|
Odoslaný - 03 október 2012 : 11:03:16
|
citácia: Nie je náhodou úplná nevedomosť zárukou bezhriešnosti? Pôvodne zaslal Mx - 03 október 2012 : 10:57:34 iba pokial je nezavinena. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12061 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 02 január 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 11:05:08
|
Mx, pokiaľ sa dohodneme že každá heréza je hriechom, tak je to ok. Iba potom sa dá pokračovať, lebo potom upadneme do tých diskusií ala dnešok a nádeje o prázdnom pekle. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 11:11:45
|
Chcel by som byť trochu konkrétnejší a vysvetliť v čom je problém pre mňa. Vyberiem najprv jednu vec- laici na posvätnom mieste (okolo "stola") a prípady, keď sa laici dotýkajú posvätných nádob. Keďže si myslím, že liturgia je niečo, čo vyviera z večnosti (slová niekdajšieho kardinála Ratzingera) tak mi nie je jasné, prečo Boh robil kvôli tomu taký rozruch v Starom zákone, keď sa jednalo o krv býkov, capov, teliat a teraz keď sa jedná o Krv Božieho Syna je to zrazu ok. Snáď by niekto aj vedel konkrétne doložiť ako to bolo riešené pred osudným rokom 1970. nech mi niekto nehovorí, že toto sú záležitosti "disciplinárne", "meniteľné" atď. Akú funkciu má potom kňaz a kňažstvo? To sú iba automaty na konsekračné slová? Majú menšiu dôstojnosť, funkcie a zodpovednosť ako tí, čo mali iba krv capov a býkov? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 11:50:44
|
Maťo: Zavinená nevedomosť je už ale iným hriechom.
Mino: Dobre, myslím si, že sa vieme zhodnúť. Heréza, tak ako vražda je vždy hriechom. Ale dávam do pozornosti nasledujúci text, lebo v tomto kontexte som ochotný na to nazerať:
citácia: Heréza totiž nie je ojedinelé nedokonalé, nesprávne či pomýlené príležitostné vyjadrenie (v kázni či príhovore), ale hlásanie a tvrdošijné zotrvávanie v učení, ktoré je v rozpore s katolíckou vierou. Ak sa pápež či biskup vyjadrí, či koná mylne, aj on môže konať pokánie, ako každý iný človek. A ani keď nie je dokonalý a pomýli sa vo svojich názoroch, neznamená to, že je heretik, ani že nemôže byť svätý. Treba si uvedomiť, že aj takí velikáni Cirkvi ako sv. Augustín či sv. Gregor Nyssenský neboli nikdy označení za heretikov, hoci sa v ich osobných teologických spisoch či myšlienkach nachádzajú niektoré omyly a náhľady, ktoré nie sú konzistentné s katolíckou vierou. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 12:42:18
|
Nikdy som nemala možnosť zúčastniť sa tridentskej sv. omši, ale chcela by som to vidieť. Poznám len NOM a nikdy sa mi nezdala nedôstojná aj keď voči Bohu je všetko nedôstojné. Nikdy som nepochybovala o platnosti NOMu. Možno je tridentská sv. omša slávená dôstojnejšie, ale pozitívne vnímam, že je NOM slávená v reči ľudu. Dúfam, že to tak ostane aj keby sa forma zmenila. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 325 ~
Člen od: 04 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 24 november 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 12:42:26
|
citácia: Chcel by som byť trochu konkrétnejší a vysvetliť v čom je problém pre mňa. Vyberiem najprv jednu vec- laici na posvätnom mieste (okolo "stola") a prípady, keď sa laici dotýkajú posvätných nádob. Keďže si myslím, že liturgia je niečo, čo vyviera z večnosti (slová niekdajšieho kardinála Ratzingera) tak mi nie je jasné, prečo Boh robil kvôli tomu taký rozruch v Starom zákone, keď sa jednalo o krv býkov, capov, teliat a teraz keď sa jedná o Krv Božieho Syna je to zrazu ok. Snáď by niekto aj vedel konkrétne doložiť ako to bolo riešené pred osudným rokom 1970. nech mi niekto nehovorí, že toto sú záležitosti "disciplinárne", "meniteľné" atď. Akú funkciu má potom kňaz a kňažstvo? To sú iba automaty na konsekračné slová? Majú menšiu dôstojnosť, funkcie a zodpovednosť ako tí, čo mali iba krv capov a býkov? Pôvodne zaslal mino - 03 október 2012 : 11:11:45
Mino, cením si Vašu úprimnosť. Asi by sme to mohli nazvať posvätnou úctou. Tiež sa nad tým občas zamýšľam. Nemám na to kvalifikovaný názor, ale môžem sa podeliť o ten môj, laický. Ak chcete odborný, treba sa obrátiť na odborníkov, ale takí tu na fóre asi nie sú.
Toto bude asi riadne dlhá veta. Ja to vnímam tak, že kým v Starom Zákone bol Boh veľký, mocný, svätý, nedosiahnuteľný a asi mnoho ďalších pravdivých a správnych prívlastkov, , ktorého sme sa my nemali ani najmenšiu šancu nejako dotknúť a všetko čo bolo jeho, bolo prísne strážené a znesvätenie bolo prísne trestané (napriek tomu, k niekoľkým "znesväteniam" došlo a Ježiš sa na ne odvolával), v Novom Zákone tento Boh sa stal jedným z nás, lebo sa nás chcel dotýkať, lebo chcel byť s nami.
Ja vidím akési dve roviny, kde dochádza (u mňa) k sporu. Na jednej strane je sanktuárium, kam by nemali laici vôbec pristupovať a na strane druhej je sväté prijímanie, kde sa ten istý Ježiš stáva mojím pokrmom a ja sa stávam akoby svätostánkom. A otázka ktorá vo mne rezonuje znie, nie je v tom celom nejaký rozpor? Najskôr nesmiem do priestoru, kde príde k premeneniu a potom sa ja stávam svätostánkom, v ktorom Premenený prebýva?
Stretol som sa s názorom a musím sa priznať, že sa mi veľmi páči, že v stredoveku sa Cirkev zamerala na úžasný Boží majestát a ani sv. prijímanie nebývalo vôbec časté a po IIVK sa zamerala na časté prijímanie a priblíženie Krista človeku (či nie je ten zákmit priveľký, je regulárna otázka). Mne tá zmena pripadá nejako tak, ako to bolo okolo vtelenia. Starozákonní farizeji si nevedeli predstaviť, že by sa Boh mohol stať obyčajným človekom. Ježiš keď chodil medzi nami, tak bral deti do náruče, dotýkal sa bežne ľudí a ľudia sa bežne dotýkali Jeho. A potom zrazu prišlo zase k slovu to starozákonné, že Boh je veľký, mocný, neprístupný, ... Lenže, naozaj nám toto prišiel Ježiš povedať? Ale ako som uviedol v poznámke. Aj v tejto veci je asi na mieste "zlatá stredná cesta". Ja som zvedavý, ako rýchlo sa ten zákmit k druhému extrému vráti do normálnejších hraníc a kedy sa to zase prekmitne zo strany dôvernosti na stranu dôstojnosti. Toto vidím ako kyvadlo nášho života - dôverný vzťah s Bohom vs. Boží majestát a naša nehodnosť. A v tomto kmitáme celý život. Aj Cirkev kmitá.
Týmto, čo som napísal nechcem zhadzovať Boží majestát a ani Kristovu Božskú dôstojnosť, to ani náhodou. Len sa snažím poukázať na veci, ktoré ma viedli k tomu, že si nemyslím, že všetko, čo je ovocím IIVK je nutne ovocím zlým. Pri zmenách to už tak býva, že sa nájde vždy nejaký ambiciózny "odborník", ktorý prestrelí. Ale myslím si, že zmeny už boli potrebné. Dnešný človek sa nepotrebuje Boha báť, potrebuje Boha za priateľa, lebo je sám a izolovaný (aj vďaka technike).
PS: V Starom Zákone mohlo ísť aj o Božiu pedagogiku, kde bolo cieľom aj zachovanie viery v jedného pravého Boha.
|
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 13:16:13
|
Mx,začal som čítať ale nedočítal som, zistil som že podľa toho skončil Starý zákon v roku 1970. A to podľa mňa neplatí. Takže mi nie je jasné prečo všetci pred týmto rokom mali "starozákonné maniere" a tí po roku 1970 zrazu zistili že to tak ďalej nejde. Že Boh potrebuje byť "kámošskejší", "otvorenejší", "modernejší"... aggiornamentovejší a pod. bláboly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 13:28:31
|
citácia: Nikdy som nemala možnosť zúčastniť sa tridentskej sv. omši, ale chcela by som to vidieť. Poznám len NOM a nikdy sa mi nezdala nedôstojná aj keď voči Bohu je všetko nedôstojné. Nikdy som nepochybovala o platnosti NOMu. Možno je tridentská sv. omša slávená dôstojnejšie, ale pozitívne vnímam, že je NOM slávená v reči ľudu. Dúfam, že to tak ostane aj keby sa forma zmenila. Pôvodne zaslal giggi - 03 október 2012 : 12:42:18
giggi, k téme by bolo dobré poznať minimálne Ottavianiho intervenciu. Z nej budem vychádzať aj ja, lebo predpokladám, že ju zvláda preštudovať, každý čo má aspoň šajnu o problematike liturgie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 13:36:03
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:09:52
|
citácia: Dnešný človek sa nepotrebuje Boha báť, potrebuje Boha za priateľa, lebo je sám a izolovaný (aj vďaka technike). Pôvodne zaslal Mx - 03 október 2012 : 12:42:26 A tu je presne jadro problemu - dnesny clovek sa nepotrebuje Boha bat, nepotrebuje bazen pred Bohom. Ani ju nema a preto nema bazen pred posvatnym, nasledne ani pred menej posvatnym a nakoniec vobec pred nicim. A Boh ako jeho kamos iba tisko prikyvuje... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12061 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 02 január 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:14:08
|
citácia: citácia: Dnešný človek sa nepotrebuje Boha báť, potrebuje Boha za priateľa, lebo je sám a izolovaný (aj vďaka technike). Pôvodne zaslal Mx - 03 október 2012 : 12:42:26 A tu je presne jadro problemu - dnesny clovek sa nepotrebuje Boha bat, nepotrebuje bazen pred Bohom. Ani ju nema a preto nema bazen pred posvatnym, nasledne ani pred menej posvatnym a nakoniec vobec pred nicim. A Boh ako jeho kamos iba tisko prikyvuje... Pôvodne zaslal Mato - 03 október 2012 : 14:09:52
Myslím si, že je rozdiel mať strach a mať strach . Pretože zdravý strach je bázeň pred Bohom, ktorý nás vedie k Nemu a nezdravý strach je paranoja, strach ktorý nás paralyzuje a bráni nám čokoľvek urobiť. A ktorý strach je od Boha? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 325 ~
Člen od: 04 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 24 november 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:19:44
|
citácia: Mx,začal som čítať ale nedočítal som, zistil som že podľa toho skončil Starý zákon v roku 1970. A to podľa mňa neplatí. Takže mi nie je jasné prečo všetci pred týmto rokom mali "starozákonné maniere" a tí po roku 1970 zrazu zistili že to tak ďalej nejde. Že Boh potrebuje byť "kámošskejší", "otvorenejší", "modernejší"... aggiornamentovejší a pod. bláboly Pôvodne zaslal mino - 03 október 2012 : 13:16:13 Možno by bolo fajn dočítať, ale OK, ak o moje názory nestojíte, mohli ste dať vedieť skôr, ušetril by som kopec času. Ja som tým chcel naznačiť istú paralelu medzi dejinami Cirkvi a Starým a Novým Zákonom.
Aj prvý kresťania mali tak strašnú úctu pred Eucharistiou, že ju neprijímali často (aby nedošlo k znesväteniu) a nikto sa jej okrem kňazov a hierarchie nesmel ani dotknúť?
A posledná vec, nie ja som si vymyslel, že chce byť Boh k nám kamošskejší - to povedal Ježiš, keď nám povedal, že máme Otca oslovovať Abba. Ale beriem, keď nechcete diskutovať, nemusíme. V slobode. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:21:41
|
Je toto "paranoja"? Lebo toto je to, co dnesny clovek nema (nepotrebuje), on potrebuje kamosa, aby sa necitil osamelo...
Uznávam, že som nehodný(á), aby som sa nazýval(a) Tvojím dieťaťom; nehodný(á) som, aby ma zem nosila: riehodný(á) som, aby som požíval(a). ovocia zeme, ktoré sú Tvojimi darmi, lebo som dnešného dňa nerozmnožoval(a) Tvoju česť a slávu. Za-slúžil(a) by som, aby sa celé stvorenie proti mne vzbúrilo a na mne pomstilo za krivdy, ktorými som obrazil(a) Teba, najdobrotivejšieho Otca. · Ale, ó Bože, čo by hneď boly moje hriechy bez počtu, Tvoje milosrdenstvo je nekonečné. A preto s dôvernosťou navraciam sa k Tebe a padajúc k Tvojim nohám, so slzami v očiach Ťa prosím za odpustenie všetkých hriechov, ktorých som sa dopustil(a) dnes a vôbec v celom mojom živobytí |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12061 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 02 január 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:25:11
|
citácia: A tu je presne jadro problemu - dnesny clovek sa nepotrebuje Boha bat, nepotrebuje bazen pred Bohom. Ani ju nema a preto nema bazen pred posvatnym, nasledne ani pred menej posvatnym a nakoniec vobec pred nicim. A Boh ako jeho kamos iba tisko prikyvuje... Pôvodne zaslal Mato - 03 október 2012 : 14:09:52 Možno je to tak, možno ani neviete akú pravdu ste napísali.
Ja osobne sa nepotrebujem Boha báť. Mne oveľa viac vyhovuje, že je Ježiš mojím priateľom. Ale samozrejme, iba hlupák a obmedzenec si myslím, že mu priateľ zožerie všetko. Kde som napísal, že si Boha ako priateľa nemusím vážiť? Ja jednoducho Boha ako strašiaka odmietam. Pre moje deti som priateľ a otec, aspoň sa snažím, ale to neznamená, že si myslia, že som mäkkýš, ktorý ich nevie alebo nemôže potrestať. Nepotrebujem sa Boha báť, ale báť sa Boha a mať bázeň pred Pánom, sú dve totálne, ale totálne rozdielne veci a treba si pozrieť katechizmus, že v čom akože. Ale asi fakt škoda prsty drať. |
RKC |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1076 ~
Člen od: 01 február 2006 ~
Posledná návšteva: 19 júl 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:31:32
|
Tu sa musim mina zastat Je pravdou , ze do obetista vstupuju ti, ktori v tomto posvatnom priestore nemaju co pohladavat A rovnako , ze posvetnych nadob sa dotykaju neposvatene ruky. V tomto ma zase pravdu, aby sme tu zase z dovodu opozicie voci nemu neboli nespravodlivy voci nemu
On sa nemyli v popisovani problemov On ale nema riesenie To na mino povedzte ake ponukate riesenie krizy Problemy pozname Na to si pokojne otvorim Ratzingera, ked budem chciet vediet ake su problemy To tu je prediskutovane z kazdej strany Riesenie to nevieme najst Na tom sa nezhodneme Nie su jasne nasledky problemov a riesenie problemov To nam dajte Riesenie s istotou neohrozenia spasy Ale s istotou, nie taranim S dokazmi a autoritou |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 14:33:09
|
citácia: citácia: Dnešný človek sa nepotrebuje Boha báť, potrebuje Boha za priateľa, lebo je sám a izolovaný (aj vďaka technike). Pôvodne zaslal Mx - 03 október 2012 : 12:42:26 A tu je presne jadro problemu - dnesny clovek sa nepotrebuje Boha bat, nepotrebuje bazen pred Bohom. Ani ju nema a preto nema bazen pred posvatnym, nasledne ani pred menej posvatnym a nakoniec vobec pred nicim. A Boh ako jeho kamos iba tisko prikyvuje... Pôvodne zaslal Mato - 03 október 2012 : 14:09:52
Kto povedal , ze nepotrebuje bazen pred Bohom ? Ked ju odmieta , tak si ponesie nasledky Vie ze ma mat bazen pred Bohom ? Vie ! Ma ? Ak nema , ponesie si nasledky. V tom nie je nic , co by sa nedalo pochopit aj prirodzenym rozumom. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 15:01:04
|
citácia: giggi, k téme by bolo dobré poznať minimálne Ottavianiho intervenciu. Z nej budem vychádzať aj ja, lebo predpokladám, že ju zvláda preštudovať, každý čo má aspoň šajnu o problematike liturgie. Pôvodne zaslal mino - 03 október 2012 : 13:28:31
Študovala som to ale nie celkom podrobne. Tie rozpory, ktoré sa tam uvádzajú ešte nič neznamenajú. Teda ja to nevidím tak rozporne ako to vidí on. A všetko nové potrebuje poriadnu kritiku, aby sa odstránili prípadné chyby. A keď to prešlo....
Pôvodne zaslal giggi - 03 október 2012 : 13:36:03 [/quote]
takýto názor by dovoľovala iba nejaká domnienka že Ottaviani bol nejaký predávač párkov z ulice a rozumel sa veci ako hus pivu |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 15:04:27
|
Ok Mx, ukončime to takto, Boh sa mal stať "kámošom" práve od roku 1970 (to ani zďaleka nesúvisí zo Starým zákonom, iba ak by som všetkých predtým pokladal za zarytých starozákonníkov), prečo zrazu taká zmena? A čudovali by ste sa, ale ja som použil presne tú argumentáciu ako autor Listu Hebrejom-- keď v Starom zákone bolo toto tak a tak, tak teraz je to ešte viac... predpokladám, že tušíte ktoré miesto myslím.
Jednoducho ak poviem, že sa ma dotýka to, že kňaz po konsekračných slovách okamžite nepokľakne, tak vy mi vždy nájdete spôsob, ako to pripísať jeho "kámošstvu", a tomu že od svojich kámošov to ani nevyžaduje. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 16:57:21
|
citácia: Je toto "paranoja"? Lebo toto je to, co dnesny clovek nema (nepotrebuje), on potrebuje kamosa, aby sa necitil osamelo... Uznávam, že som nehodný(á), aby som sa nazýval(a) Tvojím dieťaťom; nehodný(á) som, aby ma zem nosila: riehodný(á) som, aby som požíval(a). ovocia zeme, ktoré sú Tvojimi darmi, lebo som dnešného dňa nerozmnožoval(a) Tvoju česť a slávu. Za-slúžil(a) by som, aby sa celé stvorenie proti mne vzbúrilo a na mne pomstilo za krivdy, ktorými som obrazil(a) Teba, najdobrotivejšieho Otca. · Ale, ó Bože, čo by hneď boly moje hriechy bez počtu, Tvoje milosrdenstvo je nekonečné. A preto s dôvernosťou navraciam sa k Tebe a padajúc k Tvojim nohám, so slzami v očiach Ťa prosím za odpustenie všetkých hriechov, ktorých som sa dopustil(a) dnes a vôbec v celom mojom živobytí Pôvodne zaslal Mato - 03 október 2012 : 14:21:41
Skôr si myslím, že je to pekná modlitba. Lenže dakedy bolo trúfalé si myslieť, že sa človek dostane do neba. To bolo len pre pár vyvolených. Preto sa dnes zdôrazňuje skôr otcovský postoj Boha k človeku. Aby neboli ľudia vystrašení. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 325 ~
Člen od: 04 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 24 november 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 16:59:26
|
A je pravda, že bez Boha je človek sám. Lebo dá sa vari spoľahnúť na iného človeka? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 325 ~
Člen od: 04 júl 2012 ~
Posledná návšteva: 24 november 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 október 2012 : 21:39:29
|
Mx, ale no nevymýšľajte, ja som jasne zdôvodnil, nevidím žiadnu paralelu so Starým zákonom, lebo "starozákonné" predpisy platili do roku 1970. A vaše paralely so Starého zákona sú veľmi nebezpečné (napr. rozprávka o Kajfášovi a pod. ) ja som vybral úctu, a vybral som ju podľa jasného kritéria- keď s krvou capov, býkov takto, tak s Krvou Božieho Syna ešte viac, takže by som rozlišoval vašu "paralelu" a moju.
A naozaj ma uráža pohyb laikov po posvätnej mieste v čase najsvätejšieho úkonu, to isté dotýkanie posvätných nádob (v Starom zákone dotyk posväcoval, a to boli nádoby s krvou býkov... úcta jednoducho nerozlišuje kategóriu starozákonná), a aj to že kňaz si nekľakne hneď po transsubstanciácii (ja na rozdiel od NOM budem používať tento dogmatický výraz, tzv. "ekumenický" representare je pre mňa neprijateľný- už aj preto, že potrebuje kopu vysvetlení a vyjasnení) . |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 október 2012 : 10:01:33
|
A vaše paralely so Starého zákona sú veľmi nebezpečné (napr. rozprávka o Kajfášovi a pod.
Ale to je lefebvristicky argument proti sedevakantistom Zeby uz aj lefebvristi neboli dostatocne tradicionalisticki? Takze tento tradicionalisticky argument proti sedevakantistom mino oznacuje za rozpravku? To je zaujimave, ked tradicionalista uz odmieta a bojuje proti tradicionalistickym argumentom Takze ak je to rozpravka,tak autormi tejto rozpravky su tradicionalisti a oni su na vine nie MX , ze ju pouzil Pojde mino bojovat proti tradicionalistom a vysvetli im ake rozpravky vesaju katolikom na nos? Co myslite? Alebo tato palica je pre mina dobra len proti jeho oponentom? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 04 október 2012 : 11:08:59
|
amerika, ak uhádnete v čom je rozprávkovosť argumentu o Kajfášovi máte u mňa 100 bodov, a najprv nechajte Mx nech sa vyjadrí. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 október 2012 : 11:11:49
|
Ako vyhovorka niekoho, kto je prichyteny , ze tara je to dobre |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 04 október 2012 : 13:27:11
|
ako výhovorka, že to nezvládate je to až príliš priehľadné. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|