|
Odoslaný - 16 marec 2010 : 11:33:13
|
citácia: k tomu citovaniu pisma zjavenia ...ale to nezamena ze budeme rovny Bohu..... Pôvodne zaslal svklampard - 16 marec 2010 : 10:46:36
Najkomickejšie je, že si sám vymyslíš nejakú náuku, potom vyhlásiš, že toto my učíme a nakoniec poukážeš, že je to nezmysel. Kto hovorí, že budeme rovní Bohu?
citácia: zvlastne je ze sam pises ze je iba sprostredkovatelom medzi jezisom ale naco mi sprostredkovatela ..... Pôvodne zaslal svklampard - 16 marec 2010 : 10:46:36
Keď nepotrebuješ sprostredkovateľa. tak nepotrebuješ ani toho, kto by ti ohlásil evanjelium, ani kto by napísal a zostavil bibliu, ani kto by ťa pokrstil, ani kto by sa za teba modlil. Ale Písmo píše "Ale ako budú vzývať toho, v ktorého neuverili? A ako uveria v toho, o ktorom nepočuli? A ako počujú bez kazateľa?" (Rim 10,14).
citácia: tak potom mozem postavit chram mame ,,ona mi prva povedala o kristovi ...vstekym ktory mi akokolvek pomohli aby som nasiel kristovo slovo Pôvodne zaslal svklampard - 16 marec 2010 : 10:46:36
Chrám je zasvätený k úcte ľuďom, ktorí "zvíťazili" a predišli nás do neba a je zbudovaný pre to, aby sa tam kresťania klaňali Bohu. Ak raz tvoja mama "zvíťazí" a Kristus si ju posadí vedľa seba na trón, niet dôvod, prečo by si ju kresťania nemali vážiť, oslavovať ju (keďže ju oslávi samotný Boh) a niet dvôvod, prečo by nemali postaviť chrám, v ktorom si ju budú pripomínať, oslavovať ju a prosiť, aby sa za nás modlila a tak nám pomáhala upevňovať sa v pravej viere. Chrámy zasvätené svätým sa v podstate vyvinuli z hrobov tých, ktorí nás predišli do neba, kde sa kresťania stretávali, oslavovali Boha a prosili svätých, aby sa za nich modlili. A predpokladám, že k svojej mame budeš chodiť na hrob a takto prejavovať k nej úctu.
citácia: zaujimave ze sa zjavuje len ona? nie ved by sa mohli aj iny .....sv peter. dokonca mu jezis povedal peter ty si skala .... Pôvodne zaslal svklampard - 16 marec 2010 : 10:46:36
No tak to sa mýliš. Je nespočetné množstvo prípadov, kedy sa zjavovali rôzni svätí. Dokonca aj na Slovensku. Mária ani zďaleka nie je jediná.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 marec 2010 : 13:00:09
|
Svklampard, este mate nejake nejasnosti? Doterajsie Vase "otazky" Vam boli vycerpavajucu zodpovedane, zostava Vam teraz uz len precitat si odpovede. |
Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 marec 2010 : 16:14:20
|
|
|
Odoslaný - 16 marec 2010 : 19:28:49
|
Svklampard, možeš tomu veriť, že Mária je rovnako živá ako Ježiš. Oni dvaja majú nové vzkriesené duchovné telá a pôvodné pozemské im tuná zanikli. Apropo, čo súdiš o tomto texte zo Zjv.12:
17 Drak sa na ženu nahneval a odišiel bojovať s ostatnými z jej potomstva, ktorí zachovávajú Božie prikázania a majú Ježišovo svedectvo.
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 16 marec 2010 : 23:45:36
|
Drahí bratia a sestry v Božej rodine (Ef 2,19) Pokoj Kristovej lásky nech je s nami.
Ďakujem všetkým za vašu lásku k Pánovi Ježišovi a Panne Márii.
Zvlásť dakujem za pekný príklad "Lila" (o sklíčkach), taktiež Dušanovi za odkaz a nie poslednom rade Sandy za Spoluvykupiteľku.
Ešte by som pridal o Panne Márii Spoluvykupiteľke ako aj o všetkých ktorí majú účasť na spoluvykupiteľskom diele spásy, že neviem o tom, žeby oficiálne učenie oddelených bratov (cirkví) to popieralo, len to treba správne vysvetliť a hlavne jednotlivcom, ktorí nepoznajú vlastné učenie:
Totižto, všetky Cirkvi vo všeobecnej Cirkvi (v ekumenickom spoločenstve veriacich kresťanov) veria,že :
1: jedine Boh (Otec-Syn-Duch Svätý) je VYKUPITEĽ a SPASITEĽ sveta, pričom iného niet.
To znamená, že ak by niekto chcel vykúpiť z hriechov niekoho, tak bez Svätej Trojice by nemohol, lebo Boh je jediná záruka spásy. Ale to neznamená, že so Svätou Trojicou nemôže, pretože s Bohom je všetko možné, len ide o to, či to chce. !!! A že to Boh chce je dôkazom Jeho Slovo, ked hovorí v Biblii, prostredníctvom sv.Pavla: "Na vlastnom tele doplnam to, čo chýba Kristovmu ..." Tým chce povedať, že na kríži dokonal dielo vykúpenia, aby sa nám otvorili brány nebeské, ale aby sme tam aj vošli, tak prostredníctvom nás pokračuje až dokonca sveta.
2: Taktiež, že Syn Boží - Ježiš Kristus je jediný PROSTREDNÍK medzi Otcom a ľudmi.
To znamená, že ak chcú byť ľudia spasení, tak jedine prostredníctvom Ježiša k Otcovi a nie bez Ježiša. Ak by chcel byť niekto spasený k Otcovi bez Ježiša, pričom by nahrádzal Božské prostredníctvo, napr: Pannou Máriou, alebo niekým iným...popieral by Ježiša za jediného prostreníka medzi Otcom a jeho deťmi.
Ale to neznamená, že všetci ľudia si navzájom nemôžu byť prostredníkmi medzi Ježišom. Ved ked jeden za druhého oroduje (prosí-modlí sa), tak sme prostredníkom medzi človekom a Ježišom.
Jedinečné Prostredníctvo Ježiša sa považuje výhradne k Božskému vykúpeniu, ktoré nik iný nemohol vykonať ako Boh - Ježiš Kristus!
Až bude Cirkev zjednotená, potom všetci príjmu Matku Ježiša Krista za Spoluvykupiteľku a nebudú ju považovať za "len ako Máriu !"
Toto by mali vedieť hlavne oddelení bratia, ktorí ešte nepoznajú oficiálne učenie svojej cirkvi, pretože vysvetľovať Božie Slovo sa nemôže len z vlastnej vôle (ako sa píše v Biblii),ale v spolupráci s Duchom Svätým a tými, ktorých poveril (apoštolov a ich zástupcami). ------ Na príhovor našej drahej Matky, všetkých anjelov a svätých, nech na nás zostúpi hojné nebeské požehnanie Boha Otca i Syna i Ducha Svätého. Amen + |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 marec 2010 : 00:45:20
|
Dogma o spoluvykupiteľstve zatiaľ nebola vyhlásená. Mal som známeho teológa u ktorého sme kedysi mávali stretká, prof. J. Vrableca, priateľa J. Ratzingera, ktorý sa svojho času vyjadril proti takémuto titulovaniu Bohorodičky: "Titul Spoluvykupiteľky nemožno pokladať za oprávnený." (Duchovný pastier 7/97)
A okrem toho: "Odpověď Kongregace pro nauku víry zní, že to, co je zde míněno, je už lepším způsobem vyjádřeno v jiných Mariiných titulech, zatímco výraz "spoluvykupitelka" se příliš vzdaluje od jazyka Písma a Otců, a vyvolává tak nedorozumění. Dobrý záměr by se tak odíval do špatného slova. Pro věci víry je zásadní právě kontinuita s jazykem Písma a Otců; tímto jazykem nelze libovolně manipulovat" (J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209).
Musíme teda poslušne vyčkať na definitívny verdikt Cirkvi...
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 17 marec 2010 : 13:47:53
|
citácia: Dogma o spoluvykupiteľstve zatiaľ nebola vyhlásená. Mal som známeho teológa u ktorého sme kedysi mávali stretká, prof. J. Vrableca, priateľa J. Ratzingera, ktorý sa svojho času vyjadril proti takémuto titulovaniu Bohorodičky: "Titul Spoluvykupiteľky nemožno pokladať za oprávnený." (Duchovný pastier 7/97) A okrem toho: "Odpověď Kongregace pro nauku víry zní, že to, co je zde míněno, je už lepším způsobem vyjádřeno v jiných Mariiných titulech, zatímco výraz "spoluvykupitelka" se příliš vzdaluje od jazyka Písma a Otců, a vyvolává tak nedorozumění. Dobrý záměr by se tak odíval do špatného slova. Pro věci víry je zásadní právě kontinuita s jazykem Písma a Otců; tímto jazykem nelze libovolně manipulovat" (J. Ratzinger, Bůh a svět, str. 209). Musíme teda poslušne vyčkať na definitívny verdikt Cirkvi... Pôvodne zaslal Dušan - 17 marec 2010 : 00:45:20
...áno, to je dôkaz toho, že pápež je neomylný!!! Viacerí pápeži sa mnohé storočia vyjadrujú o Panne Márii ako o Spoluvykupiteľke, ale vyhlásenie Dogmy odkladajú (od r.1951). Čiže v morálke a vo viere o Spolyvykupiteľke sa vyjadrujú neomylne avšak SKUTKY o vyhlásení Dogmy nie sú súčasťou neomylnosti.
Ako povedal aj Ježiš o Veľknazoch: "konajte podľa toho, čo kážu, lebo zasadli na Mojžišovu stolicu, ale podľa ich skutkov nekonajte..." A podobne to môžeme vidieť aj u najvyššieho knaza rímsko-katolickej Cirkvi (pápeža) ako aj u tých pápežov, ktorí skutkami boli hriešni (nebudem spominať ich hriechy).
Ked bol Benedikt XVI.ešte kardinálom a vyjadril sa o Spoluvykupiteľke (hore uvedené) to neznamená, že nesúhlasil s takýmto titulom, aby bol pripisovaný Panne Márii, o čom sa ani ako terajší pápež o tom nevyjadril.Jeho vyjadrenie skôr poukazuje na to, že v Biblii nie je presný pojem "Spoluvykupiteľka" a tak by v danej situácii (v ktorej sa takto vyjadril) nebolo správne používať tento titul. Je to podobné ako ked sa odvolávate na Bibliu,tak nepoužijete slová, ktoré tam nie su.
Okrem toho, keby aj kardinál Ratzinger sa vyjadril doslovne, že Panna Mária nemôže byť Spoluvykupiteľkou,tak to neznamená, že ňou nie je,pretože neomylný je len pápež a tí, ktorí sa vyjadrujú v jednote s jeho učením. A tak ak by aj ako prefekt kongregácii vydal dokument (proti titulu Spoluvykupiteľky) a pritom by nebol schválený pápežom, aj tak by nemal neomylné učenie.
Problém bratov a sestier je v tom, že neomylnosť pápeža neberú vážne, alebo ho pripusujú len ked sa vyjadruje (ex cathedra ) verejne a to vyhlásením nejakej dogmy (či už mariánskej alebo vieroučnej),poprípade na konciloch, ale jeho dokumenty nepovažujú za neomylné. Pričom na II.Vatikan.koncile ako aj na iných sa pripomína, že neomylnosť je nie len v prípade "ex cathedra", ale aj v jeho dokumentoch, či dokonca vo vyjadreniach..." (Lumen Gentium 25).
Ale tento problém sa ťahá tisícročia,takže asi nič nové,len aby sme sa podelilio skúsenosti. Verím, že všetko má svoj čas a pomôže to v pravú chvíľu. Nech Boh žehná Slovensko na orodovanie Sedembolestnej Panny Márii. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 marec 2010 : 21:28:49
|
Rmvn, keďže iba Boh nás vykúpil, väčšina teológov je uvádzaná do značných rozpakov pri tom ťažko definovateľnom pojme "Spoluvykupiteľka", a považujú za pochybné takýmto nebývalým posunom či rozložením mesiášskeho titulu osláviť zásluhy Bohorodičky na Kristovom spásonosnom čine (hypoteticky prípadne aj zásluhy Cirkvi, ktorá "na sebe dopĺňa to, čo ešte chýba Kristovmu utrpeniu"). Priznám sa, že aj sám ako katolík pri všetkej mariánskej úcte mám problém prijať toto zvláštne titulovanie najsvätejšej Panny. Nevedel by si tu bližšie popísať, ako vzišla vlna onej iniciatívy?
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 18 marec 2010 : 22:16:08
|
pokoj s vami otazka cislo 1: bola mam sa modlit k mrtvym? alebo niekomu inemu ako bohu? odpovedali ste viaceri ze ano ....je tomu skutocne tak ak je biblia bozie slovo tak to hovori : milovat pana svojho budes ,celim svojim srdcom celou svojou silou a celou svojou myslou... tak ako mozem vzivat a utechat sa k niekomu inemu ....zvlast je tu zvlastny kult Mariin .... ale hovori biblia skutocne o tom ze maria je nasa matka? viaceri hovoria ze sa to stalo na krizi: hla tvoja matka ..hla tvoj syn ....je tu ale jedno velke ale Matus 12: 46 Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa, Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si hovoriť s Ním. 47 I povedal Mu ktosi: Ajhľa, Tvoja matka a Tvoji bratia stoja vonku a žiadajú si hovoriť s Tebou. 48 Ale On odvetil tomu, ktorý Mu to hovoril: Kto je moja matka? A kto sú moji bratia? 49 Ukázal rukou na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. 50 Lebo každý, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach, mi je bratom aj sestrou, aj matkou. nepovedal by to keby by mala byt ansou matkou ako to tu niektory vravia ...to co sa stalo na krizi je to ze skrze jeho obetu mame moznost sa stat jeho bratmi ,sestrami a matku ......biblia si nemoze protirecit ... ak by to tak nemyslel tak by to slovo nebolo napisane v matusovi 12: kto je moja matka? ale by povedal jasne toto je vasa matka dalej tytul spoluvykupitelka ,vykupitel ....je pre mna neakceptovatelny ....vsteko co som dostal je dar .....dar od najvysieho .....nijak neprispievam..ani nemozem ja som hriesny, to on mi dal taku obrovsku alsku ze ma vykupil ....ja som si niako nezasluzil ..mozem ukazat kde je cesta ale ja niesom ta cesta ...kazdy musi uverit sam. taketo tytuli su v akomkolvek smere neakceptovatelne ...nech su myslene akokolvek ,lebo som hriesny ...a iba on ma moze spasit ja nemam na tom ziaden podiel .... nemozem sa obracat k mrtvym : 1. 5. Mojžišova 18:10-11 “Nenajde sa u teba nikto taký...ani veštec...ani bosorák ani dopytujúci sa vešteckého ducha ani vedomec alebo taký, ktorý by sa niečo pýtal mŕtvych.” 2. 3. Mojžišova 20:6-7 “A čo do duše, ktorá by sa obrátila k veštcom, vyvolávajúcim duchov[veštenie, kontaktovanie mŕtvych], alebo k vedomcom, aby smilnila idúc za nimi, obrátim svoju tvár proti tej duši a vytnem takého človeka zprostred jeho ľudu. Preto sa posväťte a budete svätí, lebo ja som Hospodin, váš Bôh.” 3. Ján 10:1 “Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto nevchádza dverami do ovčínca, ale prechádza inokade, je zlodej a zbojník.” nielezenze to zakazuje ale iba Jezis je ans obhajca: 1. Židom 7:25 “Prečo aj môže [Ježiš] vždycky dokonale spasiť tých, ktorí skrze neho prichádzajú k Bohu, vždycky žijúc, aby sa primlúval za nich.” 2. Židom 9:24 “Lebo Kristus nevošiel do svätyne, učinenej rukou...ale do samého neba ukázať sa teraz tvári Božej za nás.” 3. Rímskym 8:34 “...“Kristus Ježiš je, ktorý zomrel, a viacej, ktorý aj vstal z mŕtvych, ktorý aj je po pravici Božej, ktorý sa aj prihovára za nás.” 4. Rímskym 8:27 “...[Ježiš Kristus] sa podľa Boha prihovára za svätých.”
dalej vravite ze orodovnica?skutocne ved nemoze byt vsade ....to je davate vlastnosti boha a ako tvrdi biblia jezis kristus je nas obhajca vid par riadkov vysie .... ze je nasa utesitelka ....ved mame duchas sväteho ... a opat naco sa utiechat k niekomu ked tu sa nam ponuka boh ..podte ku mne ...kto pride toho nevyhodim . jan kapitola 6 dalej pisete ze sa v nej pise v knihe zjaveni ...to nepopieram ale nie v takom zmysle ako pisete vy: 1 Na nebi sa ukázalo veľké znamenie: žena, odetá do slnka, pod nohami mesiac, na hlave veniec dvanástich hviezd, 2 tehotná trápila sa a kričala v pôrodných bolestiach. to ano ale lukas pise aj nieco taketo :moc najvysieho ta zatieni ... a vari nieje to ....zena neni slnko ani mesiac ...ale je odeta .....tuna treba davat pozor co citate .... dalej druhu vec o ktoru sa v teta : 17 Nato sa drak rozhneval na ženu a odišiel bojovať proti ostatným z jej potomstva, ktorí zachovávajú Božie prikázanie a majú svedectvo Ježišovo.
tam je prosim vas z jej potomstva co znamena z jezisa krista ...neni napisane proti jej potomstvu ...ale z jej potomstva tuna sa meni vyznam ....lebo to nie z nej sme zrodeny ...a z jej potomstva (co je vlastne Jezis),lebo skrze neho mame zivot ... okrem toho on sa nezrodil ani z vole zeny ani z vole muza ale z ducha sväteho... okrem toho v lukasovi sa pise1 . moj duch jasa v bohu mojmu spasitelovi a aj moc najvysieho ta zatieni , a aj inych takze s toho co citam v bibliii nedava ziadny podklad ako to tu uvadzate, ze je orodovnica a pod....... je vale modlidieb ktore zrejme pouzivate ale ja sa pytam komu sa zasvecuejete? bohu? urcite nie ..lebo to by ste volali k nmu ...
|
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 08:21:50
|
citácia: mam sa modlit k mrtvym? alebo niekomu inemu ako bohu? odpovedali ste viaceri ze ano ....je tomu skutocne tak ak je biblia bozie slovo tak to hovori : milovat pana svojho budes ,celim svojim srdcom celou svojou silou a celou svojou myslou... tak ako mozem vzivat a utechat sa k niekomu inemu ....zvlast je tu zvlastny kult Mariin .... Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Ak niekoho poprosíš, aby sa za teba modlil, alebo aby ti v niečom pomohol, tiež to považuješ za previnenie proti príkazu lásky k Bohu? Ako vlastne môžeš v chorobe žiadať pomoc od lekára a tak sa utiekať v probléme k niekomu inému ako k Bohu? Nehrešíš tým tak náhodou?
citácia: ale hovori biblia skutocne o tom ze maria je nasa matka? viaceri hovoria ze sa to stalo na krizi: hla tvoja matka ..hla tvoj syn ....je tu ale jedno velke ale Matus 12: 46 Keď ešte hovoril k zástupom, ajhľa, Jeho matka a bratia stáli vonku a žiadali si hovoriť s Ním. 47 I povedal Mu ktosi: Ajhľa, Tvoja matka a Tvoji bratia stoja vonku a žiadajú si hovoriť s Tebou. 48 Ale On odvetil tomu, ktorý Mu to hovoril: Kto je moja matka? A kto sú moji bratia? 49 Ukázal rukou na svojich učeníkov a riekol: Ajhľa, moja matka a moji bratia. 50 Lebo každý, kto činí vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach, mi je bratom aj sestrou, aj matkou. nepovedal by to keby by mala byt ansou matkou ako to tu niektory vravia ...to co sa stalo na krizi je to ze skrze jeho obetu mame moznost sa stat jeho bratmi ,sestrami a matku ......biblia si nemoze protirecit ... ak by to tak nemyslel tak by to slovo nebolo napisane v matusovi 12: kto je moja matka? ale by povedal jasne toto je vasa matka Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Prvú chybu robíš v tom, že sa pýtaš, kde v Biblii sa píše o tom, že Mária je našou matkou. Ani Biblia, ani tí, ktorí Bibliu zostavovali, nikdy nepovedali, že v Biblii je zapísané absolútne všetko, čo Kristus povedal a učil. Preto ak nikde v Písme nenájdeš napísané, že Ježiš nám dal Máriu za matku, tak to ešte neznamená, že to vôbec nepovedal. Tebou uvedené texty nijako neodporujú možnosti, že by nám Ježiš mohol dať Máriu za matku. Sú o niečom úplne inom. Hovoria, že plnením Otcovaj vôle môžeme byť v určitom zmysle Ježišovou matkou. To však neznamená, že Mária v žiadnom zmysle nie je Ježišovou matkou, alebo že by nemohla byť našou matkou.
citácia: dalej tytul spoluvykupitelka ,vykupitel ....je pre mna neakceptovatelny .... mozem ukazat kde je cesta ale ja niesom ta cesta ...kazdy musi uverit sam. taketo tytuli su v akomkolvek smere neakceptovatelne ...nech su myslene akokolvek ,lebo som hriesny ...a iba on ma moze spasit ja nemam na tom ziaden podiel .... Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Ako náhle tvrdíš, že môžeš ukázať, kde je cesta, popieraš sám vlastné tvrdenie, podľa ktorého nemáš žiaden podiel na spáse druhého. Ak potvrdzuješ, že môžeš ukázať cestu, prípadne že sa môžeš za niekoho účinne modliť, tak sa prakticky staviaš do role spoluvykupiteľa v tom istom zmysle, v akom je spoluvykupiteľkou Mária.
citácia: nemozem sa obracat k mrtvym : 1. 5. Mojžišova 18:10-11 “Nenajde sa u teba nikto taký...ani veštec...ani bosorák ani dopytujúci sa vešteckého ducha ani vedomec alebo taký, ktorý by sa niečo pýtal mŕtvych.” 2. 3. Mojžišova 20:6-7 “A čo do duše, ktorá by sa obrátila k veštcom, vyvolávajúcim duchov[veštenie, kontaktovanie mŕtvych], alebo k vedomcom, aby smilnila idúc za nimi, obrátim svoju tvár proti tej duši a vytnem takého človeka zprostred jeho ľudu. Preto sa posväťte a budete svätí, lebo ja som Hospodin, váš Bôh.” Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Kým veštenie, mágia a vyvolávanie duchov znamená, že chce človek použiť duchovné mocnosti na svoje ciele, modlitba znamená, že človek sa chce odovzdať do Božej vôle. Či prosím toho, kto žije na zemi, alebo toho, kto žije v nebi, aby sa zamňa modlil, aby som bol schopný sa čo najhlbšie odovzdať do Božej vôle, je to presný opak toho, o čom hovorí Písmo. Nejde o dopytovanie sa mŕtvych pre svoje ciele a nezávisle od Boha, ale ide o odovzdávanie sa do Božej vôle prostredníctvom modlitby druhých. Keď si všimneš, nikde v tých textoch sa nezakazuje modlitba k tým, ktorí už nežijú na zemi, zakazujú sa magické praktiky.
citácia: 3. Ján 10:1 “Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto nevchádza dverami do ovčínca, ale prechádza inokade, je zlodej a zbojník.” nielezenze to zakazuje ale iba Jezis je ans obhajca: 1. Židom 7:25 “Prečo aj môže [Ježiš] vždycky dokonale spasiť tých, ktorí skrze neho prichádzajú k Bohu, vždycky žijúc, aby sa primlúval za nich.” 2. Židom 9:24 “Lebo Kristus nevošiel do svätyne, učinenej rukou...ale do samého neba ukázať sa teraz tvári Božej za nás.” 3. Rímskym 8:34 “...“Kristus Ježiš je, ktorý zomrel, a viacej, ktorý aj vstal z mŕtvych, ktorý aj je po pravici Božej, ktorý sa aj prihovára za nás.” 4. Rímskym 8:27 “...[Ježiš Kristus] sa podľa Boha prihovára za svätých.” Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Ak by tvoj výklad tohto biblického textu bol správny, hrešil by si vždy vtedy, keď sa za niekoho modlíš, vždy vtedy, keď niekoho iného prosíš, aby sa za teba modlil a hrešili by aj apoštoli a dokonca aj Kristus, keď vyzývali kresťanov, aby sa za druhých modlili.
citácia: dalej vravite ze orodovnica?skutocne ved nemoze byt vsade ....to je davate vlastnosti boha a ako tvrdi biblia jezis kristus je nas obhajca vid par riadkov vysie .... Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
No tak toto sa pýtaš už asi tretí krát, hoci ti už bolo na prvýkrát vysvetlené, ako to je (viď vyššie) a ty si to úplne odignoroval. Stačí, aby Boh, ktorý je všadeprítomný, umožnil svätým spoznať, čo do nich chceme. Žiadna všadeprítomnosť ani Božie vlastnosti nie sú potrebné. A okrem toho ako chceš merať prítomnosť bytosti, ktorá nepodlieha fyzikálnym materiálnym zákonom v prisetore?
citácia: ze je nasa utesitelka ....ved mame duchas sväteho ... a opat naco sa utiechat k niekomu ked tu sa nam ponuka boh ..podte ku mne ...kto pride toho nevyhodim . jan kapitola 6 Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Mňa osobne vždy poteší, keď mi Boh dáva ľudí, cez ktorých mi preukazuje lásku. Všetkých takých ľudí, ktorí ma vedia potešiť, vrátane Márie, vnímam ako Boží dar, ktorým mi Boh prejavuje lásku. Veď, napokon, odkiaľ by títo ľudia mali schopnosť potešiť ma, ak nie od Boha, ktorý je zdrojom všetkého dobra a lásky.
Ospravedlňujem sa, ale tomu ďalšiemu tvojmu textu som vôbec nerozumel, takže netuším, čo ním chceš vlastne povedať. Možno ti odpovie niekto, kto to pochopil, alebo skús to trošku jasnejšie sformulovať.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 09:08:29
|
citácia: je vale modlidieb ktore zrejme pouzivate ale ja sa pytam komu sa zasvecuejete? bohu? urcite nie ..lebo to by ste volali k nemu ... Pôvodne zaslal svklampard - 18 marec 2010 : 22:16:08
Drahý brat v Kristovi svklampard, prosím vás, nesúďte to, komu my veríme alebo nie, pýtali ste sa a my sme vám odpovedali a neútočíme na vás ani vás nenútime uveriť našim presvedčeniam, teda modliť sa k Márii alebo svätým.
Ako viete, že nevoláme k Bohu? Veď ON je naším všetkým, a ON je ten, aby ktorý je centrom nášho spoločenstva, ktoré vytvárame so živými i mŕtvymi. Biblia je pre nás najdôležitejšia kniha, lenže my máme aj Tradíciu Cirkvi, ktorá Bibliu vykladá v Duchu poznania a moci, ktorú má od Boha a jedine tomuto výkladu veríme.
A Tradícia nám hovorí aj o Márii ako našej Matke, Orodovníčke a veľkej pomocníčke v boji proti zlu.
Boh u nás nejde bokom, tak neviem prečo nás súdite a keďže poznáte Bibliu viete, že jedine Boh má právo súdiť a ON je TEN, ktorý najlepšie vie, či k nemu voláme alebo nie. A Boh ako Svätá Trojica je spoločenstvo, aj to určite viete. Boh stvoril človeka na svoj obraz ako spoločenstvo, preto chce, aby sme sa za seba navzájom modlili, pomáhali si a UKAZOVALI si navzájom Boha aj vo svojich vzťahoch.
A keďže Boh je Pánom sveta viditeľného i neviditeľného, Pánom života i smrti, Pánom večnosti, tak ON nepozná hranice medzi týmto svetom ako ho vnímame my a svetom neviditeľným, a teda vytvárame spoločenstvo aj so zomrelými bratmi a sestrami v nebi a oni nám svojimi životmi ukazujú Boha a sú pre nás príkladom, ako sa dá žiť v Božej blízkosti, ako sa stať svätými. Môžu sa za nás modliť a my sa môžeme modliť k nim, aby sa za nás u Boha prihovárali a ich príhovor je naozaj mocný. Milujú nás lebo sme ich sestry a bratia a chcú za nás orodovať, a keď ich prosíme, veľmi radi to robia, veď žijú v ustavičnom nazeraní na Boha a v Jeho láske.
Ako sa my modlíme aj za zomrelých či duše v očistci, aby im naše modlitby otvorili bránu do neba, tak zase svätí sa modlia za nás... a keďže je nepopierateľné že s nimi vytvárame jedno spoločenstvo, tak by bolo nezmyselné nemodliť sa k svätým v zmysle prosiť o orodovanie. Aj takto uctievame Boha lebo prijímame život v spoločenstve, presne tak ako nás Boh stvoril. |
"Boh je naše víťazstvo!" (2Mach 13,15) |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 207 ~
Člen od: 05 február 2010 ~
Posledná návšteva: 04 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 10:42:12
|
Modlitba zdravas to asi najlepšie vysvetľuje. "...požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho Ježiš..." je to z biblie. Pri takomto označení si jednoznačne zasluhuje aj Mária patričnú úctu. "Svätá Mária matka Božia oroduj za nás..." - neprosíme ju, aby vykonávala to čo Boh, ale aby Boha prosila za nás. Stále to nejde pochopiť? |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 11:55:18
|
pokoj sa vami ... ja som nikdy netrvdil ze sa nemame za niekoho modlit, ale modlim sa k bohu -to vy ma stale nechcete pochopit ... citacia: Ak niekoho poprosíš, aby sa za teba modlil, alebo aby ti v niečom pomohol, tiež to považuješ za previnenie proti príkazu lásky k Bohu? Ako vlastne môžeš v chorobe žiadať pomoc od lekára a tak sa utiekať v probléme k niekomu inému ako k Bohu? Nehrešíš tým tak náhodou?
po prve nemozem ziadat niekoho aby sa za mna modlil ,po dalsie je len na nom ci tak bude cinit ..po dalsie nikdy by som ho nenabadal aby sa moldil za mna ku niekomu inemu ako Bohu ....ak by si mal istotu v bohu by ti bolo jedno kto sa za teba modli ...lebo by si mu plne doveroval...by sa ti netrebalo modlit k niekomu inemu -je to znak nedoveri...ides za niekym druhym a nie za nim v tazkostiach...tym padom mu neveris a je ine modlit sa k bohu za niekoho ,a ine modlit sa k niekomu inemu ako je boh taze nepledte hrusky z jablkami.. nemam ziadnu zasluhu na jeho vykupeni ako to mam napisat, vsteko co som dostal je dar ...od neho ...a ponuka to kazdemu bez rozdielu...cele vykupenie je obrovsky dar a jeho milost ...
vies sam si napisal ze to nieje nikde napisane tak potom coho sa drzis? lebo je to tradicia ...a co ak sa tradicia mili? co potom povies bohu ak ti povie ja som nic take nepovedal ...co mu povies? ti povie ponukal som ti celu lasku a ty si jej neveril:(lebo si isiel za inymi ...
ja nijak neutocim na Mariu...ja sa len pytam doverujete bohu ak sa modlite k inym ?
|
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 12:31:54
|
citácia: ja som nikdy netrvdil ze sa nemame za niekoho modlit, ale modlim sa k bohu -to vy ma stale nechcete pochopit ... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Modlitba je doslovne prosba. Nikde nie je zakázané prosiť človeka o pomoc, zvlášť, keď ten človek je v Božích službách a prostredníctvom neho nám pomáha samotný Boh.
citácia: po prve nemozem ziadat niekoho aby sa za mna modlil , Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Chceš povedať, že apoštol Pavol hrešil, keď prosil kresťanov, aby sa zaňho modlili (Kol 4,3)?
citácia: nikdy by som ho nenabadal aby sa moldil za mna ku niekomu inemu ako Bohu .... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
No to závisí od toho, čo pod modlitbou rozumieš. Ak pod modlitbou rozumieš prosbu, v ktorej je obsiahnutý aj prvok úplného odovzdania svojho života, tak máš pravdu. Keď sa však katolíci modlia k svätým, majú na mysli jednoduchú prosbu k nim a nie úplné odovzdanie sa výlučne do ich vôle. Ak teda poprosíš niekoho, aby ti zavolal sanitku a nie aby sa modlil za teba rovno k Bohu, tak robíš presne to, čo robia katolíci, keď prosia nie priamo Boha ale nejakého svätého o pomoc.
citácia: ak by si mal istotu v bohu by ti bolo jedno kto sa za teba modli ... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
No tak jedno to zasa nie je, pretože Písmo hovorí, že veľa zmôže modlitba spravodlivého (Jk 5,16). Ten, kto je vernejší v službách Bohu, môže mi byť viac nápomocný, pretože Boh si ním môže lepšie poslúžiť, ako takým, kto mu verný nie je. A svätí nepochybne spravodliví sú.
citácia: lebo by si mu plne doveroval...by sa ti netrebalo modlit k niekomu inemu -je to znak nedoveri...ides za niekym druhym a nie za nim v tazkostiach...tym padom mu neveris Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Práve naopak. Ja Bohu plne dôverujem, že bude rozdávať svoje dary prostredníctvom toho, že sa jeden za druhého modlíme. Presne tak nás to totiž učí a vyzýva nás k tomu, aby sme sa jeden za druhého modlili. Ak by nám chcel rozdávať dary priamo, tak by nás neučil vzájomne sa za seba modliť. Zdá sa, že jeho slovu asi nedôveruješ potom ty.
citácia: a je ine modlit sa k bohu za niekoho ,a ine modlit sa k niekomu inemu ako je boh taze nepledte hrusky z jablkami.. Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Máš úplnú pravdu, keď vidíš kvalitatívny rozdiel medzi modlitbou k Bohu (ktorá obsahuje aj prvok odovzdania sa) a modlitbou k svätému (ktorá jej jednoduchou prosbou). My katolíci tie hrušky s jablkami jasne rozlišujeme. Len neviem, prečo nám podsúvaš, že my v tom nevidíme rozdiel.
citácia: nemam ziadnu zasluhu na jeho vykupeni ako to mam napisat, vsteko co som dostal je dar ...od neho ...a ponuka to kazdemu bez rozdielu...cele vykupenie je obrovsky dar a jeho milost ... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Ak nemôžeš nijako prispieť k záchrane človeka, prečo sa potom za ľudí modlíš a prečo im ohlasuješ evanjelium? Ak si prečítaš Písmo, zistíš, že Boh tento dar spásy rozdáva prostredníctvom svojich spolupracovníkov 1Kor 3,9; Rim 10,14-15).
citácia: vies sam si napisal ze to nieje nikde napisane tak potom coho sa drzis? lebo je to tradicia ...a co ak sa tradicia mili? co potom povies bohu ak ti povie ja som nic take nepovedal ...co mu povies? Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
Ako vidíš, veľa z tvojich nejasností sa dá objasniť samotným Svätým písmom. A ak by sa samotná Apoštolská tradícia mýlila, tak môžeš celú Bibliu hodiť do koša, pretože to, ktoré spisy sú skutočne Bohom inšpirované a patria do Biblie, to vieš len z Tradície. A z Tradície tiež vieme, čo z toho, čo učil Kristus, v Biblii zapísané nie je.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 13:34:51
|
citácia: ...a co ak sa tradicia mili? co potom povies bohu ak ti povie ja som nic take nepovedal ...co mu povies? Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 11:55:18
hej, tak čo ak sa míli? radšej si sám poviem čo je pravda. Ja sa mýliť nebudem. Čo ak biblia je zle zhromaždená kôli zlej tradícii? Radšej si poviem ja ako to má byť zoradené, to bude neomylné.... Ako čo Vy veríte Bohu alebo sebe človeče? Ak si kladiete otázku čo ak sa míli tradícia, potom jasne nemôžte veriť ničomu inému iba sebe a svojmu výkladu biblie a pod. Bez urážky prehodnoťte čomu skutočne veríte, lebo takáto moderná viera v seba je mnohokrát horšia ako žiadna viera. |
Rímskokatolík |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4003 ~
Člen od: 15 máj 2007 ~
Posledná návšteva: 27 apríl 2022
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 17:48:21
|
Chceš povedať, že apoštol Pavol hrešil, keď prosil kresťanov, aby sa zaňho modlili (Kol 4,3)? pozor on nieziadal mrtvych ale tych ktorym bol list adresovany(zivim)a to neberiem ako hriech pozor ja som len napisal ze nemozem vyslovene ziadat a donutit ho k tomu mozem poprosit ....rovnako tak beriem aj JK5,16 ,vela zmoze modlidba spravodliveho ..ale nie mrtveho ... citacia: No to závisí od toho, čo pod modlitbou rozumieš. Ak pod modlitbou rozumieš prosbu, v ktorej je obsiahnutý aj prvok úplného odovzdania svojho života, tak máš pravdu.
ja modlidbu beriem ako uplne odovzdanie sa .....
Keď sa však katolíci modlia k svätým, majú na mysli jednoduchú prosbu k nim a nie úplné odovzdanie sa výlučne do ich vôle. Ak teda poprosíš niekoho, aby ti zavolal sanitku a nie aby sa modlil za teba rovno k Bohu, tak robíš presne to, čo robia katolíci, keď prosia nie priamo Boha ale nejakého svätého o pomoc. je to naozaj tak? na ukazku jedna modlidba ktoru som nasiel: http://www.hkr.host.sk/ine/Modlit_retaz.html tuna uz nejde len o niaku tu prosbu ale jedna sa tam o odovzdanie ....vsteky starosti , a to som uviedol len jednu s tim ja nemozem nikdy suhlasit ...ako krestan vari nieje napisane proste a dostanete ...hladaje a najdete .... s tym co mi tu pises je cista picha s tym co si mi napisal lebo som dostal ten dar .... a ten dar mozno dalej davam ......ja nemam na tom ziaden podiel ze sa on ponizil, aby ma vykupil (je to obrovska laska ktoru nam dal)...este raz celi moj zivot je dar .... a je napisane vsetko sa pominie ale moje slova sa nepominu ......
|
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 17:55:49
|
svklampard, chcela by som sa spytat, co podla vas budete robit po smrti? |
Krajina: Hungary ~
Počet príspevkov: 5687 ~
Člen od: 27 január 2004 ~
Posledná návšteva: 07 január 2016
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 18:13:25
|
citácia: Chceš povedať, že apoštol Pavol hrešil, keď prosil kresťanov, aby sa zaňho modlili (Kol 4,3)? pozor on nieziadal mrtvych ale tych ktorym bol list adresovany(zivim)a to neberiem ako hriech pozor ja som len napisal ze nemozem vyslovene ziadat a donutit ho k tomu mozem poprosit ....rovnako tak beriem aj JK5,16 ,vela zmoze modlidba spravodliveho ..ale nie mrtveho ... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 17:48:21
Ale veď katolíci nenútia svätých, aby sa za nich modlili. Oni ich normálne prosia. To, že veľa zmôže modlitba spravodlivého, ale len živého, to si si domyslel. To v Biblii nie je. Čo, spravodliví, ktorí sú už v nebi majú zakázané sa za nás modliť, alebo čo? Okrem toho pre Boha všetci žijú, to sa v Biblii dočítaš, takže tvoje rozdeľovanie na živých a mŕtvych spravodlivých, pričom živí môžu pomáhať a mŕtvi sú bezmocní, nemá žiadnu oporu v Biblii.
citácia: citacia: ja modlidbu beriem ako uplne odovzdanie sa ..... Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 17:48:21
Tak potom sa katolíci podľa tvojej definície modlitby k svätým nemodlia.
citácia: Keď sa však katolíci modlia k svätým, majú na mysli jednoduchú prosbu k nim a nie úplné odovzdanie sa výlučne do ich vôle. Ak teda poprosíš niekoho, aby ti zavolal sanitku a nie aby sa modlil za teba rovno k Bohu, tak robíš presne to, čo robia katolíci, keď prosia nie priamo Boha ale nejakého svätého o pomoc. je to naozaj tak? na ukazku jedna modlidba ktoru som nasiel: http://www.hkr.host.sk/ine/Modlit_retaz.htmltuna uz nejde len o niaku tu prosbu ale jedna sa tam o odovzdanie ....vsteky starosti , a to som uviedol len jednu s tim ja nemozem nikdy suhlasit ...ako krestan Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 17:48:21
Keď si pozorne prečítaš tú modlitbu, tak zistíš, že modliaci sa neodovzdáva celý Márii, ale cez Máriu sa odovzdáva Bohu. Rovnako ako nejaký žiak apoštola sa mu úplne zveril do rúk, ale nie ako "konečnej stanici", ale aby ho voviedol do tajomstiev evanjelia a tak mu pomohol dokonale sa odovzdať Bohu. Katolík neodovzdáva svoj život svätému, aby ho neodovzdal Bohu. Katolík sa zveruje svätému, aby mu ten pomohol dokonale sa odovzdať Bohu.
citácia: a ten dar mozno dalej davam ......ja nemam na tom ziaden podiel Pôvodne zaslal svklampard - 19 marec 2010 : 17:48:21
Tieto dve tvoje tvrdenia si vzájomne odporujú. Ale to som už písal. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 749 ~
Člen od: 23 október 2009 ~
Posledná návšteva: 08 január 2019
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 19:59:49
|
Rmvn, ak niekto nazýva Máriu Spoluvykupiteľkou, mal by tento pojem sémanticky definovať a teologicky obhájiť. Zhrnúť Máriine zásluhy na Kristovom vykúpení ľudstva do tohoto označenia sa mi javí byť neprimerané. Znamenalo by to vlastniť podiel na mesiášskom titule. Tento nezvyčajný výraz chápem rovnako ako výrazy spolucestujúci, spoluautor, spoludedič, spolubojovník, spolumajiteľ, spolupracovník, spoluvinník, ...
A odkiaľ vyšla táto iniciatíva? Nuž nepredbieham a čakám tu na oficiálne vyhlásenie Cirkvi. Názor bývalého prefekta kongregácie pre náuku viery a súčasného pápeža už poznáš.
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 20:10:35
|
Vazeny Sendy, vdaka za fundovane odpovede a hlavne za uzasnu trpezlivost s akou pristupujete k "oponentom" v kazdej diskusii. Ale myslim, ze tato konkretna diskusia k nicomu nevedie, Vas okrada o vzacny cas a druha strana nepochopi, pretoze jednoducho nechce pochopit. Ta veta, ktoru tu svklampard na zaciatok uviedol: "mam na vas par otazok, chcem len povedat ze na vas niako nechcem utocit iba chcem pochopit par veci . ... No to tu uz bolo, takto zacinali napr.pavelba, zalema... a uz ani neviem kto vsetko. Spolocnym menovatelom bolo, ze vsetci boli protestanti (krestanske zbory atd.) a vsetci "hudli rovnaku pesnicku", ako keby to bola jedna a ta ista osoba, hoci - ktovie?. Absolutne nemali (lebo nechceli mat!) ani len zakladne znalosti ako to v RCC skutocne funguje, koho uctievame, komu sa klaniame... ale ako "verkliky" stale na kazdy pokus o vysvetlenie dokola mleli to iste... Asi je nacase temu uzamknut, lebo sa tu inak donekonecna bude premielat to iste... Vam Sendy, este raz vdaka a zelam Vam i ostatnym, pozehnany zvysny cas postu! Ela |
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 20:26:15
|
Protestanti vravia že Mária mala viac detí, nie len Ježiša. Prečo teda Ježiš pred smrťou vyslovil tie neobyčajné odkazy "Hľa tvoja matka - Hľa tvoj syn"?
A vysvetlenie predloženého textu z Apokalypsy je tiež mylné, pretože "ostatní z jej potomstva ktorí zachovávajú Božie príkazy a majú Ježišovo svedectvo" sú Cirkev, nie Ježiš. Ak má Mária za potomstvo nás, potom musí byť našou matkou. (Pozri stať Zjv. 12/1-17)
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 21:56:46
|
dusan je tam napisane jasne ktory su z jej potomstva. nieje tam proti jej potomstvu ale z jej potomstva nemozes sa duchovne znovuzrodit pokial neprimes Krista ....je to cirkev ale taku nikto nevidi...a potom sme jeho deti a nie jej ...lebo on nam dal moznost znovuzrodit sa a je tu matus 12(46-50)
a ci vy ste boli v nebi? ja to neviem preto radsej k mrtvym nevolam ani neprosim ....lebo neviem ci ma vobec pocuju .....okrem toho neviem kto ma tam predosiel nemam 100 percentnu istotu lebo nevidim do srdca ...ci skutocne veril,a a ci jeho pan bol Boh,lebo je duch ...
po smrty? su len dve cesty - cesta zatratenia a cesta zivota.po ktorej uz kracame na tejto zemi ,mame slobodnu volbu....
.....kristus povedal ja som cesta ,pravda a zivot..... nepovedal volajte k marii a pridete ku mne
este raz pisem .....celi moj zivot je dar .....on mi to dal ,nic nemam sam od seba. list kor 3(21-30)
|
cestou hladania pravdy .......za svetlom |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 116 ~
Člen od: 13 marec 2010 ~
Posledná návšteva: 24 január 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 22:13:35
|
Svklampard, pekne a úprimne si to povedal. Ale akože skutočnú Cirkev nik nevidí, keď je o nej napísané:
14Vy ste svetlo sveta. Mesto postavené na návrší sa nedá ukryť. (Mt 5/14)
Máš strach sa modliť k zosnulým a za duše zosnulých? To bys musel pochopiť katolícku mentalitu; ja napríklad nemám problém kľaknúť si pred drevenú sošku Ježiša, či nasv. Panny, alebo iného svätého, a predsa to nie je modloslužba.
|
veriaci |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 982 ~
Člen od: 26 január 2010 ~
Posledná návšteva: 15 máj 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 19 marec 2010 : 23:57:21
|
citácia: Rmvn, keďže iba Boh nás vykúpil, väčšina teológov je uvádzaná do značných rozpakov pri tom ťažko definovateľnom pojme "Spoluvykupiteľka", a považujú za pochybné takýmto nebývalým posunom či rozložením mesiášskeho titulu osláviť zásluhy Bohorodičky na Kristovom spásonosnom čine (hypoteticky prípadne aj zásluhy Cirkvi, ktorá "na sebe dopĺňa to, čo ešte chýba Kristovmu utrpeniu"). Priznám sa, že aj sám ako katolík pri všetkej mariánskej úcte mám problém prijať toto zvláštne titulovanie najsvätejšej Panny. Nevedel by si tu bližšie popísať, ako vzišla vlna onej iniciatívy?Pôvodne zaslal Dušan - 18 marec 2010 : 21:28:49
Drahý braček "Dušan" Pokoj s Tebou
Táto otázka má odpoved podobne ako v prípadoch 4. mariánskych dogmách. Tak ako pred ich vyhlásením sa viedli spory o uznanie istých privilégiách Panny Márie, tak aj v minulom storočí , ked začala Mariánska éra záchrany od r.1917 (zjavením Panny Márie vo Fatime) začal "veľký boj medzi drakom a ženou odetou slnkom" (Zj 12).
Tento súboj začal aj v oblasti teológie, kedy viacerí teológovia popierali učenie pápežov o titule Panny Márie: Spoluvykupiteľky sveta. Na jednej strane to je spor vo vnútri Cirkvi, ale na druhej strane to pohlo veriacich vo svedomí sa obraciať k Bohu a túžiť viac po Božej vôle. A Boh vypočul modlitby ľudu, ked poslal Pannu Máriu ako Matku všetkých národov, aby sa zjavila v Amsterdame (r.1951) a zvestovala ľudstvu Božiu vôľu a plány: a to, aby pápež vyhlásil 5.mariánsku dogmu a to, že Panna Mária je Orodovnica, Prostrednica a Spoluvykupiteľka.
Toto je časť z toho, čo vyvolalo u Boha i ľudí k modlitbe za 5.mariánsku dogmu.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 20 marec 2010 : 00:33:00
|
citácia: Rmvn, ak niekto nazýva Máriu Spoluvykupiteľkou, mal by tento pojem sémanticky definovať a teologicky obhájiť. Zhrnúť Máriine zásluhy na Kristovom vykúpení ľudstva do tohoto označenia sa mi javí byť neprimerané. Znamenalo by to vlastniť podiel na mesiášskom titule. Tento nezvyčajný výraz chápem rovnako ako výrazy spolucestujúci, spoluautor, spoludedič, spolubojovník, spolumajiteľ, spolupracovník, spoluvinník, ... A odkiaľ vyšla táto iniciatíva? Nuž nepredbieham a čakám tu na oficiálne vyhlásenie Cirkvi. Názor bývalého prefekta kongregácie pre náuku viery a súčasného pápeža už poznáš.Pôvodne zaslal Dušan - 19 marec 2010 : 19:59:49
Drahé Božie Dieťa "Dušan". pokoj s Tebou K vete, ktorú som označil by som chcel pridať vysvetlenie: Jozef Ratzinger ako prefekt kongregácie pre nauku viery sa vyjadril ako už bolo spomenuté, ale ako súčasný pápež sa nevyjadril, že by titul Spoluvykupiteľka nebol hodný Panny Márie a tak každý katolík by mal zvážiť, či bude ohlasovať proti tomuto titulu, ked doposiaľ pápeži sa vyjadrovali o Panne Márie ako o Orodovnici, Prostrednici a Spoluvykupiteľke : http://www.rmvn.estranky.sk/clanky/spoluvykupitelka/spoluvykupitelka-v-uceni-cirkvi---papezov
INICIATÍVA http://www.rmvn.estranky.sk/clanky/-kardinali-za-dogmu/kardinali-za-5-mariansku-dogmu-_dr_-mark-miravalle_
Zo spomenutých slov ako si napísal: spolumajiteľ, spolupracovník... by som viac zdôraznil spoluzakladateľ, pretože Panna Mária je spoluzakladateľka Cirkvi podobne ako je spoluzakladateľka tá osoba, ktorá so zakladateľom založila istú spoločnosť (napr: s.r.o.).
Tak ako zakladateľ s.r.o. môže a musí mať spoluzakladateľa, tak aj Boh Ježiš Kristus musel a chcel mať spoluzakladateľku Cirkvi. Keby nesúhlasila, Ježiš by neprišiel na zem a nebola by ani Cirkev putujúcich.A preto právom sa nazýva Spoluzakladateľka i Spoluvykupiteľka. Nie Vykupiteľka, ale Spolu... tak ako nemôžu byť viacerí zakladatelia, ale iba jeden (pričom spoluzakladatelia môžu byť vacerí). Tak Ona neuberá Ježišovu hodnosť, ale naopak ju vyzdvyhuje. A túto hodnosť Spoluvykupiteľky jej nemôže nik zobrať, ale tí ktorí sa o to snažia, skôr oberá na svojej.
Veľmi dôležité je pre väčšie poznanie poznať zjavenie a posolstvá Panny Márie z Amsterdamu. Miestny biskupi ich schválili za pravé.
Na orodovanie Matky všetkých národov, nech nás žehná Všemohúci Boh +
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 361 ~
Člen od: 12 december 2009 ~
Posledná návšteva: 25 október 2012
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|