Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Mimo pôvodnú myšlienku fóra
 Polemiky, filozofovanie
 Sedem hriechov 21. storočia
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Katolíci rehabilitujú Martina Luthera Téma Next Topic: Co to odfotila ?
Strana: z 2

yyyno

Stav: offline

 Odoslaný - 23 marec 2008 :  14:40:07  Zobraziť profil  Pridať yyyno do zoznamu priateľov
alesko, v živote som veľa krát počul dve slová a to aj s úst farárov: Sedem smrtelných hriechov. Aj som sa ich učil ako dieťa naspameť. Ja len tvrdím, že take pomenovanie bolo zaužívane nič iné.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 357  ~  Člen od: 30 jún 2007  ~  Posledná návšteva: 06 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 23 marec 2008 :  16:59:45  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
vieš,len mna učili sedem hlavnych hriechov a potom pojem "smrtelny hriech"

ešte je možnosť že ty si si to už pri učení zle zapamatal....mam doma katechizmus z roku 1949(teda približne patdesiat rokov dozadu a aj tam sa spomína sedem hlavnych hriechov a aj pojem smrtelný hriech ma určite iný význam ako hlavný hriech.... nepredpokladám žeby sa predkoncilove učenie menilo s dnešným

odaz na danu temu:
http://kredo.sk/bforum/topic.asp?TOPIC_ID=1906

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 23 marec 2008 :  17:22:35  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

Všetky hriechy budú odpustené, iba hriech proti Duchu svätému nebude odpustený ani v tomto, ani v budúcom veku. Teda smrteľný hriech je len jeden. Dá sa však páchať rôzne, podstata je ale rovnaká.

Pôvodne zaslal stefan - 22 marec 2008 :  18:41:01


Odpustitelnost alebo nedpustitelnost hriechu nema nic s tym, ci je hriech smrtelny, alebo vsedny. Precitaj si prosim tu temu O hriechu prarodicov, zda sa, ze v tom mas trosku zmatok.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 23 marec 2008 :  21:49:11  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Mato
citácia:
Odpustitelnost alebo nedpustitelnost hriechu nema nic s tym, ci je hriech smrtelny, alebo vsedny. Precitaj si prosim tu temu O hriechu prarodicov, zda sa, ze v tom mas trosku zmatok.

Ako to myslíte? V Písme jasne čítame Ježišove slová o jedinom hriechu, ktorý nebude odpustený. Všetky ostatné budú.

Tridentský koncil vyhlásil, že stav ospravedlnenia možno stratiť a skutočne sa stráca každým smrteľným hriechom /zas. 6, hlava 15, DS 1544/. Týmto výrokom odsúdil tézu, že niet iného smrteľného hriechu okrem nevery...
Keď Koncil vyhlasuje, že ospravedlnenie sa nestráca iba hriechom nevery, ale každým smrteľným hriechom, tým nijako nepopiera, že v každom smrteľnom hriechu je v určitej forme nedostatok viery, lebo hriech je nezlúčiteľný s živou a účinnou vierou.*

Takže z dogmatiky od Schmausa jasne vyplýva, že jedine nedostatok viery nás pripravuje o život večný. Samozrejme od začiatku píšem, že tento smrteľný hriech odmietnutia Boha má rôzne aplikácie. Napríklad každý hriech z dekalógu v sebe zahŕňa práve nedostatok viery, ktorá nás od Boha odlučuje. Ak sa nekajáme a nevyznávame hriešnosť z ťažkých hriechov, tak ostávame v stave duchovnej smrti. Ak sa však kajáme a vyznávame hriechy, tak budujeme a obnovujeme vieru v nás a týmto skutkom znova nachádzame nezaslúženú milosť Božiu - odpustenie.

*Schmaus S., Život milosti a Milostiplná, Rímskokatolícka cyrilometodská bohoslovecká fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 1993, str., 160-161.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 24 marec 2008 :  09:15:27  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
maťo
už zhruba viem asi ako to myslel Štefan. Nebudem sa vyjadrovať k odpustiteľnosti.

Ide o to, že ked kradneš, zabiješ(úmyselne), znasilniš...atd. že priebeh hriechu je stále rovnaky: 1. uvedomíš si že to je ťažký hriech 2. dobrovoľne - nič ho netlačí k tomu aby to spravil 3. z toho celého si povie, že kašle na Božie prikázania - lebo Boh nie je, lebo Boh je nesrpavodlivy, lebo Boh nadrža druhým , lebo mna Boh len tresce... kopu dalších XY dôvodov. takže ked sa pozrieš na to z pohľadu prevedenia, tak vždy to je jeden a ten istý hriech. čo je rozdiel, je ten, že raz tou neverou okradneš, raz tou neverou zabiješ alebo tak.

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 24 marec 2008 :  14:34:26  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

Ako to myslíte? V Písme jasne čítame Ježišove slová o jedinom hriechu, ktorý nebude odpustený. Všetky ostatné budú.

Pôvodne zaslal stefan - 23 marec 2008 :  21:49:11


Nerozumiem co tym chcedte povedat. Smrtelny hriech pripravuje cloveka o milost posvecujucu a sposobuje "smrt" duse. Dusa teda straca nebo.
Smrtelny hriech moze byt samozrejme odpusteny, ak su splnene urcite podmienky.

Katechizmus sv. Pia X. hovori v kapitole rozoberajucej Kredo, v clanku 10 toto:
2. Moze Cirkev odpustit kazdy druh hriechu?
Ano, Cirkev moze odpustit kazdy hriech, bez ohladu na to, kolko ich je, alebo ake su tazke, pretoze Jeizs Kristus jej dal plnu moc zvazovat a rozvazovat.

Nemusime snad zdoraznovat, ze toto sa deje pri sviatosti zmierenia. Pripomenme si len, ake su podmienky na platne prijatie sviatosti zmierenia a teda na odpustenie hriechov:
1. Spytovanie svedomia
2. Lutost, ze sme urazili Boha
3. Predsavzatie viac nehresit
4. Vyznanie hriechov
5. Pokanie

citácia:
že v každom smrteľnom hriechu je v určitej forme nedostatok viery

Preco len v smrtelnom? Vo vsednom nie?

Tradicny vyklad versa, na ktory sa odvolavate znie takto: "Kto tvrdošijne odporuje Božej pravde, nakoniec Boha úplne znenávidí. Na odpustenie hriechov sa vyžaduje kajúce zmýšľanie; no zatvrdlivý človek práve to odopiera Bohu, a preto mu Boh nemôže odpustiť ani na tomto svete, ani v budúcom živote. Keďže toto miesto hovorí o odpúšťaní hriechov na druhom svete, nepriamo potvrdzuje učenie Cirkvi o očistci."

Skuste mi prosim este raz polopate vysvetlit, ako teda suvisi spominany citat z pisma s delenim hriechov na vsedne a smrtelne a ako vam z toho vyplynulo, ze smrtelny hriech je len jeden.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 24 marec 2008 :  23:14:35  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Mato
citácia:
Nerozumiem co tym chcedte povedat. Smrtelny hriech pripravuje cloveka o milost posvecujucu a sposobuje "smrt" duse. Dusa teda straca nebo.
Smrtelny hriech moze byt samozrejme odpusteny, ak su splnene urcite podmienky.

Ok. Smrteľný hriech nemôže byť odpustený za žiadnych podmienok. Hriech proti Duchu svätému nebude nikdy odpustený. Ale aby tieto slová nevyzerali zle, tak ich musím vysvetliť. Ak si človek uvedomí, že spáchal hriech, ktorý spôsobuje smrť duše, tak má niekoľko možností. Buď sa z toho hriechu vyzná a kajá, alebo sa s ním stotožní. Ak sa z neho vyzná a kajá, tak tento hriech /pôvodne smrteľný/ je mocou Božou a milosťou Kristovou odpustený, teda už nie je smrteľný, ale pri tomto hriechu, aj keď trest smrti je odpustený, ostáva trest časný /tu môžeme uvažovať o očistci/. Ak sa človek s týmto hriechom stotožní a príjme ho ako súčasť svojej podstaty, tak tento hriech zostáva smrteľným a nikdy nebude odpustený. Človek hynie a jeho duša nikdy neuvidí Pána. Preto tento jediný hriech, hriech proti Duchu svätému nebude odpustený. Prejavy tohoto hriechu môžu byť rôzne /napríklad dekalóg/, ale podstata zostáva - odmietnutie odpustenia.

citácia:
2. Moze Cirkev odpustit kazdy druh hriechu?
Ano, Cirkev moze odpustit kazdy hriech, bez ohladu na to, kolko ich je, alebo ake su tazke, pretoze Jeizs Kristus jej dal plnu moc zvazovat a rozvazovat.

Toto síce znie pekne, ale ak to bližšie nevysvetlíte, tak je to blud. Verím, že to nie je blud, len Vy ste to bližšie nevysvetlili. Teda ste sa pokúsili to vysvetliť nasledovným postupom pri sviatosti zmierenia, ale podstaty týchto slov ste sa nedotkli. Cirkev nemôže odpustiť každý druh hriechu. Cirkev a ani Boh neodpúšťa tie hriechy, ktoré človek neľutuje. Ak človek našiel záľubu v hriechu, tak nie je pre neho pomoci. Boh si želá spasiť všetkých, ale nie všetci mu to dovolia. Alebo možno presnejšie, je možné, že nie všetci mu to dovolia.

citácia:
Preco len v smrtelnom? Vo vsednom nie?

Tu musíme rozlišovať, lebo sú hriechy na smrť a sú hriechy nie na smrť. Práve diskusia sa točí okolo hlavných hriechov, ktoré sú podľa mňa v prvom momente spáchania všedné a nie smrteľné. Ale tieto všedné hriechy, ak si ich človek nechce pripustiť, nás pozvoľna disponujú na spáchanie smrteľného hriechu. /KKC 1863/. Všedné hriechy môžu mať rôznu formu a nie vždy musíme predpokladať nedostatok viery pri ich spáchaní.

citácia:
Skuste mi prosim este raz polopate vysvetlit, ako teda suvisi spominany citat z pisma s delenim hriechov na vsedne a smrtelne a ako vam z toho vyplynulo, ze smrtelny hriech je len jeden.

Už som to snáď vysvetlil, že ako to myslím, ak by predsa boli pochybnosti, tak skúsim ešte inými slovami. V podstate jediným hriechom, ktorý nás môže odlúčiť od lásky a milosti Božej je rúhanie proti Duchu svätému. Tým rúhaním je odmietanie prijať toho Ducha do svojho srdca a tela, a neochota nechať Ducha, aby nás zbožštil, teda aby nás zachoval pre život večný. Je napríklad skutok vraždy smrteľným hriechom? Nie je. Smrteľným hriechom je neschopnosť si priznať vinu, ktorú tento skutok prináša. Ak si vinu priznáme a ľutujeme, tak tento skutok vraždy je nám odpustený. Ak nie, tak to znamená, že slobodne a dobrovoľne odmietame Ducha /rúhame sa/, takže Duch svätý nemôže očistiť našu dušu, lebo by tým bol narušený sľub slobodnej vôle, ktorú máme.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 25 marec 2008 :  22:08:47  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
Je napríklad skutok vraždy smrteľným hriechom? Nie je. Smrteľným hriechom je neschopnosť si priznať vinu, ktorú tento skutok prináša.

Pôvodne zaslal stefan - 24 marec 2008 :  23:14:35


Myslim, ze sa opat posuvame do vaseho oblubeneho spekulovania nad uplnymi a elementarnymi pravdami. (podobne ako pri hriechu prvych ludi)

Ak vrazda splna vyssie spominane kriteria smrtelneho hriechu, tak je to samozrejme smrtelny hriech. Ako taky potom ma za nasledok smrt duse a stratu neba az do momentu jeho olutovania a odpustenia. Ak k lutosti nepride, dusa je zatratena.

Doporucujem vratit sa k destskemu katechizmu a prestudovanie stati o deleni hriechov (dedicny vs. osobny, vsedny vs. smrtelny) , o nasledkoch hriechu, nieco o milosti posvacujucej a pre lepsie pochopenie aj o sviatostiach, najma tu cast, kde sa hovori o sviatostiach zivych a sviatostiach mrtvych.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 25 marec 2008 :  22:57:01  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Mato
citácia:
Myslim, ze sa opat posuvame do vaseho oblubeneho spekulovania nad uplnymi a elementarnymi pravdami. (podobne ako pri hriechu prvych ludi)

Tému o hriechu prarodičov som opustil, lebo polemika by si vyžiadala príliš veľa času a námahy. Niektoré veci sa nedajú vysvetliť jednou vetou. Ale ak chcete, tak sa tam môžeme vrátiť.

K ostatnému nemám veľmi čo by som dodal, radšej ako odporúčanie študovania katechizmu napíšte, že čo som povedal zle. Ku katechizmom nemám vytvorený príliš vrelý vzťah, možno aj preto, že dnes už má katechizmus kde kto, aj reformovaní.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 26 marec 2008 :  16:28:43  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
Ale my tu máme na mysli Katechizmus Katolíckej Cirkvi, ktorý sa teda, ako žriedlo informácií, týka aj Vás, ak ste teda katolíkom , dalo by sa kľudne napísať, že odpoveď je v ňom.

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 27 marec 2008 :  10:39:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Samozrejme, katechizmus je dobrá vec. Pre tých ľudí, ktorí len chcú vedieť, čo Cirkev učí. Strohosť katechizmu však nemôže byť pomôckou pre tých, ktorí sa pýtajú, že nie len čo, ale aj prečo učí Cirkev to, čo učí. Ja osobne sa na učenie Cirkvi dívam kriticky, alebo aspoň mám takú snahu. Teda za každým článkom viery sa pýtam, že prečo by som tomu mal veriť. To znamená, že ak ma Cirkev učí, že Boh je Trojjediný, tak sa pýtam, že na základe čoho na to prišla, keď slovo Trojica, ani Trojjediný sa v Písme nenachádza. Ak ma Cirkev učí, že existuje očistec, tak sa pýtam, že ako na to prišla, keď slovo očistec sa v Písme nenachádza. Ak ma Cirkev učí, že Panna Mária bola uchránená hriechu, tak sa pýtam, že ako na to prišla, keď aj sv. Tomáš Akvinský bol proti. A ak ma Cirkev učí, že Ano, Cirkev moze odpustit kazdy hriech, bez ohladu na to, kolko ich je, alebo ake su tazke, pretoze Jeizs Kristus jej dal plnu moc zvazovat a rozvazovat, tak sa pýtam, že ako to myslí, keď sám Ježiš hovorí od neodpustiteľnom hriechu. Odpovede na moje otázky nenájdem v katechizme alebo aspoň nie v takej miere, akú očakávam. Ale odpovede pozvoľna nachádzam v dielach cirkevných predstaviteľov. A to ma celkom uspokojuje.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 27 marec 2008 :  16:08:28  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
To znamená, že ak ma Cirkev učí, že Boh je Trojjediný, tak sa pýtam, že na základe čoho na to prišla, keď slovo Trojica, ani Trojjediný sa v Písme nenachádza. Ak ma Cirkev učí, že existuje očistec, tak sa pýtam, že ako na to prišla, keď slovo očistec sa v Písme nenachádza. Ak ma Cirkev učí, že Panna Mária bola uchránená hriechu, tak sa pýtam, že ako na to prišla,

Pôvodne zaslal stefan - 27 marec 2008 :  10:39:34


Ako na to Cirkev prisla? Zaujimave otazky z ust katolika.

Co myslite, ako mohla Cirkev prist na to, ze Boh je Trojediny? Alebo, ze existuje ocistec? Studiom? Vedeckymi pokusmi? Filzofovanim nad rozliatym mliekom a nesmrtelnostou chrusta?

Alebo je mozne, ze su to zjavene pravdy od Boha, ktore Cirkev uchovava a odovzdava az do skoncenia sveta?

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 27 marec 2008 :  18:00:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Mato
citácia:
Ako na to Cirkev prisla? Zaujimave otazky z ust katolika.

Nie sme predsa nerozumné bytosti, ktoré sú ovládané diaľkovým ovládaním. Ja len žiadam Cirkev aby sa obhájila, a aby obhájila svoje učenie.

citácia:
Co myslite, ako mohla Cirkev prist na to, ze Boh je Trojediny? Alebo, ze existuje ocistec? Studiom? Vedeckymi pokusmi? Filzofovanim nad rozliatym mliekom a nesmrtelnostou chrusta?

Chcem len vedieť, že prečo by som tomu mal veriť. Skôr ako výsledok ma zaujíma proces.

citácia:
Alebo je mozne, ze su to zjavene pravdy od Boha, ktore Cirkev uchovava a odovzdava az do skoncenia sveta?

Áno, ale Cirkev učí, že zjavenie od Boha sa celé uskutočnilo v Novom zákone a že už nebudú nasledovať žiadne iné zjavenia /verejné/. Preto ja hľadám vysvetlenia učenia Cirkvi v Novom zákone (a aj Starom). Preto sa radšej dívam do Písma, ako do katechizmu. Aj keď aj katechizmus je zaujímavý.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 27 marec 2008 :  19:41:00  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Ale nechcem tu budiť dojem, že som voči vám v opozícii, tak by sme mohli urobiť niečo ako spoločné vyhlásenie.

Takže: smrteľný hriech je každý ťažký hriech, ktorý človek neľutuje. Každý ťažký hriech, ktorý človek úprimne oľutuje nie je smrteľným hriechom.

Súhlasíte?


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 28 marec 2008 :  17:57:25  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
citácia:

Ale nechcem tu budiť dojem, že som voči vám v opozícii, tak by sme mohli urobiť niečo ako spoločné vyhlásenie.

Takže: smrteľný hriech je každý ťažký hriech, ktorý človek neľutuje. Každý ťažký hriech, ktorý človek úprimne oľutuje nie je smrteľným hriechom.

Súhlasíte?
Pôvodne zaslal stefan - 27 marec 2008 : 19:41:00



aha a čo som napísala na predchádzajúcej strane? Apropos citujúc i KKC?
Ale samozrejme, že kresťan by nemal zostať len pri KKC, ale v ňom nájde odpoveď na to, ako a i prečo - je to predsa tak povediac určité sumárum všetkých potrebných info. Ak nestačia, v pohode možno kontaktovať kňaza a prediskutovať si to s ním, napr. v rámci príprav birmovancov. Prosto sa týchto príprav možno zúčastniť a klásť otázky. Alebo, čo pre už pokročilejších je tiež výborné, ísť na duchovné cvičenia.

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 28 marec 2008 :  18:11:55  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
Áno, ale Cirkev učí, že zjavenie od Boha sa celé uskutočnilo v Novom zákone

Kde toto prosim Vas Cirkev uci? Toto ucia protestanti a vola sa to Sola Scriptura. Tak isto iba iba protestanti znevazuju katechizmus a neuznavaju ziadne ine zdroje ako Svate pismo (aj to nie cele).

Co sa tyka spolocneho vyhlasenia, bohuzial sa k Vam nemozem pridat.

Vy tvrdite ze:
citácia:
smrteľný hriech je každý ťažký hriech, ktorý človek neľutuje

Ja tvrdim, ze:
Smrtelny hriech je kazdy hriech, ktory splna to
1. ze bol prekroceny Bozi zakon vo vaznej veci
2. ze bol spachany vedome a dobrovolne
3. s dostatocne uvazenym suhlasom
Pomenovania tazky, alebo smrtelny hriech sa v tomto kontexte pouzivaju ako synonyma.
Hriech ktory tieto kriteria nesplna je potom hriech vsedny (synonymicky lahky).

Vy tvrdite, ze:
citácia:
Každý ťažký hriech, ktorý človek úprimne oľutuje nie je smrteľným hriechom.

Ja tvrdim, ze:
Kazdy smrtelny (synonymicky tazky) hriech, ktory clovek olutuje a vyzna vo sviatosti zmierenia je odpusteny a zmyty, teda uz neexistuje a to nie len tento hriech, ale aj vecne tresty s nim spojene. Ostavaju len casne tresty, ale to je na inu temu.

Znovu odkazujem do temy O hriechu prarodicov, ktora sa okrem dedcneho hriechu zaobera aj delenim hriechov na tazke a lahke a dokonca a j tym, ake nasledky maju tieto hriechy.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 28 marec 2008 :  18:23:00  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Slayer

Stav: offline

 Odoslaný - 28 marec 2008 :  21:14:12  Zobraziť profil  Pridať Slayer do zoznamu priateľov
citácia:
problem je , yyyno , že smrteľný hriech a hlavný hreich nie je to isté...nechapem prečo stále hovoríš že hlavný=smrteľný

Pôvodne zaslal alesko - 23 marec 2008 :  12:38:00



Zjavne je to naozaj to iste:

The seven deadly sins, also known as the capital vices or cardinal sins, are a classification of vices that...

deadly je smrtelny, smrtiaci (okrem ineho)
capital je hlavny (okrem ineho)
cardinal je hlavny (okrem ineho)

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 445  ~  Člen od: 06 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 03 júl 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 29 marec 2008 :  00:57:54  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
juja
citácia:
aha a čo som napísala na predchádzajúcej strane? Apropos citujúc i KKC?

No, Mato nesúhlasí, takže asi citujúc KKC ste napísali nie celkom to isté.

Mato
citácia:
Kde toto prosim Vas Cirkev uci? Toto ucia protestanti a vola sa to Sola Scriptura. Tak isto iba iba protestanti znevazuju katechizmus a neuznavaju ziadne ine zdroje ako Svate pismo (aj to nie cele).

Dobre, možno som to nenapísal s chirurgickou presnosťou. Takže Cirke učí, že celé Zjavenie nám bolo odovzdané apoštolmi (v posvätnej Tradícii a v sv. Písme) a už sa neuskutoční žiadne verejné Zjavenie až do príchodu Ježiša Krista. Dúfam, že je to takto lepšie.

K hriechom. Napísal som ako to vidím a myslím si, že nie som v rozpore s katechizmom ani so slovom Božím.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 29 marec 2008 :  10:01:11  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

Takže Cirke učí, že celé Zjavenie nám bolo odovzdané apoštolmi (v posvätnej Tradícii a v sv. Písme) a už sa neuskutoční žiadne verejné Zjavenie až do príchodu Ježiša Krista. Dúfam, že je to takto lepšie.

No neviem ci lepsie, ale aspon je to pravdive

citácia:

K hriechom. Napísal som ako to vidím a myslím si, že nie som v rozpore s katechizmom ani so slovom Božím.

Nuz, ja som napisal ako to Cirkev uci, ci date prednost vlastnemu chapaniu, alebo skutocnosti je plne na Vas. Predsa len sa este raz zamyslite nad druhou castou svojho tvrdenia, kde vlastne pisete, ze smrtelny hriech sa lutostou meni na vsedny hriech.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 29 marec 2008 :  14:33:35  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Mato
citácia:
Nuz, ja som napisal ako to Cirkev uci, ci date prednost vlastnemu chapaniu, alebo skutocnosti je plne na Vas.

Lenže by sme si mali zodpovedať aj otázku. Je moja interpretácia v rozpore s cirkevným učením zachyteným v katechizme?

citácia:
Predsa len sa este raz zamyslite nad druhou castou svojho tvrdenia, kde vlastne pisete, ze smrtelny hriech sa lutostou meni na vsedny hriech.

Rád. Ak niekto spácha ťažký hriech /smrteľný/, tak má vinu smrteľného hriechu a podlieha trestu večného zatratenia. Pokiaľ človek neľutuje, prognóza večného zatratenia sa mu stane realitou. Ak človek ľutuje, tak Boh vo svojej milosti mu odpúšťa vinu smrteľného hriechu a odpúšťa mu aj trest večného zatratenia, ostáva však iný trest. Časný trest, ktorý je tiež dôsledkom smrteľného hriechu Boh neodpúšťa, na to slúžia odpustky, pokánie alebo neskôr očistec - v konečnom dôsledku to, čo je následkom charakteru trestu všedného. Teda dôsledky smrteľného hriechu, ktorý ľutujeme, sú pre nás dôsledkami všedného hriechu. Súhlasíte?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 2 Previous Topic: Katolíci rehabilitujú Martina Luthera Téma Next Topic: Co to odfotila ?  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06