|
Odoslaný - 12 august 2011 : 13:55:38
|
citácia: Nebolo bny lepšie spýtať sa jej samej a nepodkladať dojmy za fakty?
Bolo. Urobili ste to?
citácia: Tak ja som nechápavý a vy ste ten chápavý.Pekný príklad arogancie.Že sa so mnou ešte vôbec bavíte Ak Vás varujem, ze pouzivate chybne citat z Pisma a snazim sa Vas primat, aby ste pochopili, ze v tom kontexte ako ste ho pouzili je to nepouzitelne, tak iba konám duchovné milosrdenstvo napomínania. Viem aj veľmi dobre, že sa Vam to nepacii.
citácia: A čo si zle vysvetľujem?Že sa mi nepáči keď laici posudzujú pápeža?Ja viem dobre kam to vedie.
Vid vyssie.
citácia: Odkiaľ sem tlačíte to OKREM?Opakujem,prečítajte si dogmatiku od Schmausa,kapitola Cirkev-je to oficiálne schválená dogmatika a pre vás určite nebude problém si ju zohnať.Pre dobro vašej duše to urobte.
Ja ho odnikial netlacim. "Okrem" jasne existuje a pokial chcete diskutovat v takychto temach, bolo by dobre, keby ste ho poznali.
citácia: Nikde som nepísal,že nesmieme hovoriť o chybách pápežov,to ste prekrútil.Ja som písal o posudzovaní.
----citácia: Janka nesúdi pápeža, ale určité jeho skutky. Pôvodne zaslal Robel - 11 august 2011 : 20:49:06
A tým súdi aj pápeža.
neprináleží jej to ako laikovi.nemá ani dostatok informácií. ---koniec citacie Napisali ste toto. Chybne si spajate poukazovanie na chyby (skutky) so sudenim. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 august 2011 : 14:22:42
|
Ja teraz tú debatu s Matom trochu otočím,pretože sa v nej stráca jadro problému odvádzaním pozornosti na niečo iné.
Jasne sa pýtam :
Je obvinenie blahoslaveného pápeža Jána Pavla II. z vytvorenia paktu so slobodomurármi posudzovaním alebo nie?
Je popieranie aktu blahorečenia Jána Pavla II. pápežom Benediktom XVI. vyjadrením odpretia poslušnosti pápežovi alebo nie.
Prosím o odpoveď každého,koho táto debata zaujala.Bol by som vvdačný aj Matovi,keby odpovedal. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 august 2011 : 19:19:17
|
citácia: Jasne sa pýtam :
Je obvinenie blahoslaveného pápeža Jána Pavla II. z vytvorenia paktu so slobodomurármi posudzovaním alebo nie? Áno. Dôležitejšia je ale otázka, či ide o spravodlivé alebo opovážlivé posudzovanie
citácia: Je popieranie aktu blahorečenia Jána Pavla II. pápežom Benediktom XVI. vyjadrením odpretia poslušnosti pápežovi alebo nie.Pôvodne zaslal Zachariáš - 12 august 2011 : 14:22:42 Nie. Ale nikto predsa nepopiera akt blahorečenia. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 august 2011 : 20:13:03
|
citácia: citácia: Viď prípad Jána XXII., kedy išlo o vieroučný omyl po upozornení odvolaný. Ako by však bolo mohlo dôjsť k spoznaniu omylu a následného upozornenia naň, keby katolík nemohol posudzovať pápežove výroky? Politické prešľapy pápežov je dovolené posudzovať? Predtým ste horlili za nedovolenosť akéhokoľvek súdenia. Posudzovať skutky a slová pápežov môžu duchovní aj laici; samozrejme, laici nemôžu vynášať súdy záväzné de jure. Pôvodne zaslal Robel - 11 august 2011 : 21:45:25 O aký vieroučný omyl zo strany pápeža Jána XXII. šlo?mohli by ste byť konkrétnejší a celý prípad opísať alebo poskytnúť dobrý zdroj? Pôvodne zaslal Zachariáš - 12 august 2011 : 09:17:23 Ján XXII. v kázňach vyjadril názor, že spasení uvidia Boha až po všeobecnom vzkriesení na konci sveta, pričom všeobecným názorom Tradície bolo, že svätí vidia Boha hneď po smrti, respektíve po odpykaní očistcového trestu. Teológovia boli pobúrení a oponovali mu, čo malo napokon za následok, že pápež svoj názor zmenil. Jeho nástupca túto pravdu slávnostne definoval ako poklad viery.
Z tohto prípadu jasne vidno, že katolíci nemajú slepo prijímať slová duchovných a dokonca ani pápeža, ale že poznajúc neomylnú náuku KC musia i pápežské vyjadrenia kriticky zvažovať, keďže pápež je neomylný len za určitých podmienok; uvedený výrok Jána XXII. a okolnosti okolo neho tie podmienky nesplnili. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 august 2011 : 21:18:02
|
citácia: Ján XXII. v kázňach vyjadril názor, že spasení uvidia Boha až po všeobecnom vzkriesení na konci sveta, pričom všeobecným názorom Tradície bolo, že svätí vidia Boha hneď po smrti, respektíve po odpykaní očistcového trestu. Teológovia boli pobúrení a oponovali mu, čo malo napokon za následok, že pápež svoj názor zmenil. Jeho nástupca túto pravdu slávnostne definoval ako poklad viery.
Z tohto prípadu jasne vidno, že katolíci nemajú slepo prijímať slová duchovných a dokonca ani pápeža, ale že poznajúc neomylnú náuku KC musia i pápežské vyjadrenia kriticky zvažovať, keďže pápež je neomylný len za určitých podmienok; uvedený výrok Jána XXII. a okolnosti okolo neho tie podmienky nesplnili.
Z tohto prikladu jasne vyplyva, ze v takychto veciach maju radit vysvateni teologovia .Preto tam aj pri papezovi su , na to boli povolani, aby radili. Ak budeme aj my tak informovani ako oni a ak budeme mat na to milosti a vzdelanie, potom sa aj nas papez opyta na nasu mienku. zatial si priznajme, ze mame informacie z netu a z medii, a vacsina z nas nema vystudovanu teologiu.Znalost katechizmu este neznamena, ze vieme s istotou urcit, ze Jan pavol II nie je blahoslaveny.Ked papez a jeho poradcovia urcili, ze blahoslaveny je, myslite si, ze sa mylili a vy nie?Ze papez a poradcovia neovladaju katechizmus a teologiu a nevedia veci posudit?A ze urobili chybu, ked sa neporadili s vami? Je omnoho dokonalejsie nevynasat zbytocne sudy a radsej sa pomodlit k blahoslavenemu Janovi Pavlovi druhemu, aby nam vyprosil dar mudrosti a rozumu. Robme to, naco sme boli povolani a ucme sa v pokore priznavat , ze kedze nie sme vysvateni teologovia, ktorych papez povolal, aby mu radili, nemame dostatok informacii, vzdelania a hlavne milosti posudzovat rozhodnutia papezov.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 august 2011 : 22:39:10
|
citácia: takze ak mam sice dobry umysel, ale pacham tazky hriech, tento sa mojim umyslom stava dobrym skutkom? ak hresim proti 1. prikazaniu, zaroven tym pohorsujem, ale mam dobry umysel, tak konam vlastne dobro? ach jaj grafologia je vestenie...len ti vestci uz nebyvaju na kraji lesa, nemaju ciernu macku na pleci a krystalovu gulu...ako sa da z pisma vycitat, ake ma clovek vlastnosti?...je to to iste ako vestenie z ruky, ci z hviezd...sami grafologovia tvrdia ze: " prostrednictvo pisma sa da rozsirovat duchovnost, tak ze sa s tym clovek stotozni" Pôvodne zaslal janka - 11 august 2011 : 20:30:49 Ach jaj. Vôbec si nepochopila moje slová... Ide o učenie morálnej teológie, konkrétne učenie o priamej a nepriamej dobrovoľnosti. Nebolo by od veci si to mrknúť. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad dovoleného konania: Krčmár predáva pivo. Svoju činnosť koná pre osvieženie hostí a uhasenie smädu. Vie, že niektorí to zneužijú na opitosť. Je to nepriamo trpený efekt. Iný príklad dovoleného konania: Pápež organizuje svetový deň modlitieb za mier. Svoju činnosť koná pre spoločné vyjadrenie túžby po mieri vo svete a tým aj posilnenie mieru vo svete. Vie, že niektorí sú v zajatí bludov a budú konať modloslužbu. Je to nepriamo trpený efekt.
Grafológia nie je veštenie, s tým nič nenarobíš. To, že niektorí grafológovia pripisujú grafológii „benefity“, ktoré s ňou nemajú nič spoločné, je kvôli zištným dôvodom pochopiteľné.
To, čo tu Janka predvádzaš sa nazýva opovážlivé posudzovanie. Ide o silné presvedčenie o hriechu iného bez dostatočných dôkazov. Ty si jednoducho interpretuješ slová a činy JP2 nesprávne (žeby nárokom?) a potom ho kritizuješ. Robíš presne to, čo robia neveriaci, keď vykladajú Bibliu falošne a potom túto falošnú interpretáciu kritizujú. To, že JP2 nerelativizuje kresťanstvo, dokazuje napr. jeho encyklika Redemptor hominis, kde jasne učí, že Kristus je jediný vykupiteľ človeka.
Ďalej, som šokovaný z toho, že si dovolila kritizovať vyhlásenie Dominus Iesus, čo je dokument hodnoverného Magistéria, čím si sa prehrešila proti kánonu 752 Kódexu kánonického práva, ktorý tu uvádzam: Kán. 752 - Aj keď nie súhlas viery, predsa však nábožnú poslušnosť rozumu a vôle treba prejaviť náuke, ktorú buď Najvyšší veľkňaz, alebo kolégium biskupov hlása o viere alebo mravoch, keď vykonávajú hodnoverné magistérium, hoci túto náuku nezamýšľajú vyhlasiť definitívnym úkonom; veriaci sa teda majú starostlivo vyhýbať tomu, čo sa s ňou nezhoduje. Tvoja kritika sa zakladá na vlastnej interpretácii vytrhnutého textu bez ohľadu na kontext...
História učí, že tí, ktorí sa správali ako Janka, mali už len krôčik k schizme. Samozrejme, oni sami si navrávali, že majú pravdu.
Maťo... Nemožno porovnávať Alexandra VI. s JP II. Kým u Alexandra išlo o zlý skutok ex toto genere suo (smilstvo), u JP II. ide o dobrý skutok, ktorý sa niekto pokúša interpretovať ako zlý.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 286 ~
Člen od: 15 február 2010 ~
Posledná návšteva: 17 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 august 2011 : 19:47:57
|
citácia: "Žiadnemu so smrteľníkov nie je dovolené súdiť pápeža"
Bula Unam sanctam
citácia: O nedovolenosti súdenia pápeža som písal odkazujúc na pápežský dokument "Unama sanctam". Pôvodne zaslal Zachariáš - 12 august 2011 : 09:17:23 Pápež Bonifác VIII. v bule Unam Sanctam slovami o nedovolenosti súdenia pápeža povedal, že na svete nejestvuje žiadna náboženská alebo svetská moc, ktorá by bola pápežovi nadradená a mohla ho súdiť, potrestať alebo zosadiť. Taký je význam tohto výroku, a nie ten, aký mu vy prisudzujete, že totižto nemožno spravodlivo posudzovať a kriticky skúmať slová a skutky pápeža.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 13 august 2011 : 20:56:11
|
Ach jaj. Vôbec si nepochopila moje slová... Ide o učenie morálnej teológie, konkrétne učenie o priamej a nepriamej dobrovoľnosti. Nebolo by od veci si to mrknúť. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad dovoleného konania: Krčmár predáva pivo. Svoju činnosť koná pre osvieženie hostí a uhasenie smädu. Vie, že niektorí to zneužijú na opitosť. Je to nepriamo trpený efekt. Iný príklad dovoleného konania: Pápež organizuje svetový deň modlitieb za mier. Svoju činnosť koná pre spoločné vyjadrenie túžby po mieri vo svete a tým aj posilnenie mieru vo svete. Vie, že niektorí sú v zajatí bludov a budú konať modloslužbu. Je to nepriamo trpený efekt.
To nie je nepriamo trpeny efekt , nezavadzajte Ak sa predpokladal nepriamo trpeny efekt , tak modlarom nemali byt dane katolicke chramy k dispozicii na konanie pohanskych modlosluzobnych ohavnosti Papez Wojtyla nesie za to plnu zodpovednost Nepriamo toleroval modlosluzbu a svojim postojom znesvatil katolicke svatyne Ako David zavrazdil Uriasa zbranami nepriatelov Wojtylova snaha o naplnenie slobodomurarskeho ciela, vytvorenie svetovej pancirkvi je zrejma , jasna , opakovana a neospravedlnitelna
|
Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3 |
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 12:27:56
|
citácia: To nie je nepriamo trpeny efekt , nezavadzajte Ak sa predpokladal nepriamo trpeny efekt , tak modlarom nemali byt dane katolicke chramy k dispozicii na konanie pohanskych modlosluzobnych ohavnosti uz to tu bolo viackrat povedane a citovane, ze papez ani miestni biskupi o tom nevedeli a ked sa o tom dozvedeli, tak to odsudili. taktiez sa s takymito aktivitami neratalo ako s dopredu trpenym efektom.
citácia: Miesta kresťanského kultu tiež neboli prepožičané iným náboženstvám ako sa to, aj keď ojedinelo, stalo v tých októbrových dňoch roku 1986, samozrejme bez vedomia miestneho biskupa i pápeža. http://www.rkctatry.sk/news/ako-chapat-medzi-nabozenske-stretnutie-v-assisi-/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 13:43:58
|
citácia: Wojtylova snaha o naplnenie slobodomurarskeho ciela, vytvorenie svetovej pancirkvi je zrejma , jasna , opakovana a neospravedlnitelna Pôvodne zaslal amerika1 - 13 august 2011 : 20:56:11
To máme chápať ako neomylný výrok "ex cathedra"?
Mimochodom,ste katolík alebo v mene koho vynášate takéto súdy? (Mato ma zase sprdne,že nechápem význam slova súdenie ale nevadí)
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 13:47:07
|
citácia: citácia: "Žiadnemu so smrteľníkov nie je dovolené súdiť pápeža"
Bula Unam sanctam citácia: O nedovolenosti súdenia pápeža som písal odkazujúc na pápežský dokument "Unama sanctam". Pôvodne zaslal Zachariáš - 12 august 2011 : 09:17:23 Pápež Bonifác VIII. v bule Unam Sanctam slovami o nedovolenosti súdenia pápeža povedal, že na svete nejestvuje žiadna náboženská alebo svetská moc, ktorá by bola pápežovi nadradená a mohla ho súdiť, potrestať alebo zosadiť. Taký je význam tohto výroku, a nie ten, aký mu vy prisudzujete, že totižto nemožno spravodlivo posudzovať a kriticky skúmať slová a skutky pápeža. Pôvodne zaslal Robel - 13 august 2011 : 19:47:57
o.k. Robel,beriem tieto argumenty.A oceňujem snahu o konštruktívnu debatu.Pohľadám v kánonoch cirkvi články,ktoré zakazujú posudzovanie pápeža,či biskupov laikmi,od toho sa lepšie odrazíme do diskusie ako od "unamam sanctam",tá je skutočne pre tento problém nepoužiteľná. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 15:04:53
|
citácia: citácia: To nie je nepriamo trpeny efekt , nezavadzajte Ak sa predpokladal nepriamo trpeny efekt , tak modlarom nemali byt dane katolicke chramy k dispozicii na konanie pohanskych modlosluzobnych ohavnosti uz to tu bolo viackrat povedane a citovane, ze papez ani miestni biskupi o tom nevedeli a ked sa o tom dozvedeli, tak to odsudili. taktiez sa s takymito aktivitami neratalo ako s dopredu trpenym efektom. citácia: Miesta kresťanského kultu tiež neboli prepožičané iným náboženstvám ako sa to, aj keď ojedinelo, stalo v tých októbrových dňoch roku 1986, samozrejme bez vedomia miestneho biskupa i pápeža. http://www.rkctatry.sk/news/ako-chapat-medzi-nabozenske-stretnutie-v-assisi-/Pôvodne zaslal radar - 14 august 2011 : 12:27:56 Je nemožné, aby "bez vedomia miestneho biskupa i pápeža" boli v Assisi v r. 1986 miesta kresťanského kultu prepožičané iným náboženstvám. Kto to celé teda organizoval? A kedy túto vec Ján Pavol II. odsúdil?
Keby to bola pravda, akože nie je, prečo potom v Assisi 2002 boli posvätné miesta opäť prepožičané pohanom? Dokonca tak sa hanbili za Krista, že odstránili kríže.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 15:25:34
|
WELL..
Pozrite ľudia, myslím, že darmo tu teraz niekoho súdite, kritizujete, osočujete... Skôr či neskôr nastene deň, keď bude JP II. svätým, ľudia ho budú prosiť o príhovor, o pomoc.. presne tak isto, ako my sa teraz modlíme k svätým, ktorých máme. za 100 rokov si na nejakých šamanov pohybujúcich sa okolo pápeža nikto nespomenie, lebo je to naozaj irelevantné.
- pokiaľ ide o rýchlosť svätorečenia - Nájde sa teraz niketo, kto spochybní svätosť napríklad sv. Antona Paduánskeho? Veď on bol vyhlásený za svätého necelý rok po smrti pápežom Gregorom IX. Doteraz sa na neho nezabudlo a doteraz ho o pomoc a príhovor prosíme.
- čo sa týka života - napr. sv. Hieronym žil nemravným životom, kým sa tohto života nezriekol, sv. Augustín v mladosti zo zábavy krado a vodil si domov vydaté neviestky, sv. František sa rád promenádoval v zlatých šatách - až kým ch sám nezhodil a svoj a otcov majetok nerozdal chudobným ... a Máriu Magdalénu ani nespomínam.. A teraz si ich tak veľmi vážime, prosíme, modlíme sa k ním..
Mám zato, že cirkevní kompetentní veľmi dobre vedia, čo robia - nespochybňujem vedomosti a vzdelanie nikoho tu na tomto fóre avšak nemám pocit, aby tu na tomto fóre bol niekto z Kongregácie pre kauzy svätých.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 997 ~
Člen od: 07 júl 2011 ~
Posledná návšteva: 13 máj 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 15:25:43
|
citácia: citácia: citácia: "Žiadnemu so smrteľníkov nie je dovolené súdiť pápeža"
Bula Unam sanctam citácia: O nedovolenosti súdenia pápeža som písal odkazujúc na pápežský dokument "Unama sanctam". Pôvodne zaslal Zachariáš - 12 august 2011 : 09:17:23 Pápež Bonifác VIII. v bule Unam Sanctam slovami o nedovolenosti súdenia pápeža povedal, že na svete nejestvuje žiadna náboženská alebo svetská moc, ktorá by bola pápežovi nadradená a mohla ho súdiť, potrestať alebo zosadiť. Taký je význam tohto výroku, a nie ten, aký mu vy prisudzujete, že totižto nemožno spravodlivo posudzovať a kriticky skúmať slová a skutky pápeža. Pôvodne zaslal Robel - 13 august 2011 : 19:47:57 o.k. Robel,beriem tieto argumenty.A oceňujem snahu o konštruktívnu debatu.Pohľadám v kánonoch cirkvi články,ktoré zakazujú posudzovanie pápeža,či biskupov laikmi,od toho sa lepšie odrazíme do diskusie ako od "unamam sanctam",tá je skutočne pre tento problém nepoužiteľná. Pôvodne zaslal Zachariáš - 14 august 2011 : 13:47:07 Dobre. Pomôžem k tomu citovaním sv. kardinála Bellarmina:
"Tak ako je dovolené odporovať pápežovi, ktorý útočí na telo, tak je tiež dovolené odporovať pápežovi, ktorý útočí na duše alebo ruší občiansky poriadok, alebo, a predovšetkým, ktorý sa pokúša zničiť Cirkev. Hovorím, že je dovolené odporovať mu tým, že sa nevykoná, čo prikazuje, a tým, že sa zamedzí, aby sa uskutočnila jeho vôľa; nie je ale dovolené ho súdiť, trestať alebo zosadiť, lebo sú to činy, ktoré náležia nadriadenému." (De Romano Pontifice) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 968 ~
Člen od: 11 august 2011 ~
Posledná návšteva: 30 december 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 16:05:49
|
citácia: "...nie je ale dovolené ho súdiť, trestať alebo zosadiť, lebo sú to činy, ktoré náležia nadriadenému." Pôvodne zaslal Robel - 14 august 2011 : 15:25:43
Smel teda norimberský tribunál súdiť p. Göringa? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 60 ~
Člen od: 23 jún 2008 ~
Posledná návšteva: 14 február 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 16:13:43
|
citácia: citácia: "...nie je ale dovolené ho súdiť, trestať alebo zosadiť, lebo sú to činy, ktoré náležia nadriadenému." Pôvodne zaslal Robel - 14 august 2011 : 15:25:43 Smel teda norimberský tribunál súdiť p. Göringa? Pôvodne zaslal Jabloň - 14 august 2011 : 16:05:49 Goring bol papez? |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 19:09:06
|
Prečo by sa mal tento princíp týkať len pápeža? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 60 ~
Člen od: 23 jún 2008 ~
Posledná návšteva: 14 február 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 14 august 2011 : 21:00:33
|
citácia: Ach jaj. Vôbec si nepochopila moje slová... Ide o učenie morálnej teológie, konkrétne učenie o priamej a nepriamej dobrovoľnosti. Nebolo by od veci si to mrknúť. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad dovoleného konania: Krčmár predáva pivo. Svoju činnosť koná pre osvieženie hostí a uhasenie smädu. Vie, že niektorí to zneužijú na opitosť. Je to nepriamo trpený efekt. Iný príklad dovoleného konania: Pápež organizuje svetový deň modlitieb za mier. Svoju činnosť koná pre spoločné vyjadrenie túžby po mieri vo svete a tým aj posilnenie mieru vo svete. Vie, že niektorí sú v zajatí bludov a budú konať modloslužbu. Je to nepriamo trpený efekt.
To nie je nepriamo trpeny efekt , nezavadzajte Ak sa predpokladal nepriamo trpeny efekt , tak modlarom nemali byt dane katolicke chramy k dispozicii na konanie pohanskych modlosluzobnych ohavnosti Papez Wojtyla nesie za to plnu zodpovednost Nepriamo toleroval modlosluzbu a svojim postojom znesvatil katolicke svatyne Ako David zavrazdil Uriasa zbranami nepriatelov Wojtylova snaha o naplnenie slobodomurarskeho ciela, vytvorenie svetovej pancirkvi je zrejma , jasna , opakovana a neospravedlnitelna Pôvodne zaslal amerika1 - 13 august 2011 : 20:56:11 Pán Amerika, napísali ste, že to nebol trpený efekt. To znamená, že podľa vás úmyslom JP2 bolo podporovať modloslužbu. Ak je to tak, potom by ste mali mať dôkaz, že toto bol pápežov úmysel a tiež by ste mali mať vážny dôvod písať o tejto veci.
A ak takýto dôkaz nemáte, potom sa jednoducho dopúšťate opovážlivého posudzovania. (Je to silné presvedčenie o hriechu iného bez dostatočných dôkazov.) A taktiež sa dopúšťate osočovania.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 286 ~
Člen od: 15 február 2010 ~
Posledná návšteva: 17 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 11:38:00
|
[/quote] Dobre. Pomôžem k tomu citovaním sv. kardinála Bellarmina:
"Tak ako je dovolené odporovať pápežovi, ktorý útočí na telo, tak je tiež dovolené odporovať pápežovi, ktorý útočí na duše alebo ruší občiansky poriadok, alebo, a predovšetkým, ktorý sa pokúša zničiť Cirkev. Hovorím, že je dovolené odporovať mu tým, že sa nevykoná, čo prikazuje, a tým, že sa zamedzí, aby sa uskutočnila jeho vôľa; nie je ale dovolené ho súdiť, trestať alebo zosadiť, lebo sú to činy, ktoré náležia nadriadenému." (De Romano Pontifice)
Pôvodne zaslal Robel - 14 august 2011 : 15:25:43 [/quote]
Čo z toho môžeme pre predmet našej diskusie vyvodiť?(Pripomínam,že som spochybnil právo laikov napádať pápeža bez skutočných dôkazov za vytvorenie paktu so slobodomurármi a následne spochybňovanie beatifikácie tohoto pápeža nasledovným pápežom). |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 11:48:36
|
citácia: citácia: Janka nesúdi pápeža, ale určité jeho skutky. Pôvodne zaslal Robel - 11 august 2011 : 20:49:06 A tým súdi aj pápeža. neprináleží jej to ako laikovi.nemá ani dostatok informácií. Nechajte pápeža na pokoji.Kde sa berie v mnohých katolíkoch toľko pýchy,že si vyberú za terč svojej kritiky samotného primasa Cirkvi?Nezabudnite,za túto opovážlivosť vás bude raz súdiť samotný Boh.A ako sluhovia,ktorí poznali vôľu svojho Pána(katolíci) sa vám ujde prísnejší trest ako tým(nekatolíci narodení mimo spoločenstva Katolíckej cirkvi),ktorí ju nepoznali. Pôvodne zaslal Zachariáš - 11 august 2011 : 20:56:58
sv. Brigita Švédska, laička, manželka, matka, neskôr rehoľníčka, napomínala svetské i cirkevné osobnosti, pápeža nevynímajúc.
|
Pokoj a dobro medzi nami. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 178 ~
Člen od: 18 apríl 2011 ~
Posledná návšteva: 10 apríl 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 11:52:33
|
citácia: sv. Brigita Švédska, laička, manželka, matka, neskôr rehoľníčka, napomínala svetské i cirkevné osobnosti, pápeža nevynímajúc.
Tak isto to robila aj laicka sv. Katarina Sienska. Obe ale tieto ulohy dostali priamo od Jezisa, co nie je nas pripad. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 12:00:38
|
[/quote]
sv. Brigita Švédska, laička, manželka, matka, neskôr rehoľníčka, napomínala svetské i cirkevné osobnosti, pápeža nevynímajúc.
Pôvodne zaslal jarmok - 15 august 2011 : 11:48:36 [/quote]
Určite však nešla proti pápežom v štýle obviňovania bez dôkazov(viď obvinenie z vytvorenia paktu pápeža so slobodomurármi).A nepúšťala hlášky len tak do vetra ale svoje napomínanie adresovala presne tomu,koho napomínala.Určite tiež nespochybňovala učiteľské konanie pápeža,ktoré konal slobodne vyplývajúc z jeho postavenia(tu konkrétne mám na mysli spochybnenie účinnosti beatifikácie,kedy jeden z laikov tvrdí,že blahoslavený pápež sa pokojne môže škvariť v pekle).A tých nehoráízností by sa tu ešte našlo. Odporúčam kánon č.752. ktorý tu uverejnil Rudy
|
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 12:40:51
|
http://www.vendee.cz/texty/jak_roz_assisi.html můžem se s pohany modlit společně o mír, má jejich modlitba k satanovi nějakou váhu? Může být beati ten, kdo to svolal, vyzval je k modloslužbě, kde se pak následeně konali v kostele pohanské obřady? |
Renda |
Krajina: Czech Republic ~
Počet príspevkov: 140 ~
Člen od: 25 máj 2011 ~
Posledná návšteva: 26 február 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 12:45:58
|
citácia: Ach jaj. Vôbec si nepochopila moje slová... Ide o učenie morálnej teológie, konkrétne učenie o priamej a nepriamej dobrovoľnosti. Nebolo by od veci si to mrknúť. Pre lepšie pochopenie uvediem príklad dovoleného konania: Krčmár predáva pivo. Svoju činnosť koná pre osvieženie hostí a uhasenie smädu. Vie, že niektorí to zneužijú na opitosť. Je to nepriamo trpený efekt. Iný príklad dovoleného konania: Pápež organizuje svetový deň modlitieb za mier. Svoju činnosť koná pre spoločné vyjadrenie túžby po mieri vo svete a tým aj posilnenie mieru vo svete. Vie, že niektorí sú v zajatí bludov a budú konať modloslužbu. Je to nepriamo trpený efekt. Pôvodne zaslal rudy - 12 august 2011 : 22:39:10 takze Pan Jezis mal nechat znesvacovat chram obchodnikom lebo kto iny ak nie On chce pre ludi to najlepsie?...On to nedovolil, vyhnal ich bicom!...nechal si po sebe plut, bicovat, niesol aj kriz, nechal sa ukrizovat, ale Chram Bozi nenechal vystavit potupe! kto z ludi si toto moze dovolit, aj keby mal najlepsie umysly na svete? a ako tu uz bolo pisane, nie je potrebne poznat niekoho umysly, dolezite pre nas je ovocie toho umyslu
citácia: Grafológia nie je veštenie, s tým nič nenarobíš. To, že niektorí grafológovia pripisujú grafológii „benefity“, ktoré s ňou nemajú nič spoločné, je kvôli zištným dôvodom pochopiteľné. Pôvodne zaslal rudy - 12 august 2011 : 22:39:10 skus si dat do googla slovo"grafologia"...mne ako prve vyplulo toto: http://www.vestiaren.sk/index.php?option=com_content&view=article&id=138&Itemid=82
citácia: To, čo tu Janka predvádzaš sa nazýva opovážlivé posudzovanie. Ide o silné presvedčenie o hriechu iného bez dostatočných dôkazov. Ty si jednoducho interpretuješ slová a činy JP2 nesprávne (žeby nárokom?) a potom ho kritizuješ. Robíš presne to, čo robia neveriaci, keď vykladajú Bibliu falošne a potom túto falošnú interpretáciu kritizujú. To, že JP2 nerelativizuje kresťanstvo, dokazuje napr. jeho encyklika Redemptor hominis, kde jasne učí, že Kristus je jediný vykupiteľ človeka. Pôvodne zaslal rudy - 12 august 2011 : 22:39:10 nie je to opovazlive posudzovanie, mam na to vazny dovod...predkladam sem zatial uplne jednoduche dokazy, napr. o tej grafologii, ale ani to nie je dostatocny dokaz
citácia: Ďalej, som šokovaný z toho, že si dovolila kritizovať vyhlásenie Dominus Iesus, čo je dokument hodnoverného Magistéria, čím si sa prehrešila proti kánonu 752 Kódexu kánonického práva, ktorý tu uvádzam: Kán. 752 - Aj keď nie súhlas viery, predsa však nábožnú poslušnosť rozumu a vôle treba prejaviť náuke, ktorú buď Najvyšší veľkňaz, alebo kolégium biskupov hlása o viere alebo mravoch, keď vykonávajú hodnoverné magistérium, hoci túto náuku nezamýšľajú vyhlasiť definitívnym úkonom; veriaci sa teda majú starostlivo vyhýbať tomu, čo sa s ňou nezhoduje.Tvoja kritika sa zakladá na vlastnej interpretácii vytrhnutého textu bez ohľadu na kontext... História učí, že tí, ktorí sa správali ako Janka, mali už len krôčik k schizme. Samozrejme, oni sami si navrávali, že majú pravdu. Pôvodne zaslal rudy - 12 august 2011 : 22:39:10 a ja som prave urobila, co sa pise v Kodexe: vyhybam sa tomu, co sa nezhoduje s Magisteriom...len som vypichla vec, co sa nezhoduje s Katolickym ucenim, nie s mojim ucenim alebo neviem koho...dala som citat z Katechizmu, ktory odporuje pisanemu v Encyklike JPII |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 15 august 2011 : 12:55:49
|
Janka,čo tvoje obvinenie pápeža z vytvorenia paktu so slobodomurármi?Máš dôkazy?Ak áno,predložila si ich ako poslušná dcéra Cirkvi na posúdenie svojmu biskupovi,alebo kongregáciám do Ríma? A tvoje posudzovanie vo veci motlibového strenutia v Assisi je takisto iba na základe domnienok,útržkovitých a skreslených informácií.Kráčaš po tenkom ľade obviňovania,pod ktorým sú kalné a páchnuce vody schizmy,z ktorých na teba volajú tí,čo do tohoto kalu už spadli a radi by stiahli so sebou aj druhých.Ich "svetlo",nie je svetlom Ducha svätého ale svetielkovanie toho,čo sa vzbúril proti Bohu a teraz by sa rád vydával za anjela svetla.Utekaj od toho preč. |
Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista. 1.Pt 2,4-5 |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1345 ~
Člen od: 30 november 2009 ~
Posledná návšteva: 26 august 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|