Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Summorum Pontificum v platnosti
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Liturgické zmeny?? Téma Next Topic: Vysviacka kňazov
Strana: z 9

Bystrican

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  02:48:34  Zobraziť profil  Pridať Bystrican do zoznamu priateľov
Pre tych, ktori by sa chceli zucastnit na predkoncilovej svatej omsi a nemaju texty a tiez pre tych, ktori uz pozabudli texty, pripajam zo slavnostnej sv. omse na sviatok Povysenia sv. Kriza. Vedla latinskych textov je anglicky preklad.
http://www.ewtn.com/library/liturgy/9-14-07Mass.pdf

 Krajina: Canada  ~  Počet príspevkov: 62  ~  Člen od: 23 máj 2007  ~  Posledná návšteva: 19 máj 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slniecko

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  09:33:12  Zobraziť profil  Pridať slniecko do zoznamu priateľov
To. amerika1
"Vyprosujem si , aby si sa ironicky vyjadrovala k Najsvatejsej Obeti Tu nie je krcma stvrtej cenovej skupiny ani nejake postmodernisticke spolco"

To ty sa správaš ako štamgast štvrtej cenovej skupiny!!! Bez toho, aby si ma najprv požiadal o vysvetlenie si ma zosmiešnil. Aj sám si si to uvedomil, pretože si dvakrát upravoval druhú reakciu. V tvojich argumentoch sú uvedené zaklady, ktoré musí vedieť každý kresťan, preto mi pripadalo absurdné s čím si na mňa vyrukoval.
To, že som použila prirovnanie nebolo na dehonestáciu najsvätejšej obety, ale ako logický argument, že jedno bez druhého byť nemôže. U nás rozhodne a o protestantoch máš väčšie poznatky ako ja. Dúfam, že túto nevedomosť mi prepáčiš?
Ale máš pravdu nemala vôbec pokračovať s tebou v "duchaplnej" diskusii, ktorá postrádala ešte i slušné správanie.

Ako odčinenie môjho správania som v dnešnej sv. omši prosila o požehnanie pre teba.

No a nedá mi aby som sa nevyjadrila k úrovni fóra, ktoré má v názve prívastok kresťanské.
Prechádzala som príspevkami a našla som v nich mnoho intolerancie (ty tu nemáš čo robiť), napádania, čo som aj sama zažila (Trol, bludár) a čo ma úplne šoklo ešte i vulgárne slová (v téme vtipy). Takže je na čase sa nad tým zamyslieť a zjednať nápravu. Všetko je totižto absolútne nezlučiteľné s kresťanskou morálkou a teda moderátori mali okamžite reagovať. Takže sa tu amerika1 nebi do pŕs, že Vám idem kaziť úroveň.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 59  ~  Člen od: 12 október 2007  ~  Posledná návšteva: 17 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  10:25:20  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Vidim , ze nema s tebou absolutne vyznam diskutovat jedno bez druheho byt moze
Len pre modernistov nemoze
Vtaka poznas po peri a modernistu podla bludov , ktore hlasa
Svata omsa nie je ziadna hostina Tradicia Svatu omsu takto nikdy nedefinovala
V zaujme pokoja sa zdrzim komentarov k zbytku

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  14:28:19  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
slniecko: Ako to myslis, ze jedno bez druheho nemoze byt? To protestantske bohosluzby nemozu byt bez citani z biblie, oni nic ine uz vlastne ani nemaju, biblia je pre nich ta najsvatejsia vec. U katolikov je to ale ine, to najsvatejsie je eucharistia. Aj podstatou katolickej omse je eucharistia, bez tych citaciek z biblie by sa katolicka omsa kludne zaobisla. To len tak na vyjasnenie .

 Počet príspevkov: 5066  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 19 október 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  15:39:44  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Len tak na vyjasnenie Citanie z Pisma a kazen sa sucastou Omse stali az po II . vatikanskom koncile Predtym nikdy sucastou Svatej Omse neboli Knaz nemal pocas kazne ani ornat len albu a stolu Az potom si obliekol ornat a zaintonoval vokaciu
Introibo ad altare Dei.
Pristupujem k Boziemu Oltaru
Inak citania a kazen ako sucast Svatej Omse je prebrate z protestantizmu bez diskusie

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slniecko

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  16:55:17  Zobraziť profil  Pridať slniecko do zoznamu priateľov
Pierre, pod tým - jedno bez druhého nemôže byť - som myslela, že bez obety a premenenia by sme nemohli prijímať eucharistiu.
Ja neviem čo robia protestanti počas ich sv. omše, o nich vôbec nešlo v mojom príspevku.
Pierre mýliš sa ak si myslíš, že Božie slovo je v našej omši navyše. Neviem či Ti bude stačiť takéto vysvetlenie, ale už som sa tu "pochválila", že prežívam určitú milosť a tá je najintenzívnejšia práve počas čítania evanjelia. To sa nám Ježiš prihovára a spadá do toho často i kázeň. Preto som už písala, že ak je kňaz veľmi svätý tak ja ho takmer nevidím. Je to logické, lebo v ňom žije Kristus. Z toho mi tak vyplýva, že to rozhodnutie dať do sv. omše liturgiu slova bola Božia vôľa a bolo správne, že to vyšlo z II. vat.kon..
Taktiež zoberme si realitu dnešných kresťanov. Doma sa takmer Sv. písmo nečíta, tak ako môžeme potom milovať Ježiša, keď ho nepoznáme? Taktiež ak človek nie je na patričnej duchovnej výške neporozumie obsahu. U kňazov je (by mala byť) patričná záruka, že výklad bude správny. A to môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti a ty vieš prečo.


 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 59  ~  Člen od: 12 október 2007  ~  Posledná návšteva: 17 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

andreios2

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  17:24:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: andreios2  Pridať andreios2 do zoznamu priateľov
citácia:
Len tak na vyjasnenie Citanie z Pisma a kazen sa sucastou Omse stali az po II . vatikanskom koncile Predtym nikdy sucastou Svatej Omse neboli

Pôvodne zaslal amerika1 - 20 október 2007 : 15:39:44



Biblické čítania vždy boli súčasťou eucharistickej liturgie, aj v RKC. Bez akýchkoľvek pochybností.


andreios
www.grkat.nfo.sk - mp3, ikony, modlitby, katechézy, dokumenty, fórum...

 Počet príspevkov: 181  ~  Člen od: 15 jún 2006  ~  Posledná návšteva: 19 február 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  18:29:09  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
citácia:
citácia:
Len tak na vyjasnenie Citanie z Pisma a kazen sa sucastou Omse stali az po II . vatikanskom koncile Predtym nikdy sucastou Svatej Omse neboli

Pôvodne zaslal amerika1 - 20 október 2007 : 15:39:44



Biblické čítania vždy boli súčasťou eucharistickej liturgie, aj v RKC. Bez akýchkoľvek pochybností.



Pôvodne zaslal andreios2 - 20 október 2007 :  17:24:34



Aby nedoslo k omylu tak to upresnim Mal som na mysli cast , ktora sa dnes nazyva bohosluzba Slova
Ale ospravedlnujem sa , ta moja reakcia bola nepresna

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  18:31:37  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
že prežívam určitú milosť a tá je najintenzívnejšia práve počas čítania evanjelia.

nechcem do toho rypat pre pokoj
Ale ako moze byt citanie Evanjelia viac ako ked sa sam Kristus obetuje ako zmierna Obeta
Nemyslite , ze nieco nie je v poriadku ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  18:37:25  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Slniecko: Vsak ja ti to ani nechcem brat, ked uz sa pri tom citis tak krasne. Len si treba uvedomit ze bez biblickych citani by ta omsa kludne mohla byt. Ten eucharisticky zazrak by sa udial aj bez toho, a to je aj podstata omse. A este tato malickost:

citácia:
Ja neviem čo robia protestanti počas ich sv. omše


- Zapamatej si, ze vacsina protestantskych cirkviciek a sekticiek, hlavne tie co pochadzaju od Luthera, ziadnu svatu omsu nemaju ani nahodou. U nich sa jedna len o nejake tie bohosluzby.

 Počet príspevkov: 5066  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 19 október 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  18:43:20  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
len opat je nutne poukazat na zasadny problem , ktory ide mimo osobu
Mam na mysli podstatu
Dnesny katolik ani nevie co je podstata Svatej Omse
To je nasledok NOM -u , a preto musi byt bez milosti NOM zakazany

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  20:50:48  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Zapamatej si, ze vacsina protestantskych cirkviciek a sekticiek, hlavne tie co pochadzaju od Luthera, ziadnu svatu omsu nemaju ani nahodou.

Pierre , ktora mensina protestanskych pseudocirkviciek ma svatu omsu ?
Lebo ja nepoznam ani jednu taku

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slniecko

Stav: offline

 Odoslaný - 20 október 2007 :  23:52:16  Zobraziť profil  Pridať slniecko do zoznamu priateľov
To:amerika1
"nechcem do toho rypat pre pokoj
Ale ako moze byt citanie Evanjelia viac ako ked sa sam Kristus obetuje ako zmierna Obeta
Nemyslite , ze nieco nie je v poriadku ?"

Vôbec nerýpeš a ja vždy odpoviem ak ten druhý o to stojí.

Ja som netvrdila, že je evanjelium viac ako keď sa Kristus obetuje za nás. Len som vysvetľovala, prečo by mali byť čítania súčasťou svätej omše. A prečo tá milosť má najväčšiu intenzitu počas čítania evanjelia to neviem, ale spýtam sa kňaza, ktorý rozpoznal tento môj dar. A odpoveď sa dozvieš.
Asi ťa prekvapím, ale myslela som presne na to isté celé poobedie.

"Dnesny katolik ani nevie co je podstata Svatej Omse
To je nasledok NOM -u , a preto musi byt bez milosti NOM zakazany"

Dnešný katolík nechodí na sv. omšu ale do kostola. Nespovedá sa a teda logicky nepristupuje ani na sv. prijímanie, lebo žije v ilúzii o svojej bezhriešnosti a stratil sa aj pocit zodpovednosti za svoje činy. Na vine však nie je sv. omša. Taký človek, by nemal nič ani z Tridenskej sv. omši.

Chcem sa spýtať na niečo aj ja. Bol niekto z vás záujemcov o Tridenskú sv. omšu so žiadosťou o jej vysluhovanie minimálne za miestnym kňazom? A ako to dopadlo? Lebo stále mám ten pocit, že plačete na nesprávnom hrobe.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 59  ~  Člen od: 12 október 2007  ~  Posledná návšteva: 17 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 21 október 2007 :  07:52:36  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
Dnešný katolík nechodí na sv. omšu ale do kostola. Nespovedá sa a teda logicky nepristupuje ani na sv. prijímanie, lebo žije v ilúzii o svojej bezhriešnosti a stratil sa aj pocit zodpovednosti za svoje činy. Na vine však nie je sv. omša. Taký človek, by nemal nič ani z Tridenskej sv. omši.


A co je na vine ? Lebo prejst mlcanim toto konstatovanie by bolo hriechom
To priam generuje novu temu a riadne zaujimavu diskusiu

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Ela

Stav: offline

 Odoslaný - 21 október 2007 :  19:48:52  Zobraziť profil  Pridať Ela do zoznamu priateľov
Medzi Tridentom a Druhým Vatikánomautor: Peter Caban Autor pôsobí na katedre liturgiky RKCMBF Univerzity Komenského v Bratislave.

http://www.impulzrevue.sk/article.php?181 - celý text,
tu je cast z neho:

Spôsob slávenia liturgie po Tridentskom koncile – popis omše

Sv. omša na základe rubrík vyššie spomenutého misála pápeža Pia V. sa začínala stupňovou modlitbou s tzv. Confessio a patričnými žalmami s antifónami. Následné Confiteor mohlo byť dlhšie alebo kratšie. (45) Pri Missa sollemnis za asistencie diakona kňaz bezprostredne po stupňovej modlitbe incenzoval oltár, nasledoval introit so žalmami a Kyrie eleison. Pri tzv. „malej sv. omši“ kňaz hneď po introite odriekal Kyrie, stojac uprostred oltára, pri slávnostnej a spievanej omši stál na tzv. epištolovej strane. Glória (46) sa použila v každej omši, kde v liturgii hodín bolo predpísané Te Deum. (47) Po kolekte, ktorých mohlo byť v jednej omši aj viac, nasledovala epištola, ktorú čítal približne už od 8. storočia subdiakon. (48) Po jej prečítaní nasledoval spev, ktorý mohol byť vybratý z týchto spevov: Graduál, Tractus, sekvencia, alelujový verš alebo tzv. veľké Aleluja. Modlitbou Munda cor meum začínala časť omše, v ktorej sa čítalo evanjelium. Čítalo sa na tzv. evanjeliovej strane, čítajúci bol obrátený na sever. Kázeň bývala zväčša pred omšou a nebola súčasťou omšovej liturgie. Potom nasledovalo Nicejsko-carihradské vyznanie viery, a to v každú nedeľu, na sviatky Pána i niektorých svätých. Krédom končila prvá časť omše, nazývaná aj „omša katechumenov“, a nasledovala „omša veriacich“.

Túto druhú časť omšovej liturgie začal kňaz zvolaním Oremus, a aj keď nenasledovala bezprostredne za tým orácia, pokračoval recitovaním časti, ktorá pochádzala z dávneho ofertória (49), ale už bola zúžená len na asi 2 verše žalmu, okrem pohrebných omší, kde bolo ofertórium dlhšie. Vo Veľkonočnom období sa k ofertóriu pridávali ešte dve Aleluja. Spoločné modlitby veriacich – prosby – sa v potridentskej liturgii nepoužívali.

Ďalej kňaz po obetovaní hostie nalial do kalicha víno a primiešal niekoľko kvapiek vody (kedysi nalievaná v podobe kríža) s patričným požehnaním. Na oltári bol kalich umiestnený za hostiou. Po obetovaní kalicha nasledovala modlitba In spiritu humilitatis a za ňou Veni sanctificator s následným incenzom oltára, obetných darov a celebranta pri slávnostnej omši aj s patričnou modlitbou. (50) Za tým si celebrant umyl ruky, pričom odriekal časť 25. žalmu (Lavabo) a doxológiu. Po umytí rúk nasledovala modlitba Suscipe Sancta Trinitas, kňaz pobozkal oltár, obrátil sa k veriacim a zvolal: Orate fratres… Následne omša pokračovala sekrétou, prefáciou a jedným omšovým kánonom; text Rímskeho kánona sa považoval za nedotknuteľný.

Potom nasledoval obrad prijímania, začínajúci sa Otčenášom vždy s tým istým úvodom a embolizmom, ďalej nasledovalo lámanie eucharistického chleba a mixtio, Agnus Dei, modlitba za pokoj a bozk pokoja (okrem dní Trídua); následne ďalšie dve modlitby, a to Domine Iesu Christe a Perceptio corporis tui. Veriaci okrem kňaza prijímali poväčšine zriedka, niekedy len párkrát v roku. Počas prijímania chór spieval žalm s antifónou (tzv. Communio), neskôr (1903) bol povolený aj ľudový spev.

V záverečnej časti potridentskej liturgie nasledovala purifikácia kalicha a rúk kňaza s patričnou modlitbou Quod ore supsimus. Po dokončení communia kňaz znova pobozkal oltár a, obrátiac sa k ľudu (51), pozdravil veriacich výzvou Dominus vobiscum. Potom sa vrátil na epištolovú stranu k otvorenej knihe, z ktorej čítal, resp. spieval modlitby nazývané postcommunia, príp. aj modlitbu nad ľudom vo fériách Veľkého pôstu. Za tým nasledovalo prepustenie ľudu starodávnou formulou Ite missa est, ktorej predchádzalo pobozkanie oltára a pozdravenie ľudu slovami Dominus vobiscum. Za tým ešte nasledovala modlitba Placeat tibi, požehnanie ľudu a tzv. posledné evanjelium (Jn 1,1n), vsunuté už v 9. storočí, ktoré sa z rozhodnutia pápeža Pia V. muselo odriekať pri oltári (52). Výnimku tvorili len pontifikálne omše.

Po tzv. tichej omši nasledovali ešte modlitby v reči ľudu (53), a to trikrát Zdravas Mária, Zdravas, Kráľovná, Bože, útočište naše, Svätý Michal, príp. k Božskému Srdcu, bez prežehnania. Odchádzajúc od oltára do sakristie, kňaz sa modlil chválospev troch mládencov Benedicite, resp. Te Deum laudamus. (54)

Súčasné povolenie slávenia omše v tridentskom obrade

V súčasnosti po Druhom vatikánskom koncile slávenie sv. omše podľa latinského misála z roku 1962 usmerňuje list Quattuor abhinc annos (55) z roku 1984 ako právoplatné a záväzné usmernenie Kongregácie pre Boží kult a disciplínu sviatostí, ktoré bolo adresované všetkým predsedom národných biskupských konferencií celého sveta, keďže viacerí veriaci žiadali o povolenie slávenia omše v tridentskom ríte. Výsledok tomu predchádzajúcich konzultácií bol poslaný všetkým biskupom. Na základe ich odpovedí sa zdal byť skoro úplne vyriešený problém kňazov a veriacich, ktorí zostali zviazaní s tridentským rítom. Keďže ale problém pretrvával, Svätý Otec v túžbe ísť v ústrety aj týmto skupinám ponúka diecéznym biskupom možnosť využitia indultu, ktorý dovoľuje kňazom, spolu s tými veriacimi, ktorí budú označení v predloženej žiadosti, možnosť sláviť sv. omšu s použitím Rímskeho misála podľa vydania z r. 1962 pri dodržaní týchto podmienok:

· Kňazi a veriaci, ktorí majú záujem o toto povolenie, musia verejne a jasne vyhlásiť, že nespochybňujú legitimitu a presnosť učenia Rímskeho misála, ktorý vyhlásil pápež Pavol VI.

· Tridentské omše je možné sláviť len pre tie skupiny veriacich, ktoré o to žiadajú.

· Omša v tridentskom ríte sa smie sláviť len v biskupom na to osobitne určenom kostole alebo kaplnke (nesmie ísť o farský kostol, vo výnimočných prípadoch je možná výnimka); deň a podmienky slávenia rovnako určuje diecézny biskup.

· Omša sa smie sláviť iba po latinsky podľa Rímskeho misála z roku 1962.

· Je zakázané kombinovať texty z rôznych misálov.

· Biskup musí informovať Kongregáciu pre Boží kult a disciplínu sviatostí o kňazoch a veriacich, ktorým udelí povolenie na slávenie omše v tridentskom obrade. Odvtedy až do súčasnosti (február 2007) nebol vydaný žiadny iný oficiálny dokument rímskych dikastérií ohľadom témy slávenia sv. omše podľa rubrík spred Druhého vatikánskeho koncilu.
---
Posielam ako podklad na diskusiu, ale vecnu, konstruktivnu, bez utokov a urazok.
Ela



 Počet príspevkov: 745  ~  Člen od: 13 november 2003  ~  Posledná návšteva: 21 november 2018 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slniecko

Stav: offline

 Odoslaný - 21 október 2007 :  20:32:41  Zobraziť profil  Pridať slniecko do zoznamu priateľov
1.Totálna absencia náboženskej výchovy tak zo strany rodiny ako i cirkvi urobila z väčšiny kresťanov náboženských analfabetov. Logicky, koho nepoznáme nemôžme milovať.
2.Drvivá väčšina kresťanov nemá osobnú skúsenosť s jeho láskou, pretože to je odmena tých čo zobrali vážne slová - Vezmi svoj kríž a nasleduj ma.
A potom sa čudujeme, že aj platne vyslúžené sviatosti akoby neučinkovali. Ale to už je zasa iná téma, ktorá sa tu už dokonca rozoberá.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 59  ~  Člen od: 12 október 2007  ~  Posledná návšteva: 17 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

PFS

Stav: offline

 Odoslaný - 21 október 2007 :  21:37:51  Zobraziť profil  Pridať PFS do zoznamu priateľov
citácia:
[
Pierre , ktora mensina protestanskych pseudocirkviciek ma svatu omsu ?
Lebo ja nepoznam ani jednu taku

Pôvodne zaslal amerika1 - 20 október 2007 : 20:50:48



No pokial viem tak napr. tradicni anglikani resp. anglokatolici, ktori su vraj teraz coraz blizsie k zmiereniu s Katolickou cirkvou.Aj ked je ich len okolo 400 tisic.
Ale naspät k teme:
To Ela:clanok je vzhladom na Motu Proprio trochu neaktualny. Papez totiz nielen rozsiril moznost slavenia Tridentskej omse,ale ju aj postavil na jednu uroven s pokoncilovou omsou.Teda odteraz su to 2 formy jednej omse.A dalsie zmeny pridu postupne.
Inac otazka Tridentskej omse v sucasnosti ma svoj pôvod aj v spolocenskych zmenach po Koncile. Blaznive 60. a 70. roky, kulturna a sexualna revolucia, hippies, to vsetko sa dotklo aj zivota Cirkvi.Odtial prisli bigbeatove omse,tancujuce mnisky a knazi v USA a vselico ine. A nepochopitelne velmi tvrde restrikcie voci Tridentskej omsi.To co dovtedy bolo posvätne, bolo zrazu poslapane a zahodene, ti co to mali radi zosmiesneni a marginalizovani. Samozrejme, ze na Zapade to bolo ine, a u nas sa o tychto veciach ani velmi nehovori.
Myslim, ze mnohi, kt. o "mimoriadnej forme" omse vela nevedia, by nou mohli byt zasiahnuti a objavili krasu podobnu vychodnym obradom.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 25 august 2007  ~  Posledná návšteva: 12 apríl 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sasulnik

Stav: offline

 Odoslaný - 22 október 2007 :  08:25:56  Zobraziť profil  Pridať sasulnik do zoznamu priateľov
citácia:

2. Drvivá väčšina kresťanov nemá osobnú skúsenosť s jeho láskou, pretože to je odmena tých čo zobrali vážne slová - Vezmi svoj kríž a nasleduj ma. ...

Pôvodne zaslal slniecko - 21 október 2007 : 20:32:41


Tento výrok zaváňa bludom modernizmu, že viera vzniká citom:

„(Podľa modernistov) ...potreba božského prebúdza v duchu náchylnému k náboženstvu akýsi zvláštny cit, a to, podľa fideistického predpokladu, pred akoukoľvek rozumovou úvahou. Tento cit potom v sebe obsahuje samotnú božskú skutočnosť, a to jednak ako predmet a jednak ako svoju najvnútornejšiu príčinu a akýmsi spôsobom spája človeka s Bohom. Tento cit, ktorý modernisti nazývajú vierou, je podľa nich počiatkom náboženstva.“ (Sv. Pius X., Pascendi Dominici Gregis, §7, 1907)

 Počet príspevkov: 1677  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 06 marec 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

slniecko

Stav: offline

 Odoslaný - 22 október 2007 :  12:07:46  Zobraziť profil  Pridať slniecko do zoznamu priateľov
To: sasulník

Nepísala som o viere, ale o láske.
To, že niekto verí ešte neznamená, že má osobnú skúsenosť s Bohom. Zjednotenie s Bohom môže byť jedine v láske. Prejavuje sa ako sladkosť (pocit blaženosti veľmi podobnej orgazmu), ktorá nemá reálny dôvod. Z ničoho nič je človek v "siedmom nebi". Toto som mala na mysli.

A na margo tvojej poznámky - Tento výrok zaváňa bludom modernizmu ... (zasa som onálepkovaná), ťa chcem poprosiť keď niečomu nerozumieš (je evidentné, že si nepochopil) požiadaj autora o vysvetlenie, skôr ako ho nazveš bludárom. Ja ním rozhodne nie som a nie som ani včerajšia (tradicionalista) ani dnešná (modernista). Jednoducho som kresťan.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 59  ~  Člen od: 12 október 2007  ~  Posledná návšteva: 17 február 2014 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

sasulnik

Stav: offline

 Odoslaný - 22 október 2007 :  13:34:41  Zobraziť profil  Pridať sasulnik do zoznamu priateľov
To Slniečko:

Váš príspevok zaváňal modernizmom. To ešte neznamená, že som Vás označil za bludára.

Vy ste kresťan a ja som kresťan-katolík. Tu bude asi pes zakopaný, prečo budeme na seba narážať pri rozporných tvrdeniach.

 Počet príspevkov: 1677  ~  Člen od: 09 december 2004  ~  Posledná návšteva: 06 marec 2015 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 22 október 2007 :  14:37:39  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
A na margo tvojej poznámky - Tento výrok zaváňa bludom modernizmu ... (zasa som onálepkovaná), ťa chcem poprosiť keď niečomu nerozumieš (je evidentné, že si nepochopil) požiadaj autora o vysvetlenie, skôr ako ho nazveš bludárom.


je tu zasadny rozpor Ak bol vyrok oznaceny za modernisticky , neznamena to , ze niekto oznacil , alebo onalepkoval autora
Nie je nutne ziadat autora o vysvetlenie , pretoze ten vyrok je sam o sebe bludny bez ohladu na to ako to autor myslel

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

PFS

Stav: offline

 Odoslaný - 27 október 2007 :  21:41:51  Zobraziť profil  Pridať PFS do zoznamu priateľov
V sobotu 27.oktobra sa sluzila tridentska omsa v Komarne:


18,00 hod. - Slávnostná tradicionálna sv. omša v kostole sv. Ondreja, Komárno
http://www.komarno.sk/index.php?year=2007&month=10&day=27

Snad pribudnu aj dalsie coskoro.

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 25 august 2007  ~  Posledná návšteva: 12 apríl 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

andreios2

Stav: offline

 Odoslaný - 28 október 2007 :  00:11:20  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: andreios2  Pridať andreios2 do zoznamu priateľov
citácia:
V sobotu 27.oktobra sa sluzila tridentska omsa v Komarne:


18,00 hod. - Slávnostná tradicionálna sv. omša v kostole sv. Ondreja, Komárno
http://www.komarno.sk/index.php?year=2007&month=10&day=27

Snad pribudnu aj dalsie coskoro.


Pôvodne zaslal PFS - 27 október 2007 : 21:41:51


Na tej linke nič o tom nie je. Ale v každom prípade je to potešiteľná skutočnosť.

andreios
www.grkat.nfo.sk - mp3, ikony, modlitby, katechézy, dokumenty, fórum...

 Počet príspevkov: 181  ~  Člen od: 15 jún 2006  ~  Posledná návšteva: 19 február 2010 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Mato

Stav: offline

 Odoslaný - 28 október 2007 :  17:29:22  Zobraziť profil  Pridať Mato do zoznamu priateľov
citácia:

Dnesny katolik ani nevie co je podstata Svatej Omse
To je nasledok NOM -u , a preto musi byt bez milosti NOM zakazany

Pôvodne zaslal amerika1 - 20 október 2007 :  18:43:20


Vies dokazat pricinnu suvislost, alebo je to Tvoj sukromny nazor?

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 12026  ~  Člen od: 29 september 2003  ~  Posledná návšteva: 21 marec 2021 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

PFS

Stav: offline

 Odoslaný - 09 november 2007 :  22:58:48  Zobraziť profil  Pridať PFS do zoznamu priateľov
Foto z Tridentskej omse z Komarna z 27.oktobra 2007
http://www.freeweb.hu/katolikus-honlap/0710/kom-kep.htm

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 96  ~  Člen od: 25 august 2007  ~  Posledná návšteva: 12 apríl 2016 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 9 Previous Topic: Liturgické zmeny?? Téma Next Topic: Vysviacka kňazov  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06