Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Kolko bude trvat kym budu zeny knazkami?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Obriezka muža Téma Next Topic: Exkomunikacia
Strana: z 11

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  11:07:34  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Nie, nie je zlá, ale len v prípade, ak to nie je zakázané, ako v prípade nižších svätení. Tridentský koncil ich považoval za užitočné a chcel, aby sa neignorovali. Pavol VI. sa proti nemu postavil a zrušiac ich pridal sa na stranu heretikov, ktorí tieto svätenia považovali za zbytočné.

myslim si ze je to troska inak
Pavol 6 nezrusil svateniny(nizsie svatenia) preto ze by ich povazoval za zbytocne, ved pokial viem tak pri vysviacke knazov sa aplikuju stale(minimalne u grekov) a nezrusil ani dalsie svateniny (cize ich nepovazoval za zbytocne)

domnievam sa ze za tym bolo skor zvyraznit trojaku pritomnost Krista pri svatej omsi ako ucili cirkevni otcovia:
- v spolocenstve cirkvi (nase tela sa stavaju Kristovym Telom)
- v bozom slove
- v eucharistii


Vo vsetkych troch pripadoch je Jezis pritomny ako Bohoclovek cize ako PROSTREDNIK medzi Bohom a ludmi (ako Boh je vsadepritomny)
Slovo sa stava Telom a cirkev sa zivi Eucharistiou ktora ludi premiena na Krista
Zasa naopak slovo bozie je zive prave v cirkvi (a len tam je spravne vykladane) a cirkev(pravoplatne vysvateny knaz) premiena chlieb a vina na Telo a Krv Kristovu
takze je to taky vzajomny kolobeh bozieho zivota v cirkvi

Bola obava ze prilisne zdoraznovanie podruznosti moze zakryt tuto podstatu
takze tolko na vysvetlenie

Pôvodne zaslal misojogi - 21 máj 2013 :  00:31:07


Tak tento produkt Vasho myslenia je skutocne absurdny. Na jednej strane sa dusujete, ako sa vasa cirkev vracia k prvotnej praxi a na druhej strane vam jej porusovanie nevadi. Nezmyselnymi vyvodmi sa snazite obhajit neobhajitelne nielen v tomto pripade. Neviem, kde ste vzali, ze nizsie svatenia Pavol VI. nepovazoval za zbytocne, a tiez smiesnu domnienku, ze tym chcel zvyraznit trojaku pritomnost Krista. Hovorit o obavach Pavla VI., ktory pomenil alebo porusil, co sa dalo, je takisto mimo realitu. Navyse, nizsie svatenia su podla Vas "prilisnym zdoraznovanim podruznosti"? Mate vsak smolu, poziadavka na zrusenie nizsich svateni je dogmaticky odsudena bulou Auctorem fidei, vdaka Bohu za nu, a tak tu opat vidime konflikt magisteria koncilovej cirkvi s Magisteriom KC.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  20:48:38  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Neviem, kde ste vzali, ze nizsie svatenia Pavol VI. nepovazoval za zbytocne,

jednoducho preto lebo sa stale uplatnuju pri vysviacke knazov (a len pre knazov, pre laikov sa uz nepouzivaju ....)

citácia:
domnienku, ze tym chcel zvyraznit trojaku pritomnost Krista.
O trojakej pritomnosti Krista pri sv omsi hovorilo vela cirkevnych otcov prvych storoci a dokonca ako keby povazovali tieto tri sposoby za rovnocenne
a aj v sucasnosti sa o tom viac hovori
moja domienka vyplyva z tohoto faktu ....


citácia:
Na jednej strane sa dusujete, ako sa vasa cirkev vracia k prvotnej praxi a na druhej strane vam jej porusovanie nevadi.

ale ja sa nedusujem, mrzi ma ak ste ma zle pochopili ....
ja nie som cirkevny archeolog.
Zmysel NOMu bolo na jednej strane dat k dispozicii aj starsie veci (zacriet viac do minulosti) ale na druhej strane ciel bol aj priposobit sa dnesnej dobe ....
ciel nebol za kazdu cenu sa vratit k prvotnej praxi, ale len cerpat z nej vhodnym sposobom pre dnesnu dobu ... a samozrejme cerpat aj z dejinnej tradicie vratane TOM-u
ak hovori Jezis ze dobry hospodar vynasa zo svojej pokladnice veci stare aj nove ....

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  22:01:03  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
O trojakej pritomnosti Krista pri sv omsi hovorilo vela cirkevnych otcov prvych storoci a dokonca ako keby povazovali tieto tri sposoby za rovnocenne
a aj v sucasnosti sa o tom viac hovori
moja domienka vyplyva z tohoto faktu ....

Pôvodne zaslal misojogi - 21 máj 2013 :  20:48:38


A ako to súvisí so zrušením nižších svätení?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  22:38:40  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
kedze Cirkev (rovnako ako Pismo) je ako keby prasviatostou, z ktorej ostatne sviatosti vychadzaju
tak laik ucastniaci sa sv omse je posvateny a disponovany samotnym zhromazdenim Cirkvi a samozrejme cita len citania, zalmy a prosby
na druhej strane pre knazov ostali aj nizsie svatenia a knaz ktory cita evanjelium ma aj svateninu lektorat
zvyraznuje sa tym uloha knaza ktory je alter christos oproti ostatnemu ludu a zaroven jedinecnost evanjelia oproti zvysku Pisma kde k nam prehovara sam Jezis Kristus, ktory je naplnenim celeho Pisma

je to analogia dialogickej modlitby o ktorej sa hovorilo v inej teme
cast hovori lud a cast hovori knaz
podobne aj pri bohosluzbe slova je odlisena uloha knaza(cita evanjelium a ma nizsie svatenie lektorat) a uloha ludu(cita SZ a epistoly a nema ani nizsie svatenie)
teologicke texty doslova o tom hovoria ze laik ma posvatenie vyplyvajuce priamo z krstu: vseobecne Kristovo knazstvo
(cize v tomto ponimani by svatenina duplikovala ulohu sviatosti-krstu co je neziaduce a matuce)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 21 máj 2013 :  23:06:12  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
ad zrusenie nizsich svateni
citácia:
Tridentský koncil hovorí:

"Funkcie posvätných svätení, od diakonátu po ostariát, v Cirkvi chvályhodne prijímané od apoštolských čias a na krátko opomíňané na mnohých miestach, by sa mali obnoviť podľa posvätných kánonov a nemali by sa považovať za neužitočné, za aké ich majú heretici." (23. zas., 17. k.)

http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3148&whichpage=8


potvrdzuje teda tridentsky koncil ze nizsie svatenia su nutne?
co s tym?


citácia:
TKoncil netvrdí, že sú nutné, ale len, že "mali by sa obnoviť", čo je len disciplinárne rozhodnutie, na čo TK mal právo, ale rovnako má Cirkev moc aj zrušiť takéto disciplinárne rozhodnutie.
Nutné však nižšie svätenia určite nie sú, čo tam aj sám TK spomína, že na niektorých miestach neboli.

Tiež v Biblii vidíme, ako boli niektorí ľudia hneď ustanovaní za diakonov. Kým prax udeľovania tých ešte nižších svätení sa až potom postupne vyvinula, a tiež má svoju zložitú históriu, no tak či onak, tie nižšie svätenia už nie sú sviatosťami, a sú ustanovené Cirkvou a "všetci vedia, že čo Cirkev ustanovila, to i zmeniť i zrušiť má moc"
[omnes norunt Ecclesiam quod statuit etiam mutare et abrogare valere] (Pius XII).




Roma locuta causa finita
(ale pre niektorych to zjavne neplati)
AMEN !

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 22 máj 2013 :  07:19:46  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ja to tu stále upozorňujem- misojogi je bludár.
On v Písme nič nevidí... Katolík pozerá aj inde, lebo nemá Písmo za jediný zdroj Božieho zjavenia
On pokladá rozhodnutie tridentu za disciplinárne... to je zaujímavé, lebo práve Trident sa odvoláva na : KÁNONY (misojogi síce neprišiel na to aké, ale veselo to tu obkecáva)- presnejšie na obnovenie posvätných KÁNONOV...počkám teda kým sa naučí riadne si prečítať veci.
A už tu našťastie bola spomínaná skvelá Auctorem fidei- z roku 1794 a tá našťastie diablovo snaženie pod transparentom "liturgického hnutia" a diabolských mámení o tzv. "aktívnej účasti laikov" odsúdila, a to aj vrátane rušenia nižších svätení. (počkám nech popľuje aj tento úkon Magistéria ako "disciplinárny" a je mi jasné, že sa tu celý čas bavím s protikatolíkom)

Takže opakujem moje obľúbené- čokoľvek Diabol navrhol ako zmenu (na tzv. IIvk aj akože zrealizoval) bolo navrhnuté aj skôr, a samozrejme ODSÚDENÉ ... vrátane skutočne diabolského návrhu na tzv. "ľudovú reč" (spadá to pod Nepriamy predmet neomylnosti)...

Takže nechám misajogiho nech si tu ďalej prilieva olej do vlastného ohňa odsúdenia. Nakoniec prečo čakám od nekatolíkov, že budú jemní a ohľaduplní ku Svätej Katolíckej Cirkvi.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 22 máj 2013 :  07:35:01  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
kto ustanovil konkretnu formu liturgie?
cirkev
Kto teda ma pravo zmenit liturgiu?
zasa len cirkev
Je liturgia bozi prikaz?
nie je
Je liturgia cirkevny prikaz?
ano je
Ma teda cirkev pravo zmenit liturgiu?
ano ma ....



kde je teda problem ?
v par neposlusnikoch co sa odtrhli od sv Otca a Svatej Cirkvi - SKALY




citácia:
Auctorem fidei- z roku 1794
ktora odsudzuje jansenisticke hnutie a co sa tyka liturgie tak to je tam okrajova zalezitost a tyka sa len extremov v liturgii a nie liturgie ako takej ... alebo sa mylim ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 22 máj 2013 :  21:16:30  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
misojogi, moze Cirkev menit liturgiu k horsiemu?

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  01:00:10  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
misojogi, moze Cirkev menit liturgiu k horsiemu?
Pôvodne zaslal janka - 22 máj 2013 :  21:16:30


je to otazka ktora podsuva odpoved
treba najprv pozriet, kto je ten hodnotiaci cinitel co posudzuje co je lepsie a co je horsie
podla mna posun k NOMu bol posun k lepsiemu ale podla Vas nie
tak potom ako budeme hodnotit posun liturgie?
podla mna alebo podla Vas ... ?

OK aby som odpovedal
Ano Cirkev ma pravo menit liturgiu akokolvek dokonca aj tak ze sa niektorym clenom (radovo 0,000000001 %) sa ta zmena zda ze je k horsiemu
Rozhodne laik nema pravo co posudzovat a odsudzovat celocirkevny koncil a sv Otca a uz vobec nie na zaklade svojich subjektivnych pocitov ...
pripominam encykliku Piusa12 ktory jasne povedal ze papez ma pravo zmenit liturgiu podla svojho uvazenia
ale som si isty ze v tej encyklike nie je nic napisane o tom ze laici maju pravo kontrolovat a posudzovat papeza


.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  08:15:47  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
janka samozrejme, keďže kult patrí pod Riadne Neomylné Magistérium, a keďže Tridentská sv. omša bola pod Neomylnosťou vyhlásená za plné vyjadrenie dogmatických právd o sv. omši (aj tu je niekde spomínaný Kánon Tridentského koncilu o dosiahnutí dokonalosti), tak pápež ako správca depozita fidei musí byť len v súlade s týmito rozhodnutiami-čo po sv. Piovi V boli všetci pápeži po Pia XII. Jednoducho "pápež", ktorý podpísal tzv NOM (satanistický paškvil), pápežom nikdy ani nemohol byť.

Takže vyhlásenie misajogiho o tom že je možná "akákoľvek zmena" je blud. Dokonca niekde písal o tom že liturgia je hádam ani nie boží zákon... to znamená že človek prišiel za Bohom a povedal mu: vieš čo, budem ti obetovať obety, berieš?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  12:23:45  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
K téme o svätení žien za diakonky :

prešiel som si pravidlá IV.ekumenického koncilu v Chalcedóne a hľa čo sa tam píše :

Pravidlo 15. Ženu nie je možné ustanoviť za diakonisu skôr aako dosiahne veku 40 rokov.Ak vstúpi po vysvätení,pričom medzitým už nejakú dobu slúžila,do stavu manželského,nech je daná do kliatby,pretože urazila milosť Božiu,a rovnako aj ten,čo sa s ňou v manželstve spojil.

Ženy boli teda svätené ako diakonky,otázka je,že aké služby konali.


Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  12:36:36  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Jáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááj
Veď už niekde inde sa píše o diakonke Fébe... A zaujímavé tu je práve to, že najdôležitejšie pri objave teplej vody- čo presne robili- sa tam nenašlo.
No počkajme na nejakú perlorodku nech to tu dobludí, potom idú tromfy von.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  12:44:28  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
otázka,čo robili je zaujímavá a existuje aj na ňu odpoveď.

Háčik je však v inom- ak sa v sv.Písme píše o istej diakonise Fébe,tak je to veľmi nejasná veta,lebo z nej nevyplýva,či išlo o svätenú ženu alebo nie.
Pozornému čitateľovi však určite neušlo,že v článku 15 uznesenia všeobecného koncilu v Chalcedóne sa jasne píše o svätení žien za diakonky.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  13:32:51  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Len treba popridávať Zachariáš...no neokúňajte sa, vykladajte... len smelo, kým vás nepredbehne misojogi.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  14:26:32  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
nemám čo vykladať,text je jasný.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  14:43:36  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Tak je tam jasné, či mali svätenie, či nie je? O nižších sväteniach sme tu už písali, tak aké svätenie to teda Chalcedón predpisuje ...do toho, smelo vykladajte. Príde misojogi a zas zlíže smotanu on.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  14:45:38  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
ale veď to tam je napísané čierne na bielom,len riadne treba čítať - svätenie diakonské.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  14:50:50  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Iste, a to aj v origináli? Či len sektárskom preklade? (aby sme to tu mali upresnené- sektárske zdroje sa tu už neraz predviedli)
A výklad, ten by som konečne rád...no veď dnes "katolíci" zoberú Písmo a chrlia "výklad"...zoberú Cirkevných Otcov a chrlia "výklad", tak hádam nezaostávajú vo vykladaní nejakých kánonov. No, veď to tu nenapínajte.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  15:20:51  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Tak dajte originál,porovnáme.Ja mám preklad z gréčtiny a nie je od sektárov.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  20:48:04  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
janka samozrejme, keďže kult patrí pod Riadne Neomylné Magistérium, a keďže Tridentská sv. omša bola pod Neomylnosťou vyhlásená za plné vyjadrenie dogmatických právd o sv. omši (aj tu je niekde spomínaný Kánon Tridentského koncilu o dosiahnutí dokonalosti), tak pápež ako správca depozita fidei musí byť len v súlade s týmito rozhodnutiami-čo po sv. Piovi V boli všetci pápeži po Pia XII. Jednoducho "pápež", ktorý podpísal tzv NOM (satanistický paškvil), pápežom nikdy ani nemohol byť.

Takže vyhlásenie misajogiho o tom že je možná "akákoľvek zmena" je blud. Dokonca niekde písal o tom že liturgia je hádam ani nie boží zákon... to znamená že človek prišiel za Bohom a povedal mu: vieš čo, budem ti obetovať obety, berieš?

Pôvodne zaslal mino - 23 máj 2013 :  08:15:47


vdaka za vysvetlenie

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 23 máj 2013 :  22:28:45  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
ad zrusenie nizsich svateni
citácia:
Tridentský koncil hovorí:

"Funkcie posvätných svätení, od diakonátu po ostariát, v Cirkvi chvályhodne prijímané od apoštolských čias a na krátko opomíňané na mnohých miestach, by sa mali obnoviť podľa posvätných kánonov a nemali by sa považovať za neužitočné, za aké ich majú heretici." (23. zas., 17. k.)

http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3148&whichpage=8


potvrdzuje teda tridentsky koncil ze nizsie svatenia su nutne?
co s tym?


citácia:
TKoncil netvrdí, že sú nutné, ale len, že "mali by sa obnoviť", čo je len disciplinárne rozhodnutie, na čo TK mal právo, ale rovnako má Cirkev moc aj zrušiť takéto disciplinárne rozhodnutie.
Nutné však nižšie svätenia určite nie sú, čo tam aj sám TK spomína, že na niektorých miestach neboli.

Tiež v Biblii vidíme, ako boli niektorí ľudia hneď ustanovaní za diakonov. Kým prax udeľovania tých ešte nižších svätení sa až potom postupne vyvinula, a tiež má svoju zložitú históriu, no tak či onak, tie nižšie svätenia už nie sú sviatosťami, a sú ustanovené Cirkvou a "všetci vedia, že čo Cirkev ustanovila, to i zmeniť i zrušiť má moc"
[omnes norunt Ecclesiam quod statuit etiam mutare et abrogare valere] (Pius XII).




Roma locuta causa finita
(ale pre niektorych to zjavne neplati)
AMEN !

Pôvodne zaslal misojogi - 21 máj 2013 :  23:06:12


Áno, Roma locuta, causa finita, a to skrze Pia VI. a jeho bulu Auctorem fidei, v ktorej dogmaticky odsúdil to, proti čomu sa neskôr postavil Pavol VI., a to, zrušenie nižších svätení a prevzatie ich úloh laikmi. V § 55 sa cenzuruje

"[náuka], ktorou [Pistojská synoda] vyslovuje veľkú túžbu, aby sa našiel nejaký spôsob na odstránenie nižšieho kléru (čím označuje klerikov nižších svätení) z katedrál a kolégií, a aby sa zabezpečili inak, totižto skrze schválených laikov dospelého veku, primeraný pridelený plat za službu posluhovania pri omšiach a za iné úrady, akým je úrad akolytu atď., ako sa kedysi, hovorí [Pistojská synoda], zvyčajne robilo, keď povinnosti tohto druhu neboli zredukované len na formu pre prijatie vyšších svätení; pretože odsudzuje predpis, ktorým sa dbá o to, aby sa "funkcie nižších svätení zastávali alebo vykonávali len tými, ktorí v nich boli ustanovení podľa svojho stupňa" (prov. konc. IV. v Miláne), a to tiež podľa úmysluTridentského koncilu (23. zas., 17. kap.), aby sa "funkcie posvätných svätení, od diakonátu po ostariát, v Cirkvi chvályhodne prijímané od apoštolských čias a na krátko opomíňané na mnohých miestach, obnovili podľa posvätných kánonov a nemali by sa považovať za neužitočné, za aké ich majú heretici", - [je táto náuka] nerozvážny návrh, urážajúci zbožné uši, rušivý voči cirkevnej službe, zmenšujúci slušnosť, ktorá by sa mala zachovávať, pokiaľ je to len možné, pri slávení tajomstiev, škodlivý k povinnostiam a funkciám nižších svätení, ako aj k disciplíne
schválenej kánonmi a najmä Tridentským koncilom, priaznivý k obvineniam a osočovaniam proti nemu"
.


Naopak, falošné magistérium Pavla VI. r. 1972 hovorí:
"Bude primerané vyššie menované služby naďalej neoznačovať ako nižšie svätenia, ale ustanovenia. Za klerikov vo vlastnom slova zmysle nech sú považovaní len tí, ktorí prijali diakonát.
...akolytát, lektorát a subdiakonát. Tieto služby je vhodné zachovať a prispôsobiť ich tak, aby teraz boli len dve - a to služba lektora a služba akolytu, pričom obe tieto služby v sebe zahŕňajú aj úlohu subdiakona. ...
Tieto služby je možné zveriť laikom, takže už nie sú vyhradené len pre tých, ktorí sa pripravujú na sviatostné svätenie. ...
Vyššie svätenie subdiakonátu sa v latinskej cirkvi ruší."

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 24 máj 2013 :  01:55:26  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
Tu mate ten Chalcedonsky koncil
citácia:
Kánon 14:
Vzhledem k tomu, že v některých eparchiích se dovoluje žalmistům a zpěvákům vstupovati do manželství, rozhodl svatý sněm, že žádnému z nich nemá býti dovoleno, aby si vzal za manželku osobu jiného náboženského vyznání. Děti, narozené z takového manželství a již dříve pokřtěné u kacířů, mají přiváděti do společenství s všeobecnou církví, a ty, které dosud nepokřtili, nesmí ani dáti křtíti u kacířů ani uzavříti sňatek s kacířem, Židem nebo pohanem s výjimkou případu, zaváže-li se osoba provdaná za pravoslavného věřícího, že přijme pravoslavnou víru. Kdo poruší toto rozhodnutí svatého sněmu, bude postižen epitimií, podle ustanovení pravidel.
Kánon 15:
Ženu nelze ustanoviti diakonisou dříve, než ve stáří čtyřiceti let a po zevrubném přešetření. Vstoupí-li po vysvěcení, setrvavši po nějakou dobu ve sloužení, do stavu manželského, budiž dána do klatby, protože urazila milost Boží, a stejně s ní i ten, kdo se s ní spojil.
Kánon 16:
Dívkám, které se zasvětily Pánu Bohu, a rovněž těm, kdo jsou ve stavu mnišském, není dovoleno uzavírati manželství. Kdo tak učiní, bude vyloučen z církevního obecenství. Rozhodli jsme však, že příslušný biskup jest plně oprávněn projeviti lidumilnost těmto osobám.

a grecky 15 kanon
citácia:
#922;#945;#957;#8060;#957; #921;#917;#8189;
#916;#953;#8049;#954;#959;#957;#959;#957; #956;#8052; #967;#949;#953;#961;#959;#964;#959;#957;#949;#8150;#963;#952;#945;#953; #947;#965;#957;#945;#8150;#954;#945; #960;#961;#8056; #7952;#964;#8182;#957; #964;#949;#963;#963;#945;#961;#8049;#954;#959;#957;#964;#945;, #954;#945;#8054; #964;#945;#8059;#964;#951;#957; #956;#949;#964;#8127; #7936;#954;#961;#953;#946;#959;#8166;#962; #948;#959;#954;#953;#956;#945;#963;#8055;#945;#962;. #917;#7984; #948;#8051; #947;#949; #948;#949;#958;#945;#956;#8051;#957;#951; #964;#8052;#957; #967;#949;#953;#961;#959;#952;#949;#963;#8055;#945;#957;, #954;#945;#8054; #967;#961;#8057;#957;#959;#957; #964;#953;#957;#8048; #960;#945;#961;#945;#956;#949;#8055;#957;#945;#963;#945; #964;#8135; #955;#949;#953;#964;#959;#965;#961;#947;#8055;#8115;, #7953;#945;#965;#964;#8052;#957; #7952;#960;#953;#948;#8183; #947;#8049;#956;#8179;, #8017;#946;#961;#8055;#963;#945;#963;#945; #964;#8052;#957; #964;#959;#8166; #920;#949;#959;#8166; #967;#8049;#961;#953;#957;, #7969; #964;#959;#953;#945;#8059;#964;#951; #7936;#957;#945;#952;#949;#956;#945;#964;#953;#950;#8051;#963;#952;#969; #956;#949;#964;#8048; #964;#959;#8166; #945;#8016;#964;#8135; #963;#965;#957;#945;#966;#952;#8051;#957;#964;#959;#962;.

a este pre istotu anglicky preklad
citácia:
Canon 15:
A woman shall not receive the laying on of hands as a deaconess under forty years of age, and then only after searching examination. And if, after she has had hands laid on her and has continued for a time to minister, she shall despise the grace of God and give herself in marriage, she shall be anathematized and the man united to her.

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 24 máj 2013 :  02:11:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
keďže kult patrí pod Riadne Neomylné Magistérium, a keďže Tridentská sv. omša bola pod Neomylnosťou vyhlásená za plné vyjadrenie dogmatických právd o sv. omši (aj tu je niekde spomínaný Kánon Tridentského koncilu o dosiahnutí dokonalosti), tak pápež ako správca depozita fidei musí byť len v súlade s týmito rozhodnutiami-

nie je pravda
zjavne aj Pius 12 protireci tomuto vasmu vykladu

Ano kult patri pod Magisterium(ucitelsky urad cirkvi) ale ako nieco co mat byt zavazne pod disciplinou nie ako nieco co je neomylne
To ze je sv omsa dobra este neznamena ze nemoze byt dobra aj ina liturgia ako napr grekokatolicka alebo dominikanska apod ... a teda moze byt dobra aj liturgia NOM a tiez moze vyjadrovat plnost pravd o sv omsi ...


Tridentský koncil
Dvadsať Druhé zasadnutie
citácia:
KAPITOLA IV
Na kánonu omše

A vzhľadom k tomu, beseemeth, že sväté veci podávať sväté spôsobom, a všetkých svätých vecí, táto obeť je najsvätejšia, až do konca, že by to mohlo byť dôstojne as úctou [Stránka 156] ponúknutá a katolícka cirkev ustanovil, pred mnohými rokmi, že nič sväté Canon, tak čistá, z každej chyby, je v nich obsiahnuté, ktoré nie je v najvyššej miere vôňu určitej svätosti a zbožnosti, a vzbudil Bohu myseľ tých, ktoré ponúkajú. Pre je zložený zo samých slov Pána, tradícií apoštolov a zbožných inštitúcií aj svätých pápežov.

citácia:
On the Canon of the Mass.

And whereas it beseemeth, that holy things be administered in a holy manner, and of all holy things this sacrifice is the most holy; to the end that it might be worthily and reverently [Page 156] offered and received, the Catholic Church instituted, many years ago, the sacred Canon, so pure from every error, that nothing is contained therein which does not in the highest degree savour of a certain holiness and piety, and raise up unto God the minds of those that offer. For it is composed, out of the very words of the Lord, the traditions of the apostles, and the pious institutions also of holy pontiffs.




citácia:
KAPITOLA V.
Na slávnostných obradov Obetovanie omše

A že tomu tak je povaha človeka, že bez vonkajšej pomôže, môže byť ľahko zvýšiť na meditáciu Božích vecí, a preto je svätá matka Cirkev zaviedla určité obrady, na vtipu, že určité veci sa vyslovil v hmote v nízkej, a ďalšie v hlasnejší, tónom. Má tiež zamestnané obrady, napríklad mystickými požehnanie, svetla, kadidlo, rúch, a mnoho ďalších vecí tohto druhu, pochádzajúcich z apoštolský disciplíne a tradície, pričom by oba majestát tak veľkú obeť mohla odporučiť, a mysliach veriaci byť vzrušený tým, že tých viditeľných známok náboženstva a zbožnosti, ku kontemplácii tých najúžasnejších vecí, ktoré sú skryté v tejto obete.



alebo mate na mysli nejaky iny kanon?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1228  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 06 december 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  07:35:33  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
misojogi, ty taký "dogmatik" si sa tu zmohol na prekopírovanie? (to zvláda aj zachariáš), skús nás tu potešiť nejakým výkladom. Ten by som poprosil.
Vo "výkladoch" si neprekonateľný. (v googlovaní ťa už dobieha zachariáš).

A inak beriem ako samozrejmosť, že si si nevšimol porovnanie Magistéria Svätej Katolíckej Cirkvi (Auctorem fidei) versus pseudomagistéria "katolíckej cirkvi".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 25 máj 2013 :  08:49:17  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
citácia:
Tu mate ten Chalcedonsky koncil
citácia:
Kánon 14:
Vzhledem k tomu, že v některých eparchiích se dovoluje žalmistům a zpěvákům vstupovati do manželství, rozhodl svatý sněm, že žádnému z nich nemá býti dovoleno, aby si vzal za manželku osobu jiného náboženského vyznání. Děti, narozené z takového manželství a již dříve pokřtěné u kacířů, mají přiváděti do společenství s všeobecnou církví, a ty, které dosud nepokřtili, nesmí ani dáti křtíti u kacířů ani uzavříti sňatek s kacířem, Židem nebo pohanem s výjimkou případu, zaváže-li se osoba provdaná za pravoslavného věřícího, že přijme pravoslavnou víru. Kdo poruší toto rozhodnutí svatého sněmu, bude postižen epitimií, podle ustanovení pravidel.
Kánon 15:
Ženu nelze ustanoviti diakonisou dříve, než ve stáří čtyřiceti let a po zevrubném přešetření. Vstoupí-li po vysvěcení, setrvavši po nějakou dobu ve sloužení, do stavu manželského, budiž dána do klatby, protože urazila milost Boží, a stejně s ní i ten, kdo se s ní spojil.


Pôvodne zaslal misojogi - 24 máj 2013 :  01:55:26



K tomu Chalcedonu, to že zachariáš je odkázaný na stránky schizmatikov a heretikov viem, ale že taký katolík ako misojogi ho v tom nasleduje som iba tušil,
Kopírovať zo stránky, ktorá obsahuje dokonca kánony, ktoré JEDNA, SVATÁ, KATOLÍCKA, APOŠTOLSKÁ CIRKEV zavrhla, naozaj môže len niekto, kto kadejakých heretikov, schizmatikov, bludárov pokladá za "boží ľud". misojogi len tak ďalej... čím ďalej tým viac sa diskvalifikuješ.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 11 Previous Topic: Obriezka muža Téma Next Topic: Exkomunikacia  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06