|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 21:12:24
|
Sv. omša nie je pamiatkou Pánovej večere. Katechizmova definícia hovorí: Sv. omša je nekrvavé sprítomnenie krvavej obety Ježiša Krista na kríži. Toto isté je napísané v nových VSRM, v úvode http://breviar.kbs.sk/docs/vsrm-3ed.pdf . Z uvedeného jasne vyplýva, že omša bola síce ustanovená na Zelený štvrtok, ale sprítomňujú sa na nej udalosti Veľkého piatku.
|
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 21:18:15
|
Som zvedavý ako to bude ďalej- s misojogim to samozrejme bude strata času, ale tvrdenie o tom, že sv. omša je niečo iné ako obeta, pre mňa je na anathema sit. Zdá sa že to okiadzačov tzv NOM nejako netrápi. A oni sa normálne divia, keď človek povie, že nebude chodiť na tú nekatolícku a fakticky protikatolícku estrádu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 22:21:30
|
citácia: Z uvedeného jasne vyplýva, že omša bola síce ustanovená na Zelený štvrtok, ale sprítomňujú sa na nej udalosti Veľkého piatku. ved som to tu vysvetloval ... necital si? :-(
nechapem kde vidis protiklad, ked tu ziaden nie je .....
sv omsa bola ustanovena na Zeleny stvrtok prave Poslednou vecerou ktora bola prvou sv omsou .... prave na Zeleny stvrtok apostoli prvykrat dostali od Jezisa Jeho Telo a Krv Velkonocna vecera SZ sa stala Velkonocnou vecerou NZ cize sv omsou a rovnako ako pri SZ velkonconej veceri sa spritomnuje zachrana Izraelitov pri prechode cez Cervene more, tak pri NZ Velkonocnej veceri cize sv omsi sa spritomnuje smrt a zmrvtvychvstanie Krista |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 22:24:59
|
misojogi, musím pristúpiť k jasnej otázke: je sv. omša obeta? Je nekrvavým sprítomnením obety Kríža? (ak tá sekta pozná nekrvavé sprítomnenie Zmŕtvychvstania a pod. čo tu vypisuješ, tak to napíš jasne) Ak v odpovedi padne slovo hostina, stolovanie, večera a pod. pokoncilno- protestantské bludy, myslím je načase jasne povedať, že s tou protestantsko- heretickou sektou nemám nič spoločné. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 22:46:33
|
rad by som Ti pripomenul ze pri SZ obeti bol zabity baranok ktory bol nasledne zjedeny celopalove obety sice tiez boli(komplet spaleny na uhol), ale velkonocna obeta sa slavila takto cize sv omsa je zaroven aj obeta a zaroven aj hostina tieto dve veci si neprotirecia
takze problem je len zdanlivy |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 22:46:39
|
Ja som len reagoval na tvoj príspevok :
citácia: ved plati aj jedno aj druhe sv omsa je nielen nebeskou hostinou ale aj nekrvavym spritomnenim jeho obety na krizi kde, aspoň podľa mňa, tvrdíš, že sv. omša je aj pamiatkou na Pánovu večeru, aj nekrvavou obetou Krista na kríži. A mimochodom, nebeskou hostinou je sv. prijímanie (chlieb anjelský). |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 23:03:00
|
citácia: rad by som Ti pripomenul ze pri SZ obeti bol zabity baranok ktory bol nasledne zjedeny celopalove obety sice tiez boli(komplet spaleny na uhol), ale velkonocna obeta sa slavila takto cize sv omsa je zaroven aj obeta a zaroven aj hostina tieto dve veci si neprotirecia takze problem je len zdanlivy Pôvodne zaslal misojogi - 11 máj 2013 : 22:46:33
Od začiatku mi je jasné, že si mýliš dve veci: Obetu sv. omše - Sacrificium, a Sviatosť oltárnu- Santissimum. A tento omyl má pre teba fatálne dôsledky, zamotávaš sa a zamotávaš... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 23:23:33
|
citácia: kde, aspoň podľa mňa, tvrdíš, že sv. omša je aj pamiatkou na Pánovu večeru, aj nekrvavou obetou Krista na kríži. A mimochodom, nebeskou hostinou je sv. prijímanie (chlieb anjelský). nevidim rozpor meezi nebeskou hostinou a sv omsou a Panovou vecerou ved knaz je knazom naveky a sv omsu pravdepodobne bude konat aj vo vecnosti
mozno Ta myli slovo pamiatka, ale ja ho nepouzivamv protestantskom slova zmysle ano je to pripomienka aj historickej udalosti pred 2000 rokmi ale zaroven je to spritomnenie Jezisovej obety na krizi a zarvoen je to realna pritomnost Krista ako Prostrednika medzi nebom a zemou
nechapem kam mieris chces snad zrusit suvis Poslednej vecere a sv omse? ved to je nemozne ... (pozri aj KKC)
pozeral som tvoj material (vseobecne smernice rimskeho misala) ale nenasiel som tam co mas na mysli nikde tam nie je napisane ze by sv omsa nesuvisela s Poslednou vecerou aspon som to nenasiel |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 08:00:13
|
KKC 1382 citácia: omša je súčasne a neoddeliteľne obetnou pamiatkou, v ktorej pretrváva obeta kríža, a posvätnou hostinou účasti (communio) na Pánovom tele a jeho krvi. Ale slávenie eucharistickej obety je celé zamerané na dôverné zjednotenie veriacich s Kristom(950) prostredníctvom svätého prijímania (communio). Prijímať znamená prijať samého Krista, ktorý sa obetoval za nás. Z uvedeného jasne vyplýva, že celá sv. omša je obetou, ale nie celá sv. omša je hostinou. Hostinou je len jej časť - communio (sv. prijímanie). A v tých VSRM čo som poslal, takisto nie je zmienka o pamiatke Pánovej večere. Takto sme sa to učili v škole na náboženstve. A kňaz nám zdôrazňoval to, že sv. omša nie je pamiatkou Pánovej večere ale jeho obety na kríži. Pre doplnenie niečo o obeti z predkoncilového katechizmu (v tom novom na nete mám nejako chaos, neviem za zorientovať, ale to je mea culpa ) : http://www.krasaliturgie.cz/otazky-a-odpovedi/katechismove-otazky-o-obeti-mse-svate.html |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 08:05:19
|
A kňaz v nebi omšu slúžiť nebude, pretože je to zmierna obeta za hriechy, čiže v nebi už nebude potrebná. Omša je prostriedok k spáse a v nebi už budú len spasení. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 08:15:07
|
treba nechať misajogiho, nech nám tu rozprávky starej (pokoncilnej) matere dáva ďalej. Nádherné bludy, skutočne skvosty medzi bludmi nám to tu misojogi dáva. (ešte treba počkať odkiaľ to má, nech to tu podloží... už má problém s nekrvavým sprítomňovaním) Treba ho nechať nech si uľaví, nesmierne cenné info o stave "pokoncilnej cirkvi" nám tu dáva. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 11:36:27
|
citácia: A kňaz v nebi omšu slúžiť nebude, pretože je to zmierna obeta za hriechy, čiže v nebi už nebude potrebná. Omša je prostriedok k spáse a v nebi už budú len spasení. Pôvodne zaslal mlamanec - 12 máj 2013 : 08:05:19 mozno nie v terajsej podobe ale nieco analogicke duchovne
ale stale plati Ty si knazom naveky ako inak vysvetlis tento citat ?
PS omsa nie je len prostriedok spasy ale aj oslava a chvala Boha najvysou moznou formou |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 14:11:08
|
citácia: Takto sme sa to učili v škole na náboženstve. A kňaz nám zdôrazňoval to, že sv. omša nie je pamiatkou Pánovej večere ale jeho obety na kríži. tak to sa teda mylil alebo si to zle pamatas spravne je ze nie je LEN pamiatkou Poslednej vecere (ako uci Tridentsky koncil) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 14:19:02
|
Svätá omša je nekrvavým spôsobom sprítomnená krvavá obeta Kríža, a misojogi nám tu doteraz nevysvetlil, ako nekrvavo sprítomňuje krvavú Poslednú Večeru, ako nekrvavo sprítomňuje krvavé Zmŕtvychvstanie, ako nekrvavo sprítomňuje krvavé detstvo atď...
A samozrejme doteraz neviem, čo vlastne sv. Pius V neomylne rozhodol v bulle (aby bolo jasné že sa nejedná o Narodeninovú pohľadnicu) Quo primum...
misojogi klasika, chrlím, prekrúcam, fantazírujem,... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 16:57:55
|
Spesz Sviatosti
citácia: P R V Á H L A V A : E U C H A R I S T I C K Á O B E T A A. Podstata eucharistickej obety Je učenie viery, že vo svätej omši Kristus Pán pod spôsobom chleba a vína sa obetuje svojmu nebeskému Otcovi za hriechy sveta. Táto nekrvavá obeta je tá istá ako krvavá obeta na kríži, iba spôsob je rozdielny. V obidvoch sa obetuje Kristus nebeskému Otcovi, s tým rozdielom, že na kríži krvavým, v omši nekrvavým spôsobom. V čom spočíva nekrvavý spôsob? Niektorí autori vidia Kristovu obetu vo sv. omši v tom, že sa oblečie do skromných spôsobov chleba a vína a toto poníženie vyvrchoľuje v prijímaní, keď spôsoby sa zničia tým, že Kristus sa stáva jedlom a nápojom človeka. Preto títo autori i prijímanie považujú obyčajne za podstatnú čiastku obety, keďže v ňom sa dokončí poníženie, ba nastane zničenie, a práve v tom je obeta. Väčšina autorov chápe vec takto: Vo sv. omši pri premenení Kristus prostredníctvom kňaza, ktorý Ho predstavuje, silou slov premenenia mysticky oddeľuje svoju krv od svojho tela, dávajúc im rozličné spôsoby, čo je napodobnením krvavej obety. Je síce pravda, že v Tele Kristovom je aj jeho Krv a v Krvi Kristovej aj jeho Telo, keďže živé telo nemôže byť bez krvi a živá krv bez živého tela, ale to je iba per concomitantiam, teda skrze prirodzenú súvislosť, nie však silou slov premenenia. Tieto slová, tento mystický meč teda mysticky oddeľuje krv od tela, mysticky zabíja obetu, ktorou je Kristus. V tom poňatí prijímanie nepatrí do podstaty obety, je iba jej doplnením, keďže po obete má sa aspoň čiastka obety zjesť. To vysvitá už aj z toho, že v prijímaní Kristus už nemá aktívnu účasť, čo by však bolo potrebné, keby sa v ňom obetoval.
Hlavným obetovateľom je teda Kristus, lebo iba On môže premeniť chlieb na svoje telo, víno na svoju krv. Kňaz je iba vedľajším, druhotným činiteľom, keďže premenenie musí sa stať viditeľným spôsobom, aby bolo na prospech ľudí. Avšak kňaz má to poverenie aj od Cirkvi, lebo je jej sluhom. Teda v každej omši Obetuje aj Cirkev. Konečne obetujú sv. omšu všetci, ktorí majú na nej nejakú účasť, ako tí, ktorí vysluhujú pri oltári, ktorí dali na omšu štipendium atď. V mene týchto všetkých teda hovorí kňaz pri omši v množnom čísle: Obetujeme ti, Pane . . .
co tak napriklad uvedeny text? |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 17:14:08
|
citácia: nech sa paci ale uz som tu to dokonca pisal aj s komentarom ako to chapem atd atd atd tak aby som sa neopakoval tak davam len link
pointa textu je obrana Cirkvi voci tym co by zvonka chceli menit jej texty samozrejme papez nezavazuje a aninemoze svojho nastupcu aby on nezmenil text misalu
cela bula de facto zavadza v RKC disciplinu pore knazov v sluzeni sv omse, to je jej hlavny bod Tvoje tvrdenie ze bulou papez zavazuje svojho nastupcu, ze nesmie v misali nic zmenit jednoducho nie je pravdive ... na to ani papez nema pravomoc |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 17:43:32
|
Skúsim opakovať otázku- ČO DOGMATIZUJE BULA Quo primum. Mňa nezaujíma čo nerobí, a čo je jasné každému, čo má päť pokope (okrem toho, že zmena je možná len k lepšiemu). Takže čo ROBÍ tá bula ma zaujíma, lebo bula nie je ako som už povedal Narodeninová pohľadnica. (a inak netuším prečo je misojogi odkázaný na stránky Tradičných, žeby sekta nemala záujem predkladať svojim ovečkám dokument Katolíckej Cirkvi?) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 18:21:30
|
Sv. Pius V. bullou Quo primum uvádza do platnosti "nový" misál. Čiže na misál Pia V. sa vzťahuje pápežská neomylnosť (ak sa mýlim opravte ma). Kňaz je kňazom naveky, ale načo by sa v nebi slúžila sv. omša, keď jej jadrom je Eucharistia. Eucharistia je sviatosť, a sviatosti nám sprostredkúvajú božiu milosť. A načo nám bude božia milosť, sprostredkovaná pomocou sviatostí, v nebi? V nebi budeme chváliť Boha, ako sa spomína v sv. písme, žalmami a spevmi. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 18:32:08
|
Áno to je ono- misál ako celok vyjadruje plnosť dogmatických právd o sv. Omši, to je dogmatizované. A teda nie je možné odtiaľ čokoľvek podstatne odstrániť, aby sa toto stalo nepravdou. (ja si neviem predstaviť v kánone zmeniť čo len slovo) Viď napr. odstránenie Offertoria v tzv. NOM. (a samozrejme hromadu iných vecí)
To ďalej by som potreboval upresniť, lebo mi nie je jasné oddelenie dvoch vecí - Obete sv. omše (Sacrificium) a Sviatosti Oltárnej (Santissimum). Tieto dve veci sa snaží zmiešať a hádam aj stotožniť aj tzv. NOM. treba to rozviesť, lebo ja som zaviazaný vo svedomí zúčastniť sa sv. omše na nedele a sviatky, ale povinnosť prijať Santissimum len aspoň raz za rok. (z toho je jasné, že sú to dve rozdielne veci) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 19:04:01
|
Misál nie je a ani nemôže byť dogmou, lebo tá platí od stvorenia sveta a tým pádom by podľa misálu Pia V. museli slúžiť omšu aj apoštoli. A misál sa môže aj čiastočne meniť a dopĺňať, tak ako to urobili Lev XIII. alebo Pius XII. Kánon ten by mal byť samozrejme nemenný. Ale také radikálne zmeny aké urobil IIVK sa mne osobne nepozdávajú. Všetky radikálne zmeny sa v cirkvi prediskutovávali niekoľko rokov a tu zrazu BUM a máme úplne novú omšu. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 19:07:51
|
A kto tvrdí že misál je dogmou? To som ešte nepočul. Ja som len počul, že misál vyjadruje plnosť dogmatických právd o sv. omši. (napr. odstrielaním niektorých častí tzv. NOM toto už nespĺňa, a preto nikdy nebudem považovať ten paškvil za misál pre Katolícku sv. omšu- to by som si zvolal hnev všemohúceho Boha ako píše sv. Pius V)
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 19:14:43
|
Ospravedlňujem sa, zle som ťa pochopil. Ale áno, misál Pia V. až misál Pia XII. (príp. Jána XXIII.) vyjadrujú plnosť dogmatických právd. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 19:56:40
|
citácia: Skúsim opakovať otázku- ČO DOGMATIZUJE BULA Quo primum. Skusim opakovat odpoved: Bula nedogmatizuje nic, vobec nic je to disciplinarna bula a zavadza sa len pre cast cirkvi pre rimo-katolikov teda principialne to nemoze byt dogma
pozrite si laskave definiciu I.VK kde je definovana papezska neomylnost musi to byt vieroucne a musi sa to tykat celej cirkvi
tato bula nie je ani vieroucna (tyka sa liturgie a sposobu slavenia sv omse) a ani sa netyka celej cirkvi (vyslovne je v nej spomenute ze sa netyka ritov starsich ako 200 rokov)
takze jednoducho nemate pravdu staci si precitat uvedene dokumenty aby to clovek videl
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 20:07:07
|
citácia: Misál nie je a ani nemôže byť dogmou, lebo tá platí od stvorenia sveta a tým pádom by podľa misálu Pia V. museli slúžiť omšu aj apoštoli. presne tak forma modlitby principialne nemoze byt dogmatizovana avsak samozrejme mala by vychadzat z Pisma(aj SZ a predovsetkym NZ) a Posvatnej Tradicie sv omsa ma niektore prvky uz zo starej zidovskej liturgie (apostoli boli predsa zidia a tak je pochopitelne ze sa inspirovali zidovskym nabozenstvom a samozrejme to bol aj bozi zamer)
citácia: A misál sa môže aj čiastočne meniť a dopĺňať, tak ako to urobili Lev XIII. alebo Pius XII. Kánon ten by mal byť samozrejme nemenný. Ale také radikálne zmeny aké urobil IIVK sa mne osobne nepozdávajú. Všetky radikálne zmeny sa v cirkvi prediskutovávali niekoľko rokov a tu zrazu BUM a máme úplne novú omšu. konecne rozumny a slusnym sposobom vyjadreny nazor privitam ked napisas a vysvetlis co a preco sa Ti zda na NOMe horsie v porovnani s TOMom
mimochodom aky je dovod na to aby bol kanon nemenny?
. |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 12 máj 2013 : 20:10:05
|
mimochodom ohladom sv Omse odporucam knizku Scot Hahn Barankova vecera |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|