|
Odoslaný - 02 máj 2010 : 09:14:06
|
ahojte, mam jednu otazku, existuje rozdiel medzi vnimanim Satany prip. diabla v ruskej pravoslavnej cirkvi a v Katolickej cirkvi. Spytam sa konkretnejsie: je diabol metaforou? Pri citani prac ruskych otcov mam pocit, ze je zivsi okrem toho aj viac pritomny. Je mi jasne, ze to ma historicke pozadie, RPC zacinala v 90-tych rokoch, tam kde skoncila v roku 1917 a teologicke vzdelanie je jeden z jej najvacsich problemov. A s tym suvisi aj druha otazka: vie mi niekto povedat nakolko reflektuje RPC institut ciscilicsa - ocistca? Ak by mi niekto vedel poradit literaturu, ktora sa touto problematikou zaobera, najlepsie komparativnej povahy, lebo ani s katolickou vieroukou som si nie celkom nacistom, bola by som mu velmi vdacna.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2 ~
Člen od: 02 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 03 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2010 : 10:25:47
|
citácia: ahojte, mam jednu otazku, existuje rozdiel medzi vnimanim Satany prip. diabla v ruskej pravoslavnej cirkvi a v Katolickej cirkvi. Spytam sa konkretnejsie: je diabol metaforou? Pri citani prac ruskych otcov mam pocit, ze je zivsi okrem toho aj viac pritomny. Je mi jasne, ze to ma historicke pozadie, RPC zacinala v 90-tych rokoch, tam kde skoncila v roku 1917 a teologicke vzdelanie je jeden z jej najvacsich problemov. A s tym suvisi aj druha otazka: vie mi niekto povedat nakolko reflektuje RPC institut ciscilicsa - ocistca? Ak by mi niekto vedel poradit literaturu, ktora sa touto problematikou zaobera, najlepsie komparativnej povahy, lebo ani s katolickou vieroukou som si nie celkom nacistom, bola by som mu velmi vdacna. Pôvodne zaslal nikita - 02 máj 2010 : 09:14:06
Drahé Božie Dieťa Nikita. Pokoj a láska nech je v našich srdciach. 
Zaujimava otázka- už dlho som sa nestretol s takým záujmom. Niečo ti píšem z toho, čo viem, ale tiež by bolo dobré, keby si napísala o aký pohľad ti najviac ide. Či o oficiálne učenie Pravoslavnej Cirkvi (na celom svete) alebo len v ruske konferencii ?
Taktiež si spomínala, že pri čítaní prác ruských otcov vidíš nejaký rozdiel v pohľade na diabla ako v katolickom učení.
Kedže predpokladám, že ti ide viac o oficiálne učenie ako len o učenie niektorých "otcov" - teologov, mníchov .... cirkvi, tak ja osobne som ešte nečítal učenie pravoslavnej cirkvi a tak ti to ani nebudem písať. Ale predsa si myslím, že môže byť niečo rozdielne v oficiálnom učení a v pohľade "otcov" na samotného diabla. Respektívne "otcovia" o ňom píšu viac do hĺbky, kdežto v oficiálnom učení len pohvrchne.
Ináč v oficiálnom učení si myslím, že nie je až tak veľký rozdiel alebo aspon nie nejaký heretický, ktorý by sa nezhodoval s učením RKC. To skôr v novších cirkvách, kde naozaj v niektorých považujú diabla, len ako metaforu, alebo niečo abstraktné. Lenže ked si uvedomíme, že Pravoslavna cirkev bola oddelená od Katolickej okolo r.1000 a toto rozdelenie bolo zrušené niekedy okolo r.1500 (presne neviem), že len v patriacháte je problém, tak vo vieroučnej , základnej veci ako je reálna skutočnosť diabla - by nemal byť veľký rozdiel. Za ten čas (1000 rokov jednoty) by mali mať pevné základy v takej náuke.
Pripájam, že rozdiel medzi pravoslavnou a inými cirkvami je v tomto, že pravoslavna cirkev viacmenej zmenila sídlo svojho najvyššieho predstaviteľa (pričom ľudia boli nasilu nútení spadať pod túto cirkev) ako vierouku. Kdežto iné cirkvi nie len predstaveného, ale aj učenie a skôr z dobrovoľnosti, takže tam je oveľa väčší problém vo vierouke.
Potom ma zaujali tieto slová :RPC zacinala v 90-tych rokoch, tam kde skoncila v roku 1917 a teologicke vzdelanie je jeden z jej najvacsich problemov". Ako to myslíš, že RPC začala v 90-tych rokoch a skončila v r.1917 ??? Čo sa stalo v tom čase ? Vari medzi tým nebola ? Alebo ako si to myslela ?
Potom druha otazka: "vie mi niekto povedat nakolko reflektuje RPC institut ciscilicsa - ocistca?" Tu máš na mysli OČISTEC ? Alebo niečo iné ?
Ešte, čo sa týka pohľadu na diabla z pohľadu RPC otcov, tak mohla by si napísať o akých ide ? Aspoň jedného,ktorého si čítala.Dakujem za tvoj záujem aj o diskusiu. Nech nás žehná Pán na orodovanie Matky ustavičnej Pomoci. + |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 02 máj 2010 : 12:53:26
|
Myslím že v oficiálnych učeniach Cirkvi a tzv. pravoslávnych niet rozdielu v chápaní Satana, ako padlého anjela, Zlého. Napokon, stačí správne porozumieť Biblii, zvlášť Evanjeliu, aby ti bolo jasné ako to je. Trebárs ten príbeh o vyhnaní légie démonov z človeka, čo potom vošli do čriedy prasiat. Satan teda nie je personifikáciou niektorej zlej vlastnosti či neduhu.
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2010 : 12:41:55
|
citácia: citácia: ahojte, mam jednu otazku, existuje rozdiel medzi vnimanim Satany prip. diabla v ruskej pravoslavnej cirkvi a v Katolickej cirkvi. Spytam sa konkretnejsie: je diabol metaforou? Pri citani prac ruskych otcov mam pocit, ze je zivsi okrem toho aj viac pritomny. Je mi jasne, ze to ma historicke pozadie, RPC zacinala v 90-tych rokoch, tam kde skoncila v roku 1917 a teologicke vzdelanie je jeden z jej najvacsich problemov. A s tym suvisi aj druha otazka: vie mi niekto povedat nakolko reflektuje RPC institut ciscilicsa - ocistca? Ak by mi niekto vedel poradit literaturu, ktora sa touto problematikou zaobera, najlepsie komparativnej povahy, lebo ani s katolickou vieroukou som si nie celkom nacistom, bola by som mu velmi vdacna. Pôvodne zaslal nikita - 02 máj 2010 : 09:14:06 Drahé Božie Dieťa Nikita. Pokoj a láska nech je v našich srdciach.  Zaujimava otázka- už dlho som sa nestretol s takým záujmom. Niečo ti píšem z toho, čo viem, ale tiež by bolo dobré, keby si napísala o aký pohľad ti najviac ide. Či o oficiálne učenie Pravoslavnej Cirkvi (na celom svete) alebo len v ruske konferencii ? Taktiež si spomínala, že pri čítaní prác ruských otcov vidíš nejaký rozdiel v pohľade na diabla ako v katolickom učení. Kedže predpokladám, že ti ide viac o oficiálne učenie ako len o učenie niektorých "otcov" - teologov, mníchov .... cirkvi, tak ja osobne som ešte nečítal učenie pravoslavnej cirkvi a tak ti to ani nebudem písať. Ale predsa si myslím, že môže byť niečo rozdielne v oficiálnom učení a v pohľade "otcov" na samotného diabla. Respektívne "otcovia" o ňom píšu viac do hĺbky, kdežto v oficiálnom učení len pohvrchne. Ináč v oficiálnom učení si myslím, že nie je až tak veľký rozdiel alebo aspon nie nejaký heretický, ktorý by sa nezhodoval s učením RKC. To skôr v novších cirkvách, kde naozaj v niektorých považujú diabla, len ako metaforu, alebo niečo abstraktné. Lenže ked si uvedomíme, že Pravoslavna cirkev bola oddelená od Katolickej okolo r.1000 a toto rozdelenie bolo zrušené niekedy okolo r.1500 (presne neviem), že len v patriacháte je problém, tak vo vieroučnej , základnej veci ako je reálna skutočnosť diabla - by nemal byť veľký rozdiel. Za ten čas (1000 rokov jednoty) by mali mať pevné základy v takej náuke. Pripájam, že rozdiel medzi pravoslavnou a inými cirkvami je v tomto, že pravoslavna cirkev viacmenej zmenila sídlo svojho najvyššieho predstaviteľa (pričom ľudia boli nasilu nútení spadať pod túto cirkev) ako vierouku. Kdežto iné cirkvi nie len predstaveného, ale aj učenie a skôr z dobrovoľnosti, takže tam je oveľa väčší problém vo vierouke. Potom ma zaujali tieto slová :RPC zacinala v 90-tych rokoch, tam kde skoncila v roku 1917 a teologicke vzdelanie je jeden z jej najvacsich problemov". Ako to myslíš, že RPC začala v 90-tych rokoch a skončila v r.1917 ??? Čo sa stalo v tom čase ? Vari medzi tým nebola ? Alebo ako si to myslela ?Potom druha otazka: "vie mi niekto povedat nakolko reflektuje RPC institut ciscilicsa - ocistca?" Tu máš na mysli OČISTEC ? Alebo niečo iné ? Ešte, čo sa týka pohľadu na diabla z pohľadu RPC otcov, tak mohla by si napísať o akých ide ? Aspoň jedného,ktorého si čítala.Dakujem za tvoj záujem aj o diskusiu. Nech nás žehná Pán na orodovanie Matky ustavičnej Pomoci. + Pôvodne zaslal rmvn - 02 máj 2010 : 10:25:47
dakujem za odpoved, aby som sa trochu vysvetlila, som filolog a zaobrala som sa metaforikou v ramci kazani ruskych hierarchov, konkretne islo o petrohradskeho (predtym leningradskeho) a ladozskeho metropolitu Ioanna (Snycova). V jeho kazniach sa to (mierne povedane) hemzi satanom a diablom, na co nie som z kazni v katolickom kostole zvyknuta. Preto ta otazka ohlade oficialnej vierouky. Zaujima ma konkretne ruska pravoslavna cirkev moskovskeho patriarchatu. co sa tyka literatury v oblasti demonologie, je to v ruskom priestore dost bieda a neviem, ci sa niekto touto oblastou, ale so zameranim na rusky priestor, zaobera na zapade. Pokial ide o vzdelanie, ano, myslela som to tak, ze medzi rokom 1917 a rokmi perestrojky nemozno v ramci sovietskeho zvazu hovorit o vzdelavani teologov, obmedzenia boli natolko velke. nie je nahoda, ze na jednom z prvych biskupskych snemov po rozpade zssr bola prave tato uloha vytycena ako prvorada. v rusku sa zatial len uvazuje o rozsirenie akademickeho vzdelavania v oblasti teologie na stupen doktor teologie. a ta otazka ohladne ocistca, mam taky pocit, ze v ruskej pravoslavnej cirkvi, ale myslim, ze to je problem celeho ruska a celej ruskej kultury, je dichotomia dobre-zle a teda aj nebo-peklo velmi ostra a nepripusta, ci len vo velmi malej miere pripusta prechodne zony. ale, co sa tyka teologie a oficialnej vierouky som laik s velkym L. este pekny den zelam. n. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2 ~
Člen od: 02 máj 2010 ~
Posledná návšteva: 03 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2010 : 13:00:30
|
existuju len 2 cesty -cetsa zivota ktora bude pokracovat alebo ktora nebude pokracovat
existuje len nebo a peklo .....ocistec nejestvuje |
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2010 : 13:42:22
|
citácia: existuju len 2 cesty -cetsa zivota ktora bude pokracovat alebo ktora nebude pokracovat existuje len nebo a peklo .....ocistec nejestvuje Pôvodne zaslal svklampard - 03 máj 2010 : 13:00:30
Prečo zavádzate? Podľa katolíckeho učenia očistec existuje. Už sa tu o tom hovorilo, a v Biblii sú určité citáty, kde sa spomína ak sa nemýlim vlastnými slovami, že nejaké závažné previnenie sa proti Duchu Svätému nebude odpustené ani v tomto svete ani v druhom svete... |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 03 máj 2010 : 14:08:10
|
citácia: existuje len nebo a peklo .....ocistec nejestvuje Pôvodne zaslal svklampard - 03 máj 2010 : 13:00:30 To je samorejme loz... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 18 máj 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 02:23:24
|
poukazte na citaty z biblie ....ak to je loz?
ja som nepocul zeby o tom jezis ucil... |
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 09:46:58
|
podla mna tiez nikde v Biblii nieje ziadna zmienka o ocistci..ale niekde som o tom pocul..mozno v novom zakone alebo tak....alebo apokrifi...niekde je zmienka v zmysle ze : duse sa musia najprv ocistit od hriechov a az cisti mozu vstupit do Bozieho kralovstva.... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 159 ~
Člen od: 15 november 2009 ~
Posledná návšteva: 23 marec 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 14:01:23
|
Katolicizmus hovori, ze nestaci, ze Kristus trpel- musis aj ty trpiet.
"Dovod" pre ktory existuje ocistec je ten, aby katolik mohol byt ohnom ocisteny. Ale kde v Biblii sa pise, ze ohen ocistuje?
Ocistec je iba imaginarna predstava RKC
Vsetky jasne texty o zivote na druhej strane predkladaju iba dve riesenia:
Siroka cesta vedie do zahynutia, uzka brana do zivota. /Mat.7,13- 14/
Plevel sa hodi na ohen, psenica sa zhromazdi do stodoly. /Mat.13,30/
Bezbozni su vhodeni do ohnivej pece, spravodlivi sa budu skviet v kralovstve ich Otca./Mat. 13,41- 43;49,50/.
Blaznive panny zostanu vonku, opatrne vstupia do svadobnej siene. /Mat. 25,10-11/
Neverny sluha je vyvrhnuty do vonkajsej tmy, verny vstupi do radosti svojho Pana. /Mat. 25,21.30/
Zloreceni po lavici odchadzaju do ohna, na vecne odsudenie, pozehnani po pravici pojdu do kralovstva a vecneho zivota. /Mat.25,33-46/
Bohaty clovek sa nachadza v trapeni, Lazar je potesovany v lone Abrahamovom/Luk. 16,22-23/
Jedni sa zobudia na sud, ini do zivota. /Jan 5,29/
Niektori vstanu na vecnu potupu, ini pre vecny zivot. /Daniel 12,2/
Bezbozni su uvrhnuti do ohniveho jazera, vyvoleni su v nebeskom Jeruzaleme. /Zj.21,1-4.8/
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 119 ~
Člen od: 03 august 2009 ~
Posledná návšteva: 10 máj 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 16:27:01
|
Drahí bratia a sestry... v Božej Rodine (Ef 2,19). Pokoj vám.
Božie Slovo (Biblia) poukazuje na OČISTEC, aj ked o nom nehovorí priamo, predsa na neho poukazuje, pretože to je predovšetkým stav duše (po smrti človeka), ktorý nevidíme, ale jestvuje, tak ako nebo a peklo.
Najznámejšia zmienka o podobnom stave ako je očistec je zaznamenané v knihe "Preto (Júda Machabejský) nariadil ... zmiernu obetu za mŕtvych, aby boli zbavení hriechu" (2 Mach 12,46).
Tu chcem pripomenúť, že to nebolo peklo a ani nebo, pretože tie duše sa po Ježišovej smrti dostali do neba a kedže z pekla sa už nedá ísť do neba, tak to peklo nebolo a nebo to tiež nebolo, pretože ono sa otvorilo pre vstup zosnulých, až po smrti a nanebovstúpenie Ježiša bolo až po napísaní tejto knihy (2 Mach).
Či to bol očistec, neviem na 100%, ale kedže Ježiš po svojej smrti zostúpil do podsvetia, aby stamadial vybral duše zosnulých a priviedol do Neba a očistec je medzi peklom a nebom, tak istým spôsobom by sa tak dalo nazvať. Tiež je známe, že diabli majú prístup do viacerých stupnov očistca, takže aj to sa priklána k tej mienke, ktorú schvaľujú pápeži, že očistec je umiestnený pri jadre zeme (v jadre je peklo)...zo zjavenia ct.sr.Marie z Agredy.
Dakujem, že ste prijali pozvaniek svätosti . God bless you + |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 16:31:46
|
Zmŕtvychvstalý Ježiš Kristus sa zjavil v Krakowe (Poľsko) a povedal sr.sv.Faustýne Kowalskej / 10.8.1937:
Denníček 1226 / "Dnes mi priveď DUŠE, ktoré sú vo väzení OČISTCA, a ponor ich do priepasti môjho milosrdenstva, nech potoky mojej krvi ochladia ich páľavu. Všetky tieto duše veľmi milujem, splácajú mi moju spravodlivosť. Je v tvojej moci priniesť im úľavu. Zober z pokladnice mojej Cirkvi všetky ODPUSTKY a obetuj ich za ne ... Ó, keby si poznala ich utrpenie, neprestajne by si obetovala za ne duchovnú almužnu a splácala ich dlhy mojej spravodlivosti." (schválené pápežom: Ján Pavol II.) *** Katechizmus Katolíckej Cirkvi / KKC 1030 /
"Tí, čo zomierajú v Božej milosti a vpriateľstve s Bohom, ale nie sú dokonale očistení - hoci sú si istí svojou večnou spásou - podstupujú po svojej smrti očisťovanie, aby dosiahli svätosť potrebnú na to, aby vošli do nebeskej radosti." *** KKC 1031 / "Toto konečné očisťovanie vyvolených, ktoré je úplne odlišné od trestu zatratených, nazýva Cirkev OČISTCOM. Učenie viery o očistci formulovala Cirkev najmä na Florentskom a Tridentskom koncile. Tradícia Cirkvi, odvolávajúc sa na niektoré texty Svätého Písma, hovorí o očistnom ohni : "Preto (Júda Machabejský) nariadil ... zmiernu obetu za mŕtvych, aby boli zbavení hriechu" (2 Mach 12,46).
"Treba veriť, že pred (posledným) súdom je za niektoré ĽAHKÉ VINY OČISTCOVÝ OHEŇ, pretože (ten ktorý je) Pravda hovorí, že ak sa niekto rúhal proti Duchu Svätému, neodpustí sa mu ani v tomto veku, ani v budúcom (Mt 12,31). Z toho výroku sa dá pochopiť, že niektoré viny môžu byť odpustené v tomto veku, kým niektoré v budúcom." (sv.Gregor Veľký) ///
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 16:59:13
|
jezis nikdy nehovori o tom zeby existovalo neico ako ocistec
sluha nemoze sluzit dvom panom lebo jedneho bude milovat a druheho nenavidiet
neviem co je Mach 2? aka kniha z biblie to je ?
stav srdca -ak vladne tvojmu srdcu boh -temnota sa ta nedotkne....
neviem ake su to tazke vynni a ake lahke .....vsteko ide zo srdca ci niekoho ohovaras alebo zavrazdis lebo sa to deje v tvojom srdci ....
zaujimave je ze jezis povedal kajucemu lotrovi -este dnes budes so mnou v raji ....bud ma chybi biblia alebo avs vyklad ale dost je mozne ze oboje ..... |
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 19:01:51
|
Code, v tvojej argumentácii je niekoľko nepresností:
citácia: Katolicizmus hovori, ze nestaci, ze Kristus trpel- musis aj ty trpiet. Pôvodne zaslal Code - 04 máj 2010 : 14:01:23
Náznak, že by malo stačiť to, že Kristus trpel, aby ľudia nemuseli trpieť, je zjavné nepochopenie kresťanstva. Ak by to tak fungovalo, potom by už nikto z ľudí netrpel, čo je očividne v rozpore s realitou.
citácia: "Dovod" pre ktory existuje ocistec je ten, aby katolik mohol byt ohnom ocisteny. Ale kde v Biblii sa pise, ze ohen ocistuje? Pôvodne zaslal Code - 04 máj 2010 : 14:01:23
Táto otázka nedáva žiaden zmysel. Jednak "očistcový oheň" je ľudské a symbolické vyjadrenie utrpenia, ktoré zažíva človek, keď sa zrieka svojich nesprávnych zažitých návykov a nadobúda schopnosť žiť absolútne pod Božou vládou a jednak prečo by sa to nevyhnutne malo písať v Biblii? Myslíš že Kristus povedal výlučne to, čo je zapísané v Biblii? To netvrdí ani samotná Biblia a ani Cirkev, ktorá Bibliu zostavovala.
citácia: Vsetky jasne texty o zivote na druhej strane predkladaju iba dve riesenia: Pôvodne zaslal Code - 04 máj 2010 : 14:01:23
V žiadnom z tebou uvedených príspevkov sa nepíše, že stav úplnej blaženosti nastane za každých okolností bezprostredne po smrti. Očistec je pre tých, ktorí skôr či neskôr skončia v nebi, takže to nie je nejaký definitívny tretí stav popri nebi a pekle. Tvoje citáty hovoria o definitívnych stavoch po smrti, ale nič nehovoria o tom, či k definitívnemu stavu neba človek dôjde vždy hneď bezprostredne po smrti, alebo niekedy aj cez očistec.
citácia: Ocistec je iba imaginarna predstava RKC Pôvodne zaslal Code - 04 máj 2010 : 14:01:23
No, tak sa pozrime, ako je to v skutočnosti. Je úplne zjavné, že keď veriaci kresťan zomiera, odchádza z tohto sveta zvyčajne v stave, kedy nie je schopný dokonale poslúchať Boha a žiť bezhriešne, aj keď si to zo srdca praje.
Z toho vyplýva, že buď sa dostane do neba v takomto stave, no to by znamenalo, že v nebi žijú ľudia, ktorí si stále hoci nechtiac, ale predsa len ubližujú, čo sa nepodobá veľmi na raj ani na kráľovstvo, kde vládne Boh a všetko sa tam deje podľa jeho vôle.
Alebo je tu druhá možnosť a to tá, že keď človek zomrie, skôr, ako sa dostane do neba, nadobudne schopnosť žiť absolútne bezhriešne, čo znamená, že dokáže v nebi všetkých dokonale milovať a uplatní sa na ňom dokonale Božia vláda, preto bude možné o ňom povedať, že skutočne žije v Božom kráľovstve. Tá druhá možnosť však prakticky potvrdzuje existenciu očistca. Ostáva otázka, ktorá z týchto dvoch možností dáva zmysel a ktorá je len imaginárnou predstavou. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 máj 2010 : 22:03:00
|
V Evanjeliu je opísaný nejeden obraz očistca - šeólový oheň, väzenie, ... Sú to tajomstvá zverené jedine Cirkvi. Vďaka Božiemu milosrdenstvu sa totiž zachránia aj duše, ktoré nie sú spôsobilé žiť Nebo, a aj tieto musia dočasne znášať nepohodu očisťovania k svätosti. Je lepšie kajať sa a posväcovať teraz kým si tu, než sa tam potom trápiť.
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 03:27:46
|
zaujimave pohlady...
avsak nic na tom asi pravda neni .... jeden oblubeny rym : atk ako minca nepada na hranu tak aj ty musis si vybrat stranu
autor dilema:byt ci nebyt
dusan ved daj konkretne kapitolu a verz : a potom mozme o tom diskutovat .....
mach neviem co je
ja neviem co vam je chcete byt dobri aj zly ? ved jedneho nenavidite a druheho mate rad.... |
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 08:32:42
|
citácia: avsak nic na tom asi pravda neni .... Pôvodne zaslal svklampard - 05 máj 2010 : 03:27:46
To je také nemastné neslané. Ja viem, že očistec existuje. Vy neviete či áno či nie.
Ten 2 Mach je druhá kniha Machabejcov ak sa nemýlim. |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 08:45:08
|
citácia: jezis nikdy nehovori o tom zeby existovalo neico ako ocistec Pôvodne zaslal svklampard - 04 máj 2010 : 16:59:13 Jezis nikde nehovori, ze ocistec neexistuje.
Jezis nikde nehovori, ze je nespravne strcit susedovi ruku do mlynceka na maso a spravit z nej hamburger. Znamena to, ze to mozeme robit?
Co sa tyka machbejcov, zozen si prosim autorizovanu Bibliu a nie lubovolne okliestenu a tam tuto knihu najdes. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 18 máj 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 17:30:41
|
mato: hm ved dobre ale tak jezis hovori milovat boha budes celou svojou dusou,silou a srdcom ....a blizneho ako seba sameho ....
s toho asi vypliva ze nebudem niekomu robit zle ....
jezis stale zdoraznuje ze su iba dva cesty....alebo lepsie povedane evanielijum teda svedectvo o nom ... nemozes sluzit 2 panom ....
azuritko bol si tam? a co ta dostane do neba tvoje vlastne srdce ake ho mas, alebo niaky talizman typu skapuliar |
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 20:01:01
|
Toto nie je môj citát, ale asi celkom vystihuje problém, ktorý tu riešite:
Katolíci nevymysleli učenie o očistci ani nevynašli frázu „ stav očistenia“ . Toto učenie je legitímnym výhonkom židovskej viery. Musíme brať Sväté písmo ako organický celok a nielen si vyberať verše, na ktorých chceme budovať svoju teológiu. Ježiš poopravil židovské učenie o rozvode (Mt 19,3-6). Učil tiež, že oheň Geheny je večný, čo bolo v protiklade so židovskou vierou, že bude ohraničený iba na 12 mesiacov. Ježiš neprišiel zmeniť zákon, objasnil iba niektoré jeho aspekty. Je logické, že keby sa židia mýlili vo svojom učení o očistení, Ježiš by mal morálnu zodpovednosť ich vieru poopraviť; čo však neurobil.
Keď novozákonné úryvky ako 1 Kor 3,13-15; Zj 5,3, 13; 21-27; Mt 5,25-26, 12-32; 1Pt 3,18-20; 1Jn 5,16 Lk 12,58 skúmame vo svetle židovskej viery, ich význam je jasný. Duše musia byť očistené predtým ako vstúpia cez nebeskú bránu; vyžaduje to Božia spravodlivosť.
Najlepšie by asi bolo, keby sa k tomu mohol vyjadriť židovsky rabín |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 198 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 16 november 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 20:18:59
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 21:22:30
|
Svklampard, tu máš naznačenú existenciu očistca:
21Počuli ste, že otcom bolo povedané: »Nezabiješ!« Kto by teda zabil, pôjde pred súd. 22No ja vám hovorím: Pred súd pôjde každý, kto sa na svojho brata hnevá. Kto svojmu bratovi povie: »Hlupák,« pôjde pred veľradu. A kto mu povie: »Ty bohapustý blázon,« pôjde do pekelného ohňa. 23Keď teda prinášaš dar na oltár a tam si spomenieš, že tvoj brat má niečo proti tebe, 24nechaj svoj dar tam pred oltárom a choď sa najprv zmieriť so svojím bratom; až potom príď a obetuj svoj dar. 25Pokonaj sa včas so svojím protivníkom, kým si s ním na ceste, aby ťa protivník nevydal sudcovi a sudca strážnikovi a aby ťa neuvrhli do väzenia. 26Veru, hovorím ti: Nevyjdeš odtiaľ, kým nezaplatíš do ostatného haliera. (Mt 5/21-26)
23Preto sa nebeské kráľovstvo podobá kráľovi, ktorý sa rozhodol vyúčtovať so svojimi sluhami. 24Keď začal účtovať, priviedli mu jedného, ktorý bol dlžen desaťtisíc talentov. 25Ale pretože nemal skadiaľ vrátiť, pán rozkázal predať jeho aj jeho ženu, aj deti i všetko, čo mal, a dlh splatiť. 26Vtedy mu sluha padol k nohám a na kolenách ho prosil: »Pozhovej mi a všetko ti vrátim.« 27A pán sa nad sluhom zľutoval, prepustil ho a odpustil mu aj dlžobu. 28No len čo ten sluha vyšiel, stretol sa so svojím spolusluhom, ktorý mu dlhoval sto denárov. Chytil ho pod krk a kričal: »Vráť, čo mi dlhuješ!« 29Jeho spolusluha mu padol k nohám a prosil ho: »Pozhovej mi a dlžobu ti splatím.« 30On však nechcel, ale odišiel a vrhol ho do žalára, kým dlh nesplatí. 31Keď jeho spolusluhovia videli, čo sa stalo, veľmi sa zarmútili. Išli a rozpovedali svojmu pánovi všetko, čo sa stalo. 32A tak si ho pán predvolal a povedal mu: »Zlý sluha, ja som ti odpustil celú dlžobu, pretože si ma prosil. 33Nemal si sa teda aj ty zľutovať nad svojím spolusluhom, ako som sa ja zľutoval nad tebou?« 34A rozhnevaný pán ho vydal mučiteľom, kým nesplatí celú dlžobu. 35Tak aj môj nebeský Otec urobí vám, ak neodpustíte zo srdca každý svojmu bratovi.“ (Mt 18/23-35)
38Ako učil, hovoril: „Varujte sa zákonníkov, ktorí radi chodia v dlhých rúchach, túžia po pozdravoch na uliciach, 39po prvých stoliciach v synagógach a popredných miestach na hostinách. 40Vyjedajú domy vdov a naoko sa dlho modlia. Takých postihne prísnejší súd.“ (Mk 12/38-40)
47Toho sluhu, ktorý poznal vôľu svojho pána, no nepripravil sa a nesplnil jeho vôľu, veľmi zbijú. 48Toho, ktorý ju nepoznal a urobil niečo, za čo si zaslúži bitku, menej zbijú. Kto mnoho dostal, od toho sa bude mnoho požadovať, a komu veľa zverili, od toho budú viac žiadať. (Lk 12/47-48)
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 máj 2010 : 23:53:48
|
citácia: mato: hm ved dobre ale tak jezis hovori milovat boha budes celou svojou dusou,silou a srdcom ....a blizneho ako seba sameho .... s toho asi vypliva ze nebudem niekomu robit zle .... Pôvodne zaslal svklampard - 05 máj 2010 : 17:30:41 No vidis, zacinas chapat princip. Len tak dalej... |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 18 máj 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 máj 2010 : 08:12:51
|
citácia: Náznak, že by malo stačiť to, že Kristus trpel, aby ľudia nemuseli trpieť, je zjavné nepochopenie kresťanstva. Ak by to tak fungovalo, potom by už nikto z ľudí netrpel, čo je očividne v rozpore s realitou. Pôvodne zaslal Sendy - 04 máj 2010 : 19:01:51
naco teda jezis trpel na krizi?
budu mat ludia v nebi slobodnu volu?
|
V živote je len jedna posledná minúta...a to je minúta pred smrťou! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 451 ~
Člen od: 16 december 2009 ~
Posledná návšteva: 29 júl 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 máj 2010 : 08:16:13
|
citácia: To je také nemastné neslané. Ja viem, že očistec existuje. Vy neviete či áno či nie. Pôvodne zaslal Azuritko - 05 máj 2010 : 08:32:42
ty vies a sv. gregor velky tomu iba veri :)
bud ty vies viac nez vedel on, alebo je on vacsi diplomat :) |
V živote je len jedna posledná minúta...a to je minúta pred smrťou! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 451 ~
Člen od: 16 december 2009 ~
Posledná návšteva: 29 júl 2010
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 06 máj 2010 : 08:26:10
|
citácia: naco teda jezis trpel na krizi? Pôvodne zaslal guest635 - 06 máj 2010 : 08:12:51
Ježiš trpel na kríži preto, lebo ho naň ľudia pribili. A jeho spravodlivý život navzdory aj tým najťažším okolnostiam, aké mu ľudia pripravili (teda jeho poslušnosť Bohu až na smrť), má podstatný vplyv na vyslobodenie ľudí z hriešnosti. Nie však z dočasného utrpenia.
citácia: budu mat ludia v nebi slobodnu volu? Pôvodne zaslal guest635 - 06 máj 2010 : 08:12:51
Budú sa môcť rozhodovať medzi rôznymi dobrami. Nie medzi dobrom a zlom. Skôr, ako vstúpia do neba, tejto druhej možnosti sa definitívne vzdajú. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|