Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Katolícka apologetika
 Apologetické pohľady
 OMŠA predtým a potom - nájdeš rozdiel ??
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Blahoslavenie predtym a dnes II. - najdes rozdiel? Téma Next Topic: Kňaz (biskup) v kravate???
Strana: z 10

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 07 apríl 2011 :  21:53:09  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Vezmem pred seba tri tzv. male katechizmy
(u kazdeho vrchnny obal + prva strana s rokom vydania):


a.)

b.)

c.)





a nalistujem v kazdom z nich otazku cislo 340:




1.)



2.)



3.)







Dokazes priradit spravnu ukazku ku spravnemu katechizmu?







 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora 

MaryMagdalene1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 apríl 2011 :  21:56:20  Zobraziť profil  Pridať MaryMagdalene1 do zoznamu priateľov
citácia:
Vezmem pred seba tri tzv. male katechizmy
(u kazdeho vrchnny obal + prva strana s rokom vydania):


a.)

b.)

c.)





a nalistujem v kazdom z nich otazku cislo 340:




1.)



2.)



3.)







Dokazes priradit spravnu ukazku ku spravnemu katechizmu?








Pôvodne zaslal Rarach - 07 apríl 2011 :  21:53:09




no to síce nedokážem - priradiť, ale je to , v tom lepšom prípade, smiešne, ako Cirkev v priebehu pár rokov dokázala takto chaosiť v takej základnej veci akou je omša...

a niekto mi tu bude tvrdiť, že Cirkev je Pravda... každých 5-10 rokov iná...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 86  ~  Člen od: 28 január 2011  ~  Posledná návšteva: 24 jún 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 07 apríl 2011 :  22:18:52  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
podla mna:1b,2a,3c
chcela by som sa este spytat k tomu, co mame hovorit pri pozdvihovani...mna ucili: to je Pan Jezis, obetuje sa za nas...je to vhodne hovorit aj nadalej, alebo je lepsie hovorit, co je uvedene v tychto katechizmoch?
u nas v kostole sa to hovorievalo, neviem, ci este sa to hovori po sv. omsi, ked sa ludia este spolu modlili...jeden knaz, uz nebohy to velmi chvalil, ze sa to modli

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Lucia

Stav: offline

 Odoslaný - 07 apríl 2011 :  22:57:46  Zobraziť profil  Pridať Lucia do zoznamu priateľov
Tiez by som to priradila ako Janka.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1472  ~  Člen od: 22 december 2009  ~  Posledná návšteva: 14 júl 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

handulka

Stav: offline

 Odoslaný - 08 apríl 2011 :  04:54:55  Zobraziť profil  Pridať handulka do zoznamu priateľov
prečo sa stale ohaňate starým katechizmom? čO JE TAM NOVé? sNAD LEN SLOVOSLED.nIč INé LEN SLOVOSLED A RETORIKA. v KAžDOM KATECHIZME SA DáVA NA ZRETEL, žE PRI PREMENENíSA JEžIš NEKRVAVýM SPOSOBOM OBETUJE ZA NAS . V TRETOM KATECHIZME (nevšimla som si rok vydania )sa píše: omša svätá pozostova z dvoch čiastok 1"bohoslužba slova 2ôbohoslužba obety.............b,bohoslužba obety sa delí na tieto tri čiastky: 1,obetovanie.....2,premenenie......3,prijimanie V tej jednej otázke som našla rozdiel , ale podstata je stále tá istá Janka nič v zlom, ale u nás tú formulku sa modlia deti pri detskej sv, omši(tam je to predpísane v kanone),ale ked ti to pomáha k leošiemu sustredeniu nič zlé nerobíš. Je to na každom ako to praktizuje . Ja si vtedy uvedomujem, že do tej malej oblátky prichádza sám Boh a vtedy mu obetujem seba i svoju rodinu Ked sa obetuje víno ,zase Ho prosím,aby umyl moje hriechy v svojej krvi

handulka

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 16 jún 2008  ~  Posledná návšteva: 10 november 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slovenka

Stav: offline

 Odoslaný - 08 apríl 2011 :  09:27:49  Zobraziť profil  Pridať slovenka do zoznamu priateľov
Ja tiež vnímam tú modlitbu, čo písala Janka ako pre deti, alebo som už stará. Ja som sa učila, že si hovoríme Ježišu Tebe žijem, Ježišu Tebe umieram, Ježišu, Tvoja som v živote i v smrti. Ale všimla som si, že už to asi tak neučia, že sa má byť len ticho, neviem...Vie niekto, ako to je?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 346  ~  Člen od: 07 máj 2010  ~  Posledná návšteva: 25 máj 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

handulka

Stav: offline

 Odoslaný - 08 apríl 2011 :  13:01:27  Zobraziť profil  Pridať handulka do zoznamu priateľov
hlavné je uvedomit si tam pritomnost Božiu

handulka

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 16 jún 2008  ~  Posledná návšteva: 10 november 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 08 apríl 2011 :  19:44:50  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
nepamatam si, zeby som niekedy nieco pri premeneni hovorila, az potom neskor ked som bola na detskej sv. omsi, to tam tak deti nahlas hovorili, tak som sa to naucila aj ja tak hovorit

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 12 apríl 2011 :  16:26:09  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Ci ste spravne odpovedali, nech sa paci, zistite nizsie, obrazky su uvedene v chronologickom poradi.

Zaroven nechze je zretelnejsie vidiet,
ako vyzerala derivacia obycajneho detskeho katechizmu - tohoze samotneho maleho katechizmu - na priklade otazky 340.

Posun "odkial - kam" tam je,
prechod A - B - C je typicky:

rozdiel medzi A - B vyzera len kozmeticky,
nasledne rozdiel medzi B - C detto,
ale rozdiel medzi A - C uz kozmetiku presahuje,

na urovni vizualu, dikcie, semantiky,...


Tento princip postupnych krokov, takzvanej zaby v hrnci s postupne zohrievanou vodou,
je velmi znamy, zauzivany, a v KC vseobsiahly,
tato tema je len malickym prispevkom k zviditelneniu a k patricnemu zaostrovaniu optiky poctivych katolikov,
aby cnost opatrnosti jakozto cnost najdolezitejsiu,
naozaj dali a mali na 1. miesto,
kedykolvek cokolve dostanu do ruky ci pred oci alebo usi.



A:







B:






C:




 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 11 január 2013 :  22:45:16  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
citácia:
Ci ste spravne odpovedali, nech sa paci, zistite nizsie, obrazky su uvedene v chronologickom poradi.

Zaroven nechze je zretelnejsie vidiet,
ako vyzerala derivacia obycajneho detskeho katechizmu - tohoze samotneho maleho katechizmu - na priklade otazky 340.

Posun "odkial - kam" tam je,
prechod A - B - C je typicky:

rozdiel medzi A - B vyzera len kozmeticky,
nasledne rozdiel medzi B - C detto,
ale rozdiel medzi A - C uz kozmetiku presahuje,

na urovni vizualu, dikcie, semantiky,...


Tento princip postupnych krokov, takzvanej zaby v hrnci s postupne zohrievanou vodou,
je velmi znamy, zauzivany, a v KC vseobsiahly,

tato tema je len malickym prispevkom k zviditelneniu a k patricnemu zaostrovaniu optiky poctivych katolikov,
aby cnost opatrnosti jakozto cnost najdolezitejsiu,
naozaj dali a mali na 1. miesto,
kedykolvek cokolve dostanu do ruky ci pred oci alebo usi.



A:







B:






C:





Pôvodne zaslal Rarach - 12 apríl 2011 :  16:26:09



a problém je, že je to ako pre tú žabu ťažko rozoznateľné. Ale kto si námahu dá... ale stále nie je človek vonku, ešte tam je ďalšia prekážka, v podobe "jedlého jedu", a to je zas o inom...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 27 marec 2013 :  15:24:54  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Asi bude treba oprášiť napr. túto tému, lebo napr. Samuel ani matne netuší, čo vraj tak diskvalifukuje novú tzv. omšu.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 04 apríl 2013 :  12:05:19  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Uverejnujem opat ukazky, ako sa postupne ta zaba varila v jednotlivych vydaniach katechizmov.
Vsetky ukazky su ortodoxne katolicke, ale to smerovanie sposobu vykladu je uplne zjavne, ze to bolo vyuzite (lepsie povedane zneuzite) vyvrcholenim v NOM.















 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 06 apríl 2013 :  10:22:12  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Ja si spomínam zo svojho detstva na hybrid. Lebo u nás sa objavil stôl až niekedy v polovici 80 tych rokov, keď sa objavil nejaký produkt seminára, ktorý nebažil po ničom inom, len po pokoncilných liturgických zmenách.
Takže ešte cca 15 rokov po zavedení NOM sa u nás slúžilo "chrbtom k ľudu". A definitívna likvidácia starého oltára prišla až po roku 1990.
Teraz je aspoň riadne vidno pokoncilné zmeny, stôl a skrinka na oblátky sú od seba oddelené, presne tak ako si to želali tí, čo tieto zmeny spustili.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 08 apríl 2013 :  17:30:18  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
V sulade s tematickym zameranim,
ale tiez v nadvaznosti na to, ako Jorge Bergoglio przni liturgiu

http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3792&whichpage=2

reku,
dajme si trosku obcerstvenia,
nalogajme sa cisteho katolickeho vzduchu:











a uvedme si aj zopar dalsich vizualov o skutocnej Obeti (a nie archeologizujuco vybagrovaneho Panovho vecerania)

ktora sa deje na skutocne katolickych oltaroch (a nie na stole jak z hostinca)

skutocnymi knazmi (a nie precedami, ktori narativne spominaju pamiatku Vecere)

v liturgii skutocne katolickej (a nie novotarskej, pohrdajucej odveke vybrusovane dielo Ducha Svateho, zavrhnutej koncilmi a bulami),

kde sa clovek moze citit ako pred skutocnym Mysteriom (a nie v spolocenskej hale s dorazom na socio),

priamo v strede kalvarskeho diania (a nie v stolujucej celadi v spomienkovani na Veceru),

v ktorom jasne vynika liturgicky doraz na vsetky podstatne katolicke pravdy o OMSI (a nie nazory siestich protestantskych tvorcov pokoncilnej omse).











zelam prijemne a hlavne fruktuozne citanie,
v kazdej ukazke je nieco, co ostro kontrastuje s chapanim a naukou NOMackej liturgie dnesneho oficialneho katolicizmu.




























































































































 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

mino

Stav: offline

 Odoslaný - 09 apríl 2013 :  22:03:55  Zobraziť profil  Pridať mino do zoznamu priateľov
Asi by mal človek zaplakať. Aj nad tým, ako sa diablovi podarilo ľahko zneplatniť to čoho sa tak bojí. Ale ako toto mohli tí gauneri urobiť? Nič iné ich tak nezaujímalo, hneď ako to mali v pazúroch, ako práve toto. Otvoriť diablovi dvere a zlikvidovať všetky prekážky.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4422  ~  Člen od: 27 november 2011  ~  Posledná návšteva: 22 február 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 apríl 2013 :  14:56:28  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov

































 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 18 apríl 2013 :  13:27:52  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
V nadvaznosti na temu tu:
http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=3821


Zvratenost "kardinala" Schonborna Wienskeho

http://www.gloria.tv/?media=16608





Nože porovnajme:











versus












Je to vidiet,
je to citit,
rozdiely su priam hmatatelne.
Je to porovnanie dvoch svetov, dvoch roznych vesmirov.
Pripadne podobnosti su nahodne a hlavne uz iba nahodile (akcidentalne, nie podstatne).








Porovnajme tiez:








versus








To prve je kniha Noveho omsoveho poriadku (NOM),
to druhe je omsova kniha katolickeho rimskeho ritu.
Zase dva svety,
ten NOMacky je svet Schonborna a celej pokoncilnej ery,
ten druhy svet je ten, ktory bol vytlaceny kdesi na lokalne periferie stratiac sa zraku verejnosti.





Najdu sa stale bluznivci, ktori budu tvrdit,
ze NOM a povodny latinsky ritus,
su rovnocenne atd.

Pravda je taka, ze:



- novodoby misal je tym, co dovoluje konat aj hentake schonbornovske performancie, a je to plne v sulade s nomackym omsovym poriadkom

- katolicky ritus v podani rubrik a predpisob latinskeho misala,
nic take nedovoluje, nie je to tam mozne aj keby sa ako chcelo.





NOM v akomkolvek prevedeni, je stale iba NOM,
ci uz je sluzeny excesivne a la Schonborn, alebo "dostojne" a la vasi precedovia,
stale su to len rozdiely akcidentalne,
podstata je stale rovnaka, NOMacka,
ta, ktora v sebe potencialne (in potentia) obsahuje vsetky perverznosti liturgickych abuzov,
ktore sa tu i tam uskutocnuju navonok (in actu)

Podstata (substantia) je stale jedna a ta ista, =pokazena.
Keby nebola pokazena, nebolo by mozne ani potencialne v sebe obsahovat formy sprasenia a la Schonborn.



Povodny katolicky ritus, vo svojej podstate bruseny a vybruseny starociami k dokonalosti
(ako potvrdzuje dogmaticky kanon tridentskeho koncilu!!)
je svojou podstatou uplne iny ritus, v porovnani s NOMom.
Preto aj zmeny v katolickom starobylom rite mozne su, a aj sa diali,
tieto pripadne (in potentia) zmeny tento ritus isteze obsahoval vzdy
a tu a tam sa aj naozaj stali skutocnostou (in actu).
Avsak nikdy, a to z povahy veci samej, nikdy to neboli zmeny podstatne, co sa navonok lahko dalo spozorovat tak,
ze aj tie nastavsie zmeny sa prakticky spozorovat nedali.
Kompaktnost, stalost, integrita, to vsetko zostavalo starociami nezmenene, lebo podstata liturgickeho vyrazu zmenena nebola a ani byt nemohla
(vid Tridentsky koncil, pripadne Auctorem fidei).



O aky rozdiel, katolicka omsa vsetkych cias , oproti novotarskemu heretikmi skoncipovanemu NOMu!


Dietky, nedajte sa mylit,
ze NOM je to iste, co omsa nasich predkov.
Nie je.
Ani vonkajsou podobou,
ani vnutornou povahou.


Dokazy mate denne pred ocami,
aj v podobe ovocia tychto udajne omsi,
a nepotrebujete k tomu byt vzdelani v tradicnej scholastickej terminologii,
vdaka ktorej je perverzia NOMu lahsie pojmovo uchopitelna.







Dietky, modlite sa, aby ste mohli byt hodni tej milosti,
aspon raz v zivote osobne pritomni moct mat ucast na skutocnej Obete sv. omse,
ku ktorej sa kazdym dnom cesta viac a viac zarubava.
Amen.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  00:10:53  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Je to vidiet,
je to citit,
rozdiely su priam hmatatelne.
Je to porovnanie dvoch svetov, dvoch roznych vesmirov.
Pripadne podobnosti su nahodne a hlavne uz iba nahodile (akcidentalne, nie podstatne).

ucelkovo vybrate obrazky aby sa dosiahol pozadovany ciel ....
a hlbku prezivania nezachytia ziadne fotografie
Uz sv Ignac z Loyoly v DC napomina aby sme nesudili zboznost druhych podla vonkajsieho zdania, lebo sa lahko moze stat ze pochybime



citácia:
To prve je kniha Noveho omsoveho poriadku (NOM),
to druhe je omsova kniha katolickeho rimskeho ritu.
Zase dva svety,
ten NOMacky je svet Schonborna a celej pokoncilnej ery,
ten druhy svet je ten, ktory bol vytlaceny kdesi na lokalne periferie stratiac sa zraku verejnosti.

zasa argumetn podla vonkajsej formy
to napokon budete tvrdit ze misal musi byt tlaceny svabachom aby bol platny ?
a argument pomocou obrazkov na misaloch znie tak ako keby barokovy kostol bol v poriadku ale trebars secesny kostol v mimo
co je to za argument?
Kazda doba ma predsa ine umelecke vyjadrenie
mimochodom podla mna obrazok na misali NOM lepsie vystihuje podstatu sv omse ktora je Kristovou obetou na krizi
druhy obrazok aj ked je kvalitnejsie vytlaceny, tak len hovori o tom ze Kristus rozdava sv prijmanie v osobe knaza, co je ovela menej podstatny fakt
ale aj tak, hodnotit misal podla obrazkov sa mi zda slabe kriterium

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  00:12:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Dietky, modlite sa, aby ste mohli byt hodni tej milosti,
aspon raz v zivote osobne pritomni moct mat ucast na skutocnej Obete sv. omse,
ku ktorej sa kazdym dnom cesta viac a viac zarubava.
Amen.

bol som
a je to provnatelne
prezivanie ovela viac zavisi od dispozicie clovek-ucastnika a kvalit knaza
ako od formalnych detailov

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  00:16:02  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
Povodny katolicky ritus, vo svojej podstate bruseny a vybruseny starociami k dokonalosti (ako potvrdzuje dogmaticky kanon tridentskeho koncilu!!)
je svojou podstatou uplne iny ritus, v porovnani s NOMom.

podstata je Jezisova obeta na krizi
a ta stale ostava, tak isto moc knaza premenit chlieb a vino

vy ste asi nikdy nezazil za totality omsu vo vazeni alebo v koncentraku ?
tam rozhodne sa na formu nehladi - ostava len to podstatne
(ja som nezazil ale z rozpravania ucastnikov viem o com to je)

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  00:24:06  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
pozeral som obrazky Tridentskeho ritu a napadlo mi je je to vlastne pokracovanie bohosluzby v jeruzalemskom chrame
to vlastne naznacuje symbolika otocenia chrbtom k ludu a vobec celkovy dojem
Zatial co NOM vychadza prednostne z biblickych korenov Poslednej vecere (zidovskej Velkej noci a nasledne Jezisovej obety)


podla mna jedno a druhe chapania nestoja proti sebe
ale poukazuju na rozne biblicke pravdy, na rozne apspekty Jezisovho vykupenia
nevidim preto problem ani v jednom ani v druhom ....
navyse B16 podporil obojakost ritu takze tym duplom ....

ostavam teda verny sv otcovi

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  08:52:01  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

to vlastne naznacuje symbolika otocenia chrbtom k ludu a vobec celkovy dojem
Pôvodne zaslal misojogi - 19 apríl 2013 :  00:24:06


A co takto, knaz je otoceny spolu s ludom k Bohu verzus knaz je otoceny chrbtom k Bohu...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12043  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

misojogi

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  19:05:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: misojogi  Pridať misojogi do zoznamu priateľov
citácia:
A co takto, knaz je otoceny spolu s ludom k Bohu verzus knaz je otoceny chrbtom k Bohu...

Boh je predsa vsadepritomny nie ? :-)
takze k nemu sa otocit chrbtom nemozno :-D DDDDD

ale jasne, viem ze hovoris o pritomnosti Krista v eucharisti
ale pozri keby sa knaz nikdy nemohol otocit chrbtom tak by od oltara musel cuvat

podla mna podstata ako to chapeme je v tom ci najvyssiu prednost ma adoracia pred svatostankom alebo samotna svata omsa
aj ked obe su super tak predsa len podla mna ma sv omsa najvyssiu prioritu
navyse knaz je alter Kristus

a este jedna poznamka: co takto pozriet ako to chapali v prvom tisicroci ?
a hlavne v dobe patristickej ?

Aby sme vo všetkom dosiahli pravdu, musíme sa vždy pridržiavať zásady, že to, čo sa mne zdá bielym, budem pokladať za čierne, keď to hierarchická Cirkev tak rozhodne, pevne veriac, že medzi ženíchom Kristom, naším Pánom, a medzi jeho nevestou Cirkvou je ten istý Duch, a náš Pán, ktorý nám dal Desatoro prikázaní, riadi a spravuje aj našu svätú matku Cirkev.
sv.Ignac z Loyoly

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1231  ~  Člen od: 06 november 2010  ~  Posledná návšteva: 01 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

maaajo

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  19:45:19  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: maaajo  Pridať maaajo do zoznamu priateľov
Lenže nie je možné zostať v patristickej dobe, či prvom tisícročí. Doktrína sa precizovala, herézy bujneli a obrady sv. omše to odrážali. Nemôžeme sa tváriť, že zdôrazníme niečo, čo tu (údajne) bolo pred 1000 a viac rokmi na úkor toho, čo prišlo potom, a že je to v podstate OK, lebo keď to bolo fajn vtedy, tak to je fajn aj teraz.

Navyše to, čo sa tvári ako návrat k prvým storočiam, je často skôr fantáziou reformátorov, než seriózne podloženým faktom.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 721  ~  Člen od: 25 marec 2011  ~  Posledná návšteva: 30 január 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  21:40:14  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
V prvom tisícročí? Tak napríklad za prenasledovania počas Rímskej ríše sa omša slávila na hroboch mučeníkov. A tie hroby vyzerali tak, že kňaz byť k ľudu obrátený jednoducho nemohol...

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 16 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 19 apríl 2013 :  22:08:26  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
A co takto, knaz je otoceny spolu s ludom k Bohu verzus knaz je otoceny chrbtom k Bohu...

Boh je predsa vsadepritomny nie ? :-)

Pôvodne zaslal misojogi - 19 apríl 2013 :  19:05:59


Tak naco chodit do kostola, ked je vsadepritomny?

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12043  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 10 Previous Topic: Blahoslavenie predtym a dnes II. - najdes rozdiel? Téma Next Topic: Kňaz (biskup) v kravate???  
 Verzia pre tlač
Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06