Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Pápež zrušil exkomunikáciu štyroch biskupov FSSPX
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Extra Ecclesiam Nulla Salus Téma Next Topic: nekatolicke nazory moderneho
Strana: z 4

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  02:28:01  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Na jednej strane pomocou množstva vedomostí, brilantnou argumentáciou a ešte lepšou logikou, dokážete zneistiť pozície lefebvristov, ktorí majú problémy akceptovať II. koncil. Na druhej strane tým, že ako sa vyjadrujete o pravoslávnych cirkvách, sám asi nie ste celkom stotožnený s dokumentami koncilu.

Lefebvristi nie su zneistitelni, pretoze su postihnuti sektarskou slepotou - moje odhalovanie ich choreho postoja je adresovane nelefebvristom, k ich pouceniu, informovaniu a vystrahe.
Na jednej strane mi zalichotite a na druhej strane nedomyslite, ze v tom pripade dokazem postrehnut Vas omyl: to, co podla Vas vyzera na Rarachovu nestotoznenost s koncilom, je v skutocnosti nestotoznenost stefana s Rarachom.

citácia:

V kontexte toho by bolo možno zaujímavé ako vlastne vnímate gesto, ktoré 14. decembra 1975 učinil Pavol VI., pred metropolitom Melitonom /zástupcom patriarchu/, keď pred ním pokľakol a pobozkal mu nohy?

Ako privatne gesto, ktore pripusta viac rovnocennych vykladov. Ani jeden z nich vsak nepripusta zmenu skutocnosti, ze pravoslavie je stale schizmatickym a viacnasobne heretickym nabozenstvom.


citácia:
Ja si myslím, že ekumenizácia na katolícky spôsob sa stále drží v svojich pozíciách, teda protestanti by sa mali navrátiť pod krídla Matky spod ktorej vyšli a s pravoslávnymi by sa mal nastoliť aspoň taký status, aký bol pred schizmou.

Pred schizmou boli pravoslavni clenmi vditelnej KC, postavenej na Petrovi. Hovorite o tomto statuse, tak?


citácia:
Ja som sa narodil do pokoncilovej doby a preto ani nemám dôvod sa vracať niekam, kde som nikdy nebol. Chcem byť takým katolíkom, akého chce mať katolícka cirkev - súčasná.

Hej? Tak v tom pripade iste nepouzivate nic, co sucasna cirkev prebrala z minulosti. KC je jedna, svata, vseobecna a apostolska, teda nezacala v 1960 ci rokom Vasho narodenia a vsetko, co tvori jej nauku, jej dogmy, je produktom minulosti. Este aj to Vami protezovane pravoslavie tvori svoju sucanost na tradicii minulosti. Chapete, aku hlupost ste napisali?


citácia:

Nemám však dôvod neveriť Davidovi /overené aj na katolik.cz/ v tom, že oficiálne /výnosom Magistéria/ sa katolícka cirkev o tejto bule nikdy ako o ex cathedra nevyjadrila.

Zelam vela stastia a sil. Na dobrodruznej ceste viery, ktora Vas s takymto nastavenim caka, ich budete potrebovat. US je exkatedra dokument a Magisterium ho ako exkatedralny dokument vyhlasila nim samym, splnenim nalezitosti, ake su podmienkou neomylneho vyhlasenia. Nie je potrebne, aby sa o raz vydanom exkatedralnom doumente este musela Cikev inde vyjadrovat. Hoci v pripade US aj take mame, vid tie notoricke dokazy.

Zda sa, ze dnesnym teologom ich tituly skodia - nemyslia ani teologicky, ani logicky. Beda ludom, ktori nedokazu odlisit, komu verit a komu nie.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  18:41:02  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov




Kardinál Walter Kasper, jeden z kandidátov na post pápeža počas konkláve ´05, už nepokračoval v diplomatickej reči arcibiskupa Zollitscha. Radiu Vatikana sa zdôveril: „Chcem celkom jasne povedať, že v manažmente kúrie sa stala chyba.“

Arcibiskup Mníchova a Freisingu Reinhard Marx bol jedným z tých, ktorí si servítku pred ústa nedávali. Vo svojom stanovisku na oficiálnej stránke biskupstva zaútočil aj na pápeža: „Kto popiera holokaust, nemá viac miesto v katolíckej Cirkvi. Bratstvo sv. Pia X. sa musí jasne vyjadriť, ako sa stavia k fundamentálnemu presvedčeniu Katolíckej Cirkvi. Pápež zašiel tentoraz priďaleko.“


nemeckého teológa Hermanna Häringa. Ten ho pre Münchner Tageszeitung nešetril: „Pre cirkev urobí tento pápež dobre, keď odstúpi.“

Významná osobnosť nemeckého katolíctva a bývalý predseda nemeckej konferencie biskupov kardinál Karl Lehmann si podľa Süddeutsche Zeitung praje, aby bolo v budúcnosti vo vedení Cirkvi viac „politickej citlivosti.“

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  19:05:51  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
sú to ale v prvom rade osobné postoje a názory spomínaných biskupov. Pápež zatiaľ nemá pre čo odstupovať a napokon on sám jasne dal najavo, svojou prvou návštevou Poľska, že je proti akémukoľvek násiliu, neúcty voči živou, týraniu, mučeniu...
avšak dala sa čakať takáto reakcia na pápežovo konanie; málokto teraz "chce" pochopiť, že v tejto veci nejde o holokaust, ale o to, aby sa spomínané bratstvo rozhodlo, tak ako píše a vysvetľuje aj rarach a samo, podľa tohoto svojho rozhodnutia aj konalo - celá záležitosť sa týka presne tohoto. A minimálne "prinavrátení" štyria biskupi sa rozhodli konať toto pokánie, inak by nemohla byť exkomunikácia zrušená.

http://tisk.cirkev.cz/z-vatikanu/prohlaseni-reditele-tiskoveho-strediska-svateho-stolce.html
http://tisk.cirkev.cz/z-domova/cirkevni-predstavitele-ke-zruseni-exkomunikace-lefebvristickych-biskupu-a-k-holocaustu.html
http://www.kardinal.cz/index.php?cmd=article&articleID=320
http://www.oecumene.radiovaticana.org/slo/Articolo.asp?c=264501 pričom z tohoto vyberým nasledovné:
"Pre uznanie Bratstva sv. Pia X. v budúcnosti bude potrebné splniť nevyhnutnú podmienku, ktorou je plné uznanie II. vatikánskeho koncilu a pápežského úradu Jána XXIII., Pavla VI., Jána Pavla I., Jána Pavla II. a aj samotného Benedikta XVI. Ako už bolo potvrdené v dekréte z 21. januára 2009, Svätá stolica nebude chýbať pri úvahách so záujemcami ohľadne prehlbovania v otázkach, ktoré sú ešte otvorené k tomu, aby bolo možné dosiahnuť úplné a uspokojivé riešenie problémov, ktoré boli pôvodom tohto bolestivého rozkolu."

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  19:10:40  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Kardinal Miloslav Vlk

Mnozí katoličtí biskupové, zvláště v Německu, nezaujímají postoj pouhé opozice a odporu proti papeži. Zdůrazňují, že si váží jeho velkého úsilí o jednotu církve, ale odlišují tuto svou úctu k papeži od toho, že takto uskutečněný „akt smíření“ je těžko slučitelný s postojem více než dva a půl tisíce biskupů, kteří podepsali dokumenty II. vatikánského sněmu. Od lefebvristů se totiž nežádalo předem uznání učení koncilu. Vatikán, resp. kardinál Walter Kasper, který je zodpovědný za vztah Židů a Vatikánu, přiznal, že tento papežův krok s ním vůbec nebyl konzultován. Stejně tak zřejmě nikdo nevzal při tomto aktu v potaz názory biskupa Williamsona, které byly známé už daleko dříve. Dělá to dojem, že Vatikán bral příliš na lehkou váhu tento krok.

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  20:49:28  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
A uz sa to mele... Ale necudujem sa.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12051  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 05 august 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  21:42:30  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach
citácia:
to, co podla Vas vyzera na Rarachovu nestotoznenost s koncilom, je v skutocnosti nestotoznenost stefana s Rarachom.

Vtipné, aby teda vec neostala nezodpovedaná a aby sa prejavila naša možná vzájomná nestotožnenosť, odpovedzte prosím na jednoduchú otázku: Pôsobí alebo nepôsobí Duch svätý u našich odlúčených bratov v nekatolíckych kresťanských spoločenstvách, či cirkvách? Unitatis Redintegratio ste čítali, takže mám isté očakávania.

citácia:
Pred schizmou boli pravoslavni clenmi vditelnej KC, postavenej na Petrovi. Hovorite o tomto statuse, tak?

Myslím, že áno. Avšak tisíc rokov je tisíc rokov, bolo by naivné sa domnievať, že pred schizmou tu bol status taký ako vidieť dnes napríklad medzi latinskou cirkvou a východnými katolíckymi cirkvami. Rímsky biskup bol autoritou vo veciach viery a rímsky patriarchát mal česť ako prvý medzi patriarchátmi, jurisdikčne však pápež nemohol zasahovať do vecí iných patriarchátov /nevyberal ani nevolil patriarchov, ani ich biskupov.../.
Bol by pre Vás takýto stav akceptovateľný?

citácia:
Chapete, aku hlupost ste napisali?

Nie. Ja som predsa nepovedal, že sa chcem zbaviť všetkého toho, čo Cirkev prebrala z minulosti. Ja len hovorím, že chcem zmýšľať tak, ako mi odporúča koncil, ktorý sa tiež určite nechcel zbaviť ničoho, naopak všetko z minulosti preberá.

citácia:
Zelam vela stastia a sil. Na dobrodruznej ceste viery, ktora Vas s takymto nastavenim caka, ich budete potrebovat.

Ďakujem pekne. Moja cesta viery je zaiste iná ako Vaša. Že je tá katolícka cirkev úžasná, v akej rozmanitosti dokáže prijať v jedno niekedy tak rozdielne zmýšľania...?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Vlkodlak

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  22:14:24  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Vlkodlak  Pridať Vlkodlak do zoznamu priateľov
Pokora ...
Nechýba Vám náhodou ?

 Počet príspevkov: 1964  ~  Člen od: 05 marec 2005  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

zmurka

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  22:34:18  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: zmurka  Pridať zmurka do zoznamu priateľov
citácia:
Pokora ...
Nechýba Vám náhodou ?
Pôvodne zaslal Vlkodlak - 07 február 2009 :  22:14:24


Vĺčko - a môžem vedieť - na koho si myslel - coby na adresáta - svojou pripomienkou a otázkou?

Život je veľký dar - nepremrhajme ho

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 890  ~  Člen od: 28 október 2006  ~  Posledná návšteva: 23 október 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  23:04:38  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
a našla som i toto, čo by bolo veľmi pozitívnym chápaním...
http://res.claritatis.cz./?id=2976
zaujímavým je i tento článok, súvisiaci s už vyššie spomínanou židovskou nadáciou " Pave the way": http://www.blumental.sk/casopis-blumental/2008/12/rim-vzdava-poctu-piovi-xii/

http://dominusjesuschristus.blogspot.com/ - tu je tiež vyjadrené pochopenie a podpora Benediktovi XVI. zo strany židovskej komunity - je to v angline, ale dá sa to prehodiť na "preklad"...

http://res.claritatis.cz/?id=2977

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 09 február 2009 :  22:25:14  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
... hakliva, citliva tema pre urcite kruhy

http://spravy.pravda.sk/papez-by-mal-odstupit-tvrdi-znamy-teolog-fp3-/sk_svet.asp?c=A090202_203156_sk_svet_p23


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

rad.ek

Stav: offline

 Odoslaný - 09 február 2009 :  22:40:03  Zobraziť profil  Pridať rad.ek do zoznamu priateľov
citácia:
"Jednoducho som presvedčený, že pravoslávne cirkvi v sebe skrývajú omnoho viac moci, milosti a požehnania, ako by ste asi čakali."

kontra

"Nuz ak odvodzujete pravdu od miery Vasho presvedcenia, niet o com diskutovat a Vy mate problem, kvoli ktoremu budete tapat aj nadalej a aj v inych otazkach. Podcenenie noetiky - Vas postoj je klasickym noetickym hriechom - vedie ku katastrofalnym dosledkom v poznani, vzdelani, mysleni, chapani, spajani suvislosti, spravnom rozlisovani a schopnosti poznat pravdu ako aj oddelovat pravdu od bludu, klamstva, omylu ci chyby."


Jeví se mi to tak, že z pohledu "kvality rozdílu" mezi jakoukoliv nekatolickou naukou a katolickou naukou je to opravdu jedno - jakékoliv společenství nebo církev, která nepřijímá učení Katolické církve tak, jak věříme, že je Kristus zjevil, a předává ho katolická církev, stojí mimo církev.
Snad je zajímavé upozornit na to, že některé z těchto společenství je zřejmě možné nazývat církvemi, jiné ne.

Ohledně "kvantity rozdílů" ve věrouce a morálce se jistě tato odloučená společenství od sebe liší.
Je pravda, že to zřejmě pro vznik plné jednoty, jak se za ni Kristus modlil, nemusí být ale nijak významné.
To možná poznáme za čas, zda se alespoň některá tato odloučená společenství a církve a Katolická církev v budoucnu sjednotí.

Když si čteme dekret o ekumenismu, je v něm obsaženo dost z toho co už tu zmiňoval Rarach - vyvarovat se používat slov, která nepravdivě vypovídají o skutečném stavu odloučených bratří, v ekumenických aktivitách vždy jasně vyložit celou nauku, ...
Na druhou stranu máme i světce, kteří dokázali vyložit celou nauku a byli přitom známí svou mírností k nekatolíkům (třeba František Saleský). I svatý Pavel se všem stal vším...
Nejvzácnější cesta je cesta lásky.

Ale už to tu taky zaznělo, někdy láska musí být i tvrdá, pokud je mírnost projevem nelásky (ale kdo to správně rozliší?)

rad.ek

 Počet príspevkov: 2120  ~  Člen od: 02 január 2006  ~  Posledná návšteva: 08 jún 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  00:53:04  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
- tu si mozete vypocut omsu na obranu papeza Benedikta


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  01:01:19  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
Z knihy:

Priebeh II. Vatikánskeho koncilu podľa prednášky arcibiskupa Lefebvra v Rénes v novembri 1972.


Pri príprave koncilu som bol členom Ústrednej prípravnej komisie a v tejto funkcii som sa
počas dvoch rokov zúčastňoval všetkých jej zasadaní. Povinnosťou tejto komisie bolo
preskúmať a preskúšať všetky schémy, ktoré pochádzali zo všetkých komisií.

V dôsledku toho som nepochybne vedel, čo bolo urobené, čo muselo byť preskúmané a čo do koncilu
predložené. Táto práca bola uskutočňovaná veľmi svedomito. Mám 72 prípravných schém a
mohol som zistiť, že v týchto 72 schémach sa učenie Cirkvi podávalo vcelku úplne pravoverne,
takže nebolo treba prepracovávať skoro nič. Bola teda vykonaná dobrá práca, ktorá mala byť
predložená koncilu - schémy, ktoré zodpovedali učeniu Cirkvi a ktoré určitým spôsobom, avšak
s veľkou umiernenosťou a múdrosťou, boli prispôsobené našej dobe.

Vy však viete, čo sa na koncile stalo. Štrnásť dní po zahájení koncilu nezostala z prípravných schém ani jedna, vôbec žiadna. Všetko bolo zamietnuté, všetko putovalo do koša, nezostalo
nič, ani veta, všetko bolo zavrhnuté. Koncilový poriadok stanovil, že k zamietnutiu predbežnej
schémy je potrebná dvojtretinová väčšina. V šiestom a siedmom zasadaní koncilu bolo
hlasované o predbežných schémach, či majú byť prijaté za pracovné podklady alebo za-
mietnuté. K odmietnutiu schém bolo teda potrebné dvoch tretín hlasov.

V skutočnosti bolo proti 60% a za 40%. Dvojtretinová väčšina teda dosiahnutá nebola a teda sa malo s týmito
schémami pracovať - tak znel koncilový poriadok.
Je však nevyhnutné povedať, že v tomto okamžiku už existovala mocná organizácia, ktorej
nositeľmi boli kardináli z oboch strán Rýna a celý dobre vybudovaný sekretariát. Vyvinuli nátlak
na pápeža Jána XXIII. a vyhlásili: „Toto je neprijateľné, chcete, aby sme spracovávali schémy,
ktoré sa nestretli so súhlasom väčšiny. Musíte ich bezpodmienečne odmietnuť!" Ján XXIII. nám
potom odkázal, že všetky schémy boli zamietnuté, pretože pre nich hlasovala menej než
polovica členov zhromaždenia. Po uplynutí 14-tich dní sme tu stáli bez akejkoľvek prípravy.

Skutočne nepredstaviteľné. Kto z vás, páni, by ako predseda alebo ako člen dozornej rady
niektorej našej spoločnosti pripustil, aby sa nejaká schôdza konala bez akejkoľvek prípravy, bez
programu? A koncil takto začal...

Prišla aféra s komisiami, ktoré mali byť komisiami koncilnými. Najprv boli prípravné koncilové
komisie, ktoré jednoducho pripravili koncil. Potom mali byť menované koncilné komisie a tu sa
odohrala druhá dráma. Môžete si o nej prečítať v knihe P. Wiltgena „Rýn sa vlieva do Tibery".
Kniha bola napísaná anglicky, preložená do francúzštiny a možno ju dostať v nakladateľstve
„Edition du Crede". Peter Wiltgen bol vedúcim najlepšej tlačovej agentúry koncilu. Jej správy
vychádzali v 80-tich alebo 90-tich jazykoch. Vidíte, ako dobre bola agentúra organizovaná. P.
Wiltgen bol veľmi dobre informovaný a napísal túto knihu, v ktorej hovorí o „víťazstvách". Je
naprosto nestranným svedkom, pretože nemožno povedať, že je liberálny. Je predovšetkým
odborník, tlačový odborník. Pre neho myšlienky, ktoré sa presadili, neboli rozhodujúce. Všetko,
čo chcel, bola organizácia ich šírenia. Chcel teda interwievovať čo možno najviac osobností.
Bolo to však potom redigované vo všetkých jazykoch, ktoré prichádzali do úvahy a odvysielané
- je to teda nestranný svedok. Potom napísal túto mimoriadnu knihu, ktorá poukazuje na to, ako
určitá organizácia dostala celý koncil do rúk. Tu sa nedá nič robiť, je to historická skutočnosť,
ktorú nemožno poprieť.

Problém ustanovenia týchto komisií nás priviedol do obtiažnej situácie. Predstavte si, že
pricestujú biskupi zo svojich domovských krajín a že majú len dvoch, či troch svojich
spolubratov. Ale ako môžu biskupi, ktorí prídu zovšadiaľ a zídu sa v Ríme, poznať tých svojich
spolubratov, ktorí sa najlepšie hodia k tomu, aby prináležali komisii pre kňazstvo, liturgickej
komisii alebo tretej pre kanonické právo? Veď sa navzájom nepoznajú. Preto dal kardinál
Ottaviani plným právom všetkým doručiť zoznam členov prípravných komisií, ktorí boli vybraní
Svätou stolicou a v príslušných komisiách už pracovali. Je úplne rozumné, aby istý počet z nich
tiež patril ku koncilným komisiám. Ale tu sa zdvihli hlasy: „To znamená neznesiteľný nátlak,
ktorý sa vykonáva na koncil tým, že sa mu pripisujú mená. Koncilovým otcom sa musí ponechať
úplná sloboda. Rímska kúria sa opäť pokúsila vyvinúť nátlak, aby do komisií boli zvolení jej
členovia."

V dôsledku tejto vzbury bolo zasadanie do popoludnia prerušené, kedy sekretár oznámil
koncilu: „Svätý otec uznáva, že by bolo snáď vhodnejšie, keby sa zišli biskupské konferencie a
dali tieto zoznamy zostaviť."

Avšak biskupské konferencie sa len tvorili. Zišli sa teda, aby určili členov, ktorých pokladali
za najvhodnejších pre koncilové komisie. Ale tí, ktorí tento malý puč pripravili, boli v
pohotovosti. Mali už pripravené všetky zoznamy a všetky komisie, mená vybrané z
najrôznejších krajín, pretože svojich ľudí presne poznali a ihneď nám predložil ich zoznam. A
pretože biskupi a biskupské konferencie sa nezišli včas - pretože všetko sa muselo stihnúť v
priebehu 24 hodín - nemohli ani mená včas predložiť.
Preto boli, pochopiteľne všetky predložené zoznamy veľkou väčšinou prijaté. A tak sme už od
samého začiatku mali komisie, ktoré sa z dvoch tretín skladali z členov s istou jednoznačnou
tendenciou, zatiaľ čo zostávajúca tretina bola menovaná Svätým Otcom.

Vo všetkých schémach, ktoré nám boli predložené, bolo úplne zreteľne viditeľné, že zaujímali úplne odlišný
postoj, než schémy prípravných komisií.
Keby som mal čas a možnosť, veľmi rád by som uverejnil obidva texty, pripravené i tie, ktoré
nám boli predložené neskôr. Je zrejmé, že ich postoje sú odlišné. To sú teda skutočnosti, ktoré
ovládali a riadili koncil.
Rovnaké to bolo, a to je nevyhnutné zdôrazniť, aj so 4 moderátormi, ktorí boli menovaní po
predsedoch komisií.

Pápež Pavol VI. menoval 4 moderátorov až po druhom zasadacom období. Boli to kardinál Döpfner, kardinál Suenes, kardinál Lercaro a kardinál Agagianian. Organizácia
bola teda zrejmá. Na veľkú časť koncilných otcov to malo nemierny vplyv.
Boli by sme mali nádherný koncil, keby sme sa riadili princípmi, ktoré platili v dobe príprav, a
keby sme si za učiteľa a vzor brali pápeža Pia XII. Pápež Pius XII. hovoril o všetkých
problémoch. Bolo by stačilo, keby sme sa boli odvolali na neho. Verím, že neexistuje žiadny
problém moderného sveta a dnešnej doby, ktorým by sa celou svojou múdrosťou, všetkými
teologickými vedomosťami a svojou svätosťou nezaoberal. Pápež Pius XII. ponúkol pre všetko,
nechcem povedať konečné, ale temer konečné riešenie. Pretože on tieto veci videl naozaj zo
stanoviska viery. Ale majme na mysli to, že „nechcel dogmatický koncil".

Takto to povedal Ján XXIII. a Pavol VI. to opakoval. Počas zasadania koncilu sme opätovne požadovali definovanie
pojmov: „Definujte predsa slobodu náboženstva, kolegialitu atď." Odpovedali nám: „Ale my tu neuskutočňujeme žiadny dogmatizmus, žiadnu filozofiu. My tu uskutočňujeme duchovnú starostlivosť." „Definujte, čo je človek. Definujte, čo je ľudská dôstojnosť. Je krásne hovoriť o
dôstojnosti ľudskej osoby, ale čo to je? Čo je sloboda? Definujte tieto pojmy." Odpoveď: „Nie,
nie, my sa tu zaoberáme duc*****u starostlivosťou."
„Dobre, zaoberajte sa duc*****u starostlivosťou, ale potom váš koncil nie je ako ostatné koncily. Ostatné koncily boli všetky dogmatické. Všetky koncily potierali bludy.

Ale pre Boha, v našej dobe je predsa dosť bludov, ktoré by mali byť potierané." Bolo ich dosť, aby sa konal
dogmatický koncil a dobre si spomínam, ako nám kardinál Wyszynski povedal:
„Tak nám teda vypracujte schému o komunizme, pretože ak je dnes blud, ktorý je
nebezpečný a ohrozuje svet, tak je to práve komunizmus. Ak pápež Pius XI. pokladal za
nevyhnutné napísať encykliku o komunizme, potom by bolo predsa úplne na mieste, aby sme
my, ktorí sme sa zišli na veľkom zhromaždení tiež spísali schému o komunizme."
Získali sme podpisy 600 biskupov pre vyhlásenie proti komunizmu. A viete, ako sa táto
udalosť skončila? Tých 600 podpisov ostalo ležať v zásuvke. Keď nám tento problém prednášal
referent pre „Caudium et spes", povedal: „Boli dve žiadosti, požadujúce odsúdenie komunizmu."
Odpovedali sme, že ich bolo viac než 600. On na to odpovedal: „Potom teda nie som o veci
dobre informovaný." Bolo nariadené prešetrenie udalosti a týchto 600 podpisov skutočne ležalo
v zásuvke.
Tieto veci som spoluprežíval. Ak sa vám o nich zmieňujem, nerobím tak preto, aby som
odsúdil koncil ako taký. Mohol byť niečím veľkolepým, ale tak, ako prebiehal, treba povedať:
udiali sa veci, ktoré nie sú prípustné. Avšak poviete „koncil je napriek tomu inšpirovaný Duchom
Svätým". Nie bezpodmienečne. Pastoračné - nie dogmatický koncil - kázanie, ktoré si samo o
sebe nemôže robiť nárok na neomylnosť.
Keď sme sa na konci zasadacích období opýtali sekretára: „Nemôžete nám dať to, čomu
teológovia hovoria „Nota concilii?", odpovedal: „Tu je nevyhnutné robiť rozdiely podľa schémy
kapitol. Niektoré veci boli už v predchádzajúcej dobe predmetom dogmatických definícií. Pokiaľ
ide o prehlásenia, ktoré obsahujú niečo nové, je nevyhnutné uplatňovať výhrady." Tým sa
zrejme myslí, že nie všetky koncilové emanácie sú rovnakého rádu, dokonca ani podľa názoru
sekretára koncilu, a že teda si všetky tieto emanácie nemôžu robiť nárok na prispenie Ducha
Svätého.
Tento koncil teda nie je ako všetky predchádzajúce a teda máme právo posudzovať ho
opatrne a zdržanlivo.
Nemáme právo tvrdiť, že kríza, ktorú podstupujeme, nemá s koncilom nič spoločného, ale že
pochádza zo zlých interpretácií koncilových uznesení."

Koho by teraz po prečítaní Lefebvrovej prednášky nenapadlo spomenúť si na blok, ktorý vytvorili v predvečer francúzskej revolúcie slobodomurári medzi príslušníkmi tretieho stavu?


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  08:55:33  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
- tu si mozete vypocut omsu na obranu papeza Benedikta

Pôvodne zaslal Milan - 10 február 2009 :  00:53:04



Preco si dostojny pan Kovacik neoveril informacie a lzivo obvinuje Bratstvo sv. Pia X . ze neuznavaju pontifikaty papezov Jana XXIII . Pavla VI . , Jana Pavla I., Jana PavlaII. , A Benedikta XVI . ?
Stacilo predsa overit si informacie !
Preco sa neustale Bratstvo obvinuje z toho , co nie je pravda ?
Preco sa nepovie pravda o Koncile ? Preco sa nepovie pravda o svateni biskupov a dovodoch svatenia ? Preco sa nepovie pravda o tom , ze ak boli biskupi Bratstva v schizme , tak sa im umoznuje vykonavat kult napriklad v Lurdoch ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  09:11:17  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Kedze verim , ze tu pritomni katolici maju zaujem na objektivnom overeni informacii predkaladam vam aj nazor a dovody protistrany

http://www.fsspx.cz/

Kliknut na knihovna , potom nahravky a 20 . vyroci biskupskych svaceni

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  10:07:20  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Z knihy:

Priebeh II. Vatikánskeho koncilu podľa prednášky arcibiskupa Lefebvra v Rénes v novembri 1972.


Halbichova kniha (aspon jej prvovydania hned po Neznej - predpokladam, ze pouzivate niektory z elektronickych prepisov knihy, ktore sa skratene nachadzaju na vselijakych alternativnych weboch), obsahuje Vami citovanu cast v poslednej kapitole. Uviedli ste vynatok, preco prave tento?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  10:42:24  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:

Preco si dostojny pan Kovacik neoveril informacie a lzivo obvinuje Bratstvo sv. Pia X . ze neuznavaju pontifikaty papezov Jana XXIII . Pavla VI . , Jana Pavla I., Jana PavlaII. , A Benedikta XVI . ?
Stacilo predsa overit si informacie !

Tak podme si tu overit vec spolu (Kovacik neKovacik).

Najdite chybu.

Ak Bratstvo uznava papezov, tak uznava aj JP2 a B16.
Papezi maju pravo a povinnost riadit a spravovat Cirkev a disponuju zvrchovanou jurisdikcnou mocou, danu Kristom, tu su povinni respektovat vsetci.
Teda, pre Bratstvo plati, ze tuto spravnu moc mal JP2 a ma B16.
B16 zrusil exkomunikaciu (latae sententiae!) styroch biskupov, do ktorej upadli v r.1988 oni aj ich dvaja svatitelia, co JP2 deklarativne potvrdil aj pravne (dok. Ecclesiam Dei)
Teda, ak vo vykone svojho zvrchovaneho uradu B16 nieco z vykonu svojho predchodcu zrusil - a logicky zrusit mozno iba nieco, co sa zrusit da, teda ze to pred zrusenim plati (neda sa zrusit nieco, co neexistuje) - tak exkomunikacia podla prava aj co do ucinku z roku 1988 az do jej snatia 25.januara 2009 platila. "Co rozviazete na zemi, bude rozviazane aj v nebi. Co zviazete na zemi, bude rozviazane aj v nebi."
Ak platila, tak pltili a platia vsetky dosledky, ake exkomunikacia nesie.


Mame teda situaciu, ze tu niekto obhajuje niekoho, kto naozaj bol exkomunikovany, a ako exomunikovany sa sprava aj po snati exkomunikacie. Mozu lefebvristi teoreticky vyznavat papezov, kolko chcu, prakticky sa chovali a aj chovaju ako schizmatici. Je uplne jedno, co hovori Kovacik alebo krasorecni Stritzko, toto su fakty.
A tu je aj pointa.


Poznamka pre katolikov a ludi, ktori myslia:

podla ucenia KC je exkomunikacia zavazny trest, ktory sa udeluje za tazke delikty, pricom mocou prava a posusnosti plati, ze spoliehat sa na milost od exkomunikovanych nemozno (niet tam Bozieho pozehnania, lebo Boh je tam, kde je Peter, a nie u tych, ktori Petra neposluchaju). Snatie exkomunikacie je pravny akt, ktory deklaruje, ze nieco zavazne nie je v poriadku s vieroukou alebo mravoukou dotycnych - dotycni sa vsak nadalej chovaju v intenciach predoslych postojov, co je sucasne aj vnutorne protirecivy postoj.

Sumarne z toho vyplyva, kto uznava Benedikta za papeza, ak nechce hresit proti rozumu a svedomiu, od lefebvristov ruky fakt prec.



citácia:
Preco sa neustale Bratstvo obvinuje z toho , co nie je pravda ?

O lefebvristoch koluje vela lzi. Nic to vsak nemeni na veci, ze lefebvrizmus nie je riesenim. Naopak!

citácia:

Preco sa nepovie pravda o Koncile ? Preco sa nepovie pravda o svateni biskupov a dovodoch svatenia ?

Povedzte pravdu o Koncile, ale tym mozete vysvetlit leda tak niektore motivy konania Lefebvra a spol., za ktore si nesu OSOBNU zodpovednost. NIJAKO tym nezdovodnite spravnost lefebvristickeho postoja ako takeho. Naopak!

citácia:

Preco sa nepovie pravda o tom , ze ak boli biskupi Bratstva v schizme , tak sa im umoznuje vykonavat kult napriklad v Lurdoch ?

Asi tak, ako svoj kult vykonavaju aj ine nabozenske spolocnosti, od pravoslavnych po sedevakantistov. Vsak kritizujete Rim, ze dovoluje Assisi kulty, nuz preco by nedovoli aj ten lefebvristicky. Pre Rim je lefebrizmus iba jedna z ciest, ktore tiez treba priviest k "plnej jednote" - presne tak, ako ostatne nab. spolky, ak stoja o to. Tolerovany kult lefebvristov nie je dokazom, ze lefebvrizmus je opravnena cesta. Naopak!

Stoja lefebvristi o to, byt s papezom aj prakticky, nie len kecanim o uznavani papeza? Alebo nadalej je to o tom, ze lefebvristi maju papezskejsi mandat ako sam ich papez?



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  10:58:57  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Skusime teda jednu otazku

Pan Rarach . Ma pravo pepez , cisto teoreticky , vyhlasovat za dogmaticke a k Magisteriu prisluchajuce ucenie take , ktore nikdy ako dogmaticke vyhlasene nebolo a samotni papezi to potvrdzuju ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  11:12:29  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Skusime teda jednu otazku

Pan Rarach . Ma pravo pepez , cisto teoreticky , vyhlasovat za dogmaticke a k Magisteriu prisluchajuce ucenie take , ktore nikdy ako dogmaticke vyhlasene nebolo a samotni papezi to potvrdzuju ?

Pôvodne zaslal amerika1 - 10 február 2009 :  10:58:57



Kazda dogma, ktora plati, mala obdobie, kedy vyhlasena nebola. Takze ano, papez moze vyhlasit za dogmu aj nieco, co predtym dogmou nebolo.

Kriteria na to, co moze byt ako dogma vyhlasene, su zhola ine, nez len to, ci nieco cirkev nemala za dogmu.

Kam smerujete, tusim. Ale netusim, ako chcete bezrozporne obhajit, ze lefebvristi sa chovaju absolutne nepripustne a snatie exkomunikacie iba strhlo masku ich skutocne schizmatickemu nastaveniu. A toto tvrdim preto, lebo mame dogmaticky iste, ze odopierat papezovi poslusnost vo veciach aj disciplinarnych je proti neomylnej mravouke - pritom lefebvristi bludia aj vieroucne, lebo sa spravaju papezskejsie ako papez, kedze nerespektuju ordinarne magisterium vlastnej cirkvi, ktore podla tradicneho ucenia je rovnako neomylne, ako extraordinarne magisterium.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  11:18:11  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Ale predsa nikto nikdy netvrdil , ze kazdy biskup moze svatit ako sa mu zachce a koho chce .

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  11:31:11  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
„Učíme a prohlašujeme, že římská Církev má podle příkazu Páně mocenský
primát nad všemi ostatními [východními církvemi]… nejen ve věcech, jež
se týkají víry a mravů, nýbrž i takových, které zahrnují disciplínu a řízení
Církve…“

„Jestliže někdo říká, že římský papež má pouze úřad dohledu a vedení,
ne však plnou a nejvyšší pravomoc nad celou Církví nejen ve věcech víry
a mravů, nýbrž i ohledně disciplíny a vedení, nebo že má pouze hlavní část,
ne však plnost této nejvyšší moci, nebo že jeho moc není řádná a bezprostřední,
budiž vyobcován“

„Pastor Aeternus“, 18. července 1870, Denz. 1827 resp. 1831





Uznavaju lefebvristi predkoncilnych aj pokoncilnych papezov?
Plati vyssiecitovana dogma?
Bola exkomunikacia od JP2 v sulade s citovanou dogmou, narokom na poslusnost?
Bola exkomunikacia z r.1988 platna, kedze 2009 bola zrusena pokoncilnym papezom?
Je to disciplinarny akt, ktory odraza viero/mravoucne postoje lefebvristov?
Aky postoj to bol/je: Nie nahodou schizmaticka neposlusnost? Ak nie, coho ineho sa mohla tykat platnost onej exkomunikacie?
Ako sa lefebvristi chovaju - a ako sa chovali? Vzdoruju nadalej alebo nie?
Ak by mali lefebvristi pravdu - a mali by ju celych dvadsat rokov - tak by to znamenalo, ze pravdu nemali dvaja posledni papezi a s nimi sa myli cela cirkev, v jej kulte, pastoracii, prave, moralke, vierouke, sakramentalke (=ordinarne magisterium!!!), co je nonsens, ak ide o KC. Ergo bud su FSSPX sedevakantni, alebo su popieraci katolickej Tradicie (vid cit.dogmu) - ak nie, tak logicky su popieraci Tradicie cela pokoncilna cirkev na cele s bludarskymi papezmi JP2 a B16.


Pan amerika, ako jasnejsie ukazat, ze obhajujete nieco, co je skrze vlastne principy neobhajitelne?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  11:32:19  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
- tu si mozete vypocut omsu na obranu papeza Benedikta

Pôvodne zaslal Milan - 10 február 2009 :  00:53:04



Preco si dostojny pan Kovacik neoveril informacie a lzivo obvinuje Bratstvo sv. Pia X . ze neuznavaju pontifikaty papezov Jana XXIII . Pavla VI . , Jana Pavla I., Jana PavlaII. , A Benedikta XVI . ?
Stacilo predsa overit si informacie !
Pôvodne zaslal amerika1 - 10 február 2009 :  08:55:33


no niekde je protirečenie, nehovorim že u teba. lebo ak neuznavaju papežov, potom by museli neuznavať aj exkomunikaciu, a tym padom by nemali dovod o zrušenie exkomunikacie.

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  11:47:29  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Z knihy:

Priebeh II. Vatikánskeho koncilu podľa prednášky arcibiskupa Lefebvra v Rénes v novembri 1972.


Halbichova kniha (aspon jej prvovydania hned po Neznej - predpokladam, ze pouzivate niektory z elektronickych prepisov knihy, ktore sa skratene nachadzaju na vselijakych alternativnych weboch), obsahuje Vami citovanu cast v poslednej kapitole. Uviedli ste vynatok, preco prave tento?

Pôvodne zaslal Rarach - 10 február 2009 :  10:07:20



- len cisto ako zaujmavost, ked sa tu uz spomina pojem lefebvrista nazor na to nech si urobi kazdy sam ...

osobne si myslim, ze media s toho urobili jeden obrovsky humbuk...

vyjadrenie o holocauste lefebvristickym biskupom Richardom Williamsonom nebolo najstastnejsie, ale bolo natocene myslim dakedy v novembri a zhodou okolnosti (?) sa kryje s uverejnenim omilustujuceho dekretu asi tri dni predtym ...

- takze zrusenie exkomunikacie nema co robit s tym prehlasenim, a ze se netykalo nazorov na holocaust, ale nabozenskych cirkevnich veci....


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  12:04:07  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Pan Rarach Ak biskupi Bratstva neuznavaju papeza , preco ho poziadali o snatie exkomunikacie ? To predsa nema logiku .

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 10 február 2009 :  12:47:17  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Vsak som ani nikdy netvrdil, ze lefebvristi logiku maju. Naopak, cely cas tu spominam vnutornu rozpornost, schizofreniu, protirecivost a pod.

Na jednej strane sa spravaju, ze papeza uznavaju (vo veciach, v ktorych si ONI povedia, ze papeza treba uznavat, napriklad ked ziadaju snatie) a na druhej strane sa chovaju protipapezsky neposlusne, papezskejsie ako papez. TOTO ich diskvalifikuje z bezrozpornosti, a zdovodnuje, v com spociva ich problem: znaky schizmatickeho postoja, lebo selektuju, v com papeza posluchnu = neposluchaju uplne, su v nesulade s dogmou 1VK.

Ch a p e t e ?


V mojich doterajsich prispevkoch som napisal dost tvrdeni - ktore z nich neplati a preco? Opakujem prosbu: najdite chybu. Konkretne prosim. Je unavne vysvetlovat tisic Vasich namietok, hoci vsetky maju jedneho spolocneho menovatela, ktoreho by ste si uz mohli dokazat odvodit aj sami.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 4 Previous Topic: Extra Ecclesiam Nulla Salus Téma Next Topic: nekatolicke nazory moderneho  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06