi obsiahnut vsetko zaväzné, musel by byt niekolkostokrat taky objemny, ako ho pozname.


Zvlášť zdôrazňujem poslednú vetu, kvôli kadejakým pokoncilným existenciám čo sa tu pohybujú, a tvrdia, že neomylné výroky sú hádam spočítateľné na prstoch jednej ruky, a zvyšok sú len také súkromné názory, ktoré si môže niekto meniť ako sa mu ľúbi, a koľko kelní má v ruke.
Proste totálna lobotómia neokatolíkov okolo Riadneho neomylného Magistéria.
Takže stačí predstava rozsahu Denzingera a potom nikoľkostonásobný jeho rozsah, na to čo je záväzné... a hneď je jasné že rozprávky a fantazmagórie, čo tu niektorí šíria okolo toho, že neomylné je vyhlasované tak raz za sto rokov, sú výplody bujnej fantázie.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 15 máj 2013 :  01:10:55  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
neomylné výroky sú hádam spočítateľné na prstoch jednej ruky, a zvyšok sú len také súkromné názory

treba rozlisovat co je sukromny nazor a co je neomylny vyrok
a prave na toto laik nema mandat (okrem Mina ktory si ho prisvojil) ale na to ma mandat aktualne zive magisterium, aby spravne posudzovalo minulost

tvrdit ze laik to vie spravne posudit (c z minuloych vyrokov je neomylne a co je sukromny nazor a co je medzitym) je rovnaka hereza ako Lutherovo Sola Scriptura
Laik tu nie je na to aby to posudzoval

Na jednej strane tu vyskakujes dva metre do vysky ked laik, povereny knazom bez svateniny lektoratu cita pri omsi citanie
ale na druhej strane povazujes za spravne aby laici si otvarali hubu na existujuce Magisterium a posudzovali ho pripadne odsudzovali ho ....
a pripadne hrubo urazali sv Otca

nevidis ten rozpor vo vlastnom konani? si nekonzistentny !

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 15 máj 2013 :  08:26:24  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
A máme tu fórovú perlorodku... misojogi, skús sa niekedy aj zobudiť, a snaž sa naozaj zapnúť mozog keď tu niečo píšeš.
Ale ďakujem zas za sklíčko do mozaiky- pokoncilná sekta svojim ovečkám buliká, že sú sprosté ako zacharov brús a nemôžu nikdy rozoznať neomylný magisteriálny výrok od toho "omylného".
Vďaka Bohu, že nepatrím do takej sekty. Ale misojogi, tvoj kolega zajko tárajko Elo je na tom rovnako, takže je to fakt názor neokatolíkov, po "koncilnej" (ešte neviem ako nazvem zraz biskupov bez pápeža) lobotómii.
Lebo ten "koncil " naozaj natrepal hromadu nezáväzných a nepríčetných blbostí, s ktorými by katolík nemal absolútne strácať čas.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Gregorius

Stav: offline

 Odoslaný - 15 máj 2013 :  13:05:34  Zobraziť profil  Pridať Gregorius do zoznamu priateľov
Zamiešam sa medzi Vás do diskuzie ale nechcem sa nikoho dotknúť a dúfam že nedostanem ban, ale ked ho mino a robel doposial nedostali, tak sa asi nemusím obávať. Kedže Karol Wojtyla a 2V koncil spolu súvisia dal som to sem, súdiť ho nechem nemám na to pravo a ale na omyly poukázať to snad možem
Moj názor je že K. Wojtyla alias Ján Pavol II nemal byť nikdy blahoslavený tobôž ne vyhlásený za svätého. Ak by to mal byť nejaký pápež tak potom Pius XII, ktorý spravoval cirkev ťažkom období a preto si to zaslúžil. Ostatný pápeži od neho nespravili nič, ba opak je pravdou. mino to krásne napísal k téme horory
citácia:
To nevadí, predsa hráš v najznámejšom horrore: Vatikánsky masaker heretickým koncilom. Takže nemusíš chodiť na iné.

Myslím si že tento koncil nebol nutný kedže koncily sa zvykly zvolávať ked povstala nejaká bludná náuka a vtedy nato nebol dôvod
Po tomto koncile sa zrušila pravá tradičná sv.omša, namiesto nej nastúpila nová omša, zmenená, povynechávalo sa z nej s poznenými slovami premenenia,, za mnohých čo už v tradičnom rímskom katechizme je odsudená akákolvek zmena a že ked sa zmenie tieto slova premenenia je neplatná omša, kňaz je chrbtom k oltáru otočený, čo mi pride strašne neuctive voči Bohu v oltárnej sviatosti, prijíma sa na ruku, a výhovorky že Latinskej omšia nikto by nerozumel, je to latinsky, také neobstoja, ved stačilo by keby oficiálna stránka kat cirkvi zverejnila, oficiálne preklady do jazykov a dnes keď ma skoro každý internet si to vie nájsť a nechať vytlačiť. Skrátka pripadá mi to jak Lutheránska omša.
Nechcem propagovať nikoho ale je to volne dostupné a ak poruším pravidla može autor link zmazať tu je pár foto tzv. novej omše aby sa každý poučil IBA preto to tu dávam https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1283336903864.40687.1843367215&type=3
toto si môže každý pozrieť a zamyslieť sa, mne bolo do plaču čo ostalo z omše od 2 Vat koncil.
Od tohto koncilu može už i dobrý mohamedán sa dostať do neba, už netreba byť katolíkom, stačí úprimne praktizovať akékolvek náboženstvo a ak niekto čítal S Hahna cesta do katolíckej cirkvi, tak som neveril tomu čo čítam,že je to krutá pravda, uvediem nech si to každý prečíta a zamysli sa, čo kňaz Hahnovi povedal ak mu oznámil že chce konvertovať. Nemyslím si že je treba skutočne konvertovať od 2 Vat. koncilu neni ekumenické konvertovať, pre Vás bude najlepšie ked budete tým najlepším presbyteriánom akým možete len byť. Urobíte pre kat. cirkev viac dobrého , ked proste ostanete tam kde ste... preložené z češtiny.
Ale vrátim sa k Wojtylovi, s každým chcel byť zadobre i na úkor pravdy. Zvolal modlárske stretnutie v Assissi. Pobozkal Korán, zatial čo mnohí svätí ked mali modlám sa pokloniť, radšej zaplatili životom, nechal si od pohanského kňaza znamenie šivu na čelo dať, čím sa vymial všetkým svätým Mučenníkom, ktorí odmietli si uciť vieru druhého, ako Wojtyla zvykol tvdievať, ked bol priateľsky naklonený k falošným náboženstvám a vzdával im úctu a hovoril ako si treba čerpať z Bohatsva iných náboženstiev. Na úkor ohlasovnia pravdy chcel byť zadobre s každým a Ježiš sám hoci nám nekázal nenácidieť a zabijať ludí pre vieru odsúdil takéto počínanie, ba povedal pre moje meno Vás budú nenávidieť, a niektorí ludia nenávideli predkoncilových pápežov, lebo nekompromisne hájili pravdu kdežto týchto má svet rád, lebo radi ustupujú Ježiš povedal keby ste boli zo sveta svet by mal Vas ráda ovocie tohto koncilu je že žial už i kňazi tvrdia, že Mohamedáni židia a heretici že majú jedného Boha,
Okrem toho JP II uznal evolučnú teóriu, čím poprel existenciu Adama a Evy a de facto i dedičného hriechu, za chvílu už takto sa bude spochybňovať zmrtychstanie Ježiša, že to bol len symbolický akt ....hovoril že máme od modlárov si brať z niektorých vecí priklady atd. Dnes už i niektorí kňazi i na krédo bolo také video tvrdia že dobrý heretik, lebo mohamedán alebo žid može ísť do neba. Ba počul som že jeden kňaz učil deti, že máme spoločného Boha s mohamedánmi a židmi. A smutné je že niektorí ludia sa chytili do bludov ktoré už Pius IX v rukoväti bludov odsúdil. Vidím že historia z čias svätého Atanáza sa opakuje. Na záver snad porovnananie motlitieb Matka Tereza Ó Pane,
ďakujem ti za moslimov a hinduistov a za všetkých mojich drahých priateľov medzi nimi. Zakaždým, keď ťa stretávame v modlitbe, ty nás urob lepšími kresťanmi, lepšími moslimami, lepšími hinduistami. Daj nám všetkým dar viery, aby sme ťa dokázali rozoznať. Amen. A Terézie z Avilly ktorá tvrdí ked už má dosť motlitieb a obetí za inovercov že je iba žena, kedže je sklamaná že nemože nijako zabrániť šíreniu bludných náuk. Pozoruhodná zmena po 2 vk.

Gratias agamus domino deo nostro, dignum et iustum est.
Professio fidei Tridentina

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 196  ~  Člen od: 05 máj 2013  ~  Posledná návšteva: 13 jún 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 15 máj 2013 :  14:03:40  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Gregorius veľa sa tu o tom preberalo, a pre nás čo nám to leží na srdci, je len jediná otázka: Čo s tým? a to sa napr. snaží riešiť aj táto téma: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3825 lepši program pre katolíka si dnes neviem predstaviť.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Gregorius

Stav: offline

 Odoslaný - 15 máj 2013 :  15:53:52  Zobraziť profil  Pridať Gregorius do zoznamu priateľov
Dík za program, posledný klinec do rakvy mojho života s pokoncilou cirkvou bolo to, že mi katolícky kňaz osobne povedal, že na Koráne nevidí nič zlého, že to nie je zlá kniha, ked som sa ho pytal, akým právom Wojtyla pobozkal Korán. Neviem či to vôbec čítal, ja áno a takú knihu plnú vyhrážok ak neprímu Mohamedov blud, pre tých ludí to som ešte nečítal, žeby zástancovia teórie že si mám z iných náboženstviev brať do kat. viery pozitívne bolo to že sa mám každému vyhrážať kvoli viere a strašiť ho ako to robil pseudoprorok Mohammed ?, ako vidíte teórie o prijímaní z falošných náboženstiev zlyhali a ja si radšej prečítam tradičnú kat literatúru spolu so svatým písmom diela sv. Otcov, akoby som mal čerpať inšpiráciu z Koránu indických véd a obdivovať tzv. hlboké dedičtvo týchto ludí Ako ste spomenul VY i ja hladám tých 7000 ktorý sa odmietli skloniť Bálovi a žial nepoznám tých 7000 tisíc.

Gratias agamus domino deo nostro, dignum et iustum est.
Professio fidei Tridentina

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 196  ~  Člen od: 05 máj 2013  ~  Posledná návšteva: 13 jún 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 16 máj 2013 :  07:36:48  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
nemôžu nikdy rozoznať neomylný magisteriálny výrok od toho "omylného".

dal som Ti tu jasne vyroky Magisteria z obdobia pred koncilom
ale ignorujes ich lebo mas na ne iny vyklad ako ten co vseobecne vzdy prijmala cirkev
co na to dodat ?
si v tomto presne ako Luther, na takychto ludi ako Ty treba aby aj vyroky MAgisteria boli vykladane magisteriom, alebo ty nevidis ani nos pred ocami ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 16 máj 2013 :  08:15:40  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, ty tu zatiaľ dávaš len Magisteriálne výroky a tvoj fantazmagorický výklad. Nič iné som tu od teba nevidel. (dal som príklad v inej téme, a to neprihliadanie pokoncilnej sekty na 102 kánon CIC 1917- jasné usvedčenie, že sekta prekrúca, a s ňou dokonca aj tzv. tradiční)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  23:36:11  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
co si mi chcel povedat v tejto teme ked si ma sem odkazal?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 22 máj 2013 :  10:16:39  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Keďže tu pravidelne dochádza k omylu v tom, že sa tzv. misál j23 pokladá, za "drobné úpravy" Tridentského, dávam tu príspevky (Rafael) tu hneď ako reakcia na jednu "omšu" na youtube:

Ide o jednu z finalnych podob Bugniniovho liturgickeho experimentovania s tzv. rubrikami (normami, pravidlami a predpismi, ako ritus vykonavat), ktore schvaloval Jan 23 po r. 1960 jak na beziacom pase (pomaly kazdy mesiac bol nejaky povodny prvok vyhodeny alebo zmeneny) a ktore boli vsetky zozbierane dokopy v novom misali z roku 1962 (to je ten, ktory ako jediny dovoluje pouzivat B16 od roku 2007).
(Potom nasledovali este tri kratke a opat rychlo za sebou nasledujuce etapy vyvoja omsoveho ritu - liturgickeho mackopsa, dokaz coho dodnes lezi v kostole sv. Katariny v B. Stiavnici - a v r. 1969 to vyustilo do novej normativnej omse, dodnes znamej ako Novus ordo missae Pavla 6. )

ďalej námietka (a ďalej vidno aj postup ako sa sv. omša postupne likvidovala):

citácia:
citácia:
Co sa tyka misalu 1962,ano,hlavne velkonocne obrady su akymsi predskokanom Novus Ordo, no omsove ordinarium zostalo takmer nedotknute.


Ide o to "takmer".
To nie je iba o vsuvke o sv. Jozefovi do Kanonu (vedeli ste, ze napr. Lev 13. ziadost episkopatu o tuto vsuvku odmietol, z ucty k starobylosti Kanonu?).
To je aj o rubrikach.
Vonkajsia formalna podobnost "takmer" na nerozoznanie, najma pre tych, ktori okrem NOM poznaju iba tuto jedinu podobu


P.S. co robi omsu tridentskou? Podla niekoho zrejme ordinarium. Tu by som sa velmi rad pozrel, ovsem keby som tu moznost mal, ci by ste podobne ako omsu J23 z r. 1962, nazvali tridentskou aj omsu:

a.) pred instrukciou Inter oecumenici z r.1964
b.) pred instrukciou Tres abhinc annos z r. 1967
c.) pred instrukciou Liturgicae instaurationes z r. 1970 (po ktorej nasledoval uz iba vyvoj NOMu)

Ide o tie tri mnou spominane obdobia vyvoja omse.

Pocas tychto troch obdobi bolo vydanych ohromne mnozstvo instrukcii a predpisov, podporovane alokuciami Pavla 6., ohladom liturgickej reformy.
Kazda z nich (kazda!) sa omse nejako tykala.


Dôležitá poznámka:

Pre nase potreby z tohto celeho plynie iba potreba uvedomit si, ze tridentsky obrad neskoncil pri NOM, ale ovela skor, a ze misal J23 uz tridentsky nebol o nic viac, ako ktorykolvek omsovy mackopes v 3 hlavnych etapach pred NOMom.
Kazde z tychto medziobdobi ma "takmer" rovnake ordinarium, ako to predtym.
Podla logiky, ze misal J23 je tridentskym, musi byt tridentskym aj NOM, kedze cesta k nemu smerovala len cez same nepodstatne zmeny, "takmer" nemeniace podobu ritu v predoslom obdobi.

A dôležitá praktická poznámka:


Po dokladnom overeni, co chvilu trvalo, mozno konstatovat: na Slovensku sa tridentska nezreformovana omsa nikde verejne oficialne nesluzi.

Druhy poznatok: aj ti co sluzia akoze tridentsku omsu, to jest podla napadov autorov misalu Jana 23. z roku 1962 a neskor, nevedia tuto omsu sluzit (=nevedia ani tuto omsu sluzit, nieto este tradicny rimsky ritus nasich predkov). Takze ked niekedy niekto z vas na takuto "omsu" zavita, uvidi obrad, ktory sa na tridentsku omsu podoba, a aj to v rozne spotvorenej podobe, podla toho, nakolko je celebrant neznaly ani len predpisov sluzenia uz takto upravenej omse.

Tyka sa Mostu pri BA, Galanty, Pticia, Komarna, Pribety, Lysej pod Makytou, Vistuku, Marianky, Popradu. O dalsich miestach na Slovensku nie je zname, ze by sa tam niekto kedy odhodlal verejne sluzit.

Pokial ide o platnost, na Slovensku niet celebranta takehoto ritu, ktory by mal ordinaciu prijatu pred 1969, cim sa zasadnym sposobom znizuju dovody pre ucast na takejto omsi z inych, ako vylucne informativnych dovodov. Nemozno nimi splnit ani cirkevne prikazania ucasti na omsi v nedelu a prikazany sviatok, ani ziskat milosti z ucasti na Obeti, ani prijimat Eucharistiu (v lepsom pripade, v horsom by toto prijimanie bolo tazkohriesne z titulu nedovolenosti prijimat neiste sviatosti).


Škoda, že zmizli skeny z týchto dvoch poznámok:

Najvyznacnejsie reformne normy medzi 1963 (omsa J23) az 1970 (NOM P6) zozbieral znamy liturgista Pokorny vo svojich skriptach takto:

?????
Za tychto par rokov bola iniciativa smerujuca k zmene liturgie taka horuckovita, ze ju nebolo mozne prakticky odsledovat aktualizovat a zapracovavat.

Preto v mnohych oblastiach (i u nas) mnohe praktiky tykajuce sa omse, zotrvacnostou zvyku prezili takmer az do sucasnosti.
K prekotnemu tempu velkeho mnozstva zmien z tohto obdobia sa isty cirkevny pravnik citil potrebu vyjadrit aj vo svojich skriptach takto:

?????


Ale zas vieme si asi niektorí domyslieť, jednoducho z ničím iným tak diabol neponáhľal ako s likvidáciou sv. omše.

a o tom bol ďalší príspevok (Rafael
):



Privilegovaná mystička María-Julia Jahenny, velice přiléhavě považovaná za nejvíc omilostněnou a stigmatizovanou mystičku v dějinách Církve. Narozená 12. února 1850 v malé vesnici v Bretoňsku – Blain. Nejstarší z pěti dětí, byla vychována katolickými, prostými rodiči v živé víře, kterou jsou lidé z Bretaně pověstní. Ježíš ji vyznamenával mnoha milostmi již od dob jejího prvního přijímání, milostmi, na něž odpovídala rostoucí zbožností a úctou. Přidružila se k třetímu řádu svatého Františka již před dvacátým rokem života, aby se mohla posvěcovat účinně ve světě. Od svých 23 let až do své smrti o šedesát let později, měla na svém těle stigmata mnohem viditelnější, než je známo u předchozích stigmatiků. K pěti ranám na rukou, nohou a boku, María Julia trpěla též ranami od trnové koruny, od kříže na svém boku a rovněž i ranami od bičování, i od provazů, jimiž byl Ježíš spoután, jakož i dalšími mystické povahy.

Žila svůj život jako obětovaná, aby vyhověla přání Krista, konat smír za hříchy Francie a světa. Měla hojná zjevení Ježíše a svaté Panny, mnoha prorocká osvícení. S neomylnou přesností předpověděla dvě světové války, zvolení svatého Pia X., různá pronásledování Církve, tresty za odpad Francie od víry – mnoho zůstalo ještě nepublikováno. Byla příkladně poslušná svých duchovních vůdců, prostá a čestná. Její varování o posledních dobách by měli číst všichni, kdo „mají uši“.

María Julia byla nepřetržitě sledována vědci – pro některé byla zázrakem, zažila i jízlivost nevěrců, obdiv svého dlouholetého přítele Msgr. Fouriera, biskupa z Nantes, a okruhu těch, kteří šířili její sdělení nevděčnému a mdlému světu. Odešla do nebes 4. března 1941. Střídavě slepá, hluchá, ochrnutá a němá, žila po mnoho let svého života pouze z nebeského chleba. Nelze tedy ignorovat, poselství Ježíšem jí svěřené pro naše kritické dny ohledně tzv. nové liturgie.


„Sděluji vám následující výstrahu: učedníci, kteří nejsou v souladu s mým evangeliem, nyní usilovně pracují, aby podle svých vlastních idejí a pod vlivem nepřítele duší, předělali mši, která obsahuje slova, ohavná v mých očích. Když ta osudová hodina nastane, bude to zkouškou víry mých kněží. V prvním období bude jediné mé vlastní kněžství, které má svůj počátek ode Mně. Druhé období bude období perzekuce, kdy nepřátelé víry a svatého náboženství vnutí své formulace do knih jiného celebrování. Mnoho mých kněží odmítnou novou knihu, pečetěnou slovy propasti, jiní ji však přijmou. “

10. května 1904 naše Paní popsala nové kněžstvo a jeho liturgii:


„Oni se nezastaví na své svatokrádežné a nenávistné cestě. Budou dále podvracet všechno jedním rázem – svatou Církev, kněžstvo a víru mých dětí“. Madona oznámila rozptýlení pastýřů samotnou Církví, pastýřů věrných, kteří budou nahrazeni jinými “formovanými peklem“, kteří budou hlásat nové evangelium, nové svátosti, nové chrámy, nové křty, nová společenství.“

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  00:52:21  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
zaujma,o by ma ako sa reforma liturgie dotkla grecko-katolikov
pokial viem u nich sa ziadna zmena nerobila a oni nemaju ziaden dovod sa burit ....
ostavaju vsetci verni sv Otcovi

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  08:20:02  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ako ukázalo zhrnutie, tak tí čo žijú vo fantázii o tom, že návštevou nejakého divadelného predstavenia podľa partitúry nejakého bl(udára)j23 sa zúčastňujú Tridentskej omše, je naozaj len fantázia.

Túto tému som založil naozaj preto, aby sa proroctvo: ,, Madona oznámila rozptýlení pastýřů samotnou Církví, pastýřů věrných, kteří budou nahrazeni jinými “formovanými peklem“, kteří budou hlásat nové evangelium, nové svátosti, nové chrámy, nové křty, nová společenství.“ ukázalo ako naplnené.

Za začiatok treba brať to ako sa tá odpadlícka "cirkev " samodefinovala(v tzv Lumen gentium- presnejšie Illuminati ad gentes):
Táto Cirkev ustanovená a usporiadaná na tomto svete ako spoločnosť jestvuje (subsistit in) v Katolíckej cirkvi.

Ja samozrejme patrím do Kristovej Cirkvi, ktorá JE Katolíckou Cirkvou.

Z toho, že "cirkev" "jestvuje" v "katolíckej cirkvi" potom vyplynuli aj ďalšie zmeny, o ktorých hovorí to proroctvo. Nová "cirkev" si zmenila všetko menované, a sv. omša je skutočne v tomto čerešničkou na torte, pri konštituovaní "novej cirkvi", s novou "liturgiou", "sviatosťami"... lebo nová "cirkev" automaticky vyžaduje aj tieto veci nové.
Pre katolíka je zo samotnej definície jasné, že dogmaticky sa jedná o iné spoločenstvo ako Katolícka Cirkev, ktorá má inú definíciu, a iné "prostriedky na """"spásu"""""". (tam sa potom urobili posuny aj okolo chápania ducha svätého vzhľadom k "cirkvi" atď)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  08:47:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Mino,vy si beriete za auritu sukromne zjavenie?
A je autenticke a uznane?A ak je,ste si isty,ze ho spravne interpretujete?

Ak Cirkev nieco zmenila,tak laici to maju prijat a nwvymyslat konspiracne teorie.To kam by sme dosli,ked sa kazdy bude hrat na sukromne magisterium.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  08:53:57  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
nie, dal som ho ako ilustráciu (ale zjavenia odobrené Svätou Katolíckou Cirkvou neberiem na ľahkú váhu). Aj podpriemerne vidiaci krtko by si všimol, že v argumentácii som použil učenie Katolíckej Cirkvi a tzv. "katolíckej cirkvi".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  09:18:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Lepsi jeden podpriemerne vidiaci krtko,ktory je poslusny Cirkvi ako 10 ostrozrakych neposlusnych chlapcov,ktory sa rozhodli sami urcovat co je spravne a isli si urobit vlastne pieskovisko aby si na nom postavili vlastny hrad z piesku.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  10:17:57  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Mino,vy si beriete za auritu sukromne zjavenie?

lebo sukromne zjavenie ma samozrejme daleko vacsiu vahu ako nejaky celocirkevny koncil na cele so sv.Otcom
(ironia)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  12:04:29  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi klasicky na polceste...

A tak sa vrátim k téme. Tu sa vždy spochybňuje jedna vec a jedne príspevok ma zaujal (Robel):
citácia:
citácia:
citácia:



To, či je nesúlad medzi "novým a starým" (t.j. medzi prípadným bludom a pravdou), môže a mal by rozoznať a vo svedomí rozhodnúť každý vzdelaný katolík.
Pôvodne zaslal Robel - 17 január 2012 : 21:00:47

Nestačím sa diviť...
Načo potom jestvuje pastiersky úrad?? Neraz teológovia, kňazi ba dokonca biskupi upadli do bludov a vy to posúdenie čo je a čo nie je blud chcete prenechať laikom?

Pôvodne zaslal rudy - 17 január 2012 : 22:18:55



Heretický je ten názor, ktorý buď priamo protirečí neomylnej náuke, alebo je ako taký Cirkvou odsúdený. Ak upierate katolíckemu laikovi možnosť rozoznať, či akýkoľvek názor spĺňa podmienku heretickosti, tak okrem toho, že mu nedovoľujete používať rozum, ktorým porozumel definícii herézy a vôbec musel ho upotrebiť pri prijatí pravdivosti katolíckeho náboženstva a pochopení katolíckej náuky,

- očakávate, že Magistérium bude vynášať rozsudky o všemožných heretických tézach kdekým propagovaných?
- ako vysvetlíte, že Cirkev slovami pápeža Alexandra VII. verí v schopnosť laikov dokonca rozpoznať heretika, a nielen herézu, ešte pred jeho odsúdením príslušnou autoritou?
- budete sa diviť aj sv. Alfonzovi Ligurskému, ktorý vo svojej Morálnej teológii učí podobne?
- odsúdite Nestóriove ovečky, ktoré v kázňach svojho biskupa rozpoznali blud a označili ho za heretika?
- čo poviete na niektorých svätcov, ktorí pápeža podozrievali z herézy a hrozili mu odmietnutím poslušnosti?
- ako vysvetlíte vieru sv. Pavla v schopnosti Galaťanov rozoznať tvrdošijnú herézu od nevinného omylu?

citácia:
To akože keď sa mi znepáči nejaké učenie KC , tak jednoducho vyhlásim že KC už nie je totožná s KC?




Nie je to otázka znepáčenia. Ak nejaká autorita učí v priamom rozpore s učením KC, prestáva byť katolíckou autoritou. Nemožno povedať, že KC už nie je totožná s KC, ale že jednotliví jej členovia nimi prestávajú byť.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 26 máj 2013 :  00:23:22  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Nie je to otázka znepáčenia. Ak nejaká autorita učí v priamom rozpore s učením KC, prestáva byť katolíckou autoritou.

ma to jeden vazny hacik:
ten rozpor autority s ucenim KC totiz existuje len virtualne v hlavach par jurodivych nadsencov sedesvacant fanklubu
a 99,9999% vernych katolikov na celom svete sa im cuduje co ich to vlastne mata aky prizrak upir a ci zmok este i dnes sajuci z prs zitia ludstva mok ...

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 26 máj 2013 :  09:12:47  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, ani sa nedivím, že si si "nevšimol" toto:

citácia:
- očakávate, že Magistérium bude vynášať rozsudky o všemožných heretických tézach kdekým propagovaných?
- ako vysvetlíte, že Cirkev slovami pápeža Alexandra VII. verí v schopnosť laikov dokonca rozpoznať heretika, a nielen herézu, ešte pred jeho odsúdením príslušnou autoritou?
- budete sa diviť aj sv. Alfonzovi Ligurskému, ktorý vo svojej Morálnej teológii učí podobne?
- odsúdite Nestóriove ovečky, ktoré v kázňach svojho biskupa rozpoznali blud a označili ho za heretika?
- čo poviete na niektorých svätcov, ktorí pápeža podozrievali z herézy a hrozili mu odmietnutím poslušnosti?
- ako vysvetlíte vieru sv. Pavla v schopnosti Galaťanov rozoznať tvrdošijnú herézu od nevinného omylu?


Ty taký obhájca tuposti a neschopnosti spoznať blud katolíkmi(tú neschopnosť treba ponechať len "katolíkom"), si prehliadol presne to, čo tvojim rozprávkam zasadzuje jasné K.O.

A to čislo 99,99%, je naozaj trúchlivé. Veľký odpad je tu, a súvisí s lobotómiou 99,99% "katolíkov".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 8 Previous Topic: Tradicionizmus... ale ktorý? Téma Next Topic: Sedevacantizmus - Neokatolicizmus  
 Verzia pre tlač
Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06