Fórum pre katolíkov
Vitajte na fóre.
Meno:
Heslo:
Ostať prihlásený


Registrovať sa
Zabudli ste heslo?
  Portál   Fórum   Zodpovední ľudia   FAQ     Registrovať sa
Aktívne témy | Aktívne ankety | Ďaľšie informácie | Reg. členovia | Prihlásení užívatelia | Zoznam avatarov | Hľadať
Zvoľte si vzhľad: 
 Všetky fóra
 Tradiční a ich pohľady
 Ostatné témy
 Problematické výroky ne(o)katolíkov
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia otvárať NOVÉ témy
   V tomto fóre môžu všetci užívatelia odpovedať na témy
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
 Verzia pre tlač
Autor Previous Topic: Enchiridion Symbolorum Téma Next Topic: je nebo ekumenické?
Strana: z 6

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  17:38:50  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
Tomas, nie som si isty ci "dovolis" Svatemu Duchu aby riadil svoju Cirkev


Čiže:

a.) nesúhlas či nechápanie zmyslu prezentácie plodov ducha katolíkov súvisí s dovolením DS riadiť Cirkev
b.) problematické obsahy z katolíckeho prostredia sú príčinou neistoty jedného z jej reprezentantov o druhom z toho istého prostredia
c.) katolík, ktorý nezodpovedá za problematické výroky iných katolíkov, je pranierovaný namiesto skutočných pôvodcov týchto výrokov

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  17:54:38  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:

Ako odpoveď na neo-modernistickú krízu, vydal Ján Pavol II. v roku 1992 Katechizmus Katolíckej Cirkvi,

čiže a.) modernizmus v cirkvi trvá a dnes dokonca ako krízový stav

Ááléé, veď snahy o podkopanie Cirkvi v jej podstate, teda zviazanosti s učením JK , zo strany Diabla tu vždy boli a budú, trebárs aj cez kňazov a veriacich, ktorí si mnohé počnú vysvetľovať po svojom!


Čiže:

a.) modernizmus dnes a snahy o podkopávanie Cirkvi od jej počiatku, sú to isté
b.) priznanie krízy modernizmu dnes, znesie aj reakciu začínajúcu odľahčujúco-bagatelizujúcim "ááléé,.."
c.) vysvetľovanie mnohého po svojom sa týka veriacich, kňazov a ešte voľakoho ("trebárs aj cez kňazov a veriacich")

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:03:06  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:

Ako odpoveď na neo-modernistickú krízu, vydal Ján Pavol II. v roku 1992 Katechizmus Katolíckej Cirkvi,

čiže b.) KKC je odpoveďou, ktorá reaguje na modernizmus (jeho potvrdením?)

KKC asi nemá byť jeho potvrdením, ale to ešte je to, čo zistím, keď sa mi podarí dostať sa nejakému kňazovi s otázkou do pozornosti


Čiže:

a.) KKC asi nemá byť potvrdením modernizmu
b.) treba zistiť, čím je KKC
c.) zistenie odpovede je viazané na názor nejakého kňaza
d.) k tomu nejakému kňazovi sa treba s otázkou dostať do pozornosti, aby sa ráčil unúvať
e.) akú odpoveď môže dať neokňaz ohľadom (ne)potvrdenia modernizmu KKC, ak nie iba jednu jedinú a vopred známu?

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:04:07  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
a.) nekatolícke pohľady bludára nie sú rozoznateľné (a ani rozlišované) od pohľadov veriaceho katolíka

- Pohlady rozlisovane su. Tu vsak bola rec o metode prace.

b.) poukazovanie na chyby o niečom svedčí

- Ked obycajny clovek hlada u inych len chyby, moze to svedcit o absencii lasky v nom i istom farizejstve, kde si namysla, ze on je lepsi od nich.

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:08:55  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
a.) nekatolícke pohľady bludára nie sú rozoznateľné (a ani rozlišované) od pohľadov veriaceho katolíka

- Pohlady rozlisovane su. Tu vsak bola rec o metode prace.


Čiže:

a.) metóda práce katolíka musí byť odlišná od metódy práce nekatolíka
b.) pohľady katolíka vzhľadom na obsah nie sú určujúce


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:15:44  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
metóda práce katolíka musí byť odlišná od metódy práce nekatolíka

- Ano a to vtedy ked je metoda prace nekatolika zla.


 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:18:12  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
b.) poukazovanie na chyby o niečom svedčí (o čom asi)

- Ked obycajny clovek hlada u inych len chyby, moze to svedcit o absencii lasky v nom i istom farizejstve, kde si namysla, ze on je lepsi od nich.


Čiže:

a.) keď je téma zameraná na prešľapy vo výrokoch, tak ten, kto sa jej drží, môže trpieť absenciou lasky i farizejstvom

b.) na názor neokatolíka o absencii lásky i farizejstve u iného katolíka-oponenta stačí neokatolícky dojem, bez argumentácie, bez dokazovania mylného tvrdenia, bez zaoberania sa obsahmi tvrdení protistrany, bez vyvrátenia jeho prípadných nesprávnych interpretácií

c.) pravdivosť kritiky oponenta o vyvyšovaní oponenta je stavaná na vlastnom vyvyšovaní, že jeho názor je relevantnejší, než názor oponenta

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  18:28:54  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:

neokatolík A:

odkieľ vieš, že trest smrti je prípustný podľa morálky kat.c. ?
Nič ti nehovorí 5 božie prikázanie? Pozri si Tondrovu morálnu teológiu. Jediné "zničenie" života ospravedlniteľné KC je neúmyselné zabitie. Odsúdenie na smrť nieje morálne, je to svetská spravodlivosť, nie od Boha.

citácia:

neokatolík B:

Trest smrti je naozaj pripustny, ale je to samozrejma len vtedy ked uz ina moznost nie je.

citácia:

neokatolík C:

niesom magisteriálny teoretik, aj nepotrebujem skúmať morálnu náuku predsedu biskupskej konferencie msg. Tondru. Isto viem, že nieje súkromník a že prezentuje učenie magistéria cirkvi. O treste smrti som informovaná práve z Tondrovej učebnice. Vypísal si veľa mien, poznám iba Noldin-a, ktorého Tondra cituje, Akvinského pozná po mene každý a Špirko je podľa mojich vedomostí historik. Ja som proti trestu smrti a cirkev ho tiež nedoporučuje. Ani bosorky neupaľovala cirkev, ale svetské inštancie podľa svetských zákonov. Aj Husa odovzdala cirkev svetskému súdu, nie cirkev ho upálila.

citácia:

trent.tomas:
Ad neokatolík C:

KC hrdelný trest pripúšťa a je na to iks dôkazov, preto som pýtal citát i kontext. Nedal/a si.
"B" Ti to potvrdil. V mojich príspevkoch v skutočnosti nie je viac, než v jeho výroku. Napriek tomu som dostal školu o upaľovaní, hoci vôbec som sa k tomu nevyjadril, hm.


Ad neokatolik B:

Podporujem všetko, čo je z dielne KC, a bez debaty najmú to, čo je z dielne magistéria KC. Kým som sa o otázke trestu smrti nepresvedčil o názore KC, bol som proti nemu a mal som milión dôvodov. Oči mi otvoril práve J.CH.Korec, ešte keď bol agilný a v úrade. Jeho hádam neokatolík C nenadriekne z neznalosti mravouky.

citácia:

neokatolík D:

2267 Za predpokladu, že sa plne zistila totožnosť a zodpovednosť vinníka, tradičné učenie Cirkvi nevylučuje použitie trestu smrti, ak by bol jedinou možnou cestou na účinnú obranu ľudských životov pred nespravodlivým útočníkom.

2306 Ak však na obranu a na ochranu bezpečnosti osôb pred útočníkom stačia nekrvavé prostriedky, verejná moc má použiť iba tie, lebo lepšie zodpovedajú konkrétnym podmienkam spoločného dobra a väčšmi sa zhodujú s dôstojnosťou ľudskej osoby.
A skutočne dnes, keď už štát má k dispozícii možnosti účinne potlačiť zločin tak, že zneškodní páchateľa a pritom mu definitívne neodníme možnosť vykúpiť sa, prípady, v ktorých je absolútne nevyhnutné usmrtiť vinníka, "sú už veľmi zriedkavé, ak sa ešte vôbec skutočne vyskytujú."

Citované z Katechizmu katolíckej cirkvi.

C, ženám je vlastný súcit a hlboká úcta ku každému životu (sme nositeľky života), ale muži tentokrát majú pravdu.

citácia:

neokatolik D:

Pravda, v historii cirkvi najdeme urcite pripady, kedy aj cirkevna vrchnost volala po smrti istych ludi, ale na jej vykonanie pouzila svatsku moc. Tym si vlastne umyla ruky ako Pilat. Mam na mysli napriklad zabijanie kacirov, upalovanie carodejnic, pouzivanie mucenia na ziskanie ich priznania. Iked ich cirkev nezabijala, odovzdavala ich svetskej moci. Cirkev vedela, ze odsudeni inkviziciou skoncia popravenim a predsa ich vydala svetskej moci. Ale za mnohe krivdy sa uz Jan Pavol II. ospravedlnil a toto gesto bolo najvacsie zo vsetkych gest ake kedy urobili papezi pred nim.

V tejto suvislosti s trestom smrti mam pred ocami aj velke gesto lasky Jana XXIII., ktory na Vianoce navstivil aj tych najvacsich zlocincov vo vaznici. Neprisiel ich sudit, ani ziadat pre nich trest smrti, prisiel im prejavit svoju lasku a lasku Boha.

Som proti trestu smrti ako vacsina prispievatelov do tejto temy.

citácia:

trent.tomas:

KKC napriek tomu, že vyčerpávajúco neobsahuje celé učenie KC a ani nie je najpregnantnejším vo vyjadrení katolíckych právd, otázku legitimity trestu smrti jasne preukázal. (KKC pritom nie je jediným dôkazom prípustnosti hrdelného trestu.)

"Byť proti trestu smrti" - odhliadnuc od nezmyselnosti takejto nejednoznačnej formulácie - je viac ovocím sentimentalizmu než citmi neovplyvneným úkonom vôle a rozumu prisvedčiť náuke Cirkvi. Na protirečeniach a nekonzistentnosti od D je to vidieť viac než vypuklo - zase vŕši ďalšie na predošlé.

Dokážte teda niekto, že katolík nemôže byť dobrým ak trest smrti podporuje. Súkromné názory a z kontextu vyňaté "argumenty" á la D, to je akurát tak dôkaz nedostatočnosti dokazovania.

citácia:

neokatolík D:

spytam sa protiotazkou, nech niektori katolik dokáže, že môže byť dobrým katolikom ak trest smrti podporuje. Aj Jezis neodsudil cudzoloznicu na trest smrti ukamenovanim, i ked starozakonne pravo to dovolovalo.

citácia:

trent.tomas:

Myslím že na Tvoju výzvu sa dá pomerne ľahko úspešne odpovedať. Táto debata obsahuje sama dostatok materiálu na argumentačné použitie.
Otázka skôr je, ako by mala vyzerať úspešná odpoveď na to, čo som sa ja pýtal - tiež stačí už len to, čo tu všeličo bolo povedané, na to, aby sa nedalo vykľučkovať bez zjavných protirečení. C by možno mohol na začiatok vysvetliť, ako sú v súlade výroky KKC a jej interpretácie otca Tondru.

citácia:

neokatolík D:

ja v postoji Cirkvi k problemu trestu smrti nevidim ziadne klucky. KKC od Jana Pavla II. jasne hovori o tejto problematike, pricom jasne uvadza kedy je mozno trest smrti vykonat.

Hovoris, ze na moju protiozaku "nech niektori katolik dokáže, že môže byť dobrým katolikom ak trest smrti podporuje" sa dá pomerne ľahko úspešne odpovedať. Podľa teba táto debata obsahuje sama dostatok materiálu na argumentačné použitie. No musim ti povedat, ze ak sa krestan - katolik vyhlasuje za dobreho katolika a sam by dokazal odsudit cloveka na trest smrti, ba dokonca ho aj vykonat, nemoze so 100% istotou o sebe tvrdit, ze je dobrym katolikom - to mu povie Boh ked bude dotycny stat pred Jeho tvarou.


Pises, ze C by možno mohol vysvetliť, ako sú v súlade výroky KKC a jej interpretácie otca Tondru. Neviem si predstavit, ako by mohol biskup Tondra vyucovat a hlasat nieco ine co je proti uceniu Cirkvi, ktore je zhrnute v KKC.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  19:09:54  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Tomas:
a.) keď je téma zameraná na prešľapy vo výrokoch, tak ten, kto sa jej drží, môže trpieť absenciou lasky i farizejstvom

- Ano a plati to hlavne vtedy ked si tu temu dotycny sam tak zameral a pozakladal aj plno inych tem a skoro vsetky su len negativisticke, hladajuce len to zle.


b.) na názor neokatolíka o absencii lásky i farizejstve u iného katolíka-oponenta stačí neokatolícky dojem..

- Pozri sa Tomi, ked niekto hlada len zlo, tak ti to potvrdi asi kazdy katolik, ze s tym clovekom asi nie je vsetko OK. Skoro vsetky tvoje posledne temy su take.


pravdivosť kritiky oponenta o vyvyšovaní oponenta je stavaná na vlastnom vyvyšovaní, že jeho názor je relevantnejší, než názor oponenta

- Ak chces kludne mozeme dat aj hlasovat, som si isty ze vacsina katolikov teraz da za pravdu mne, ze kritika voci tebe je pravdiva. Ale myslim ze to aj Ty vies.

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  20:32:09  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Čiže:


a.) oprávnenosť kritiky je vecou výsledku hlasovania

b.) oprávnenosť kritiky vzchádza zo spochybňovania práva (ba povinnosti) katolíka, hodnotiť veci výlučne z jediného uhla pohľadu: miery (ne)zhody bezrozpornej pravdivosti katolíckych právd a toho, čo sa v jej mene verejne deje

c.) poukazovanie na negatíva (a nezhody s uvedeným kritériom) je negativizmom a vyhľadávaním zlého

d.) katolík má vyvažovať (zastierať?) podivuhodných skutkov, za ktoré nezodpovedá, nachádzaním údajných dobier

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  20:53:49  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
oprávnenosť kritiky je vecou výsledku hlasovania

- Chyba v mysleni a vnimani odpovede. To ze mozeme dat aj hlasovat, tym som poukazal na to ze to nie je len moj nazor ako si tvrdil. A zial, rovnako chybne je aj vnimanie dalsich mojich slov. Nuž ale ked niekto mysli ako stroj a z toho nasledne dava i strojove odpovede, nic ine sa asi ani neda cakat. Az ten stroj v sebe vypnes a budes zasa clovek, daj vediet .


 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  21:07:51  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Pierre napísal:

mozeme dat aj hlasovat, som si isty ze vacsina katolikov teraz da za pravdu mne, ze kritika voci tebe je pravdiva.


čiže, podľa pierra je chybou v myslení nasledovná transformácia jeho výroku:

a.) oprávnenosť kritiky je vecou výsledku hlasovania


čiže máme ďalšie dôsledky:

a.) spochybňovanie logicky korektného vyplývania sa dá tvrdiť aj bez dôkazu, že toto spochybňovanie je správne a pravdivé (a spochybnené tvrdenie nie je noeticky korektné)

b.) niektorí neokatolíci zádsadne ignorujú podkladanie svojich tvrdení

c.) niektorí neokatolíci nevedia resp. nechcú priznať svoj prípadný omyl


Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 09 jún 2007 :  21:43:33  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov


citácia:
"XY, nikomu nejakým spôsobom nevnucujem žiadnu polohu, ani techniku.

Na začiatku bola položená otázka od A: "Myslite, ze pacham hriech ak sa milujem zo svojim manzelom, ked pritom praktizujeme rozne sexualne praktiky, ktore nam obom vyhovuju a su pre nas prijemne? ( i oralny sex?). Je pre veriacu zenu vari jedina spravna misionarska poloha? Ako sa pozerate nato vy?"

Moja odpoveď korešponduje aj s odpoveďou kňaza, resp. s učením RKC : "RKC žiadnym oficiálnym dokumentom manželom ani nepredpisuje, ani neprikazuje, ani nezakazuje žiadne sexuálne polohy, či praktiky, pokiaľ obom vyhovujú a s nimi obaja súhlasia; okrem tých, ktoré by priamo bránili počatiu. Takou je napr. prerušovaná súlož. Orálny/ análny sex, či masturbácia sú svojim spôsobom jedny z tých praktík, ktoré vlastne nevedú k oplodneniu vajíčka v tele ženy a by sa dali chápať, ako brániace počatiu dieťaťa. Ale samozrejme sa dá tomu predísť, keď sa stávajú súčasťou "predohry" a výron semena sa už "dokončí" v pošve (pozor pri análnom, tu je riziko zavedenia infekcií, preto je vhodné použiť najprv kondóm, ktorý sa pred vstupom do pošvy dá dolu). Prosto ide o to, aby nedošlo k znemožneniu oplodnenia, aby sa teda nevyužívali ako spôsoby, brániace otehotneniu, ale ako spôsoby spestrenia a zvýšenia sexuálneho vzrušenia."

a kňaz odpovedá takto: "Ide o to, čo sa tu už viackrát spomínalo v mojich príspevkoch, v príspevkoch CC a DD. Ľudovo povedané: pri sexe nech manželia robia, čo chcú, len nech je vyvrcholenie a zakončenie v tele ženy. S tým, že treba brať ohľad na partnera a jeho dôstojnosť, samozrejme."

ERGO: AKÁKOĽVEK TECHNIKA A POLOHA JE OK, S OHľADOM NA PARTNERA, KEĎ "ZÁVER" SA UDEJE V POŚVE ŹENY!
Ako bola myslená ochrana, si treba ešte raz prečítať.
Análny sex je jednou z techník a používaných, ja za to nemôžem! Je to korektné info, bez postranných úmyslov.
Ak niekoho táto technika uráža, nemá ju používať, to je všetko. Mňa sa na to bežne pýtajú, mám snáď klamať?

Za predpokladu, že obaja s tým súhlasia a ku dokončeniu príde tak, ako sme vyššie spomenuli, je to v podstate v poriadku. Aj tu existujú páry, ktoré i rady experimentujú. Základom je vzájomný súhlas, akonáhle by si to jeden z partnerov vynucoval, ba dokonca až aj vynútil, tak by sa dalo uvažovať dokonca aj o trestnom čine znásilnenia a to pri všetkých technikách. Ide o to, že do samotného spojenia, ako takého naozaj Cirkev žiadnym dokumentom nezasahuje, je to intímna oblasť manželov - túto slobodu im dáva, za tých dvoch predpokladov. Ak by manželia tieto techniky, alebo spôsoby používali práve kvôli zabráneniu počatia, tak to sa už jedná vlastne o hriech. To isté platí aj o masturbácii - teda po ten moment, keď nie je výlučným spôsobom, potom je to už problém. Pri prerušovanom pohlavnom styku je to jednoznačné, že je za účelom zabránenia počatia.
Je ale jasné, že ak sa obaja partneri ľúbia a niekomu tento spôsobom nevyhovuje, tak má byť rešpektovaný ten, ktorý povie NIE! Aj tu by malo ísť o vzájomný rešpekt, úctu, dohodu a hľadať to, čo oboch teší a nevyvoláva ani u jedného pocit nechuti, až pohoršenia a zneužívania!
Ja viem, že to mýli a vyvoláva pochybnosti a možno aj prekvapenie, či dokonca pohoršenie, ale žiaden dotyk tela z lásky, vo svojej podstate nie je hriešnym, pokiaľ je z lásky a samozrejme rešpektuje vyššie uvedené."

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  00:16:39  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Masturbácia, onania (podľa mravouky ide o rozličné skutky), orálny ani análny sex (ako ani ďalšie sexuálne praktiky, vyššie nespomínané) nie je prípustný nikdy ako skutok bezhriešny, skutok v súlade so skutočnou láskou.

Všetko podčiarknuté je hrubým zavádzaním (aj keď bona fide) a zjednodušovaním.

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

juja

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  07:16:52  Zobraziť profil  Pridať juja do zoznamu priateľov
odcitované zo "zdroja", ako predchádzajúce posledné dva príspevky.

"Keď som včera nad tým doma rozmýšľala vzala som do ruky telefón a zavolala známemu kňazovi. Je to veľmi vzdelaný kňaz a svätý zároveň a tak som sa ho otvorene spýtala či je dovolený análny sex. Jeho odpoveď bola okamžitá. To určite nie! Pýtala som sa aj na cirkevné dokumenty. Nie sú, aspoň nie také, ktoré by pre nás boli záväzné. Prosila som o pomoc, aby mi dal nejaké stanovisko a on súhlasil. Bude to trošku trvať, lebo začínajú veľkonočné sviatky a on má starosti so svoju farnosťou.
Volala som mu ešte raz a povedal mi, že má na fare niekoľko kňazov a on hodil problém do pľacu. Všetci zhodne tvrdili, že táto technika je neprípustná. Odvolávajú sa na morálnu teológiu.
Myslím si, že je to dosť vážny problém, aby sme si počkali na stanovisko "vyvolených"."

"Sľúbila som Vám stanovisko odborníka na morálnu teológiu, o ktorú som poprosila môjho známeho kňaza.
Odpoveď tohto odborníka je totožná s odpoveďou jujy. Morálna teológia nie je proti ak sa tieto praktiky dejú v rámci predohry. Nepopieram, že ma odpoveď prekvapila a z reakcií kňaza aj jeho. Sľúbil mi, že má ešte jedného moralistu a že sa popýta. Myslím si, že už nie je treba.
Nedalo mi to a tak som sa na záver spovedi opýtala kňaza aký je názor cirkvi. Povedal známu poučku o tom, že je dovolené všetko čo neponižuje ľudskú dôstojnosť a pokračoval otázkou na mňa. Myslíte si, že análny sex aj v rámci predohry neponižuje dôstojnosť ženy a tiež muža? Odpovedala som mu, že moju áno. Lenže ako oponent som mu tvrdila, že vyššou normou morálky je naše svedomie a až potom je Boží zákon. Čo ak človek nemá tak citlivé svedomie? A on mi na to odpovedal, že kresťan je povinný si formovať svedomie, aby vedel konať tak, aby sa páčil Bohu.""

Ako právnik vieš, že ak neexistuje na nejaký priestupok, alebo dokonca trestný čin "právoplatný dokument - zákon", ktorý ho výslovne zakazuje a určuje i trestnú sadzbu, tak na súdnom pojednávaní neobstojí žaloba naň, pokiaľ sa "nevyrobí" nejaký precedens, to isté platí i v tomto bode. Čiže nanajvýš sa môže povedať, že tu "riešenie tohoto problému" nie je dotiahnuté. Taký dokument, ktorý by toto komplexne riešil, nie je ani z obdobia spred 2.VK, ani z obdobia po. Takže sa zrejme bude musieť ešte vyrobiť . K čomu, by časom aj "toto odhalenie" mohlo dopomôcť. Takže nie Cirkev je na vine, ani ja nie som na vine, ale prosto to navodil život a odhalil sa problém. Viac sa k tomu nemám ako a ani prečo vyjadrovať.

Judith

 Krajina: Slovakia  ~  Počet príspevkov: 3217  ~  Člen od: 30 október 2005  ~  Posledná návšteva: 30 máj 2020 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  10:16:10  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Čiže vidíme, že:

a.) čo kňaz, to možnosť nejednotného názoru, aj keď sa ich týka vzdelanosť i svätosť
b.) morálna problematika je viazaná na dokumenty cirkvi
c.) bezhriešne je to, na čo neexistuje výslovný záväzný zakazujúci dokument
d.) nesúditeľnosť trestného skutku je viazaná na neexistenciu precedensu
e.) Cirkev otázku o., m., o.s., a.s., nemá dotiahnutú (ako riešenie problému)
f.) Cirkev ešte len bude musieť vyrobiť dokument o riešení, čo sa tu odhaľuje

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  11:13:06  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
čiže, podľa pierra je chybou v myslení nasledovná transformácia jeho výroku:
a.) oprávnenosť kritiky je vecou výsledku hlasovania


- Presne tak, je to velka chyba lebo sa neberie do uvahy na co dany text reaguje, rovnako manipuluju s taxtami biblie sektari a potom im pochopitelne vychadza uplne iny zmysel textu, tak ako to vyslo aj tebe. Ty si totiz tvrdil ze je to len moj nazor, ja som odpovedal ze mozeme dat i hlasovat - tam by si uvidel ze by mi mnohi dali za pravdu, a teda to nie je len moj nazor. Uz to chapes? Alebo treba znova opakovat?


 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  12:17:22  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
niektorí neokatolíci zádsadne ignorujú podkladanie svojich tvrdení

- Kedze toto bola zrejme reakcia na mna, tak ti to asi dam viac polopatisticky:

- Vytvoril si tu temu o chybach neokatolikov, a teraz behas po nete a zbieras vseliake chybne vyroky katolikov a predkladas to akoze to je vsetko od neokatolikov. Dalej skoro kazdeho, co s touto zavadzajucou metodou nesuhlasi, oznacujes za neokatolika.

- Ziadam ta, Tomas, aby si v najblizsom case vykonal napravu!

- A ludom, ktorych si oznacil za neokatolikov, sa bud ospravedlnis, alebo jasne dokazes, ze su naozaj neokatolici!

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

amerika1

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  12:26:34  Zobraziť profil  Navštíviť domácu stránku užívateľa: amerika1  Zobraziť adresu v MSN Messengeri pre: amerika1  Pridať amerika1 do zoznamu priateľov
A za co by sa mal ospravedlnovat ? ved je to pravda , a ty sa ani nezacervenas ?

Milovaní, veľmi som sa usiloval napísať vám o našej spoločnej spáse; a pokladám za nevyhnutné písať vám a napomenúť vás, aby ste zápasili za vieru, raz navždy odovzdanú svätým. Jud 1,3

 Počet príspevkov: 8817  ~  Člen od: 15 február 2005  ~  Posledná návšteva: 24 december 2012 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  12:27:37  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Tak dokaz ze som neokatolik! Alebo sa zacervenaj sam!

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  13:27:47  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
Definícia neokatolíka je červeným zväčšeným písmom v inej téme, vypichne ti oči - na čo sa tu hráš, na slepého či nechápavého, pierre?

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  13:40:25  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Len otazka na upresnenie: Ty si podla tej definicie neokatolik? Ano alebo nie? A potom sa vyjadrim.

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  13:43:44  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
niektorí neokatolíci zádsadne ignorujú podkladanie svojich tvrdení

- Kedze toto bola zrejme reakcia na mna, tak ti to asi dam viac polopatisticky:

- Vytvoril si tu temu o chybach neokatolikov, a teraz behas po nete a zbieras vseliake chybne vyroky katolikov a predkladas to akoze to je vsetko od neokatolikov. Dalej skoro kazdeho, co s touto zavadzajucou metodou nesuhlasi, oznacujes za neokatolika.

- Ziadam ta, Tomas, aby si v najblizsom case vykonal napravu!

- A ludom, ktorych si oznacil za neokatolikov, sa bud ospravedlnis, alebo jasne dokazes, ze su naozaj neokatolici!


Čiže autor citovaného tu tlmočí toto:

a.) nevšeobecný výrok o nepodkladaní vlastných tvrdení verifikuje vlastnou identifikáciou - naďalej bez preukázania omylu či chyby oponentovho tvrdenia

b.) slobodne založená téma v súlade s pravidlami i fakticitou ich existencie je nazývaná "behaním po nete, zbieraním chybných výrokov a predkladaním akože toto je všetko od neokatolíkov"

c.) ukážky chybných výrokov a že naozaj ide o produkciu iba od neokatolíkov, potvrdzuje môj "kvázioponent" vlastnými slovami a sám - sám tieto slová použil a použil ich sám od seba a sám za seba

d.) prezentáciou bez príkrad, zásahov a v plnom znení, vrátane kontextov, vrátane vlastných aktívnych poznámok k tomu, môj neokatolícky oponent nazýva "zavádzajúcou metódou" - stále bez vysvetlenia, čo je "nezavádzajúca metóda"

e.) o nápravu (akú?) je žiadaný nie autor chybných výrokov, ale ten, kto o nich referuje

f.) sloboda oponenta vnímať veriacich pre potreby rozlišovania v diskusiách, ako neokatolíkov - definícia na vyžiadanie dávno poskytnutá inde - je spochybňovaná a dokonca sa za to vyžaduje ospravedlnenie

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

trent.tomas

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  13:50:23  Zobraziť profil  Odoslať ICQ správu pre: trent.tomas  Pridať trent.tomas do zoznamu priateľov
citácia:
Len otazka na upresnenie: Ty si podla tej definicie neokatolik? Ano alebo nie? A potom sa vyjadrim.


Čiže:

a.) dotyčný sa dožaduje, aby jeho oponent sám seba zaradil, čím mu vlastne vyslovuje dôveru v jeho odpoveď - zrazu, nakoľko doteraz túto dôveru výslovne i per partes svojou produkciou popiera

b.) dotyčnému na vyvodenie správnej odpovede nestačí (nevie aplikovať?) objektívna logika ani objektívne evidencie

Tomáš, bývalý priaznivec Kreda.

 Počet príspevkov: 1082  ~  Člen od: 25 marec 2006  ~  Posledná návšteva: 25 marec 2011 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky

Pierre

Stav: offline

 Odoslaný - 10 jún 2007 :  14:04:18  Zobraziť profil  Pridať Pierre do zoznamu priateľov
Vies pre istotu radsej aj tak odpovedz Ano alebo Nie! Ano alebo Nie?

 Počet príspevkov: 5067  ~  Člen od: 31 máj 2006  ~  Posledná návšteva: 14 marec 2022 Upozorniť moderátora  Na začiatok stránky
Strana: z 6 Previous Topic: Enchiridion Symbolorum Téma Next Topic: je nebo ekumenické?  
 Verzia pre tlač
Predchádzajúca strana | Nasledujúca strana
Choď na:
 Image Forums 2001 Powered By: Snitz Forums 2000 Version 3.4.06