|
Odoslaný - 26 apríl 2013 : 18:44:31
|
citácia: čo tak počúvnuť to srdce, vyskočiť ku tomu stolu a zatancovať si tam odzemok? Však teraz sa tancom predsa uctieva pán, nie? a co robil David v starom zakone? ako on uctieval Pana ? a ako dopadla Michol?
co ty na to? poznas ten pribeh ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 apríl 2013 : 20:08:29
|
citácia: citácia: čo tak počúvnuť to srdce, vyskočiť ku tomu stolu a zatancovať si tam odzemok? Však teraz sa tancom predsa uctieva pán, nie? a co robil David v starom zakone? ako on uctieval Pana ? a ako dopadla Michol? co ty na to? poznas ten pribeh ? Pôvodne zaslal misojogi - 26 apríl 2013 : 18:44:31
Presne tak, veď aj sv. Ján si s Máriou Magdalénou zatancovali na Golgote pod krížom... |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 apríl 2013 : 21:39:00
|
prejav musi byt prirodzeny situacii napr pri modlitbe krizovej cesty rozhodne nie je vhodne tancovat ale napr pri oslave Zmrtvychvstania alebo oslave sviatku Ducha Svateho si to viem predstavit celkom dobre lebo napr na Turice ostatni opisovali apostolov ako tych co sa napili mladeho vina a Peter to musel vysvetlovat a v dosledku totho sa ostatni zapalili pre krestanstvo tiez
mimochodom sv omsa nezahrne v sebe len obetu na krizi, ale aj zmrtvychvstanie zaroven, proste cele Posvatne Trojdnie od Zeleneho Stvrtku az po Velkonocnu nedelu |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 apríl 2013 : 21:49:22
|
Pri Svätej omši dochádza k sprítomneniu kalvárskej obety. Žiadny tanec nie je prípustný. A ani žiadne gitarové úderky prespevujúce veselé pesničky, z veľkej časti prebraté od luteránov... |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 apríl 2013 : 21:57:13
|
citácia: Pri Svätej omši dochádza k sprítomneniu kalvárskej obety. ale aj zmrtvychvstania na to zabudas ved sv. Pavol hovori ze keby Kristus nebol zmrvytvychvstal tak nasa snaha je marna Co si myslis, preco sa pravoslavni raduju ze Kristus vstal zmrtvych (mali by sa aj katolici ale mnohi na to zabudli)
Mimochodom zasa pravoslavni povazuju naš organ za "rozpustile" presnicky a oni pouzivaju len ludsky hlas
a zasa sa opakujem: je potrebne zvolit vhodne pesnicky, ktore sa hodia k jednotlivym castiam sv omse pripadne k liturgickemu obdobiu ktore prezivame
mimochodom niekto moze povazovat za "rozpustile" pesnicky z JKS (su to totiz ludovky) vzdy je to vec vkusu
a este jedna otazka: pre teba Kristovo zmrtvychvstanie nie je dovodom na radost ? a druha otazka: Veris ze vstal zmrvych a je ZIVY ? ze je realny ? a pritomny v nasom zivote ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 16:09:47
|
citácia: Pri Svätej omši dochádza k sprítomneniu kalvárskej obety. Žiadny tanec nie je prípustný. A ani žiadne gitarové úderky prespevujúce veselé pesničky, z veľkej časti prebraté od luteránov... Pôvodne zaslal Reconquistador - 26 apríl 2013 : 21:49:22 Ak si preštudujete históiu, dozviete sa, že v prvej kresťanskej dobe bola na sv. omši veľmi radostná atmosféra. Nebolo to ako na pohrebe Pána Ježiša, ale skôr sa prežívala radosť z víťazstva Krista nad smrťou, hriechom a diablom. Preto nemáte pravdu. Sv. omša je univerzálna v tom zmysle, že v nej je priestor pre všetko, čo patrí k životu: aj radosť aj bolesť. Aj znaky, ktoré vybral Ježiš, v ktorých sa rozhodol viditeľne sa sprítomňovať medzi nami /chlieb a víno/ viete ako sa vysvetľujú? Chlieb je symbolokl tej časti nášho života, ktorú by sme mohli vyhjadriť slovom "starosti", kým víno tej časti života, ktorá vyjadruje sa slovom radosť. Preto Cirkev oddávna spievala, neskôr zaviedla aj hudobné nástroje, ba nie sú zakázané slušné obradné tance /nie divoké, nie tanečné ako na zábave, u Hebrejov to bolo normálne.../ sú iba formou vyjadrenia nejakej vážnej myšlienky, modlitby, a to je dovolené. Vlastne, milý Reconquistador, kto vás ustanovil, aby ste vy práve rozhodovali, čo sa na omši smie, a čo nie? Prečo to nenecháte na povolanejších: liturgistov, ktorí to vedia lepšie?... Ja nie som na to špecialista, priznám sa, a preto, ak mám nejakú otázku, tak sa oopýtam špecialistu liturgistu. Istže dnes sa nikto nemôže vyznať vo všetkom . Nepasujme sa na to, na čo nemáme. Aj to je kresťajský prístup, nemyslíte? /Prečítať si čosi v časopise Zdravie, a domnievať sa, že som lepší ako lekár - vari to je ono?.../ |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 16:25:03
|
Elo, ja som raz dostal do ruky takú staršiu knihu, zo začiatku 90-tých rokov ak sa dobre pamätám, kde Ratzinger okrem, iného rozoberal aj hudbu pri liturgii. Jednoznačne preferoval sakrálnu hudbu, ktorá by podľa neho nemala byť nahradená hudbou produkovanou jazzovými nástrojmi. Toto slovne spojenie si pamätám. Písal tam aj o tom, že zážitkom z omše by mala byť eucharistia, nie pekné pesničky.
Skúšal som nájsť na internete zdroj(názov knihy), ale neuspel som. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 521 ~
Člen od: 26 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 16 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 17:13:47
|
Takže ak som dobre rozumel, tá Odpadlícka sekta, už si nesprítomňuje na sv.omši (to je inak jasné, nie je to sv. Omša) Kalvársku obetu? Tak potom ozaj niet o čom, tá sekta sa naozaj dokonale líši od Katolíckej Cirkvi. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 17:56:43
|
citácia: nie sú zakázané slušné obradné tance /nie divoké, nie tanečné ako na zábave, u Hebrejov to bolo normálne Pôvodne zaslal Elo - 28 apríl 2013 : 16:09:47 Ale u katolíkov to normálne nie je. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 19:16:56
|
citácia: Elo, ja som raz dostal do ruky takú staršiu knihu, zo začiatku 90-tých rokov ak sa dobre pamätám, kde Ratzinger okrem, iného rozoberal aj hudbu pri liturgii. Jednoznačne preferoval sakrálnu hudbu, ktorá by podľa neho nemala byť nahradená hudbou produkovanou jazzovými nástrojmi. Toto slovne spojenie si pamätám. Písal tam aj o tom, že zážitkom z omše by mala byť eucharistia, nie pekné pesničky. podla mna je to Ratzinger: Duch liturgie http://www.uloz.to/xBB5oZk/ratzingerjoseph-duchliturgie-pdf google vyhladal bez problemov
podotykam ze aj zidia pouzivali rozne hudobne nastroje ako napr citaru(predchodca gitary) harfu bubny trubky a podobne ako je to vyslovne napisane v zalmoch Cirkev ma na pouzivanie hudby smernice zvane Direktorium pointa je ale stale v tom ze ako ta hudba posobi na cloveka za seba mozem povedat ze dobra hudba napr na gitare apod mi pomaha hlbsie prezivat tajomstvo sv omse Existuju nadherne piesne aj len spev alebo aj s gitarou, ktore sa hodia prave na sv prijmanie a prave pomahaju hlbsie ju prezit ale samozrejme moze to byt individualne, takze jednoducho treba si vybrat sv omsu podla vasho gusta (zda sa ze detska sv omsa asi nebude pre Vas, mozno skor ticha alebo gregorian) mne osobne sa pacia sv omse v UPC i ked tam nechodievam casto ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 28 apríl 2013 : 19:39:36
|
citácia: už sa nesprítomňuje na sv.omši Kalvárska obeta? treba vyjst z definicie zidovska sederova vecera bola spritomnenim vyslobodenia zidov z egyptskeho zajatia robila sa doma zatial co v chrame zidovski knazi obetovali velkonocneho baranka dodnes to zidia chapu ako spritomnenie prechodu cez Cervene more treti kalich zidovskej sederovej vecere je kalich vdakyvzdania (eucharistein) cize kalich ked Jezis premenil chlieb a vino na svoje Telo a Krv potom Jezis necakane prerusuje zabehany ritual a namiesto pokracovania zaspieval chvalospev a vysli na Olivovu horu Stvrty a posledny kalich vina sederovej vecere Jezis pil na krizi ked ochutnal ocot(skvasene vino) a preto povedal ze Je dokonane Medzi tretim a stvrtym kalichom Jezis sam seba obetoval na krizi a bol tak knazom oltarom a obetnym barankom ktory snima hriechy sveta Jezis tak spojil obetu v chrame(nahradil ju svojou) a zidovsku velkonocnu veceru do jedneho obradu vyjadrujuceho jednu skutocnost: jeho obetu na krizi s ktorou je vsak neoddelitelne spate aj jeho Zmrtvychvstanie rovnako ako zidia pri slaveni Velkej noci neslavili len okamih ked ich faraon prepustil ale aj definitivny okamh slobody ked jeho vojsko zalialo Cervene more a tak vedeli ze maju od neho pokoj ....
Kedy Jezis slavil nasledujucu sv omsu? ano spravne hadate bolo to v den jeho Zmrtvychvstania, ked sa zjavil dvom ucenikom iducim do Emauz a ako ju slavil? najprv im vysvetloval Pismo a im horelo srdce a nasledne im zacal lamat chlieb a davat seba sameho v chlebe a vtedy sa im zjavil ako ZIVY Co nasledovalo: utekali do spolocenstva ostatnych ucenikov a apostolov Tu mame aj dva zakladne kamene sv omse - citanie bozieho slova ktore knaz vysvetluje(aby horelo srdce) a - nasledne premenenie chleba a vina cize spritomnenie Kalvarskej obete ale Jezis bol pritomny ako ZIVY ako ten ktory vstal zmrtvych cize boli plni radosti a neplakali, nemali na to dovod a aky je dosledok toho? budovanie spolocenstva medzi bratmi a sestrami v Kristu, co symbolizuje aj podanie ruky .... na znak pokoja (Pokoj Vam Ja Som to) Posvatne trojdnie je totiz jeden neoddelitelny celok |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 07:31:03
|
misojogi, neprekrúcaj tu, normálne tu daj z toho tvojho katechizmu čo sa tam píše o omši. Z toho sa bude dať pohnúť ďalej. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 08:31:36
|
citácia: baránok: "... Ratzinger okrem, iného rozoberal aj hudbu pri liturgii. Jednoznačne preferoval sakrálnu hudbu, ktorá by podľa neho nemala byť nahradená hudbou produkovanou jazzovými nástrojmi. Toto slovne spojenie si pamätám. Písal tam aj o tom, že zážitkom z omše by mala byť eucharistia, nie pekné pesničky." Liturgia je dnes veľká "veda". Ale je aj tu obvyklý problém: nie všetci liturgisti zdieľajú rovnaký názor na všetko /čo je do určitej miery pochopiteľné/. Ratzinger je iba jeden z týchto smerov, skôr ten klasickejší, striedmy, dôstojný, blízky mentalite tradičnejších, kde sa odporúčaajú piesne z Jednotného katolíckeho spevníka a pod.
Ale sú tu aj iné smery, ktoré sa na vec pozerajú z iného pohľadu: väčšie priblíženie sa k prvýcm kresťanským dobám, k tzv. inkulturácii /to ,čo sa spája obyčasjne s misiami, a teda ide o určitú analógiu, aby sa aj liturgia v rozumnej miere, zachovájúc si svoju dôstojnosť, prispôsobila mentalite či národa, či vekovej kategórie /deti, mládež, rodiny/ a pod. Títo liturgisti majú preto pochopenie aj pre omše, ktoré sú špeciálne zamerané pre ddeti, či pre mládež. A preto na nich možno použiť tie prvky, ktoré sú im blízke a pochopiteľné /Prečo by sa im malo vnucovať len ten spôsob, ktorý je blízky dospelákom?.../ Ak by ste boli v Afrike, tam je africká hudba, kde sa obradne /symbolické tanečné pohyby/ prinášajú dary... Iste chápete, že iu nás je torealita, a jediný problém je to, že v tomto období prechodnom, období "kvasenia" ešte nie všetci sú to schopní prijať. Ale ppokaiľ som bol aj v Trnave, aj v Bratislave, vždy vštko stráviliaj naši biskupi, hoci oficiálne pastiersske listy zneli trodchu inak, ako počúvali na ich omšiach... Myslím si, že vývoj naozaj smeruje k určitému pluralaizmu vo formách, k väčšej slobode vo vyjadrovaní. Ale určote vždy bude potrebné aby nejaká autorita trochu vymedzovala hraanice, aby to neprehnasli príliš tí, čo nemajú zmysle pre mieru.
V každom prípad však platí, že ak je tam legitímny kňaz, a všetko sa deje v podstate podľa úmyslu Cirkvi, tak hudbaa, a iné "okrasy" sú druhoradé, nemeniace pdstatnú platnosť taakej svätej omše. Aj keby to bola omša rocková /pre mládež, s bubnami a pod./, aj keď sa to iste mnohým môže zdať príliš extrémne /aj mne.../, tak by som nepochynboval o platnosti aj takej omše. Myslím si, že čo my nevieme pochopiť, lebo sme na niešo zvyknutý, či naviazaný, to ešte neznamená, že to nevie pochopiť Pán Ježiš, ktorý je tu hlavný, a nie my... Ale iste vždy je dôležité, ako aj tá tvoja poznámka od Raatzingera, kňaz by mal pri omši dbať, aby nie on bol centrom, aby nie hudba, či čokoľvek bolo to najhlavnejšie, ale byť majstrom v tom, ako toto všetko využiť na oslavu Boha, viery, vzkrieseného Krista Pána a pod... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 08:55:20
|
citácia: mino: " tá Odpadlícka sekta, už si nesprítomňuje na sv.omši (to je inak jasné, nie je to sv. Omša) Kalvársku obetu? Tak potom ozaj niet o čom, tá sekta sa naozaj dokonale líši od Katolíckej Cirkvi. Vážený mino, čo je podstatné pri sv. omši? Sv. omša je naozaj sprítomnenie vykupiteľského diela Ježiša Krista, nielen toho jediného úkonu, ktorým je obeta na Kalvárii. To bol vrchol, v ktorom všetko akoby zhrnul, a odovzdal Otcovi. Ale čo zhrnul, a čo odovzdal? Všetko, čo urobil pre nás, a to počnúc od Jeho Vtelenia, jeho skrytý život v Nazatrete, jeho verejné vystúpenie od krstu v Jordáne, ohlasovanie Evanjelia, uzdravovanie a prejavovaanie Božej moci, ustanovenie Cirkvi a jej hrierarchie, sviatostí, ktorých vrcholom /a vlastne aj zdrojom všetkej účinnosti/ je oeta na kríži. Tá by však nebola ničím, ak by Kristus nevstal z mŕtvych, márna by bola naša viera... Takže tým skutočným vrcholom vrcholu je naozaj vzkriesenie. Preto aj prví kresťania, ako dosvedčujú historické doklady pri svojich bohoslužbách prežívali svoju vieru radostne, oslavne, hoci dôstojne. Teda rozumná vyváženosť. Jeden extrém je ak by bola omša len veselá /to už samotné omšové texty nedovolia.../, druhý, ak je len pohrebná. Aj jedno, aj druhé v živote môže výnimočne byť /sú aj pohrebné omše, aj radostné udalosti.../, ale snaha o vyváženosť. Aj Božie slovo, a seriózne ohlasovanie, aj dôstojná a primeraná hudba, aj obrad... Ale podstata je vždy zabezpečená, ak je tam platný kňaz a koná naozaj všetko to, čo konať má: bohoslužbu slova, i obety, prípravu obetných darov, premenenie, i prijímanie. To ostatné je len kultúrne vyjasdrenie /priestor, výzdoba kostola, hudba, spev a pod./
Teda: aj obeta na Kalvárii, aj vzkriesenie, a preto aj radosť, nielen "plač"...A myslím, že v drvivej väčšine je v KC, apoň na Slovensku, práve takáto vyvážená prax...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 16:03:24
|
Dá sem konečne niekto čo sa píše v tom "KKC" o tom čo je to sv. omša, alebo tu budú obkecávačky? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 17:52:22
|
je to taky problem vygooglit ?
mmochodom napisal som Ti to vlastnymi slovami a pekne aj zrozumitelne vysvetlil - nemas sa na co stazovat |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 29 apríl 2013 : 18:57:53
|
Ja nepotrebujem vysvetľovanie, ja chcem len vedieť akú odpoveď dáva na túto jednoduchú otázku: čo je sv. omša, nejaký "kkc". A to si mal misojogi sypať z rukáva. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 01:18:03
|
citácia: ja chcem len vedieť akú odpoveď dáva na túto jednoduchú otázku: nemas nahodou v inej teme nezodpovedanu otazku zasa Ty ?
mimochodom odpovedal som Ti na otazku co je sv omsa, ale si si to asi neprecital, alebo mozno nepchopil ... |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 07:04:45
|
To je zaujímavé, lebo ja tu vidím hromadu kecov, prekrúcaní, fantazmagórií, a nič také ako pravá obeť, nekrvavý spôsob atď. Miesto toho hromada rozprávok, bludov... a ja viem čím to je: tzv "katechiizmom", ktorý má presne túto úlohu- obkecať, prekrútiť a hlavne priam kŕčovite sa drží zásady: Nevysvetliť. Neviem, či v tom nie je problém aj pri tej konštruktívnej diskusii. Lebo je tie nekonštruktívne rozprávky z KKC, ktoré sa ako čert svätenej vode vyhýbajú jasnému pomenovaniu, nepokladám za vhodné do konštruktívnej diskusie. A to ukázala jednoduchá otázka: čo je to sv. omša. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 07:41:15
|
pojem spritomnenie obety na krizi Ti nieco hovori ? alebo to je terra incognita ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 08:09:11
|
A ja som si myslel že aj sprítomnenie zmŕtvyvstania. Či to už nie je? Už si zas zmenil názor? (mimochodom použil som tam atď.) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 08:39:07
|
Prosím o odpoveď na čisto technickú otázku: Ako sa dá zrušiť registrácia? Ďakujem. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 08:43:46
|
citácia: Prosím o odpoveď na čisto technickú otázku: Ako sa dá zrušiť registrácia? Ďakujem. Pôvodne zaslal orbit - 30 apríl 2013 : 08:39:07 Toto aj mňa zaujíma. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 6 ~
Člen od: 20 marec 2013 ~
Posledná návšteva: 29 apríl 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 15:42:49
|
citácia: A ja som si myslel že aj sprítomnenie zmŕtvyvstania. veru aj to to je vsetko spolu, nieco ako 2in1
pozrel si si nazory Cirkevnych otcov? alebo tie Ta pre zmenu uz nezaujimaju ?
dokonca este viac: sv omsa je predchut nebeskej hostiny, je to NEBO NA ZEMI !! presne tak ako to povedali vyslanci co boli pozriet na byzantskej liturgii v Konstantinopole poznas ten slavny citat ? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 15:47:21
|
citácia: Ja nepotrebujem vysvetľovanie, ja chcem len vedieť akú odpoveď dáva na túto jednoduchú otázku: čo je sv. omša, nejaký "kkc". A to si mal misojogi sypať z rukáva. Pôvodne zaslal mino - 29 apríl 2013 : 18:57:53 KKC o Eucharistii pojednáva na mnohých stranách, a sú to paragrafy 1322 až1419, nájdeš to na http://www.katechizmus.sk/index.php?action=getk&kid=1846. V časti "Zhrnutie" sa mi pozdáva jedna veta, ktorá zrjeme aj tebe bude vyhovovať pre svoju stručnosť: 1409: "Eucharistia je pamiatka Kristovej Veľkej noci, čiže diela spásy uskutočneného Kristovým životom, smrťou a zmŕtvychvstaním, diela, ktoré sa sprítomňuje liturgickým slávením (actio liturgica). "
Ale mám k tomu poznámku. Isteže, pre deti a pre jednoduché vyjadrenie toho, čo je sv. omša stačí takáto jedna veta. Ale kto chce vedieť a chápať čosi viac, nestačí, ale treba si prečítať viac, aj preštudovať. Pretože práve takíto tzv. "polointeligenti" si myslia často, že sú najmúdrejší, lebo si prečítali katechizmus od svojho obľúbeného autora, a myslia si že všetko iné je bludné. To je práve prístup primitívny, detský. Myslím, že práve niečo z tohto prístupu nachádzam aj u teba, Mino, nehnevaj sa... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|