Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Duchovná časť
 Duchovný život
 Maria a porodne bolesti
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Pomoc so spoveďou Téma Next Topic: Litanie kedysi a dnes - najdi rozdiel a vyhraj
Strana: z 2

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  10:23:07  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Taka vzdialene vianocna tema:

Vcera som bol svedkom diskusie v ktorej jeden akter polozil otazku, ci Maria mala porodne bolesti.

Argumentoval tym, ze porodne bolesti su nasledkom prvotneho hriechu "Veľmi rozmnožím tvoje trápenia a ťarchavosť; v bolesti budeš rodiť deti" a kedze Maria bola prvotneho hriechu usetrena, nie je nerozumne predpokladat, ze bola usetrena aj porodnych bolesti.

Oponent (knaz) reagoval jemnym smiechom do dlane a poznamkou, ze taku teoriu este nepocul a ze sice nepozna teologiu tohoto nazoru, on si ale mysli, ze kedze bolest citil aj Jezis, ktory bol Boh, musela ju ctit aj Maria.

Vie mi k tomu napisat niekto nieco viac?

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora 

arch.raziel

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  11:30:25  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: arch.raziel  Pridať arch.raziel do zoznamu priateľov
Mato, prosim Ta, kde sa pise, ze Maria bola zbavena prvotneho hriechu? (neutocim, len ma to zaujima)

I amar presstar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned ‘wilith

 Krajina: Italy  ~  Počet príspevkov: 76  ~  Člen od: 26 máj 2007  ~  Posledná návšteva: 13 máj 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  13:12:11  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
V uceni apostolov alias uceni Cirkvi.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ela

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  14:12:24  Zobraziť profil  Pridať Ela do zoznamu priateľov
Tu je odpoved na obidve otazky:

Stáročná cesta debát, modlitieb i protirečení sa ukončila 8. decembra 1854, keď pápež Pius IX. slávnostne vyhlásil za pravdu viery, že „preblahoslavená Panna Mária bola v prvej chvíli svojho počatia osobitnou milosťou a výsadou všemohúceho Boha, vzhľadom na zásluhy Ježiša Krista, Spasiteľa ľudského pokolenia, uchránená od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu“. Napriek mnohým ťažkostiam teda vial Duch Svätý, aby sa všemohúcnosť a dobrota Boha ukázala ešte zreteľnejšie na Božej Matke. Už v ranokresťanskej dobe sa stretáme s myšlienkou, že Panna Mária bola úplne svätá a bez hriechu. Prvotná idea je v porovnaní Evy a Márie – ako Eva vyšla čistá z Božích rúk, tak aj Mária musela vyjsť nepoškvrnená z tých istých rúk. Avšak tá, ktorá mala napraviť vinu spôsobenú Evou, nemohla mať účasť na tej istej vine. Neskôr sa táto úcta rozšírila aj na prvý okamih jej existencie – počatie.

Štyri biblické základy
Aké sú biblické základy učenia o Nepoškvrnenej? Môžeme ich zhrnúť do štyroch: protoevanjelium (Gn 3, 15) – ak medzi ženou a hadom je radikálne nepriateľstvo, nie je možné, aby bola čo i len na chvíľu v „priateľstve“ s ním, s hriechom, hoci aj dedičným; anjelský pozdrav (Lk 1, 28) – „milosti plná“ znamená úplnú plnosť milosti, ktorá sa vzťahuje podľa zmyslu originálneho textu v gréčtine aj na trvanie tohto stavu, čiže od prvej chvíle svojej existencie; pozdrav sv. Alžbety (Lk 1, 41 – 42) „Požehnaná si medzi ženami a požehnaný je plod života tvojho“ je ako zárodok, ktorého plný zmysel sa odhalil skrze Cirkev. Vidí v ňom Božie vyvolenie stať sa Matkou Vykupiteľa. K týmto trom najdôležitejším statiam možno pridať štvrtú – je ním starozákonný mariánsky predobraz z Piesne piesní: „Celá si krásna, priateľka moja, a škvrny na tebe niet“ (Pies 4, 7).
Máriina bezhriešnosť sa neobmedzuje len na jej počatie, ona bola v celom svojom živote plná posväcujúcej milosti a to v najdokonalejšej miere pre človeka. Sv. Tomáš Akvinský učí: „Čím je niekto bližšie príčine, tým viac je poznačený jej dôsledkom. Preto anjeli, bližší Bohu ako ľudia, majú účasť na jeho dokonalosti vo vyššej miere. No najbližšia je mu blahoslavená Panna na základe ľudskej prirodzenosti, ktorú od nej prijal.“

podrobnejsie vi:d http://www.katnoviny.sk/ clanok s nazvom "Koho pocatie vlastne slavime ôsmeho decembra."

a este k otazke arch.raziela: Panna Maria dedicneho hriechu nebola zbavena, ona od neho bola uchranena! a to je rozdiel. Zbavit sa mozme len niecoho, co sme mali...Odpoved najdes taktiez vo vyssie uvedenom.
Pozdravujem Ela

 Počet príspevkov: 745  ~  Člen od: 13 november 2003  ~  Posledná návšteva: 21 november 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

radar

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  14:39:48  Zobraziť profil  Pridať radar do zoznamu priateľov
Priatelia protestanti-," sola scriptura," nie je biblicke tvrdenie, nikde sa v Biblii nevyskytuje.To je nevyvratitelny fakt .Odporucam knihu "Prekvapila ich pravda", kde su opisane konverzie protestantskych kazatelov, spisovatelov a vedcov. Tito velmi dobre argumentuju a zdovodnuju, v com sa protestanti mylia, ked hovoria o sola scriptura, alebo o ocistci, P. Marii, Eucharistii, uctievani svatych atd.

Boh je laska.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1564  ~  Člen od: 25 november 2007  ~  Posledná návšteva: 14 február 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ales

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  15:00:38  Zobraziť profil  Pridať Ales do zoznamu priateľov
maťo mne ktosi tvrdil že podla Tradicie cirkvi bola zzbavena tých bolesti, si ma dostal do pomykova s tou reakciou kňaza.... aj ked pravda prijal som to dogmaticky, teda že je to tak, zatiaľ bližšie som nemal možnosť si to nejak ozrejmiť inak

Dostal som ban, nereagujte na moje prispevky prosim.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 10389  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 11 november 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  18:27:11  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Super Ela, dakujem za zhrnutie.

Tym by sme mohli opustit temu Neposkvrneneho pocatia a vratit sa k podstate problemu uvedeneho v prvom prispevku a poprosil by som prispievatelov, aby sa vyjadrovali len k tejto problematike, ostatne prispevky mimo temu budem presuvat, alebo mazat.

Mala, alebo nemala Maria porodne bolesti?

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  18:43:31  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Odpoved je jednoducha
Nevieme
Bozie tajomstvo
Porod Panny Marie , Presvatej Bohorodicky je ako Zmrtvychvstanie Pana pri ktorom takisto nikto nebol
Prazdny hrob a dieta zavinute v plienkach a ulozene v jasliach su dokazmy nasej viery
Tu konci rozum a nastupuje viera
Co zmeni na nasej spase ak budeme poznat odpoved na tuto otazku ?
Ak nic , tak Boh nepotreboval za potrebne ju zjavit , lebo to nie je potrebne pre nasu spasu
Staci ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  19:48:24  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

Co zmeni na nasej spase ak budeme poznat odpoved na tuto otazku ?
Ak nic , tak Boh nepotreboval za potrebne ju zjavit , lebo to nie je potrebne pre nasu spasu
Staci ?

Pôvodne zaslal amerika1 - 14 december 2007 :  18:43:31


Na spase to nezmeni nic, ale je to zaujimava teologicka otazka.

Odpoved nevieme je ale v tejto suvislosti dostacujuca.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ela

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  19:51:56  Zobraziť profil  Pridať Ela do zoznamu priateľov
presne tak, amerika, suhlasim s Tebou bez vyhrad. Niekedy zasnem co ludi (veriacich) trapi. Ci mala Panna Maria porodne bolesti, kto vyrobil kozeny odev Adamovi a Eve a ako .. a co ja viem co vsetko sa tu uz objavilo..niektore sú skor dobre na pobavenie, niektore mi pripadaju take "sektarske" vsetko chciet pochopit, "odhalit" a rozumom vysvetlit aj to najtajomnejsie a najbozskejsie. Pockajme si a robme vsetko preto (snazme sa zit tak, aby sa nam dostalo tej milosti, ze nam Boh raz ukaze svoju Tvar) a vtedy uz nam nebude zahalene a nepochopitelne a zrejme nas uz ani nebude zaujimat nic z toho vyssie uvedeneho. Lebo chciet uplne vsetko pochopit "zavana" pychou ludskeho rozumu a ta vacsinou vedie k padu.. (trebars takemu, ze nas "zhltne" nejaka sekta, ktora uz ziadne Tajomstvo neuznava).
Ela

 Počet príspevkov: 745  ~  Člen od: 13 november 2003  ~  Posledná návšteva: 21 november 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  21:00:52  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:

Co zmeni na nasej spase ak budeme poznat odpoved na tuto otazku ?
Ak nic , tak Boh nepotreboval za potrebne ju zjavit , lebo to nie je potrebne pre nasu spasu
Staci ?

Pôvodne zaslal amerika1 - 14 december 2007 :  18:43:31


Na spase to nezmeni nic, ale je to zaujimava teologicka otazka.

Odpoved nevieme je ale v tejto suvislosti dostacujuca.

Pôvodne zaslal Mato - 14 december 2007 :  19:48:24



Zaujimava teologicka otazka je , ze porod Panny Marie bol nadprirodzeny , pretoze porodom zostalo neporusene Mariino pannenstvo
To je teologicka otazka
Otazkou nie je , ci mala bolesti To je hlupa otazka , ktora v teologii nic neriesi a nedava odpoved na ziadnu otazku

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  23:31:10  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
amerika1
citácia:
Otazkou nie je , ci mala bolesti To je hlupa otazka , ktora v teologii nic neriesi a nedava odpoved na ziadnu otazku

Priznávam, že to nie je otázka, ktorá by svojou významnosťou nejako prevyšovala iné, ale zase až tak hlúpa otázka to nie je.
Vo všeobecnosti veríme v panenstvo Panny Márie pred pôrodom, pri pôrode a po pôrode. A táto otázka sa týka práve panenstva pri pôrode /in patru/. Samozrejme existujú úvahy, ktoré hovoria, že Panna Mária pociťovala pôrodné bolesti, a aj došlo k pretrhnutiu panenskej blany. Hlavný prúd cirkevnej tradície však hovorí, že sa toto neudialo. Cirkevní otcovia sa takto vyjadrujú už od 4. storočia. V tradícii cirkvi a hlavne v novoveku však môžeme hovoriť aj o bolestnom pôrode. Musíme si ujasniť dôležitú vec.
Je znakom zachovania panenstva pri pôrode bezbolestný pôrod?
Ak áno. Tak potom musíme uvažovať v intenciách zachovania čistoty /panenstva/ bezbolestným pôrodom, lebo ak by sme to odmietli, tak by sme protirečili učeniu cirkvi.
Ak nie. Tak máme priestor uvažovať o pôrodných bolestiach Panny Márie, pričom učenie cirkvi zostane nezasiahnuté.

Je tu ešte jeden problém. Ak uvažujeme o bezbolestnom pôrode, tak musíme nejakým spôsobom vysvetliť text Písma Zj 12,1-2 Na nebi sa ukázalo veľké znamenie: žena, odetá do slnka, pod nohami mesiac, na hlave veniec dvanástich hviezd, tehotná trápila sa a kričala v pôrodných bolestiach, ktorý mnohí katolícki autori vysvetľujú v máriologickom zmysle.
Ja osobne sa zatiaľ prikláňam k teórii o "bezbolestnom pôrode". Môžem sa o tom pokúsiť popísať viac.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 14 december 2007 :  23:47:18  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Amerika:
Zasa sa vracias k straym manierom a posudzujes, ktora otazka je hlupa a ktora je ta spravna?

Stefan: Ak mate viac v tomo zmysle, rad si precitam.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 15 december 2007 :  08:25:44  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Ta otazka je hlupa a dokaz je uplne jednoduchy a aj ti ho ponuknem
Lahsie je ale niekoho obvinit , ako si priznat , ze polozil hlupu otazku
Asi som sa zase dotkol nejakeho modernistickeho majestatu
Ale k podstate veci
Mala Panna Maria porodne bolesti
Odpoved Ano
Co z toho vyplyva ?
Co zmeni na vierouke odpoved ano ?
Otazka
Mala Panna Maria porodne bolesti ?
Odpoved
Nie
Co sa zmeni na vierouke ?
Preto je ta odpoved hlupa
Rozdiel nastava ak sa zacne uvazovat o poruseni pannenstva
Ale kedze v tejto veci Matka Cirkev dogmaticky povedala posledne slovo , hranica nasho uvazovania v tomto momente konci a nema absolutne ziadne miesto
A preto nam uvaha o bolestiach Panny Marie pri porode nemoze dat ziadnu logicku odpoved

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 15 december 2007 :  08:40:46  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Na nebi sa ukázalo veľké znamenie: žena, odetá do slnka, pod nohami mesiac, na hlave veniec dvanástich hviezd, tehotná trápila sa a kričala v pôrodných bolestiach, ktorý mnohí katolícki autori vysvetľujú v máriologickom zmysle.

ale ako ocakavanie tych , ktori su z Mariinho potomstva na narodenie Spasitela

odpovedou moze byt aj

Veď vieme, že celé stvorenie spoločne vzdychá a zvíja sa v pôrodných bolestiach až doteraz. Rim 8 , 22


a hlavne ten vers treba vysvetlovat v kontexte


Nepriateľstvo ustanovujem medzi tebou a ženou, medzi tvojím potomstvom a jej potomstvom, ono ti rozšliape hlavu a ty mu zraníš pätu." Gn 3 , 15

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 15 december 2007 :  11:00:46  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:
Ta otazka je hlupa a dokaz je uplne jednoduchy a aj ti ho ponuknem
Lahsie je ale niekoho obvinit , ako si priznat , ze polozil hlupu otazku
Asi som sa zase dotkol nejakeho modernistickeho majestatu

Pôvodne zaslal amerika1 - 15 december 2007 :  08:25:44


A sme zasa pri tom, do kolecka do kola , modernisti bla bla bla

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 15 december 2007 :  11:45:49  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Problem je , ze si neuvedomujes , kde taketo kladenie otazok napokon moze skoncit
O tom vsak pisat nebudem
Preco povedzme praktizujuci katolik polozi takuto otazku a este caka na nu odpoved , lebo ju sam nepozna ?
To ma zaujima
Napokon ja som ponukol dokazy , preco povazujem tvoju otazku za hlupu
Tebe nic nebranilo , aby si namiesto osobneho ataku , nas dokazmi nepresvedcil , preco nemam pravdu , a preco mame povazovet tvoju otazku za mudru

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 16 december 2007 :  21:16:13  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
K tejto téme si snáď nemôžem zobrať nič lepšie na pomoc ako Laurentinové Pojednání o Panně Marii. Preto budem vychádzať z jeho záverov. Ako som už asi písal pri problematike panenstva pri pôrode máriologovia hovoria najčastejšie o dvoch súvislostiach:
- absencii pôrodných bolestí
- uchovaní hymenu.

Laurentin hovorí o troch záveroch, ktoré plynu z tejto diskusie /pričom priznáva, že sa jedná o nediskrétnu a neriešiteľnú problematiku/:
1. Máriino panenstvo nesmie byť vyzdvihované na úkor jej materstva.
2. Bezbolestný pôrod nepatrí k podstate pannestva, ale ani k podstate materstva.
3. Podstata panenstva sa nachádza v oblasti ducha, v biblickej terminológii "v srdci".

K prvému bodu musím povedať, že dokonalá Matka Mária priviedla na svet Ježiša úplne autenticky čo do síl vyplývajúcich z jej prirodzenosti. S pocitmi darovania seba samej, sebaovládania a slobody, úplne podobne tomu, ako dnes podstupujú bezbolestný pôrod /zapríčinený liekmi/ matky na klinikách.

K druhému bodu poviem, že v Máriinom prípade sa bezbolestnosť pri pôrode spája s jej panenstvom. Dochádza k "spiritualizácii telesnosti". To znamená, že Máriin pôrod bol oslobodený od bolesti aj ako následok panenstva. V dnešnej dobe, keď je možné prežiť bezbolestný pôrod na klinikách nedochádza zároveň k panenskému pôrodu. Jedná sa o iné dimenzie podobného problému.

K tretiemu bodu poviem, že panenstvo pri pôrode znamená úplné panenstvo "telom aj dušou". Aj keď máme svedectvo žien, ktoré boli znásilnené a ktoré potom hovorili, že sú "dva razy takými pannami" ako boli pred tým, aj tak pri takomto čine dochádza práve k zraneniu žien a to zraneniu na tele.

Postoj Ríma. Sväté ofícium vypracovalo k danej problematike dekrét, ktorý nebol oficiálne zverejnený. Jednalo sa tam o zákaz publikovania vedeckých prác na tému panenstva in patru teológmi, ktorí o tejto problematike pojednávajú "poľutovaniahodne hrubým spôsobom".

Náboženský význam tohoto tajomstva.
Božie Slovo sa rodí trojakým spôsobom. Vo večnosti z Otca, v čase z Panny Márie a skrze vieru a krst v každom kresťanovi. Jeho druhé narodenie je znamením voči prvému a tretiemu. Je potvrdením a vsadením do času zrodenia prvého a zároveň je vzorom zrodenia tretieho. Teda dochádza k nadprirodzenému deju tak počatia ako aj pôrodu. Keďže počatie Syna bolo oslobodené od fyzikálnych zákonov /počal sa z Ducha svätého/, bolo by vhodné, aby aj pôrod bol takto ochránený.
Zázračné narodenie z Panny Márie je zároveň aj naplnením tajomstva nepoškvrneného počatia a predpovedá eschatologické tajomstvo nanebovzatia. Milosťou bola totiž Mária uchránené od dedičného hriechu a tá milosť ju uchránila aj od hlavných dôsledkov tohoto hriechu, ktoré pre každého iného jednotlivca práve z tohoto hriechu pramenia. Teda Panna Mária, čoby nová Eva je uchránené od tohoto hriechu a preto sa na ňu nevzťahujú ani tie dôsledky, ktorým musela Eva čeliť. Podľa Gen 3 sa jednalo o podliehaniu libidu /3,16b/, pôrodným bolestiam /3,16a/, a telesnému rozkladu /3,19/. Mária podlieha bolestiam, ktoré jej spôsobuje hriešny svet, v ktorom sa narodila, ale je uchránené od trápenia spôsobovaného hriechom v ľudskom vnútri.
Teda ak sa na túto problematiku budeme dívať z tejto perspektívy, tak máme dôvod sa domnievať, že Mária neprežívala pôrodné bolesti.

Laurentin R.: Pojednání o Panně Márii, Karmelitánské nakladatelství, 2005, spracované strany 184-189.
http://www.kumran.sk/product_info.php?products_id=88&osCsid=370b3b4a3f411af905143da4640ad6de

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

andreios2

Stav: offline

 Odoslaný - 16 december 2007 :  23:29:32  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: andreios2  Pridať andreios2 do zoznamu priateľov
citácia:
Oponent (knaz) reagoval jemnym smiechom do dlane a poznamkou, ze taku teoriu este nepocul a ze sice nepozna teologiu tohoto nazoru, on si ale mysli, ze kedze bolest citil aj Jezis, ktory bol Boh, musela ju ctit aj Maria.

Smial sa na vlastnej nevzdelanosti. Existuje v cirkvi dávna tradícia, že Mária pri pôrode necítila nijaké bolesti. Pojednávajú o tom cirkevní otcovia, napr. sv. Ján Damaský. Zdôvodnenie je v tom, že ako počatie bolo zázračné - lebo sa počal Boží Syn, tak aj pôrod bol zázračný - lebo sa rodil Boží Syn. Tieto udalosti boli vyňaté (asi aj na dôkaz pravosti) z prirodzeného poriadku.

Krátke vysvetlenie - sv. Ján Damaský: O pravej viere. Kniha 4. Kapitola XIV. (O rodokmeni Pána a presv. Bohorodičky) - http://www.wco.ru/biblio/books/ioannd2/H414-T.htm Celé dostupné na http://www.wco.ru/biblio/
Krátka zmienka tiež v Druhom pochvalnom slove na Zosnutie presv. Bohorodičky, č. 3 - http://www.krotov.info/library/i/damasc2.html


andreios
www.grkat.net - modlitby, katechézy, mp3, ikony, dokumenty...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 181  ~  Člen od: 15 jún 2006  ~  Posledná návšteva: 22 december 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 16 december 2007 :  23:40:11  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
Vyborne prispevky, dakujem.

Non nobis Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12062  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 11 november 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 17 december 2007 :  04:04:55  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
......... Mária ako obyčajná ľudská bytosť mala pri pôrode bolesti, aké má každá tehotná žena. Korán to popisuje takto:

« A pôrodné bolesti ju priviedli ku kmeňu datľovej palmy. Povedala: "Ó kiežby som bola pred týmto radšej zomrela a upadla do zabudnutia!" A vtedy na ňu zdola zavolal (anjel): Nezúfaj, Pán tvoj pod tebou umiestnil potôčik (aby si sa mohla napiť)." "Zatras kmeňom palmy, a spadnú ti čerstvé, zrelé datle." "najedz sa, napi sa a buď pokojná. A ak uvidíš nejakého človeka, povedz: ‚Prisľúbila som pôst (Bohu) Milostivému, a preto dnes so žiadnym človekom neprehovorím.'" » (19:23-26).

Keď sa Mária vrátila k svojmu kmeňu s bábätkom, oni jej neuverili príbeh, ktorý im vyrozprávala. Veď nikdy nebola vydatá a nemala žiadneho muža. Vtedy novorodené dieťa (Ježiš) k ľuďom prehovorilo: ............


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

radar

Stav: offline

 Odoslaný - 17 december 2007 :  12:19:24  Zobraziť profil  Pridať radar do zoznamu priateľov
Milan, ten kto nema dar viery, alebo je vo svojej viere pomyleny, nie je schopny pochopit v plnosti Boziu nauku, lebo Duch Svaty v nom nemoze posobit ako by chcel. Ja uplne chapem tvoje reakcie a neodsudzujem ta za ne.Ale ak ti ide naozaj o pravdu , pros Boha, aj ked v neho trebars neveris,/neviem/ aby ti dal svetlo a ukazal ti pravu cestu. Na konkretnych pripadoch viem, ze tato modlitba nikdy nezostane nevypocuta. Skus to...

Boh je laska.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1564  ~  Člen od: 25 november 2007  ~  Posledná návšteva: 14 február 2013 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

andreios2

Stav: offline

 Odoslaný - 18 december 2007 :  13:07:14  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: andreios2  Pridať andreios2 do zoznamu priateľov
Korán to môže opisovať ako chce, pre nás kresťanov to ale nič neznamená. My sa riadime Bibliou a Tradíciou (resp. Tradíciou zapísanou i nezapísanou).


andreios
www.grkat.net - modlitby, katechézy, mp3, ikony, dokumenty...

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 181  ~  Člen od: 15 jún 2006  ~  Posledná návšteva: 22 december 2023 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Milan

Stav: offline

 Odoslaný - 19 december 2007 :  11:59:39  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: Milan  Pridať Milan do zoznamu priateľov
Prispevok bol pre porusenie pravidiel zmazany.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 1632  ~  Člen od: 16 máj 2005  ~  Posledná návšteva: 04 september 2009 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Gabriel

Stav: offline

 Odoslaný - 23 január 2008 :  14:05:25  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: Gabriel  Pridať Gabriel do zoznamu priateľov
K tomuto je pekne si precitat nieco od Anny Katariny Emmerichovej. V Zivote Panny Marie sa pise, ze Panna Maria bola pocas porodu nadzdvihnuta nad zem a ze dietako Jezis sa objavilo pod nou bez porusenia pannenskosti .

Osobne verim Anne Katarine Emmerichovej, jej pribehy o rodicoch Panny Marie sa doslovne zhoduju s apokryfmi, ktore urcite necitala. { Evangelium o Narodeni Panny Marie, Protoevangelium podla Jakuba }.

Jediny rozdiel tam je , ze Jozefovi v chrame pristane na palici holubica { apokryfy } - vypuci biela lalia { Emmerichova }.

Tu je opis kalicha poslednej vecere, ktory sa zachoval a je dnes v spanielskej Valencii.

Opis sa hodi presne na tento kalich a Emmrichova ho urcite nemohla poznat. lebo pise, ze " este raz vyjde na svetlo ".

Tu je text o kalichu a obrazok hnedeho achatoveho kalicha , ku ktoremu sa viaze historicka postupnost od dob apostola Petra.

Anna Katarina Emmerichova : Přijali tu také kalich, je¬hož použil Pán při ustanovení Nejsvatější svátosti. Tento kalich je opravdu velmi podivuhodné, tajemné náčiní. Už dlouho byl v chrámě mezi jinými drahocennými nádo¬bami, na jejichž užívání a původ se zapomnělo právě tak, jako u nás upadly v zapomenutí mnohé starobylé klenoty. Častěji se stávalo, že v chrámě bylo zastaralé náčiní přebí¬ráno, prodáváno a přepracováváno. Tento kalich se však nemohl přetavit, protože se neznala látka, z níž byl zho¬toven. Tak se stalo řízením Božím, že jej našli mladí kněží v chrámovém pokladu, kromě jiných zapomenutých vě¬cí, v jedné skříni jako staré nádobí. Byl pak prodán milovníku starožitností. Tak přešel kalich s celým příslu¬šenstvím do majetku Veroničina. Nebyl vždy v takovém stavu; ani už si nevzpomínám, kdy byl takto upraven. Náleželo totiž ke kalichu ještě jiné náčiní.
Na ploše, ze které se mohla vytáhnout ještě jiná destička, stál velký pohár a kolem něho šest malých po¬hárků. V kalichu samém byla ještě malá nádobka. Na ka¬lichu ležel talířek a nad ním bylo vyklenuté víko. V nož¬ce kalichu byla schována lžíce, která se dala vyjmout. Tyto nádoby, přikryté jemným šátečkem, stály pod jakýmsi poklopem nebo kápí, zdá se mi, že z kůže.
Nahoře na ní byl knoflík. Velký kalich sám sestává z čí¬še a z nohy. Noha byla asi později přidělána, protože Číše byla naprosto z jiné látky, totiž z nahnědlé, jako zrcadlo lesklé hmoty a byla podoby hruškovité. Je však vyzlacena a má dvě ouška, za něž se dá uchopit. Je dosti těžká. Noha je umělecky dělána z tmavé, zlaté rudy. Ko¬lem dokola je had a hrozníček. Je ozdobena také draho¬kamy. V této noze je ona lžička.
Velký kalich zůstal v církvi jeruzalémské u Jakuba Mladšího.
Vidím ho ještě kdesi dobře ukrytý. Vyjde ještě jedenkrát na světlo, tak jako tehdy byl objeven. O menší poháry se podělily druhé církve. Jeden přišel antiošským, jiný do Efesu. Ostatní se dostaly pěti jiným církvím

A teraz si pozrite jediny kalich, ktory Cirkevne dokumenty az z prveho storocia krestanstva povazuju za pravy kalich Kristov. Je teraz vo Valencii a papez Jan Pavol II. mu vzdal tiez uctu ako jedninehu pravemu kalichu Kristovmu. :



Tento kalich ma na rozdiel o vela ostatnyh pamiatok zapisanu celu postupnost od Jakuba Jeruzalemskeho.

Anna Katarina Emmerichova ho nemohla nikdy vidiet fyzickym zrakom, aj preto opis je velmi zaujimavy. Nie ?

Ked som poronaval protoevangelium Jakubovo a Evangelium o Narozeni Panny Marie tak sa neuveitelne zhoduju s rozpravanim Anny Katariny Emmerichovej.

{ prispevok o kalichu je prebraty z mojho prispevku na christnete, takze sa tam viacero veci opakuje pardon !!! }


My milujeme Jeho , lebo On prv miloval nas.




 Krajina: Vatican City  ~  Počet príspevkov: 61  ~  Člen od: 15 november 2005  ~  Posledná návšteva: 06 február 2008 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

stefan

Stav: offline

 Odoslaný - 23 január 2008 :  23:33:26  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: stefan  Pridať stefan do zoznamu priateľov
citácia:
V Zivote Panny Marie sa pise, ze Panna Maria bola pocas porodu nadzdvihnuta nad zem a ze dietako Jezis sa objavilo pod nou bez porusenia pannenskosti .

Toto znie veľmi zvláštne. Nechcem zachádzať do detailov, ale ak sa to dodatočne nevysvetlí, tak by som povedal, že to nemá ďaleko od bludu.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 514  ~  Člen od: 31 júl 2007  ~  Posledná návšteva: 25 november 2019 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 2 Previous Topic: Pomoc so spoveďou Téma Next Topic: Litanie kedysi a dnes - najdi rozdiel a vyhraj  
 Verzia pre tlač
Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06