Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Tzv. tradicia a FSSPX
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Pontifikálna tridentská omša v Komárne Téma Next Topic: Modlitba na východ - Preco prave na Vychod?
Strana: z 7

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 15 marec 2009 :  22:45:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
Ale biskupom zostáva. Čo je to hierarchia svätenia a hierarchia právomocí? Spochybnil som právomoci pápeža? Len som hovoril o spôsoboch vykonávania magistéria. Riadnom a mimoriadnom, a o neomylnosti, ktorá sa v týchto spôsoboch môže uskutočňovať. A ešte o tom, že Vy sám za neomylné prijímate to, čo samotná katolícka cirkev ako neomylné neoznačuje. Čo samozrejme neznamená, že by to obsahovalo omyl, len v tých spôsoboch výkonu magistéria, ktoré poznáme, to charizmou neomylnosti zatiaľ nebolo obdarené.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  07:03:27  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Bolo to neomylne a to z jednoducheho logickeho dovodu
Ak papez nieco odsudzuje , vzdy ide o neomylny vyrok Vo veciach viery a mravov , podciarkujem .
Inak by muselo platit , ze odsudenie je platne len v danom case
Konkretne
Papez odsudi pouzivanie abortivnych metod antikoncepcie
Ak toto odsudenie nie je neomylne , ti , ktori nesuhlasia , sa proste odvolaju na omylnost vyroku a na buduceho papeza , ktory toto odsudenie zrusi , cim podopru legitimitu pouzivania tychto prostriedkov
Preto je odsudzujuci vyrok vzdy neomylny , lebo zavazuje nielen v pritomnom case , ale aj v buducnosti a to celu Cirkev vcetne buduceho papeza
To je Tradicia , ze zavazuje aj buduceho papeza , ktory musi kontinualne pokracovat v nauke predchodcov , nesmie z nej nic zrusit , ani urobit take zmeny , ktore by sa dotkli pokladu viery

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  07:04:58  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
Ale biskupom zostáva. Čo je to hierarchia svätenia a hierarchia právomocí? Spochybnil som právomoci pápeža? Len som hovoril o spôsoboch vykonávania magistéria. Riadnom a mimoriadnom, a o neomylnosti, ktorá sa v týchto spôsoboch môže uskutočňovať. A ešte o tom, že Vy sám za neomylné prijímate to, čo samotná katolícka cirkev ako neomylné neoznačuje. Čo samozrejme neznamená, že by to obsahovalo omyl, len v tých spôsoboch výkonu magistéria, ktoré poznáme, to charizmou neomylnosti zatiaľ nebolo obdarené.

Pôvodne zaslal stefan - 15 marec 2009 :  22:45:59




Biskupom zostava A zostava mu len moc , ktoru dostal svatenim , avsak nema moc hierarchicku . Pokial mu nejaku neda novy papez , co sa stat moze
Sidelny biskup a svatiaci biskup maju rovnaku moc zo svatenia , ale nemaju rovnaku moc hierarchicku
Len na okraj
Tymito dovodmi arcibiskup Lefebvr dokazoval , ze svatenim nemal umysel vyvolat schizmu , nakolko svatencom odovzdal len pravomoc zo svatenia , ale ziadnu jurisdikcnu pravomoc
A div sa svete dnesny papez opatrne hovori cit :
Biskupská vysviacka bez pápežského mandátu znamená nebezpečenstvo schizmy, lebo spochybňuje jednotu biskupského kolégia s pápežom.
Takze uz len nebezpecenstvo ? Uz nie automaticke upadnutie do schizmy ?
To je posun

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  13:19:59  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
amerika1
citácia:
Bolo to neomylne a to z jednoducheho logickeho dovodu
Ak papez nieco odsudzuje , vzdy ide o neomylny vyrok Vo veciach viery a mravov , podciarkujem .

Rád sa Vami nechám presvedčiť. Ale zatiaľ jediný dokument ktorý ste k tejto veci citovali bola definícia ex cathedra neomylnosti, čo nespadá do prípadu encyklík o ktorých sme hovorili. To verím uznávate aj Vy. Mne a mnohým iným katolíkom žiaľ Vaše podčiarknutie nestačí.

citácia:
Papez odsudi pouzivanie abortivnych metod antikoncepcie

Abortívne metódy antikoncepcie však podľa môjho názoru z morálneho hľadiska už svojou podstatou zasahujú do definície z EVANGELIUM VITAE o ktorej tvrdím, že obsahuje neomylný výrok. Ja som chcel hovoriť o neabortívnych metódach antikoncepcie.

citácia:
Takze uz len nebezpecenstvo ? Uz nie automaticke upadnutie do schizmy ?
To je posun

Čo Vy si o tom myslíte? Má pápež právo urobiť v tejto veci posun? Ak sa jedná o disciplinárne opatrenie, tak asi áno. Bola doba, kedy svätenie biskupov nevyžadovalo mandát od pápeža.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  14:56:47  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Čo Vy si o tom myslíte? Má pápež právo urobiť v tejto veci posun? Ak sa jedná o disciplinárne opatrenie, tak asi áno. Bola doba, kedy svätenie biskupov nevyžadovalo mandát od pápeža.

Ma pravo urobit posun Islo mi o to , ze v podstate slo o hodnotenie udalosti , ktora sa uz stala a ktora uz nejako hodnotena bola
Ale prehodnotenie samozrejme je v poriadku , ak sa vyskytnu napriklad nove skutocnosti

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  14:58:37  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Abortívne metódy antikoncepcie však podľa môjho názoru z morálneho hľadiska už svojou podstatou zasahujú do definície z EVANGELIUM VITAE o ktorej tvrdím, že obsahuje neomylný výrok. Ja som chcel hovoriť o neabortívnych metódach antikoncepcie.


Takze priznavate , ze encyklika EVANGELIUM VITAE obsahuje neomylny vyrok ? Na zaklade coho je neomylny ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  17:16:10  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
amerika1
citácia:
Takze priznavate , ze encyklika EVANGELIUM VITAE obsahuje neomylny vyrok ? Na zaklade coho je neomylny ?

Odpoveď na túto otázku nájdete v mojej reakcii z 12 marca 2009: 23:05:18.
EVANGELIUM VITAE obsahuje neomylný výrok v prípade hodnotenia potratov na základe kán. 749 CIC., teda na základe výkonu riadneho magistéria.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  17:25:07  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Hodnotenia potratov alebo abortivnych metod antikoncepcie ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  17:35:24  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Mimochodom ten kanon sa neocitol v CIC nahodou To je potvrdenie neomylnosti ucenia v tejto otazke predchodcov v papezskom urade a osobitne encykliky HUMANAE VITAE , na ktoru sa nastupcovia pavla VI, odvolavaju pri svojom uceni o tejto otazke Rovnako ako aj ecyklika bl . Pia IX Casti Connubii,

To len na ilustraciu

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  17:41:36  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Dokaz neomylnych vyrokov v encyklike Humannae vitae


1 Porov. Pius IX., encyklika Qui pluribus, Pii IX P.M., Acta I, s. 9-10; sv. Pius X., Singulari quadam, AAS, 4 (1912), s. 658; Pius IX., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930) s. 579-581; Pius XII., Magnificate Dominum, príhovor k biskupom celého katolíckeho sveta, AAS, 46 (1954), s. 671-672; Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53, s. 457.
2 Porov. Mt 28,18-19.
3 Porov. Mt 7,21.
4 Porov. Catech. Rom. Conc. Trid., časť II, hl. VIII; Lev XIII., enc. Arcanum, Acta Leonis XIII, 2 (1880), s. 26-29; Pius XI., enc. Divini Illius Magistri, AAS, 22 (1930), s. 58-61; enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 545-546; Pius XII., príhovor k Talianskej lekársko-biologickej spoločnosti spoločnosti sv. Lukáša, Discorsi e Radiomessaggi di S.S. Pio XII, VI, s. 191-192; príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 835-854; na kongrese spoločnosti Fronte della Famiglia a k Združeniu mnohodetných rodín, AAS, 43 (1951), s. 857-859; na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958); s. 734-735, Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 446-447; Druhý vat. konc., pastorálna konštitúcia Gaudium et spes, č. 47-32, AAS, 58 (1966), s. 1067-1074; Codex Iuris Canonici, kán. 1067-1068, par. 1; par. 1-2.
5 Porov. Pavol VI., príhovor k posvätnému kardinálskemu zboru, AAS, 56 (1964), s. 588; na zjazde odborníkov o otázke populácie, rodiny a pôrodnosti, AAS, 57 (1965), s. 388; na kongrese Talianskej spoločnosti pôrodníctva a gynekológie, AAS, 58 (1966), s. 1168.
6 Porov. 1Jn 4,8.
7 Ef 3,15.
8 Druhý vat. konc., past. konšt. Gaudium et spes, č. 50, AAS, 58 (1966), s.1070-1072.
9 Porov. sv. Tomáš, Sum Theol., I-II, q. 94, a. 2.
10 Porov. Druhý vat. konc., past. konšt. Gaudium et spes, č. 50-51, AAS, 58 (1966), s. 1070-1073.
11 Porov. tamže, č. 49, AAS, 58 (1966), s. 1070.
12 Porov. Pius XII., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 560; Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843.
13 Porov. Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 447.
14 Porov. Catech. Rom. Conc. Trid., časť II, hl. VIII; Pius XI., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 562-564; Pius XII., príhovor k Talianskej lekársko-biologickej spoločnosti sv. Lukáša, Discorsi e Radiomessaggi di S.S. Pio XII, VI, s. 191-192; príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 842-843; príhovor k účastníkom kongresu spoločnosti Fronte della Famiglia a k Združeniu mnohodetných rodín, AAS, 43 (1951), s. 857-859; Ján XXIII., enc. Paccem in terris, AAS, 55 (1963), s. 259-260; Druhý vat. konc., past. konšt. Gaudium et spes, č. 51, AAS, 58 (1966), s. 1072.
15 Porov. Pius XI., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s.565; Dekrét Posv. ofícia z 22. februára 1940, AAS, 32 (1940), s.73; Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843-844; príhovor na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958), s. 734-735.
16 Porov. Catech. Rom. Conc. Trid., časť II, hl. VIII; Pius XI., enc. Casti Connubii, AAS, 22 (1930), s. 559-561; Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 843; na 7. medzinárodnom kongrese hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958), s. 734-735; Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 447.
17 Porov. Pius XII., príhovor k účastníkom 5. národného kongresu Talianskej spoločnosti katolíckych právnikov, AAS, 45 (1953), s. 798-799.
18 Porov. Rim 3,8.
19 Porov. Pius XII., príhovor k účastníkom 26. kongresu Talianskeho urologického združenia, AAS, 45 (1963), s. 674-675, príhovor k účastníkom 7. medzinárodného kongresu hematologickej spoločnosti, AAS, 50 (1958), s. 734-735.
20 Porov. Pius XII., príhovor k účastníkom kongresu Talianskej katolíckej spoločnosti pôrodníčok, AAS, 43 (1951), s. 846.
21 Porov. Pius XII., príhovor k účastníkom 26. kongresu Talianskeho urologického združenia, AAS, 45 (1953), s. 674-675; príhovor k riaditeľom a členom Talianskeho združenia darcov rohovky a Talianskej jednoty slepcov, AAS, 48 (1956), s. 461-462.
22 Lk 2,34.
23 Porov. Pavol VI., enc. Populorum progressio, AAS, 59 (1967), s. 268.
24 Porov. Rim 8.
25 Porov. Druhý vat. konc., dekrét Inter mirifica, č. 6-7, AAS, 56 (1964), s. 147.
26 Ján XXIII., enc. Mater et Magistra, AAS, 53 (1961), s. 447.
27 Porov. Pavol VI., enc. Populorum progressio, č. 48-55, AAS, 59 (1967), s. 281-284.
28 Druhý vat. kon., past. konšt. Gaudium et spes, č. 52, AAS, 58 (1966), s. 1074.
29 Pius XII., príhovor na kongrese spoločnosti Fronte della Famiglia a k Združeniu plodných rodín, AAS, 43 (1951), s. 859.
30 Porov. Druhý vat. konc., past. konšt. Gaudium et spes, č. 51, AAS, 58 (1966), s. 1072.
31 Porov. Mt 11,30.
32 Porov. Druhý vat. konc., past. konšt. Gaudium et spes, č. 48, AAS, 58 (1966), s. 1067-1069; dogmatická konštitúcia Lumen Gentium, č. 35, AAS, 57 (1965), s. 40-41.
33 Mt 7,14; porov. Hebr 12,11.
34 Porov. Tít 2,12.
35 Porov. 1Kor 7,31.
36 Rim 5,5.
37 Ef 5,25; 5,28-29 a 32-33.
38 Porov. Druhý vat. konc., dogm. konšt. Lumen Gentium, č. 35 a 41, AAS, 57 (1965), s. 40-45; past. konšt. Gaudium et spes, č. 48-49, AAS, 58 (1966), s. 1067-1070; dekrét Apostolicam actuositatem, č. 11, AAS, 58, 1966, s. 847-849.
39 Porov. Druhý vat. konc., dogm. konšt. Lumen Gentium, č. 25, AAS, 57 (1965), s. 29-31.
40 1Kor 1,10.
41 Porov. Jn 3,17.
© KBS 1997-2009



Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  17:46:51  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Papez sa v neomylnych vyrokoch opiera o dva pramene Zjavenia
1, Pismo Svate
2, ucenie predchodcov v papezskom urade


Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  19:42:45  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
amerika1
citácia:
Papez sa v neomylnych vyrokoch opiera o dva pramene Zjavenia
1, Pismo Svate
2, ucenie predchodcov v papezskom urade

Tomu samozrejme neprotirečím, ide mi o formu výkonu, aby nenastal taký neporiadok, vďaka ktorému nebude možné identifikovať učenia obdarené charizmou neomylnosti.

citácia:
Dokaz neomylnych vyrokov v encyklike Humannae vitae

Môžem teda ako dôkaz neomylných výrokov encykliky UT UNUM SINT použiť zoznam zdrojov? Takto to podľa mňa nefunguje. Vypichnem dva hlavné rozdiely medzi encyklikou HUMANAE VITAE a EVANGELIUM VITAE.
V EVANGELIUM VITAE sa píše, že Problému ohrozenia ľudského života v našej dobe bolo venované mimoriadne konzistórium kardinálov, ktoré sa konalo v Ríme od 4. do 7. apríla 1991. Po rozsiahlej a dôkladnej diskusii o probléme a o tom, k čomu táto skutočnosť vyzýva celú ľudskú rodinu, a najmä kresťanské spoločenstvo, kardináli ma jednomyseľne požiadali, aby som s autoritou Petrovho nástupcu znovu potvrdil hodnotu ľudského života a jeho nenarušiteľnosť vzhľadom na prítomné okolnosti a hroziace nebezpečenstvá.
Ako odpoveď na túto žiadosť na Turíce 1991 napísal som osobný list každému spolubratovi, aby mi v duchu biskupskej kolegiality pomohol pri tvorbe dokumentu, venovanému tomuto problému. Som hlboko vďačný všetkým biskupom, ktorí poslali odpovede, obsahujúce cenné informácie, nápady a návrhy. Dosvedčili tým aj svoju jednomyseľnú a presvedčivú účasť na učiteľskom a pastoračnom poslaní Cirkvi, ohlasujúcej Evanjelium života.


Zatiaľ čo v HUMANAE VITAE sa píše, že Avšak závery, ku ktorým komisia došla, nemohli sme považovať za isté a definitívne tak, aby nás oslobodili od povinnosti osobne preskúmať takú vážnu otázku, a to i preto, že v komisii nebola úplná zhoda názorov, čo sa týka morálnych noriem, ktoré treba predložiť, a najmä preto, že sa niektoré spôsoby a odôvodnenia riešenia otázky vzďaľovali od morálnej náuky o manželstve, ako ju stále predkladal Učiteľský úrad Cirkvi.
Preto po dôkladnom posúdení nám poslaných výsledkov, po starostlivom zvážení veci a po vytrvalých modlitbách vysielaných k Bohu, na základe poslania, ktoré nám zveril Kristus, mienime dať teraz odpoveď na tieto vážne otázky.


citácia:
Mimochodom ten kanon sa neocitol v CIC nahodou To je potvrdenie neomylnosti ucenia v tejto otazke predchodcov v papezskom urade a osobitne encykliky HUMANAE VITAE , na ktoru sa nastupcovia pavla VI, odvolavaju pri svojom uceni o tejto otazke Rovnako ako aj ecyklika bl . Pia IX Casti Connubii,

To len na ilustraciu

Aby sme si urobili lepšiu ilustráciu, tak tento kánon sa ocitol v CIC hlavne pre uznesenie II. vatikánskeho koncilu v dokumente LUMEN GENTIUM, kde čítame, že Tú istú kolegiálnu právomoc /ako na ekumenickom koncile/ môžu spolu s pápežom vykonávať biskupi roztratení po celom svete, pod podmienkou, že ich hlava kolégia vyzve ku kolegiálnej činnosti, alebo aspoň schváli, prípadne slobodne prijme spoločnú akciu roztratených biskupov, ktorá sa tak stane skutočným kolegiálnym úkonom. ... Hoci jednotliví biskupi nemajú výsadu neomylnosti, predsa - i keď sú roztrúsení po svete, ale spojení zväzkom spoločenstva medzi sebou a s nástupcom Petrovým - ak sa pri podávaní svojho autentického výkladu dohodnú vo veciach viery a mravov na nejakom výroku ako definitívne záväznom, neomylne prekladajú učenie Kristovo

citácia:
Hodnotenia potratov alebo abortivnych metod antikoncepcie ?

Abortívna metóda antikoncepcie vo svojej podstate spôsobuje potrat už započatého vývinu nového človeka. Hovoril teda už Pavol VI. o tejto veci neomylne? Myslím si, že nie. To však neznamená, že sa mýlil. Len jeho výrok neužíva charizmu tej neomylnosti, ktorou je obdarené obdobné učenie Jána Pavla II. v EVANGELIUM VITAE, pretože Pavol VI. neužil ani jednu z možností definovania neomylného výroku, nehovoril ex cathedra, ani sa vo svojej encyklike neodvolal na jednomyseľnosť kolégia - na ktorú sa však už Ján Pavol II. odvolal - a to je práve to, čo dáva výroku Jána Pavla II. v EVANGELIUM VITAE charizmu neomylnosti.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 16 marec 2009 :  23:32:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Stale odmietate pochopit jednu vec
Ak s papezom nesuhlasia vsetci biskupi v Cirkvi , opakujem vsetci , a on prejavi volu definovat , je vyrok neomylny

Avšak závery, ku ktorým komisia došla, nemohli sme považovať za isté a definitívne tak, aby nás oslobodili od povinnosti osobne preskúmať takú vážnu otázku, a to i preto, že v komisii nebola úplná zhoda názorov, čo sa týka morálnych noriem, ktoré treba predložiť, a najmä preto, že sa niektoré spôsoby a odôvodnenia riešenia otázky vzďaľovali od morálnej náuky o manželstve, ako ju stále predkladal Učiteľský úrad Cirkvi.
Preto po dôkladnom posúdení nám poslaných výsledkov, po starostlivom zvážení veci a po vytrvalých modlitbách vysielaných k Bohu, na základe poslania, ktoré nám zveril Kristus, mienime dať teraz odpoveď na tieto vážne otázky.


Dve veci nam z uvedeneho vyplyvaju


1 ,Biskupi , ktori nesuhlasili sa vzdialovali od Ucitelskeho uradu Cirkvi
2, na zaklade poslania

A co je to poslanie ?

Byt strazcom zvereneho pokladu viery a byt ucitelom vo veciach viery a mravov
podciarknute
A kedze sa papez pri svojom dokazovani odvolava prave na ucitelsky urad Cirvi , od ucenia , ktoreho sa nesuhlasiaci biskupi vzdialili, papez prehovoril ako ucitel vsetkych krestanov vo veci mravov v sulade s ucenim predchodcov a teda neomylne
Vsimnite si , ze papez pouziva slova , ako ju stale predkladal ucitelsky urad Cirkvi
Tak ako moze byt omylne nieco , co predklada ucitelsky urad a este sa nan aj odvolava sam papez ?


na základe poslania, ktoré nám zveril Kristus, mienime dať teraz odpoveď na tieto vážne otázky

toto je jednoznacne prejavena vola definovat

Viac sa k tomu uz vyjadrovat nebudem


Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 17 marec 2009 :  10:20:08  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
amerika1
citácia:
Stale odmietate pochopit jednu vec
Ak s papezom nesuhlasia vsetci biskupi v Cirkvi , opakujem vsetci , a on prejavi volu definovat , je vyrok neomylny

Ja som presvedčený, že túto vec chápem. Nijako jej neprotirečím a plne ju prijímam. Ide mi o cirkevné právo. Charizmou neomylnosti pod dohľadom Ducha svätého je pápež uchránený od vyslovenia omylu vo veciach viery a mravov bez ohľadu na mienku ostatných biskupov Cirkvi vtedy, ak sa rozhodne učiť zo svojho stolca, teda ex cathedra. To je jediná možnosť, kedy pápež hovorí neomylne sám. Žiadna iná forma pápežskej neomylnosti v zmysle definície I. vatikánskeho koncilu neexistuje /alebo ja o nej neviem/.

citácia:
na základe poslania, ktoré nám zveril Kristus, mienime dať teraz odpoveď na tieto vážne otázky

toto je jednoznacne prejavena vola definovat

Možno pre Vás. Pre mňa je to pápežova vôľa dať odpoveď na tieto vážne otázky. Ak by pápež prejavil vôľu niečo definovať a nemohol by sa pritom oprieť o jednomyseľnosť svojich biskupov, tak by prehovoril ex cathedra. To sa v tomto prípade nestalo. Vy proste stále nemôžete nájsť právny úkon, ktorý by HUMANAE VITAE ukázal vo svetle neomylnosti. Lebo ak poznáme tri spôsoby neomylnosti vyhlásení /ekumenický koncil potvrdený pápežom, ex cathedra vyhlásenie pápeža, kolegiálna jednomyseľnosť biskupov prijatá pápežom/, tak z nich ani jeden nie je aplikovaný na HUMANAE VITAE. A ak nie je ani jeden, tak HUMANAE VITAE neobsahuje neomylný výrok de jure. Jedine v tom prípade, že okrem mnou spomínaných spôsobov vyhlásenia neomylnosti existujú ešte aj iné, s ktorými nás však Vy zaryto nechcete oboznámiť. Buď také neexistujú alebo ich nepoznáte, čím mi však nedávate možnosť v tejto veci zmýšľať ináč, ako doteraz.

citácia:
Viac sa k tomu uz vyjadrovat nebudem

To je dobre, aj ja si myslím, že už nič nové v tejto téme nemôžem priniesť.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 17 marec 2009 :  12:14:28  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Este raz a naposledy

Odmietate papezsku neomylnost ak uci to , co Cirkev vzdy verila a ucila

T. j redukujete papezsku neomlylnost a tento bod
V tom je cely problem

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 29 máj 2011 :  11:52:26  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
citácia:
Tak poďme na to,
citácia:
Uznavam Benedikta XVI. za legitimneho papeza svatej katolickej cirkvi. Preto som odhodlany verejne sa za neho modlit ako za papeza. Odmietam ho vsak nasledovat, pokial by sa vzdialil od katolickej tradicie, najma v otazkach nabozenskej slobody, ekumenizmu a v reformach, ktore su pre cirkev skodlive.

Prvý rozpor je v tom, že budúci kňaz FSSPX v prvom prípade považuje súčasného pápeža za svoju autoritu, ale vyberá si kedy bude a kedy nebude mu poslušný. Ak súčasný pápež bude prezentovať nekatolícku vieru, tak podľa učiteľov Cirkvi ako Suarez a Bellarmine a teda i podľa rôznych manuálov cirkevného práva, takýto pápež stráca svoju autoritu ipso facto (svojim samotným skutkom).
Teda budúci kňaz FSSPX nebude autoritu poslúchať, ak sa chová v oblastiach vierouky hereticky, ale stále ju bude považovať za právoplatnú, čo je rozpor s posv. Tradíciou.

citácia:
Uznavam, ze nie vsetky omse sluzene podla noveho obradu, su neplatne. Napriek tomu vsak kvoli zlemu prekladu N.O.M., jeho dvojznacnosti, interpretacii v protestantskom zmysle a velkemu mnozstvu sposobov slavenia pripustam, ze nebezpecenstvo neplatnosti je znacne velke.
Zdoraznujem, ze sice novy omsovy obrad nevyjadruje vyslovne ziadnu herezu, ze sa vsak vo svojom uhrne aj v detailoch vyrazne vzdaluje od katolickej teologie svatej omse, a z tohto dovodu je novy obrad sam osebe zly.
Preto nebudem nikdy celebrovat svatu omsu podla noveho obradu, a to ani pod hrozbou cirkevnych sankcii, rovnako tak nebudem nikdy nikoho nabadat k aktivnej ucasti na takej omsi.

Ďalší rozpor. Je NOM platný alebo nie je platný?
Ak naozaj NOM je pravdepodobne neplatný, teda pochybný a tým pádom sám o sebe zlý, je teda nedovolený a autorita, ktorá ho nariadila slúžiť ako riadny rítus, stratila tým svoju právoplatnosť, a teda budúci kňaz FSSPX nemôže túto autoritu uznávať za právoplatnú.
Ak je NOM nepochybne platný, nemôže byť sám o sebe zlý a preto budúci kňaz FSSPX, ktorý stále uznáva túto autoritu, nemôže odmietnuť slúžiť NOM.
Sám sebe protirečí, či je NOM platný alebo neplatný.

citácia:
Tiez, uznavam liturgicku reformu Jana XXIII. za legitimnu a zhodnu s tradiciou. Akceptujem teda vsetky prislusne liturgicke knihy, breviare atd. ako katolicke, a zavazujem sa uzivat vyhradne ich nariadenia, najma pri slaveni omse a modlitbe breviara.

Liturgická reforma Jána XXIII. je legitímna a zhodná s tradíciou, ak sám Ján XXIII bol právoplatný pápež. Pri hlbšom zameraní sa na Jána XXIII. prichádzame ale k veľmi odlišným záverom. (Rozobratie problematickosti J23 je na inú tému.)

citácia:
Tym chcem prejavit poslusnost, ktorou som povinny voci svojim predstavenym, rovnako voci tomu, co ma spaja s rimskym papezom a
vsetkymi jeho legitimnymi dokumentami.

Ten istý problém s autoritou ako pri slúžení a neslúžení platnej a neplatnej NOM.

citácia:
Pokial ide o interpretaciu a uzivanie noveho kodexu kanonickeho prava, prehlasujem pripravenost posluchnut pokyny svojich predstavenych.

Ďalší rozpor. Poslúchne budúci kňaz FSSPX svojich predstavených, ktorí mu nariadia podľa §3 a §4 kán. 844 CIC 1983 dávať sviatosti pravoslávnym a protestantom?


Záverom:
Ak budúci adept FSSPX verí v posv. Tradíciu a chce byť bezrozporný, tak nech nesľubuje tieto hriešne veci a upaľuje preč od FSSPX.

Pôvodne zaslal sasulnik - 13 február 2008 :  10:45:15

Papeže nelze poslechnou úplně ve všem, není to slepá poslušnost. Oni slouží dle misálu z r. 1962, tedy misál Jana XXIII. Koncil nebyl dogmatický, takže ty ekumenismy, náboženské svobody jsou v rozporu s kat, vírou. Papež to ale nevyhlásil jako dogma. Samo, že s modloslužbou v Assisi souhlasit nebudem.

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 29 máj 2011 :  11:54:17  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
Pravoslavným ani luteránům svátosti udělovat nesmíme, nikdy se to nedělo. To, jestli to schválil modernistický Řím, neznamená, žer je to ok. Stejně tak přijímání na ruku.

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 30 máj 2011 :  08:44:31  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
Poněvadž koncil nepředstavil nějakou novou nauku,, ani ji nemohl, tak nikdo FSSPX nemůže vinit, že jsou neposlušni koncilu. Novou mši odmítlo více kněží i biskupů, to neznamená, že nejsou věrni papeži, který ji vyhlásil. Kdyby nebylo těžké pokoncilní krize, neexistovalo by FSSPX, nikdo by o Lefebvrovi nic nevěděl, neexistovali by sedevakantisté, toto tema by bylo neznámé.
Kdo kritizuje tyto skupiny, tak by se měl podívat po příčině a hledat ji v Římě, odsud tato krize přišla. kdo dnes kritizuje Dohnala, měl by si uvědomit, že za jeho pádem je také dnešní stav, že ti jeho kritici jsou mnohdy většími heretiky než on.

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 30 máj 2011 :  08:45:37  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
http://www.vendee.cz/texty/sede_vzestup.html

http://www.vendee.cz/texty/tradicionaliste.html

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 30 máj 2011 :  19:27:01  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Poněvadž koncil nepředstavil nějakou novou nauku,, ani ji nemohl, tak nikdo FSSPX nemůže vinit, že jsou neposlušni koncilu.

Toto je suce pravda ale len A
Treba povedat aj B
Problem je , ze pokoncilni papezi nutia katolikov prijat zavery koncilu pod poslusnostou A teraz som zvedavy , ako vyriesite tento problem

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 01 jún 2011 :  08:34:06  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
citácia:
Poněvadž koncil nepředstavil nějakou novou nauku,, ani ji nemohl, tak nikdo FSSPX nemůže vinit, že jsou neposlušni koncilu.

Toto je suce pravda ale len A
Treba povedat aj B
Problem je , ze pokoncilni papezi nutia katolikov prijat zavery koncilu pod poslusnostou A teraz som zvedavy , ako vyriesite tento problem


Pôvodne zaslal amerika1 - 30 máj 2011 :  19:27:01

Jednoduše. Nemůžeme přijat nic, co odporuje kat. víře, mravům, i když to předkládá modernistický papež. Poněvadž ekumena, náb. svoboda, kolegialita nejsou dogmaty, ale odsouzenými bludy, přijmout to nemůžem. Ani papež to nemůže nikomu přikazovat. Lidé to nevědí, moc o tom nepřemýšlí, myslí si, že vše, co dělá papež je správné. Vezměme si "exkomunikaci" sv. Atanáše, povolení tortury, čarodejnických procesů, zrušení jezuitů, šlo o neštastné kroky papežů. Poněvadž koncilní dokumenty nejsou dogmaty, ale jen pouhými kázáními, někde dobrými, horšími, špatnými, nejsme vázáni poslušností.
http://www.vendee.cz/texty/spatny_p.html

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Azuritko

Stav: offline

 Odoslaný - 01 jún 2011 :  11:50:55  Zobraziť profil  Pridať Azuritko do zoznamu priateľov
citácia:
Jednoduše. Nemůžeme přijat nic, co odporuje kat. víře, mravům, i když to předkládá modernistický papež. Poněvadž ekumena, náb. svoboda, kolegialita nejsou dogmaty, ale odsouzenými bludy, přijmout to nemůžem. Ani papež to nemůže nikomu přikazovat. Lidé to nevědí, moc o tom nepřemýšlí, myslí si, že vše, co dělá papež je správné. Vezměme si "exkomunikaci" sv. Atanáše, povolení tortury, čarodejnických procesů, zrušení jezuitů, šlo o neštastné kroky papežů. Poněvadž koncilní dokumenty nejsou dogmaty, ale jen pouhými kázáními, někde dobrými, horšími, špatnými, nejsme vázáni poslušností.
http://www.vendee.cz/texty/spatny_p.html

Pôvodne zaslal Renda - 01 jún 2011 :  08:34:06



Keby bol problém ale taký jednoduchý. Lenže sú rôzne názory a niktorý nieje neomylný, pričom doteraz sám neviem povedať či je napr. druhý vatikánsky koncil v niečom neomylný a či nie a či je to čo je ním stanovené vyslovene zlé, alebo iba nie tak dobré ako to bolo predtým, čiže nie zakázané. Potom nieje najmenší dôvod na odmietanie poslušnosti. Stejnak nestanovíme my len tak, či to je skutočne horšie alebo nie. Aj to čo nespadá do neomylnosti, ale Cirkev to vyhlasuje neznamená, že to je pre nás nezáväzné. Veď je správne dodržiavať zákony svätské, kým neodporujú Pravde. Tak o čo viac to platí v Cirkvi.

Rímskokatolík

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 4003  ~  Člen od: 15 máj 2007  ~  Posledná návšteva: 27 apríl 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 06 jún 2011 :  09:15:36  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
Jsou texty, které jsou bezproblémové, kterým se dá rozumět pod úhlem tradice, pak texty, které jsou na štíru s věroukou GS, UR,NA, atd. Prostě obsahují věci, které byli několikrát odsouzeny. Navíc vypracovány liberálními teology, jejích dílka byla v 50 letech odsouzena. Pak se musíme pohlédnout po plodech, která tato revoluce zanechala. Texty jsou jen kázáními, žádnými dogmatickými články, co je v rozporu s věroukou, to nebrat.

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Renda

Stav: offline

 Odoslaný - 22 september 2011 :  15:25:44  Zobraziť profil  Pridať Renda do zoznamu priateľov
http://www.vendee.cz/texty/a_regulace.html

Renda

 Krajina: Czech Republic  ~  Počet príspevkov: 140  ~  Člen od: 25 máj 2011  ~  Posledná návšteva: 26 február 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

janka

Stav: offline

 Odoslaný - 22 september 2011 :  20:11:41  Zobraziť profil  Pridať janka do zoznamu priateľov
mne ta stranka nefunguje

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 5687  ~  Člen od: 27 január 2004  ~  Posledná návšteva: 07 január 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 7 Previous Topic: Pontifikálna tridentská omša v Komárne Téma Next Topic: Modlitba na východ - Preco prave na Vychod?  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06