|
Odoslaný - 20 apríl 2013 : 02:44:54
|
lebo sa tam slavi svata omsa a ta vsadepritomna nie je :-D DDDD |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 08:16:09
|
To je zaujímavé na sv. omši môžem robiť kotrmelce, stáť na hlave, skákať na trampolíne...však je všadeprítomný a je mu fuk ako som otočený. Ale zrazu všadeprítomnému Bohu vadí, že sedím doma. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 16:12:42
|
citácia: Lenže nie je možné zostať v patristickej dobe, či prvom tisícročí. Doktrína sa precizovala, herézy bujneli a obrady sv. omše to odrážali. Nemôžeme sa tváriť, že zdôrazníme niečo, čo tu (údajne) bolo pred 1000 a viac rokmi na úkor toho, čo prišlo potom, a že je to v podstate OK, lebo keď to bolo fajn vtedy, tak to je fajn aj teraz. Navyše to, čo sa tvári ako návrat k prvým storočiam, je často skôr fantáziou reformátorov, než seriózne podloženým faktom. Pôvodne zaslal maaajo - 19 apríl 2013 : 19:45:19 Zrejme to bude súvisieť aj s tým, ako ľudia určitej doby cítia potrebu vyjadriť svoju vieru - a v oblasti liturgie. Rozumné bude zrejme prijať a rešpektovať aj to, čo bolo v dobe patristiky, aj to, čo vzniklo po nej, aj čo vniesol do liturgie stredovek... Ale prečo neprijať aj to čo vniesla naša doba?/na Koncile.../
Napokon, vždy o tom rozhodovali predstavení Cirkvi, a ako oni rozhodli a dali podobu sv. omši, tak to bolo určite platné a dobré. Nikto iný nemá právo do toho kecať... Ved predstavení Cirkvi zrejme sa snažili - ako deti tej doby, ale aj ako odborníci na alivieru a liturgiu... - vyjadriť cítenie ľudí tej doby /v tom je iste zahrnutá aj možnosť nejakej ľudksej chyby, ale to patrí k človeku.../. Kde je, prosím vás, napísané, že to môže byť len tak, a nie inak?... To by bola domýšľavosť a pýcha... Nemyslíte?...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 16:30:25
|
citácia: V prvom tisícročí? Tak napríklad za prenasledovania počas Rímskej ríše sa omša slávila na hroboch mučeníkov. A tie hroby vyzerali tak, že kňaz byť k ľudu obrátený jednoducho nemohol... Pôvodne zaslal Reconquistador - 19 apríl 2013 : 21:40:14 Len toto je pre vás, problém? História však dosvedčuje, že prví kresťania až tak do tých katakomb nechodili kvôli sv. omši, tam to nebolo vždy také bezpečné. A potom - kde boli katakomby?... A ved kresťania boli na skoro celom svete... A spravidla sa stretávali po domoch ako my za socializmu, či v prírode, a je známe, že boli ako rodina okolo stola.
Ale ak vám vadí to otočenie kňaza, tak vám ako kňaz čosi poviem: Viete, že kňaz je pri sv. omši práve viditeľným znakom Krista?... Preto kňaz nie je konkurent Krista vo svätostánku, ale aj podľa viery práve kňaz je o.i. /Božie slovo, znaky chleba a vína, spoločenstvo veriacich zídene v mene Kristovom.../ viditeľným znakom prítomnsoti Ježiša Krista. Práve preto niet nijakého podstatného dôvodu, prečo by nemohli byť veriaci pri sv. omši aj okolo oltára ako stola, presne ako to bolo v prvých dobách kresťanstva...
Ak to tak v minulosti spoločenstvo cítilo, v poriadku, bolo to správne. Ale nie je nesprávne ani toto. Hodnotu nášmu konaniu totiž podstatne aj tak dávajú naše úmysly, motívy, prečo niečo konáme tak, a nie inak. A Pán vidí do našich sŕdc, a určite vie prečítať, že aj jedni, aj druhí to mysleli dobre, hoci to robia každý inak...
Načo tento zbytočný spor donekonečna predlžovať, a tým len dezorientovať, ktorí by v tom nevideli nijaký problém, nebyť tých, ktorí sa svojou tvrdohlavosťou a pýchou urobili samy problémom... Načo pre nič za nič sa hádať a rozdeľovať Kristovo Telo, t.j. Cirkev na kúsky pre nepodstatné veci?... Ak ona zajtra rozhodne tak, že vyhovie tejto skupine ľudí, bez ťažkostí sa podrobím, ak to urobí legitímna autorita Cirkvi. To by aj oni mali urobiť voči dnešnej legitímnej autorite Cirkvi, ak sú skutoční katolíci... Ale oni namiesto toho delegitimizujú, aj autoritu Cirkvi, aj jej liturgiu, alen aby ospravedlnili svoje postoje /pomýlené, proticirkevné/, a trhajú tak Kristovo telo...
|
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 16:49:59
|
citácia: To je zaujímavé na sv. omši môžem robiť kotrmelce, stáť na hlave, skákať na trampolíne... ked inak nedas tak nech sa paci ... ja sa zvyknem spravat uctivo a primerane
a co sa tyka meritu veci tak ELO vam to napisal jasne staci si precitat citácia: Ale ak vám vadí to otočenie kňaza, tak vám ako kňaz čosi poviem: Viete, že kňaz je pri sv. omši práve viditeľným znakom Krista?... Preto kňaz nie je konkurent Krista vo svätostánku, ale aj podľa viery práve kňaz je o.i. /Božie slovo, znaky chleba a vína, spoločenstvo veriacich zídene v mene Kristovom.../ viditeľným znakom prítomnsoti Ježiša Krista. Práve preto niet nijakého podstatného dôvodu, prečo by nemohli byť veriaci pri sv. omši aj okolo oltára ako stola, presne ako to bolo v prvých dobách kresťanstva...
citácia: Ale zrazu všadeprítomnému Bohu vadí, že sedím doma. to nevadi Bohu ale Tebe, ze nemas ucast na spolocnestve veriacich a o obete sv omse Vies co je sv omsa? realna pritomnost Krista ako Prostrednika medzi Bohom a clovekom na konkretnom mieste a v konkretnom case to Ti nechyba ? treba pekne prist na sv omsu |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 30 apríl 2013 : 16:58:09
|
citácia: Ale prečo neprijať aj to čo vniesla naša doba?/na Koncile.../ Napokon, vždy o tom rozhodovali predstavení Cirkvi, a ako oni rozhodli a dali podobu sv. omši, tak to bolo určite platné a dobré. Oni si z formy sv omse cize z liturgie spravili dogmu (hoci cirkev to nikdy za dogmu nevyhlasila) a kazda zmena ich irituje a povazuju ju za hereticku
ja som sa na katechizme ucil ze pre sv omsu je podstatna moc knaza, cize vysviacka a nie forma, ktora hlavne vo vazeniach a koncentrakoch nebola az tak presne dodrzana, lebo sa nedalo co je treba dodrzat su konsekracne slova "toto je moje Telo ... Toto je moja Krv ..."
momochodom: umyslom Tridentskeho koncilu bolo navrat k pramenom, preto sa zvolili co najstarsie formy umyslom IIVK bolo opat to iste lenze medzicasom sa nasli este starsie dokumenty a tak sa islo podla nich (napr jeden kanon je podla sv.Hypolita niekedy z druheho storocia) |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 10:33:41
|
struktura TOMu (Tridentium Ordo misale)
citácia: Mešní řád -Struktura
Vysvětlivky Obřady přede Mší svatou Bohoslužba katechumenů Modlitba u stupňů oltáře Introitus Kyrie eleison Gloria Kolekty Epištola Mezizpěvy Evangelium Krédo Bohoslužba věřících Obětování Secreta Preface MEŠNÍ KÁNON Modlitba za Církev Vzpomínka na živé Communicantes Hanc igitur Quam oblationem Proměňování Po Proměňování Vzpomínka na mrtvé Prosba o společenství se svatými Doxologie a Menší Pozdvihování Modlitba Páně Libera nos a Lámání Commixtio Agnus Dei Přijímání Communio Postcommunio Propuštění Poslední evangelium
takze Bohoslužba katechumenů je premenovana na Bohosluzbu slova Bohoslužba věřících je premenovana na Bohosluzbu obety je vynechane posledne evanjelium a uvod (pokropenie Yzopom) a trocha je zmenene poradie (aj Ambroziansky ritus ma ine poradie) ale inak texty vacsinou ostali a zmysel ostal
co sa zmenilo? veriaci odpovedaju nahlas premenenie sa hovori nahlas knaz je otoceny tvarou k ludu podavaju sa ruky
doplnte prosim dalsie info pripadne ma opravte vdaka
zatial to nevidim ako nejaku tragicku zmenu, ale skor ako rozvijanie ... ale samozrejme kludne vyjadrite a upresnite |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 01 máj 2013 : 12:44:20
|
Toto mi fakt nedá, tak aspoň pár zmien. Boli vyhodené stupňové modlitby, introit, zredukované Kyrie, zmenené kolekty, zmeny v Epištolách, zmenené medzispevy, zmeny v evanjeliových čítaniach, odstránené ofertórium, zmenené secréty, prefácie, zmenený celý Kánon (kánon = nemenné pravidlo), zmenené obrady prijímania, postkomúnia, odstránené posledné evanjelium, zmenený liturgický jazyk, orientácia kňaza pri obradoch, liturgická hudba, odstránené takmer všetky gestá, zmeny v kňazskom rúchu, architektúre... ale inak je to asi podľa niektorých to isté, "duch zostal zachovaný", ba dokonca došlo k prehĺbeniu alebo jasnejšiemu vyjasneniu omšových tajomstiev. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 721 ~
Člen od: 25 marec 2011 ~
Posledná návšteva: 30 január 2021
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 00:13:29
|
citácia: , zmeny v evanjeliových čítaniach co sa zmenilo ?
citácia: ale inak je to asi podľa niektorých to isté, "duch zostal zachovaný", ba dokonca došlo k prehĺbeniu alebo jasnejšiemu vyjasneniu omšových tajomstiev. zatial to vidim naozaj takto |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 08:03:40
|
citácia: zatial to vidim naozaj takto Pôvodne zaslal misojogi - 02 máj 2013 : 00:13:29 Tak nic, prijemne snenie. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
Elo
Stav:
offline
| |
Odoslaný - 02 máj 2013 : 08:36:51
|
citácia: Toto mi fakt nedá, tak aspoň pár zmien. Boli vyhodené stupňové modlitby, introit, zredukované Kyrie, zmenené kolekty, zmeny v Epištolách, zmenené medzispevy, zmeny v evanjeliových čítaniach, odstránené ofertórium, zmenené secréty, prefácie, zmenený celý Kánon (kánon = nemenné pravidlo), zmenené obrady prijímania, postkomúnia, odstránené posledné evanjelium, zmenený liturgický jazyk, orientácia kňaza pri obradoch, liturgická hudba, odstránené takmer všetky gestá, zmeny v kňazskom rúchu, architektúre... ale inak je to asi podľa niektorých to isté, "duch zostal zachovaný", ba dokonca došlo k prehĺbeniu alebo jasnejšiemu vyjasneniu omšových tajomstiev. Pôvodne zaslal maaajo - 01 máj 2013 : 12:44:20 Bážený maaajo, všetko sú to naozaj vonkajšie, nepodstatné veci, ktoré má Cirkev právo hocikedy zmeniť, podobne ako to už veľa-krát v histórii menila. Ako som vám povedal, každá doba má právo na vyjadrenie svojej viery v liturgii po svojom. To sú všetko iba symbolické vyjadrenia. Predsa nič sa nemení zmenou rúcha, alebo vynechaním nejakých slov, či modlitby, a nahradením inými slovami. A kňaz je predsa predstaviteľom Krista pri liturgii, preto ak je obrátený tvárou k ľuďom, to možno chápať ako keby Ježiš bol prostredníctvom kňaza obrátený tvárou k ľudu, a jedol s vami na sviatostnej hostine pri Jeho stole... V novej sv. omši naozaj zostalo všetko podstatné, čo k omši patrí. , Ak niekto plače za nejakými starými symbolami, tak je to nič iné, ako znak prílišnej naviazanosti na to, čo nie je podstatné. Nepatrí sa kvôli tomu ani pípnuť, naozaj... Cirkevným predstaveným treba nechať právo rozhodnúť, ve´d to dostali od krista: "ČO zviažete na zemi, bude zviazané i na nebi". A patrí sa ich rešpektovať: "Kto vás počúva, mňa počúva". Kto toto nevie, či nechce pochopiť, sotva ho možno nazvať kresťanom, tým viac katolíkom... |
Krajina: Russia ~
Počet príspevkov: 370 ~
Člen od: 27 február 2013 ~
Posledná návšteva: 05 november 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2013 : 14:14:57
|
citácia: Lenže nie je možné zostať v patristickej dobe, či prvom tisícročí. Doktrína sa precizovala, herézy bujneli a obrady sv. omše to odrážali. Nemôžeme sa tváriť, že zdôrazníme niečo, čo tu (údajne) bolo pred 1000 a viac rokmi na úkor toho, čo prišlo potom, a že je to v podstate OK, lebo keď to bolo fajn vtedy, tak to je fajn aj teraz. Navyše to, čo sa tvári ako návrat k prvým storočiam, je často skôr fantáziou reformátorov, než seriózne podloženým faktom. Pôvodne zaslal maaajo - 19 apríl 2013 : 19:45:19
maaajo treba neustále zdôrazňovať, že ide o vybrusovanie jednej a tej istej liturgie, kde napr. kánon je nemenný prakticky od Gregora Veľkého. Lebo takto to vypadá, akoby si každá doba robila svoju liturgiu, a tým pádom, sa po tzv. iivk urobilo to isté. Neustále treba zdôrazňovať, že sa jedná o novotvar, v žiadnom prípade nie v línii toho predchádzajúceho, zbúchaný behom cca 5 rokov, a s pomocou heretikov. Toto treba neustále a dookola opakovať a zdôrazňovať. Lebo ja preto nevkročím tam, kde sa takáto "liturgia"slúži (okrem toho samozrejme, že tzv. nové sviatosti nariadené pseudopápežmi sú len pseudosviatosti). Lebo oni si tu dookola hudú svoje, akoby patristika, stredovek atď si robili svoju novú liturgiu, nie je to pravda, je to jeden proces, ukončený Tridentským koncilom, kde vybrusovanie rímskeho rítu dosiahlo neprekročiteľnú dokonalosť. A táto liturgia trvala nasledujúcich 400 rokov.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 00:02:48
|
citácia: Toto mi fakt nedá, tak aspoň pár zmien. Boli vyhodené stupňové modlitby, introit, zredukované Kyrie, zmenené kolekty, zmeny v Epištolách, zmenené medzispevy, zmeny v evanjeliových čítaniach, odstránené ofertórium, zmenené secréty, prefácie, zmenený celý Kánon (kánon = nemenné pravidlo), zmenené obrady prijímania, postkomúnia, odstránené posledné evanjelium, zmenený liturgický jazyk, orientácia kňaza pri obradoch, liturgická hudba, odstránené takmer všetky gestá, zmeny v kňazskom rúchu, architektúre... spytam sa inak mas pocit ze medzi TOM a NOM je vacsi rozdiel ako trebars medzi TOM a pravislavnou luturgiou? ano uznavam ze nejde o kozmeticku uprave ale prepracovanie zgruntu takze k zhruba 20 doterajsi platnym ritom v Cirkvi pribudol 21 ritus
ostali vsak zachovane zakladne myslienky a hlavne moc knaza premienat chlieb a vina na Telo a Krv Kristovu |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2013 : 07:17:41
|
citácia: Toto mi fakt nedá, tak aspoň pár zmien. Boli vyhodené stupňové modlitby, introit, zredukované Kyrie, zmenené kolekty, zmeny v Epištolách, zmenené medzispevy, zmeny v evanjeliových čítaniach, odstránené ofertórium, zmenené secréty, prefácie, zmenený celý Kánon (kánon = nemenné pravidlo), zmenené obrady prijímania, postkomúnia, odstránené posledné evanjelium, zmenený liturgický jazyk, orientácia kňaza pri obradoch, liturgická hudba, odstránené takmer všetky gestá, zmeny v kňazskom rúchu, architektúre... ale inak je to asi podľa niektorých to isté, "duch zostal zachovaný", ba dokonca došlo k prehĺbeniu alebo jasnejšiemu vyjasneniu omšových tajomstiev. Pôvodne zaslal maaajo - 01 máj 2013 : 12:44:20
Tieto "zmeny" sú tu popísané ako nejaké rovnocenné, čo samozrejme nie je pravda. Vyhodenie napr. Offertoria a nahradenie tou blasfémiou čo tam je- pričom sv. Cirkev si dala pozor aby druhá časť omše bola čisto kresťanská, je pre mňa dostatočný dôvod aby som túto satanoliturgiu nenavštevoval(samozrejme okrem primárneho dôvodu, že dnes už nie sú vôbec kňazi).
Samozrejme neviem o tom, žeby Katolícka Cirkev mala moc vysväcovať ženy, keďže na tej satanoliturgii si veselo čítania robia osoby ženského pohlavia, čo v Katolíckej Cirkvi nie je možné, bez svätenia.
Samozrejme treba dodať, že na tom zhromaždení, ktoré sa dnes volá koncil, si naschvaľovali veci ktoré sú v priamom rozpore s tým, čo neskôr sa porobili- však organické vyrastanie liturgie, však zachovanie gregoriánu, však zachovanie latinčiny...
Tie zmeny o ktorých tu hovoríme sú skôr dielom arciničomníka a arcidiablovho zapredanca Montiniho, laika o ktorom sa dá pochybovať, že bol katolík. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 09 máj 2013 : 21:55:45
|
Po prečítaní tejto témy, som sa musel zaregistrovať a vyjadriť svoj názor. Takže k veci. Aký je rozdiel v NOM a tradičnej sv. omši (žiadna TRIDENTSKÁ omša neexistuje)? Obidve sv. omše majú byť slúžené v latinčine, ale II. VK umožňuje použiť vo VÝNIMOČNÝCH prípadoch národný jazyk. NOM sa takisto môže slúžiť chrbtom ľudu, ale VSRM hovoria jasne: ...nové oltáre sa majú stavať tak, aby bolo možné slúžiť sv. omšu tvárou k ľudu. Ďalším zásadným rozdielom je koncelebrácia. Kristus pri poslednej večeri vyslovoval slová premenenia sám a nehovorili ich aj apoštoli. Okrem už spomínaných vyhodených stupňových modlitieb, sú odstránené tri z deviatich zvolaní Kyrie (Christe), sekréta, namiesto jedného čítania, dve, namiesto Tractu Medzispev, okrem Kréda aj Apoštolské vv... Najzásadnejší rozdiel nastáva po prefácii. V čase, keď kňaz potichu recitoval kánon, lebo človek nemôže pochopiť tajomstvo transsubstancie, sa v NOM začína nahlas recitovať, príp, spievať už nie kánon, ale eucharistická modlitba. Na výber ich je sedem. Slová premenenia, nezmenené od 4. stor., sú výrazne upravené. Slová: Et unam, sanctam, catholicam et apostolicam Ecclesiam... sa dnes vôbec nenapĺňajú. Neskutočné množstvo spôsobov slávenia NOM vyráža dych. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 00:56:25
|
citácia: Neskutočné množstvo spôsobov slávenia NOM vyráža dych. ta variabilita je naozaj pekna, ze ? cital som o tom uvahu V Maleho aka je to krasa a bohatstvo mat moznost variacie podla liturgickeho roka kde sa vzdy zdorazni v liturgii prislusna cast roka ci sviatok proste nadhera
citácia: namiesto jedného čítania, dve, namiesto Tractu Medzispev, okrem Kréda aj Apoštolské vv. a ved to je dobre nie ? dve citania a evanjelium pri nedelnej omsi to mas naozaj bohatstvo bozieho slova medzispev je pokial viem zalm a zalmy sa modlili uz mnisi zaciatkom stredoveku co mas proti ? citácia: okrem Kréda aj Apoštolské vyznanie viery tot ako myslis? ved kredo je apostolske vyznanie viery, pochadza od apostolov
citácia: keď kňaz potichu recitoval kánon, lebo človek nemôže pochopiť tajomstvo transsubstancie, sa v NOM začína nahlas recitovať, príp, spievať už nie kánon, ale eucharistická modlitba. kto spieva dvakrat sa modli kde vidis problem ?
citácia: Slová premenenia, nezmenené od 4. stor., sú výrazne upravené. pro multis - pro omnis? umely vymysleny problem potiazistov, ktori sa chcu hadat o slovicka len aby sa hadali pozri si na nete nejake diskusie na tuto temu alebo nejaku bakalarku som tusim videl .... a dokazovane tam bolo zo stredovekych knih |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 09:01:24
|
Drahý misojogi ujasnime si to. V prvom rade asi som sa nevyjadril dostatočne presne. Tými mnohými spôsobmi som mal namysli to, že kňaz má pri slávení svätej omše na výber z troch úvodných obradov (v slovenskom preklade okrem pozdravu Dominus vobicsum (Pax vobis) ešte ďalšie dva), štyri plus tri eucharistické modlitby a aj keď prvá e. modlitba sa nazýva Rímskym kánonom, kánon to ani zďaleka nie je. Kánon je nemenné pravidlo a v prvej e. m. je dostatočné množstvo zátvoriek, čím sa umožňuje dokonalá nejednota a variabilita interpretácie. Presná časť roka sa OVEĽA VIAC zdôrazňuje v misáli Pia V., neskôr Leva XIII., Pia XII. a v podstate aj v misáli Jána XXIII. A veľké sviatky majú aj svoju vigíliu s osobitosťami, čo v misáli Pavla VI., až na malá výnimky, nenájdeme. Takisto to, že som vymenoval rozdiely v čítaniach atď., som len chcel podtrhnúť rozdiel medzi liturgiami, NEPOVEDAL SOM, ŽE NOM JE ZLÝ TAK SI PROSÍM NEDOMÝŠĽAJTE! Krédo - vyznanie viery prijaté na koncile v Konštantínopole, Apoštolské vv - pravdepodobne staršie, zostavené apoštolmi (ak sa mýlim opravte ma). Opäť som ani jednu modlitbu nedehonestoval, len som poukázal na rozdiel. Ku spevu e. m.: som proti hlasnému prednesu kánonu. Je to jedno či spevu, alebo recitácii. S tými pro multis ste to "zabili" nakoľko nejde o chybu v origináli, ale v preklade. Mal som namysli toto: Slová premenenia pred IIVK: Nad chlebom: Hoc est enim corpus meum. Nad vínom: Hic est enim calix sunguinis mei, novi et aeterni testamenti: Mysterium fidei: qui pro vobis et pro multis effundetur in remissionem peccatorum. Slová premenenia po IIVK: Nad chlebom: Accipite et manducate ex hoc omnes: Hoc est enim corpus meum quod pro vobis tradetur. Nad vínom: Accipite et bibite ex eo omnes: Hic est enim calix sunguinis mei, novi et aeterni testamenti, qui pro vobis et pro multis effundetur in remissionem peccatorum. Hoc facite in meam conmemorationem. Už chápete rozdiel???? |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 09:25:00
|
A ešte k čítaniam a medzispevu: osobne si myslím, že druhé čítanie nemá zmysel, lebo 60% ľudí si nepamätá ani o čom bolo prvé čítanie. Medzispev je v podstate Tractus, len je rozdelený na žalm a aleluja, laicky povedané. A ešte k tým žalmom: v NOM sa kňaz nemodlí ANI JEDEN ŽALM! Ale pred IIVK bol žalm na začiatku, pri príprave obetných darov... |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 16:04:00
|
mlamanec vdaka za upresnenie a info nieco sa naucim a to vnimam ako plus tejto diskusie
som rad ze nezavrhujete NOM niektori tu z neho maju vyrazky ja som fanusikom NOMu ale paci sa mi aj TOM
a ten antagonizmus povazujem za chory (vid surove vyrazy akymi niektori miestni uboziaci tuna castuju sv Otca - to je tak akurat stvrta cenova skupina a nizsie - hotovy suteren - uz len cakam kedy zacnu pouzivat "vybrane slova" po P a K) namiesto vecnej argumentacie |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 16:07:53
|
misojogi nekrúť sa tu ako ringišpír a konečne sa vymáčkni na to, že v satanoliturgii sú tzv "konsekračné slová" ako básnička o ničom. Diabol dokonca strčil paprče aj tam a ty si to zas surovo ignoroval. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 16:32:13
|
"konsekračné slová" vychadzaju zo sv Pisma takze nevidim ziaden problem nevies si to nalistovat? mam Ti to vygooglit? ze sa uviedol pre konsekraciu dlhsi citat ? no a ? ved je to z Pisma |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 17:29:04
|
idem na tridentsku omsu Ja nemam problem ist na TOM ale Ty mas zial problem s NOM-om |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 17:36:00
|
Nezúčastňujem sa nekatolíckych liturgií, a pokiaľ som tam že tam musím byť (pohreb atď), tak sa správam presne ako to predpisuje Mravouka pre nekatolícky obrad- som tam pasívny, t.j na tzv NOM by som pravdepodobne len predvádzal tú gymnastiku tam, hore, dole, sadnúť, ľahnúť, kotrmelec, postaviť sa na hlavu... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4422 ~
Člen od: 27 november 2011 ~
Posledná návšteva: 22 február 2015
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 18:59:07
|
Misál Pia V. bol do platnosti uvedený bulou a na tú sa vzťahuje pápežská neomylnosť. Čiže tradičná liturgia bola vždy platná. NOM bol uvedený apoštolským listom. Preto, podľa môjho názoru, nie je hriech neuznávať , že NOM je platný, ale neuznávanie platnosti tzv. "tridentskej" omše hriechom je. A ešte ku konsekračným slovám: Pavol VI. v úvode k svojmu misálu napísal: "... sv. omša je pamiatkou Pánovej večere..." a potvrdil to aj slovami premenenia, do ktorých pridal Vezmite a jedzte/pite, čo dokonale vystihuje charakter hostiny (večere). Neskôr bol tento bludný úvod odstránený a v najnovších VSRM je znova napísané, že sv. omša je nekrvavá OBETA Krista na kríži. A stále nechápem, prečo tí, čo zostavovali novú liturgiu, cítili potrebu tak výrazne zmeniť skoro dvetisícročnú tradíciu cirkvi. |
Deus nobiscum, quis contra? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 214 ~
Člen od: 17 február 2013 ~
Posledná návšteva: 18 august 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 11 máj 2013 : 20:55:09
|
citácia: "... sv. omša je pamiatkou Pánovej večere..." co je na tom bludne? ved plati aj jedno aj druhe sv omsa je nielen nebeskou hostinou ale aj nekrvavym spritomnenim jeho obety na krizi vid KKC alebo Pismo
ako bludny je odsudeny len nazor ktory sv omsu redukuje na pamiatku a neuznava realnu pritomnost Krista v Eucharistii a spritomnenie jeho obety na krizi |
Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev. sv.Ignac z Loyoly |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1231 ~
Člen od: 06 november 2010 ~
Posledná návšteva: 01 máj 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|