|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:01:21
|
citácia: A bola ? Aka Povedzte vieroucnu formulu novej nauky Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 20:50:58 To na chvíľu nechajme bokom. Hovorím, že podľa názoru JP2 bola. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:02:37
|
Nie, neomylné výroky musia byť ako neomylné poznateľné samé v sebe.
Same v sebe ? Kazdy si bude sam sebe papezom ! |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:03:41
|
citácia: citácia: A bola ? Aka Povedzte vieroucnu formulu novej nauky Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 20:50:58 To na chvíľu nechajme bokom. Hovorím, že podľa názoru JP2 bola. Pôvodne zaslal Robel - 09 máj 2012 : 21:01:21
A co je JP 2 Boh , aby bol neomylny vzdy , vsade a v kazdom vyroku ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:04:16
|
citácia: Výrok Ex catedra = výrok mimoriadneho Magistéria je vždy neomylný. Samozrejme, sú aj neomylné výroky meniteľné, a to v disciplinárnych veciach.A papez je neomylny len vo vyroku ex catedra Inak nie je ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:00:44 Nie, odhliadnuc od jeho učenia, kázní atď., ktoré sú v súlade s Tradíciou, a tak jeho slová spadajú pod riadne a všeobecné Magistérium (platí to aj pre biskupov). |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:06:14
|
citácia: citácia: citácia: A bola ? Aka Povedzte vieroucnu formulu novej nauky Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 20:50:58 To na chvíľu nechajme bokom. Hovorím, že podľa názoru JP2 bola. Pôvodne zaslal Robel - 09 máj 2012 : 21:01:21 A co je JP 2 Boh , aby bol neomylny vzdy , vsade a v kazdom vyroku ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:03:41 Len predkladám jeho názor. Reagoval som na vašu námietku, že koncilní pápeži nehlásali, že koncil vyhlásil novú náuku. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:07:43
|
citácia: citácia: Výrok Ex catedra = výrok mimoriadneho Magistéria je vždy neomylný. Samozrejme, sú aj neomylné výroky meniteľné, a to v disciplinárnych veciach.A papez je neomylny len vo vyroku ex catedra Inak nie je ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:00:44 Nie, odhliadnuc od jeho učenia, kázní atď., ktoré sú v súlade s Tradíciou, a tak jeho slová spadajú pod riadne a všeobecné Magistérium (platí to aj pre biskupov). Pôvodne zaslal Robel - 09 máj 2012 : 21:04:16
A teraz mi ukazte pramen Zjavenia , ze 2 VK definoval novu nauku A ktore ze to je nauka , ktoru Magisterium neobsahovalo a bolo pridane do pokladu viery po 2 vatikane ? To som zvedavy co napisete |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:11:23
|
citácia: Nie, neomylné výroky musia byť ako neomylné poznateľné samé v sebe.Same v sebe ? Kazdy si bude sam sebe papezom ! Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:02:37 Nie že každý si je sám sebe pápežom, ale každý človek má rozum, aby posúdil nielen to, ktorá cirkev je pravá, ale aj to, kto a kedy je v KC neomylný. Ako si myslíte, že teológ pozná, ktorý výrok pápeža je neomylný? Podľa určitých pravidiel, podľa ktorých to môže spoznať každý. Alebo sa máme spoľahnúť na teológov, ktorí nie sú neomylní? Alebo neomylný dokument koncilu spoznáme podľa toho, že nám to nejaký pápež povie? Ak áno, potom ako budete vedieť, že tento pápež hovorí neomylne, že je koncil neomylný? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:15:08
|
citácia: Opäť, kde KC stanovil ako podmienku (alebo vylúčenie) neomylnosti slovom „dogmatická“ („pastoračná“)?Viete vobec domysliet svoje tvrdenia ? Dogmaticka , zakladom su nemenitelne katolicke dogmy , zhrnutie pokladu viery Toto moze byt podla vas omylne ? Ked koncil vyklada dogmaticke ucenie Cirkvi , tak katolik si polozi otazku odkial vie , ze dana konstitucia je neomylna ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 20:59:41 Ak koncil vykladá katolícke dogmy, iste toto jeho učenie bude spadať pod riadne Magistérium a bude neomylné. Ale nie je to poznateľné podľa názvu dokumentu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:18:26
|
citácia: citácia: citácia: Výrok Ex catedra = výrok mimoriadneho Magistéria je vždy neomylný. Samozrejme, sú aj neomylné výroky meniteľné, a to v disciplinárnych veciach.A papez je neomylny len vo vyroku ex catedra Inak nie je ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:00:44 Nie, odhliadnuc od jeho učenia, kázní atď., ktoré sú v súlade s Tradíciou, a tak jeho slová spadajú pod riadne a všeobecné Magistérium (platí to aj pre biskupov). Pôvodne zaslal Robel - 09 máj 2012 : 21:04:16 A teraz mi ukazte pramen Zjavenia , ze 2 VK definoval novu nauku A ktore ze to je nauka , ktoru Magisterium neobsahovalo a bolo pridane do pokladu viery po 2 vatikane ? To som zvedavy co napisete Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:07:43 Najprv si ujasnime, či si DVK nárokoval neomylnosť, a odpovedzte mi, ako viete, že slovo "definujeme" je jedna z podmienok pre to, aby bol nejaký výrok neomylný. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:24:41
|
Pretoze nespochybnitelne prejavuje volu definovat ! 2, Ked papez , alebo koncil definuju novu nauku narokuju si vykon riadneho alebo mimoriadneho magisteria |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:26:12
|
Pojem dogmy: Dogma je výrok, ktorý je predmetom božskej a katolíckej viery a ktorý Cirkev výslovne prostredníctvom riadneho Učiteľského úradu, pápežským výrokom, alebo koncilovou definíciou vyhlasuje za Bohom zjavený tak, že jeho popretie je herézou. |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:36:56
|
Vyslovne , ziadne rozpoznatelna sama v sebe |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:40:10
|
"Aby slovo papežovo bylo ex kathedra, je třeba, a) aby se týkalo přímo nebo nepřímo víry a mravú, b) aby bylo patrno, že sv. Otec pronáší slavnostní, konečný soud o nějaké pravdě jako učitel celé církve, c) aby předcházelo dostatečné vyšetření této pravdy. ... b) ... Nevystupuje tak, když mluví jen jako biskup města Říma... Kdy tedy? Za takový zpúsob pokládají se rčení: Ustanovujeme..., jest zjeveno od Boha..., kdo by jinak řekl, je v klatbě... Avšak papež múže užíti a užívá i jiných zpúsobú." (Soustavná katolická věrouka pro lid, F. Žák, 1915, s.270-271) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:42:52
|
Neriesime papeza , ale koncil Dogmatika uvadza ... vyslovne ... koncilovou definiciou Ukazte mi tu definiciu |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:42:59
|
citácia: Vyslovne , ziadne rozpoznatelna sama v sebe Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:36:56 Áno, výslovne, a netreba ďalších pápežských usmernení o tom, čo z minulých výrokov pápežov alebo koncilov je neomylným Magistériom. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:44:34
|
Akoze netreba ? A naco je ucitelsky urad ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:45:13
|
citácia: Neriesime papeza , ale koncil Dogmatika uvadza ... vyslovne ... koncilovou definiciou Ukazte mi tu definiciu Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:42:52 Koncil nie je Magistériom, ak ho pápež neprijme za svoj. Vždy je pravý koncil výrokom pápeža.
(môžeme pokračovať zajtra, dnes už musím končiť) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:46:49
|
A co ? A vsetko co povie koncil je neomylne ? Aj ked vyda vyhlasenie o Cirvi v sucastnom svete , tak to je neomylne ? A ked sa zmeni dnesny svet ,zmeni sa aj neomylne ucenie ? |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:50:56
|
Tu definiciu , ktorou sa vami prezentovana nova nauka , ktoru deklaroval JP 2 , vyhlasuje koncilom by som poprosil |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:51:04
|
citácia: A co ? A vsetko co povie koncil je neomylne ? Aj ked vyda vyhlasenie o Cirvi v sucastnom svete , tak to je neomylne ? A ked sa zmeni dnesny svet ,zmeni sa aj neomylne ucenie ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:46:49 Nie, ak koncil alebo pápežské vyhlásenie spĺňa podmienky, o ktorých tu stále hovorím, vtedy je on alebo ono vcelku alebo v časti neomylným učením Magistéria. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2012 : 21:52:27
|
Aj ja hovorim o podmienkach Vy ziadne podmienky neuvadzate Vy ste zdogmatizovali vsetko an block , aby ste dokazali,ze papez je heretik |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
PFS
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 09 máj 2012 : 22:01:03
|
V inej diskusii na americkom katolickom fore to vystihol jeden prispievatel,ktory zazil obdobie Koncilu. Popisuje co sa stalo ked zrazu v kostoloch zaviedli oltare tvarou k ludu, potom vyhodili oltarne mriezky,zastavy,stare lavice,bocne oltare.. Zaviedli sa sv.prijimanie postojacky,neskor na ruku.Do toho prisli folkove piesne ci gitara. Avsak to hlavne.Zacalo sa kazat,ze uz viac netreba milovat Boha,staci ked milujeme blizneho.Treba zabudnut na sv.Mariu Margitu Alacoque ci sv.Jana z Kriza a ich meditacie o utrpeni ci Krizi.Vsetko sa predsa toci okolo "socialnej spravodlivosti" a neteba sa uz zaoberat nejakym krizom ci utrpenim. To znamenalo,ze sviatosti,najmä Eucharistia a spoveď ustupili do ustrania spolu s rozlisovanim dobreho a zleho.Boha,modlitbu ci prikazania uz nebolo potrebne spominat,sak hlavne ze sa mame radi. Vsetko ovladol tzv. "duch koncilu". Cela tato mantra okolo "ducha koncilu" je tym cim sa ohanaju liberali,lebo vedia,ze inym sa nemozu.Jednoducho tie 60.roky bola blazniva doba a chaos sa vtedy nevyhol ani Cirkvi.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 96 ~
Člen od: 25 august 2007 ~
Posledná návšteva: 12 apríl 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2012 : 08:56:24
|
citácia: citácia: A co ? A vsetko co povie koncil je neomylne ? Aj ked vyda vyhlasenie o Cirvi v sucastnom svete , tak to je neomylne ? A ked sa zmeni dnesny svet ,zmeni sa aj neomylne ucenie ? Pôvodne zaslal amerika1 - 09 máj 2012 : 21:46:49 Nie, ak koncil alebo pápežské vyhlásenie spĺňa podmienky, o ktorých tu stále hovorím, vtedy je on alebo ono vcelku alebo v časti neomylným učením Magistéria. Pôvodne zaslal Robel - 09 máj 2012 : 21:51:04
A jednou z tych podmienok je , ze vyhlasenie koncilu nesmie v nicom odporovat predtym uz raz neomylne vyhlasenej nauke Ak odporuje , tak nejde o neomylne vyhlasenie ALE VY TVRDITE , ZE IDE AJ TAK O NEOMYLNE , ABY STE Z TOHO VYVODILI ZAVER , ZE VSETCI , CO SUHLASILI Z TAKYMTO VYHLASENIM UPADLI DO BLUDU A ODPADLI OD CIRKVI |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2012 : 09:16:45
|
citácia: Preco si koncil nenarokoval neomylnost ? Narokoval ! V dvoch dogmatickych konstituciach Lumen gentium a Dei verbum . Ale tie neobsahuju nic , co by uz predtym Cirkev nedefinovala .V tom nie je ziadny rozpor. V tom panuje zhoda . ( okrem vyrazu substituje)To je dalsim dokazom Tieto konstitucie su dogmaticke a teda neomylne ,bez diskusie Pôvodne zaslal amerika1 - 08 máj 2012 : 19:29:46 Moze dogmaticka konstitucia obsahovat prinajlepsom problematický prinajhorsom tradicnemu uceniu odporujuci vyrok? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12051 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 05 august 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 10 máj 2012 : 14:17:59
|
Nemoze a ani neobsahuje problem je vo vyklade , ako je dany vyrok chapany a co tym bolo myslene Vydzte pride aj na to cas , kedy sa rozoberie aj pojem nabozenska slobosa a ukazeme si predkoncilne ucenie a pokoncilne , rozdiely , a co je prijatelne a co nie |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|