Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 NOM, prečo pre mňa nie
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Sv. Terezka Jeziskova Téma Next Topic: M.Kuffa kontakt
Strana: z 13

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 04 október 2012 :  13:37:40  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Policajt zavrie cloveka do vysetrovacej vazby, len tak pre radost. Zadrzany sa pyta Preco ste ma zavreli?
A policajt:
Ved sam ty povedz, preco som ta zavrel. Sam povedz, co si urobil!

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 04 október 2012 :  16:21:24  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
citácia:
Mx, ale no nevymýšľajte, ja som jasne zdôvodnil, nevidím žiadnu paralelu so Starým zákonom, lebo "starozákonné" predpisy platili do roku 1970. A vaše paralely so Starého zákona sú veľmi nebezpečné (napr. rozprávka o Kajfášovi a pod. ) ja som vybral úctu, a vybral som ju podľa jasného kritéria- keď s krvou capov, býkov takto, tak s Krvou Božieho Syna ešte viac, takže by som rozlišoval vašu "paralelu" a moju.

A naozaj ma uráža pohyb laikov po posvätnej mieste v čase najsvätejšieho úkonu, to isté dotýkanie posvätných nádob (v Starom zákone dotyk posväcoval, a to boli nádoby s krvou býkov... úcta jednoducho nerozlišuje kategóriu starozákonná), a aj to že kňaz si nekľakne hneď po transsubstanciácii (ja na rozdiel od NOM budem používať tento dogmatický výraz, tzv. "ekumenický" representare je pre mňa neprijateľný- už aj preto, že potrebuje kopu vysvetlení a vyjasnení) .
Pôvodne zaslal mino - 03 október 2012 :  21:39:29

Dobre, chápem, že nevidíte žiadnu paralelu, tajne som dúfal, ale akceptujem. Ja som chcel niečo iné naznačiť tou paralelou, ale nevadí. Povedzme, že moja bola v metafyzickej rovine, alebo ako to napísať.

Ak príjmem vašu interpretáciu mojej "nebezpečnej" paralely, tak vyvstáva otázka - Naozaj platí, že "starozákonné" predpisy platili do roku 1970? Naozaj platili od Turíc až do 1970? Ak je odpoveď NIE, treba sa zariadiť a ak je odpoveď ÁNO, treba sa zariadiť. Dogmy sa meniť nemôžu, ani vyvíjať. Čo sa teda rokmi menilo?

Ja Váš pohľad a Váš výber chápem a schvaľujem. Ale musíte priznať, že nemôžete nikoho nútiť, aby to videl rovnako. O tom je katolicita - všeobecnosť, jednoducho pre všetkých. Tak skúsim inú paralelu. Rodina. V jednej deti rodičom onikajú a medzi sebou si rodičia vykajú. V druhej rodine si deti aj rodičia navzájom tykajú. Viete bez dodatočných informácií povedať, v ktorej rodine je väčšia úcta a v ktorej väčšia vzájomná láska? Ja nie.

A teraz k Vašim výhradám.
Tiež mi vadí a ruší ma, keď v sanktuáriu pobehujú počas svätej omše ľudia. Počas najsvätejšieho úkonu to síce nebýva (ak myslíte vyberanie do zvončeka), ale tiež mi to vadí. Mne tam dokonca vadia aj tí znudení miništranti. Som laik napriek hlbokej túžbe, ja osobne, nedokážem sa nielen dotknúť bohoslužobných nádob - naplnených, ale ani mi to úcta nedovolí. Napriek tomu, že by som tú možnosť mal a napriek tomu, že po svätom prijímaní som na tom rovnako ako bohoslužobná nádoba, dokonca možno lepšie.
Bolia ma prejavy neúcty a to nie len v tomto prípade.
Transubstanciácia je nádherné slovo , tiež ho mám rád. Representare sedí na nás, keď vyjdeme von z chrámu, máme reprezentovať Krista, ale pri premenení dochádza k prepodstatneniu a aj toto je krásne slovo.

Otázka znie, ako z toho von. Ďalšia je, či je prijateľné revolučné riešenie. Osobne si myslím, že je potrebné vychovávať a viesť ľudí k tomu. Ja som začal svojimi deťmi a ich kamarátmi a tými, na ktorých mám dosah. A verte tomu, že keď kňazovi, ktorý bez pokľaknutia prejde okolo bohostánku, malé dieťa povie - "a ty si prečo pred Ježiškom nekľakneš", bude to podľa mojich skúseností omnoho silnejšie "napomenutie" než keby som na naho ja kričal, alebo ho údával niekam. Ja som zvolil takúto metódu, lebo som našiel pre ňu oporu v učení Cirkvi a Ježišových slovách. Ale chápem, aj keď nepodporujem aj tých, ktorí si chcú upliesť z povrázkov bič.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 04 október 2012 :  16:35:45  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Mx, divná otázka- naozaj platili od Turíc až do 1970 (pripomína mi to diskusiu o latinčine, kde nejaký babrák vyhlási- Posledná večera nebola v latinčine a bodka, latinčina nemusí byť...) Ďalej- pohybujú sa tam laici- miništranti (máte dojem že sú klerici?)Ďalej- úcta- takže vlastne som sa dozvedel, že teraz je prejavom úcty sa dotýkať posvätných nádob a aj behať po posvätnom mieste... šialené, ale aj tak môže dnes vypadať predstava hojne živená neomodernistami: katolíci, čo nie je dogmatizované môžeme zmeniť ... paradoxné, šialené, odporné, nechutné...ale taká je realita.(kopa katolíkov by bola prekvapená, čo všetko je dogmatizované, len sa to nevie ) Každopádne ja osobne sa nebudem zúčastňovať nijakých obradov kde nie je patričná úcta(sorry ale viem určiť či upustenie od dotýkania a chodenia je na "väčšiu slávu"). Neomodernistické zmeny, jednoducho neakceptujem. A musel by som byť hodne mimo, aby ma presvedčili, že zmeny ktoré urobili sú na väčšiu česť a slávu Najsvätejšej Trojice... priam padnutý na hlavu.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 04 október 2012 :  19:31:38  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Mino, rozumiem, ale asi ste nie celkom pochopili moju reakciu. Ja som Vám dal v podstate za pravdu.

Miništranti sú laici a nevysvätený a boli v sanktuáriu aj pri tridentskom ríte.

Dotýkanie posvätných nádob - to, čo som napísal bol súhlas s Vami, mne úcta k posvätnému nedovolí sa toho dotknúť.

Osobne si myslím, že stav, ktorý je teraz nie je to, čo si želali koncilový otcovia. Myslím si, že niekto zneužil právomoci a/alebo dôveru. Pravdou ale je, že sa o zmenách v liturgii uvažovalo už v polovici 19. storočia a bolo to iniciované prípadne podporované samotnými pápežmi tej doby. Podrobnosti na vyžiadanie (je pre mňa časovo náročné sa k tomu dostať).

Pre mňa ale stojí otázka inak. A uvediem príklad. Ak si zvolím duchovné vedenie. A poslúcham ho preto, lebo verím, že mi cez neho hovorí Boh. Ako to bude, keď mi prikáže niečo, čo nie je k môjmu úžitku? Napríklad rozísť sa s dievčaťom a ísť do seminára. Poslúchnem. Ako to dopadne? Ja odpoveď poznám z vlastnej skúsenosti (aj keď nie tento modelový príklad).
Moja skúsenosť a pravda, ktorú učí Cirkev - ak poslúchnem autoritu z lásky k Bohu, aj keď nie som presvedčený, o tom, že je to správne (ale nie je to hriech), Boh odmení moju poslušnosť a napraví všetko, čo sa pokazilo. A ja svojou poslušnosťou môžem dokonca pomôcť tomu predstavenému.

Toto bolo pred IIVK jasné a bežné a nie je mi jasné ako to, že to teraz už jasné nie je a to dokonca ani tým, ktorý sa na tú dobu odvolávajú. Poslušnosť je najväčšia čnosť.

Beriem Váš postoj k NOM. OK. Ja nezdieľam ten názor, že som kompetentný posúdiť, či sú zmeny k lepšiemu alebo k horšiemu. Z jedného aspektu, ktorým je úcta, povedzme, že sa to naozaj zhoršilo, ale ostatné aspekty nepoznáme. A zatiaľ neviem o tom dostatočne veľa, či je možné akceptovať názor, že disciplinárne veci musia byť len zmeny k lepšiemu. Inak povedané, kto má právo povedať, či sú to zmeny k lepšiemu. Ja? A sme zase pri poslušnosti.

Čo nie je dogmatizované
K tomuto sa mi ťažko vyjadruje. Ale osobne si myslím, že veľmi často sa stáva, že sa za dogmu sa pokladá niečo, čo ňou nie je a naopak. Netrúfam si v tomto byť sudcom.

PS: Poznámkou o Turícach a 1970 som chcel naznačiť, že ani liturgia svätej omše nebola vždy rovnaká a ani teraz nie je (rozličné ríty) a preto mi to pripadá skôr ako disciplinárna vec a nie dogmatická, keďže dogmy sa nemenia a slávenie sv. omše sa menilo.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 04 október 2012 :  20:14:42  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Jediné čoho by som sa chytil, je to, že neexistuje zmenu ktorú urobil NOM, taká, ktorá by nebola navrhnutá aj predtým, a aj zamietnutá. V tom NOM naozaj nie je nový.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  13:32:38  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Inak fakt neuveriteľné Mx, netrúfate si posúdiť čo je lepšie... no, žiada sa poslušnosť, a ja niekedy neviem presne k čomu či sv. Piovi V a jeho Quo primum z roku 1570 alebo pavlovi vi a jeho Missale romanum z 1969 roku. Viem len jedno oba dokumenty si príkro odporujú, hlavne že mňa sa tu snaží kadekto exkomunikovať. Ja som si len vybral. To isté- rozhodnutie pavla vi zrušiť niektoré odpustky, samozrejme my vraj nevieme posúdiť či je to lepšie, čuduj sa svete, veľmi presne viem či to je pre mňa lepšie. Môj nesúhlas nič nemení, lebo mocou kľúčov to rozhodol a s tým ja nič neurobím, odpustky proste nemám. Jednoducho povedané: každé rozhodnutie ktoré nie je dogmatické a je na škodu (kde to viem určiť... a pri NOM viem) jednoducho nebude dostávať môj vnútorný súhlas, je to moje svedomie a moje rozhodnutie, nie je hriešne- to nech nikto netvrdí. A presnejšie som to pri NOM vysvetlil aj inde (diskusia o Dignitatis Humanae). Jednoducho situácia po roku 1965 odo mňa vyžaduje si vyberať, a aj si vyberám. Ja za dvojzmyselnosti a nejasnosti tých dokumentov nemôžem. Bol to ich úmysel a ja sa podľa toho zariaďujem. Nakoniec nablízku nemám ani NOM platne slúžený ("za všetkých" neberiem)... to už si musím sám v sebe riešiť čo s touto situáciou. (aj v tej metafyzickej rovine)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  19:27:57  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Jednoducho situácia po roku 1965 odo mňa vyžaduje si vyberať, a aj si vyberám

Nakoniec nablízku nemám ani NOM platne slúžený ("za všetkých" neberiem)...

1. Heréza, kacírstvo alebo blud (z gréckeho hairesis v preklade svojvoľný výber) označuje pôvodne taký teologický názor, ktorý „volí“ alebo si „vyberá“ určitý odlišný pohľad, ktorý je nezlučiteľný so všeobecnou vierou danej cirkvi, tj. ortodoxiou. Zástanca herézy je touto cirkvou označovaný ako heretik, kacír alebo bludár.


A tak si sami svedčíte, že ste synmi tých, čo zabíjali prorokov. Mt 23,31

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  20:24:28  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Mx, pobavte sa na vtipe, a odpovedzte mi potom. Inak neviem kto sa tu baví o heréze, či o odklone z ortodoxie, ale budiž, nie každému dané chápať napísaný text, alebo žeby Jeho Svätosť Amerika XXXXXIIIII zaradila liturgiu medzi ortodoxiu? To som nevedel že ortodoxiu si každý pápež mení ako sa mu zachce. A už sa teším, na tých čo mu túto idiotinu tu zoberú aj s navijákom. (ak to tu náhodou zagrcia odvecákovskými reakciami tak vám otázku pošlem v PM)


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  20:34:15  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Nebola tam ani ciarka moja Ale co . Ja mozem aj za citaty

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  21:06:23  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Jeho Svätosť Amerika XXXXXIIIII zaradila liturgiu medzi ortodoxiu? To som nevedel že ortodoxiu si každý pápež mení ako sa mu zachce.




46. Ale tak církev neučí, tak nepřikazuje. Bohopocta, kterou vzdává církev Bohu nejvýš dobrotivému, je, jak výstižně a jasně praví sv. Augustin, nepřetržitým vyznáním katolické víry a úkonem naděje a lásky: „Boha je třeba ctít – tak sám tvrdí - vírou, nadějí a láskou“.(Enchiridion, cap. 3). V posvátné liturgii vyznáváme katolickou víru nejenom slavením božských tajemství, konání obětí a udělováním svátostí, nýbrž i recitováním či zpíváním „Vyznání víry“, které je pro křesťana takřka odznakem a osobním průkazem, pak pročítáním jiných svědectví víry, nebo četbou Písma svatého, které bylo napsáno z vnuknutí Ducha svatého. Celá liturgie tedy obsahuje katolickou víru, pokud veřejně dosvědčuje víru církve.





Pius XII. Madiator Dei




Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 06 október 2012 :  21:08:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Este sa pozrieme , ci mino veri a dodrziava nariadenia aspon predkoncilnych papezov

43. Poněvadž tedy posvátná liturgie je vykonávána především kněžími z pověření církve, musí také její uspořádání, řízení a forma záviset na církevní autoritě. Toto plyne nejen ze samé podstaty křesťanské bohopocty, nýbrž je to také potvrzováno historickými svědectvími.


44. Toto neochvějné právo církevní hierarchie je potvrzeno také skutečností, že se totiž posvátná liturgie co nejúžeji spojuje s oněmi prvky nauky, které jsou církví považovány za hlavní body nejjistější pravdy,a proto se musí přizpůsobit příkazům katolické víry, které vydala autorita nejvyššího učitelského úřadu k upevnění a neporušenosti Bohem zjeveného náboženství.

Mediator dei Pius XII.


Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 07 október 2012 :  07:36:59  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
citácia:
Nebola tam ani ciarka moja Ale co . Ja mozem aj za citaty

Pôvodne zaslal amerika1 - 06 október 2012 :  20:34:15



naposledy zareagujem na tento idiotizmus- ja som napísal (príklad pre tých čo majú sklon naletieť úplne priehľadným trollovským praktikám)- včera som zabil muchu...


prekopírovalo sa - včera som zabil...
a pod to vysvetlenie prikázania: nezabiješ... naozaj doporučujem jedincom, čo nevedia čítať, poprípade majú obsesiu reagovať za každú cenu (vyrobením si problému, trebárs "prekopírovaním" toho čo sa hodí) aby navštívili kompetentné miesta, dnes už na to riešenia majú.

Celá liturgie tedy obsahuje katolickou víru, POKUD veřejně dosvědčuje víru církve..... na tento citát len jedno, PLHA celé toto fórum je o tom, či NOM verejne dosvedčuje vieru Cirkvi, tento citát je krištáľovočistý dôkaz trollizmu, kde niekto má obsesiu, grcať, zagrciavať, vycapiť aj Čenkovej deti sem, len preto aby dal nažrať svojmu egu, už len tým že pár jedincov mu to spapká ako niečo strašne k veci... (od veci je už len samozrejme citácia Mediator Dei- ktorá predpokladá inú liturgiu než NOM, dokonca ktorá usvedčuje NOM z odchýlenia... ale toto netreba od trolla čakať, on má obsesiu len kaziť diskusie, nie diskutovať)

Mx zagrciavanie začalo, tak doporučujem trpezlivoať pri hľadaní toho čo som tu dal ja. Divím sa, že sa tu trpí niekto kto zvláde ctrl c a ctrl v- pochopenie už evidentne nie. Ja chápem že obsesia nepustí, ale na to sú iné a kompetentnejšie miesta.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 október 2012 :  09:23:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Toto je najkrajsi a najpresvedcivejsi dokaz pravdy Nadhera!
Presne takymito istymi sposobmi dokazoval svoje pravdy profesor THDr. Martin Luther A tiez mu niektori uverili

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 07 október 2012 :  11:41:44  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Neviem o akú pravdu ide, to je nakoniec vedľajšie, ale keďže tu chýba citát od Starej Blažkovej, uja Doremifáka a Dancúľa tak je to vlastne len taký trollovský výkrik do tmy...(nevylučujem, že v tej tme sa nachádza nejaké ucho čo to zas spapká)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 október 2012 :  11:51:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Desatkrat povie , ze nebude na mna reagovat a stale reaguje
Skutocny dokaz doveryhodnosti

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 08 október 2012 :  10:38:33  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Aj ten najdostojnejsie sluzeny NOM, o akom hovori mino, je v skutocnosti nedostojnym odpornym paskvilom na dostojnost.
Presne tak.
Tu už možno len dodať - "Toto je môj milovaný syn, počúvajte ho!" Presne tak. Naozaj si v Katolíckej Cirkvi môže laik rozhodovať, čo je správne a čo nie. Presne tak.

Pôvodne zaslal Mx - 02 október 2012 :  23:45:50


Hlavne ze kritici kritikov NOM svojvolne nerozhoduju, ze NOM je dostojny, tak?
Ti ustrachanejsi, ako napr. Mx, sa sice neodvazia navonok rozhodnut, aky NOM je, ale maju odvahu nan chodit a doporucovat ho inym.

Vsetko je to zbytocne, milovani. Ti, ktori autoritu maju, uz davno rozhodli. NOM je nedostojna zmeska protikatolickych satanskych fragmentov. Podpisane nielen Piom Siestym v neomylnom dogmatickom Auctorem fidei. Staci ako autorita alebo este sa tu budeme hrat na nedomykavych, ze nevieme ci nemame pravo posudit, co uz posudene je???


citácia:
citácia:
Lebo tu nejde o to, ci vsetko plynule a bezchybne predvedu prislusni predsedovia s prisluhovacmi. To by dokazali aj najati herci s ansamblom.
Toto predsa nemôže byť argument. Veď akýkoľvek rítus zahrá akákoľvek skupina hercov viac alebo menej dobre, a teda aj trident.

Presne tak. Takze sa zhodneme, ze akekolvek perfektne dosledne odperformanceovane NOM predstavenie, este neznamena, ze to budeme moct povazovat za prejav dostojnosti NOM obradu.
NOM je totiz naozaj nedostojny aj ked by ho sluzili anjelsky bigotacki predsedovia, hoc i priamo na vatikanskom pahorku.

Dostojnost obradu zavisi na inych kriteriach, a tie kriteria staci laikom ci tym, ktori autoritu rozhodovat nemaju, iba spoznat. Tym sa vopred odfajcia pripadne zbytocne kvaziargumenty, ze tu niekto nekompetentny chce rozhodovat o nedostojnosti NOMu.

citácia:
citácia:
vcera som bol po dlhych rokoch kuknut NOM, samozrejme pasivne ako sa od katolika vyzaduje pri navsteve nekatolickych obradov z prilezitosti spolocensky nevyhnutnych udalosti (napr. svadby, pohreby a pod.)

Tak to bola show. Az clovek musel rozmyslat, ci pri tolkom castom predpisanom vsavani a sadani, mozno vobec hovorit o pasivnej ucasti bez toho, aby tam clovek zjavne neprovokoval svojim neustalym sedenim. Ist dnes na NOM, je dostat bilag spartakiadneho cvicenca rovno na celo.

K tomuto len - verný svojmu menu.


Vsak vam z NOMu spartakiadu urobili. Same rusive vstavanie a sadanie, jak v pomocnej skole alebo na kurze rehabilitacnych pracovnikov. Aky to ma mat zmysel? Rozpravky autorov novych smernic k omsi, nie su odpovedou, ale iba kecing vatou.

Vazeni, je to kontraproduktivne a smiesne. A to bez ohladu na ostatne dolezite aspekty o normach NOMu. Ked to nepoviete vy, ktorych sa vas to tyka, povie vam to kludne Rarach. Povie vam, co beztak vidia aj ini a nielen nekatolici (tych do takto sprasenej kat cir uz tak lahko nenakonvertujete.) Zbabelost nenavidim. Ale aj taketo Vase ad hominem sa este musite naucit, kedy ano a kedy nie.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

giggi

Stav: offline

 Odoslaný - 08 október 2012 :  11:02:22  Zobraziť profil  Pridať giggi do zoznamu priateľov
To, že verím pápežovi nepokladám za zbabelosť. Neviem, kde máte tie rehabilitačné cvičenia ale aj pohyb je zdravý. A v NOM má aj význam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 325  ~  Člen od: 04 júl 2012  ~  Posledná návšteva: 24 november 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 08 október 2012 :  11:25:39  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
citácia:
To, že verím pápežovi...

Pôvodne zaslal giggi - 08 október 2012 :  11:02:22



a ktorému? sv. Piovi V? sv. Piovi X? Piovi XII? pavlovi vi? jánovi pavlovi ii?
lebo ja svoju vernosť Tridentskej omši chápem ako vernosť sv. Piovi V a jeho Quo primum (a tá vôbec nevypadá ako nejaká veľkonočná pohľadnica napísaná len tak z nudy)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

giggi

Stav: offline

 Odoslaný - 08 október 2012 :  11:59:32  Zobraziť profil  Pridať giggi do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
To, že verím pápežovi...

Pôvodne zaslal giggi - 08 október 2012 :  11:02:22



a ktorému? sv. Piovi V? sv. Piovi X? Piovi XII? pavlovi vi? jánovi pavlovi ii?
lebo ja svoju vernosť Tridentskej omši chápem ako vernosť sv. Piovi V a jeho Quo primum (a tá vôbec nevypadá ako nejaká veľkonočná pohľadnica napísaná len tak z nudy)

Pôvodne zaslal mino - 08 október 2012 :  11:25:39



Zabudli ste na Jána Pavla II a Benedikta XVI.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 325  ~  Člen od: 04 júl 2012  ~  Posledná návšteva: 24 november 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 13 október 2012 :  08:40:38  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
S potešením môžem oznámiť, že dôvodov prečo NOM nie stále pribúda. Vďaka Jahenny a iní, veľká vďaka vám.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 15 október 2012 :  09:02:01  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Mohli by ste byt konkretnejsi?





 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 15 október 2012 :  15:09:24  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Najprv som sa spýtal- keby Jahenny povedala to čo povedala, napr. v roku 700, kto si najbližšie mohol pomyslieť, že sa to napĺňa? A v NOM zisťujem, že laici majú oveľa širšie uplatnenie než som si myslel. A dokonca aj tam kde by ani nemali mať. Lenže o stole sa napísalo niečo aj v Mediator Dei, a potom... Ja som za úctu, kde je jasné čo sú laici a čo kňaz, takto mám dojem, že kňaz je len konsekrátor, predčítač Evanjelia a homília a dosť. Na zvyšok sú laici.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 15 október 2012 :  15:20:11  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
No a ako konkretne Vam Jahenny dava viac dovodov proti NOMu ?


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 15 október 2012 :  16:48:50  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Aj napriek temnosti, niekto by nepovedal, že je teraz "druhé obdobie",ktoré bude obdobie prenasledovania. Každý má väčšinou predstavy prenasledovania ala Dioklecián. A hovorí, že by malo byť "mnoho" čo odmietne "knihu druhého celebrovania", napriek tomu tam vodítko vidím. Ale asi to nebude konkrétne k tomu ako tá zmena bude vypadať- hovorí sa dokonca o pridaní slov, NOM práve uberal, ale zas pridal "dvojzmysly". Je tam indikovaný jasný fakt zmeny, a to jednoducho sa nehodí za posledných cca 500 rokov, a to nehovorím o posledných iba 100 rokoch na nič iné ako na to čo sa stalo pred 40 rokmi. zaujímavý pre mňa bol aj rok, 1902 a 1904, prvý pred konkláve 1903, kde mohol zvíťaziť niekto, kto by mohol tú hranicu stiahnuť oveľa nižšie ako 40 rokov. Takto dala nám možnosť nahliadnuť do karát silám ktoré sa o niečo snažili už vtedy.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 16 október 2012 :  12:37:41  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov

Privilegovaná mystička María-Julia Jahenny, velice přiléhavě považovaná za nejvíc omilostněnou a stigmatizovanou mystičku v dějinách Církve. Narozená 12. února 1850 v malé vesnici v Bretoňsku – Blain. Nejstarší z pěti dětí, byla vychována katolickými, prostými rodiči v živé víře, kterou jsou lidé z Bretaně pověstní. Ježíš ji vyznamenával mnoha milostmi již od dob jejího prvního přijímání, milostmi, na něž odpovídala rostoucí zbožností a úctou. Přidružila se k třetímu řádu svatého Františka již před dvacátým rokem života, aby se mohla posvěcovat účinně ve světě. Od svých 23 let až do své smrti o šedesát let později, měla na svém těle stigmata mnohem viditelnější, než je známo u předchozích stigmatiků. K pěti ranám na rukou, nohou a boku, María Julia trpěla též ranami od trnové koruny, od kříže na svém boku a rovněž i ranami od bičování, i od provazů, jimiž byl Ježíš spoután, jakož i dalšími mystické povahy.

Žila svůj život jako obětovaná, aby vyhověla přání Krista, konat smír za hříchy Francie a světa. Měla hojná zjevení Ježíše a svaté Panny, mnoha prorocká osvícení. S neomylnou přesností předpověděla dvě světové války, zvolení svatého Pia X., různá pronásledování Církve, tresty za odpad Francie od víry – mnoho zůstalo ještě nepublikováno. Byla příkladně poslušná svých duchovních vůdců, prostá a čestná. Její varování o posledních dobách by měli číst všichni, kdo „mají uši“.

María Julia byla nepřetržitě sledována vědci – pro některé byla zázrakem, zažila i jízlivost nevěrců, obdiv svého dlouholetého přítele Msgr. Fouriera, biskupa z Nantes, a okruhu těch, kteří šířili její sdělení nevděčnému a mdlému světu. Odešla do nebes 4. března 1941. Střídavě slepá, hluchá, ochrnutá a němá, žila po mnoho let svého života pouze z nebeského chleba. Nelze tedy ignorovat, poselství Ježíšem jí svěřené pro naše kritické dny ohledně tzv. nové liturgie.



„Sděluji vám následující výstrahu: učedníci, kteří nejsou v souladu s mým evangeliem, nyní usilovně pracují, aby podle svých vlastních idejí a pod vlivem nepřítele duší, předělali mši, která obsahuje slova, ohavná v mých očích. Když ta osudová hodina nastane, bude to zkouškou víry mých kněží. V prvním období bude jediné mé vlastní kněžství, které má svůj počátek ode Mně. Druhé období bude období perzekuce, kdy nepřátelé víry a svatého náboženství vnutí své formulace do knih jiného celebrování. Mnoho mých kněží odmítnou novou knihu, pečetěnou slovy propasti, jiní ji však přijmou.

10. května 1904 naše Paní popsala nové kněžstvo a jeho liturgii:


„Oni se nezastaví na své svatokrádežné a nenávistné cestě. Budou dále podvracet všechno jedním rázem – svatou Církev, kněžstvo a víru mých dětí“. Madona oznámila rozptýlení pastýřů samotnou Církví, pastýřů věrných, kteří budou nahrazeni jinými “formovanými peklem“, kteří budou hlásat nové evangelium, nové svátosti, nové chrámy, nové křty, nová společenství.





citácia:
Aj napriek temnosti, niekto by nepovedal, že je teraz "druhé obdobie",ktoré bude obdobie prenasledovania. Každý má väčšinou predstavy prenasledovania ala Dioklecián. A hovorí, že by malo byť "mnoho" čo odmietne "knihu druhého celebrovania", napriek tomu tam vodítko vidím. Ale asi to nebude konkrétne k tomu ako tá zmena bude vypadať- hovorí sa dokonca o pridaní slov, NOM práve uberal, ale zas pridal "dvojzmysly".



No ak sa odvolate na Jahenny,
tak tam niet ziadneho problemu s rozlisovanim dvoch obdobi.
Nie je problem urcit, kde je hranica medzi nimi.
Knihy celebrovani...ved aha, porovnajte:



NOM:






a misal predosleho obdobia:







(Tam okrem ineho vidite, ze NOM skutocne pridaval, nielen takzvane eucharisticke modlitby, prefacie a kadeco, ale najma to najdolezitejsie, co omsu cini omsou, rozsiril "opis ustanovenia vecere")


NOM je zlomom v porovnani s predkoncilovym misalom, ktory kontinualne nebol "zlomeny" prakticky nikdy predtym, co si oni modernisti aj sami popriznavaju.
Len pre ilustraciu, sam NOM obsahuje od Montiniho (Pavol VI.) dokument hned v uvode, kde sa pise:






"...svätému Piovi V. predovšetkým záležalo na tom, aby zachoval
vtedajšiu tradíciu, ktorú neprávom napádali, a preto v posvätných obradoch zaviedol iba nepatrné zmeny. A skutočne misál z roku 1570 sa iba málo odlišuje od prvého, vôbec kedy tlačou vydaného misála z roku 1474. Ten zasa verne reprodukuje misál z čias pápeža Inocenta III."




Sami strojcovia NOMu ukazuju, ze reformuju ritus, ktory minimalne do stredoveku (Inocent III. vladol na prelome 12. a 13. storocia) bol rozdielny oproti tridentskemu vydaniu iba v zmysle "nepatrnych zmien".
Odtial by sa zase dalo stopovat kracanim v case, ze "kniha celebrovania" cize omsovy ritus, bol prakticky ustaleny uz od prvopociatku, co - preskocme teraz kopec dokazov o tom - potvrdzuje napriklad aj take modernisticke eso svojej doby,
ako bol Pius Parsch, ked lanaril katolikov pred 2VK na idey tzv. liturgickeho hnutia. Ako pise o predkoncilovej omsi (nie o NOMe):







Nic z toho neplati na NOM, je to novotvar, zlom, ktory sa hra na kontinuitu. Odtial, netreba ani Jahenny ani inych , kludne ju nerozumne mozno nebrat vazne, pod carovnou formulkou ze nikto nie je viazany akceptovat tento typ posty z neba (Zjavenie je zavazne). Avsak ked uz sa niekto odvola na Jahenny, ako napriklad Vy, ma vyriesenu "zahadu", ktore obdobie je ktorym, a ktora kniha celebrovania je tou z pekla.








 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 10 jún 2024 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 13 Previous Topic: Sv. Terezka Jeziskova Téma Next Topic: M.Kuffa kontakt  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06