|
Odoslaný - 17 apríl 2013 : 21:49:35
|
citácia: Ako mozete nazvat niekoho arcinicomnik. Tak sa nema o druhych hovorit, mozeme odsudit hriech, ale kto nazve brata bohapusty blazon bude za to sudeny, Matus 5,22.
Preco pouzivate nadavky?
citácia: citácia: Jorgeho skutky rozhodne falkzifikovatelne nie su, vidi ich cely svet on-line. Tento arciničomník je podla vsetkeho clenom ovela temnejsich spolkov, nez "iba" Rotaryklubu.
02 apríl 2013 : 11:54:54 Nazvať svätého otca na katolíckom fóre arciničomníkom, nedostať za to BAN, ba práve naopak,Pôvodne zaslal baránok - 03 apríl 2013 : 20:29:04
I. ad Matúš 5, 22
Kedze v sucasnej kat cir spoznamkovane biblie uz davno nie su normou a ani povinnostou, ako tomu vzdy v KC bolo (toto vsetko sme si uz podrobne ukazali v inych temach),
a biblicka exegeza je tym padom nutne odkatolictena a diletantizovana (ako sme toho svedkami nielen na Krede),
barskoho veru mohlo napadnut, ze sak v biblii je tzv. horska rec aj o "slovniku, pred ktorym Jezis vystriha" takze vytiahnutie Matusa, sa dalo cakat.
Predkladam ukazky z Mt 5,22 v niekolkych najreprezentativnejsich prikladoch katolickych exegez:
Cize podla tohto, Jezis tuna hovori o hneve. Vsade je rec o zmysle piateho prikazania (nezabijes!) v suvislosti s hnevom. Hovori sa o tom, ze hnev je korenom vrazdy a ze hnev je hriesny. Sykora a Hejcl, velki exegeti, pod kuratelou Podlahu, vykladaju zhodne, ze v Mt 5,22 je rec o hneve, ze hnev ma svoje stupne a ten treti je pod tazkym hriechom. Najvacsi a najlepsi exegeta, akeho kedy sme v cs priestore mali, Susil, toto vsetko len potvrdzuje, venujuc tomu huste dve strany, z ktorych podstatny uryvok je v ukazke.
Ako vidno v ukazkach, exegeza Mt 5,22 je o spravnom vyzname toho, co o tomto uci kazdy dobry stary katolicky katechizmus, ked je rec o vyklade 5. prikazania Dekalogu:
Susil v ramci exegezy Mt 5,22 dalej jasne prizvukuje:
Vskutku, mnohi maju obrovitansky problem rozoznavat, kedy je co prednesene v hriesnom hneve, a kedy co v zaujme lasky k pravde a ku spravodlivosti.
Tento sud je nutne ponechat jedine "skumatelovi ladvin a srdc", cize Bohu. Preto pre oponenta je velmi riskantne byt hotovy s odsudenim skor, nez dokonale rozpoznal mozne motivy konania oznacovatela, ktore predsa mozu byt uplne vznesene, dobre, pred svedomim a Bohom zasluzne:
Susil
toto kazdy stary dobry katolicky katechizmus predklada tiez, napriklad:
Jezis Kristus sam sa vedel spravodlivo svato nahnevat, slovnik tiez vyberany nemal, tykal sa dokonca vysokopostavenej hierarchie. Podobne tak cinili mnohi svatci atd., vid hagiograficku spisbu. Ako priklad povedaneho, sa zrovna sem hodi toto od A.K.E.:
(N.B.: snad kazda veta sa hoci na dnesnych pastierov a ich vodcu)
Oponovat odkazom na exegezu Mt 5,22 je strielanie mimo ciel, kedze nazvat Jorgeho napriklad nicomnikom, je mozne cinit v plnej rozvahe, pokojnej mysli a v kludnom rozpolozeni bez vasni, bez akehokolvek hnevu, natoz hnevu hriesneho (ten druhy stupen) ci nebodaj hnevu tazkohriesneho (treti stupen).
Prikladov ludi, ktori bez hnevu a vasni oznacovali veci pravymi menami, je v KC vela. Pars pro toto vyberam jedneho, skutocneho misionara, svateho Jana Eudesa:
Vondruska, 5.dielna encyklopedia
Z doteraz predlozeneho plynie, ze Matusom 5,22 sa
a.) neda oponovat, ak je prednesene bez hnevu, alebo so spravodlivym hnevom z lasky ku pravde,
b.)da oponovat iba ak je istota, ze oznacovatel tak kona z hriesneho hnevu a odtial vzislej zloby
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 apríl 2013 : 21:51:10
|
Bodu a.) sme sa venovali doteraz, noze pozrime sa teraz blizsie na bod b.)
II. ad "Nadávky á la Jorge je (arci)ničomník"
Aby sa jednalo o hriesnu zlobu z oznacovania Jorgeho za nicomnika, musi platit aj to, co o Mt 5,22 nase stare dobre katolicke katechizmy ucia pri 5. prikazani takto:
Podla tohto, nielen hnev, ale aj ine prejavy mozu mat vplyv na konanie v rozpore s Mt 5,22, napriklad tie podciarknute, ktore priam navadzaju k domnienke, ze povedat:
"Jorge je nicomnik"
je vlastne naplnenim definicie "spílání" (a tym i naplnenim konania, ktore Mt 5,22 nedovoluje bez hriechu):
Este vypuklejsie sa to javi byt potvrdene nasledovnym textom z ineho stareho dobreho katolickeho katechizmu:
Otazka:
je teda vyrok "Jorge je nicomnik" oznacenim, ktoreho sa v zmysle uvedeneho v katechizme, tyka toto?:
?
Pytat sa mozno aj vseobecnejsie:
je kazde podobne oznacenie Jorgeho tym, coho sa v zmysle definicie "spílání", uvedeneho v katechizme, tyka Kristovo varovanie v Mt 5,22
??
Samo sebou sa rozumie, ze otazka sa pyta aj na moralny status nelichotivych oznaceni aj inych subjektov, nie iba Jorgeho,
ale napriklad aj obdobnych oznaceni cirkvi, kleru, pastierov, vatikanskych uradov, ich nauky, ich konania, oveciek, atd a pod., ktore - aspon podla dikcie oznaceni, ake su im pripisovane - same su subjektom i objektom á la ničenie, ničiteľ
Na spravnej odpovedi podstatne zalezi, lebo vtedy tato odpoved sa bude tykat nielen daneho konkretneho oznacenia : napr.ci je mozne bezhriesne povedat, ze Jorge je nicomnik,
ale sa bude tykat aj kazdeho podobneho oznacenia tohto druhu, nielen Jorgeho a nielen ze je (iba) nicitelom/nicomnikom,
kedze podla toho isteho synonymickeho slovnika,
obzvlast pojem nicomnik ma bohatsiu vyznamovo viac ci menej analogicku zakladnu:
Odpoved na otazku:
Ked sme zacinali s touto temou ohladom exegezy Mt 5,22 museli sme nutne vychadzat z faktu, ze novodoba kat cir spoznamkovane Pismo nepredpisuje ani nepouziva, cim je pre vyklad biblickych textov cela pokoncilna exegeza riskantna, ba nepouzitelna.
Museli sme sa pozriet do starych vydani Pisma Svateho a pouzit poznamkovy aparat odtial, podobne tak s dovysvetlovanim niektorych nuansi bolo treba siahnut k starym osvedcenym katolickym katechizmom.
To preto, lebo v modernej pokoncilnej kat cir uz ani na katechizmy nou vydane sa neda brat zretel, a najma nie na "nepodareny experiment" zvany KKC, o com uz bola podrobnejsia debata inde: http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=2938
Preto neprekvapuje, ze ani v tejto teme o "nadavkach" sme si s KKC nepomahali, hoc by sme aj ako velmi chceli, pretoze v KKC sa k 5. Boziemu prikazaniu, o ktorom je aj Mt 5,22, nenachadza nic relevantne:
Takze ak chce zodpovedny katolik poznat odpovede na akukolvek otazku, vratane tej ohladom nadavok, nezostava mu nic ine, len zase siahnut po starych dobrych katolickych pramenoch z dielne KC, nechajuc sa poucit jej bohatou studnicou odpovedi, skusenosti, poznatkov. Urcite zorientovanie vdaka starobylej skusenej Matke Cirkvi, sme uz mohli ziskat aj v doteraz uvadzanych ukazkach k ad I. a ad II.
Noze teda nacrime opat - aspon v niekolkych profilovych paberkoch - do tohto bohatstva pramenov, ktore KC ma, nech sa openmind katolik pouci a utvrdi a moderny tzv.katolik nech si iba nenavistne zavistlivo ziza, co vselico k ustaleniu spravnej odpovedi mozno v KC najst.
a.) vynatok textu z listu istej velkej svatice, ktora sa vyjadrila na adresu papeza takto:
(papez) ako ťažký zločinec, že podľa spravodlivého práva by sa doslovne mali vyškriabať jeho oči, vyrezať jeho jazyk aj s perami, nosom a ušami, odseknúť mu ruky a nohy, a celé jeho telo roztrhať a celé zmraziť. Nad to, malo by sa celé jeho mŕtve telo predhodiť psom a iným krutým šelmám
b.) A.K.E na adresu zvodov v Cirkvi nevyberala slovnik pinzetou:
c.) jezuita na adresu cirkevnych predstavitelov, na cele s pontifexom:
v poslednych dobach, v modernych pastieroch, (cirkev) zhnita, plna spiny a hanby
d.) ina omislostena dusa o sprzneni liturgie "vdaka" pontifexovi:
e.) papezsky slovnik o niciteloch Cirkvi:
Nakaza neslachetnosti...prud najspinavsi...zblbli v mysliach a skazeni v srdciach... ...duch lzi, bezboznosti a ruhania...dych vsetkych neresti a nepravosti...
f.) A.K.E. o privlastkoch cirkvi pod vedenim koho asi:
g.) papezsky slovnik o zhubcoch Cirkvi:
...lstivi nepriatelia... vztahuju svoje bezbozne paprce..
h.) A.K.E. o dalsich nelichotivych privlastkoch cirkvi, pod vedenim koho asi:
i.) papezsky slovnik o vrcholnom nicitelskom establishmente cirkvi:
...postaviac tron prekliatej bezboznosti...
j.) taky velky svatec a takyto nadavaci slovnik?
k.) papezsky slovnik o povahe skodcov Cirkvi:
...vpad nicomnych duchov..
...a staci.
Odpoved na vyssie polozenu otazku, sa rozvija rovno pred nosom kazdeho citatela tychto riadkov. Ked mohli ini velikani Cirkvi povedat, co povedali, a napisat, co napisali (oni autori alebo generacie ich reprodukovatelov), z tych istych pohnutok a dovodov, treba mat za to, ze moralny status pouzivatelov nelichotivych oznaceni pre dejatelov sucasnej cirkvi, nie je podstatne odlisny: ak zhresili proti Mt 5,22 a piatemu prikazaniu tito, nech je ctou kazdeho zorientovaneho katolika, takto "zhresit" spolu s nimi.
Na zaver odkukane od kardinala Martina:
dajze Boze, nech sa nas netyka byt takto oznaceni. Nech nebudeme ako ti, ktori este oficialnych zvodcov neprekukli, alebo zo zlej vole a zarputilosti a pohodlnosti im vyhovuje hoviet v stade pod vedenim nicomneho pastiera Jorgeho a jeho koryfejov, bo cesta nahor je uzka, prava Cirkev je v katakombach a pocet vyvolenych nie je velky.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 10 jún 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 apríl 2013 : 23:41:07
|
ked uz tak najprv treba dokazat ze je nicomnik zatial je to len Tvoj sukromny nazor vypylvajuci z tvoj sedesvakantistickeho pohladu ma to teda daleko od spravodliveho hnevu (ten hnev je spravodlivy len v tvojich ociach) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 apríl 2013 : 22:21:30
|
Ja som sa svojho času práve nad týmto zamyslel. Emmerichová (pominiem tých iných) naozaj pomenúvala veci tak ako boli, a ja som sa rozhodol tiež. A jej videnie toho ako v Cirkvi : všecko usychalo a odumíralo "ve světle osvícenství" a pod vládou "svobodomyslnosti, lásky a snášenlivosti" - ukazuje, že aj dnes je treba veci menovať presne tak ako sú. Ako vidím, jej varovania o budovaní anticirkvi, kde budú vedľa seba všetky herézy, dnes už nikto nevníma, a miesto toho sa zaoberá "zjaveniami" kde sa naopak podporuje vznik tejto obludnosti a práve tá "láska a znášanlivosť" sú ako narkóza v ktorej to všetko prebieha. Kto ničí je ničomník, a čim väčšiu domnelú pozíciu má, tým je viac arciničomník. Takže žiadne jednanie v rukavičkách. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 00:18:39
|
citácia: Kto ničí je ničomník, a čim väčšiu domnelú pozíciu má, tým je viac arciničomník. a co nici? nemam pocit ze by nicil zatial len buduje vas dojem z nicenia vychadza z dopredu (apriori) zakotvenych predpokladov ze papez je zly a koncil je zly to je u Vas ako keby nejaka dogma o ktorej nie ste ochotni pochybovat
ale to k comu papez Frantisek vyzyva su zatial nadherne a zrozumitelne myslienky, ktore oslovuju srdce aj rozum tie si treba precitat |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 02:31:50
|
citácia: citácia: Kto ničí je ničomník, a čim väčšiu domnelú pozíciu má, tým je viac arciničomník. a co nici? nemam pocit ze by nicil zatial len buduje vas dojem z nicenia vychadza z dopredu (apriori) zakotvenych predpokladov ze papez je zly a koncil je zly to je u Vas ako keby nejaka dogma o ktorej nie ste ochotni pochybovat ale to k comu papez Frantisek vyzyva su zatial nadherne a zrozumitelne myslienky, ktore oslovuju srdce aj rozum tie si treba precitat Pôvodne zaslal misojogi - 19 apríl 2013 : 00:18:39 Ja v mojej hriesnosti si myslim ze odmietnutie cervenych topanok nie je znak pokoryale naopak. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 373 ~
Člen od: 29 august 2011 ~
Posledná návšteva: 24 október 2024
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 apríl 2013 : 07:34:43
|
ale nezodpoveda to barokovym predstavam o tom ako by papez mal vyzerat, aky by mal mat image
neviem preco tu bolo kopec fotografii papeza v odeve ako keby monarchu, a to davane ako za vzor vari to je uloha sv Otca ? isteze aj kultura a tradicie maju svoj vyznam, ale len dovtedy kym sa z nich neurobi modla
to uz DonBosco narusal image knaza tym ze hral s chlapcami futbal namiesto toho aby sa vozil na koci a to bolo 19 storocie a prave Don Bosco sa zasluzil o dogmu o neomylnosti |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 apríl 2013 : 20:49:21
|
No, pribudol vraj nový "zázrak". Takže Bergoglio bude môcť na "stôl" povýšiť ďalšiu modlu Modernistickej "cirkvi". Dúfam, že si vyberie zas nejaký signifikantný dátum, ako bol vybratý v prípade "blahoslavenia". |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 apríl 2013 : 23:56:51
|
zase len posmesne slova ale uvedomujes si ze tym dehonestujes cirkev ako taku ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 apríl 2013 : 00:02:43
|
misojogi, mal by si tej Odpadlíckej sekte napísať, aby nepoužívala pojem - povýšiť na oltár, lebo tie pinpongové stoly ním nie sú. A mne osobne je celkom fuk, koho si tam povýšia- na tie stoly, kľudne aj "Mikymauza" a káčera Donalda. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 apríl 2013 : 00:51:39
|
zase urazas Katolicku cirkev , nehanbis sa ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 apríl 2013 : 06:35:34
|
citácia: zase urazas Katolicku cirkev , nehanbis sa ? Pôvodne zaslal misojogi - 24 apríl 2013 : 00:51:39 Vydáva svedectvo o sebe,nie o Cirkvi. Niekedy to má väčšiu výpovednú hodnotu ako kopec slov v ľúbivom pozlátku. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 apríl 2013 : 15:20:32
|
citácia: zase urazas Katolicku cirkev , nehanbis sa ? Pôvodne zaslal misojogi - 24 apríl 2013 : 00:51:39 Skú spracovať tému:Koho by mono mohol uraziť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 20:58:13
|
Čím viac to pozerám, tým viac zisťujem, že tento rotariánsky arciničomník naozaj zničí aj to posledné čo (aspoň vonkajškovo) pripomínalo Katolícku Cirkev. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 21:12:24
|
citácia: zničí aj to posledné čo (aspoň vonkajškovo) pripomínalo co mas na mysli alebo zasa len taka vzletna fraza ? nieco na ventilovanie negativnych emocii? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 08:10:32
|
citácia: zase urazas Katolicku cirkev , nehanbis sa ? Pôvodne zaslal misojogi - 24 apríl 2013 : 00:51:39 Ono ale dnesna cirkev skutocne nahradila oltar obetnym stolom, tak ake urazanie? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 09:45:18
|
Páči sa mi táto téma. Pripadá mi to (okrem tých odbočovaní, nepodstatných) ako výkrik obžalovaného na súde - nie pán sudca, bola to sebaobrana, síce plánovaná pol roka dopredu, ale sebaobrana, naozaj za to nemôžem, sám mi nabehol na nôž a to až trikrát. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 18:05:29
|
citácia: Ono ale dnesna cirkev skutocne nahradila oltar obetnym stolom, tak ake urazanie? toto mi nevadi
a Tebe zasa toto nevadi ? citácia: tej Odpadlíckej sekte povýšiť ďalšiu modlu Modernistickej "cirkvi". a mnohe ine
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 09:08:14
|
I Carihradsky koncil roku 381 Oecumenicum Concilium II 381 AD Concilium Constantinopolitanum I
citácia: Kánon 6: Nakoľko mnohí v snahe vyvolať zmätok a zvrhnúť poriadok v Cirkvi si z nevraživosti a klebetivosti vymýšľajú rozličné obvinenie na pravoverných biskupov spravujúcich Cirkev, nemajú v úmysle nič iné len vrhnúť tieň na dobrú povesť kňazov a vyvolať zmätok u pokojných ľudí, rozhodol svätý snem biskupov, ktorí sa zišli na spoločnom zhromaždení v Konštantinopoli, že sa nemajú prijímať žiadni žalobcovia bez prešetrenia a nemá byť dovolené, aby ktokoľvek vznášal obvinenia proti cirkevným správcom. Nemá to však byť zabránené všetkým. Ak proti biskupovi niekto vznesie nejakú svoju osobnú (teda súkromnú) žalobu, napr. žalobu, že sa zmocnil nejakého majetku alebo pre inú krivdu, ktorú mu biskup spôsobil, nesmie sa brať ohľad na charakter ani vierovyznanie žalobcu. Nech sa po oboch stránkach postupuje takto, aby biskup mal čisté svedomie a zároveň osoba, ktorá sa prihlásila ako poškodená, prišla k spravodlivosti bez ohľadu na to akého je náboženského vyznania. Ak bude biskup obvinený z cirkevných priestupkov, nech sa berie ohľad na osobu žalobcu. Predovšetkým nesmie byť dovolené, aby heretici vznášali žaloby na pravoverných biskupov vo veciach cirkevných. Heretikmi nazývame jednak osoby, ktoré boli Cirkvou prehlásené za cudzie, jednak tých, ktorých sme dali do kliatby, a tiež osoby, ktoré sa síce tvária akoby správne vyznávali našu vieru, avšak odtrhli sa a zvolávajú zhromaždenia proti našim riadne ustanoveným biskupom. Taktiež aj príslušníkov cirkvi, ktorí boli pre svoje činy odsúdení a vylúčení z kléru alebo z radov veriacich laikov. Takým nech nie je dovolené vznášať žalobu na biskupa, pokiaľ sa sami neočistia z obvinení, ktoré na nich boli vznesené. Tiež od tých, na ktorých bolo vopred podané udanie, sa nesmie prijať udanie proti biskupovi alebo inému duchovnému, pokiaľ zjavne nepreukáže svoju nevinu zo vzneseného obvinenia. Ohľadom obvinení vznesených na biskupa v cirkevných veciach od osôb, ktoré nie sú ani heretici, ani neboli vylúčení z Cirkevného spoločenstva, ani neboli odsúdené alebo neboli vopred obvinené z vlastných priestupkov, svätý snem prikazuje, aby boli predložené všetkých miestnym biskupom a aby pred nimi bolo zdôvodnené udanie na biskupa, ktorý sa má zodpovedať. Ak biskupi spojených provincií nemôžu proti očakávaniu obnoviť poriadok vo veci obvinení vznesených na niektorého biskupa, nech žalobcovia predložia svoju sťažnosť veľkému snemu biskupov veľkej oblasti, ktorý bude za týmto účelom zvolaný. Žalobcovia musia svoje obvinenie predložiť najprv písomne a bude im udelený rovnaký trest s obvineným, ak vyjde najavo, že obvinenie biskupa je nepravdivé. Kto však následne vynesený rozsudok neuzná a osmelí sa žiadať vypočutie u kráľa, alebo predloží svoju záležitosť svetským sudcom alebo sa obráti na všeobecný snem, urážajúc tým česť biskupov svojej oblasti, toho žaloba nech nie je prijatá, lebo sa to prieči cirkevnému poriadku a porušuje pravidlá.
|
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 09:42:15
|
co uci 1 vatikansky koncil z roku 1870?
citácia: 1. kapitola: Apoštolský primát ustanovený v blahoslavenom Petrovi
Učíme teda a vyhlasujeme, že podľa svedectva evanjelia bol jurisdikčný primát nad celou Božou Cirkvou zverený a odovzdaný Kristom Pánom bezprostredne a priamo blahoslavenému apoštolovi Petrovi. Jedinému Šimonovi totiž, ktorému Pán už skôr povedal: Budeš sa volať Kéfas (Jn 1, 42) #8210; keď mu on vyznal svoju vieru, hovoriac: Ty si Kristus, Syn živého Boha #8210; Pán povedal týmito slávnostnými slovami: Blahoslavený si, Šimon, syn Jonášov, lebo ti to nezjavilo telo a krv, ale môj Otec, ktorý je na nebesiach. A ja ti hovorím: Ty si Peter a na tejto skale postavím svoju Cirkev a pekelné brány ju nepremôžu. Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva: čo zviažeš na zemi, bude zviazané v nebi, a čo rozviažeš na zemi, bude rozviazané v nebi (Mt 16, 16-19). A jedinému Šimonovi Petrovi odovzdal Ježiš po svojom zmŕtvychvstaní jurisdikciu najvyššieho pastiera a správcu nad celým svojím ovčincom, keď povedal: Pas moje baránky, pas moje ovce (Jn 21, 15-17).
Tejto tak zjavnej náuke Svätého Písma, ako bola katolíckou Cirkvou vždy chápaná, otvorene oponujú nesprávne náuky tých, ktorí prevracajú spôsob vlády, ustanovenej Kristom Pánom pre svoju Cirkev, a popierajú, že jediný Peter dostal prednosť pred jednotlivými apoštolmi i pred celým apoštolským zborom a bol Kristom vybavený pravým a vlastným jurisdikčným primátom. Tejto náuke oponujú aj tí, ktorí tvrdia, že tento primát nebol zverený bezprostredne a priamo samotnému blahoslavenému Petrovi, ale Cirkvi, a skrze ňu jemu ako jej služobníkovi.
Ak teda niekto hovorí, že blahoslavený apoštol Peter nie je Kristom Pánom ustanovený ako knieža všetkých apoštolov a ako viditeľná hlava celej Cirkvi bojujúcej, alebo že od nášho Pána Ježiša Krista priamo a bezprostredne prijal len čestný ale nie pravý a vlastný jurisdikčný primát: a.s. 2. kapitola: Stále zotrvávanie primátu blahoslaveného Petra v rímskych veľkňazoch
Čo však Pán Ježiš Kristus, knieža pastierov a veľký pastier oviec, ustanovil v blahoslavenom apoštolovi Petrovi pre večnú spásu a trvalé dobro Cirkvi, to nutne neustále trvá na základe tejto autority v Cirkvi, ktorá bola založená na skale (gr. petra) a ktorá bude pevne stáť až do skonania vekov (porov Mt 7, 25; Lk 6, 48). Vskutku nikto nepochybuje a dokonca i všetkým storočiam je známe, že svätý a najblahoslavenejší Peter, hlava a knieža apoštolov, stĺp viery a základ katolíckej Cirkvi, prijal kľúče kráľovstva od nášho Pána Ježiša Krista, Spasiteľa ľudského rodu a Vykupiteľa. On až doteraz a navždy žije, predsedá Cirkvi a vykonáva sudcovský úrad vo svojich nástupcoch, biskupoch svätej Rímskej Stolice, ktorý založil a posvätil svojou krvou (z reči Filipa, rímskeho vyslanca, na koncile v Efeze, akt III).
Teda ktokoľvek nastúpi na stolicu Petrovu, ten dostáva podľa Kristovho ustanovenia Petrov primát nad celou Cirkvou. Trvá teda ustanovenie pravdy a blahoslavený Peter vytrval v prijatej pevnosti skaly a neopustil kormidlo Cirkvi, ktoré na seba vzal (Lev I, kázeň III, kap. 3). Z toho dôvodu bolo vždy v rímskej Cirkvi kvôli závažnejšiemu prvenstvu nutné, aby celá Cirkev, to znamená všetci veriaci odvšadiaľ, bola v zhode, a aby sa v tejto Stolici, z ktorej vychádzajú práva úctyhodného spoločenstva, zjednotili všetci v jedno, tak ako sa údy spájajú s hlavou v jedno telo (Irenej: Proti bludárom III 3).
Ak teda niekto hovorí, že nepochádza z ustanovenia Krista Pána, čiže z božského práva, že blahoslavený Peter má v primáte nad celou Cirkvou neustálych nasledovníkov; alebo že rímsky veľkňaz nie je nasledovníkom blahoslaveného Petra v tom istom primáte: anathema sit
majte aspon odvahu otvorene povedat ze ste nielen v rozpore s druhym vatikanskym koncilom ale aj s prvym a ze neuznavate jeho definiciu uradu papeza a papezskej neomylnosti
bud oba koncily alebo ani jeden !!!
edit uznavam zmensil som konske pismena |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 09:51:54
|
Zbytocne tu spamujete konskymi pismenami - ani obrovske pismo nedokaze z nepravdy spravit pravdu. Ukazte kto a kde popiera definicie prveho vatikanskeho koncilu a ak sa Vam to nepodari, ocakavam odvolanie Vaseho vykriku rovnako velkymi pismenami. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 10:16:02
|
citácia: Ukazte kto a kde popiera definicie prveho vatikanskeho koncilu a ak sa Vam to nepodari ok neuznavanie poslednych 6 papezov je v priamom rozpore s vyssie uvedenymi kanonmi 1 vatikanskeho koncilu
su privrzenci tradicie ktori papezov uznavaju ale preferuju tridentsku omsu
ale viacero ludi sa na tomto fore mnoho krat jasne vyjadrilo ze poslednych 6 papezov neuznavaju alebo si myslite ze nie ? alebo sa ideme hrat o slovicka? nieco take ako ze papeza uznavam ale je aj tak arcinicomnik, arci satanas ktory sluzi satanoliturgiu ale zrazu ked uvediem konkretne koncilove dokumenty tak su vsetci neviniatka, alebo sa nejako vykrutia? to sa ako o com bavime posledne dva tyzdne? alebo nejake slovicko nejaka klucka a inak ja nic ja muzikant? ja som len surovo urazal sv Otca ale inak je vsetko v poriadku ????? citácia: Ak teda niekto hovorí, že nepochádza z ustanovenia Krista Pána, čiže z božského práva, že blahoslavený Peter má v primáte nad celou Cirkvou neustálych nasledovníkov; alebo že rímsky veľkňaz nie je nasledovníkom blahoslaveného Petra v tom istom primáte: anathema sit
a vo vyssie uvedenych kanonoch som podciarkol ze hovoria o tom ze urad papeza je Skala ktory vzdy vytrva citácia: Teda ktokoľvek nastúpi na stolicu Petrovu, ten dostáva podľa Kristovho ustanovenia Petrov primát nad celou Cirkvou. Trvá teda ustanovenie pravdy a blahoslavený Peter vytrval v prijatej pevnosti skaly a neopustil kormidlo Cirkvi, ktoré na seba vzal (Lev I, kázeň III, kap. 3). znamy argument ktory sa tu toci dookola znie a vyslovne som sa na to pytal Vas tradicionalistov, aby som mal istotu ze to spravne chapem podla Vas cela cela cirkev s papezom na cele a vratane takmer vsetkych biskupov v blude cize 99,9999% cirkvi a prave som ukazal ze to je v rozpore s I vat koncilom, Petrova Skala sa nemoze dostat do bludu, lebo ju chrani Duch Svaty a niekto ako ironiu poznamenal ze teda ktokolvek sa dostane na papezsky stolec tak je neomylny? odpoved vidno jasne v uvedenom citate z 1.VK
edit uz som na to prisiel vy nepopierate dogmaticku definiciu 1.VK ale "len jeho kanony" takze vsetko je v najlepsom poriadku kanony 1VK popierat mozno v pohode aj laikmi ako ste vy? ale za to disciplinarne ustanovenie svojho predchodcu nasledny papez zmenit nemoze? to ho idete exkomunikovat ? to uz je satanopapez so satanoliturgiou a vsetko je uplne v poriadku podla Vas |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 11:36:28
|
citácia: popiera definicie prveho vatikanskeho koncilu skusim este raz a strucne uvedene kanony koncilu jasne hovoria(este som to aj podciarkol) ze tzv situacia falosneho(nepraveho) papeza nemoze nastat, lebo by to bolo v rozpore s Pismom aj Tradicou
viaceri ludia na tomto fore (rarach, mino, robel a dalsi) tvrdia ze uvedena situacia uz nastala (mam sem snad napastovat 80% ich prispevkov?) cize su v spore s uvedenym tvrdenim 1 vat koncilu a plati na nich a.s.
QED co viac ? nejake otazky ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 13:55:14
|
citácia: citácia: popiera definicie prveho vatikanskeho koncilu skusim este raz a strucne uvedene kanony koncilu jasne hovoria(este som to aj podciarkol) ze tzv situacia falosneho(nepraveho) papeza nemoze nastat, lebo by to bolo v rozpore s Pismom aj Tradicou Pôvodne zaslal misojogi - 01 máj 2013 : 11:36:28 Ale nevravte. A co tak prestudovat si cirkevne dejiny, bulu Cum ex apostolatus officio alebo dobru mravouku ci cirkevne pravo, ked teda uz nie katechizmus? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 00:29:38
|
co takto si este raz precitat to znenie I. Vat Koncilu ? ja som na tom koncile nebol, ja len konstatujem ze koncil na cele s papezom sa na tom uzniesol (najvyssi organ v cirkvi) alebo ten text chcete spochybnit ? mate nieco proti I.VK ?
bula Cum ex apostolatus officio je tu: http://katolikrevue.ath.cx/biblioteka/cum_ex_apostolatus_officio.htm
co z tejto buly mate na mysli? zeby toto? citácia: § 6 Preláti a biskupové, kteří před nastoupením svého úřadu zjevně odpadli od katolické víry, ztrácejí eo ipso veškerou autoritu i svůj úřad. Jejich povýšení do úřadu je neplatné a nijak nemůže být zplatněno.
Dodáváme k tomu, že, mělo-li by se někdy zjevně stát, že biskup i kdyby zastával úřad arcibiskupa či patriarchy či primasa nebo byl kardinálem výše jmenované svaté církve římské, ba i kdyby byl legátem nebo římským papežem – jak již bylo výše poznamenáno – pokud by se před svým jmenováním do kardinálské hodnosti nebo před svou volbou římským papežem byl odchýlil od katolické víry, upadl do bludu nebo se dostal do rozkolu či takový vyvolal a zapříčinil, že byl jmenován nebo zvolen neplatně a neúčinně, i kdyby byl svorně zvolen jednomyslnou volbou všech kardinálů. Ta nemůže být zplatněna ani přijetím biskupského svěcení nebo následným převzetím vedení a správy, ani samou intronizací římského velekněze nebo složením holdu nebo poslušností prokazovanou mu ode všech, i kdyby trvala jakkoliv dlouho vůbec nijak nemůže dosáhnout platnosti, ani nemůže být pokládána za platnou v jakékoliv části. Musíme mít za to, že všem, kdo byli takovým způsobem povýšeni do úřadu biskupů, arcibiskupů, patriarchů nebo primasů, byla udělena nebo je udělena v duchovních i časných věcech neplatná oprávněnost jejich správy. Všechno vcelku i jednotlivě, co skrze ně bylo kdykoli vyřčeno, učiněno vykonáno nebo rozhodnuto a všechno, co z toho vyplývá, postrádá platnost a vůbec nikomu nemůže poskytnout nějakou jistotu nebo dát nějaké právo. Tak ztrácejí tito takovým způsobem do úřadu jmenovaní nebo zvoleni eo ipso a bez jakéhokoliv prohlášení každou důstojnost, postavení, čest, každý titul, každou autoritu, každý úřad a každou pravomoc, i kdyby tito takovým způsobem byli do úřadu jmenováni nebo zvoleni, všichni vcelku a každý jednotlivě, se předtím neodchýlili od katolické víry a nestali se bludaři a nedostali se do rozkolu či takový nevyvolali a k takovému nedali podnět, ale stalo se tak až potom. Dáno v Římě u sv. Petra, v roce 1559, roce od vtělení Páně ...
OK mas pocit ze kardinali ktori hlasovali na I.VK o tomto dokumente nevedeli? .
co takto mrknut aj sem http://www.scripturecatholic.com/ http://www.scripturecatholic.com/feature-articles/Feature_-_The_Errors_of_Sedevacantism.pdf nenajde sa tam nahodou odpoved ? :-;
co myslis, kde je chyba lavky? :-D DDD . |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 11:35:10
|
Co znamena slovo "neustale" z citovaneho kanonu IVK? Znamena, ze nepretrzite tu budu papezi? A co, ked jeden papez zomrie a druhy este nie je zvoleny? Neprotireci to tejto dogme? Ak nie, potom ake dlhe obdobie moze byt, ked nie je Petrov prestol obsadeny? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|