Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Vysluhovanie sviatosti knažstva kňazom
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Svatci po II.VK Téma Next Topic: Hereza prehnaneho boja proti okultizmu
Strana: z 3

radar

Stav: offline

 Odoslaný - 06 september 2012 :  11:55:47  Zobraziť profil  Pridať radar do zoznamu priateľov
citácia:
"hovorím vám, ak si necháte natlačiť do hlavy pocity viny a strachu, zahadzujete život ktorý má byť o láske a smiechu, RADOSTI" Ds 11,4 :) pokora je predsa len niečo iné ako bezdôvodný masochizmus.. život predsa nemôže byť o utrpení ,, je to zvláštne akí vedia byť ľudia od seba odlišní :) ja mám strašne rada východné učenia, pretože je to o smiechu - všetko je na smiech. ľudia napr v zenbudhizme sa neberú vážne, vedia sa smiať.. to len vám sa zdá že už aj smiech je pomaly znesvätením .. pre mňa je "sväté" vidieť v malom smejúcom sa dieťati krásu a nevinnosť, nie bytosť narodenú v hriechu.. to je trošku choré..




Clovek by mal zit v realite.Je to velmi dobre pre jeho dusevny a telesny zivot.

vela ludi si mysli, ze nabozenstvo je o tom, aby sa clovek snazil byt dobry. Ale to je omyl. Ved to robi vela ludi aj mimo cirkvi.
Katolicke nabozenstvo je vztah s Bohom, je to o laske a radosti z Bozej pritomnosti, ktora je zdrojom stastia. A potom, toho, koho milujes, tak tomu robis, co mu na ociach vidis.

V Biblii sa pise, "radujte sa"- krestan preziva tu najvacsiu radost a pokoj, ktory svet dat nemoze.kto tvrdi opak, prekruca krestanske ucenie.
Taky pokoj a radost prinasa ciste svedomie,/to je krasne a uzasne/, neuveritelne milosti po dobrej spovedi.Ten zivot sa neda nijako poronat s radostami cloveka, ktory s Kristom nezije.
Cize naozaj, Radujte sa, hovori nas Pan.
Ak s Bohom clovek zije, uplne inac si vsima krasu prirody a stvorenstva a krasu cloveka. omnoho hlbsie a radostnejsie.Je to vyskusane,je to skusenost kazdeho, kto tym presiel.
Boha nikto v jeho daroch nepredstihne. Lutujem ale ani ziadne vychodne nabozenstva.

Dostojevskij,ta radost, ktoru prezivas z maleho dietata a z prirody a vsetkeho okolo seba je iba prirodzena,a naozaj radost, ktoru dava Boh krestanom, ked sa pozru na dieta, na prirodu, ci svet okolo seba sa s tvojou radostou neda porovnavat. ./Samozrejme, ak sa o tieto veci krestania zaujimaju/lebo ta radost z tychto veci ma u krestanov okrem prirodzenej roviny aj nadprirodzenu,kde nam Boh dava prezit tieto veci v omnoho hlbsej a radostnejsej rovine.

No a este nakoniec.Katolicke ucenie je 24 karatove zlato,lebo je za nim Boh/hovorim o katolickom uceni,a vela dobrych praktizujucich katolikoch nie o hriesnikoch/ ostatne ucenia i vychodne maju nejake zlate nitky, na ktore rozumom prisli a ktorych sa chytaju ti, co neziju s Jezisom.
ja som cesta, pravda a zivot, hovori Jezis.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1564  ~  Člen od: 25 november 2007  ~  Posledná návšteva: 14 február 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

dostojevskij

Stav: offline

 Odoslaný - 06 september 2012 :  14:31:40  Zobraziť profil  Pridať dostojevskij do zoznamu priateľov

Dostojevskij,ta radost, ktoru prezivas z maleho dietata a z prirody a vsetkeho okolo seba je iba prirodzena,a naozaj radost, ktoru dava Boh krestanom, ked sa pozru na dieta, na prirodu, ci svet okolo seba sa s tvojou radostou neda porovnavat.


?? teba školili niekde na to aby si vedela porovnávať radosť? to je ako povedať že tvoja láska k matke je väčšia ako moja láska k mojej matke.. nemôžeš tušiť aké sú moje vnútorné pocity radar... (VšETKO TOTO VYCHáDZA Z TVOJHO PRESVEDčENIA žE žIVOT S KRISTOM JE "LEPší" A TO JE PRE TEBA AKO VERIACU PRIRODZENé.. Až NA TO žE JE TO VEľMI SUBJEKTíVNE.. mne by stačilo žiť s troma psami a stádom oviec, bez irónie.. kristus je príjemná postava, ale všetko to prízvukovanie hriechu, pekla a strachu z mnohých kresťanov nerobí zrovna veselé osoby..
a so zvyškom sa obráť radšej na ameriku, pretože ten potrebuje trošku radosti do života...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 448  ~  Člen od: 09 jún 2012  ~  Posledná návšteva: 08 október 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 06 september 2012 :  15:40:33  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Bicovanie nie je jedinou formou pokania za hriechy Boli taky svatci , co sa aj bicovali Vam je to dnes na smiech Pokanie je vam na smiech , lebo vy sa kajat nepotrebujete
Ine formy pokania nepoznate?
Nie, hovorím vám, ale ak nebudete robiť pokánie, všetci podobne zahyniete. Lk 13,3

Pôvodne zaslal amerika1 - 06 september 2012 :  08:37:17



"hovorím vám, ak si necháte natlačiť do hlavy pocity viny a strachu, zahadzujete život ktorý má byť o láske a smiechu, RADOSTI" Ds 11,4 :) pokora je predsa len niečo iné ako bezdôvodný masochizmus.. život predsa nemôže byť o utrpení ,, je to zvláštne akí vedia byť ľudia od seba odlišní :) ja mám strašne rada východné učenia, pretože je to o smiechu - všetko je na smiech. ľudia napr v zenbudhizme sa neberú vážne, vedia sa smiať.. to len vám sa zdá že už aj smiech je pomaly znesvätením .. pre mňa je "sväté" vidieť v malom smejúcom sa dieťati krásu a nevinnosť, nie bytosť narodenú v hriechu.. to je trošku choré..

Pôvodne zaslal dostojevskij - 06 september 2012 :  09:10:40



Pocit viny je jed , ktory krestanstvo vtlacilo do duse zapadneho cloveka Nietzsche



teba školili niekde na to aby si vedela porovnávať radosť?

so zvyškom sa obráť radšej na ameriku, pretože ten potrebuje trošku radosti do života...

Vy nam prezradire , kde vas skolili , co potrebuje amerika?Radar radost porovnavat nemoze , ale vy uz ano Takto si sama sebe odporovat , to sa len tak nevidi

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

dostojevskij

Stav: offline

 Odoslaný - 06 september 2012 :  15:49:33  Zobraziť profil  Pridať dostojevskij do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
citácia:
Bicovanie nie je jedinou formou pokania za hriechy Boli taky svatci , co sa aj bicovali Vam je to dnes na smiech Pokanie je vam na smiech , lebo vy sa kajat nepotrebujete
Ine formy pokania nepoznate?
Nie, hovorím vám, ale ak nebudete robiť pokánie, všetci podobne zahyniete. Lk 13,3

Pôvodne zaslal amerika1 - 06 september 2012 :  08:37:17



"hovorím vám, ak si necháte natlačiť do hlavy pocity viny a strachu, zahadzujete život ktorý má byť o láske a smiechu, RADOSTI" Ds 11,4 :) pokora je predsa len niečo iné ako bezdôvodný masochizmus.. život predsa nemôže byť o utrpení ,, je to zvláštne akí vedia byť ľudia od seba odlišní :) ja mám strašne rada východné učenia, pretože je to o smiechu - všetko je na smiech. ľudia napr v zenbudhizme sa neberú vážne, vedia sa smiať.. to len vám sa zdá že už aj smiech je pomaly znesvätením .. pre mňa je "sväté" vidieť v malom smejúcom sa dieťati krásu a nevinnosť, nie bytosť narodenú v hriechu.. to je trošku choré..

Pôvodne zaslal dostojevskij - 06 september 2012 :  09:10:40



Pocit viny je jed , ktory krestanstvo vtlacilo do duse zapadneho cloveka Nietzsche



teba školili niekde na to aby si vedela porovnávať radosť?

so zvyškom sa obráť radšej na ameriku, pretože ten potrebuje trošku radosti do života...

Vy nam prezradire , kde vas skolili , co potrebuje amerika?Radar radost porovnavat nemoze , ale vy uz ano Takto si sama sebe odporovat , to sa len tak nevidi


Pôvodne zaslal amerika1 - 06 september 2012 :  15:40:33



nietzsche mal na kresťanstvo aj omnoho šťavnatejšie výroky :)
ja neporovnávam žiadnu radosť, ja iba súdim z vášho vystupovania že nachádzate nejaké zvláštne potešenie vo vážnosti, domnelej posvätnosti a podobne (ak ste nepoužili pojem "degradácia xy" aspoň 5krát tak ani raz) vy máte nejakú predstavu o ideále a všetko ostatné už je len degradované a teda "hriešne".. /degradovanie ženy, boha, hodnôt atď/ - z toho mi vychádza že sa cítite výborne v roli "sudcu" a teda žijete vo svete ustavičnej "viny, hriechu" a pod - v mojom živote sa tieto kategórie objavujú určite omnoho zriedkavejšie, a to si myslím že žijem život podľa svedomia, nie dokonalo, ale so snahou.. alebo si myslíte že ste veselý šťastný človek? možno sa mýlim..

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 448  ~  Člen od: 09 jún 2012  ~  Posledná návšteva: 08 október 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 06 september 2012 :  15:52:13  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Drahý amerika1,

nemyslím si o sebe, že som pokorný a ani bezhriešny. Vidím na sebe ovocie dedičného hriechu každý deň. V tom problém nie je. Zmysel pre pokánie mi nechýba, vytrvalosť v konaní už samozrejme áno.

Musím poznamenať, že existuje viacero druhov radosti, keď to tak nazveme. Pokánie rodí radosť, ktorá je vnútorná a pramení z vedomia, že napriek tomu, že nie som dokonalý, že som zlý a hriešny, je tu Boh, ktorý mi hovorí, že áno, som hriešny, ale On to môže a chce zmeniť a hlavne mi to odpúšťa, keď úprimne ľutujem. Radosť z odpustenia prekonáva akúkoľvek inú pozemskú radosť. A to, že robíme veci, na ktoré nie sme hrdí, prizná každý rozumný človek.

Pokiaľ ide o túžbu po kňazstve. Drahý bratu, žiadna túžba nemôže byť hriešna, napriek všetkému, čo sa tu napísalo, som si istý, že toto Vás učiť nemusím, že v tomto si rozumieme. Žiadna túžba nie je hriešna. Hriešne môže byť až naše rozhodnutie ju nasledovať. A ak ani toto neobjasní túto problematiku, potom budem musieť konštatovať, že jeden z nás (možno obaja) si budeme musieť doštudovať morálku.

Takže podstatná je stále otázka: Kedy by bola moja túžba po kňazstve hriešna?
Moja odpoveď: Nikdy, túžba nemôže byť hriešna. Hriechom je až náš súhlas s pokušením. Či?

PS: Samozrejme, že túžba po stigmách nie je v poriadku pre komisiu skúmajúcu ich pravosť, ale samotná túžba nie je hriešna.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 september 2012 :  10:44:16  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Drahý bratu, žiadna túžba nemôže byť hriešna, napriek všetkému, čo sa tu napísalo, som si istý, že toto Vás učiť nemusím, že v tomto si rozumieme. Žiadna túžba nie je hriešna.


Vaším otcom je diabol a vy chcete plniť túžby svojho otca.Jn 8,44

Lebo zo srdca vychádzajú zlé myšlienky, vraždy, cudzoložstvá, smilstvá, krádeže, krivé svedectvá, rúhanie. Mt 15,19

Tak sme to teda dopracovali Ziadna tuzba nemoze byt hriesna Potom nechapen preco v Confiteor vyznavame , ze som vela zhresil myslienkami Vy si nespytujete svedomie podla modlitebnej knizky ze? Spovedne zrkadlo vy nepotrebujete!

utie s Kristom? Ako sa prejavuje tvoja nedeľa v pracovnom dni? Čo si myslíš o apoštoláte? Akú službu a akú úlohu máš v obci, vo farnosti? Dáš sa ľahko ovplyvniť vo svojom náboženskom živote? Môžu sa druhí roznietiť podľa tvojho správania, podľa tvojho príkladu? Poznal si jasne, v ktorom životnom stave môžeš najlepšie slúžiť Bohu - či v manželstve, alebo v zasvätenom živote Bohu?


Bol som necudný v reči, pohyboch, správaní, obliekaní. Zotrval som úmyselne v nečistých myšlienkach. Rád som rozprával a počúval nečisté žarty. pozeral som na nečisté obrazy ľudí.

6. HNEV
- nepokoj nášho srdca,
- prechovávať pocity nenávisti a odporu voči našim bratom, pokiaľ sa
dotknú nášho ja,
- agresivita, túžbu po pomste,
- hnevom potláčať vlastnú slobodu,
- oberať sa o vonkajší a vnútorný pokoj,
- snaha odplatiť druhým zlo, nemilosrdné súdy, tisíce ospravedlnení hnevu


2. LAKOMSTVO
- túžba vlastniť stále viac peňazí,
- pre lakomstvo pracovať v nedeľu,
- použiť peniaze, ktoré sú naviac a zbytočné,
- mať falošný strach o seba a majetok,
- mať tvrdé srdce, zvyk byť nespokojní s tým čo máme,
- nezdravo túžiť po tom, čo nám nebolo dané,
- hľadať iba vlastné pohodlie,
- prehlbovať rozdiely medzi bohatými a chudobnými,


"Nezosmilníš!"


Masturbácia, pornografia, predmanželský sex, smilstvo, antikoncepcia, homosexualita, nečisté myšlienky - predstavy - žiadosti - dotyky, náruživé bozkávanie sa slobodných ľudí, nemravné - dráždivé reči (vtipy)


Čistota a zdržanlivosť, vyhýbanie sa zdrojom, ktoré by mohli viesť k pokúšaniam o nečistote.



Kto si este mysli , ze ziadna tuzba nemoze byt hriesna?Matka Cirkev si to nemysli

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 10 september 2012 :  16:01:06  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Kde si Matka Cirkev zamieňa túžbu (ako vnútorné hnutie, ktoré môže byť zdrojom pokušenia) so súhlasom vôle? Kedy sa túžba stáva hriešnou? Naozaj môže byť hriechom niečo, s čím nesúhlasím, čo nechcem a čo predsa v sebe pociťujem? Naozaj môže byť túžba po kňazstve hriešna? Kto to kedy povedal? Poprosím citovať, najlepšie neomylný výrok Cirkvi (nakoľko ide o morálku). Je to v nejakom cirkevne schválenom spovednom zrkadle? (Myslím niečo ako - Túžil som ako ženatý z lásky ku Kristovi po kňazstve? Ťažký hriech.)

Potom je hriešny každý chlap, lebo túži po žene (výnimky po mužoch) a je predsa jedno - podľa vášho dôvodenia, či s tou pohnútkou súhlasí alebo nie. Napriek tomu sa túžba po kňazstve s túžbou po žene nedá porovnávať.

A tiež by som ešte upozornil na skutočnosť, že by mohlo byť dosť dôležité, aspoň Božích očiach to tak vždy je (toto je učenie Cirkvi), že aký je úmysel.

PS: Kde je vo vyznaní hriechov spomenutá túžba? Citujem:
Vyznávam všemohúcemu Bohu i vám bratia a sestry, že som veľa zhrešil,
myšlienkami, slovami, skutkami a zanedbávaním dobrého.

Prečo len tam Matka Cirkev zabudla uviesť túžby a zvlášť tak závažne hriešnu túžbu po kňazstve. Tak teraz už naozaj nechápem, čo ste tým chceli dokázať. Ani slovko o túžbe.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Greta

Stav: offline

 Odoslaný - 10 september 2012 :  17:49:18  Zobraziť profil  Pridať Greta do zoznamu priateľov
", že aký je úmysel"

na posudzovanie skutku sú potrebné tri princípy morálnosti-predmet, cieľ, okolnosti..

..Predsa však svedomie nie je úplne bez akýchkoľvek úmyslov.
Svedomie samo by sa totiž dalo definovať ako úmysel, túžba, alebo skôr prosba. Úmysly svedomia musia byť dobrovoľne prevzaté subjektom, jeho slobodou...

Ak sa naozaj chcem zaviazať, musí to byť navždy.

Ľudské skutky sú symbolické predovšetkým v zmysle, že odhaľujú cieľ (intenciu, úmysel), ktorý je vzhľadom k samotnému činu súčasne imanentný i transcendentný. Úmysel sa dá vyjadriť iba činnosťou a predsa ju presahuje.

Prvou formou morálneho zla nie je chcenie zla, ale nechcenie. Toto nastane, ak sa nechcem viazať na to, čo už robím,
ak sa v tom nechcem plne zaangažovať, až neskôr možno prijmem zodpovednosť za vykonané dielo.

Naopak, dobré konanie je to, ktoré hneď zaväzuje, ktoré vyjadruje prísľub, viaže subjekt navždy.

Konať proti svojmu svedomiu teda znamená predovšetkým utekať pred úlohou chcieť, uveriť, zaviazať sa.

Život začína spontánnym spôsobom, ale nemôže zostať čistou spontánnosťou. Človek má odpovedať, zobudiť sa zo sna, uveriť a dať svoje slovo..
..Prv ako sa začneme zaoberať čnosťou miernosti si pripomeňme niektoré aspekty z fenomenológie konania.
To nám pomôže prehĺbiť zmysel imperatívu, ktorý káže zostať, neutekať.

Miesto, ktoré nemáme opustiť, ktoré máme spoznať ako dobré, ako to, ktoré nám určil Boh, je práve to miesto, ktoré sme si zvolili aj sami v jasných chvíľach nášho života.
Paradoxne sa však javí aj ako miesto, ktoré stojí ďaleko pred nami. Vyžaduje si preto nastúpiť na cestu, urobiť exodus, aby sme k nemu prišli.
Naše pravé miesto je totiž to, čo sme v čase skúšky opustili a stratili.

„Adam, kde si?“ Dialóg Boha s prvým človekom nám ponúka obraz situácie všetkých ľudí, ktorá si vyžaduje morálny zápas.
Človek stratil svoj domov, všade si pripadá cudzo, a zabudol aj kto bol, stratil svoju identitu.
Pokušenie utiecť vyplýva zo zabudnutia na motívy,
ktoré ma dávno priviedli k voľbe tohto miesta, aj keď zostáva nejasná spomienka, že išlo o definitívnu voľbu (napr. do manželstva).
Keď človek prestane hľadať stratený domov, prestane ísť za pravdou, uspokojí sa so „slušnými spôsobmi“, s prijatými konvenciami.
Malé veci sa predsa dajú riešiť oveľa rýchlejšie, ak sa za nimi nehľadá hneď veľká otázka pravdy.
Malé klamstvá sú neškodné, hovorí sa. ( a este si ich budem aj obhajovať verejne :) )
Zostáva tu však jedna nevýhoda, slušné spôsoby nestačia pre formovanie charakteru a neprinesú ani citovú stabilitu, po ktorej dnes všetci tak túžia.
Najvyšším cieľom, ktorý si dnes ľudia kladú, nie je príliš nadnesený „dobrý život“, ale oveľa skromnejší cieľ psychickej vyrovnanosti a zdravia.
Zdravie dnes znamená pre človeka viac ako dávne príliš ambiciózne morálne programy.
Okrem toho sa dnes konštatuje tendencia vyhľadávať malé a neškodné potešenia: jedlo, luxus, majetok a erotika.
Táto tendencia rastie priamo úmerne s rozširovaním oblasti ľudského konania, ktoré nie je podporované motiváciou etickou, ale len utilitaristickou, alebo konvencionalizmom.

Malé potešenia a pôžitky sú vyhľadávané aj ako náhrada za slabú citovú stabilitu, o ktorej sme sa zmienili.

Tento mechanizmus sa dá takto popísať:

ja nepoznám svoju najhlbšiu a najvážnejšiu túžbu, tú od ktorej závisí dokonca úspech celého môjho života; mám iba prázdne túžby,
ktoré hľadajú uspokojenie len v nejakom pôžitku; človek sa tu nesnaží spoznať a objasniť svoje túžby...(don Ižold)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 372  ~  Člen od: 29 august 2011  ~  Posledná návšteva: 01 jún 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 september 2012 :  19:09:10  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Potom je hriešny každý chlap, lebo túži po žene (výnimky po mužoch) a je predsa jedno - podľa vášho dôvodenia, či s tou pohnútkou súhlasí alebo nie. Napriek tomu sa túžba po kňazstve s túžbou po žene nedá porovnávať.

Manzel tuzi po svojej manzelske ( po intimnom zblizeni ) Hriech ano , nie ?
Slobodny Janko tuzi , aby sa Merienka stala jeho manzelkou pred Bohom Hriesna , ano nie
Zenaty Miso tuzi po sudedovej Mare

Toto MX zmiesa dokopy ako v sejkri a chce urobit z toho zaver
No ja vám hovorím: Každý, kto na ženu hľadí žiadostivo, už s ňou scudzoložil vo svojom srdci. MT5,28

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 september 2012 :  19:22:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
a je predsa jedno - podľa vášho dôvodenia, či s tou pohnútkou súhlasí alebo nie.

Kontra , co napisal amerika


Za samotnu tuzbu , ktora sa vnukne jeho dusi zodpovedny nie je ,pokial sa snazi podla svojej rozumovej vyspelosti, rozoznat , ci ta tuzba je , alebo nie je hriesna , pokial zatvrdnuto netvrdi , ze taka tuzba hriesna nie je a pokial sa snazi , v pripade nedostatocnej rozumovej vyspelosti rozoznat hriesnost , ci nehriesnost myslienky konzultovat s tym , kto mu moze pomoct a tuto dobru radu neodmietne
Pokial je jasne , ze dana myslienka hriesna je , ale jej dostatocne neodporuje , nevyjadruje nesuhlas s nou a neprosi Boha o zbavenie danej tuzby , tak ide o tazky hriech

http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3596&whichpage=2


Je podla mojho dovodnenia jedno , ci s nou suhlasi , alebo nie?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 3 Previous Topic: Svatci po II.VK Téma Next Topic: Hereza prehnaneho boja proti okultizmu  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06