Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Nebezpecenstvo charizmatickeho hnutia
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Ježiš mení hriechy na charizmy. Téma Next Topic: Koinonia
Strana: z 17

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 07 marec 2011 :  19:44:39  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
citácia:
Musím dať za pravdu TORNEROVI. Moju ženu zlanarili CASD a učia ich tam memorovať texty, ktoré sú priti RKC. Dávaju im knihy a školia ich, ako zlanáriť veriacich z iných denominácii. Poviem Vám čítal som tie knihy a su napísané tak presvedčivo, že keby som prelepil prvu a poslednú stranu a dal by som to niekomu inému prečítať, asi by im dal za pravdu. Začal som sa zaoberať vyvracaním ich bludou, ale z každej strany som dostal len krik že mam toho nechať tak, že ženu aj tak nevrátim takto naspäť. OK mi katolíci budeme len ticho, budeme sa s nimi modliť, a oni nás pri tých modlitbových stretnutiach budu lanáriť pekne jedného po druhom. Veď aj oni môžu byť pod vedením ducha svätého. V to ja neverím. Duch svätý by isto nedovolil rozpad manželstva, isto by nehovoril, že kto ide na Sv. prijímanie, je dietkou Satanovou, Isto by netvrdil že sme vo vedení šelmy.
Ja si skôr myslím, že duch svätý hovorí k tým ľudom, ale že oni ho pre svoju pýchu a ego nepočujú. Cítia sa byť potrebný, lebo v tom spoločenstve dostane každý nejakú úlohu. Jeden sa venuje deťom, druhý ženám atď. A to sa im páči a preto už nechcú isť späť.
Preto si myslím že treba niekedy aj otvoriť ústa a brániť sa a nielen byť ticho a nastavovať aj druhe líce , ako mi bolo povedané.
Pán s vami všetkými.

Pôvodne zaslal miky - 07 marec 2011 :  10:41:44

Adventistov nazývajú sektov aj tradičné protestanské cirkvi, lebo to sú takí kresťanskí jehovisti, nakoľko hlásajú že duša je smrtelná, tento blud preberajú aj charizmatické evanjelikálne zbory, taktiež tvrdia ze svatit sobotu je pre spásu doležité. Okrem iného tvrdia naozaj ako vravis, že clen KC nebude spaseny.
Byť adventista a pastorom je dobry biznis, kedze povinne vyberajú desiatky od svojich clenov. Co pri takom 100 clenom zbore robi uz celkom peniaz, v takej Bratislave ani nehovorim.

miky, radím kúp si všetky knihy od Scota Hahna a nabifluj sa vyvracať tie verše. Nieje toho až tak vela, Ked chces pošli mi e-mail súkromnou správou a prepošlem ti pár mailov čo som písal s adventistom. Alebo ti dám kontakt na bývalého adventistu čo konvertoval na katolícku vieru. By ti mohol napísať čo ho presvedčilo...

Ešte tak informatívne, adventisti nie su charizmatici, a jeden môj postreh: väčšinou tí čo konvertujú na katolícku vieru sú proti ekuméne.

Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 07 marec 2011 :  21:10:10  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
Milan Peter, dakujem za odpoveď, a sorry ak som písal tvrdšie.

"Prilis silne vyjadrenie, nemyslim si ze mate pravo povedat o X milionoch ludi v nekatolickych denominaciach ze su tam drzani diablom. Ratate tam napriklad aj protestantskych mucenikov, ktori pre meno Jezis zomreli?"

nebudem tu rozoberať mučeníkov, ale týchto Mt 7, 15 - 23. Dobre si prečítaj tento text, celý čas vravím a myslím na týchto, asi sa nechápeme.

"Mimochodom aj v RKC si diabol vela ludi drzi tam kde ich chce mat. Ved iste aj vy poznate okolo seba ludi, ktori tvrdia ze RKC im nema co hovorit napriklad do sexualneho zivota (konkrentne zobreme temu antikoncepcie atp.)."

Však ano, však nie všetci čo sa prezentujú ako katolíci nimi aj sú. Však preto rozoberáme aj ten katechizmus, lebo tam je okrem iného napísané: "Kresťansky veriť znamená všetko za pravdu mať, čo Boh zjavil a skrze Cirkev katolícku k vereniu predkladá" a dalšie veci.

"Prislusnost k akejkolvek cirkvi cloveku nezarucuje pokoj od diabla a ani to ze je na spravnom mieste kde ho chce mat Boh. Suhlasite?"

suhlasím, ja veď netvrdím že člen katolíckej cirkvi má istotu spasenia.
Hovorím otom že jedine Katolícka cirkev vedia správne ľudí k spaseniu. Lebo:
1. neomylne hlása učenie Ježiša Krista,
2. dáva svojim členom nadprirodzený život.
3. spravuje svojimi zákonmi.
Ak je živá ratolesť v Cirkvi a prináša dobré ovocie viery, prijima od Cirkvi sviatosti tak je to najbezpečnejší spôsob ako dosiahnuť spásu.


"Katolik na neklamlivu istotu spasenia? "
nemá, ak verí to čo mu predkladá Cirkev. Uloha Cirkvi je bezpečne viesť ľudi k spaseniu.

"Katolik sa opovazlivo nespoliehana Bozie milosrdenstvo?" aj ja som sa tiež spoliehal, ale znova, nato mám Cirkev ktorá mi vysvetlila tento hriech a ma z neho usvedčila, čo som aj vyznal vo sv. spovedi. Stačí ked si kúpiš spovedné zrkadielko a vieš aké sú hriechy proti Duchu SV., keby som nemal Cirkev,ktorá ma vychováva tak veselo by som hrešil takýmto spôsobom dalej.

"Zasa ta ista otazka...Kazdy? ale aj spusta katolikov zije v bludoch...hadam tu nechcete tvrdit ze vsetci katolici poznaju pravdu?"

už sa opakujem, nie každý kto sa prezentuje ako katolík je katolík aj realne. Katechizmus hovorí kto je katolík. Hovoríme o ludoch ktorí sú natom rozumovo v pohode a v našom prípade sme aj dospelí.

"Oh tak to pardon :) to iba Vy tu mozete argumentovat protestantmi, ktori zvestuju papezo-selmu atp. (mimochodom kolko takych osobne poznate?aspon priblizny pocet poprosim...ked uz tak vo vseobecnosti pisete...), ja nemozem pouzit tu istu argumentaciu??"

všetky evanjelikálne zbory, adventisti,KZ, dokopy je ich okolo 200 milionov ludí ktorí to bežne pocuvajú v káznach. Ak chces pocuť kázen o katolickych bludoch čo išla vo vsetkých zboroch v bratislave, viem kde ju nájsť na nete.

"O tom kto ma diskutovat o rozdieloch vo vierouke sa celkom jasne vyjadril JPII. Tiez povedal aj nieco take ze ekumena je uloha kazdeho krestana, alebo nieco v tom zmysle. Citat postnem neskor, ak Vas zaujima..."

Spýtam sa ja teba? podla KC pácham hriech ak nebudujem ekumenizmus?



Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan Peter

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  09:07:29  Zobraziť profil  Pridať Milan Peter do zoznamu priateľov
Mato,

Tak sa mi zda, ze sa tocime stale dokola a to nema velmi zmysel.
Skusim este jeden taky moj postreh k protestant vs. katolik a ucenie cirkvi dat...

Zacnem najdolezitejsim postrehom - dokonala znalsot katechizmu nikoho nespasi. Suhlasite so mnou?

Prvym a zakladnym pilierom krestanskeho zivota je zivy vztah s Bohom. (zrejme to nebude absolutne prijate, pretoze v inom vlakne - Ako som nasiel Boha ci ako sa to volalo nejaky cloviecik vydal svedectvo ako sa obratil k Bohu a na tomto fore pomerne uznavany Rarach ho zotrel a zaklincoval to tym, ze urcite nepozna ani detsky katechizmus).

Ja Vam tiez vydam svedectvo - kym som nemal vztah s Bohom, boli pre mna nudne aj modlitby (na cele s ruzencom), aj svate omse a katechizmus jak by dal. Dokonca som chodil z casu na cas aj na spoved aj na sv.prijamnie, ale nic to pre mna neznamenalo.

Teraz, ked mam vztah s Bohom, vsetko vyssie spomenute pre mna oziva, ale centrom mojho modlitboveho zivota je Pisom Svate (nie KKC, ktory je velmi fajn kniha a urcite ju odporucam kazdemu krestanovi).
A centrom mojho zivota s Jezisom a pre Jezisa je osobna modlitba. Ked ta zacne chybat v mojom zivote, tak pozorujem ze veci su zle.

(Napriklad v tej osobnej modlitbe som spoznal ze na tomto fore som vystupoval nie velmi dobre. Zakladom vsetkeho je laska..a ked slova ktore hovorim(pisem) bliznemu nesluzia na budovanie a povzbudenie, tak som asi mimo Bozej vole.
Cim by som sa chcel ospravedlnit vsetkym, ktorych som sa nejako svojou agresivitiou dotkol. Naozaj prepacte, nejako som podlahol svojej pyche a prezentoval seba a robil veci na svoju slavu a nie Boziu.)

Take male prirovnanie : Mrtveho cloveka treba najprv vzkriesit (= kerygma a osobny vztah s Bohom), potom mu mozno dat pokrm (= katecheza).
Krmit mrtveho cloveka nema zmysel.

Vztah s Jezisom moze clovek najst aj v protestantskych cirkvach, to je ten bod 1, nevyhnutny predpoklad k bodu 2.

Preco si Duch Svaty pouziva aj tieto cirkvi? Nuz ako som niekolkokrat napisal - neviem vysvetlit preco Duch Sv. kona tak ako kona, odpovede treba hladat unho...ale mozno je tak trosku chyba v nas, katolikoch, ked ludia odchadzaju s nasich kostolov s pocitom ze si ich nikto nevsima a ze su nepotrebny.

Trosku parafrazujem to co som povedal (a znovu zopakujem ze sa jedna iba o moj postreh, ktory moze byt nespravny):
Radsi nech clovek najde ziveho Jezisa hoc aj v prtestantskej cirkvi a nedostane plnost poznania ako keby mal ostat "duchovne mrtvy".
Cena zaplatena za spasu cloveka bola velmi vysoka...a ja si uprimne zelam, aby neboal zaplatena nazmar za ziadneho cloveka.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 28  ~  Člen od: 28 február 2011  ~  Posledná návšteva: 20 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  09:26:59  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
citácia:
Preco si Duch Svaty pouziva aj tieto cirkvi? Nuz ako som niekolkokrat napisal - neviem vysvetlit preco Duch Sv. kona tak ako kona, odpovede treba hladat unho...ale mozno je tak trosku chyba v nas, katolikoch, ked ludia odchadzaju s nasich kostolov s pocitom ze si ich nikto nevsima a ze su nepotrebny.
Pôvodne zaslal Milan Peter - 09 marec 2011 : 09:07:29


Obávam sa, že si ešte stále nevysvetlil, prečo si myslíš, že je to práve Duch Svätý? Tvoja teória by bola ako-tak pochopiteľná, ak by luteráni boli donedávna neveriaci, ktorý postupne hľadajú pravú vieru. Vtedy by sa nad tým dalo aspoň uvažovať, že tam možno pôsobí aj Duch Svätý, no luteránska heréza vznikla presne opačným spôsobom a to oddelením od pravej viery. Dúfam, že nechceš obviniť Ducha Svätého z niečoho takéhoto...

citácia:
Trosku parafrazujem to co som povedal (a znovu zopakujem ze sa jedna iba o moj postreh, ktory moze byt nespravny):
Radsi nech clovek najde ziveho Jezisa hoc aj v prtestantskej cirkvi a nedostane plnost poznania ako keby mal ostat "duchovne mrtvy".
Cena zaplatena za spasu cloveka bola velmi vysoka...a ja si uprimne zelam, aby neboal zaplatena nazmar za ziadneho cloveka.

Pôvodne zaslal Milan Peter - 09 marec 2011 :  09:07:29



Lepšie je to iba v tom, že luterána obrátiš na pravú vieru zrejme ľahšie, ako zaťatého ateistu. Ale z pohľadu spásy je to jedno - ak odrátame výnimky, ktoré sa môžu v jednej, aj druhej skupine nájsť, potom tak luteráni, ako aj ateisti skončia v pekle.

Preto vyjadrením kresťanskej lásky k nim nie je hľadať to, čo máme spoločné a na zvyšok kašľať, ale snažiť sa im ukázať Pravdu a tak zachrániť ich duše.

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 16 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

timylee

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  09:37:52  Zobraziť profil  Pridať timylee do zoznamu priateľov
viete, tzv. protestanske spolocenstva su podla mna naozaj nebezpecne, napriklad ks milost ktora po bystrici vylepuje plagaty o tzv. zazrakoch udravenia v jej prerobenom skladisti na severnej, alebo v usa az notoricky znamy teleevanjelisti predavajuci dvdcka o spaseni, alebo jeden predstavitel americkej cersnoskej protestanskej skupiny obleceny drahsie ako arabsky sejk a ktori sa odvazi kazat o starom zakone a hnet potom ponukat na predaj svoju knihu a dvdcka, alebo tedd haggard ktori ,,kazal" evanjelium v jednom s najvacsich protestanskych chramov a ktori bol najdeny v spolocnosti muzskych prostitutov. taktiez je znamy jeden chlapik ktori sa pokusal vysvetlit dokonalost stvorenia na banane ako sedi do ruky, ako sa dobre je a pritom pozabudol ze ma v ruke vyslachteny banan a nie divo rastuci.

taketo cirkvi naozaj nemusim, preto som katolik

rarach ma velke znalosti, na co ma upozornil aj azuritko no niekedy podla mojho nazoru straca ludskost, sucit a schopnost vcitit sa do druheho, samozrejme sa ho nechcem nijako dotknut.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 656  ~  Člen od: 21 január 2010  ~  Posledná návšteva: 09 október 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Azuritko

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  10:18:13  Zobraziť profil  Pridať Azuritko do zoznamu priateľov
citácia:
Lepšie je to iba v tom, že luterána obrátiš na pravú vieru zrejme ľahšie, ako zaťatého ateistu. Ale z pohľadu spásy je to jedno - ak odrátame výnimky, ktoré sa môžu v jednej, aj druhej skupine nájsť, potom tak luteráni, ako aj ateisti skončia v pekle.

Pôvodne zaslal Reconquistador - 09 marec 2011 :  09:26:59



Trochu to treba upresniť podľa apologetiky:

"...Povinnosťou ľudí naproti tomu je v záujme svojej nesmrteľnej duše vstúpiť do Cirkvi katolíckej, lebo len ona ich môže priviesť k večnému spaseniu (je samospasiteľná).

Samospasiteľnosť - pravda - neznamená to, že by katolíci už na základe svojho členstva v Cirkvi katolíckej mali právo na kráľovstvo nebeské. Vstup do Cirkvi katolíckej ešte nikomu nezabezpečuje večné blahoslavenstvo, lebo k dosiahnutiu večného blashoslavenstva okrem vstupu do Cirkvi katolíckej načím ešte aj veriť v učenie Cirkvi, zachovávať jej prikázania a užívať jej prostriedky milosti.
Kto vlastnou vinou nepatrí do Cirkvi rímsko-katolíckej, nemôže byť spasený.
Kto bez vlastnej viny nepatrí do Cirkvi katolíckej, nemusí byť ešte zatratený. Musí však byť presvedčený o pravdivosti svojho náboženstva, musí podľa neho žiť a na konci svojho života musí mať aj dokonalú ľútosť nad svojimi hriechami. Písmo sväté totiž píše: "Boh nehľadí na osoby, ale v každom národe ten, kto sa ho bojí a činí spravodlivosť, je mu príjemný" (Sk. Ap. 10. 34-35). Rozhodovať o tom, či voľakto vlastnou vinou alebo bez vlastnej viny nepatrí do Cirkvi katolíckej, náleží Bohu a nie nám. Preto buďme vždy snášanliví voči inovercom! My nie sme oprávnení a povolaní rozhodovať o ich večnom spasení alebo zatratení.
Inoverec, ktorý pochybuje o pravdivosti svojho náboženstva, musí hľadať pravé náboženstvo: a keď ho našiel, musí ho aj prijať."

Rímskokatolík

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4003  ~  Člen od: 15 máj 2007  ~  Posledná návšteva: 27 apríl 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Azuritko

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  10:31:08  Zobraziť profil  Pridať Azuritko do zoznamu priateľov
Milan Peter, s spoznávaním Pravdy sa prehlbuje viera. S lepšou vierou prichádza väčšia dôvera. S dôverou prichádza osobnejší kontakt s Bohom. Ak sa hneď snažím o lepší osobný kontakt, je to takmer zaručene iba o pocitoch, a viera je pri tom slabá a môže sa omnoho ľahšie vytratiť.
A na čítanie Písma by človek mal byť aj psychicky aj vedomostne pripravený. A okrem toho, "centrom" znalostí človeka má byť celé Božie zjavenie. Snáď viete čo patrí do Božieho zjavenia.

Rímskokatolík

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4003  ~  Člen od: 15 máj 2007  ~  Posledná návšteva: 27 apríl 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  13:23:35  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
Milan Peter, nechcem nikoho sudit, ale rozlisovat máme.
napísal si
"Preco si Duch Svaty pouziva aj tieto cirkvi? Nuz ako som niekolkokrat napisal - neviem vysvetlit preco Duch Sv. kona tak ako kona"

tak sa chcem opýtať či toto je prejav Ducha SV.?

http://www.youtube.com/watch?v=40ByS0qDsA4

ludia z hnutia viery hovorili o krasnom posobeni Ducha v praxi..

Zároven upozornujem slobodné ženy aby si nebrali za muzov letničných charizmatikov lebo možu toto zaziť pred oltárom ... vid video.

Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  14:18:08  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
"A na čítanie Písma by človek mal byť aj psychicky aj vedomostne pripravený."

tak mi vysvetli Azuritko, kedy môžem začať čítať Bibliu, kedy budem psychicky a vedomostne pripravený, keď splním čo?
Vies aby som sa nepripravoval celý život náhodou. :)

Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Dušan

Stav: offline

 Odoslaný - 09 marec 2011 :  19:41:48  Zobraziť profil  Pridať Dušan do zoznamu priateľov
Azuritko, to slovko "samospasiteľnosť" ma prekvapilo, mám pocit že ide o nie šťastne vybratý termín - akoby tu platilo, že Cirkev je nezávislá na Spasiteľovi. S týmto omylom (samospasiteľnosti) operuje aj duchovnosť New age.


veriaci

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 982  ~  Člen od: 26 január 2010  ~  Posledná návšteva: 15 máj 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 marec 2011 :  00:50:34  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Rarach: "Milan Peter, zdravim Vas a pozyvam Vas na otestovanie z katolickeho katechizmu....Vy ste katolik?"

Milan Peter: "tiez Vas zdravim a dakujem za pozvanie. ... Ano som..."








Rarach:



1.) ak ste katolik, tak sa Vas tyka nasledovne (vzate z katolickeho katechizmu) :









Otazka c. 1.)

Milan Peter, teda suhlasite, ze sa Vas tyka splnenie oboch vymenovanych podmienok, hej ?
Ak ano, mozeme ist zmysluplne dalej.





======================================================





2.) ta druha podmienka definicie katolika, hovori o viere.
Podla katechizmu sa jedna o vieru, ktora tiez musi splnat dve podmienky:









Otazka c. 2.)

Milan Peter, teda suhlasite, ze sa Vasej viery ako katolika, tyka splnenie oboch vymenovanych podmienok, hej ?
Ak ano, mozeme ist zmysluplne dalej.





======================================================





3.) to, co Cirkev predklada k vereniu, ma podla katechizmu svoju zavaznost, lebo sleduje najdolezitejsi ciel zmyslu existencie cloveka:










resp. povedane este inak, specifikujuc pojmy:










Katolicky katechizmus k tomu dodava a v celej veci podciarkuje zmysel i vaznost Cirkvi:










Otazka c. 3.)

Milan Peter, teda ako zorientovany katolik suhlasite, ze zatial vsetko tu predkladane, sa Vas tyka a prijimate to, hej ?











Pôvodne zaslal Rarach - 02 marec 2011 :  16:33:59





4.) o viere poucuje maly katechizmus aj tak, ze vymenuva 4 podstatne znamky, ake tato viera musi mat:








iny maly katechizmus doplnajuco pridava (kontext je zretelnejsi):







Otazka c. 4):

Milan Peter, ked je rec o viere, chapete ju v sulade s uvedenymi nevyhnutnymi charakteristikami?




tak a teraz uz naposledy a definitivne prosim Vas, Milan Peter, o Vase strucne apodikticke stanoviska k mojim otazkam, adresujte ich priamo mne.
A mozeme sa vratit na zaciatok, ked som Vas privital, pozval a dodnes zostal bez potvrdenia, ze jedine zhoda v elementaristike moze byt vychodiskom pre zmysluplnost debaty o tom, co ste na margo charizmatiky stihli pouvadzat.
Katolik so stvornasobnym bezpodmienecnym "ano" nesmie mat problem, tak ze ci ozaj ste katolik, a nie len deklarovany.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

jerome

Stav: offline

 Odoslaný - 14 marec 2011 :  13:46:20  Zobraziť profil  Pridať jerome do zoznamu priateľov
citácia:
Neviem co tuna nadavate na charizmaticke hnutia, ked vacsina z vas si vytvorila nazor len po zhliadnuti tychto videii, alebo takzvane ''z druhej ruky''

o Charizmach Ducha Svateho sa pise aj v Sv. pisme....
u nas v spolocenstve su tiez charizmatici, ktory maju dar jazykov napriklad.



samozrejme ze treba byt opatrny a nerobit nieco take ako na tychto videach, otvarat sa zlym duchom.

Je tiez napisane ze pridu mnohy v Jezisovom mene, ale len preto aby ich zviedli.

ale tu neide o nic ine, akurat ze v nas posobi Duch Svaty, a tym sa niako neoddeluju od ''normalnych'' ludi, akurat ze su obdareny charizmamy.
ved je aj napisane ze by sme mali dychtit po Duchovnych daroch.


Pôvodne zaslal MartinQo - 03 marec 2011 :  18:52:49



Tu mám otázku:jedná sa skutočne o pôsobenie Ducha svätého čo pôsobí určité javy u tých čo sa modlia tzv.jazykmi alebo tvrdia o sebe,že majú "obrázky" alebo dostávajú "prorocké slovo"?Prečo sa tieto javy nedejú s tými,čo sú práve pobirmovaní?To sa musí pomodliť nad tým,kto chce tieto "charizmy" prijať nejaká "charizmatická skupinka?To biskup,nástupca apoštolov nemá dosť Ducha svätého,aby pobirmovaní katolíci museli ešte dodatočne od často laikov prijať charizmy Ducha svätého?Dychtiť po duchovných daroch je jedna vec,prijímať však všetko,čo sa navonok podobá síce na dary,môže byť nebezpečné.
Neútočím,len sa pýtam,pretože v pôsobení charizmatického hnutia vidím,veľké rozpory.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 46  ~  Člen od: 11 marec 2011  ~  Posledná návšteva: 30 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 14 marec 2011 :  23:33:29  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
Tu mám otázku:jedná sa skutočne o pôsobenie Ducha svätého čo pôsobí určité javy u tých čo sa modlia tzv.jazykmi alebo tvrdia o sebe,že majú "obrázky" alebo dostávajú "prorocké slovo"?
keby som nasadil deff. tak budem písať že nikto mi nedal mandát, a ani iným ktorí to odsudili uz vopred že to je od zleho.

no aj ked nemáme mandát, máme také dačo, čomu sa hovorí zdravý rozum, niekto iný to nazýva zorientovanosť. Funguje to tak, že niekam prídeš do nejakého spoločenstva, chytro sa vieš zorientovať "kde je sever".. alebo použijes ten zdravý rozum, a situáciu posúdiš.
No keby sme nemali v rukách Bibliu tak asi by sme to ani neriešili akého pôvodu je tento dar. Chceme byť Biblický tak vymýšlame možno fakt modernizmus, vidíme dačo v Biblii a chceme to mať, alebo skúšať.
Charizmatická obnova v KC je návrať k povodnému. Cho učí že to v Cirkvi bol tento dar, no postupne sa vytratil. Tak ako sa ktomu postaviť?
Priznám sa, ja mám tento dar jazykov, no teraz to tak znovu skúmam. Nemyslím si že ten dar mám od zlého, ale ja to tažko objektívne posúdim.

"Prečo sa tieto javy nedejú s tými,čo sú práve pobirmovaní?"
Videl som osobne pár birmovancov čo dostali dar jazykov pri birmovke, boli to zvacsa relatívne dospelí ludia. Ak chceš dostať dar jazykov, alebo obrazy, proroctvo, tak v prvom rade musis potom túžiť. Ale je to velmi tenký lad, ked príde niekto zamnou, že má pre mna proroctvo, tak ho pošlem von prejst sa po vzduchu.
taka perlička.. prisiel za mnou chlapík,ktoreho som videl prvý krát, že počul hlas, že mám vsetko predat co mám, rozdat chudobným a ísť evanjelizovat do komarna. Co tam a kde budem vtom komarne, to sa vraj Pan postara. Tak tu napríklad som pouzil pritom zdravy rozum.
Čiže ak chcem nejaký dar, treba po nom dychtit, ale je to tenký lad. Po dlhej skusenosti v Cho môžem odporučiť, že ostať normálnym, je najviac hodné :)

"To sa musí pomodliť nad tým,kto chce tieto "charizmy" prijať nejaká "charizmatická skupinka?"
nie nemusí, môže to obdrzať aj sám, doma pri modlitbe...

"To biskup,nástupca apoštolov nemá dosť Ducha svätého,aby pobirmovaní katolíci museli ešte dodatočne od často laikov prijať charizmy Ducha svätého?" záleži nie od biskupa, ale od toho kto prijima sviatosť.

"aby pobirmovaní katolíci museli ešte dodatočne od často laikov prijať charizmy Ducha svätého?"

laici sú nebezpeční vtomto, lebo sú to zvačša horlivci, ktorí vkladajú ruky na dalsích laikov, a neni iste či vyprosia pravy dar.

a čo na záver. Keby som sa dnes obrátil a stal sa kresťanom a mám dnešný rozhlad, tak by som po týchto daroch netužil, ani nepoužíval. Nijako ma to totiž neurobí lepším, ani viacej nebudem duchovny, ani požehnany. Akurat som bol vystredny v tradicnej spoločnosti a bol som zaujimavejši.
Trocha som sa podelil, ale hovorím, my nemáme mandát rozlíšovať akého pôvodu je dar. Ale zorientovať sa dokažeme rychlo, a najst unikový vychod...








Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

jerome

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  08:12:01  Zobraziť profil  Pridať jerome do zoznamu priateľov
Ďakujem za odpoveď,Tornero.
Píšeš,že: my nemáme mandát rozoznať,akého pôvodu je ten dar.

Mne to príde ako ruská ruleta.Ak neviem s istotou,kto je pôvodcom daru,potom radšej - "děkuji,nechci".
Ja som sa tiež pohyboval v tomto prostredí,tiež som prijímal takéto "dary".Pretože vtedy som bol uisťovaný,že sú to charizmy Ducha svätého.Bolo to navonok bezpečné,pretože tam bol kňaz,nerobili sme spoločné modlitby s nekatolíkmi(k tomu som bol veľmi rezervovaný),no napriek tomu som dospel k tomu,že táto duchovnosť je pre mňa škodlivá.Som presvedčený,že v oblasti tzv.charizmatického hnutia je veľa duchovných nebezpečenstiev.Jedno z nich je,že duchovne neskúsení jednotlivci(rôzni laici,ktorí sú zapálení pre ohlasovanie,či nadšení z toho,čo sa deje v nekatolíckom prostredí),ktorým chýba potrebný duchovný vývoj,v ktorom by boli vedení skúsenými duchovnými osobami,ktoré preskákali nejaké duchovné boje a vedia rozoznať klamlivú duchovnosť od pravých prejavov Ducha svätého;sa vydávajú na cesty,kde môžu byť ľahko oklamaní a oni sa stávajú zdrojom duchovných podvodov pre tých,čo ich napodobňujú.Môžu mať pri tom dobré znalosti Písma,našenie,no to nestačí.
To,že si Tornero dokázal opustiť toto duchovne klamlivé prostredie je predovšetkým milosť Božia a tiež aj to,že si svoj mandát na rozlišovanie pravdy od klamu,ktorý každý pri birmovaní obdržal,použil.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 46  ~  Člen od: 11 marec 2011  ~  Posledná návšteva: 30 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slovenka

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  09:29:24  Zobraziť profil  Pridať slovenka do zoznamu priateľov
Tornero, pridávam sa k názoru, čo si napísal v začiatku tejto témy, že protestanti sa medzi sebou nedohodnú, ale sú spoločne proti katolíkom. Stačí ísť na evanjelik.sk. Je to až trápne, ako v skoro každom príspevku majú v ústach katolícku cirkev./ kým my sa o nich extra nezaujímame/. Podľa mňa to len dokazuje ich zakomplexovanosť a tušenie, že pravda bude inde. Len to svoje si krkolomne obhajujú a robia posmech z KC. Tiež nevidím nejaký extra význam v ekuméne. Ako niekto povedal, je to falošný ekumenizmus, ako aj falošná tolerancia......

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 346  ~  Člen od: 07 máj 2010  ~  Posledná návšteva: 25 máj 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

jerome

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  09:51:36  Zobraziť profil  Pridať jerome do zoznamu priateľov
citácia:
Mt 18:20 Lebo kde sú dvaja alebo traja zhromaždení v mojom mene, tam som ja medzi nimi.

Zaujímalo by ma, či ak sa modlí katolík spolu s evanjelikom a s členom cirkvi bratskej modlitbu "Otče náš", či je "On" medzi nimi.

Pôvodne zaslal Vlkodlak - 04 marec 2011 :  16:48:24



Viem,že na niektorom z koncilov bolo zakázané modliť sa spolu s heretikmi a odštiepencami.Skúsim to pohľadať.

Bol to miestny koncil v Laodicei,konaný v 4.storočí.Celkom by ma zaujímalo,či je tento zákaz platný pre celú Cirkev a či nebol upravovaný neskoršími koncilmi.Vie niekto odpoveď?Vopred ďakujem.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 46  ~  Člen od: 11 marec 2011  ~  Posledná návšteva: 30 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

tornero

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  13:19:35  Zobraziť profil  Pridať tornero do zoznamu priateľov
citácia:
Ďakujem za odpoveď,Tornero.
Píšeš,že: my nemáme mandát rozoznať,akého pôvodu je ten dar.

Mne to príde ako ruská ruleta.Ak neviem s istotou,kto je pôvodcom daru,potom radšej - "děkuji,nechci".
Ja som sa tiež pohyboval v tomto prostredí,tiež som prijímal takéto "dary".Pretože vtedy som bol uisťovaný,že sú to charizmy Ducha svätého.Bolo to navonok bezpečné,pretože tam bol kňaz,nerobili sme spoločné modlitby s nekatolíkmi(k tomu som bol veľmi rezervovaný),no napriek tomu som dospel k tomu,že táto duchovnosť je pre mňa škodlivá.Som presvedčený,že v oblasti tzv.charizmatického hnutia je veľa duchovných nebezpečenstiev.Jedno z nich je,že duchovne neskúsení jednotlivci(rôzni laici,ktorí sú zapálení pre ohlasovanie,či nadšení z toho,čo sa deje v nekatolíckom prostredí),ktorým chýba potrebný duchovný vývoj,v ktorom by boli vedení skúsenými duchovnými osobami,ktoré preskákali nejaké duchovné boje a vedia rozoznať klamlivú duchovnosť od pravých prejavov Ducha svätého;sa vydávajú na cesty,kde môžu byť ľahko oklamaní a oni sa stávajú zdrojom duchovných podvodov pre tých,čo ich napodobňujú.Môžu mať pri tom dobré znalosti Písma,našenie,no to nestačí.
To,že si Tornero dokázal opustiť toto duchovne klamlivé prostredie je predovšetkým milosť Božia a tiež aj to,že si svoj mandát na rozlišovanie pravdy od klamu,ktorý každý pri birmovaní obdržal,použil.

Pôvodne zaslal jerome - 15 marec 2011 :  08:12:01

Ja som to ešte neopustil, jedine čo som zatial spravil, som vymenill spoločentvo. Určite by ale niekto povedal, "jedno lepšie ako druhé".
Ale opustil som katolicke spolocenstvo, kde sa pozyvali protestanskí kazatelia, sčím som nikdy nesúhlasil, lebo pre mňa bolo vždy utrpenie počuvať tie bludy, čo vždy takí protestant káže. Aj keď nemá v úmysle nikomu ublížiť. Som v komunite, ktorá nevzišla priamo z charizmatickej obnovy, ale použivaju sa tam charizmaticke dary a čo je najhlavnejšie nie sú to žiadny ekumenisti. Ono v takýchto spoločenstvách je dobré keď tam je niekto zorientovaný, ktorý im môže povedať dačo a ich upozorniť. Ja neprchám preč, okrem iného ja mám aj ročný slub :) takže aj keby som chcel odísť tak ten ešte necely polrok vydržím. Ten čas sa dá využiť napríklad aby sa zdokonalili v katechizme.

to čo opisujete je samozrejme pravda. Každé spoločenstvo alebo komunita je oto viac nebezpečná, kolko sa dáva priestoru laikom na vyučovanie a nebodaj vedenie.
Potom sa stane, ze dakto na toto fórum príde, a zistí že on vlastne ani katolík nieje, čo si tažko prizná, pohodlnejšie je obviniť z nekatolíckosti druhých. Tie obrazky z katechizmu čo si tu katolík prečíta, tak to aj pre mna sa čitalo niekedy, akoby o inej Cirkvi ale nie otej kam patrím.
Ak človek ostane pokorným, môže vela získať a prijať. Ale je tu aj iná možnosť, prchnút preč.

Aufer a nobis, quaésumus ,Domine, iniquitátes nostras; ut ad sancta sanctórum puris mereámur méntibus introíre. Amen

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 408  ~  Člen od: 13 október 2009  ~  Posledná návšteva: 15 október 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Reconquistador

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  13:32:02  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Reconquistador  Pridať Reconquistador do zoznamu priateľov
Keďže viacerý tu majú skúsenosti s charizmatizmom, tak mám otázku - máte skúsenosti aj s táborom ANEM? Najmä ohľadom jeho anglickej verzie, na ktorej som v minulosti aj raz bol.

GLORIA IN EXCELSIS DEO ET IN TERRA PAX HOMINIBUS BONAE VOLUNTATIS

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1877  ~  Člen od: 16 apríl 2010  ~  Posledná návšteva: 16 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2011 :  20:16:23  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
citácia:
Keďže viacerý tu majú skúsenosti s charizmatizmom, tak mám otázku - máte skúsenosti aj s táborom ANEM? Najmä ohľadom jeho anglickej verzie, na ktorej som v minulosti aj raz bol.

Pôvodne zaslal Reconquistador - 15 marec 2011 :  13:32:02


ja som mala spoluziaka, ktory to pomahal organizovat a vravel, ze tam mladi nachadzali Boha...ale inak o tom nic viac neviem

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 22 marec 2011 :  05:56:50  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Skoda nacatej a nedokoncenej temy, kontumacne som tu zostal sam, kontumacne dokoncim, s tym, ze urcity uzitok moze priniest aj za tychto okolnosti.

V tomto prispevku budem prihliadat iba k tomu, co stihlo vzniknut v komunikacii medzi Rarachom a Petrom Milanom.

Vzniklo toho malo: dotycneho zatlacilo najprv do ironizovania, potom do mudrovania a napokon do mlcania, niekolkonasobna vyzva k najjednoduchsiemu primitivnemu aktu: "ak ste ozaj katolik, tak istotne suhlasite s tym, co sa nachadza v malych katolickych katechizmoch, vsak??"

Odpoved sa ocakava od katolika - neklamara a uprimneho - iba jedina: "ano" kazdej ukazke z katechizmu.





Rozvinme dalsi scenar, ktory u katolika jedine by mal byt mozny:






Po prve: ohanat sa aj inym katechizmom, nez je KKC, je mozne prave na zaklade odvolania sa na KKC





Takze ziadat od samodeklarovaneho katolika potvrddenia suhlasu s textami katechizmov mimo KKC, je naprosto legitimne a kto to ignoruje, lebo podla neho je treba pouzivat texty KKC, nie je v zhode sam so sebou ani s KKC




Po druhe: Ak deklarovany katolik odsuhlasi (a nemoze neodsuhlasit, ak je katolik) akceptaciu textov maleho katechizmu, isteze sa zavazuje respektovat aj suvislosti a dosledky, ktore z obsahov textov plynu.
V teme o nebezpecenstve charizmatiky, nie je prekvapujuce, ak sa privrzenec charizmatiky a s nou uzko spojenej falosne ponatej ekumeniky, zdraha prijat optiku tradicneho katolickeho katechizmu.
Pretoze to potom znamena - a iste aj Milan Peter sipil, ze by sam seba dostal do itej pasce - ze keby odsuhlasil z ukazok napriklad tuto:









tak logicky by tym dal bianco suhlas aj dosledkom pravdivosti danej tezy, ktore podla katechizmu vyzeraju napriklad takto:










Cimz sa dostavame do momentu, ze skutocny katolik stale s nicim nema najmensi problem, ale deklarovany "katolik", najma v kontexte svojej naviazanosti na KKC, ekumaniactvo a charizmatiku, bude musiet so znacnym vypatim sil zacat vselico vysvetlovat, a hlavne mudrovat okolo toho.
To sa presne aj stalo: kym Rarach v klude vyckaval na jednoduche vyslovenie suhlasu s katechizmovymi ukazkami, Milan Peter nielen ze stihol navrsit nevyziadanych reakcii na styri dalsie temy, ale predviedol v praxi, co musi podstupit "dospely KKCpozitivny krestan" v konfrontacii s jednoduchymi pravdami obycajneho detskeho katechizmu.




Po tretie: velmi pozorne si pozrime, co znamena ono pravidlo viery.
Takto jasne podane, takto zrozumitelne predlozene, to v KKC nenajdeme.
Co vsak hlavne treba zdoraznit, je aspekt nadcasovosti.
Pravidlo viery je nieco, o com katolik veri, ze sprevadza veriacich KC od jej zaciatku az do konca sveta a ako princip je nemenny, nemenitelny a stale aktualny.
Ziadne slovickarenie typu "a jak to bolo myslene kedysi, a jak to treba chapat dnes" tuna neprichadza do uvahy, pravidlo viery je norma spolahlivo stabilna a ked podla nej uz raz daco v KC bolo ako pravdive potvrdene a nieco ako nepravdive zavrhnute, bude tomu tak uz navzdy.
Pravidlo viery totiz hovori o stale platnych pravdach viery, podla ktorych vzdy musi vypadat aj prakticky zivot, nehovori o navode na dojenie krav - to druhe sa postupom casu naozaj moze menit.



A tudiz, ked deklarovany katolik napise nieco taketo:








tak zorientovany katolik moze pokojne konstatovat, ze u MP sa kdesi "stala chyba", a ze zrejme nejde o chybu "soudruhu z NDR" (cprght Pelisky), ale o systemovu chybu bud v hlave MP, alebo v "cirkvi", ktora ludi k takemu deformovaniu pravidla viery vytrvalo navadza.
Prijemna nie je ani jedna alternativa, no tretia moznost neexistuje.




Po stvrte: pozrime si ukazky, ako take pravidlo viery vypada v praxi v otazke, ktora je temou tohto fora, ked pravidlo viery autenticky vylozi sam papez, aby sa to viac neponechavalo na rozne mienky biskupov kade-tade po svete:






2x Karlin Papezska politika, Mortalium animos




Pre nedostatok miesta viac ukazok nedame.
Kvoli pochopeniu principu to vsak staci.
Ked takto vyzera autenticka interpretacia pravidla viery v roku XXXX, nijako tomu nemoze protirecit interpretacia tohoze pravidla viery v roku YYYY alebo v roku ZZZZ, nech uz sa jedna o ktorekolvek storocie.
To preto, ze bud tu mame pravidlo viery, ktore v zmysle vlastnej definicie plati v tejze veci nafurt,
alebo tu mame rozne pravidla viery, keby sa vyklad v jednej a tejze problematike menil v zavislosti od potrieb cias.
Vsimnime si, co uci uz detsky katechizmus: "Mnohe veci sa casom menia, ale pravda sa nemoze menit ani pokrokom, ani modou. Pred pravdou sa treba pokorit. "
Zorientovany katolik nadto vie, ze KC nedostala mandat na zmenu alebo tvorbu novych pravidiel, ale iba na strazenie jedneho a toho isteho pokladu viery, z ktoreho pravidlo viery plynie.
No a kedze jedinym priamym pravidlom viery je Magisterium, pokial sa k nejakej konkretnej veci vyjadri co i len raz jednoznacne, toto vyjadrenie je interpretaciou nemennej Tradicie a bude platit nadcasovo.
Poziadavka Milana Petra, ze vo veci ekumeny je nutne zobrat v potaz vyjadrenia cirkvi v sucasnosti a nie v minulosti, okrem toho, ze obsahuje logicku chybu "post hoc, ergo propter hoc", je demagogicka, lebo zamlciava, ze cas nema vpyv na vyraz pravidla viery, pokial sa vec sama v case nezmenila (ekumenicke poziadavky z cias Pia IX. su v jadre take iste nekatolicke, ako pred Piom, alebo ako pocas JP2):











Po piate: To je zaroven odpoved na pripadnu namietku, ze ak plati autenticky vyklad Mortalium animos Pia XI., tak plati aj ucenie poslednych papezov, a ze teda katolik moze smelo brat iba to posledne a nemusi sa ohliadat na to kedysi:

odpovedame:

autenticky vyklad respektuje, ze pravidlo viery je v case nemenne.
Je uplne jedno, z ktoreho obdobia vezmeme vyjadrenie Magisteria, stale dostaneme pravdive riesenie, na zaklade neomylnosti Magisteria v case.
Ak sa Magisterium k nejakej veci vyjadrilo raz, uz aj to staci, je to platne navzdy a nemenne.
Ba dokonca plati, ze ak sa k nejakej veci Magisterium vyjadrilo raz definitivne, viackrat nie je mozne tu samu vec otvarat nanovo kvoli redefinicii.
Pokial sa KC k nejakej veci vyjadrilo viackrat, pricom tieto vyjadrenia nemaju podobu definicie, ani to neznamena, ze by v case mohlo dojst k postojom zmenenym ci dokonca opacnym, pokial vec sama je stale nezmenena.
Tu je garantom tzv. riadne magisterium, KC - ako sa vravi v aktoch k 1VK - sa v dejinach neomylne vyjadrila "tisice a tisice krat".

Toto je pravidlom viery vo veci ekumenizmu: Mortalium animos nie je dokument casovy, ale nadcasovy.
Je vyjadrenim prinajmensom autentickeho a riadneho magisteria. To, k comu sa vyjadruje, platilo v case MA, ale aj kedykolvek inokedy, pokial v case nedoslo k zmenam samotneho predmetu, k comu sa MA vyjadruje.

Ked sa v case ekumaniaci snazili o tezy presne tie iste, ake KC (nielen) cez MA zavrhla, KC zasiahla a opat autenticky vylozila zasady, ktore tak slavnostne vyjadril Pis XI. v Mortalium animos, ako si mozeme ukazat napriklad tu:



ECCLESIA CATHOLICA
Instrukce nejvyšší kongregace Sv. oficia ze dne 20.12.1949 o „ekumenickém“ hnutí



Proto se musí především důkladně seznámit se vším, s čím se tímto hnutím v jejich diecézích započalo a co se děje.
K tomu účelu označí schopné kněze, kteří podle nauky víry a směrnic, vydaných Svatým stolcem
- např. v encyklikách „Satis cognitum“ /Lev XIII., z 29.6.1896/, „Mortalium animos“ /Pius XI., z 6.l.1928/ a „Mystici Corporis Christi“ /Pius XII., z 29.6.1943/,
- budou pozorně sledovat, co stojí v souvislosti s tímto hnutím, a kteří jim potom podle předpisu o tom a ve stanovených lhůtách podají zprávu.

Ohledně pracovní metody, jež by měla být sledována, určí biskupové, co se má dělat a od čeho upustit,
a přesvědčí se, že každý postupuje podle těchto jejich předpisů.
Dále budou bdít nad tím, aby nebyl pod falešnou záminkou - že se musí spíše dbát toho, co nás spojuje, než toho, co nás rozděluje - podporován nebezpečný indiferentismus
/pozn.: rovnost všech náboženství, srov. encykl. Řehoře XVI. „Mirari vos“ z 15.8.1832/
zvláště u těch, kteří jsou v theologických požadavcích méně zkušení a jejichž náboženská praxe je spíše slabá.
Neboť musíme se chránit toho, abychom nepřizpůsobovali v duchu, který se dnes nazývá „irenický“ /pozn.: usilovat o mír na úkor pravdy/,
katolické pravdy, ať již dogmata nebo s nimi související nauky,
sbližovacími studiemi a marnou snahou o postupné přizpůsobení různých náboženských vyznání naukám odloučených tak,
že tím utrpí čistota nauky katolické nebo se zatemní její pravý a jistý obsah.








Preto, ak Milan Peter napise - a spolu s nim tomu tlieskaju aj mnohi ini, aj "katolici":







je verdikt o tom, kto je v omyle a preco, naprosto jasny.

Pozor na deklarovanych podenkovych katolikov, pozor na podfuk zvany charizmaticka obnova!






=====================================================


P.S.



Milan Peter nam z fora zbabelo zduchol, ani neviem, ci sa vobec stihol realizovat na fore aj inde, okrem zopar sporadickych flusnuti do threadov.

Mrzi to cloveka, kolko uzitocneho sa dalo dozvediet, keby tuna vydrzal v dialogu (ktory, mimochodom, oficialne v cirkvi sa doporucuje a "vedie" pomaly aj s kuchynskym riadom).

Nie je sam, kto nezvladol situaciu.
Na fore i mimo neho, stretavame sa s tym pomerne casto.
Nezorientovani katolici v zasade maju vzdy iba dve moznosti - volia tvrdohlave zotrvavanie na svojich vratkych poziciach, alebo radsej frisko zbalia svojich par svestek a zduchnu. Nic tretie medzi tym.

Vsimnite si tento fenomen: vyziadajte si od protistrany priznanie ku katolicite, nasledne vytrvalo trvajte na postupnosti krokov smerom od zakladov, aby protistrana potvrdila svoju katolicitu pri konkretnych vychodiskach, postupujte par krokmi podla jednoduchych schem obycajneho maleho katechizmu, ziadne slovickarenie a filozofovanie, a coskoro zostanete v "dialogu " sam.

Takyto vysledok samozrejme svedci bud o klamstve protistrany o jej katolicite, alebo o velmi chabej, zaciatocnickej, ci nepochopenej katolicite, kde aj male decko ovladajuce katechacik, je na tom lepsie


vyskusajte si to niekedy v praxi, vy, co katechizmus uz ovladate.
netreba nosit pod pazuchou ani bibliu, ani katechizmus, to ma byt v hlave a vo vsetkom, co z cloveka vychadza.
Ak sa pustite do diskusie popri respektovani vsetkych pravidiel kontaktu s nekatolikmi (patria sem aj apriori deklarovani katolici), zazijete stale to iste:
vitazstvo, ktore vas tesit nebude, lebo vam bude luto protistrany, ktora len vynimocne opusti svoju zatvrdilost.

Cim to, ze takito jedinci su pre cirkev pritazlivi, a cirkev je pritazliva pre takychto?
Poctiva odpoved sposobi, ze uz vam luto z vitazstva nebude.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

jerome

Stav: offline

 Odoslaný - 22 marec 2011 :  09:56:47  Zobraziť profil  Pridať jerome do zoznamu priateľov
Ďakujem Rarachovi za poskytnutie kvalitných informácií aj so zdrojmi.

Chcel by som ešte k tomu dodať,že charizmatické hnutie skutočne spočíva na dosiahnutí určitého duchovného zážitku.
A práve tu spočíva jeho nebezpečenstvo.Mnohí ľudia,ktorí sú takto zasiahnutí,tak prežívajú určitý pocit exkluzivity.pritom vôbec netušia,či ich deklarovaná "glosália"(spev v "jazykoch"),vnuknutie "prorockého" slova,či nejaké videnie,sú pravými darmi Ducha svätého,alebo sa nejedná len o nejakú auto sugesciu,vyplývajúcu z túžby po zážitku(mylne interpretovanej ako dychtenie po duchovných daroch),alebo či to nie je len duchovný klam spôsobený démonmi.
Na porovnanie by som chcel dať overenú duchovnosť veľkých postáva katolíckej Cirkvi.Oni ku darom prorokovania,pravého daru hovorenia neznámymi jazykmi,či konania zázrakov dospeli až po určitom duchovnom zápase,askéze a pod vedením skúsených duchovných vodcov.Pritom sami často zažívali boj so silami temnôt,ktoré sa radi vydávajú za anjelov svetla a tiež ponúkajú "dary" napodobňujúce pravé dary.Práve duchovný zápas a poslušnosť k duchovným vodcom ich uchránili od toho aby sa stali korisťou démonov.Akú duchovnú ostražitosť má však neskúsený,väčšinou aj vekom mladý "charizmatik"?Koľko duchovných zranení následkom pôsobenia démonov vzniká v tomto prostredí nabytom emóciami,falošnou duchovnosťou a veľkou neopatrnosťou!Zodpovední(kňazi,diakoni ale aj biskupi),ktorí sa v tomto hnutí angažujú by mali vedieť,že raz sa budú zodpovedať pred najvyšším za každú dušu,ktorá bola uvedená na cestu falošnej duchovnosti.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 46  ~  Člen od: 11 marec 2011  ~  Posledná návšteva: 30 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

kathleen

Stav: offline

 Odoslaný - 18 jún 2011 :  18:10:05  Zobraziť profil  Pridať kathleen do zoznamu priateľov
citácia:
Dam jeden priklad : ak by som mal cestovat hodinu vo vlaku v jednom kupe z bratom z protetstantskej cirkvi, radsi tu hodinu stravim s nim v modlitbe vdaky za Jezisov kriz ako v "plodnej" diskusii o sochach svatych v kostole alebo neomylnosti Sv. Otca vo veciach vierouky.

Milan Peter nechcem vam brat iluzie o ekumenizme, ako som písal sam som bol takých 10 rokov tohto praktik.

ale napíšem ako to vidím ja. Podla mňa není možné sa zjednotit s nekatolíkom v jednom Duchu. Napríklad takému evanjelikálovi hovori vraj nejaky "duch?" ze papez ma cislo 666, a katolicka cirkev je selma zo zjavenia, dokonca aj ja som bol tak nazvany ze šelmista, Panna Maria je kralovna nebies z Jeremiasa atd...
čo hovoríš na toto? 1Kor 1,10
máme jedného Pána Ježiša Krista... ale ked to rozmeníme na drobné tak zistíme že každý verí inak, pre katolíka a protestanta znamená niečo iné viera v Ježiša Krista. Napriklad katolik sa opiera o Katolícku cirkev 1Tim 3,15 „v Božom dome, ktorým je Cirkev živého Boha, stĺp a opora pravdy“ kdežto protestant sa opiera sám o seba že mu Duch SV. všetko zjaví a uvedie každého do plnej pravdy.
Chápem že to myslíš dobre a rozumiem ti. No mne sa za 10 rokov ukázalo že to je niečo ako boj s veternými mlynmi. Ked protestantovi nič nevysvetlím tak bude nás za šelmu považovať stále.
pochopil som že tým že hlásam pravé evanjelium vhod i nevhod, zachraňujem ludské duše, pomáham im sa dostať von z tých bludov. 1 Pt 3, 14-15

proste Ef 4,5 "jeden je Pán, jedna viera, jeden krst."

Pôvodne zaslal tornero - 28 február 2011 :  22:27:19



uplne suhlasim. takisto som sa na vlastnej kozi presvedcila, ze ekumena v praxi je vzdialenie sa od Pravdy. po niekolkych rokoch diskusii s kamaratom luteranom som prerusila kontakt, lebo bol tak teologicky podkuty, ze keby som sa s nim chcela zjednotit, musela by som zanechat svoje presvedcenie a Katolicku cirkev. totizto ak moju cirkev niekto nepovazuje za dielo Bozie, ale dielo Zleho a citi sa vo svedomi zaviazany ma na moj "omyl" upozornovat, ako mozeme byt jednotni?

 Krajina: Germany  ~  Počet príspevkov: 5  ~  Člen od: 12 jún 2011  ~  Posledná návšteva: 06 jún 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

silas

Stav: offline

 Odoslaný - 11 september 2011 :  00:16:51  Zobraziť profil  Pridať silas do zoznamu priateľov
citácia:
Ďakujem Rarachovi za poskytnutie kvalitných informácií aj so zdrojmi.

Chcel by som ešte k tomu dodať,že charizmatické hnutie skutočne spočíva na dosiahnutí určitého duchovného zážitku.
A práve tu spočíva jeho nebezpečenstvo.Mnohí ľudia,ktorí sú takto zasiahnutí,tak prežívajú určitý pocit exkluzivity.pritom vôbec netušia,či ich deklarovaná "glosália"(spev v "jazykoch"),vnuknutie "prorockého" slova,či nejaké videnie,sú pravými darmi Ducha svätého,alebo sa nejedná len o nejakú auto sugesciu,vyplývajúcu z túžby po zážitku(mylne interpretovanej ako dychtenie po duchovných daroch),alebo či to nie je len duchovný klam spôsobený démonmi.
Na porovnanie by som chcel dať overenú duchovnosť veľkých postáva katolíckej Cirkvi.Oni ku darom prorokovania,pravého daru hovorenia neznámymi jazykmi,či konania zázrakov dospeli až po určitom duchovnom zápase,askéze a pod vedením skúsených duchovných vodcov.Pritom sami často zažívali boj so silami temnôt,ktoré sa radi vydávajú za anjelov svetla a tiež ponúkajú "dary" napodobňujúce pravé dary.Práve duchovný zápas a poslušnosť k duchovným vodcom ich uchránili od toho aby sa stali korisťou démonov.Akú duchovnú ostražitosť má však neskúsený,väčšinou aj vekom mladý "charizmatik"?Koľko duchovných zranení následkom pôsobenia démonov vzniká v tomto prostredí nabytom emóciami,falošnou duchovnosťou a veľkou neopatrnosťou!Zodpovední(kňazi,diakoni ale aj biskupi),ktorí sa v tomto hnutí angažujú by mali vedieť,že raz sa budú zodpovedať pred najvyšším za každú dušu,ktorá bola uvedená na cestu falošnej duchovnosti.


Pôvodne zaslal jerome - 22 marec 2011 :  09:56:47



navstevujem take hnutie a mam za ten čas nejaké skusenosti s prejavmi.Pochopil som, že inej možnosti niet, ak chceme aby sa mohol DS prejavovat.Samozrejme su aj falošne prejavy,tomu sa neda zabranit.zbory ,ktore maju duchovne dary sa tymto vyspriadavaju,a taketo prejavy vedia rozpoznat.suvisi to vsetko s vyhananim zlych duchov,ak by v zbore nebol dar vyhanania zlych duchov,potom by sa taketo prejavy mohli vymknut kontrole.samozrejme po vyhnani zlych duchov je potrebne sa vediet naplnat DS,aby to potom nebolo este horsie ako pred tym ako boli vyhnani ,vratili sa dom vycisteny atd.viete ako to pokracuje.vsetko je to biblicke.aj Peter musel vysvetlovat ,ze tí ludia nie su opilí,este bolo malo hodin.
Kto sa tomuto brani,a maju s tym problemy aj nejake zbory,nemoze rast.Verte,v dobrom zbore ,kde sa vysporiadali s neduhami falosnych prejavov,je duchovny rast krestanov velky.nakoniec aj Jezisovo ucinkovanie pocas jeho sluzby urcite bolo charizmaticke,urcite sprevadzane zazrakmi a divami.toto je o krestanstve s jeho silou a mocou ,ktorou chce jezis pouzivat ludi v boji proti zlym duchovnym mocnostiam.tu sa nebojuje proti telu a krvi.
je naozaj rozdiel medzi duchovnym a telesnym krestanom.
v dobrom zbore to je o kvalitnom biblickom vyucovani,nie je to len nejake juchuchu,jachacha ,ako si to niektorí myslia.To ze je tu velike posobenie DS je samozrejme tym,ze su tu vytvorene podmienky.DS je osoba,vie sa zarmutit a odchadza,duchovny clovek to rozpozna.Len clovek ,znovuzrodeny,pokrsteny DS, a clovek ktory sa vie naplnat DS moze vobec chapat tieto veci,ktore zaživa.Je potrebne skumat duchov ,dolezite je ovocie ,co to vyposobuje.Ak ma clovek problem,trebars,s nejakou zavislostou,tak ide na sluzbu oslobodenia, a zavislost je preč!
ja vlastne ani nepoznam cloveka zo zboru,ktory fajcí.v tychto zboroch sa ludia doslova premieňaju,je to zjavné.ja len tolko.

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 221  ~  Člen od: 26 august 2011  ~  Posledná návšteva: 09 apríl 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Robel

Stav: offline

 Odoslaný - 11 september 2011 :  22:55:14  Zobraziť profil  Pridať Robel do zoznamu priateľov
citácia:
v dobrom zbore to je o kvalitnom biblickom vyucovani,

Pôvodne zaslal silas - 11 september 2011 :  00:16:51


Charizmatici a kvalitné biblické vyučovanie?? Takéto žartíky milujem...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 968  ~  Člen od: 11 august 2011  ~  Posledná návšteva: 30 december 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

silas

Stav: offline

 Odoslaný - 11 september 2011 :  23:32:15  Zobraziť profil  Pridať silas do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
v dobrom zbore to je o kvalitnom biblickom vyucovani,

Pôvodne zaslal silas - 11 september 2011 :  00:16:51


Charizmatici a kvalitné biblické vyučovanie?? Takéto žartíky milujem...

Pôvodne zaslal Robel - 11 september 2011 :  22:55:14



áno je tam aj tuha strava,ale tu možu chapat len duchovní krestania.Vas duch musi byť jednoducho OZIVENY!!!Bozie slovo je žive a ucinné,a ostrejšie nad každy meč dvojsecný a prenikajuce na rozhranie duse a ducha,klbov a spikov a sposobne posudit myslienky mysle a srdca.

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 221  ~  Člen od: 26 august 2011  ~  Posledná návšteva: 09 apríl 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 17 Previous Topic: Ježiš mení hriechy na charizmy. Téma Next Topic: Koinonia  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06