|
Odoslaný - 23 november 2004 : 14:25:19
|
Neodpovedal si na Veritasovu otazku. Naozaj si sa nikdy nemodlil za nikoho ineho a ked Ta niekto poprosil o modlitbu, tak si mu povedal, padni na kolena a modli sa, naco by som to robil ja? Ako potom rozumies slovam pisma Šimon odpovedal: "Modlite sa vy za mňa k Pánovi, aby ma nepostihlo nič z toho, čo ste povedali." alebo Bratia, modlite sa aj za nás! alebo Napokon, bratia, modlite sa za nás, aby sa Pánovo slovo šírilo a oslávilo tak, ako u vás, |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 14:30:03
|
Hej modlil som sa, pretoze on ma poprosil o modlitbu. Ale poprosil ma uste alebo podobne, nemodlil sa ku mne, pretoze modlit sa mozno iba k Trojjedinemu Bohu, iba ten je toho hoden. Preco sa teda nemodlite napr. k Eliasovi, ten je jednoznacne s Bohom, Pismo to vyslovene pise, ze bol vzaty na nebesia, o Marii to nikde nie je. Preco sa teda nemodlite o prihovor k Eliasovi? Nie je dovod prave urcity "kult" okolo Marie. Co by ta zena, matka Jezisova tak ako ju pozname z pisma povedala, keby vedela za sa k nej chce niekto modlit? Podla mna by asi povedala, aby isiel priamo za synom, pretoze to bola skromna zena |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 14:33:51
|
Ano mohli by poprosit o modlitbu prihovoru aj Eliasa a rovnako dobre to moze byt aj Maria. A ked Ty si sa modlil, lebo Ta o to poprosili, preco to iste nemoze robit aj ona (alebo aj Elias ak chces)? Preco si myslis, ze Maria je menej ako Ty, ze Ty vyhovies prosbe o modlitbu a ona nie? Preco si toho cloveka, co Ta prosil o modlitbu neodkazal na Jezisa a nepovedal si mu, chod priamo za nim, na co potrebujes mna? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 14:37:57
|
Modlíme sa aj k sv. Elijášovi...
Ešte si nepočul o litániach ku všetkým svätým (možno áno, ale v akomo zmysle?)
quote: Hej modlil som sa, pretoze on ma poprosil o modlitbu. Ale poprosil ma uste alebo podobne, nemodlil sa ku mne, pretoze modlit sa mozno iba k Trojjedinemu Bohu, iba ten je toho hoden.
Aj my prosíme ústami (hubou) :)) alebo aj mysľou... A prosíme o príhovor a pomoc a takto spoločne prednášame modlitby Bohu... On Ťa poprosil a vyhovel si... My poprosíme Máriu (alebo kohokoľvek zo svätých, podľa potreby) a je nám s radosťou vyhovené... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 15:49:06
|
Tie Vaše príklady modlitby jeden za druhého majú jeden háčik a tým je fakt, že po smrti sa človek nemôže prihovárať za mŕtvych, ani mŕtvi za živých. Jako náhle prejdeš skonom, si na druhej strane a odtiaľ sa nedá ovplyvňovať dianie na zemi, ak nie si samotný Boh. A ten vo svojej spravodlivosti nikomu nenadŕža a vypočuje modlitby žijúcich. Potvrdzuje to jednak príbeh Lazara a Boháča a za druhé fakt, že Boh zakazuje apriori oslovovať mŕtvych, viď príklad Samuela, ktorému tiež išlo v podstate o dobro. Takže keď pomoc, máme bratov a sestry, žijúcich, a príhovorcu, jediného a tým je Ježiš Kristus.  |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 16:04:09
|
Takze Ty neveris ze Boh je Bohom zivych a nie mrtvych? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 16:08:43
|
PavelBa, Ten, háčik, ktorý tu spomínaš nie je až takým háčikom... 
Práve príbeh s Lazárom a boháčom naznačuje, že po smrti nie sme mŕtvy. Píše sa tam, že umrel boháč aj Lazár. A každý niekam (ihneď po smrti) išiel - jedna duša (Lazárova) do lona Abrahámovho a druhá (boháčova) tam, kde aj za zvlaženie jazyka by sa dalo celé bohatstvo sveta... Teda jasný dôkaz existencie duše - posmrtného života. Videli sa navzájom - to je nepopriteľný fakt. A aj faktom je to, že skutočne sa nemohli ovplyvnovať...
Ani samotní svätí nič, bez Božieho zásahu, nemôžu robiť. No ako vidíme na príklade Lazára, vidia utrpenie. Ba počujú prosby. A môžu sa prihovoriť u Boha za nás.
Spoločná modlitba má obrovskú silu! Boh zakazuje priamo ich oslovovať - teda ich vyvolávať a prosiť ich o radu, či veštenie. To je fakt! (Aj podobenstvo to hovorí - nepošle na zem nikoho z mŕtvych, aby ich varoval...)
No nezakazuje sa spolu s dušami v nebi modliť... Duše spravodlivých zomrelých tvoria aj spolu s nami veľké spoločenstvo. Oni už chvália Boha v nebi a my ešte tu na zemi. A keď sa spolu modlíme, nerobíme nič iné, iba to, že sa rozprávame s Bohom.
A Boh je Bohom živých! A živý je aj Abrahám, Eliáš, Mária a tak tvoríme spoločenstvo svätých a modlíme sa k Bohu...
Je niečo na spoločnej modlitbe zlé? Je na tom, keď sa jeden za druhého prihovárame voľačo zlé? Resp. je zlé, keď poprosím o príhovor toho, kto je v nebi o modlitbu za mňa? Veď ten svätý, ktorého prosím o spoločnú modlitbu "...už vidí Boha z tváre do tváre a bola mu zotretá každá slza z líc...", ako hovorí Sv. Písmo...  |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 16:32:28
|
Vieš mi uviesť jeden príklad, ktorý sa vyskytuje v Písme, keď sa niekto zosnulý prihovoril za živých a tak im pomohol na základe ich vlastnej prosby? Príklad, ktorý by bol precedensom? |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 23 november 2004 : 16:44:48
|
Takze ked kde je potom dusa mrtvych, podla teba v nebi alebo v "ocistci" ci pekle, takze to uz rozsudene kam patri. A co potom podla teba je myslene vo viere vseobecnej krestanskej, kde je ..."odkial pride sudit zivych i mrtvych..." |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 november 2004 : 09:15:15
|
Živých vo viere - mŕtvych vo viere... - nemusí to byť aj takto?
Pán príde súdiť neumretých na zem... Osobný a posledný súd má každý veriaci, čo umrie ihneď po smrti...
A prečo sa domnievam, že "živí" znamrná tí, čo uverili v Boha a "mŕtvi", že sú tí, čo v Boha neuverili?
Podľa slov sv. Písma: "Ale Ježiš mu povedal: "Nechaj, nech si mŕtvi pochovávajú mŕtvych. Ty choď a zvestuj Božie kráľovstvo!" Lk 9, 60
"Ale Ježiš mu povedal: "Poď za mnou a nechaj, nech si mŕtvi pochovávajú mŕtvych." Mt 8, 22 |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 november 2004 : 09:17:46
|
Boj je Bohom zivych a nie mrtvych quote: Živých vo viere - mŕtvych vo viere...
|
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 november 2004 : 09:29:14
|
quote: Pôvodne poslal Lajos
Boj je Bohom zivych a nie mrtvych quote: Živých vo viere - mŕtvych vo viere...
Ale slová "'Ja som Boh Abraháma, Boh Izáka a Boh Jakuba'? A on nie je Bohom mŕtvych, ale živých." Mt 22, 32
povedal presne v súvislosti s tým, že títo patriarchovia Cirkvi žijú vo večnosti... (lebo v dobe, keď to hovoril boli už umretí a ich telá hnili v zemi...) |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 24 november 2004 : 23:54:40
|
To: Veritas A mne neodpovieš? /Na môj posledný príspevok?/ |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 08:10:59
|
Odpoviem, no najprv mi odpovedz Ty:
Uveríš potom v orodovanie svätých, uznáš, že svojím príhovorom (modlitbou) u Boha môžu nám, žijúcim významným spôsobom pomôcť a že existuje spoločenstvo svätých v nebi, s ktorými sa tiež môžeme spoločne modliť?
Alebo sa budeš držať "...ani keby niekto z mŕtvych vstal, neuveria..." (Lk, podobenstvo o boháčovi a Lazárovi)

Lebo načo inak by som Ti to mal písať, ak nie preto, aby si uveril? Chcem ÁNO/NIE  |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 08:18:10
|
Nie je modlitba k ludom, ktori zomreli vlastne komunikacia komunikacia s nimi? Komunikaciu s mrtvymi Pismo jednoznacne zakazuje, to si napisal sam, veritas. Modlitba k Bohu je vlastne komunikacia s Bohom, takze ak sa modlim k "svatym" vlastne s nimi komunikujem, co Pismo nedovoluje. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2570 ~
Člen od: 29 február 2004 ~
Posledná návšteva: 16 február 2011
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 08:59:38
|
No, priznávam, slovo komunikácia, nie je moc vhodný termín...
Skôr je to spájanie sa v modlitbe... Spoločne sa spájame a tak sa modlíme k Bohu - chválime Ho, vzývame Ho a spoločne hovoríme: "Si náš Boh!" Lebo on je Bohom živých... ;) |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 15:43:08
|
To: Veritas quote: Uveríš potom v orodovanie svätých, uznáš, že svojím príhovorom (modlitbou) u Boha môžu nám, žijúcim významným spôsobom pomôcť a že existuje spoločenstvo svätých v nebi, s ktorými sa tiež môžeme spoločne modliť?
No vidíš, kladieš si podmienky ...ale nech ,... Ak ma presvedčíš Písmom, teda Slovom Božím, samozrejme, že uznám svoj omyl a kľudne aj verejne... to som tu už deklaroval a za tým si stojím, stalo sa tak pri názve "Otec", ak si pamätáš.
Že existuje spoločenstvo svätých, o tom ani na chvíľu nepochybujem, že sú pri Bohu, ani o tom nie.. ale žeby existovalo spojenie, ktoré by dokazovalo, že je možný príhovor mrtvého za živého.. o tom už silne pochybujem, teda nesúhlasím. Inak, ak chceš použiť apokryfné knihy, tak šetri čas a námahu, tie nemajú v Písmach čo robiť a sú nedôveryhodné . Konkrétne Machabejcom.... , ak mi to dokážeš z Písma / orodovanie svätých zomrelých za živých hriešnikov u Boha/, rád sa ospravedlním aj Tebe a svoj názor poopravím a začnem sa utiekať k svätým . Ak je to v súlade s Písmom. Ale, čo tu o tom toľko trepem, keby si dôkaz mal, dávno by si ho použil aj bez podmienok... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 16:25:08
|
...bude stačiť jeden verš zo starého a jeden z nového zákona?  Od Machabejcov Ťa, teda, ušetrím, hoci, tu jasne vidieť, že aj z Biblie si vyberáte, čo Vám vyhovuje... 
A skús, prosím ešte najskôr pouvažovať nad týmto, čo Ti napíšem, OK? Nie je apokryf, ako apokryf... Poznáme protokanonické, deuterokanonické knihy, apokryfné a pseudoepigrafy...
Deuterokanonické knuhy sú tie, u ktorých nepanuje medzi kresťanmi jednotný názor. Zjednodušene môžeme povedať, že pravoslávni a katolíci ich uznávame za plnohodnotnú súčasť Biblie, ale protestantské cirkvy nie. Jedná sa o knihy: Tobiaš (Tob), Judit (Jdt), Kniha Múdrosti (Mud), Sirachova kniha (Sir). Báruch, 1. a 2. Machabejská kniha a niektoré časti kníh Ester a Daniel.
V Ježišovej dobe sa nedá hovoriť o Biblii ako o jednej knihe, keďže sa jednalo o množstvo jednotlivých zvitkov a neexistujú žiadne presvedčivé dôkazy o existencii nejakého pevného kánona.
Súbory zvitkov a rôzne preklady, ktoré sa nám dochovali, sa líšia svojím rozsahom a nezriedka zachytávajú aj rozdielne verzie textov... Rabíni po zničení Jeruzalemského chrámu (bolo to v roku 70 po Ježišovi, ako aj sám predpovedal) považovli za autentické jedine knihy protokanonické - teda náš starý zákon, bez deuterkanonických kníh... Kresťanská cirkev si - naopak - podržala kánon dlhší (hovorí sa mu aj tzv. Alexandrijský kánon) Prečo? Lebo v katakombách (teda v období ranného kresťanstva) sa vyskytujú scény z deuterokanonických kníh, starí Cirkevní Otcovia ich vo svojich dielach citujú a od 4. storočia poznáme zoznamy kníh starého zákona z rozhodnutí miesnych cirkevných snemov. Teda od 4. storočia vieme počet Bohom inšpirovaných kníh... Definitívne vyjadrenie o počte biblických kníh priniesol Florentský (1431 - 1443) a Tridentský koncil (1545 - 1563).
Reformátori sa pridŕžali hebrejkého kánonu a deuterokanonické knihy (ktoré dokonca vo svojej terminológii označujú ako apokryfy) odmietli postaviť na rovnakú úroveň s ostatnými knihami Starého zákona. Prečo? Na základe čoho? Nemali oči, keď nevideli, že kresťania ich od začiatku používali, pracovali s nimi, čítali z nich? Kto im dal právo ich ignorovať? Alebo "nepasovali" do "nového" učenia? 
Protestanti najprv tieto knihy vydávali spolu s Bibliou v dodatkoch ako knihy užitočné, ale neišpirované, potom ich do svojich vydaní Biblie prestali dávať úplne... Škoda...
Napr. niektoré knihy do kánonu neboli prijaté vôbec: Henoch, Aristeov list, Závet dvanástich patriarchov, Jubileá... - tieto knihy sú nazývané protestantmi ako "pseudoepigrafy". Katolíci takýmto knihám, čo nie sú kanonizované, hovoria apokrify...
Ak hovoríme o apokryfoch, musíme mať na mysli, že katolíci a protestanti týmto slovom nazývajú dve úplne odlišné veci... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 16:33:28
|
Takže to trošku ešte zhrniem... Od 4. stor. poznáme počet kníh. Požívali ich aj prví kresťania v rannej cirkvi... (to, k čomu chcete prísť aj vy, vaším postojom - teda k životu, ako žli prvý kresťania...)
V 16. stor. bola reformácia... Teda 16 - 4 = 12...
Teda protestanti si dovolili zavrhnúť 12 storočí trvajúci počet kníh... Teraz ma napadá, či ref. nebola v 15. stor... No to je jedno... Viac, ako 10 storočí sa používali v Cirkvi tieto knihy... Niekto "veľmi múdri" však prišiel a 10 storočí proste zmietol zo stola a povedal, že tieto knihy do Biblie nepatria... Kto to bol? Komu tieto knihy vadili do nového učenia? Vari prvým kresťanom, ktorí ich používali a znázorňovali z nich výjavy v katakombách? Vari prvým kresťanom vadilo úctievanie svätých, keď katakomby sú plné textov ako napr. Sv. Ignác - oroduj za nás...? No? Komu tieto knihy začali ako prvým vadiť? (Najprv Juaistom a potom protestantom...) Otázka znie prečo? Kto vie? 
P.S. Chcete byť ako prví kresťania a budete ignorovať knihy, ktoré používali? Nie je to "čudné"? |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 16:58:17
|
Je to cudne... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 20:58:08
|
quote: ...bude stačiť jeden verš zo starého a jeden z nového zákona?
Ak bude v súlade a nie vytrhnutý z kontextu, určite bude....
quote: Reformátori sa pridŕžali hebrejkého kánonu a deuterokanonické knihy (ktoré dokonca vo svojej terminológii označujú ako apokryfy) odmietli postaviť na rovnakú úroveň s ostatnými knihami Starého zákona. Prečo?
Lebo sú v rozpore s inými uznávanými knihami. Lebo sú z istého hľadiska /historického, informačného/ iba doplňujúce,a nepresné, teda sú !nedôveryhodné!... sú vhodné na štúdium a poučenie nie sú Bohom autorizované a potvrdené tak ako boli knihy SZ prorokmi a knihy NZ Jezišom a apoštolmi /ntvrdím, že Pán každú epištolu podpísal a verifikoval , iste vieš-te ako to potvrdenie myslím.. /. Už z hebrejského kánonu v Jamnine boli vylúčené. Súbor dvanástich kníh tvora tieto spisy: 1a2Ezdráš, Tobit, Judit, Prídavky k Danielovi ako je Azarjášova modlitba, a pieseň troch mužov v ohnivej peci, kniha Bél a drak, prídavky k Ester, Modlitba Mesea, helenisticko-židovsky útok na modlárstvo List Jeremiášov, kniha Baruch, Sirachovec, kniha Mudrosť Šalamúnova a 1,2,3,4 Machabejcom. Až do 16 st. bol ich štatút nejasný a diskutovalo sa o nich. Pravdou však je, že neboli záväzné nikdy pre všetkých a to by Boh nedopustil, ak by mali byť v Písme. Pseudoepigrafy sa vzťahujú na židovské písomnosti a preto nepatria medzi apokryfné. Apokryfy boli začlenené do gréckych Písiem ale pseudoepigrafy nikdy nemali kanonický štatut. V intertestamentárnom období však mali svoju úlohu ako zdroj informácií o židovskom pojatí kontextu obdobia NZ.Takže sa vráťme na začiatok k mojej otázke:
Vieš mi uviesť jeden príklad, ktorý sa vyskytuje v Písme, keď sa niekto zosnulý prihovoril za živých a tak im pomohol na základe ich vlastnej prosby? Príklad, ktorý by bol precedensom?
Ty píšeš, že vieš: quote: ...bude stačiť jeden verš zo starého a jeden z nového zákona?
Moja odpoveď je: bude stačiť ak... viď úvod tohoto príspevku... |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 25 november 2004 : 21:11:46
|
To: Veritas Ak chceš debatovať o apokryfoch, pseudoepigrafoch a deuterokanonických materiáloch, založ novú tému... tu to aj tak nikomu nič nehovorí /rád by som sa mýlil /, ale iba zneprehľadňujeme diskusiu systémom: "Otázky a Odpovedi" odvádzaním pozornosti. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 4769 ~
Člen od: 06 december 2003 ~
Posledná návšteva: 28 máj 2007
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 november 2004 : 08:58:43
|
Takže, nerobme okolky, poďme na jasnú odpoveď... (Poručeno Pánu Bohu...)
PavelBA, odpoviem Ti. Dostaneš presnú odpoveď zo sv. Písma, kde mŕtvy, spolu so živými - priamo na zemi komunikujú. Tieto duše, spolu s človekom orodujú u Boha... No najprv, dovoľ aby som Ti ešte objasnil, či sa môžu svätí za nás prihovárať? Na prvý pohľad nie je žiadny problém:
Napísal si, že veríš... quote: "Že existuje spoločenstvo svätých, o tom ani na chvíľu nepochybujem, že sú pri Bohu, ani o tom nie"
Tak, ako my prednášame svoje modlitby za svojich blízkych a za duše v očistci k Bohu, tak aj svätí, ktorý sú už v nebi, predkladajú modlitby za nás...(BOHU!) Je to prejav spoločenstva svätých. Boh nás nepovolal k svätosti ako jedinca, ale ako Boží ľud - tajomné telo (hovorí tak Písmo), ktoré bude na konci vekov zjednotené v nebi k chvále samého Boha!!!
Dokiaľ sa však v tomto tele nachádzajú trpiace a bojujúce údy, existuje tzv. solidarita povolaných ku spáse... Máme si vzájomne pomáhať, pretože raz budeme spoločne zdieľať svoje šťastie... Šťastie a naplnenie každého jedného z nás bude závisieť na tom, ako sú naplnení a šťastní ostatní...!!!
MOdlitba chvál, vďakov a klaňania je cieľom tvorstva (Ž 150 - Všetko, čo dýcha, nech chváli Pána... tj. všetko, čo žije a existuje, nech Boha oslavuje!). A teda aj "nebešťania" majú Pána chváliť. Snáď si nemyslíte, že keĎ prídeme pred Boha, tak už ho nebudeme chváliť... :) Práveže tam ho budeme neustále a naveky chváliť... :)
Prosebná modlitba, má však jeden háčik... Ak o niečo prosíme, znamená to, že to ešte nemáme a nevieme, či to dostaneme... Platí niečo podobné o svätých v nebi? Majú tiež istotu o splnenie svojej prosby?
Cirkev nám doporučuje, aby sme sa vo svojich potrebách utiekali k príhovorom svätých - hlavný dôvod je ten, že svätí dokonale poznávajú, čo Boh skutočne chce a čo nie. Nemôže sa im teda stať, tak ako nám, že by sa prihovárali za niečo, čo odporuje Božej vôli, alebo by si neboli istí zmysluplnosti svojej modlitby... Ak za niečo prosia, vedia, že to chce Boh, že sú to modlitby, s ktorými Boh vo svojom pláne spásy počita...
Svätí ale nie sú vševediaci... Nevidia to, čo závisí na našej slobodnej vôli... Ani oni nevedia, či im ich príhovor "nepokazíme"... Či sa nevzoprieme a nedáme nakoniec prednosť svojej vôli...
Príhovor svätých je teda všemohúci v tom zmysle, že sa modlia len za to, čo chce Boh učiniť... Naše nedokonalé modlitby, plné egoizmu a sebectva, svätí predkladajú BOhu v "očistenej" podobe, aby sa skutočne vošli do Božieho plánu spásy... Tak sa aj prosebná modlitba stáva modlitbou chvály, uznaním Božej moci a dobroty, na ktorú sa svätí odvolávajú... Jediné, čo môže obmädziť účinok ich príhovoru je naše vzoprenie sa Bohu a jeho vôli...
A teraz citácia, zo sv. Písma, kde sa hovorí o modlitbách k dušiam v nebi: "Veď keby sa nebol nádejal, že padlí raz budú vzkriesení, bolo by bývalo zbytočné a nerozumné modliť sa za mŕtvych. Pamätal tiež, že je veľmi krásna odmena prichystaná pre tých, čo nábožne zosnuli. Svätá a nábožná to myšlienka! Preto nariadil túto zmiernu obetu za mŕtvych, aby boli zbavení hriechu." 2 Mach 12, 44 - 46 (podľa Teba je to neinšpirová kniha, takže nemusíš ju brať do úvahy... NO pre mňa inšpirovanou je...)
Takže skúsime žalmy (To je inšpirovaná, ba protokanonická kniha, teda nie je problém): "...lebo svojim anjelom dá príkaz o tebe, aby ťa strážili na všetkých tvojich cestách." Ž 91, 11 - anjeli sú sväté bytosti - sv. archaniel Michal, sv. Rafael... Máš svojho anjela strážneho, ktorý ti pomáha a keď ho poprosíš, Boh vidí vašu spoločnú modlitbu, tak Ťa "...bude nosiť na rukách, aby si si neuderil nohu o kameň..." - Boh ťa ponesie v rukách anjelov... (Viď podobenstvo o Lazárovi - anjeli ho presiesli do "lona Abrahámovho"...)
Slabé? Tak poďme do nového zákona, kde sú všetky knihy inšpirované a ktorému bezpodmienečne veríme: Zjavenie sv. Jána: "... Každý mal citaru a zlatú čašu plnú kadidla, čo sú modlitby svätých..." (v nebi) Zjv 5, 8 (dobre, uznávam, pre Teba to je asi vytrhnuté z kontextu...)
Tak teda svedecvá najmocnejšie - troch evanjelistov:
"Vtom sa im zjavil Mojžiš a Eliáš a rozprávali sa s ním. Vtedy Peter povedal Ježišovi: "Pane, dobre je nám tu. Ak chceš, urobím tu tri stánky: jeden tebe, jeden Mojžišovi a jeden Eliášovi." Kým ešte hovoril, zahalil ich jasný oblak a z oblaku zaznel hlas: "Toto je môj milovaný Syn, v ktorom mám zaľúbenie; počúvajte ho." Mt 17, 3-4
"Jeho odev zažiaril a bol taký biely, že by ho nijaký bielič na svete tak nevybielil. A zjavil sa im Eliáš s Mojžišom a rozprávali sa s Ježišom. Vtedy Peter povedal Ježišovi: "Rabbi, dobre je nám tu. Urobme tri stánky: jeden tebe, jeden Mojžišovi a jeden Eliášovi." Mk 9, 3-4
"Ako sa modlil, zmenil sa vzhľad jeho tváre a jeho odev zažiaril belobou. A hľa, rozprávali sa s ním dvaja mužovia - boli to Mojžiš a Eliáš. Zjavili sa v sláve a hovorili o jeho odchode, ktorý sa mal uskutočniť v Jeruzaleme. Petra a tých, čo boli s ním, premohol spánok. A keď sa prebudili, videli jeho slávu a tých dvoch mužov, čo s ním stáli. Keď od neho odchádzali, povedal Peter Ježišovi: "Učiteľ, dobre je nám tu. Urobme tri stánky: jeden tebe, jeden Mojžišovi a jeden Eliášovi." Nevedel, čo hovorí." Lk 9, 29-33
Sám Ježiš komunikuje s dvomi duchmi zomrelých - Elijášom, MOjžišom... Pýtam sa: čo robili? A odpovedzme si jasne a úprimne: Po A: - modlili sa spoločne, chválili Boha? (Vo svetle toho, čo som aj v tomto príspevku naznačil, že aj prosebná modlitba sa stáva chválou Boha...) Po B: - hrali spolu karty...?
Ježiš na zemi (ako človek) komunikuje s dušami mŕtvych!!! To je "precedens!!!" Ježiš sa rozprával s dušami a modlil sa s nimi k Otcovi, takže nevidím dôvod, aby som sa aj ja nemodlil so svätými v nebi k Otcovi...
PavelBa, je rad na Tebe, aby si ma presvedčil a aby si dokázal, že Ježiš nekomunikoval s mŕtvymi (s duchmi) a že sa spolu nemodlili... A aj Peter, Ján a Jakub ich jasne videli, o čom svedčí ich svedectvo...
P.S. Dúfam, že nebudeš chceť odo mňa hlúposť takého druhu, aby som Ti v Písme našiel utiekanie sa o prosbu napr. k sv. Jánovi Nepomuckému, alebo k sv. Krištofovi, alebo k sv. Barbore... Oni totiž v tej dobe nežili a nikto ani len netušil, že žiť budú... Takže do Písma to z jasných dôvodou dať nemohli... Som si istý, že takú hlúpu otázku nepoložíš...
Modlím sa za Teba, aby si aj vo svetle Evanjelia pochopil, že Boha nemožno vtesnať do jednej knižky... + |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 november 2004 : 09:20:05
|
A ešte... ;)
Nech nikto netvrdí, že hrali karty...  Spoločne sa modlili a určite Elijáš a Mojžiš posilňovali Ježiša, ako človeka v tom, o čom vedeli, že musí prísť... A aj Kristus vedel, že to príde... No mohol sa spoľahnúť na apoštolov, ktorí spali v jeho najťažších chvíľach? Hľa: "Keď sa vrátil, našiel ich spať. I povedal Petrovi: "Šimon, spíš? Ani hodinu si nemohol bdieť?" Mk 14, 37 Alebo mohol sa na apoštolov spoľahnúť, keď sa rozutekali po smrti Krista...?
Tak sa modlil s tými a podporu dostával od tých, ktorí boli na "inej úrovni" - s dušami spravodlivých... Tí sa s ním modlili a posiľňovali ho... Apoštoli až oveľa neskôr, mocou Ducha Svätého, mnoho vecí pochopili... |
2Pt 1,20 | Sir 28,15 | Mt 18,15-22 Autor bol od roku 2001 animátorom a pomocníkom vo farnosti Bratislava-Rača, pracoval v oblasti výpočtovej techniky. Od roku 2006 študuje katolícku teológiu. Je praktizujúcim kresťanom-katolíkom. Internetové stránky autora: www.trobon.org. Pane, ja viem, že za veľa nestojím, ale Ty vieš, ako veľmi Ťa milujem! |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 2806 ~
Člen od: 11 august 2004 ~
Posledná návšteva: 22 február 2009
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
Odoslaný - 26 november 2004 : 11:26:34
|
Veritas, velmi Ti dakujem za tento prispevok, sile ma oslovila najma tato myslienke Cirkev nám doporučuje, aby sme sa vo svojich potrebách utiekali k príhovorom svätých - hlavný dôvod je ten, že svätí dokonale poznávajú, čo Boh skutočne chce a čo nie. |
Krajina: Slovakia ~
Počet príspevkov: 12062 ~
Člen od: 29 september 2003 ~
Posledná návšteva: 11 november 2023
|
Upozorniť moderátora
|
|
|
|
|
|
|