Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Katolícka apologetika
 Apologetické pohľady
 Biblia - zakázať?
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Klamstvá z brožúry  Téma Next Topic: MISIE predtym a dnes - najdes rozdiel ??
Strana: z 8

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 20 november 2013 :  22:34:18  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
citácia:
Nikto z ľudí nevie bez katechizmu používať Bibliu správne. O tom niet pochýb.

Pôvodne zaslal Mx - 18 november 2013 :  10:46:35



V tomto výroku vidím naozaj veľký rozpor. Ak nikto z ľudí nevie používať bez KKC Bibliu správne tak sa pýtam, použil Bibliu správne ten človek, ktorý napísal KKC? Nuž lož má krátke nohy.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 20 november 2013 :  23:18:38  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
Chodec, nespamujte, ste tu mimo témy.

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1872  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 27 január 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 21 november 2013 :  16:50:09  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Gregorius

Stav: offline

 Odoslaný - 21 november 2013 :  17:17:54  Zobraziť profil  Pridať Gregorius do zoznamu priateľov
citácia:



4. Myslím, že plne nerozumiete tomu čo vo svojom vnútri chápal Luther. Skôr sa zdá, že tomu nerozumiete vôbec.



Tu máte vyroky toho vášho slavného reformatora a spol z ktorych sa da urobit si obraz co to boli za ludi.
http://dielnasj.blogspot.sk/2012/10/protestanti-vlastnymi-slovami-uz-500.html
Už 500 rokov hnije, mokvá a krváca otvorená rana protestantizmu na tele kresťanstva. Čím viac času nás delí od tých neblahých storočí, ktoré splodili onen ohavný blud, tým ľahšie sa darí falzifikátorom dejín zamieňať vulgárnu, agresívnu, šialenú a vražednú realitu pôvodu protestantizmu, za mdlú a nasladlú realitu protestantskej duchovnej anarchie 19. a 20. storočia. Táto charizmaticko-cukrová gebuzina moderného protestantizmu, nakladaná v pietistických a kvakerských nálevoch, vyváľaná v nikdy neschnúcom bahne amerických úsmevov, cudne mlčí o svojom hulvátskom pôvode. Veď kto by uveril, že požívačné, hrabivé, skrz-naskrz ordinérne indivíduá, ktoré stáli na počiatku tejto arciherézy, mohli niekomu imponovať? Kto by veril, že títo myšlienkoví piadimužíci, plní banalít a pivnej múdrosti, mohli niekoho zaujať? A ak áno, tak koho? Duchovných blížencov svojej malosti, pánskych lačnivcov po kláštorných majetkoch, majiteľov večne horiacich lýtok, pivných kumpánov, rabujúcu luzu. Rozvrat, anarchia, nenávisť. To bolo ich dielo. Hulvátstvo, perverznosť a banalita. Ich metódy. Vzájomná nenávisť. Ich kresťanstvo.
Či by niekoho napadlo, postaviť ich vedľa sv. Františka, sv. Vincenta, sv. Kataríny Sienskej, sv. Ignáca? Vie si niekto predstaviť, že by svätí katolíckej a apoštolskej Cirkvi o sebe navzájom zmýšľali tak, ako o sebe zmýšľali protestantskí "zakladatelia" nových "cirkví"?
Vie si niekto predstaviť katolíckeho zakladateľa čo i len najbezvýznamnejšej rehole, ako neustále používa s obsesívnou posadnutosťou fekálie a zažívacie trakty vo svojom slovníku, podobne ako Luther? Kde sa vzala tá maniakálna fekalofília u zakladateľa novej "cirkvi"? Ak toto je na počiatku, čo je na konci?
Sú aj v katolíckej Cirkvi šialenci, ktorí sa chcú dokonca podieľať a zúčastňovať na oslavách päťstého výročia hanby. Len zaslepenec, zbabelec, alebo skrytý nepriateľ Cirkvi a spásy duší je schopný podobnej trápnosti. Alebo tí, čo neveria v Súd a v hodinu keď si budú priať, aby ich radšej hory pochovali. Vtedy im bude predložené ich nekonečné, vlažné kuloárové, konferenčné a sympoziálne bzučanie, zaznamenané na zvitkoch jemných a tolerantne zavinutých. BM)

Luther:

"Dokiaľ som bol katolíkom, žil som život prísny a bdelý, postil som sa, modlil som sa, zachovával chudobu, čistotu a poslušnosť. ... Ako reformátor cítim v sebe na tisíc plameňov a tie všetky pália to bezuzdné telo. Cítim sa pudený k ženám silou až zbesilou. Miesto duševnej horlivosti, som horlivý v nečistote. ... Ako nemôžem nebyť človekom, tak nemôžem byť bez ženy." (Opera, zv. 5, kap. 1, ep. ku Galat, v. 14 - Tischreden)
"Keby som bol mladší, hneď by som nechal hlásanie evanjelia a chytil by som sa iného zamestnania. Ach, keby som bol predvídal, že ma moje počínanie tak ďaleko zavedie, zaiste by som viac bol držal jazyk na uzde. Teraz si hovorím: Koľko ľudí si zviedol svojím učením! Ty si pôvodca všetkých tých terajších zmätkov! Táto myšlienka ma ustavične znepokojuje. Trpím veľmi často muky pekelné, ale pretože som sa už do toho pustil musím vytrvať a hlásať, že zastávam vec spravodlivú. ... Nemôžem veriť tomu, čo učím, i keby ľudia mysleli, že som o pravdivosti svojho učenia presvedčený." (Dodatky k Lutherovým spisom, str. 9, mohučského vydania z r. 1827)
"Ja na svoje vedomosti neustúpim ani cisárovi, ani kráľovi, ani diablovi, ba ani celému svetu. ... Len náhodou a nie schválne som sa pustil do tých náboženských bojov. Pozdvihovanie hostie som odstránil navzdor pápežovi a že som tento obrad tak dlho podržal stalo sa len preto, aby som pokoril Karlstadta. ... Vyznávam, že som zavrhol prijímanie pod jedným spôsobom, len preto, aby som pohanil pápeža. Keby však niektorý koncil nariadil prijímanie pod obojím spôsobom, potom ja a moji priatelia pripustíme prijímanie len pod jedným alebo radšej pod žiadnym a zlorečil by som tým, čo by poslúchli uznesenie koncilu." (Respon. ad meledict. reg. Anglor. - Confess. parv. - Forma Missae; Opera zv.7., str. 276, vydanie wittembergské)
"Keby sa Ježiš Kristus zjavil v podobe rozhnevaného sudcu alebo zákonodarcu a chcel, aby sme mu zložili účty zo svojho predošlého života, potom isto vieme, že to je diabol a nie Kristus. ... Boh je to, ktorý koná zlo v bezbožných." (Comment. ad Galatas - Assert.)
"Ako nikto nemôže byť bez jedla a pitia, tak nikto sa nemôže zdržať ženy." (Colloqu. ment. in capc. de matrimonio)
"Pohoršenia, ktoré som dával rozličným spôsobom ja a moji druhovia, najmä však svojím životom, boli hlavnou príčinou apostázie mnohých našincov." (Opera, zv. 5, str. 95, vyd. de Wetteho a zv. 2, str. 35, vyd. Rebenstockovho)
"Zwingli sa domnieva, že on samojediný osvecuje svet a zatiaľ rozlieva toľko žiari ako hovno v lampáši. ... Zwingli je podľa môjho úsudku muž bezbožný, pretože nehlása pravé kresťanské učenie." (Opera, zv. 20, str. 118, vyd. Hallské)
"Urodzení i prostí došli už tak ďaleko, že pohŕdajú kázňami, slovo Božie je pre nich úplne zbytočné, naše reči nemajú v ich očiach ceny ani za halier. Už ani vo večný život neveria. Sami však žijú podľa svojej viery; sú to prasce, veria ako prasce a umierajú ako prasce. Volajú sa "reformovaní", ale lepšie by im patril názov "vtelených diablov". Evanjelium je u nich púhy román, vôľa Božia je im nič, rúhanie im je módou. Sú to lotri plní pýchy a lakomci špinavejší než boli za dôb pápežských. Došlo to tak ďaleko, že keby niekomu napadlo pozrieť si zhromaždenie lotrov, úžerníkov, rozpustilcov, rebelantov, nevercov, nepotrebuje než navštíviť niektorú obec "evanjelickú"; tam nájde takých ľudí viac než dosť. Podľa môjho úsudku ani medzi pohanmi, židmi, Turkami a ostatnými neveriacimi nenájdeš ľudí tak urputných a nadutých ako sú tí "evanjelici". V nich niet jedinej počestnej myšlienky, niet rozhodne ani jedinej cnosti, zato vládne nimi kde aký hriech. O náprave mravov niet u nich reči. Skrátka, tí ľudia žijú rozpustne, žijú ako tie zvieratá." (Schol. super primam Dom. Adventus. - Serm. conv. Germ. - In epistol. primam ad Corinth. 15. - Colloqu. fol. 234)
"Aký je to v nás asi duch, ktorý v tej istej otázke je taký neistý, taký rozdielny, že každý tvrdí: ja mám pravdu a môj nepriateľ luhá. To nemôže byť než duch temnosti." (Vorrede zu der von Agricola ubersetzen Syngramma, Opera, zv. 20, str. 721, vyd. d°Alla)
"Som presvedčený, že Karlstadt je posadnutý nie jedným, ale mnohými diablami." (Loci communes, diel 5, kap. 15, str. 47)
"V Nemecku a inde sú mnohí dobrými evanjelikmi preto, že kláštory majú hojnosť pozemkov a posvätných nádob." (Sermo 12 super Lutherum)
"Ako je to možné, že púha viera môže urobiť zbožným a dať bez akýchkoľvek skutkov také nesmierne bohatstvo, keď predsa v Písme sv. sa nám predpisuje tak mnoho zákonov, príkazov, skutkov, ustanovení a poučení? Tu si hneď zapamätaj a vážne zachovaj, že púha viera bez skutkov robí človeka zbožným, slobodným a blaženým, ako o tom ešte viac ďalej počujeme." (O slobode kresťana, Wittenberg, 1520)
"Omša v pápežstve je najväčšia a najhroznejšia ohavnosť. ... Omša je nebezpečná vec, vymyslená a zavedená bez ohľadu na Božiu vôľu a slovo, bez Božieho príkazu. ... Vskutku si prajem a túžim vidieť a počuť, že tieto dve slová "omša" a "sviatosť" sú chápané ako naprosto odlišné, tak ako deň a noc, ano, tak odlišné ako diabol a Boh. ... Okrem toho tento dračí chvost, totiž omša, splodil mnoho hávede, otravy a rozličnej modloslužby." (Schmalkaldské články)
"Nech ľuďom verejne káže, že omšu ako ľudský vynález možno zanechať bez hriechu; že nik nebude zatratený za to, že ju nezachováva; ba práve naopak, že bez nej lepším spôsobom môže byť spasený. A tak omša sama od seba padne, a to nielen u nerozumných ľudí, ale aj vo všetkých pobožných, kresťanských, rozumných a bohabojných srdciach. A to tým viac, keď počujú, že omša je vec škodlivá, vymyslená a vynájdená bez Božieho slova a Božej vôle. ... Skrátka: omšu a to, čo z nej pošlo a s ňou súvisí, nemôžeme trpieť a musíme zavrhnúť, aby sme velebnú sviatosť vierou mohli požívať, prijímať a zachovávať čistú, istú, ako ju ustanovil Kristus." (Schmalkaldské články)
"Z toho vyplýva, že všetko, čo pápež vykonal a na čo sa podujal na základe svojej falošnaj, drzej, rúhavej, zlodejsky uchvátenej moci, toto všetko (okrem svetskej vlády, ktorou Boh aj skrze tyrana a zlého človeka môže vykonať mnoho dobrého pre ľud) bolo a je čisto diabolským dielom a činom, a to na záhubu svätej cirkvi kresťanskej (nakoľko na ňom spočíva) a na zvrátenie prvého hlavného článku o vykúpení v Ježišovi Kristovi." (Schmalkaldské články)
"Tento článok bezpečne dokazuje, že pápež je skutočným Antikristom alebo Kristovým protivníkom, ktorý sa posadil a povýšil nad Krista a proti Nemu, pretože nechce dopustiť, aby kresťania boli spasení bez jeho moci, ktorá je vlastne nič, lebo ju Boh ani nenariadil, ani neprikázal. Toto vlastne znamená "posadiť sa do chrámu Božieho a vydávať sa za Boha", ako hovorí sv. Pavel (2.Tes. 2,4). Veď toto nerobia ani Turci ani Tatári, i keď sú ukrutnými nepriateľmi kresťanstva, ale dovoľujú veriť v Krista, kto chce, a berú iba daň a požadujú poslušnosť od kresťanov. Pápež naproti tomu zakazuje veriť a hovorí, že jeho musí poslúchať, kto chce byť spasený." (Schmalkaldské články)
"Konečne: je to ozajstný diabol, ktorý svoje pápežské klamstvá o omšiach, očistci, kláštornom živote, o vlastných skutkoch a vymyslených službách (veď práve toto je pravé pápežstvo) páše a rozširuje ponad Boha a proti Bohu a zatracuje, vraždí, ničí všetkých kresťanov, ktorí tieto jeho ohavnosti nechcú nadovšetko vyvyšovať a ctiť. Preto, ako nemôžeme vzývať samého diabla ako svojho pána a boha, tak ani jeho apoštola, pápeža alebo Antikrista nemôžeme uznať za hlavu alebo pána v Božom kráľovstve; lebo vlastným vladárením pápežským, ako som to už v mnohých knihách dokázal, je klamať, vraždiť, hubiť telá i duše naveky." (Schmalkaldské články)

"Ja som hovno, svet je riť, prišiel čas sa rozlúčiť." ( V origináli "Ich bin Scheisse, die Welt ist Arsch. Es kam die Zeit zu scheiden." v Tischreden, 1544, krátko pred smrťou)
"O svojej Katarine povedal Dr. M. Luther, že si ju váži viac ako celé Francúzske kráľovstvo a Benátske kniežatstvo, predovšetkým preto, že mu bola darovaná samým Pánom Bohom (to hovorí odpadlý mních!!!! pozn. red.) ako dobré Božie stvorenie a aj on bol jej takto darovaný. Ďalej preto, lebo o iných ženách počúva vždy znova o omnoho väčších chybách ako sú jej. Po tretie je zbytočné ju musieť milovať, pretože zachováva manželskú vernosť. Napokon preto, lebo je matkou, a to takou, ktorá ľahko počne a rodí. Keď si manžel toto často uvedomuje a pozoruje, tak je ľahko prekonať nejednotnosť, ktorú medzi manželmi rozosieva Satan. (Tischreden, Cordatus, nr. 22)
"Nemám rád muchy a hnevám sa na ne, pretože sú obrazom diabla a falošných učiteľov (quia sunt imago Diaboli et Haereticorum). Keď otvorím peknú knihu, už aj priletí mucha, sadne si na ňu a behá po nej s jej zadkom (Arsch), akoby chcela povedať: "Tu si sedím a tu si zanechám môjho balzamu a špiny (Dreck)". Tak robí aj diabol. Keď sú srdcia najčistejšie, tak si priletí a naserie do nich (und scheisst drein). Keď som mal najväčšiu chuť k modleniu a išlo mi to najlepšie, dostal ma v mojich myšlienkach až do Babylónie, či som začal budovať iné zámky a domy." (Tischreden, Walch XXII, s. 1016, No. 11.)
"Ale ja úbohý hriešny človek sa neviem dokonale potešiť zo zvesti o utrpení a vzkriesení Pána Krista a o odpustení hriechov. Čo ale môžem dobre je, najesť sa chleba od nášho Pána Boha, a napiť sa Jeho piva (!?) a vína - ale aby som takto vedel prijať aj ten jediný potrebný poklad - odpustenie hriechov z čírej milosti - to sa akosi nedeje." (Tischreden, Walch XXII, s. 1097, No. 4)
"Pán Boh za posledných 1000 rokov nepožehnal žiadneho biskupa toľkými veľkými darmi tak, ako mňa - pretože s Božími darmi sa treba pochváliť. Hnevám sa sám na seba, že sa z nich neraz nedokážem tešiť a ani za ne nedokážem ďakovať z hĺbky srdca. Aj keď občas nášmu Pánovi za to zaspievam pieseň a troška mu za to ďakujem. (Tischreden, Walch XXII, S. 1303 - 1306, No. 9.)
"Pápežské listiny sú zapečatené diablovým hovnom. Je to strašný pápežov prd. Koľko uvoľnenej energie je potrebné, aby sa vypustila taká hromová rana! Je to div, že si nerostrhne zadok a črevá. (Gobry, str. 45 n)
"Potomok môže krásne srať do svojich nohavíc alebo na kolená svojmu otcovi, kvôli tomu nezdedí menej otcovských statkov. Nie je teda v nás to, čo je našim ospravedlnením. Kašlem na to! Aj keď nie som zbožný, Kristus kvôli tomu nebude menej dbať svojho milosrdenstva." (Tischreden, diel 2 n, 1712)
"Počkajte monsignori biskupi, diablovi zakuklenci, doktor Martin vám dá čítať bulu, ktorá bude zle znieť vašim ušiam: luterskú bulu. Ktokoľvek pomôže svojou pažou, bohatstvom, majetkom zničiť biskupov a biskupskú hierarchiu, je dobrý syn Boží, skutočný kresťan, ktorý zachováva prikázania Božie." (T. On, Witt, fol. 120).
"Pápeženci umiestňujú v nebi ľudí, ktorí vedeli iba nastavať do radu skutky...Celá ich svätosť je v tom, že sa veľa modlili, veľa postili, veľa pracovali na tom, aby sa umŕtvovali tým, že mali zlú posteľ a veľmi drsné rúcho. Aj psi a svine môžu skoro každý deň praktikovať tento druh svätosti." (Erl., 63, 296, 304 1531)
"Keďže sa nemôžem modliť, môžem aspoň preklínať! Namiesto toho aby som povedal: Posväť sa meno Tvoje, poviem: Prekliate a zneuctené buď meno pápežencov! Namiesto toho, aby som opakoval: Príď kráľovstvo Tvoje, poviem: Nech je prekliate, zatratené a vyhladené pápežstvo! A skutočne sa takto modlím či už perami, či srdcom." (Erl., 25, 107-108)
"Nepripúšťam, aby moju náuku mohol posudzovať ktokoľvek, dokonca ani anjeli. Kto neprijíma moju náuku, nemôže dosiahnuť spasenia. " (Erl., 28, 144, 1522)
"Aristoteles je bezbožný val pápežencov. Jeho etika je najhorším nepriateľom milosti, je to smradľavý filozof, nezbedný sopliak, ktorého treba zavrieť do chlieva alebo do maštale pre oslov, necudný ohovárač, komediant, najprefíkanejší kaziteľ duchov." (Weim., IX, 43, 1510-11)
"Parížska fakulta je synagogou zatratenou diablovi; najohavnejšou rozumovou pobehlicou. ... Teológovia z Louvainu sú hrubí osli, prekliate svine, bohorúhavé bruchá, epikurejské prasce, heretici, modloslužobníci, stojaté kaluže, prekliaty pekelný var. Rozum, to je najväčší k... diablov, z povahy svojho spôsobu jestvovania je to škodlivý k... ; je to prostitútka, k.... patriaci diablovi, k.... zožieraný svrabom a malomocenstvom, ktorý by bolo treba rozšliapať a zničiť, jeho a jeho múdrosť. Hoď mu hnusu do tváre, aby si ho urobil škaredým.... Zaslúžil by si, ohavník, aby ho odpratali na najšpinavšie miesto domu, do záchodu." (Erl., 16, 142 až 148/1546)


Melanchton

"Strachom sa chvejem pri pomyslení na Lutherove vášne. Tie, čo do sily, sa vyrovnajú sile Herkulovej. (Epistola ad Theodor)
"Trniem strachom, keď si pomyslím na starobu toho človeka (Luthera), zmietaného tak prudkými vášňami. (Epist. 315.)
"V našej cirkvi niet poriadku, zavládla pochybovačnosť v otázkach najdôležitejších, nikto nedbá výkladov čiste vieroučných. ... Často premýšľam, ako by som odtiaľto mohol ujsť hodne ďaleko. ... Tridsať rokov žijem v tom víre a tridsať rokov plačem. Čo som prelial sĺz nad tými biedami, čo spôsobila reformácia! Celé Labe so všetkými vodami by na ne nestačilo." (Epistola ad Myconium a. 1528; - ad Camerarium a. 1548. - Ad Nicolaum Buscoducensem a. 1547 - Opera, lib. 4. - Epist. 104, 135)
"Radšej by som chcel zomrieť než súhlasiť s zwingliánmi, že Kristovo Telo môže byť len na jednom mieste." (vo Vyznaní viery, ktoré podal r. 1541 v Rezne kurfirstovi Friedrichovi)
"Maj sa na pozore, môj drahý Luther, pred Melanchtonom, pred tou zmijou, ktorú si zahrieval na svojich ňadrách." (Armsdorf: Epistola ad Lutherum, r. 1537)
"Melanchton nielenže neznesie odpor, ale snaží sa zastrašiť svojich nepriateľov urážkami a preklínaním, čím jeho ústa vždy oplývajú." (Baumgaertner: Epistola ad L. Spengherum a . 1530)


Kalvín

"Ak sa mi stane krivda, postarám sa , že budú o mne hovoriť ľudia viac než päťsto rokov. (Ombre de Rousseau á Kalvin)
"Dokázal som už dosť jasne, že Boh menuje sa pôvodcom všetkých tých hriechov. (Institutio, kn. 1, kap. 6, str. 366)
"Moje učenie je v rozpore so starou (rozumej "pôvodnou", pozn. red.) cirkvou, ale napriek tomu nemôžem schvalovať obyčaje starej cirkvi. (De coena Domini, r. 1597)
"Medzi sto evanjelikmi ťažko by sa našiel jediný, ktorý by sa bol stal evanjelikom, preto že má väčšiu možnosť zbaviť sa všetkého rozkošníctva a nazdržanlivosti. Pohľad do budúcnosti ma natoľko desí, že sa ani neodvažujem myslieť na to. Tak sa mi aspoň zdá, aby som pravdu povedal, že už vidím horieť pochodeň barbarstva po celom okruhu zemskom, ak len nejakým zaázrakom nepríde pomoc z hora. .. Ale ďaleko horšia pohroma je táto: Naši pastori, ktorí vystupujú na kazateľnicu kázať slovo Božie, dávajú dnes ten najohavnejší príklad prevrátenosti a skazenosti. Preto tiež ich kázne nemajú väčšej viery ani vážnosti ako tláchanie herca na javisku. A potom sa ešte opovažujú tí páni sťažovať, že si ich nikto neváži a že posmievačom slúžia za terč. Ja sa zase divím, že ženy a mládež vôbec nehádžu po tých pánoch blatom a nepošpinia ich od hlavy k päte. ( Commentarius in secundum epistolam Petri cap. 2. - Catechismus ecclesiae genevensis, praef. - Sermo 10, 30, super epist. ad Ephesios)
"Je nanajvýš smiešne, že my, ktorí sa staviame na odpor celému svetu, od samého začiatku reformácie odporujeme sami sebe." (Epistola ad Melanchtonem)

Zwingli

"Bezbožníci hrešili proti zákonu, ale nie ako pôvodcovia hriechu, ale ako nástroje, ktorými Boh podľa svojej slobodnej vôle môže vládnuť. ... Boh to vnúkne lúpežníkovi, aby zabil nevinného človeka. ... Azda povieš, že ten lúpežník bol nútený k hriechu; pripúšťam, že bol "nútený", a sice: Boh sám prinútil, primäl ho k tomu, aby nevinného človeka zavraždil. Nielen, že ponúka a núti Boh tak dlho, až dôjde k vražde nevinného človeka, ale on i inak k tomu napomáha. ... Teda, kto je k niečomu nútený, koná bez všetkej zločinnosti a nepodlieha zákonu. (De Providentia, sv. 1, kap. 18, § 8.)
"Nevedel som v sebe potlačiť plameň, ktorý ma páli a ma núti k nezdržanlivosti; musím to vyznať. Pre túto nezdržanlivosť veľmi často ma stíhali pokorujúce výčitky mojej cirkvi. (Paraen. ad Helvet, zv. 1, str. 113)
"Ak čítam niektorú Lutherovu knihu , zdá sa mi, že vidím nečistú sviňu krochkajúcu a oňuchávajúcu kvetinky v krásnej záhrade. Práve s takou nečistotou, bohoslovnou nevedomosťou s akou neslušnosťou hovorí Luther o Bohu a svätých veciach." (Opera, zv.2, str. 434)
"Luther píše a hovorí veľmi drzo a bezočivo, ba čo viac, má záľubu v nadutých vyhrážkach." (Respons. ad confess. Luth.)
"Ako je zrejmé, že Boh je Bohom, tak je isté, že Luther je diablom. ... Vo svojej zúrivosti si odporuje na každej stránke. Nekrivdím ti Luther, keď ťa nazývam zvodcom nebezpečnejším nad samého Marciona." (1.c.)

Brencius

"Ak sa v cirkvi Božej zrodí opäť blud Nestoriov, alebo zmiznú tie články našej viery jeden po druhom a ak miesto nich nastúpi pohanstvo, alebo talmud, alebo korán, tým teda bude vinné len učenie Zwingliho." (In recognit. prophet. et apostol. 1544)
"Dogmy Zwingliho sú diabolské, plné bezbožnosti, skazenosti a urážok; jeho bludy ohľadom Sviatosti oltárnej sú koreňom mnohých iných a to bezbožných bludov. (In recognit. profet. et apostol. 1544)

Andres

"Nikto sa nediv, keď uzrieš, že v Poľsku, Sedmohradsku, Maďarsku a hoci kde inde pridávajú sa k arianizmu alebo dokonca k mohamedanizmu. Vedz, že učenie Kalvínovo vedie k takejto nevere." (Praefatio contra apolog. Danaei)

Knox

"Zreformovali sme opátstvo v Lincolen, patriace mníchom v čiernych habitoch. Zbúrali sme im oltáre, zničili sme im posvätné rúcha a omšové knihy a pobrali im mníšske šatstvo." (V liste Anne Lorcheovej, r. 1559)

A bolo doreformované.



P. S k tým neporiadkom v cirkvi ked sa hráte na znalca Biblie nečítal ste tam i podobenstva o sieti alebo o kukole a psenici ? Mt 13 kap
alebo
Mt 23 2 a 3 2 "Zákonníci a farizeji zasadli na Mojžišovu stolicu.
3 Preto robte a zachovávajte všetko, čo vám povedia, ale podľa ich skutkov nerobte: lebo hovoria, a nekonajú.
Nepresvedci ste ma nijako aby som kvoli skandalom opustil cirkev mimo ktorej niet spasy a mimo ktorej sa nijako nemozno lubit Bohu
citácia:

Až keď som sa z týchto vecí vymanil, konečne začalo byť pre mňa kresťanstvo KRÁSNE a skutočne Božie. Odporúčam všetkým vrelo

Byt Vami by som sa na pocity nespoliehal, tie vedia byt dost klamlive a zradne.

Co sa tyka Biblie ta bola uplne v inej dobe pisana a co mame su len preklady. Nehovorte nam ze bez poznania realii onej doby jej dokazete rozumiet



Gratias agamus domino deo nostro, dignum et iustum est.
Professio fidei Tridentina

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 196  ~  Člen od: 05 máj 2013  ~  Posledná návšteva: 13 jún 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  07:46:07  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
Posledných autorov nepoznám, ale Lutherové myšlienky nie sú ničím iným len ostrou kritikou cirkvi a OPRÁVNENOU. Ak chcete rozumieť jeho slovám, rozumejte najprv tomu chlievu, ktorý sa v stredoveku volal církev a bol požehnaný pápežom. Rovnako tak by ste mohol mať niečo málo vedomosti a o duchu doby, ktorý vtedy vládol.

To prirovnanie k praktikám sviní sa mi páči, mal pravdu.

A okoľko je církev čistejšia dnes? No to by ste vedel keby ste čítal svetské média. Stačí si pozrieť tému biskupa miliardára, alebo sa trošku zaujímať o pedofíliu. A že tam Luther uvádza lásku k žene. Nuž zas je len vidieť, že vôbec nerozumiete zmyslu krásy a ľudskému osudu, ktorý je spravovaný zhora.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  12:36:00  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Svetske media je presne ten zdroj, ktory je objektivny a doveryhodny. Mozno ste uz niekedy poculi o tom, ze

5 Oni sú zo sveta, preto hovoria podľa sveta a svet ich počúva.
6 My sme z Boha. Kto pozná Boha, počúva nás. Kto nie je z Boha, ten nás nepočúva. Podľa toho poznávame Ducha pravdy a ducha bludu.

Takze pokial neprestanete pocuvat svetske media a nezacnete pocuvat Cirkev, ktora jedina je stlpom a oporou pravdy, nikdy sa zo svojich bludov nevymotate.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12026  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  13:28:47  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
citácia:
A okoľko je církev čistejšia dnes? No to by ste vedel keby ste čítal svetské média.
Pôvodne zaslal Chodec - 22 november 2013 :  07:46:07

"Svetské médiá"
To sú tie, čo obviňovali sýrsku armádu z použitia chemických zbraní v okolí Damasku proti civilistom aj napriek tomu, že teroristi sa sami priznali, že ich použili oni a po tom, ako sa ukázalo, že pozabíjané deti boli z dedín, ktoré krátko predtým teroristi dobili a z veľkej časti vyvraždili v okolí Latakie a aj napriek tomu, že len šialenec by použil chemické zbrane v oblasti, ktorá bols obkľúčená jeho vlastnou armádou a v blízkosti boli masy jemu loajálneho obyvateľstva?
Tie, ktoré tak rady informujú o tom, ako oxid uhličitý spôsobuje globálne zmeny klímy, hoci neexistuje žiaden dôkaz o ich významnom prepojení?
Tie, ktoré informujú o akcii 4 tepľošov v Košiciach, čo sa pokúsili narušiť priebeh Pochodu za život, ale zabudli informovať o státisícových davoch, ktoré vo Francúzsku protestovali na dlhodobo najväčších demonštráciách, keď sa búrili proti "manželstvám" buzerantov?

Začínam chápať, prečo tu píšete také nezmysly, aké môžme čítať azda v každom Vašom príspevku...

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1872  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 27 január 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  17:38:06  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
O tych nezmysloch radšej pomlčte človeče. Nikto si tu nevie ani len vlastný príspevok obhájiť. Človek sa ešte ani poriadne nesústredí a už vidí diery v každom príspevku. Rozobrať niektoré tvrdenia tu na fóre nie je žiadna mentálna výzva.

Svetské média sú aj tie, ktoré písali o Sýrii pravdivo. Ruské média, a média z arabského sveta. Kto chce zdroj nájde. Ale na to treba poznanie. Myslíte, že to tým svetským médiam niekto zožral, že Asad použil chemické zbrane? Človeče preskrolujte si diskusie na SME a uvidíte ako ich vypískali, briti zapchali Cameronovi hubu keď chcel ísť do Sýrie. Ešte aj Obama sa stiahol, čo mu to doma nezožrali hoci do Iraku vtrhli aj pre ešte menšie obvinenia. Od vtedy už silu médii prekukli. Ale aký úmysel majú tieto svetské média v tom, že napíšu o miliardárovi biskupovi? Jaj svetové spiknutie proti katolíkom, aby mohol nejaky Chodec tvoriť témy na Krede a veriacich na neveriacich obracať. Človeče nebuďte smiešny. A za svojimi príspevkami si stojím a aj si ich obhájim, pretože som sa musel k takému poznaniu prebojovať, viete to nie je len verklikovanie ako to predvádzajú tu niektorí.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  17:48:13  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
Maťo tak by ste ich mali počúvať aj vy, lebo niektorí čo tu sledujem píšu jak keby ešte boli myšlienkovo v STREDOVEKU. Kto nechce neuvidí. Ale tých čo vidia je viac ako tých čo nevidia. Štatistiky hovoria jasne - celosvetovo ubúda počet ľudí, ktorí sa hlásia ku katolíckej cirkvi. Niekomu proste to isté do kola nestačí, zvlášť keď je jasné že voda sa káže a víno sa pije.

Najzaujímavejšie je to, že sa stále potvrdzuje to, že niektorí už ani nevedia rozlíšiť prečo niečo robiť a prečo nie a potrebujú sa radiť s autoritami o každej hlúposti ktorá sa im v živote prihodí. Sú tak silne závislí na vonkajšej autorite ako tí, ktorí už neprežijú ani jeden deň bez toho, aby si nedali veštiť čo ich čaká. Za takúto závislosť sa treba tiež poďakovať takým nariadeniam typu: ,,.... nik iný nemá pravdu, len katolícky kňazi. Je len jedna pravda a to tá katolícka. Neveriaci zhoria v pekle. Nepočúvaj lebo zídeš z cesty. Nerozmýšľaj lebo zlyháš. Nerozmýšľaj nad svedectvami a zjaveniami lebo zídeš z cesty .. atď atď. Je to najväčšia urážka akej sa možno na človeku dopustiť.
Pýtam sa kto v takých ľuďoch myslí? Keď všetko čo robia, robia tak ako im to niekto prikáže. Sú títo ľudia autentickí? Myslíte, že budú šťastní, keď po niekoľkých rokoch zistia, že žijú život niekoho iného? Musí sa Boh v nebi za hlavu chytať pri tom, keď to vidí. Dať dar myslenia a vidieť ako ho človek používať nevie. Alebo ostávať tak strašne opatrný, až človek ostáva doslova vo vonkajšom svete paralyzovaný, do tej miery, že si nevie ani mikrovlnku zapnúť. Veď za všetkým je predsa Satan! A vidím, kde to až došlo. Kolegyňa si nevie ani len emailovú schránku spraviť, vetu parafrázovať, prihlásiť sa na vzdelávanie elektronickou formou, zeditovať bunku v exceli, zaostriť fotoaparátom!!! alebo poslať e-mail. Pretože počítač je nástroj diabla a verte že čo som tu napísal som videl na vlastné oči. Takže ďakujem neprosím. A ďakujem pekne za tekého človeka, čo sa do neba dostane.

BTW:
Oni sú zo sveta, preto hovoria podľa sveta a svet ich počúva.

A z kadiaľ majú byť? Z Marsu?

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  18:55:56  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Ked si citam vase prispevky Chodec,tak vidim,ze vam ide o pravdivost a dobro.Ibaze toho je malo aj tam,kde by to clovek opravnene ocakaval.Ak vsak pozorne citate evanjelia,tak je zrejme,ze aj samotni apostoli boli vselijaki.A my,co sa hlasime ku Kristovi,nie sme lepsi.Krestanstvo je cesta a tazka a pocas nej by sme mali dorast do Kristovej podoby.A to sa aj za pomoci milosti Bozej nie kazdemu dari.Jezis povedal,ze medzi psenicou je aj kukol a ten bude vytrhany az na konci sveta.V Cirkvi je vsak vzdy aj dost ludi,co zaziaria a su pre nas slabych prikladom.Lepsie ako vsetko odsudzovat a na vsetko sa hnevat je prijat svoje obmedzenia a aj tych druhych.Ja nevidim lepsi liek na rany ludstva ako Kristovo evanjelium.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  19:09:14  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
citácia:
Ked si citam vase prispevky Chodec,tak vidim,ze vam ide o pravdivost a dobro.
Pôvodne zaslal Zachariáš - 22 november 2013 :  18:55:56



Ďakujem a som rád, že to aspoň niekto vidí. Ani ja netvrdím, že som dokonalý a najmúdrejši, ale myslím si, že mám čo povedať. Tvrdiť však, že tliacham nezmysli je odvážne, zvlášť, keď si niekto nevie ani len svoj príspevok obhájiť.

Kresťanstvo nie je len pekné, má aj svoje temné stránky, nech som ňou ja tu na fóre, nech ma tu hoc ľudia majú aj za pokušiteľa, ale nie som to ja s kým sa tu vlastne pasujú, ale s prešľapmi cirkvi. Lebo veci čo uvádzam spôsobila církev, či sa to niekomu páči alebo nie. Ak chcem byť niekto kresťan tak musí prijímať nie len to dobré, ale ja to zlé čo sa napáchalo, inak je to nekritické prijímanie a vnútorná slepota. Možno som tu nato, aby sa tí ktorí sa považujú za SKUTOČNÝCH kresťanov naučili svoju vieru obhájiť a dať dôkaz Bohu, že uspejú.

Zatiaľ ale moc neviem, väčšinou ľudia prestanú diskutovať a skonči skôr ako spoločne dôjdeme k nejakému poznaniu. Čo je škoda.

Ale vďaka, že si aspoň niekto všimol.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Lucia

Stav: offline

 Odoslaný - 22 november 2013 :  21:23:36  Zobraziť profil  Pridať Lucia do zoznamu priateľov
...Chodec, Vy nechcete diskutovat...chcete poucovat...na vsetko mate odpoved...co prispevok to perla ....

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1472  ~  Člen od: 22 december 2009  ~  Posledná návšteva: 14 júl 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 23 november 2013 :  00:43:57  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
Ja si to isté myslím o príspevkoch niektorých ostatných.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 24 november 2013 :  20:19:14  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

BTW:
Oni sú zo sveta, preto hovoria podľa sveta a svet ich počúva.

A z kadiaľ majú byť? Z Marsu?

Pôvodne zaslal Chodec - 22 november 2013 :  17:48:13


To sa pytate mna, ci autora listu?
v kazdom pripade takato otazka len potvrdzuje postrehy reconquistadora, lucie a dalsich - pisete aa ni neviete o com. Co prispevok to konina...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12026  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 24 november 2013 :  20:37:51  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
To bola nadsadená otázka.

Každopádne sa dozvedám, že píšem koniny, perly. Nuž teda v čom? Čo píšem, je v Biblii uvedené.

Sú teda koniny to, čo je v Biblii uvedené? Ak áno, tak to treba riešiť s pisateľom Biblie nie so mnou.

Uviedol som len jednú vec, ktorá je vysvetlením určitého verša, ktorá v Biblii nieje, ale zjavne sa nestala pre vás problémom.


Možno sa vám viac páčia príspevky Mx-a, ale už ich výpovedná hodnota bola tiež zhodnotená.

Ak píšem niečo zle tak čo. Dokazujte - diskutujme som za.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mx

Stav: offline

 Odoslaný - 27 november 2013 :  15:20:32  Zobraziť profil  Pridať Mx do zoznamu priateľov
Drahý chodec, nie som si vedomý, že by som s Vami o niečom diskutoval. To by museli byť splnené podmienky pre diskusiu...

Pre ostatných stručné vysvetlenie, alebo objasnenie mojich výrokov -
Bibliu bez autentického výkladu, bez autorizovanej exegézy nie je možné čítať a správne chápať. Pre zachovanie kontinuity a pravdy pri výklade musí existovať autorita, ktorá neomylne povie, čo je správny výklad a čo nie. Podstatná časť takéhoto výkladu magistéria je uvedená práve v ľudových katechizmoch KC. Katechizmus je prehľadný a pomerne jednoduchý spôsob ako sa zorientovať v Zjavení a nemusieť prečítať desiatky kníh.

RKC

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1076  ~  Člen od: 01 február 2006  ~  Posledná návšteva: 19 júl 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 28 november 2013 :  07:50:05  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
Znova ste napísal, to čo som vám už vyššie vytkol. Už teda neviem ako vám to vysvetliť.

Tvrdíte, že Bibliu nemožno vykladať bez KKC. Žiadny človek tak nemá robiť. Nuž teda ak žiadny človek nemôže vykladať Bibliu bez KKC, ako vykladal Bibliu ten prvý, ktorý po ruke KKC nemal? Motáte sa stále do kola.

Tvrdíte tu na fóre, že súkromné výklady Biblie sú neprípustné. Ale zabúdate, že KKC je tiež len súkromným výkladom istých ľudí, alebo človeka, ktorý bol povýšený na objektívny výklad. Takže vám len pripomínam jeden fakt, čo ako veľmi sa tu budete ohrádzať tým, že KKC je objektívny -NENÍ, lebo v skutočnosti je stále subjektívny.

Skutočný názov knih KKC by mal byt - Vrah tvorivého ľudského myslenia darovaného Bohom ľuďom.

Vaším výrokom sa stále motáte do kola asi ako tento výrok ktorý som pre príklad uviedol:

Všetci Bratislavčania sú klamári. Ja som Bratislavčan. (skúste sa z toho vymotať). A taká istá logika je aj vo vašom príspevku - Žiadna.

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 28 november 2013 :  08:31:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
KKC vychadza z Biblie.Moze a aj bol upravovany,opravovany ci aktualizovany.Boli casy,ked nijakeho katechizmu nebolo a existovala len ustna katecheza,ktora bola zachovavana v urcitych centrach krestanstva.Na rozdiel od katechizmov bola Biblia kanonizovana a nesmie sa menit,pretoze Bozie Slovo nemozno menit.Vyklad Bozieho Slova patri Cirkvi a tento vyklad sa nerobi pouzitim KKC ale riadnm magisteriom.Tento vyklad sa nachadza v dokumentoch vseobecnych koncilov,papezskych dokumentoch a v dielach cirkevnych otcov uznanych celou Cirkvou.Z tohoto vsetkeho katechizmy obsahuju iba ten najstrucnejsi vytah a casto bez udavania suvislosti.Uz z toho je jasne,ze samotny katechizmus na vykladanie Biblie je malo.KKC je dobra pomocka ale nestaci.Bozie Slovo mame pocuvat alebo citat kazdy den.Najlepsie v liturgii.A prosit Ducha Svateho aby nam osvietil rozum pre chapanie.Aby sme dary Ducha prijate pri birmovani nepremarnili ako ten lenivy spravca talentu.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 29 november 2013 :  09:26:57  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
No konečne príspevok, ktorý pripúšťa, že mám pravdu. Práve preto, že Biblia sa nemení a KKC sa mení neustále sa nemožno podľa KKC orientovať. Čo bolo v KKC pravdou dnes, to už nemusí byť pravdou zajtra. Zmierte sa s tým. Keby KKC písali ľudia, ktorí skutočne žijú duchom KKC by bolo napísané raz a navždy, pretože všetko čo by bolo v ňom by bolo pravdivé. 1+1 by bolo vždy 2 a nie raz 3 alebo 2,5.

Za toto ti tlieskam Zachariáš:,,A prosit Ducha Svateho aby nam osvietil rozum pre chapanie"

Pekne napísané a pravdivo. Už len plne porozumieť čo to je to osvietenie zjavené duchom svätým. Lebo kto raz ducha v sebe prebudil ten porozumie tomu čo vyslovil Ľudovít Štúr.

,,Kto žije duchom v tom žije celý svet a on v celom svete"




Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 29 november 2013 :  14:58:24  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Zacharias, katechizmus je prehlad ucenia Cirkvi a to ako vieme je zjavene Bohom a Biblia je len jednou castou tohoto ucenia. Katechizmy existuju rozne podrobne, od najjednoduchsisch pre deti az po velmi komplexne. Nehovori sa v nich nic ine ako to co bolo povedane na konciloch, papezskych dokumentoch ci dielach svatcov.

Bez toho, aby mal clovek zvladnuty obsah katechizmu na urovni primeranej svojmu stavu, je velmi nebezpecne snazit sa citat, chapat a vykladat Bibliu. Dokaz mate rovno pod nosom, okrem chodca to potvrdzuje aj 30000+ krestanskych denominacii, ktore sa vsetky modlia za spravne chapanie Biblie a napriek tomu je vysledok totalne roztriestenie.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12026  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 29 november 2013 :  15:17:27  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Katechizmy su asi takym strucnym vytahom ucenia Cirkvi ako strojnicke tabulky su strucnym vycucom celeho strojarstva.
Takze iba pomocka.Nic viac,nic menej.

O tom,ze Pismo a Tradicia su nedelitelne netreba diskutovat.Katechizmus vsak neobsahuje celu nauku Cirkvi a je iba strucnym zhrnutim.Pismo a Tradicia su jeden celok a katechizmy su iba ich podmmozinou.

A rovnako ako zneuzitie vykladu Pisma protestantami existuje aj zneuzitie katechizmu tradijcami a jeho efektom je vznik nepreberneho mnozstva malych skupiniek tradijcov
A aj protestanti aj tradijci rovnako odmietaju aktualne a zive magisterium Cirkvi.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 29 november 2013 :  15:42:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Chodec,Duch Svaty je prislubeny Utesitel a Radca.On hovoril ustami prorokov.On hovoril po Jeho zostupeni ustami Petra a apostolov.On hovori aj ustami ich nastupcov.On dava veriacim chapavost,utechu a mnohe dary.To vsetko sluzi na bidovanie Cirkvi a spasu.Urcite vsak nie je tym,kto vedie k rozkolom a vzburam.

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Chodec

Stav: offline

 Odoslaný - 29 november 2013 :  17:15:16  Zobraziť profil  Pridať Chodec do zoznamu priateľov
citácia:
Urcite vsak nie je tym,kto vedie k rozkolom a vzburam.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 29 november 2013 :  15:42:59



Nezabudni Ján Hus a husiti, nezabudni MAJSTER JÁN HUS!

Čo ti mám viac dodať?

Jaj už viem, Ježiš KRISTUS!

Pri písaní svojich príspevkov vychádzam z metódy sofiologie ako aj z knihy Angelológia dejín.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 894  ~  Člen od: 12 apríl 2013  ~  Posledná návšteva: 19 august 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 30 november 2013 :  00:35:48  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
Katechizmy su asi takym strucnym vytahom ucenia Cirkvi ako strojnicke tabulky su strucnym vycucom celeho strojarstva.
Takze iba pomocka.Nic viac,nic menej.

Nepravda. Mozno keby ste si pozreli nejaky katechizmus...

citácia:

A rovnako ako zneuzitie vykladu Pisma protestantami existuje aj zneuzitie katechizmu tradijcami a jeho efektom je vznik nepreberneho mnozstva malych skupiniek tradijcov
A aj protestanti aj tradijci rovnako odmietaju aktualne a zive magisterium Cirkvi.

Pôvodne zaslal Zachariáš - 29 november 2013 :  15:17:27


Opat nepravda. Na zaklade "vykladu" katechizmu nevznikla nijaka skupinka.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12026  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Zachariáš

Stav: offline

 Odoslaný - 01 december 2013 :  16:12:58  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Zachariáš  Pridať Zachariáš do zoznamu priateľov
Sedevacantisticke sekticky alebo lefebristicke skupinky sa velmi radi zastituju starymi katechizmami.A pritom co sektick,alebo skupinka,to rozkol.
Tym nechcem povedat,ze katechizmy su zle.Iba sa zle pouzivaju

Prichádzajte k Nemu,k živému kameňu,ktori ľudia síce zavrhli,ale pred Bohom je vyvolený a vzácny,a dajte sa vbudovať aj vy ako živé kamene do duchovného domu,do svätého kňazstva,aby ste prinášali duchovné obety,príjemné Bohu skrze Ježiša Krista.
1.Pt 2,4-5

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1345  ~  Člen od: 30 november 2009  ~  Posledná návšteva: 26 august 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 8 Previous Topic: Klamstvá z brožúry  Téma Next Topic: MISIE predtym a dnes - najdes rozdiel ??  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06