Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Tzv. tradicionalizmus - jedly jed
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Gordický uzol Téma Next Topic: Almužna
Strana: z 7

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  15:05:16  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Laudetur Iesus Christus!



Základ slušnosti v slušnej spoločnosti je pozdraviť, tak som bol vychovávaný-tradične. Kňaza, katolíka zdravím po katolícky, žehnám sa verejne pred Krížom-nehrám sa a nehanbím sa a predstavte si , „ekumenicky mi to tolerujú aj moji priatelia „židkovia“, tých sem tam pozdravím po katolícky a odzdravia mi Shalom Aleichem, inak obvyklé pozdravy.
Tunáka sa nezdraví a neodzdravuje ani civilne, nie to po katolícky, ale chceme tunáka riešiť „veľké veci“ mudrovať a cudzojazyčne písať, ale keď sem zablúdi babička z Terchovej tak neporozumie ničomu. Ano, nie je to pre babky –je to pre vzdelancov-a nevieme si navzájom prejaviť úctu-obyčajným slušným pozdravom.

Takže na fore ekumenicky a "slušne" bez pozdravov.

S Pánom Bohom.

Na jednej strane vysvetlujete, preco ste v predoslych prispevkoch prestali zdravit, na druhej strane aha zdravite. To je zaujimavy „sulad“ medzi hovorenim a spravanim.

Tradicna vychova je dost neurcity pojem, vdaka za odpovede na nespytane, otazka skor je, co za tradicnu vychovu ste dostali, ak na spytane neodpovedate. Napriklad zmurke ste dodnes neodpovedali. Z toho vychadza dalsi zaujimavy „sulad“: tradicna vychova pana methodia nenaucila k slusnemu spravaniu, no sam ju tu protezuje.

Zehnate sa verejne, asi preto nam to verejne priznavate. Keby ste sa zehnali sukromne, ano, verejne priznavanie by bolo farizejske. A keby sme neboli informovani o „zidkoch“, ktorych „dosledne“ nazyvate priatelmi v uvodzovkach, tema by asi nedostala svoju vecnost.

Velke veci a riesenie... pre niekoho ako velke, mozu vyznievat. Uhol pohladu: pre malu hlavu aj pinpongova lopticka je obrovska (nebrat osobne). Komu sa krtinec zda gerlachom, naco nan lezie? Babicka z Terchovej pochopila, kde je jej miesto, ma viac rozumu ako mudri tradijci, preto tieto debaty nie su site na nu, ona to nepotrebuje. Videl vsak niekto tzv. tradijca, ktory by sa povazoval za maleho rozumom? Takze ak by aj islo o riesenie velkych veci, tak len preto, ze tradijci sa za velkych (mudrych) povazuju. Navonok su sama pokora, nazormi nebetycna pycha. To preto, lebo tradijsky poucovat vlastne autority, mozu len ako mudri a vzdelani, ba mudrejsi ako ich vlastne autority. Takze, co mate proti pripadnym velkym temam so vzdelancami? Ved su ironickou satirou nich samych, ako dosledok myslenia v ich intenciach.

Slusne pozdravy su znakom vychovy, suhlas. Argumentacia je vsak tiez znakom niecoho. Ak argumenty chybaju, je jasne aj to, coho je to znakom. A ak sa da prednost domnelej slusnosti v pozdravoch , pred skutocnou korektnostou v argumentacii (sme na fore, nie na chate), to sa komentuje same...


citácia:
Pán R. všetko platí, čo ste citovali v slušne vychovanej katolíckej spoločnosti, kde najvyšší záujem je chvála a sláva Boha a všetko pre Neho a aj pre blížneho

Ked ste pred casom horlili za katolicke pozdravy na katolickom fore, a teraz uz menite kabat (nazor totiz nemenite), co to znamena? Bud ste vtedy naivne nevedeli, kde ste, alebo sa (stale naivne) sam prisposobujete pomerom. Tak ci onak, „doslednost“ ako z casopisu.


citácia:
Odvolávam sa aj na Vaše slová – z takýchto debát vznikajú aj priateľstvá aj nepriateľstvá, (osobné).

Ked so mnou suhlasite v tomto, preco nie dosledne aj v inom?


citácia:
Aj o teme mate pravdu-nie je-ja ale nezvyknem zakladať nejake temy-neslušne sa pridám, keď mám čas.

Mam pravdu o teme ? Ta znie o nezmyselnosti tzv. tradicionalizmu.
To, ze nezvyknete zakladat nejake temy, je v poriadku, nie je to neslusne. Podla Vasej slusnej „tradicnej“ vychovy vsak povazujete za slusne, pridavat sa, aj ked nie ste v teme (vid Vas suhlas vyssie)? „Konzistentne“ myslenie.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  16:30:55  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Pán R. to tu bez ostychu načal, aj ked z mojho pohladu nie prave najlepsie , ale začal, za čo mu ja osobne ďakujem.
Takže, čo je to vlastne tá tradícia, tradicionalizmus, tradične............, kde to je, prečo to je, pre koho, odkial pokial, odkedy dokedy, načo.......? Čo je to tzv. a netzv.?

Osobne Vam tiez dakujem. Mate na konte niekolko desiatok prispevkov, vypovedna hodnota ktorych nedovoluje pripustit ani len teoreticku moznost, ze by ste boli az natolko nezorientovany. Avsak tym padom su Vase otazky recnicke a dekonstrukcne. Vy neviete, co je tradicia? (Mozno naozaj nie, ako sympatizant tzv. tradicie je to mozne). Lebo ak sa pytate na vyznam pojmu v ponimani Rarachovej kritiky, bud citate selektivne, alebo nepouzivate dar rozumu, alebo tu hrate moznu rolu schizofrenika. Alebo vsetko naraz. Vsetky tri znamky je mozne podkladat Vasimi vyrokmi, napriklad v excelentnom prevedeni Vasich nasledovnych 7 citacii.

Z Vasho pohladu som najlepsie nielen nezacal (mohli ste to zacat najlepsie Vy alebo niekto iny), ale aj nie najlepsie pokracujem, vsak? A to sme naozaj stale iba pri ilustracnom ukazovani ucinkov jedu tzv. tradicionalizmu v prispevkoch tunajsich exponentov.



citácia:
-žiadna de-konštrukcia, patrí to k téme, "tradicionalizmus, tradicia a ine trady ....je skutočne čiastkovo zdravý jedlý jed"

Ciastocna tehotnost...


citácia:
-skutočne Vám dávam za pravdu že som "nezorientovaný", učím sa orientovať od Vás - Vy ste, a to mi stačí, ja som jednoduchý

Poza "inteligentneho ratlika". Ten sa stale iba uci a uci, vedomy si svojej malickosti, no ramec havkania neprekrociac.

citácia:
- neviem či za milion ( financie ja rád) alebo za viac alebo menej, ja mám veľa nezodpovedaných otázok, ale tunáka nečakám na zodpovedanie, ak predsa Pán Boh zaplať za tie dary

Necakate tunaka na zodpovedanie, ale odpovede pytate. (Mozno by bolo potrebne prezradit, kde odpovede cakate, nech aj ini idu odtialto tam.)
citácia:
-to či píšem vnútorne rozporuplné veci je na mne, každý sme nejaký, jeden lepší jeden horší, sú aj "najlepší"

Vnutorna rozpornost praveze nezalezi od Vas, subjekt je smrt objektivnych urcovani...komu zmurka pisala svoj kurz tradicnej filozofie.

citácia:
-možno moje nesúvislé vety neobsahujú až tak veľa viacnačnosti a náznakov, divili by ste sa koľký tým nesúvislým výplodom rozumejú.

Mozno ano, mozno nie. Mate viacnasobne potvrdene, ze nepredkladate ani rybu, ani raka. Vy teda pisete pre imaginarnych citatelov v diskusii so skutocnymi citatelmi a argumentaciu nahradza chat. Rozporuplne zbytocne potom pisete, ze ale smola nikto mi nerozumie


citácia:
- nekorektné a neslušné - v plnej miere sa s Vami stotožňujem

Asi dalsia poza. Avsak falosna pokora je tiez druhom vnutorne rozporneho stanoviska.

citácia:
Ja argumenty na OO nemam, ja cakam

Ked vsak inde napisete take ze Uz sa nedivim za OO a "ini" maju taku lahku pracu., znamena to, ze cakate iba naoko. Pritom materialu o O.O. mate nepreberne mnozstvo priamo pred ocami.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  16:31:56  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov

citácia:
Vám by ale pristalo okrem lovenia a rozoberania príspevkov na drobné aj následné poučenie a vysvetlenie, objasnenie...

Takze podla Vas, samotne rozoberanie prispevkov postrada poucenie. Podla mna, pouceni je tam az prilis. Kto chce mysliet, vidi. Vidi aj kvalitu protiargumentacie (amerika1,...) Kto sa nedockal, tak mozno iba preto, ze chce pocut „svoje“ poucenia. Tie, ktore mu konvenuju. Ostatne ignoruje alebo sa snazi dekonstruovat. To je v „sulade“ s otvorenostou a uprimnostou dotycneho.


citácia:
Prestali by mať z Vás „strach“ a vážili by si Vás za Vašu múdrosť, láskavosť ale aj za tvrdosť
Inak dopadnete ako ja s tým zdravením-
– budete obídený, ako hovoria bratia východu-Kemu ce tu treba-viď ja.


Pritomnost toho, kto pranieruje, nikdy nie je prijemna tomu, kto je pranierom osloveny. Najma ak sa ho kritika tyka naozaj, nie iba subjektivne.
Lenze toto je problem adresatov kritiky, nie kritizujuceho. Ak s mojou kritikou suhlasite, Vase obavy o moje dopadnutie su bezzakladne. Ak s mojou kritikou nesuhlasite, Vase obavy su prirodzene, najma ak su cerpane z Vasej skusenosti. Ide o to, u koho prepadnem. U adresatov kritiky? Vsak to je jasne. Tychto spravidla nema cenu presviedcat ani poucovat (argumentacie tradijcov „presvedcia“ zrovna tak, ako fundamentalistickych sektarov). Su tu ini, pre ktorych ma velky zmysel, podstupit aj neuctu aj odmietanie ostatnych. Ak Vy medzi nich nepatrite (pisete: naprava mojej osoby je tazka), na pripadnej pravdivosti mojej kritiky sa tym nic nezmeni.



citácia:
S tzv. aj netzv. tradíciou, tradičnými, tradyjcami, tradicionalistami-kami, tradicionalizmom-usom sa stretávame na každom kroku nášho života, je, sú nedelitelnou sučastou našho života. Niekomu vyhovujú niekomu nie, niekomu sa páčia také, niekomu onaké. Pre niekoho je časť z nich jed, časť z nich liek. Každý si pod tými slovami predstavuje niečo iné (ale nemal by). A o tom som nesúvisle napísal pár nesúvisiacich položiek. A že som začal popolcom? Forum sa prezentuje ako katolicke. Je také? Postna doba začala u katolikov, u židov nie, u volnomyšlienkarov nie, u ateistov nie. Katolici pochovavaju basu, ostatni sa iba „zvezu“. Načo by židia alebo ateisti pochovavali basu? Nemaju taku tradiciu.

Staci si precitat uplne prvy prispevok v tejto teme, aby bolo jasne, ze predmetom je celkom konkretny druh tzv. tradicionalizmu. Specialne pre menej chapavych (alebo pre az prilis chapaveho pana, ktory sem naivne zanasa tradicie z repertoaru folkloru, religionistiky, kulturnych vzorcov a zvykovych obycajov): tu ide o tzv. katolicky tradicionalizmus. A tu naozaj plati Vase: ale nemal by. Pretoze tu nic nie je z casti jedle a z casti jedovate. Kto si mysli opak, pojem katolicity chape nekatolicky (ergo rozporne). Co v katolickej viere je zcasti jedle a zcasti jedovate? Tradijci operuju svojou katolicitou, ja ukazujem, ze zavadzaju, ze su rozporni uz v samotnom vychodisku. Tradijec by aspon toto pochopit mohol, vsak z principu nie je simplexna babicka z Terchovej. Vy ako iba sympatizant tzv. tradicie, mate alibi, ak nechapete. Ak sa vsak iba tvarite, ze nechapete, je otazka, na zaklade akej moralky (a slusnej tradicnej vychovy) by ste tak cinili. Na katolickej urcite nie.




 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  18:18:49  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov

citácia:
Kardinál Alfons Maria Stickler, doktor církevního práva a někdejší archivář svaté římské církve byl expertem v pěti komisích 2. vatikánského koncilu.

Kazdy tradijec by mal zbystrit pozornost. Ked takto zacina prispevok, ocakavame, ze sa pravdepodobne predlozi zdrvujuca kritika alebo nekriticke vychvalenie.


citácia:
V roce 1986 položil Jan Pavel II. komisi, složené z devíti kardinálů, dvě otázky: Zakázal Pavel VI. nebo některá odpovědná autorita slavení eucharistie v tridentském ritu, nejrozšířenějším ritu dnešní doby? Osm kardinálů odpovědělo: Nikoliv. Mše svatá podle ritu sv. Pia V. nebyla nikdy zakázána. Mohu to dosvědčit, protože jsem byl jedním z těchto devíti kardinálů. Pak následovala další zajímavá otázka: Může biskup knězi dobré pověsti zakázat sloužit mši svatou v tridentském ritu? Všech devět kardinálů bylo jednohlasně toho názoru, že žádný biskup nemůže katolickému knězi zakázat sloužit mši svatou v tridentském ritu. Nemáme žádný oficiální zákaz a já věřím, že by ho papež nikdy nevyslovil, už pro slova sv. Pia V., který řekl: Tato mše svatá je mší svatou provždy.

A co z tohto konkretne vyplyva? Ved to dopovedzte nahlas, mili nasi tradijci. Ze NOM je diablovo dielo. Z hladiska dosledneho pristupu tradijcov, teraz bude mec tradicie tat...

citácia:
Na sklonku života to, čo neurobil a mal, veľmi ľutoval. Nemusíme s ním súhlasiť (tí , ktorých sa to týka vedia) v mnohých veciach, ale trápilo ho to. A viem , že odišiel z toho mála ďalší, ktorý veľmi veľa ku koncu pomohol.

Ah coby kritika, nastava katarzia a apoteoza. S patricnym dorazom na vynimocnost. Bez naznaku, ako konkretne pomohol? Slovami, za ktore ako dochodca uz nemohol byt nijako vazne postihnutelny.
Zaujimave je, ze bezvyznamny (lebo nevplyvny) kardinal je tradijcami ospevovany, no vyznamny papez zostava kritizovany (sak Stickler nabonzoval na papeza pravdu o omsi).


citácia:
V stredu zosnul v Pánu.

A bol pochovany v netradicnom rite, v sulade s pokoncilnym ucenim, bez ohladu na jeho penzionovane nazory, ktore mu boli prakticky nanic. Ani kym zil, ani ked zomrel. Dosledny tradijec ma byt zhrozeny, nie?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  18:40:03  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
Lebo Svätá Omša je iba Jedna! NOM je Nová omša! A v tom je diametrálny rozdiel!


Co je to - diametralny rozdiel? Rozdiel moze byt - podla tradicnej teologie - iba podstatny alebo pripadkovy. (Blizsie rozvedenie v kurze filozofie od zmurky). To znamena, ze NOM je jedna a ta ista omsa, alebo ze NOM nie je jedna a ta ista omsa. V prvom pripade nejde o ziadny diametralny rozdiel, v druhom pripade nejde o omsu.

Tzv. tradicionalizmus je schopny produkovat neuveritelne rozpory.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  18:49:09  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
citácia:
::::::Je len JEDNA KATOLICKA VIERA,JE LEN JEDNO KATOLICKE UCENIE,::::: Správna odpoveď .


Tu je potvrdene, co stale prizvukujem: tradijci sa deklaruju ako katolici, cize ako ti, ktori katolicky veria. Prava Tradicia je sucastou pojmu katolicity, je s nou v plnom sulade, a cokolvek z nej pouzite, nijako nicomu neodporuje. Da sa v istom zmysle povedat, ze katolicita a tradicnost su synonyma (nie su synonyma, ak sa pod tradiciou chapu zvyky a casove disciplinarne normy).

Sucastou katolickej tradicie je aj to, co je v citate vyjadrene velkymi pismenami. Autor vyroku to potvrdzuje. Sledujme dalej, ako ten isty autor (alebo jemu podobni) danu skutocnost aplikuje inde.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

methodius

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  19:31:12  Zobraziť profil  Pridať methodius do zoznamu priateľov
Mylý pán R,
ďakujem za Váš vrelý záujem o moju osobu, o tú veľkú starostlivosť, ktorou sa mi venujete, o ten drahocenný čas, ktorého nemáte nazvyš a predsa ste taký milý a venujete mi ho nepreberné množstvo, aby ste mi milo poradili, poučili ma o tej jedinej správnej ceste, ktorú Vy jediný dobre poznáte. Katolík by to nedokázal. A o tradičných katolíckych Otcoch nehovoriac. Vy ste „rodený“ vodca, svojou múdrosťou , láskou a pokorou, získate okolo seba ešte mnohých , ktorý budú nasledovať Vaše „kroky“ a budú osvietený Vaším svetlom láskavosti, pokory , múdrosti a ...
citácia:
Poza "inteligentneho ratlika". Ten sa stale iba uci a uci, vedomy si svojej malickosti, no ramec havkania neprekrociac.
Necakate tunaka na zodpovedanie, ale odpovede pytate. (Mozno by bolo potrebne prezradit, kde odpovede cakate, nech aj ini idu odtialto tam.)
Zaujimave je, ze bezvyznamny (lebo nevplyvny) kardinal je tradijcami ospevovany, no vyznamny papez zostava kritizovany (sak Stickler nabonzoval na papeza pravdu o omsi).

Pre moju „lenivosť“, ktorú mám, som vybral iba pár drobností z Vašej milej komunikácie s mojou osobou, až do najmenších detailov( ja Vám dôverujem v tom, že ma raz, aj keď maličkého ratlíka prijmete do svojej družiny a zároveň vyženiete tú lenivosť zo mňa.). Je to tak neuveriteľne múdre filozofické poňatie mojho mylného postupu a názoru, tak logické, a naviac tak láskavé, že to nedokáže nik okrem Vás. Ešte ste mi otvorili oči aj o tom aký „bezvýznamný“ bol vlastne kardinál Alfons Maria Stickler, a aký významný ste pre mňa Vy a určite aj pre mnohých tunáka. Ja Vám môžem iba poďakovať.
Ď A K U J E M. Ď A K U J E M.

PS.:O pánovi biskupovi Oliverovi Oravcovi, som vôbec nehľadal informácie či je alebo nie je právoplatný, alebo neprávoplatný a iné-ospravedlňujem sa mu týmto, ale som nemal dôvod, už ho mám. Ale iba pre vlastnú informovanosť-„malého ratlíka“, ktorý sa stále iba učí a učí a učí .... si ešte niečo doplním. Hoci o katolíckom disente a podzemnej Cirkvi a ich „pohrobkoch“ aj teraz žijúcich, viem svoje.
A to vo veľa veciach s ním nesúhlasím, ale ak je zatúlaná ovečka, tak ju netreba zastreliť ale navrátiť späť. Tak som to nikde čítal.. .. ešte som aj zábudlivý

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 61  ~  Člen od: 05 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 13 január 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  19:46:06  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Drahy pan methodius,

v zaplave tolkej dobrosrdecnosti vam naozaj mohlo uniknut, ze ja s Vami nebojujem (na to niet najmensieho dovodu) - tym padom je mi dosledne lahostajne, ako sa zariadite. Vy nie ste ciel, Vy ste iba prostriedok (znie to hrozne, ale ..antonomazia!), Vase postoje a nazory pouzivam na ilustraciu nie Vasej nebezpecnosti, ale nebezpecnosti tzv. tradicionalizmu. Ci k nemu raz prilnete uplne, alebo zostanete jeho vonkajsim sympatizantom, je mimo ucel Rarachovho vyskytu na fore.

Pan Stickler pre mna nepredstavuje ziadnu rozporuplnu osobu. Snazil som sa ukazat, ze pre tradijcov ano. Nevyslo mi to? Je to velice mozne. Busenie do Sticklera prevadzkuju isti tradijci, ja naopak busim do nezmyselnosti takeho busenia - avsak z toho nevyplyva, ze Vasa apoteoza je akceptovatelna. Bola by, keby nebola vyrazom extremnej rozporuplnosti vo vychodiskach, ake sam zmienujete.

Fenomen inteligentneho ratlika existuje, ja som ho nevymyslel, iba aplikoval. Ak zle, je na dotknutom, aby to vyvratil. Rarach sa vie ospravedlnit, dajte mu k tomu dovod.

Otazke oravecizmu sa tu nevenujem nijak extra, iba ak to sem niekto zatiahne v nejakych nelogickych suvislostiach. Keby ste na nich i Vy neparticipovali, nemuseli sme sa tu nim obtazovat. Na preukazovanie rozporov vo vyjadreniach postacuju ine persony a ine -izmy.

Na zaver tohto vstupu mi dovolte konstatovat, ze z celej tej plejady ste vybrali akurat menej kriklave priklady, a zasadne momenty ste opat odignorovali. NOM ako diablovo dielo a NOM ako neplatny ritus.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Apolo

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  20:13:18  Zobraziť profil  Pridať Apolo do zoznamu priateľov
citácia:
[quote]Lebo Svätá Omša je iba Jedna! NOM je Nová omša! A v tom je diametrálny rozdiel!


Ano omsa, ako spritomnenie kalvarskej obete je ta ista. Len ritus je iny (rimsky /Pavla VI, Pia V, Jana XIII/, mozarabsky, ambroziansky, byzantsky, maronitsky, koptsky, ...). Obrady su rozne, ale rovnocenne!

Lenze pre mnohych "tradicnych" je najpravovernejsi a najsvatejsi tridentsky. Lebo ten "nam dal tolko svatcov". Co k tomu dodat?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 február 2008  ~  Posledná návšteva: 09 júl 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  20:52:32  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Uz iba doplnim :

jednotlive Vami spominane rity su presne tym, co sa nazyva pripadkovymi rozdielmi (podstata zostava, podoba, vlastnosti a prejavy su rozne).
To, ze ide o obetu v zmysle omsovej definicie, je presne tym, co sa nazyva zostavajucou podstatou.

No ale pan methodius a ini jemu podobni, hovoria o diametralnom rozdiele medzi NOM a medzi omsou. Diametralny rozdiel je novinarsky prazdny vyraz, ktory ma tradijec byt schopny jasne nahradit jednoznacnym vyrazom. To sa vsak tu od nich nedockame?

Avsak ani toto nie je taky problem, keby islo o nejaky izolovany nestastne formulovany vyrok. Mnohi tradijci prilis casto naznacuju, ba logicky bezozbytkovo prezentuju, ze NOM a tridentsky ritus su v podstatnej opozicii. V pripade sedisvakantistov ide o vnutorne aspon nerozporne tvrdenie (z ich pohladu NOM nie je omsa ani ako obrad ani ako obeta - v ramci systemu kritizuju NOM uplne logicky). Tu vsak mame tradijcov formalne nesedevakantnych, papezovi udajne vernych (aj ked, aky je rozdiel medzi formalnymi a materialnymi sedevakantistami, ze). Tito pokoncilnu liturgicku reformu akceptuju ako platnu, prskaju kvoli jej udajnej nedovolenosti (a aj to nie vsetci tradijci, su aj taki, ktori NOM uplne maju za nekatolicky). Aby to bolo pestrejsie, su tradijci, ktori neprijimaju ani omsu Jana XXIII. z roku 1962 (indultna omsa), dalsi neprijimaju omsu az od zmien v roku dvojjazycneho ad interim 1965, dalsi posuvaju platnost a dovolenost az ku NOM v 1969. Spolocne maju ataky voci cirkvi, ktorej legitimitu prijimaju , a sucasne neprijimaju (frflu proti autorite a kritizuju liturgicke zmeny). No keby iba kritizovali - to robia aj sentimentalisti. Tupritomni tzv. tradicionalisti neustale naznacuju problem s podstatou NOM ako neomse. Schizo.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Apolo

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  20:57:51  Zobraziť profil  Pridať Apolo do zoznamu priateľov
Dokonca niektori "tradicni" hovoria o podstatnom pripadku.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 február 2008  ~  Posledná návšteva: 09 júl 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  21:01:30  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Mate pravdu.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

zmurka

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  21:53:55  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: zmurka  Pridať zmurka do zoznamu priateľov
Posledné strany tejto témy – mám pocit, že vniesli viac emotívnych reakcií a tak aj určité dusno do diskusie.

Myslím si osobne, že aj p. Rarach vo svojich podrobne rozobratých vetách už niečo neustriehol a dotkol sa osoby – nielen názorov.
Na druhej strane – p. Methodius zareagoval viditeľne sarkasticky.

Verím, že ani jeden z menovaných nemal zlý úmysel, a ak niečo bolo napísané či pochopené viac cez obal (alebo formu) ako v obsahu, že sa aj v tomto smere vysvetlí.
Dúfam, že téma bude pokračovať a diskutujúci budú reagovať v duchu jej úvodných myšlienok.

Život je veľký dar - nepremrhajme ho

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 890  ~  Člen od: 28 október 2006  ~  Posledná návšteva: 23 október 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

methodius

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  22:24:15  Zobraziť profil  Pridať methodius do zoznamu priateľov
Laudetur Iesus Christus!

Milá žmurka
citácia:
Na druhej strane – p. Methodius zareagoval viditeľne sarkasticky.




S Pánom Bohom.

 Krajina: Hungary  ~  Počet príspevkov: 61  ~  Člen od: 05 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 13 január 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Apolo

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  22:34:52  Zobraziť profil  Pridať Apolo do zoznamu priateľov
K teme:
Predstavitel jednej z odnozi tradicionalizmu na svojich strankach ostro napada kardinala Ratzingera:

str.381:"...Syllabus Pia IX. podľa Harnacka je vyhlásením vojny proti vlastnej generácii."

Oliver Oravec komentuje: Citovať liberálneho a možno až ateistického protestantského "teológa", ktorý pochyboval o Sv.Trojici, o milosti, o vtelení Krista a o iných základných článkoch viery a citovať ho proti tak vážnemu dokumentu pápeža Pia IX. akým bol Syllabus bludov, ktoré aj dnes sú aktuálne a ktoré ničia katolícku vieru je veľmi nechutné a iba ukazuje na ktorej strane stojí pán kardinál Ratzinger

(dany urivok sa nachadza na stranke http://home.nextra.sk/olinko/15.html)

Pytam sa aku vypovednu hodnotu ma tento citat? Ziadnu. Ved bezne kat. teologovia citovali vo svojich dielach pohanov a prislusnikov nekatolickych smerov. Hovori snad tento citat, ze kardinal Ratzinger sa s danym nazorom stotoznoval? Ale panovi Oravcovi to stacilo, aby domyslel (ved on iste vedel, co pan kardinal tym myslel) na "ktorej stane stoji kardinal Ratzinger".

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 február 2008  ~  Posledná návšteva: 09 júl 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Apolo

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  22:44:12  Zobraziť profil  Pridať Apolo do zoznamu priateľov
Dalej na tej istej stranke pise O.O.

str.334: "...Impulz daný Theilardom de Chardinom získal veľký vplyv v cirkvi...Evolúcia, ktorá teraz prebieha v podobe technického a vedeckého pokroku...vyprodukuje božský svet. Theilardov slogan, že "kresťanstvo spočíva vo väčšom pokroku a v lepšej technológii" bol povzbudením pre koncilových otcov, v ktorom našli nádej..."

Je neuveriteľné , že jezuitovi Theilardovi, ktorému jezuitskí a cirkevní predstavení zakazovali šíriť svoje myšlienky, dostáva chválu od človeka , ktorý by mal strážiť čistotu viery. To, že Theilard neveril v dedičný hriech, popieral , že niekto je v pekle, uznával vývoj aj z neživej hmoty na živú, spochybňoval nadprirodzenú milosť, spochybňoval celibát, pápežskú neomylnosť atď., to zrejme kardinálovi nevadí. Keď zbožňuje technológiu zabúda pripomenúť, že práve vďaka vyspelej technológii a tzv. pokroku bolo dvadsiate storočie najkrvavejšie v dejinách ľudstva.

--------------------------

Je len divne, ze pana Oravca tak rozculuje T. de Chardin, ved to bol prave de Chardin, ktoreho biskup Davidek obdvoval a vyucoval.

Vdaka vyspelej technologii vieme dnes o tradicionalistoch..., ktori sa nestitia pouzivat taky hnus ako su auta, internet...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 26  ~  Člen od: 09 február 2008  ~  Posledná návšteva: 09 júl 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

zmurka

Stav: offline

 Odoslaný - 11 február 2008 :  22:49:16  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: zmurka  Pridať zmurka do zoznamu priateľov
citácia:
Laudetur Iesus Christus!
Milá žmurka
citácia:
Na druhej strane – p. Methodius zareagoval viditeľne sarkasticky.


S Pánom Bohom.
Pôvodne zaslal methodius - 11 február 2008 : 22:24:15


Prepáčte, ak som sa vás dotkla svojím jednoznačným konštatovaním. Veď, do vášho vnútra ja nevidím... a mohol to byť len môj vonkajší dojem.

Život je veľký dar - nepremrhajme ho

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 890  ~  Člen od: 28 október 2006  ~  Posledná návšteva: 23 október 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 12 február 2008 :  09:13:22  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
Dalej na tej istej stranke pise O.O.

str.334: "...Impulz daný Theilardom de Chardinom získal veľký vplyv v cirkvi...Evolúcia, ktorá teraz prebieha v podobe technického a vedeckého pokroku...vyprodukuje božský svet. Theilardov slogan, že "kresťanstvo spočíva vo väčšom pokroku a v lepšej technológii" bol povzbudením pre koncilových otcov, v ktorom našli nádej..."

Je neuveriteľné , že jezuitovi Theilardovi, ktorému jezuitskí a cirkevní predstavení zakazovali šíriť svoje myšlienky, dostáva chválu od človeka , ktorý by mal strážiť čistotu viery. To, že Theilard neveril v dedičný hriech, popieral , že niekto je v pekle, uznával vývoj aj z neživej hmoty na živú, spochybňoval nadprirodzenú milosť, spochybňoval celibát, pápežskú neomylnosť atď., to zrejme kardinálovi nevadí. Keď zbožňuje technológiu zabúda pripomenúť, že práve vďaka vyspelej technológii a tzv. pokroku bolo dvadsiate storočie najkrvavejšie v dejinách ľudstva.

--------------------------

Je len divne, ze pana Oravca tak rozculuje T. de Chardin, ved to bol prave de Chardin, ktoreho biskup Davidek obdvoval a vyucoval.

Vdaka vyspelej technologii vieme dnes o tradicionalistoch..., ktori sa nestitia pouzivat taky hnus ako su auta, internet...

Pôvodne zaslal Apolo - 11 február 2008 :  22:44:12




Nechajte ich hovoriť ! Sami seba usvedčia !

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 12 február 2008 :  11:52:26  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:


Nechajte ich hovoriť ! Sami seba usvedčia !

Pôvodne zaslal amerika1 - 12 február 2008 :  09:13:22


Kto? Tzv. tradicni? To mas pravdu. A Ty svoje slubovane dokazy kedy predlozis?

To Zmurka:
Hoci v tychto diskusiach existuje prvok osobneho napatia, zrejme sa mu neda uplne vyhnut - sme ludia a ked niekto ukazuje nepravdu toho, comu verim, reagujeme podrazdene a berieme to osobne.
Ja sa pomaly ucim tuto stranku filtrovat a to co ostava je pre mna velmi poucne.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12043  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 19 jún 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

zmurka

Stav: offline

 Odoslaný - 18 február 2008 :  14:20:01  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: zmurka  Pridať zmurka do zoznamu priateľov
citácia:
Ja sa pomaly ucim tuto stranku filtrovat a to co ostava je pre mna velmi poucne.
Pôvodne zaslal Mato - 12 február 2008 :  11:52:26


Maťo - a mohol by si to aj vytiahnuť sem na svetlo, čo poučné napríklad ty vnímaš v tejto konkrétne téme? (ale všímaš si - nechcem to od teba voči celému Krédu )

Život je veľký dar - nepremrhajme ho

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 890  ~  Člen od: 28 október 2006  ~  Posledná návšteva: 23 október 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 18 február 2008 :  14:47:17  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:


Nechajte ich hovoriť ! Sami seba usvedčia !

Pôvodne zaslal amerika1 - 12 február 2008 :  09:13:22


Kto? Tzv. tradicni? To mas pravdu. A Ty svoje slubovane dokazy kedy predlozis?

To Zmurka:
Hoci v tychto diskusiach existuje prvok osobneho napatia, zrejme sa mu neda uplne vyhnut - sme ludia a ked niekto ukazuje nepravdu toho, comu verim, reagujeme podrazdene a berieme to osobne.
Ja sa pomaly ucim tuto stranku filtrovat a to co ostava je pre mna velmi poucne.

Pôvodne zaslal Mato - 12 február 2008 :  11:52:26



Ak si Mato myslíš , že to , čo sa tu odohráva teba vo svedomí naviaže brániť argumentymi , tak si na veľkom omyle
Ale to je problém tvojho svedomia , nie môjho

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Rafael

Stav: offline

 Odoslaný - 18 február 2008 :  15:14:22  Zobraziť profil  Pridať Rafael do zoznamu priateľov
Stale to iste:



Rarach povie, ze nejaka tradijska teza ABC je v skutocnosti netradicionalisticka, alogicka, nedosledna, vnutorne rozporna, v konecnom dosledku nekatolicka. Napriklad ABC= lefebvristicky slub.

Reakcia od tradijca: nie, nie, nie, ved DEF.

Rarach na to: ABC neplati, lebo ani DEF neplati.

Tradijec na to: GHI

R: GHI tiez neplati. ABC tym padom stale neplati.

T: JKL

R: pan tradijec, JKL nijako s ABC nesuvisi, ak ano, dokazte.

T: JKL plati, lebo MNO

R: a to je dokaz platnosti ABC, dalsie vedlajsie problemy s MNO?

T: PQR

R: opakujem otazku, ako suvisi JKL, MNO a teraz aj PQR, s platnostou ABC?

T: STUVW

R: ale s ABC nesuvisi ani STUVW

T: XYZ

R: a platnost ABC z toho vari nejako vyplyva?

T: DEF,...(a sme zase v...na zaciatku)




Takto nejako to vidim ja. Same tradijske odbocky, nikdy nie dotiahnutie povodneho, ako je to s ABC. Same nepodstatne problemy, vymyslene tazkosti "rarachizmu", boj s neexistujucimi argumentami, hra s identitami, udajne utlaky dehonestacie, ignorovanie povodnych otazok, hra na city, vraj davove chutky, ponaucenia odveci adminovmu svedomiu, sedevakantisticke ulety,...,...,...

Mili tradijci, ako to vidite vy? Ci vlastne, ako to vidi hocikto, kto nase "debaty" sleduje?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3722  ~  Člen od: 18 január 2008  ~  Posledná návšteva: 17 máj 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

rad.ek

Stav: offline

 Odoslaný - 18 február 2008 :  20:44:37  Zobraziť profil  Pridať rad.ek do zoznamu priateľov
citácia:
Stale to iste:
Mili tradijci, ako to vidite vy? Ci vlastne, ako to vidi hocikto, kto nase "debaty" sleduje?
Pôvodne zaslal Rarach - 18 február 2008 : 15:14:22



Já to vidím tak, že minimálně někteří "tradiční" mají problém svůj výklad učení církve zesouladit se zdravým rozumem.
Viz například námitky proti dekretu o ekumenismu, proti prohlášení o náboženské svobodě, atp.

rad.ek

 Počet príspevkov: 2120  ~  Člen od: 02 január 2006  ~  Posledná návšteva: 08 jún 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Katarina

Stav: offline

 Odoslaný - 19 február 2008 :  14:10:50  Zobraziť profil  Pridať Katarina do zoznamu priateľov
Z môjho pohľadu - pozorovateľa - sa mi vidí kritika tzv. tradicionalizmu správna, lebo argumenty sedia. Keď chceme pripustiť opačnú možnosť, tak druhá strana by mala jednotlivé argumenty vyvrátiť, a teda obhájiť a dokázať svoje presvedčenie ako pravdivé.
V opačnom prípade si priznať pochybenie a podľa pravdy sa zariadiť.
Iná rozumná možnosť tu nie je.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 177  ~  Člen od: 17 december 2007  ~  Posledná návšteva: 07 september 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

zmurka

Stav: offline

 Odoslaný - 19 február 2008 :  14:18:59  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: zmurka  Pridať zmurka do zoznamu priateľov
citácia:
Z môjho pohľadu - pozorovateľa - sa mi vidí kritika tzv. tradicionalizmu správna, lebo argumenty sedia. Keď chceme pripustiť opačnú možnosť, tak druhá strana by mala jednotlivé argumenty vyvrátiť, a teda obhájiť a dokázať svoje presvedčenie ako pravdivé.
V opačnom prípade si priznať pochybenie a podľa pravdy sa zariadiť.
Iná rozumná možnosť tu nie je.
Pôvodne zaslal Katarina - 19 február 2008 :  14:10:50


Katarína - klobúk dolu nad logikou tvojho príspevku. Jednoducho, pár slovami, si vystihla to, čo sa tu pýtalo podotknúť. Super.

Život je veľký dar - nepremrhajme ho

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 890  ~  Člen od: 28 október 2006  ~  Posledná návšteva: 23 október 2017 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 7 Previous Topic: Gordický uzol Téma Next Topic: Almužna  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06