Všetky fóra
 Duchovná časť
  Duchovný život
   Ako viete, že vám vysluhujú platné sviatosti? |
|
V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
|
|
|
|
Odoslaný - 26 február 2012 : 00:11:04
|
|
|
Odoslaný - 26 február 2012 : 12:29:20
|
citácia: Na platnosti to nemení nič. Premenenie sa predsa udialo už predtým. Problém je pochopiteľne v dovolenosti a v úcte voči Eucharistii. Pôvodne zaslal Reconquistador - 25 február 2012 : 13:00:09 takze ked idem k nej na sv, prijimanie hresim? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 február 2012 : 14:41:56
|
Myslím, že keď rozdáva prijímanie kostolníčka, tak hreší prinajmenšom ona. A obzvlášť, ak to prebieha tak, ako na tu uvedenej fotke (hostiu kladie do rúk). |
GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1877 ~
Člen od: 16 apríl 2010 ~
Posledná návšteva: 27 november 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 február 2012 : 20:47:10
|
inak vsimla som si, ze kedysi knazi, ked sa dotykali premenenej hostie, tak sa tymi prstami uz nicoho nedotykali, az kym sa neumyli na zaver, teraz som to uz velmi davno nevidela |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 marec 2012 : 13:25:12
|
Teda ak to dobre chapem ,tak iba vedomost o celom platnom vysluhovani , ale aj prijmani tej ktorej sviatosti nam moze priniest vytuzene milosti. Cize ak nepoznam dokonale priebeh napr. (vsetkeho co je pre platnost potrebne)sv. omse nemozem mat istotu. Ak napr. knaz hovori spravne slova pri premienani moja istota sa zvysuje. Cize otazka znie ci mam dostatocne vedomosti o sviatosti , ktoru prijmam.? tak? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 05 júl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2012 : 12:01:36
|
Aj ked platnost sviatosti nezavisi od miery poznania prijimatela (a vlastne ani vysluhovatela, v istom zmysle),
mate pravdu v tom, ze naozaj mozu existovat okolnosti, kde je v zivotnom zaujme prijimatelov zjednat si jasno ohladom toho, co vlastne prijimaju v domneni, ze prijimaju platne:
odpovede na otazku, ake su podmienky platneho udelovania a ci su tieto podmienky realne splnene pri kazdom tom prijimani udelovanych "sviatosti", sa neziskavaju fideistickou doverou, aku nam tu zatial predviedli v roznych farbach viaceri bagatelizatori temy.
Tie ukazky z katolickych mravouk, ba dokonca aj v podani pokoncilnom, som tam nedal pre srandu kralikov, lebo ony neexistuju pre srandu kralikov. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2012 : 13:17:12
|
Teda pre platnost vysluhovania sviatosti treba sledovat ci latka je ista forma je slovna ,nepretrzita, bez podstatnej zmeny a vyslovena bez opakovania
ci vysluhovatel ma: moc , ci ma umysel robit to co robi Cirkev a aspon nedokonalu pozornost. Ak je toto vsetko spavne tak mozem mat istotu, ze sviatost je platna.. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 05 júl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 marec 2012 : 16:04:25
|
Teoria sedi.
Tematicka otazka sa len teoriou nevycerpava:
Ako viete, ze vam udeluju platne sviatosti?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 marec 2012 : 15:21:27
|
citácia: Tie ukazky z katolickych mravouk, ba dokonca aj v podani pokoncilnom, som tam nedal pre srandu kralikov, lebo ony neexistuju pre srandu kralikov. Pôvodne zaslal Rarach - 05 marec 2012 : 12:01:36
Innocent XI; Errores doctrinae moralis laxioris:
2101 1151 1. Non est illicitum, in sacramentis conferendis sequi opinionem probabilem de valore sacramenti, relicta tutiore, nisi id vetet lex, conventio aut periculum gravis damni incurrendi. Hinc sententia probabili tantum utendum non est in collatione baptismi, ordinis sacerdotalis aut episcopalis.
Stale je pre vas, co si chodite po sviatosti, take samozrejme normalne a dobre, ze si po ne chodite ?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 07 marec 2012 : 09:29:13
|
co to po slovensky znamena?
Innocent XI; Errores doctrinae moralis laxioris:
2101 1151 1. Non est illicitum, in sacramentis conferendis sequi opinionem probabilem de valore sacramenti, relicta tutiore, nisi id vetet lex, conventio aut periculum gravis damni incurrendi. Hinc sententia probabili tantum utendum non est in collatione baptismi, ordinis sacerdotalis aut episcopalis. |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2012 : 13:05:30
|
citácia: citácia: Tie ukazky z katolickych mravouk, ba dokonca aj v podani pokoncilnom, som tam nedal pre srandu kralikov, lebo ony neexistuju pre srandu kralikov. Pôvodne zaslal Rarach - 05 marec 2012 : 12:01:36 Innocent XI; Errores doctrinae moralis laxioris:
2101 1151 1. Non est illicitum, in sacramentis conferendis sequi opinionem probabilem de valore sacramenti, relicta tutiore, nisi id vetet lex, conventio aut periculum gravis damni incurrendi. Hinc sententia probabili tantum utendum non est in collatione baptismi, ordinis sacerdotalis aut episcopalis.Pôvodne zaslal Rarach - 06 marec 2012 : 15:21:27

Pri udelovanych sviatostiach nie je dovolene riadit sa nicim, co by platnost sviatosti cinilo menej bezpecnym, uci papez...
...a katolicka mravouka to dalej osvetluje tak, ze to nie je dovolene ani keby sa javili dovody pre prijimanie silnejsie, ale neboli by bezpecnejsie.
To znamena, ze kto veri, ze si chodi po platne vysluhovane sviatosti, robi tak z dovodu, ze sa spolieha na ich platnost, za ktoru ma rucit ich vysluhovatel ci cirkev, z ktorej pochadza tento vysluhovatel.
Avsak pri sviatostiach toto vsetko nestaci, lebo podla nauky KC ani ta najsilnejsia dovera nesmie hrat rolu, ak ma rolu hrat miera bezpecnosti. Dovera v platnost tuto bezpecnost platnosti nijako nezarucuje ani nesprostredkuje ani neplodi. O tom tu je rec od zaciatku zalozenia temy, co tuna mnohi bagatelizatori prechadzaju jak slepi soferi okolo vystraznej dopravnej znacky, ze riadia svoje smerovanie do zakazaneho protismeru, na ceste ktoreho ich caka zivotu nebezpecny karambol.

Preto ak existuje cokolvek, co v otazke bezpecnosti sviatosti je istejsie, je nevyhnutne nasledovat toto, a nie cokolvek menej bezpecne, aj keby toto menej bezpecne vysluhovanie bolo vseobecne akokolvek rozsirene a tak tvorilo akokolvek silny dovod pre prijimatela. Ak je vseobecne rozsirene vysluhovanie sviatosti tak, ako sa dnes vysluhuje, je to pre vas prijimatelov istotne velmi silny dovod, azda aj najsilnejsi, lebo sak tak to robia na celom svete uz nejakeho polstorocia a robia tak aj vo Vatikane. Je vam to vsak figu platne, lebo ak na tomto dovode staviate vase fideisticke dovery v platnost vysluhovanych sviatosti, este stale tym nekonate v sulade s moralnym ucenim KC, ktore prikazuje hladiet nie na silu dovodov, ale na mieru bezpecnosti sviatosti.
V com je vo vasej sucasnej novej liturgii a sakramentalke ktorakolvek reformovana sviatost bezpecnejsia, nez jej predosla nereformovana podoba, aby ste mohli bezhriesne nesvatokradezne pristupovat k ich prijimaniu?
A tiez, aj keby sviatosti platne boli, ale prijimate ich kvoli dovere vo vasich udelovatelov, tak stale este nekonate dovolene ako katolici: vase prijimania sviatosti su vystavene riziku prijimania svatokradezneho- najma ak uz toto poznanie o rozdiele medzi dovodmi a bezpecnostou poznate (napriklad vdaka aj tejto teme, co vas uz vynima z pripadnej nezavinenej nevedomosti).
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2012 : 14:27:06
|
Lenže nebolo to vždy tak? Nehovorím, že to bolo dobré, ale nepristupovali vždy veriaci k sviatostiam podobne, ako aj dnes? Verili, že Ježiš Kristus založil Cirkev, ktorej zveril sviatosti a táto Cirkev predpísala ich formu a matériu a jej služobníci, pokiaľ splnili, čo mali, im udeľovali sviatosti. Už sme sa tu bavili o forme, matérii, intencii, platnom svätení vysluhovateľa... čo k tomu ešte treba dodať? Ako to vyriešiť? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2012 : 14:53:13
|
Myslite, ze dnes
uprimnemu katolikovi
(ktory prave preto, ze je uprimny a teda vzdelava sa vo viere a v ramci tohto vzdelavania nemoze nenatrafit na mnohe nesulady medzi tym, co bolo a tym, co je)
je mravne dovolene celu vec vybavit postojom: "kedze to tak bolo dobre vtedy, je to tak dobre aj dnes"?
(a pri tom stale nadalej si veselo chodit po sviatosti?)
OK, predlozte nam tzv. dostatocny dovod (ratio sufficiens) pre opravnenost takehoto postoja vo Vasom podani. Ci tento dovod je identicky s tym, ktory pre take postoje mohli mat veriaci pred zmenou sviatosti.
Ukazte nam, ze Vas postoj je realizovatelny bez kolizie medzi predlozenym ucenim KC vo veci pristupu ku sviatostiam a niektorym z tzv. moralnych systemov, z ktorych Vasa teza vychadza.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2012 : 20:11:33
|
Nemôžem sa zbaviť dojmu,že sa v tejto téme dostávame do akéhosi justičného labyrintu.Treba už len vzorec(minimálne na úrovni stavovej rovnice ideálneho plynu,samoozrejme aj s odvodením všetkých troch dejov)na percentuálnu pravdepodobnosť spásy pre človeka s deficitom titulu JUDr.v kombinácii THDr. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 38 ~
Člen od: 31 december 2011 ~
Posledná návšteva: 23 január 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 08 marec 2012 : 22:39:16
|
|
|
Odoslaný - 09 marec 2012 : 16:13:26
|
citácia: Nemôžem sa zbaviť dojmu,že sa v tejto téme dostávame do akéhosi justičného labyrintu.Treba už len vzorec(minimálne na úrovni stavovej rovnice ideálneho plynu,samoozrejme aj s odvodením všetkých troch dejov)na percentuálnu pravdepodobnosť spásy pre človeka s deficitom titulu JUDr.v kombinácii THDr. Pôvodne zaslal orbit - 08 marec 2012 : 20:11:33
Ako viete, ze vam vysluhuju platne sviatosti?
citácia: Vy sa nezucastnujete sucasnej novej liturgii ? Pôvodne zaslal jarmok - 08 marec 2012 : 22:39:16
Kludne Vam poskytnem aj svoje rodne cislo, ak ukazete, ako by moja odpoved na tuto Vasu otazku bola riesenim otazky: ako viete, ze vam vysluhuju platne sviatosti?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 marec 2012 : 16:43:54
|
citácia: Už sme sa tu bavili o forme, matérii, intencii, platnom svätení vysluhovateľa... čo k tomu ešte treba dodať? Ako to vyriešiť? Pôvodne zaslal maaajo - 08 marec 2012 : 14:27:06
Akoze co k tomu dodat? Akoze ako to riesit?

1.) Na jednej strane mame mravoucne pravidlo riadit svoje skutky podla svedomia, a sem istotne bezpochyby spada aj rozhodnutie ludi chodit si po sviatosti, doverujuc svojim vysluhovatelom v ich platnost. Tato dovera (niektori to nazyvaju "nevieme, verime") je dovodom, kvoli ktoremu si po tieto sviatosti chodia.
2.) Zaroven na druhej strane mame mravoucne pravidlo, ktore vsetko nase riadenie sa podla svedomia (1.) upravuje jednoznacnym sposobom, pokial ide o urcite oblasti, kde pre nase skutky nestacia iba nase dovody pre konanie podla nich.

resp. Tondrovo podanie v jeho Moralnej teologii:

alebo

Takze, ako viete, ze vam vysluhuju platne sviatosti?
Kto z vas si po ne chodi, musi poznat odpoved na tuto otazku. Lebo viete, kam patri ten, kto nieco robi a nevie, preco tak robi?
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3722 ~
Člen od: 18 január 2008 ~
Posledná návšteva: 04 september 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 marec 2012 : 18:37:28
|
Pravdu povediac, k reformovaným sviatostiam nemám veľkú dôveru kvôli tomu, ako boli reformované. Ide mi len o to, že aj keby som žil dajme tomu niekedy pred reformou a niekto by na mňa podobne naliehal, ako Vy teraz s danou otázkou, asi by som nedal inú odpoveď než tú, ktorú by mohli poskytnúť aj NOM veriaci - ak je použitá správna forma, matéria a intencia a mám platne vysväteného kňaza, tak je sviatosť platná. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 marec 2012 : 08:19:46
|
Myslim, ze som na to kapol
mate na mysli toto (a samozrejme vsetko co sa od toho odvija):
"Da quaesumus, omnipotens Pater, in hoc famulos tuos presbyterii dignitatem. Innova in visceribus tuorum spiritum sanctitatis, ut acceptum a te, Deus secundi meriti munus obtineat; censuramque morum exemplo suae conversationis insinuent "
ci? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 05 júl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 05:16:44
|
citácia: Myslim, ze som na to kapol  mate na mysli toto (a samozrejme vsetko co sa od toho odvija): "Da quaesumus, omnipotens Pater, in hoc famulos tuos presbyterii dignitatem. Innova in visceribus tuorum spiritum sanctitatis, ut acceptum a te, Deus secundi meriti munus obtineat; censuramque morum exemplo suae conversationis insinuent " ci? Pôvodne zaslal hadec - 12 marec 2012 : 08:19:46
Ale no tak, to nikoho uz nezaujima, ci platne prijma sviatosti, a ci skutocne dostava tie milosti, ktore potrebuje????
Tak dobre : Vsetko je ukryte v tom, ze ti, co nam vysluhuju sviatosti, mohli prijat svoje svätenie neplatne alebo byt neplatne vysväteni.
To vsetko z jednoducheho prozaickeho dovodu, ze nasa hierachia zmenila nieco (respektive vytvorila podmienky na zmenu), co v ziadnom pripade menit nemohla .
Tym niecim nie je nic mensie ako forma sviatosti (pri sviatosti knazstva). I ked je zmenena forma je platna (minimalne v latincine), vytvorili sa take podmienky, ze intencia vysluhovatela aj prijmatela moze byt neplatna. Coho vysledkom je... Takze niektori nasi "knazi" su uz iba protestanski pastori, pripadne nieco ine.
Teraz je na kazdom z nas najst takeho biskupa, ktory svatil v platnej intencii a potom takeho presbitera, ktory mal platnu intenciu prijmatela. Musime teraz toho zvazit omnoho viac, aby nam nasa istota pre prijmanie sviatosti ostala (no nezufal by si jeden z tohto vsetkeho???)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 05 júl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 06:12:07
|
citácia: Teraz je na kazdom z nas najst takeho biskupa, ktory svatil v platnej intencii a potom takeho presbitera, ktory mal platnu intenciu prijmatela. Pôvodne zaslal hadec - 13 marec 2012 : 05:16:44 ako sa to da prakticky? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 10:16:52
|
Ti knazi, ktori boli vysvateni pred rokom 1968 kde to vsetko zacalo Pontificalis Romani recognitio u tych je istota ,lebo ty nazaj pocas vysviacky vedeli co prijmaju. Po tomto roku to zavisi aku vychovu o pojati knazstva obdrzali ci povodnu (tradicnu) alebo deformovanu teda nevedeli co skutocne prijmaju.
Ako zistit ci vysvateny knaz naozaj v case vysviacky vedel co prijma to je otazne. Asi jedine ho z toho vyskusat???Pozriet si jeho vysviacku na videu. Pozriet sa na vysviacky biskupa, ktory ho vysvatil? Nenapadne vyskusat biskupa??? fakt neviem dajte niekto neake napady.
Ak vsak knaz pernamentne robi nieco, co nie je v sulade s tradicnym pojatim knazstva, istota je prec a prijmat od takeho sviatosti je moralne nedovolene.
Dalsi problem je neprimat od vysvatenych zenatych knazov(grek.cirkev) akokolvek ma cirkev pravo a moc anulovat svoje dekrety nemoze anulovat tie, ktore boli nariadene Kristom a jeho apostolmi. Potvrdila to aj synoda v Kartagu(309) a aj Nicejsky koncil, ze celibat pochadza z apostolskej tradicie.
Ak je nieco hlupost prosim opravte, mne to zatial dava logiku. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 196 ~
Člen od: 06 február 2010 ~
Posledná návšteva: 05 júl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 10:41:45
|
Hadec, podľa mňa trochu problematický prístup (nájsť videozáznami väčšiny vysviacok je podľa mňa nemožné). Otázkou je, či sú nové svätenia neplatné samy o sebe kvôli zmene podstatnej časti formy alebo nemusia byť samy o sebe neplatné a závisí to na intencii vysluhovateľa (toto je prístup FSSPX). Ak platí tá druhá možnosť (že to závisí od intencie), tak potom sme v peknom chaose - viete si predstaviť preverenie tisícok biskupov a vysviacok stotisícov kňazov? A čo ak jedno životné obdobie bol biskup pravoverný a potom došlo u neho k zmene intencie alebo naopak? To by bol podľa mňa pekný bordel. Aj keď nevylučujem, že by to tak nemohlo byť. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 11:55:23
|
Dalsi problem je neprimat od vysvatenych zenatych knazov(grek.cirkev) akokolvek ma cirkev pravo a moc anulovat svoje dekrety nemoze anulovat tie, ktore boli nariadene Kristom a jeho apostolmi. Potvrdila to aj synoda v Kartagu(309) a aj Nicejsky koncil, ze celibat pochadza z apostolskej tradicie.
Neprimat od vysvatenych grekokatolickych knazov je blud Prax Vychodnej Cirkvi svatit zenatych za knazov nie je ziadna novinka a je potvrdena Tradiciou Spochybnovanie knazstva tychto muzov je idiotizmus
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 13 marec 2012 : 12:04:58
|
To je len ukazka , ako lahko vsetci diskutujuci sa pustia korculovat na tenky lad a ako sa lahko moze stat , ze sa pod vami ten lad prebori Ale ved nic , robte ako myslite |
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
|
|
|