Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Pápež zrušil exkomunikáciu štyroch biskupov FSSPX
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Extra Ecclesiam Nulla Salus Téma Next Topic: nekatolicke nazory moderneho
Strana: z 4

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  20:26:48  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Zaujímalo by ma, že či katolíckej viere sú bližšie lefebvristi, alebo pravoslávni? Teda z Vášho pohľadu.


Pôvodne zaslal stefan - 01 február 2009 :  18:50:52



Ak je to otazka na mna, rad Vam odpoviem: odpoved spociva vo vylusteni otazky, ci maju ku katolickej viere blizsie mormoni alebo pentekostalisti, kalvini alebo anabaptisti, husiti alebo ceski bratia, budhisti alebo sintoisti (ad infinitum)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  21:34:56  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
V podstate som chcel, aby sa vyjadril každý, kto má chuť, ale samozrejme som rátal aj s Vašou odpoveďou. Odpoviem na Vaše otázky, čo Vám možno umožní odpovedať na moju.

mormoni alebo pentekostalisti
- pentekostalisti

kalvini alebo anabaptisti
- kalvíni

husiti alebo ceski bratia
- cirkev bratská

budhisti alebo sintoisti
- nezáleží.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  21:41:59  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Pouzili ste "Vas", nuz...ale ok.

Odpovedali ste Vy, nuz odpoviem aj ja. NEZALEZI. Renegatstvo je u oboch rovnako pritomne, a to sa s vierou Cirkvi, postavenej na tradicii primatu, neraci. V podstatnych veciach staci jediny odklon, a je vymalovane.

Inac otazky typu "co je blizsie ku k.viere" je zo suflika "viac a menej tehotnych". Kto chce jednoznacne odpovede, nech formuluje jednoznacne jasne otazky.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

volsung

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  21:49:37  Zobraziť profil  Pridať volsung do zoznamu priateľov
budhisti alebo sintoisti
- nezáleží.
lol

http://www.bagras.sk/

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1510  ~  Člen od: 21 október 2008  ~  Posledná návšteva: 18 august 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  22:34:37  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Konkrétne vo Vašom /Rarach/ prípade som chcel poukázať na akúsi nevhodnú formu niektorých Vašich názorov. Aj keď úroveň Vašich odpovedí naznačuje, že sa týmto témam nevenujete týždeň, či dva, vo Vašich príspevkoch cítiť akúsi nadradenosť až nenávisť, či zlobu voči kresťanom ktorí odporujú Vašim vedomostiam a názorom. Na úroveň "blízkosti" viery som sa pýtal teda aj preto, lebo som chcel vedieť, že či vo Vašom prípade dokážete rozlišovať medzi nekatolíckymi kresťanmi, alebo všetkých hádžete do jedného vreca. Možno na tom nezáleží, ale ja osobne vidím rozdiel v tom, keď napríklad lefebvristom by stačilo, aby uznali zopár rokov oddelenia, zložili povedzme nejakú kajúcnu prísahu a plne sa podriadili pápežovi /a už by vlastne nebolo rozdielu medzi nimi a nami/ a v tom, keď by sa mali ku katolíckej cirkvi priblížiť nejakí moderní evanjelikáli, ktorí by okrem podriadenia sa Pápežovi museli pretransformovať množstvo teologických východísk. Ekumenické snahy druhého Vatikánu sú nepopierateľné a aj keď niektorí pokonciloví pápeži stlačili v tejto veci stopku /či zaradili spiatočku/, ekumenické rozhovory začali a či už viac alebo menej pokračujú. Viem, že konkrétne na tomto fóre je pre niektorých slovo "ekumenizmus" niečo ako vulgarizmus avšak sú takéto postoje tými správnymi postojmi katolíka dvadsiateho prvého storočia?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  22:49:38  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Ano, voci nelogickym, rozporuplnym a inak nekonzistentnym postojom - ci trvaju 20 rokov ako lefebvristi, alebo tisic rokov ako pravoslavni - nemam uctu a hadzem ich do jedneho vreca s nazvom "dablovo smetie"

Mozem Vas ubezpecit, ze tento postoj je v pohode obhajitelny aj v 21. storoci. "Blizsie a vzdialenejsie kat. viere" je vsak nezmyslom v prvom, dvadsiatom prvom aj tisicdvestoprvom storoci.

A komu sa nepaci forma reagovania, nech si zodpovie, ci nahodou nejde iba o zvelicenu formu zrkadloveho obrazu tej reality, aka sa v reakciach odraza. Mentalne zaspatych neprebudi hladkanie, ale riadne zaramusenie. Nespite a vsetko bude inac.




 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 01 február 2009 :  23:09:10  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach
citácia:
Ano, voci nelogickym, rozporuplnym a inak nekonzistentnym postojom - ci trvaju 20 rokov ako lefebvristi, alebo tisic rokov ako pravoslavni - nemam uctu a hadzem ich do jedneho vreca s nazvom "dablovo smetie"

Nuž, ako myslíte. Nehovoria oficiálne katolícke dokumenty o pravoslávnych cirkvách ako o cirkvách sesterských? Aspoň mne by prišlo zaťažko maž za sestru dcéru diabla.

citácia:
Mozem Vas ubezpecit, ze tento postoj je v pohode obhajitelny aj v 21. storoci. "Blizsie a vzdialenejsie kat. viere" je vsak nezmyslom v prvom, dvadsiatom prvom aj tisicdvestoprvom storoci.

Možno, mne išlo len o kvantitu, o množstvo postojov a východísk, ktoré by museli jedni alebo druhí zmeniť, odstrániť, či prijať.

citácia:
Mentalne zaspatych neprebudi hladkanie, ale riadne zaramusenie.

Ja sa len obávam, že ostrosť slov môže niekedy viesť k ostrosti činov, činov nelásky.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 02 február 2009 :  10:57:05  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Nehovoria oficiálne katolícke dokumenty o pravoslávnych cirkvách ako o cirkvách sesterských? Aspoň mne by prišlo zaťažko maž za sestru dcéru diabla.

Vy ste este nepoculi o pripadoch, kedy aj sestry sprostituuju?

citácia:

Možno, mne išlo len o kvantitu, o množstvo postojov a východísk, ktoré by museli jedni alebo druhí zmeniť, odstrániť, či prijať.

V tom pripade sladke naivne snivanie dalej, pretoze praveze toto sa nedeje a uz ani neudeje. Ste ako ten optimista, ktory nie je informovany.
K temam, ake tvoria tuto sekciu, sa da zmyslupne pristupovat uz iba z pohladu odhalovania vnutorne rozpornych mechanizmov, kvoli pouceniu a varovaniu ostatnych. Samotne tradijske a hereticke spolky su uz nezachranitelne. Kto si raz nechal vbit do hlavy tradijsky alebo inak schizmaticky klin, hotovo, koniec rozumnej debaty.


citácia:
Ja sa len obávam, že ostrosť slov môže niekedy viesť k ostrosti činov, činov nelásky.

Ked tradijska ideologia najde svojho hostitela a zacne v nom metastazovat, vela moznosti nemate a aj tie, ktore mate, su radikalne a bolestive. Nadory treba vyrezat. Ostrost slov. Nepouzite ich, a vrati sa Vam to: Vy ste este nevideli, akych ostrosti su schopni tradici, ak im jasne a razne nedate najavo, ze nech si daju curig? Je prejavom lasky k ostatnym, nedovolit, aby nakazeny rozsiril svoju nelasku.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 02 február 2009 :  11:01:46  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Nech sa paci, pozrite sa na niekolko ukazok, ako zmyslaju lefebvristi po benediktovom snati exkomunikacie.






Tak jak to vlastně je? Kodex nic? To prostě pápa jako uznal záhodným, že 24. ledna teda sejme exkomunikaci, která byla právoplatně vyhlášena Wojtylou? Byla tedy platná? Monsignore přece vždy tvrdil, že exkomunikace nenastala a ani nastat nemohla, protože neměl úmysl způsobit rozkol (viz. 1323 CIC).
Je to nějaký divný.


No, tak vzhledem k tomu, že dnešnímu papežově aktu nepředcházelo žádné "odřeknutí se" lásky k Tradici a vyklizení pozic ze strany Bratrstva, tak může pan arcibiskup jít klidně do prdele. Se vší úctou k jeho svěcení.



“Je žádoucí, aby po tomto kroku následovala pečlivá realizace plného společenství Bratrstva sv. Pia X. s celou Církví a důkaz viditelné jednoty, který dosvědčí opravdovou věrnost a plné uznání učitelského úřadu a autority Papeže.”
- a toto je co? Zařadit se jako FSSP? To by byl konec a tím Re přiznává, o co jde. O věrnost ekumenismu a náboženské svoobodě. Fuj, není jim co věřit.


Campos číslo dvě. Zas tak velkou hegeliánskou zahrádkou Ratzinger, Rahnerův žák, nedopustí.


Osobně si myslím, že Vatikán to bude tlačit stejným směrem jako FSSP, tedy bez povolení místního biskupa nesmíte nic, pokud vás někde v Lichtenštejnsku biskup strpí, tak si tam služte, jak chcete. A jestli nebudete poslouchat, tak vás exkomunikujem všechny! Možná je nechá kritisovat 2VK a ekuménu, ale až budou chtít nové biskupy, tak teda nevím nevím.


Hlavní je, jestli si Řím uvědomuje, že problém není na straně bratrstva, ale moderního Říma...


Zatím se nestalo nic jiného, než že Řím už nepovažuje biskupy Bratrstva za exkomunikované. Biskupům FSSPX věřím; když dvacet let přes nepřízeň Říma a celého světa vytrvali ve věrnosti katolické víře, nemyslím, že by se teď nechali opít rohlíkem.


Po formulaci, jakou má ten dekret, se domnívám, že Řím chce Bratrstvo hezky vykleštit. Tu červený klobouček pro pana biskupa, tu biskupství, či osobní prelaturka pro abbého XY...a bude.
Ratzimu nevěřím.


Ratzinger je jeden z otců DVK a jeho fňukání nad jeho následným vývojem do kopru, je jen ubohá snaha zamaskovat vlastní selhnání, nebo dokonce zlou vůli(kterou třeba Rahner měl).
Jasně, je to lepší, než Wojtyla...ale je to skutečně lepší? Jsou lepší polovičatá řešení(NOM/katolický ritus vedle sebe, jako rity STEJNÉ HODNOTY!!!), ze kterých si vezme své konzerva i modernista? Je lepší, když se milostivě stáhne od počátku nespravedlivá exkomunikace, za kterou by se měl papež doplazit ke světcovu hrobu do Ecóne a tlouci hlavou o mramor s omluvou, než viditelná existence ostrůvku pravověří?
Nevím, ale já Ratzingerovi nevěřím.


Myslím si totéž. Zrušení exkomunikace v této podobě je de-facto uznáním její původní platnosti; následovat přesto bude dovolávání se vděčnosti. Zaznělo poslední šlehnutí biče, nastává období cukru...


Myslím, že je načase uklidnit vás přátelé. Nebojte se, FSSPX se nedá zastrašit ani zatlačit do kouta a přinutit k rezignaci, když se nenechali dosud, a tento papežův krok jim naopak pomáhá než aby je poškozoval.


V souvislosti s kauzou re-inkomunikace mne poslední dobou napadají jen sprostá slova a hrubé nadávky.


Nicméně souhlasím s bp. Dinoscopem, že když nic jiného, tak stejně jako SP znemožnilo komukoliv tvrdit, že "starý ritus" byl zakázán či zrušen, tak nyní nemůže nikdo tvrdit, že FSSPX stojí mimo Církev a dovolávat se papeže. A že jsme se takových keců něco naposlouchali....
Pokud Bratrstvo nezmění své postoje, a nemám důvod si myslet, že ano, tak je to prostě krok k lepšímu.


Jsem vskutku zvědavý, jestli se FSSPX začlení do pastorace v rámci modernismem infikovaný církevních struktur.....to bude slušné pnutí. Možná ovšem zůstanou i nyní jen ostrůvkem v moři šílenství.


“Papež Benedikt XVI. přijal žádost o zrušení trestu exkomunikace, do něhož upadli čtyři biskupové, vysvěcení arcibiskupem Marcelem Lefebvrem roku 1988.”
Pořád ty stejné lži a samozřejmě jsme papežštější než papež.


Já bych bp. Williamsona obětoval. Nejlépe formou celopalu.


Pan biskup Wiliamson si neměl pouštět pusu na špacír. Problémů je v Církvi k řešení spousta, na to je třeba se soustředit. Jeho povídání o věcech mimo katolickou víru zbytečně odebírá energii a snižuje důvěryhodnost tradice v očích těch, které je třeba probouzet ze spokojeného modernistického podřimování.
Vypadá to, že bp. W. je jednak vážně nemocný, takže jedná v chvatu a taky že do Říma poslal omluvný dopis.


Co mu je?
Zemře-li, bude biskupské svěcení?
Co na to poví Hoyos a B 16?
Bude další "exkomunikace" a přerušení "slibných" rozhovorů?



Takže B16 opravdu znovu zdůrazňuje svou blahosklonnost a očekává přizpůsobení se a "vděčnost" jako odpověď na své "otcovské milosrdenství". Tohle dlouho nevydrží a smrdí to ještě větším pronásledováním bratrstva než před tím.


Přežijem to. Musíme přežít.
Ratzi ví moc dobře, že brzy budou třeba nová svěcení. No a co udělá? Je to jasné. "Otcovsky" z biskupů sejme neexistující exkomunikaci, aby je měl víc pod dohledem a následně biskupy jmenoval sám. Nebo taky ne(viz. FSSP - 20 let a stále nic).
Likvidace je nevyhnutelná, pokud vše zůstane v současném stavu. Bratrstvo se rozptýlí(podle Ratziho) mezi modernisty a tím bude asi eliminováno. Očekávám brzý rückzug ze strany mons. Fellay a spol.



Nicméně z unie s Moskvou bych měl ještě větší radost než z úspěchu současných jednání B16 s FSSPX.


Souhlasím s tím, že je pozitivní, že protiprávní stav byl odstraněn, jenom se mi přirozeně nelíbí, že se tak stalo vlastně jeho respektováním...
Je to obdobné jako když rehabilitační soudy v šedesátých letech místo toho, aby zprostili bezprávně odsouzené, konstatovali vinu (byť podle jiného paragrafu) a třeba podstatně snížili výměr trestu...
Na základě řečeného mám rovněž obavu, aby Bratrstvo nebylo na základě "udělení milosti" nuceno k "přijetí celého Magisteria", jak tomu eufeministicky říká Vrták - totiž k NOMu, ekumenismu a dalším věcem. Což se může asi lehce stát, neb, snětí kanonického trestu, který oprávněně nastal, nebo byl udělen předpokládá "nápravu" a "pokání" potrestaného. Kdyby bylo konstatováno, že žádný trest nenastal (opravdu nikdy nepochopím, co je nejasného na: "žádnému trestu nepodléhá ten, kdo jedná ve stavu strachu či nouze a to i jen domnělé"), nebyl by k takovým obavám žádný důvod...
Ale je pochopitelné, že Řím takovouhle botu "velikého" JPII nikdy neuzná a nepřipustí...





Tak maju alebo nemaju schizmatickeho (neposlusnost, pravda je u nich a nie u papeza), schizofrenickeho (vernost je neverou), prakticky sedevakantistickeho (diktuju si podmienky, papezskejsi od papeza) ducha ???

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 02 február 2009 :  12:11:22  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
Konkrétne vo Vašom /Rarach/ prípade som chcel poukázať na akúsi nevhodnú formu niektorých Vašich názorov.

Pôvodne zaslal stefan - 01 február 2009 :  22:34:37


Konkretne ja som rad, ze tu pan Rarach obcas prispeje, lebo inak by sme tu mali iba jednostranne pohlady a interpretacie "tradijcov". Jeho postrehy a a analyzy su podla mna vecne a trefne a vsetko vie dolozit. Nie su to teda jeho emocie...

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 02 február 2009 :  19:00:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach
citácia:
Vy ste este nepoculi o pripadoch, kedy aj sestry sprostituuju?

Jednoducho som presvedčený, že pravoslávne cirkvi v sebe skrývajú omnoho viac moci, milosti a požehnania, ako by ste asi čakali.

citácia:
V tom pripade sladke naivne snivanie dalej, pretoze praveze toto sa nedeje a uz ani neudeje. Ste ako ten optimista, ktory nie je informovany.

Možno z Vášho pohľadu to tak môže byť. Ja sa novodobými schizmatikmi nezaoberám. Môj záujem smeruje k heretikom z radov protestantov, či už tradičných, alebo novodobých. A zodpovedne Vám môžem povedať, že to nie je naivné snívanie, keď vyhlásim, že prístup láskavej zhovievavosti /a vysvetľovania/ dokáže pohnúť ich mysľou silnejšie ako hromžiace anathémy.

citácia:
Tak maju alebo nemaju schizmatickeho (neposlusnost, pravda je u nich a nie u papeza), schizofrenickeho (vernost je neverou), prakticky sedevakantistickeho (diktuju si podmienky, papezskejsi od papeza) ducha ???

Ale mňa vôbec nezaujíma, akého majú ducha. Ja len hovorím, že Vaše metódy a forma polemizovania /aj keď obsah môže byť správny/ sú pre mňa príliš vyhrotené a myslím si, že iným spôsobom by to možno prinieslo viac úžitku.
Keď hlupákovi poviete, že je hlupák, tak sa urazí, ale zahanbený zostane až vtedy, keď ho prinútite, aby si sám uvedomil, že je hlupák. A ak na to príde sám, tak ho to skôr pohne, aby sa zmenil.

Mato
citácia:
Konkretne ja som rad, ze tu pan Rarach obcas prispeje, lebo inak by sme tu mali iba jednostranne pohlady a interpretacie "tradijcov". Jeho postrehy a a analyzy su podla mna vecne a trefne a vsetko vie dolozit. Nie su to teda jeho emocie...

Aj ja som rád, že tu Rarach prispieva, určite sa k nemu možno obrátiť pre radu. Na druhej strane mám s ním jednu skúsenosť v diskusii o bule Unam Sanctam, kde znovu sebevlastným slovníkom odignoroval /alebo vyvrátil?/ názor Davida Vopřadu, katolíckeho kňaza, ktorý sa asi nechystá byť diecéznym kaplánom, ale študuje ďalej patristiku a teológiu v Ríme. Keďže sa mi takýto fatálny omyl zo strany Davida nezdal pravdepodobný, písal som v tejto veci aj na katolik.cz. Po čase prišla odpoveď, ktorá sa svojím obsahom určite viac približuje tomu čo hovoril David, ako tomu, čo hovorí Rarach.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

PFS

Stav: offline

 Odoslaný - 02 február 2009 :  21:06:27  Zobraziť profil  Pridať PFS do zoznamu priateľov
Necudujem sa Rarachovi,lebo zmanipulovani sympatizanti lefebvristov iba potvrdzuju svoju nadradenost Magisteriu Katolickej cirkvi. Bol som sa osobne pozriet u lefebvristov na omsi a na nej i v rozhovorch mimo som vnimal silnu atmosferu "vymyvania mozgov" a manipulacie.To je vysledok pastoracie a katechez ich pastierov.
Avsak nie vsetci su taki radikali. Preto su aj medzi nimi vnutorne rozpory.Williamson a de Mallerais su radikali (vid najnovsie vyhlasenie biskupa de Mallerais,ze oni chcu obratit Rím a nie naopak-http://rorate-caeli.blogspot.com/2009/02/tissier-de-mallerais-speaks.html )
Niektori z nich preto obvinuju biskupa Fellaya,ze si buduje karieru a chce sa stat kardinalom. Aj ked je uprava postavenia SSPX mozno zalezitostou dni a tyzdnov,uplne zmierenie je dlhodoby proces.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 25 august 2007  ~  Posledná návšteva: 12 apríl 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 03 február 2009 :  09:33:01  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Vsetko sa lame na jednej jedinej principialnej veci a tou je otazka vztahu ku autoritativnym narokom legitimeho papeza.

Tento princip lefebvristi uznavaju. Vsetci. Benedikta za papeza uznavaju, ergo jeho najvyssiu iurisdikciu tiez. Takze ak po 24. januari nepodriadia svoje ega Benediktovmu vynosu, deklaruju - okrem schizofrenickej rozporuplnosti - prakticku neposlusnost, vzdor a jednotlivo aj skutkove naplnaju formalne znamky schizmy. Ukazky ich zmyslania vyssie, obsahuju jasne nastavenie k vzdorovaniu, ti ludia su zial vyrizeni. Bud sa formalne od Benedikta trhnu a ich schizmaticky duch sa pretavi do formalne schizmatickeho spolku, alebo formalne sa sice podvolia, ale vnutorne zotrvaju nadalej v schizmatickom, prakticky sedevakantistickom odpore.

Taketo dosledky vyplyvaju, ked sa na vec pozerame zvnutra lefebvrizmu. Zvonka - z pohladu oficialnej cirkvi - je to analogicke, ale kedze lefebvristi kaslu na to, ako su vnimani od inych, ponukam vnimanie problemu z pohladu ich vlastnych principov. Oni samozrejme zo strachu, slepoty, zlej vole a nepouzivania mozgovne nenazvu pruserom pruser, do ktoreho sa dostali sami.


"Dlhodoby proces zmierenia" sa moze tykat iba tej casti, ktora sa podvoli logike veci (teda papezovi v poslusnosti viery, ktoru deklaruju) a nastupi cestu ozdravovania (pretoze tolke roky choreho lefevplyvu zanechali svoje dosledky).

Ono je to cele straslivo jednoduche a principialne jasne.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 03 február 2009 :  11:53:32  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Jednoducho som presvedčený, že pravoslávne cirkvi v sebe skrývajú omnoho viac moci, milosti a požehnania, ako by ste asi čakali.

Nuz ak odvodzujete pravdu od miery Vasho presvedcenia, niet o com diskutovat a Vy mate problem, kvoli ktoremu budete tapat aj nadalej a aj v inych otazkach. Podcenenie noetiky - Vas postoj je klasickym noetickym hriechom - vedie ku katastrofalnym dosledkom v poznani, vzdelani, mysleni, chapani, spajani suvislosti, spravnom rozlisovani a schopnosti poznat pravdu ako aj oddelovat pravdu od bludu, klamstva, omylu ci chyby.

Da sa dokazat, prostriedkami pravoslavnej teologie, cize priamo z ich vnutra, ze pravoslavni trpia analogickymi protireceniami, ako kritizovani tradijci. Da sa tiez ukazat, ze z pohladu ucenia KC (teda postavenej na Petrovi), je vieroucnych rozdielov cela hromada a pre konzistentneho katolika je pravoslavie regulernym heretickym a schizmatickym zdruzenim, a i misijnym uzemim. Pri vsetkej ucte a laske. A co sa tyka tej moci, milosti a pozehnania v pravoslavi: ako katolik mate vediet, kde je ich zdroj a v akom zmysle mozno hovorit o ich existencii mimo KC. Milost je viazana na platnost sviatosti, ale jej ucinne a hodne prijatie aj na dovolenost (prijimat platne sviatosti od niekoho, o kom viem, ze je formalnym heretikom, nielenze milost neudeli, ale navyse cini z prijatia svatokradez a je to pre mna horsi stav, ako neprijat sviatost vobec). Ak ste katolik, tak mate mat v tychto veciach jasno a nebalamutit seba ani inych. Vase odvolavanie sa na nove pristupy ku pravoslavnym maju ledva 50 rocnu tradiciu, co je v porovnani s dvetisicrocnou mudrostou KC a tisicrocnou skusenostou so schizmatikmi Fociovho a Cerulariovho druhu, pluvnutim do mora. To plati aj o ostatnych nekatolickych spolkoch. Pravda sa nemeni a pravdy viery tym menej. Alebo sa nedeklarujte ako katolik, potazmo ako veeelmi neinformovany katolik. Na hanbu tych informovanych.


citácia:
Možno z Vášho pohľadu to tak môže byť. Ja sa novodobými schizmatikmi nezaoberám. Môj záujem smeruje k heretikom z radov protestantov, či už tradičných, alebo novodobých. A zodpovedne Vám môžem povedať, že to nie je naivné snívanie, keď vyhlásim, že prístup láskavej zhovievavosti /a vysvetľovania/ dokáže pohnúť ich mysľou silnejšie ako hromžiace anathémy.

Mozno ste si pomylili temu, tu je to o lefebvristoch. V ich pripade su Vase nazory naozaj sladkym snenim. Ak sa naozaj venujete protestantizmu, tak Vam nemoze byt fenomen hadzania hrachu (a vlastne i peral) na stenu neznamy. Podobne nie neznamy je aj dalsi fenomen: kto si nahovara, ze so svojimi katolickymi nazormi uspel u presvedceneho heretika, v skutocnosti rozriedil vlastnu katolicku postat na obraz protistrany. Ten, kto naozaj presvedci ku pravdam viery, nie je diskuter, ale Boh. Tiez zalezi na tom, co hovori neomylna mravouka KC k nabozenskym diskusiam katolikov s nekatolikmi. Laskavy pristup neznamena nutne iba vyhovenie citovemu niveau protistrany, ale v respektovani vyssich cielov. Vzajomne porozumenie za kazdu cenu medzi ne nepatri, tlmocenie pravdy ano.

citácia:

Ale mňa vôbec nezaujíma, akého majú ducha. Ja len hovorím, že Vaše metódy a forma polemizovania /aj keď obsah môže byť správny/ sú pre mňa príliš vyhrotené a myslím si, že iným spôsobom by to možno prinieslo viac úžitku.
Keď hlupákovi poviete, že je hlupák, tak sa urazí, ale zahanbený zostane až vtedy, keď ho prinútite, aby si sám uvedomil, že je hlupák. A ak na to príde sám, tak ho to skôr pohne, aby sa zmenil.

Rozumiem a suhlasim. Ked si konecne vsimnete moju otazku a date na nu odpoved (ze co ak je forma mojich prispevkov iba zrkadlom zaspatej realite, ku ktorej sa vyjadrujem), mozno pochopite aj Vy mna. Mozem povedat, ze chapavci rozlisuju motivy od vyraziva a vysledky to nesie. S hlupakmi nedebatujem - naco. O hlupakoch ano - pre poucenie a varovanie nehlupakov.

citácia:
Aj ja som rád, že tu Rarach prispieva, určite sa k nemu možno obrátiť pre radu. Na druhej strane mám s ním jednu skúsenosť v diskusii o bule Unam Sanctam, kde znovu sebevlastným slovníkom odignoroval /alebo vyvrátil?/ názor Davida Vopřadu, katolíckeho kňaza, ktorý sa asi nechystá byť diecéznym kaplánom, ale študuje ďalej patristiku a teológiu v Ríme. Keďže sa mi takýto fatálny omyl zo strany Davida nezdal pravdepodobný, písal som v tejto veci aj na katolik.cz. Po čase prišla odpoveď, ktorá sa svojím obsahom určite viac približuje tomu čo hovoril David, ako tomu, čo hovorí Rarach.


http://www.kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=2030&whichpage=2
Boli Vam predlozene dokazy z dogmatiky a Magisteria, ako sa vec ma. Je Vas mentalny problem, ze ste s vecou nalozili dalej tak, ako ste nalozili. Pan Voprada ani katolik.cz nie su garantom pravdy a aj v tomto konkretnom pripade to iba potvrdili.



 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 03 február 2009 :  17:21:11  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach
citácia:
A co sa tyka tej moci, milosti a pozehnania v pravoslavi: ako katolik mate vediet, kde je ich zdroj a v akom zmysle mozno hovorit o ich existencii mimo KC. Milost je viazana na platnost sviatosti, ale jej ucinne a hodne prijatie aj na dovolenost (prijimat platne sviatosti od niekoho, o kom viem, ze je formalnym heretikom, nielenze milost neudeli, ale navyse cini z prijatia svatokradez a je to pre mna horsi stav, ako neprijat sviatost vobec).

Tu je však jeden problém. Ak by som ja prijal sviatosť vysluhovanú pravoslávnym kňazom, tak pácham svätokrádež a milosť sa mi neudelí. Ale čo oni? Ak pravoslávni kresťania prijímajú sviatosť od pravoslávnych kňazov, tak ich pravdepodobne nepovažujú za heretikov.

citácia:
Da sa dokazat, prostriedkami pravoslavnej teologie, cize priamo z ich vnutra, ze pravoslavni trpia analogickymi protireceniami, ako kritizovani tradijci. Da sa tiez ukazat, ze z pohladu ucenia KC (teda postavenej na Petrovi), je vieroucnych rozdielov cela hromada a pre konzistentneho katolika je pravoslavie regulernym heretickym a schizmatickym zdruzenim, a i misijnym uzemim....
...
Alebo sa nedeklarujte ako katolik, potazmo ako veeelmi neinformovany katolik. Na hanbu tych informovanych.

Mal by som v týchto veciach dosť otázok, predpokladám však, že máte na práci niečo dôležitejšie ako tu písať elaboráty zaoberajúce sa nesprávnymi postojmi pravoslávnych cirkví, takže Vás len žiadam o zoznam literatúry, ktorá o týchto veciach pojednáva, aby sme odstránili /alebo aspoň zmiernili/ moju neinformovanosť.

citácia:
Vase odvolavanie sa na nove pristupy ku pravoslavnym maju ledva 50 rocnu tradiciu, co je v porovnani s dvetisicrocnou mudrostou KC a tisicrocnou skusenostou so schizmatikmi Fociovho a Cerulariovho druhu, pluvnutim do mora.

Predsa si však musím zodpovedať otázku, že akým katolíkom chcem byť, či tým spred päťdesiatych rokov, alebo súčasným.

citácia:
Ak sa naozaj venujete protestantizmu, tak Vam nemoze byt fenomen hadzania hrachu (a vlastne i peral) na stenu neznamy.

Na to som už prišiel.

citácia:
Podobne nie neznamy je aj dalsi fenomen: kto si nahovara, ze so svojimi katolickymi nazormi uspel u presvedceneho heretika, v skutocnosti rozriedil vlastnu katolicku postat na obraz protistrany.

Lenže tu je ďalší problém. Skutočne u presvedčených bludárov nie je možné uspieť /povedzme radšej, že takmer nemožné/. Ale tak ako na katolíckej strane nie sú všetci presvedčenými katolíkmi, tak na druhej strane nie všetci sú tam presvedčení bludári. A práve u tých sa aj mojim malým prispením dosiahli úspechy a dvaja z nich sa dnes už pripravujú na prijatie sviatosti birmovania. Ostatní dvaja sú ešte v takom medzistave, záleží už len na ochote a trpezlivosti. A práve v týchto prípadoch je podľa môjho názoru omnoho produktívnejší prístup láskavého vysvetľovania a nenásilného nasmerovania. Teda ja to robím tak, a myslím, že pri tom aj zostanem.

citácia:
Boli Vam predlozene dokazy z dogmatiky a Magisteria, ako sa vec ma.

Boli predložené dôkazy z dogmatiky a jednej príručky, ktorá nemá charakter vyhlásenia Magistéria. Vaše dôkazy však akceptujem a som rád, že ste ich poskytli. Mám o čom premýšľať, prípadne sa pýtať ďalej.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Luthien

Stav: offline

 Odoslaný - 04 február 2009 :  21:07:28  Zobraziť profil  Pridať Luthien do zoznamu priateľov
citácia:
Co to zmeni na fakte, ze lefebvristi a podobna pakaz skoncili?

Pôvodne zaslal Rarach - 01 február 2009 :  11:01:00



Váš príspevok je plný skutočne opravdivej kresťanskej "lásky".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 6  ~  Člen od: 04 február 2009  ~  Posledná návšteva: 04 február 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 04 február 2009 :  21:23:34  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
A co sa zmeni na tom fakte, ak by som svoj prispevok napisal "laskavejsie"?


Dalsi, co sa sustreduje na nepodstatne a to, co je naozaj podstatne, oddestiluje?

Tolko zla, kolko lefebvrizmus narobil a este zotrvacnostou narobi, si zasluzi stavnatejsie oznacenie. Tu sa nejedna iba o nejake liturgicke prekaracky. Vid ine temy sekcie.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Luthien

Stav: offline

 Odoslaný - 04 február 2009 :  21:26:29  Zobraziť profil  Pridať Luthien do zoznamu priateľov
citácia:
Zaujímalo by ma, že či katolíckej viere sú bližšie lefebvristi, alebo pravoslávni? Teda z Vášho pohľadu.


Pôvodne zaslal stefan - 01 február 2009 :  18:50:52



Nedá mi na otázku neodpovedať.
Vzťahy medzi Svätým stolcom a Bratstvom Sv. Pia X. má na starosti pápežská komisia Ecclesia Dei (ide teda o urovnanie sporných otázkok v rámci jednej a jedinej pravej Cirkvi), vzťahy medzi katolíkmi a pravoslávnymi rieši Pápežská rada pre jednotu kresťanov, ktorá ma na starosti ekumenický dialóg! (vrátane Koptov, anglikánov, luteránov, reformovaných, metodistov, baptistov či pentekostálnych - tým nekladiem všetkých uvedených na rovnakú úroveň, samozrejme, že z uvedených sú pravoslávni katolíkom najbližšie).

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 6  ~  Člen od: 04 február 2009  ~  Posledná návšteva: 04 február 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Luthien

Stav: offline

 Odoslaný - 04 február 2009 :  21:31:25  Zobraziť profil  Pridať Luthien do zoznamu priateľov
citácia:
A co sa zmeni na tom fakte, ak by som svoj prispevok napisal "laskavejsie"?


Dalsi, co sa sustreduje na nepodstatne a to, co je naozaj podstatne, oddestiluje?

Tolko zla, kolko lefebvrizmus narobil a este zotrvacnostou narobi, si zasluzi stavnatejsie oznacenie. Tu sa nejedna iba o nejake liturgicke prekaracky. Vid ine temy sekcie.

Pôvodne zaslal Rarach - 04 február 2009 :  21:23:34



Áno, je na tom čosi "oddestilované". Podstatné na tej správe o zrušení exkomunikácie je to, že každý opravdivý katolík by sa z nej mal radovať!
Čo máte na mysli tým "zlom"? To, že FSSPX udržiava pri živote katolícku vieru a svätú liturgiu v prehnitej západnej Európe?
Máte osobnú skúsenosť s FSSPX, že tak o nich súdite?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 6  ~  Člen od: 04 február 2009  ~  Posledná návšteva: 04 február 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 04 február 2009 :  23:10:06  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:

Áno, je na tom čosi "oddestilované". Podstatné na tej správe o zrušení exkomunikácie je to, že každý opravdivý katolík by sa z nej mal radovať!

Vy priznavate beze vseho, ze kladiete doraz na nepodstatne?

Asi ano, pretoze podstata ma aj tento aspekt: ak sa ma - podla Vas - kazdy opravdivy katolik radovat, preco sa lefebvristi neraduju? Bud nie su "opravdivymi katolikmi", alebo su katolikmi, ktorych "opravdivost" ich vlastny papez nerozpoznal, kedze zrusenim exkomunikacie potvrdil, ze exkomunikacia bola. A ako znamo - exkomunikovani katolici az takou opravdivostou asi neovplyvaju, ze? Tak ci tak, thumb down pre lefebvristov.

Takze Vase posolstvo je asi take, ze tesme sa, ze lefebvristom bola strhnuta maska a ukazalo sa, ako je to s ich "opravdivostou". Tesme sa, lebo FSSPX dostalo vyprask a je otazkou casu ich stiepenie (z pohladu Rima dobro, z pohladu lefebvristov druhy Campos, ak viete, co za "zlo" to je).

Ze takato lefebvristicka opravdivost nema s opravdivou Tradiciou zhola nic spolocne, potrebuje dokazovat iba mental alebo zlovolny clovek.



citácia:
Čo máte na mysli tým "zlom"?


Zlom mam na mysli to, co tvori rok tvorena sekcia o schizofrenii, schizmatizme a pohorseni tradijskeho etosu, ktory do Cirkvi vniesol Lefebvre a jeho druzina. Je to klin, ktory sa vydava za tmel. Je to zlo z pohladu ako pokoncilnej cirkvi, tak z pohladu bezrozpornej Tradicie. Podrobnosti sa nachadzaju v inych temach sekcie.



citácia:
To, že FSSPX udržiava pri živote katolícku vieru a svätú liturgiu v prehnitej západnej Európe?
Máte osobnú skúsenosť s FSSPX, že tak o nich súdite?

Lefebvristicke posobenie vydavat za "udrziavanie viery a liturgie pri zivote v hnilej EU", vyzaduje znacniu davku bezmyslienkovitej straty sudnosti:

Vyhanat certa (nevieru Zapadu) diablom (inkorporovanym odporom proti autorite a voli legitimneho papeza), ktoreho sa lefebvristi programovo dopustaju, nema ziadne Bozie pozehnanie. Ak poznate aspon detsky katechizmus, tak viete, preco niet milosti tam, kde je latentna schizma vedome a dobrovolne prezentovana ako prava tradicna viera. Pretoze v Tradicii neexistuje, aby bol niekto papezskejsi ako papez aj v otazkach jurisdikcie, ktoru ma papez a nie nim exkomunikovani guruovia zvedenych dusi. Pretoze fenomen lefebvrizmu je zdaleka nie legitimnym pripadom typu dovolenej Atanaziovskej neposlusnosti, na ktoru sa lefebvristi tak radi odvolavaju. Klamu alebo boli oklamani? Je to jedno, lebo ich postoj je tak ci tak neprijatelny. prave z pohladu Tradicie, ktoru verbalne deklaruju, no prakticky falsuju.

Ako je to s osobnou skusenostou Raracha, je irelevantne a nepodstatne a ak mienite destilovat tento aspekt, budete sa namahat zbytocne.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 05 február 2009 :  10:14:32  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach, žiadal som Vás o zoznam literatúry z ktorej čerpáte pre podporu svojich názorov. Tá žiadosť stále platí. Medzitým som mrkol do dogmatiky od Schmausa aj do dogmatiky od Zvěřinu. Sú to len základné práce, ale v duchu posledného koncilu. Medzináboženský dialóg sa tam príliš nerozoberá, väčšia či menšia blízkosť učenia nekatolíckych cirkví /či náboženských spoločností/ voči katolíckej cirkvi sa však dosvedčuje. Takže, prosím o ďalšie tipy.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 06 február 2009 :  15:10:43  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:

Tu je však jeden problém. Ak by som ja prijal sviatosť vysluhovanú pravoslávnym kňazom, tak pácham svätokrádež a milosť sa mi neudelí. Ale čo oni? Ak pravoslávni kresťania prijímajú sviatosť od pravoslávnych kňazov, tak ich pravdepodobne nepovažujú za heretikov.

Pravdepodobne nepovazuju. Nezavinena nevedomost hriechu necini a prekazku milosti nekladie. Co sa da z tejto pravdy vytazit? Podla postojov niektorych katolikov k pravoslaviu toto: je v zaujme KC, aby o nej nikto z pravoslavia nepocul, aby tak zotrvali v ospravedlnujucej nevedomosti o jedinej pravej Cirkvi, ktoru pravoslavie schizmou a inymi herezami viditelne nepredstavuje. Vsak maju svoju moc, silu, Bozie pozehnanie aj bez "clenstva" v KC.

Skusenostne poznanie hovori, ze tento dosledok je tichym apostolatom vsetkych tych obhajcov pravoslavia ako "sesterskej" cirkvi. Jasne ze podla pravoslavia plati presne opacne garde. Ale potom nech sa katolici rozhodnu, ci budu ako katolici trvat na bezrozpornych stanoviskach ucenia vlastnej cirkvi, alebo v mene "ekumeny" uznavat, ze sak ako dobre, ze sesterska cirkev si zachovala tolko apostolskeho ucenia. Plati, ze pre blud nerozhoduje to, kolko pravdy on obsahuje, ale naopak to, ze nejaku aspon jednu pravdu tvrdosijne odvrhol. Takze v tomto zmysle su uplne prazdne vsetky tie stupne "viac tehotne", "blizsie ku KC". Preto je uplne jedno, ci je niekto lefebrista alebo ortodoxny, oba spolky sa odvolavaju na drzanie pravdy a Tradicie, oba vsak mylne, kedze ani jeden z nich neprijima legitimne naroky Petrovej autority (ze pravoslavni odmietaju Primat ako taky a lefebvristi odmietaju prakticke podriadenie sa papezovym narokom, su len akcidenty jednej a tej istej schizmatickej podstaty)


citácia:
Predsa si však musím zodpovedať otázku, že akým katolíkom chcem byť, či tým spred päťdesiatych rokov, alebo súčasným.

Vo vierouke nemoze byt rozdiel, ak boli pravoslavni schizmatici tisic rokov, ak boli heretici doteraz, nemozu nimi nebyt aj teraz, kedze svoje vieroucne postoje nezmenili. Polstorocny experiment nema sancu zmenit tisicrocnu skusenost ani dvojtisicrocnu mudrost KC, ktora stoji na Petrovi a vie, ako v dejinach dopadli vsetky "ustretovosti". Ano kazdy nech si zodpovie, na ktorej strane vah strati svoj cas.



citácia:

Lenže tu je ďalší problém. Skutočne u presvedčených bludárov nie je možné uspieť /povedzme radšej, že takmer nemožné/. Ale tak ako na katolíckej strane nie sú všetci presvedčenými katolíkmi, tak na druhej strane nie všetci sú tam presvedčení bludári. A práve u tých sa aj mojim malým prispením dosiahli úspechy a dvaja z nich sa dnes už pripravujú na prijatie sviatosti birmovania. Ostatní dvaja sú ešte v takom medzistave, záleží už len na ochote a trpezlivosti. A práve v týchto prípadoch je podľa môjho názoru omnoho produktívnejší prístup láskavého vysvetľovania a nenásilného nasmerovania. Teda ja to robím tak, a myslím, že pri tom aj zostanem.

Odpoviem pripadom z misii. Jeden misionar bol raz predvolany pred generala svojej rehole, aby vysvetlil extremne nizke pocty zaprotokolovanych krstov. Zaznamy inych misionarov predsa ukazovali, ze misie su v oblasti plodne, zda sa, ze dotycny je malo horlivy ci rovno lenivy. Misionar sa obhajil tym, ze misie su o Bozom dare viery, ktoru sirit sa on zaviazal bez akejkolvek zmeny. A ze krstov by mal mozno viac, ako ostatni bratia, keby podobne ako oni, pripustil ustupky v kulte (dnes by sme povedali, ze nepodstatne). Ze on vie, ze nie je taky popularny, ako jeho bratia misionari, ze ziskat si doveru je jedna vec, no prijat do Cirkvi je vec druha.
Cas ukazal, ako sa veci naozaj mali. Z pozehnanej cinnosti tohto misionara neskor povstali knazske a reholne povolania, z ktorych niektori sa stali kandidatmi svatorecenia. Zomreli mucenickou smrtou a vrahmi boli just "obratenci" z dielne "ustretovych" misionarov, ked v kraji vypukla obcianska vojna.


Ziadate pramene ku studiu. Kedze ku dokazom pristupujete takto:
citácia:
Boli predložené dôkazy z dogmatiky a jednej príručky, ktorá nemá charakter vyhlásenia Magistéria. Vaše dôkazy však akceptujem a som rád, že ste ich poskytli. Mám o čom premýšľať, prípadne sa pýtať ďalej.

a Vopradove bludy uprednostnite pred autoritou vlastnej cirkvi, ktora vyslovne potvrdzuje neomylnost danej veci, mali by ste byt v sulade so svojim nastavenim a ked verite Vopradovi v tamtom, iste Vas zasobi pramenmi aj tuna.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

PFS

Stav: offline

 Odoslaný - 06 február 2009 :  21:17:30  Zobraziť profil  Pridať PFS do zoznamu priateľov
Mame tu dalsiu novinku:
lefebvristi vyhnali svojho talianskeho knaza Floriana Abrahamowicza za jeho opakovane vyroky o holokaustu a hrube porusenie discipliny.
http://rorate-caeli.blogspot.com/2009/02/news-agencies-sspx-expels-father.html
Myslim,ze ak by vylucili Williamsona,tak tu mame dalsiu sedevakantisticku minisekticku.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 25 august 2007  ~  Posledná návšteva: 12 apríl 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 06 február 2009 :  21:52:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Rarach
citácia:
Skusenostne poznanie hovori, ze tento dosledok je tichym apostolatom vsetkych tych obhajcov pravoslavia ako "sesterskej" cirkvi.

Vy ste zaujímavá osoba. Na jednej strane pomocou množstva vedomostí, brilantnou argumentáciou a ešte lepšou logikou, dokážete zneistiť pozície lefebvristov, ktorí majú problémy akceptovať II. koncil. Na druhej strane tým, že ako sa vyjadrujete o pravoslávnych cirkvách, sám asi nie ste celkom stotožnený s dokumentami koncilu.
V kontexte toho by bolo možno zaujímavé ako vlastne vnímate gesto, ktoré 14. decembra 1975 učinil Pavol VI., pred metropolitom Melitonom /zástupcom patriarchu/, keď pred ním pokľakol a pobozkal mu nohy?*

citácia:
Ale potom nech sa katolici rozhodnu, ci budu ako katolici trvat na bezrozpornych stanoviskach ucenia vlastnej cirkvi, alebo v mene "ekumeny" uznavat, ze sak ako dobre, ze sesterska cirkev si zachovala tolko apostolskeho ucenia.

Ja si myslím, že ekumenizácia na katolícky spôsob sa stále drží v svojich pozíciách, teda protestanti by sa mali navrátiť pod krídla Matky spod ktorej vyšli a s pravoslávnymi by sa mal nastoliť aspoň taký status, aký bol pred schizmou.

citácia:
Ano kazdy nech si zodpovie, na ktorej strane vah strati svoj cas.

Ja som sa narodil do pokoncilovej doby a preto ani nemám dôvod sa vracať niekam, kde som nikdy nebol. Chcem byť takým katolíkom, akého chce mať katolícka cirkev - súčasná.

citácia:
Ziadate pramene ku studiu. Kedze ku dokazom pristupujete takto: ...
a Vopradove bludy uprednostnite pred autoritou vlastnej cirkvi, ktora vyslovne potvrdzuje neomylnost danej veci, mali by ste byt v sulade so svojim nastavenim a ked verite Vopradovi v tamtom, iste Vas zasobi pramenmi aj tuna.

Žiadam pramene, aby som si rozšíril vedomosti. Stanoviská ktoré zastávam teraz viem oprieť o tie pramene, ktoré už mám doma. Čo sa týka Unam Sanctam, ja túto bulu považujem za ex cathedra vyjadrenie, a Vaše dôkazy sú pre mňa svedectvom, že nie som sám. Nemám však dôvod neveriť Davidovi /overené aj na katolik.cz/ v tom, že oficiálne /výnosom Magistéria/ sa katolícka cirkev o tejto bule nikdy ako o ex cathedra nevyjadrila.

* Bedouelle G., História Cirkvi, AMATECA - učebnice katolíckej teológie, Petra, Prešov, 2005, str. 201.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 07 február 2009 :  01:49:24  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Mame tu dalsiu novinku:
lefebvristi vyhnali svojho talianskeho knaza Floriana Abrahamowicza za jeho opakovane vyroky o holokaustu a hrube porusenie discipliny.
http://rorate-caeli.blogspot.com/2009/02/news-agencies-sspx-expels-father.html
Myslim,ze ak by vylucili Williamsona,tak tu mame dalsiu sedevakantisticku minisekticku.

Pôvodne zaslal PFS - 06 február 2009 :  21:17:30



Aka novinka? Latentny sedevakantizmus je v Bratstve pestovany od sameho zaciatku svojho vzniku. Exkomunikacia bola a skoncila, neposlusnost a vzdor trva. Este sa o tom viackrat presvedcime.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 04 september 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 4 Previous Topic: Extra Ecclesiam Nulla Salus Téma Next Topic: nekatolicke nazory moderneho  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06