|
Odoslaný - 04 august 2008 : 21:08:17
|
Jujka,
Rada pomozem aj nabuduce.A nepochybujem, ze aj ty mne.
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 1564 ~
Člen od: 25 november 2007 ~
Posledná návšteva: 14 február 2013
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 04 august 2008 : 21:24:12
|
|
|
Odoslaný - 05 august 2008 : 07:45:27
|
Ja som len obyčajný laik, ale vidím to tak, že keď už niekto dostal trest exkomunikácie, tak sa z toho nemôže dostať sám, bez zásahu nejakej cirkevnej autority. Pri cudzoložstve alebo konkubitnáte je to iné v tom, že keď sa hriešnik rozhodne zanechať hriech, zanechá ho, oľutuje, môže pristúpiť ku sviatosti zmierenia, dostane rozhrešenie, môže pristupovať k svätému prijímaniu. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 76 ~
Člen od: 16 júl 2008 ~
Posledná návšteva: 05 december 2017
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 05 august 2008 : 11:27:44
|
|
|
Odoslaný - 05 august 2008 : 16:31:41
|
Ď. za link, dobrá info.
myslím, že to Mirino rozlíšenie je dobré, pričom pri tom nedovolení pristupovať ku prijímaniu je naozaj dôležitá ľútosť, ale aj konanie, teda dotyční veriaci si dajú poradiť kňazom a jednoducho ukončia svoj hriešny vzťah. Akurát škoda, že sa radia až po..., keď v podstate nastanú problémy. Spomínam si, ešte za života JPII. sa znovu zosobášení veriaci dosť usilovali mnohými argumentami presvedčiť pápeža, ako by to bolo fajn a čo mnohé pozitívneho by tým dosiahol, keby im povolil prijímanie a znovusobášenie aj v kostole. tu je zopár jeho reakcií:
http://www.kbs.sk/?cid=1117276376 - APOŠTOLSKÁ EXHORTÁCIA PÁPEŽA JÁNA PAVLA II.: FAMILIARIS CONSORTIO, Biskupom, kňazom a veriacim celej katolíckej Cirkvi o úlohách kresťanskej rodiny v dnešnom svete; uznávam, je to dlhé, ale veľa poučného je tam, priamo o problémoch v rodine to začína asi tak od bodu 79... pre katolíckych manželov, štátne rozvedených a opäť štátne zosobášených je toto riešenie ním nariadené: "Cirkev zotrváva vo svojej doterajšej praxi, založenej na Svätom písme, že nepripúšťa k eucharistickému prijímaniu tých veriacich, ktorí sa po rozvode znova zosobášili. Sami totiž bránia tomu, aby boli pripustení, nakoľko ich stav a životné okolnosti sú v objektívnom rozpore s tým zväzkom lásky medzi Kristom a Cirkvou, ktorý sa práve v Eucharistii naznačuje a uskutočňuje. Okrem toho je tu aj iný osobitný pastoračný dôvod: keby sa takéto osoby pripustili k Eucharistii, veriacich by to uviedlo do pochybností a neistoty ohľadom učenia Cirkvi o nerozlučiteľnosti manželstva. Zmierenie vo sviatosti pokánia, ktoré otvára cestu k Eucharistii, môže sa udeliť len tým, čo ľutujú, že porušili znamenie zmluvy a vernosti s Kristom a sú úprimne ochotní viesť taký život, ktorý nie je v rozpore s nerozlučiteľnosťou manželstva. To v skutočnosti vyžaduje, aby sa muž a žena, ktorí z vážnych príčin, ako je napríklad výchova detí, nemôžu splniť požiadavku vzájomného rozchodu, zaviazali, že budú žiť v úplnej zdržanlivosti, čiže zdržia sa aktov, ktoré sú manželstvu vlastné."
a kdesi som čítala, že poniektorí kňazi vraj vymýšľajú akési "pseudo-obrady" - tak tu je jednoznačný postoj pápeža a tým i Cirkvi: "Rovnako úcta k sviatosti manželstva, ako aj ohľad na manželov a ich rodiny i na spoločenstvo veriacich zakazuje všetkým duchovným pastierom konať pre rozvedených, ktorí uzatvárajú nový sobáš, akýkoľvek obrad, nech by ich k tomu viedli akékoľvek dôvody alebo pastoračné zámienky. Tieto obrady by totiž pôsobili dojmom nového sviatostného a platného sobáša a uvádzali by do omylu o nerozlučiteľnosti prvého sviatostne uzavretého manželstva."
A mám tu i posynodálnu exhortáciu pápeža Bemedikta XVI. - Sacramentum saritatis http://www.kbs.sk/documents/pdf/b16/sacr_caritatis.pdf kde sa, okrem iného, v V. kapitole Eucharistia a manželstvo v podnadpise "Manželský ráz Eucharistie" bod 27, str. 19, vyjadruje k tomu, aký význam má pre vzájomný vzťah kresťanského muža a ženy Eucharistia. Eucharistia je významným posilnením v kresťankom živote pre každého veriaceho - katolíka, preto je tak veľmi dôležitá a je to veľkou stratou, ak k nej veriaci kvôli neriešenému ťažkému hriechu nesmie pristupovať! Pre mňa je to čosi ako "samoexkomunikácia", aj keď takýto pojem v kresťanstve neexistuje. |
Judith |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 3217 ~
Člen od: 30 október 2005 ~
Posledná návšteva: 30 máj 2020
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|